PDA

Bekijk de volledige versie : Warmte-afgifte van spelers



Richard B.
25-09-2010, 23:05
Wat ik me afvroeg: is het normaal dat BD-spelers relatief warm worden? Ik heb nu 2 BD-spelers (een Samsung BD-P1500 en een Philips BDP 7500) en het valt me op dat beiden bovenop een stuk warmer worden dan de DVD-spelers die ik in het verleden heb gehad. Verbruiken de lasers of drives van BD-spelers meer energie dan DVD-spelers of zo, en komt er daarom bij gebruik ook meer warmte vrij? En is het extra reden om goed op ventilatie te letten?

Qua electro-techniek ben ik niet zo heel kundig, maar misschien dat iemand hier iets over kan zeggen.

DVDProfilersFilmgek
26-09-2010, 12:30
Wat ik me afvroeg: is het normaal dat BD-spelers relatief warm worden? Ik heb nu 2 BD-spelers (een Samsung BD-P1500 en een Philips BDP 7500) en het valt me op dat beiden bovenop een stuk warmer worden dan de DVD-spelers die ik in het verleden heb gehad. Verbruiken de lasers of drives van BD-spelers meer energie dan DVD-spelers of zo, en komt er daarom bij gebruik ook meer warmte vrij? En is het extra reden om goed op ventilatie te letten?

Qua electro-techniek ben ik niet zo heel kundig, maar misschien dat iemand hier iets over kan zeggen.

Heb zelf niet de ervaring dat mijn BD speler overdreven warm wordt, mijn BD speler heeft zelfs geen fannetje, hij is heerlijk stil.

Om HD beeld te krijgen moet er behoorlijk gerekend worden(oude PC's en PC's met matige beeldkaarten kunnen het al niet eens weergeven) en die rekenkracht vraagt ook energie...... daarbij ontstaat ook warmte(denk maar eens aan de CPU cooler in je PC). In een BR speler zit iets krachtiger "rekenmateriaal" dan in een doorsnee DVDspeler.8-)

Het is altijd verstandig om ervoor te zorgen dat je apparatuur zijn warmte makkelijk kwijt kan, warmte betekent op electonica(en niet alleen daar) gebied namelijk ook slijtage.