PDA

Bekijk de volledige versie : Inventarisatie "Who's online?" (met Poll!)



Martin de Goeij
21-08-2002, 19:16
tekst: zie de eerste:rolleyes: :o

Jaded
21-08-2002, 19:19
Ik snap het niet eigenlijk ...

Ik kan toch nog altijd zien wie er online is?

Martin de Goeij
21-08-2002, 19:22
Ik snap het niet eigenlijk ...

Ik kan toch nog altijd zien wie er online is? klopt, maar niet waar iemand is;) Sommigen vinden dat leuk om te weten. Ik stem zelf voor "graag terug, dan maar in gewijzigde vorm"

marije van der mark
21-08-2002, 19:24
Ik zou t ook graag terugzien. Gewijzigd of ongewijzigd.

Edit: nu kan je wel zien of iemand online is, maar niet of diegene actief is. Voor hetzelfde geld zit iemand te eten of is god weet wat aan t doen. Dat kon dus wel enigszins zien met "who's online"

Jaded
21-08-2002, 19:27
Waar stond dat dan?

Nooit gezien op deze site ...

Martin de Goeij
21-08-2002, 19:30
Waar stond dat dan?

Nooit gezien op deze site ... forum jump: "who's online"

Philippe
21-08-2002, 20:02
Waar stond dat dan?

Nooit gezien op deze site ...

Had er ook geen weet van. Mis het dus ook niet.:D

Eric van Ballegoie
21-08-2002, 20:32
Deze thread heeft totaal geen nut ben ik bang... We hebben de fuctie met een reden uitgeschakeld en wat de poll hier ook tot resultaat heeft, de functie zal niet opnieuw aangezet worden.

Philippe
21-08-2002, 20:37
Deze thread heeft totaal geen nut ben ik bang... We hebben de fuctie met een reden uitgeschakeld en wat de poll hier ook tot resultaat heeft, de functie zal niet opnieuw aangezet worden.

Zorgt de functie dan pas recentelijk voor dit probleem?

Eric van Ballegoie
21-08-2002, 21:12
Zorgt de functie dan pas recentelijk voor dit probleem?

De functie zorgt niet voor problemen, alleen is via deze functionaliteit te zien welke threads er in het crew-forum lopen en dat is niet de bedoeling.

marije van der mark
21-08-2002, 21:15
De functie zorgt niet voor problemen, alleen is via deze functionaliteit te zien welke threads er in het crew-forum lopen en dat is niet de bedoeling. is dat niet aan te passen dan?

Lex v/d Moolen
21-08-2002, 21:22
is dat niet aan te passen dan? Moet toch kunnen lijkt me, eentje voor de members en eentje voor de crew?

R. Schaap
21-08-2002, 23:26
De functie zorgt niet voor problemen, alleen is via deze functionaliteit te zien welke threads er in het crew-forum lopen en dat is niet de bedoeling.


jammer, want ik vond het zelf wel een nuttige functie.

Martin de Goeij
22-08-2002, 07:40
Deze thread heeft totaal geen nut ben ik bang... We hebben de fuctie met een reden uitgeschakeld en wat de poll hier ook tot resultaat heeft, de functie zal niet opnieuw aangezet worden. Dat ben ik niet met je eens, Eric. Ik denk dat er ook wel nodige mensen zijn hier die de functie wél waarderen. De reden v.h. weghalen snap ik ook wel, ik heb het nl (onbewust) zelf aan het licht gebracht. Van Koen begreep ik dat functie evt in gewijzigde vorm terug zou kunnen komen (al heeft 't niet de hoogste proriteit), dus ik vind het een beetje lomp om zomaar stellen dat de functie niet meer terugkomt. Bovendien is was het mijn bedoeling te inventariseren in hoeverre mensen eigenlijk behoefte hadden en hebben aan zo functie (en niet als drukmiddel bedoeld).

marije van der mark
22-08-2002, 12:28
Deze thread heeft totaal geen nut ben ik bang... We hebben de fuctie met een reden uitgeschakeld en wat de poll hier ook tot resultaat heeft, de functie zal niet opnieuw aangezet worden. Is wel een tikkie kort door de bocht hoor... :rolleyes:

PM
22-08-2002, 12:29
Niet mee eens.. hij wordt gedisabled om een goede reden..

Gewoon uitgeschakeld laten dus..

Martin de Goeij
22-08-2002, 12:35
Niet mee eens.. hij wordt gedisabled om een goede reden..

Gewoon uitgeschakeld laten dus.. hoor ik daar een papagaai?:D

Mark de Jong
22-08-2002, 12:36
Ik wist niet eens dat deze functie bestond... Kan voor sommigen wel handig zijn, maar aangezien ik het zelf niet gebruik, maakt het me eigenlijk vrij weinig uit.

