PDA

Bekijk de volledige versie : Beeldkwaliteit Philips 42PFL7404 icm blu-ray



sevink
19-09-2010, 20:10
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het onderstaande. Ik weet dat ik deze vraag bij het dvd forum stel, maar ik hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen. Ik heb nu een half jaar de Philips 42PFL7404 (zie onderstaand voor de specs) en ik ben heel erg tevreden. Alleen merk ik bij het afspelen van een blu-ray disk dat het zwarte en/of donkere beeld vaak met een ruis is. Ik speel de dvd/blu-ray via een PS3 af.

Is er een instelling waarmee ik die ruis kan instellen of zijn jullie bekent met een andere oplossing?

specs tv

42 inch
1920 x 1080p Full HD
100hz
Dynamisch contrast 80000:1
Bedankt voor jullie moeite en zie graag jullie reacties.
Paul

DVDProfilersFilmgek
20-09-2010, 05:37
Als het met ruis op de schijf staat, dan is er geen oplossing voor!

Bedenk dat veel opnamen die in het donker genomen zijn met wat oudere apparatuur "ruis" hebben in donkere omstandigheden, dit ligt niet aan je TV of PS3.

sevink
20-09-2010, 11:51
Ja dat ben ik met je eens, alleen dit ging om de nieuwe film Green Zone en ik ga er toch wel vanuit dat dit met de nieuwste technieken opgenomen is. Het rare is dat het alleen is als er een shot is die in het donker is opgenomen. Dan komt er een ruis door het beeld die alle bewegingen volgen. Als het shot daarna weer vol in kleur is dan is alles helemaal scherp en mooi.

Ik heb geprobeerd om met contrast en helderheid eea in te stellen, maar dat helpt niks.

johanhoitink
20-09-2010, 12:13
kun je jouw beeld instellingen opnoemen?
en dan denk ik vooral aan het perfect pixel and active control gedeelte.

DVDProfilersFilmgek
20-09-2010, 12:29
Ja dat ben ik met je eens, alleen dit ging om de nieuwe film Green Zone en ik ga er toch wel vanuit dat dit met de nieuwste technieken opgenomen is. Het rare is dat het alleen is als er een shot is die in het donker is opgenomen. Dan komt er een ruis door het beeld die alle bewegingen volgen. Als het shot daarna weer vol in kleur is dan is alles helemaal scherp en mooi.

Ik heb geprobeerd om met contrast en helderheid eea in te stellen, maar dat helpt niks.

Ook nieuwe films worden wel eens opgenomen met oude technieken, zou me niet uit het veld laten slaan door wat ruis in donkere opnamen en gewoon genieten van de film;)

johanhoitink
22-09-2010, 08:57
.......... Ik weet dat ik deze vraag bij het dvd forum stel, maar ik hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen..........
Hebben we hier dat imago? Dat we nog bij de dvd zijn blijven hangen en de blu ray hier te hoog gegrepen zou zijn? ;)

Roger B.
26-09-2010, 13:44
Ja dat ben ik met je eens, alleen dit ging om de nieuwe film Green Zone en ik ga er toch wel vanuit dat dit met de nieuwste technieken opgenomen is. Het rare is dat het alleen is als er een shot is die in het donker is opgenomen. Dan komt er een ruis door het beeld die alle bewegingen volgen. Als het shot daarna weer vol in kleur is dan is alles helemaal scherp en mooi.

Ik heb geprobeerd om met contrast en helderheid eea in te stellen, maar dat helpt niks.

Dit hoort zo.

Dit is uit de dvd bespreking op deze site:

Het beeld van Green Zone is in de oorspronkelijke verhouding van 2.40:1 op DVD gezet. Zoals eerder vermeld gebruikt regisseur Greengrass een documentaire-achtige filmstijl, wat in de praktijk betekent dat er veel vanuit de hand geschoten wordt en dat, met name in donkere scènes, een flinke hoeveelheid grain te zien is. De anamorfe transfer geeft deze zaken zonder problemen weer. Bovendien zijn scherpte en detaillering overwegend prima. Donkere scènes zien er weliswaar erg korrelig en minder scherp uit dan goed belichte fragmenten, maar dat is een gevolg van de gebruikte technieken en materialen.

sevink
02-10-2010, 19:24
Iedereen hartelijk dank voor jullie reacties. Het is me helemaal duidelijk geworden!

Groet