PDA

Bekijk de volledige versie : QED kabels



Johan van den D.
21-08-2002, 20:15
heeft iemand ervaring met de kabels van qed van wat vind je ervan
betref alle kabels van qed dus zowel de interlinks als de speaker
en hoe zijn deze ten opzichte van de kabel van van den hul
ik gebruik nu wel de scart van qed maar ben zeer benieuwd naar de rest van het aanbod

bmateijsen
22-08-2002, 07:37
dit klinkt misschien heel raar.. maar je moet gewoon gaan luisteren. Klankmatig zit er verschil in de van den hul en Qed en er zit weer veel verschil tussen de verschillende soorten.

Ik heb zelf qed qunex als subwoofer kabel.. en ben hier zeer tevreden over..

Kijk en vergelijk.. kabels reageren in ieder systeem weer anders..

Groet Bjorn

Johan van den D.
22-08-2002, 13:24
ja ok maar ik dacht misschien heefd iemand die ervaring al gehad met deze merken is is ie van de ene op de andere overgestapt en waarom
als ik dat weet heb ik weer een paar puntjes waar ik dan ook op kan letten

bmateijsen
23-08-2002, 18:15
kabels zijn kabels en reageren in ieder systeem anders. bovendien heeft het met klankkleur te maken, en dan heb je het ook over smaak....

Ga luisteren!! dat is het enige wat helpt! en natuurlijk op je eigen set!


Groet bjorn

Johan van den D.
23-08-2002, 18:21
ok maar een tip is altijd handig toch
uiteraard moet je zelf uiteindelijk gaan luisteren maar dat weet iedereen lijk me:rolleyes:

martin
12-09-2002, 09:32
Met toeval kan ik je melden dat ik Qed Qunex 2 analoge interlink gebruik en voor scart de AV-41.

Met de Qunex 2 ben ik zeer tevreden, deze heeft een goede prijs kwaliteit verhouding, de afwerking is gewoon goed.

ik gebruik deze kabel voor DVD-Audio stereo out en dat doet hij perfect, vooral omdat DVD-Audio een hoge-resolutie moet doorgeven 24/96 tot 24/192. nu moet ik zeggen dat je met zo'n hoge resolutie al een waanzinnige soundstage heb ieder detail wordt bijzonder goed doorgegeven, dus een goeie kabel is wel vereist.

DeSQART AV-41 is 1 van de beste sqart kabels die nu tekoop zijn, deze geeft alleen de video signaal door en geen geluid omdat dit laatste ook kleine storingen kan meegeven aan het beeld, de afwerking is ook zeer goed tenoemen alle kabeltjes zijn afgeschermd van storingen van buitenaf en dat is weer goed tezien aan het beeld, het plaatje is nu echt super scherp ook de kleuren zijn nu echter, ik had hiervoor een Vivianco kabel ook geen goedkope maar het verschil was zeker gelijk zichtbaar.

wel moet je voor deze kabel diep in de buidel tasten. maar het resultaat is het wel waard.

Johan van den D.
12-09-2002, 16:39
Met toeval kan ik je melden dat ik Qed Qunex 2 analoge interlink gebruik en voor scart de AV-41.

Met de Qunex 2 ben ik zeer tevreden, deze heeft een goede prijs kwaliteit verhouding, de afwerking is gewoon goed.

ik gebruik deze kabel voor DVD-Audio stereo out en dat doet hij perfect, vooral omdat DVD-Audio een hoge-resolutie moet doorgeven 24/96 tot 24/192. nu moet ik zeggen dat je met zo'n hoge resolutie al een waanzinnige soundstage heb ieder detail wordt bijzonder goed doorgegeven, dus een goeie kabel is wel vereist.

DeSQART AV-41 is 1 van de beste sqart kabels die nu tekoop zijn, deze geeft alleen de video signaal door en geen geluid omdat dit laatste ook kleine storingen kan meegeven aan het beeld, de afwerking is ook zeer goed tenoemen alle kabeltjes zijn afgeschermd van storingen van buitenaf en dat is weer goed tezien aan het beeld, het plaatje is nu echt super scherp ook de kleuren zijn nu echter, ik had hiervoor een Vivianco kabel ook geen goedkope maar het verschil was zeker gelijk zichtbaar.

wel moet je voor deze kabel diep in de buidel tasten. maar het resultaat is het wel waard.
de scart heb ik ook ja,alleen wel een waar het geluid ook doorgaat(al gebruik ik dat niet)
het beeld is zeker zeer goed te noemen ja(y)