PDA

Bekijk de volledige versie : Welke S-Video breedbeeld TV?



APriem
19-09-2001, 15:18
Ik heb enkele weken geleden een Pioneer Home Theatre set gekocht (NV-55). Ik gebruik deze op een gewone Samsung 4:3 televisie. Omdat deze TV geen S-Video ondersteunt gebruik ik helaas een gewone tulp-stekker als connectie. Nu wil ik toch wel graag een breedbeeld TV aanschaffen. Weet iemand een goede breedbeeld TV met een S-Video aansluiting ACHTER op de TV? Dus niet aan de zijkant of voorkant of zo, dat vind ik nogal lelijk. Hij moet alleen goed beeld geven, geluid boeit niet, want dat gaat toch via mn Pioneer setje...

Alvast heel erg bedankt!

Alexander.

APriem
19-09-2001, 15:30
O ja, hij mag ongeveer 1500 gulden kosten...

Michiel
19-09-2001, 16:37
nou de prijs van de Tv weet ik niet maar die TV hoeft in ieder geval geen S-Video ingang te hebben, weet je waarom ????
er is namelijk een heel leuk kabeltje en dat heeft aan de ene kan een S-Video en aan de andere kant een scart! en heeft dezelfde kwaliteit beeld, hij is ongeveer verkrijgbaar vanaf een 30 a 40 piek, en wil je er eentje met gouden stekkers wat nog een beter signaal geeft die ligt ongeveer rond de 60 a70 piek
suc6 ermee

btw, perfecte set, en net optijd gekocht want hij isnamelijk vervallen!!!:D

APriem
19-09-2001, 17:53
Ja, maar zelfs met een SCART aansluiting moet de TV ook nog speciale S-Video ondersteuning hebben. Mijn huidige TV heeft namelijk wel SCART en ik heb zo'n leuke S-video -> SCART converter gekocht, maar werken ho maar. Ik krijg alleen zwart-wit beeld. :(

En wordt de NV-55 niet meer gemaakt??? :confused:

Het is een perfect ding! Snap ik helemaal niets van, hij moet toch aardig verkopen lijkt mij...

Michiel
19-09-2001, 19:11
ik zit namelijk zelf in de verkoop vandaar dat ik dat weet, pioneer maakt nu alleen nog maar de zwarte, en die heeft weer een andere naam, :confused: ja ik ook :)

maar goed hij verkocht als geen ander daar heb je gelijk in.

mooi apparaat, een tja een beetje goede Tv vind je niet onder de 1500.

ik weet niet wat je zoekt maar als je al 100hz wilt dan betaal je rond de 1800 a 1900 piek, en wil je een vlakke beeldbuis dan zit je rond de 2500 te kijken, maar zoek je dat allemaal niet, dan moet je maar eens kijken naar de Panasonic 28dk1 dat is een hele goede breedbeeld van ongeveer, 1300 a 1400 gulden.

Suc6 ermee

Michiel

noXS21
19-09-2001, 20:14
Hoi ik wil even zeggen dat zwart wit wat je nu hebt via je s-video/scart kabel komt omdat je t.v. allen rgb ondersteund en geen s-video. Maar over een goede t.v. gesproken hij is al genoemd de Panasonic DK1 dat is de goedkoopste breedbeeld van Panasonic maar zeer goede prijs kwaliteit verhouding. En dat weet ik omdat ik hem nu 1,5 maand heb. En nog even over dat s-video ik heb hem ook met een kabel van s-video naar scart aangesloten en dat werkt perfect op deze t.v. En die prijs ik heb hem voor 1299,- incl. verwijderingsbijdrage gekocht maar ik heb hem ook al ergens waar weet ik niet voor 1199,- excl. vwb. gezien.

Ik hoop dat je er wat aan hebt ik hoor nog wel van je.:D

APriem
19-09-2001, 21:59
Michiel, noXS21, bedankt voor de info!

Ik ga eens kijken naar die Panasonic 28DK1. Ik hoef niet het beste van het beste te hebben, en ik denk dat het sowieso een stuk beter is dan mijn huidige Samsung via Tulp...

Ik laat wel weten wat het geworden is ;)

APriem
22-09-2001, 15:29
Yes! Ik heb een nieuwe breedbeeld TV. Het is toch een andere geworden. Ik heb staan kijken in de winkel en uiteindelijke is het de JVC AV28WT5EP geworden, een 50HZ, 70cm breedbeeld TV. Qua beeld zag ik weinig verschil met duurdere TVs en de TV-kast vond ik verreweg de mooiste van allemaal! Ik heb er een Profigold S-Video -> SCART kabel bijgekocht en de boel aangesloten op mijn Pioneer NV-55.

Wauw! Perfect! Ik ben tevreden :D

Michiel
22-09-2001, 19:10
nou mooi toch gefeliciteerd met de aankoop, en ja dat is inderdaad net zo'n goeie Tv als de panasonic, hij is bij ons alleen wat duurder, maar verder netzo goed

veel plezier ervan

Mzzl