Nathan Strik
22-08-2002, 12:52
Ik wist ook niet dat deze functie bestond voordat erover gesproken werd op het crewforum.
Eerlijk gezegd gebruikte ik hem dus niet en weet ik ook niet hoe nuttig hij was, maar er is dus best zonder deze functie te leven. ;)

Eric van Ballegoie
22-08-2002, 13:50
Beste mensen,

Het was niet mijn bedoeling om 'lomp' over te komen, maar meer om duidelijk te maken dat de functie niet terug gaat komen zolang de crew-threads zichtbaar zijn. Wellicht dat het zo geprogrammeerd kan worden dat die eruit gefilterd worden, dat weet ik niet precies. Mocht dat mogelijk zijn dan kan hij gewoon weer aan, maar ga er niet van uit dat dat op zeer korte termijn zal gebeuren.

Martin de Goeij
22-08-2002, 13:57
Beste mensen,

Het was niet mijn bedoeling om 'lomp' over te komen, maar meer om duidelijk te maken dat de functie niet terug gaat komen zolang de crew-threads zichtbaar zijn. Wellicht dat het zo geprogrammeerd kan worden dat die eruit gefilterd worden, dat weet ik niet precies. Mocht dat mogelijk zijn dan kan hij gewoon weer aan, maar ga er niet van uit dat dat op zeer korte termijn zal gebeuren. Kijk, dit staat een stuk vriendelijker en is ook duidelijker. Draagt alleen maar bij aan het begrip(y). We zien het wel of de functie terugkomt, en anders maar niet;)

Anonymous
22-08-2002, 15:15
We zien het wel of de functie terugkomt, en anders maar niet;)

En dan nog worden mensen boos als Eric (of andere crew-leden)
geïrriteerd reageren.Zoals eerder aangegeven hebben ze de functie
verwijderd met een reden die ik wel kan begrijpen dus ga er
dan ook gewoon niet op door en accepteer het zoals het is :)

Zelf wist ik niks af van het bestaan behalve de who's online
sectie op de startpagina van het forum en hoeft voor mij dus
ook niet opnieuw worden geactiveerd.

Martin de Goeij
22-08-2002, 16:59
En dan nog worden mensen boos als Eric (of andere crew-leden)
geïrriteerd reageren.Zoals eerder aangegeven hebben ze de functie
verwijderd met een reden die ik wel kan begrijpen dus ga er
dan ook gewoon niet op door en accepteer het zoals het is :) Ik denk dat ieder dat voor zich moet uitmaken en dat dat niet aan jou is om te bepalen :o En sorry, hoor, maar op het moment jij over was gestapt naar het andere forum en uiteindelijk niet zo uitpakte als gedacht en je terug wilde, was je toch ook niet meteen tevreden met de geirriteerde reacties van de crew? Dus deze opmerking is enkel papagaaien. Overigens ben ik wel tevreden met het antwoord van de crew ;)





Zelf wist ik niks af van het bestaan behalve de who's online
sectie op de startpagina van het forum en hoeft voor mij dus
ook niet opnieuw worden geactiveerd. weten we dat ook weer.

Anonymous
22-08-2002, 17:09
Ik denk dat ieder dat voor zich moet uitmaken en dat dat niet aan jou is om te bepalen :o En sorry, hoor, maar op het moment jij over was gestapt naar het andere forum en uiteindelijk niet zo uitpakte als gedacht, was je toch ook meteen tevreden met de geirriteerde reacties van de crew? Dus deze opmerking is enkel papagaaien. Overigens ben ik wel tevreden met het antwoord van de crew ;)


weten we dat ook weer.

Hmmz.... over oude koeien uit de sloot halen.....
Maar goed, daar mag je me op pakken als je dat wil
want dat hoofdstuk is namelijk afgesloten ;)

En ik bepaald niet alleen merk ik alleen op dat ondanks
3 berichten je gewoon doorgaat en dat irriteert mij een
klein beetje en daar reageer ik op.Als 'eerlijke' mensen
onder elkaar moet dat kunnen vind ik :) Voor de rest
heb ik géén problemen met je en zelfs in het verleden
altijd leuk discussies met elkaar gevoerd en zou niet
weten waarom dat in de toekomst niet meer mogelijk
zou zijn.

Verder als ik ergens op reageer wat jou niks interesseert
is dat je goed recht maar reageer wat minder sarcastisch.
Is namelijk nergens voor nodig en we hebben allemaal
nog altijd het recht om vrij te mogen spreken ;)

Hopelijk kan je mee gaan in dit bericht :)

Martin de Goeij
22-08-2002, 17:16
Hmmz.... over oude koeien uit de sloot halen.....
Maar goed, daar mag je me op pakken als je dat wil
want dat hoofdstuk is namelijk afgesloten ;)

En ik bepaald niet alleen merk ik alleen op dat ondanks
3 berichten je gewoon doorgaat en dat irriteert mij een
klein beetje en daar reageer ik op.Als 'eerlijke' mensen
onder elkaar moet dat kunnen vind ik :) Voor de rest
heb ik géén problemen met je en zelfs in het verleden
altijd leuk discussies met elkaar gevoerd en zou niet
weten waarom dat in de toekomst niet meer mogelijk
zou zijn.

Verder als ik ergens op reageer wat jou niks interesseert
is dat je goed recht maar reageer wat minder sarcastisch.
Is namelijk nergens voor nodig en we hebben allemaal
nog altijd het recht om vrij te mogen spreken ;)

Hopelijk kan je mee gaan in dit bericht :)

was idd oude koe uit de sloot en net zoals dat hoofdstuk was afgesloten, geldt dat ook voor vraag waar het in deze thread om draait. ik wilde enkel iets duidelijk maken en dat is gelukt (denk ik). daarnaast: als ik niet mijn vraag voor mij duidelijk krijg beantwoord, waar anderen(?) zich kennelijk aan storen, is dat niet mijn pakkie an. ik denk voor mezelf, 'anderen' kunnen dan beter zich even inhouden;) Verder heb ik ook geen problemen met jou of anderen, en het idd leuk als dat zo blijft, ook als ik van me af "bijt" . overigens ben ik ook voor vrijuit spreken :)

zo, dat was me laatste off-topic hier, wat mij betreft zand erover(y)

Anonymous
22-08-2002, 19:11
Ik heb weer een smile op m'n gezicht :) (y)

Richard B.
23-08-2002, 16:29
Ik heb er voldoende aan om te zien OF mensen online zijn en verder maakt het me niet zo uit.

Koen Crijns
24-08-2002, 14:29
Zoals Eric al aangeeft is de functie met reden uitgeschakeld. Er waren middels de Who's Online functie twee dingen mogelijk, waar ik niet helemaal gelukkig mee ben:
- Titels van threads uit het crew-forum bekijken
- IP-adressen van DVD.nl users achterhalen

Het maken van een gewijzigde Who's Online is niet eenvoudig. Het zou uiteraard kunnen, maar dan moeten we zelf gaan hacken in de code van vBulletin die voor ons onbekend is. Ik ben bang dat dat vrij veel tijd gaat kosten, die ik het niet echt waard vind. Daarbij is zelf wijzigingen aanbrengen in de vB code sowieso niet aan te raden, aangezien die na iederen forumsoftware versie upgrade weer verloren gaan.

Ik ben dus bang dat we moeten concluderen dat de Who's Online functie niet meer terugkeert, tenzij vB zelf een versie hiervan maakt die bovenstaande problemen niet heeft.

Anonymous
24-08-2002, 16:42
Bedankt voor de toelichting Koen.In ieder geval hebben we nog
altijd de online functie op de startpagina van het forum ;)

Martin de Goeij
25-08-2002, 00:33
Zoals Eric al aangeeft is de functie met reden uitgeschakeld. Er waren middels de Who's Online functie twee dingen mogelijk, waar ik niet helemaal gelukkig mee ben:
- Titels van threads uit het crew-forum bekijken
- IP-adressen van DVD.nl users achterhalen

Het maken van een gewijzigde Who's Online is niet eenvoudig. Het zou uiteraard kunnen, maar dan moeten we zelf gaan hacken in de code van vBulletin die voor ons onbekend is. Ik ben bang dat dat vrij veel tijd gaat kosten, die ik het niet echt waard vind. Daarbij is zelf wijzigingen aanbrengen in de vB code sowieso niet aan te raden, aangezien die na iederen forumsoftware versie upgrade weer verloren gaan.

Ik ben dus bang dat we moeten concluderen dat de Who's Online functie niet meer terugkeert, tenzij vB zelf een versie hiervan maakt die bovenstaande problemen niet heeft. de reden is (allang) duidelijk, maar ben blij met (wederom) extra toelichting.:) Het verhaal is duidelijk (voor mij althans), dus voor mij mag op deze draad een slotje:D we doen het gewoon wel via "forums home" Dank Koen, voor je xtra uitleg! Slotje!;)

Dave
25-08-2002, 09:14
Tja ik zou het fijn vinden als deze optie terug kwam, ik gebruikte het regelmatig, van mij mag wel het stuk van de crew eruit, hier heb ik toch niks aan...

Alexander de Mol
25-08-2002, 09:18
Tja ik zou het fijn vinden als deze optie terug kwam, ik gebruikte het regelmatig, van mij mag wel het stuk van de crew eruit, hier heb ik toch niks aan... Helaas is het uitsluiten van specifieke stukken (in dit geval de crew-sectie) niet standaard mogelijk zoals Koen al aangaf, met de huidige forumsoftware. Op korte termijn zal de functie dus zeker niet terugkomen. Helaas.