PDA

Bekijk de volledige versie : homecinema aansluiten op mijn tv



tagara
29-09-2010, 06:37
Hallo

ik als alleenstaande vrouw heb een Samsung UE32C6700 tv gekocht en daarbij een Pioneer DCS-FS 303 K 2.1-Systeem.

nu ben ik als leek gaan proberen om alles aan te sluiten en dat is redelijk gelukt ik heb geluid uit de homecinemaset en de tv doet het.

Ik weet alleen niet hoe ik nu het geluid van de tv via de boxen van de homecinemaset kan laten lopen?

wie zou mij willen helpen?

:roll:

Peter Porrio
29-09-2010, 06:53
Op je Pioneer set zit achterop een analoge audio-ingang. Hier staat Input boven en AUX bij. Deze uitgang bestaat uit 2 terminals in de kleuren rood en wit.

Aan de achterzijde van je Samsung TV zit zo'n zelfde aansluiting onder AV OUT Audio L R. Deze in- en uitgangen moet je met elkaar verbinden via een RCA kabel (tulpkabel). Misschien heb je nog wel zo'n kabel liggen, anders zal je 'm even moeten kopen. De stereo RCA kabel ziet er zo uit:

http://i.ebayimg.com/08/!BfhTBDQ!2k~$(KGrHqMH-D8Er2S64jdKBLBp!6vB3!~~_35.JPG

Als je dit hebt gedaan. Kun je het geluid van de TV over je Pioneer set beluisteren door voor de ingang AUX te kiezen.

Succes!

tagara
29-09-2010, 08:52
Dank je wel voor je reactie, ik ga het zeker proberen.

maar kunt je mij ook zeggen wat de hdmi kabel dan voor een functie heeft?

want ik heb er wel zoon hdmi kabel bij gekregen en die heb ik op de tv en de pioneer aangesloten maar wat het nu voor een nut heeft weet ik niet.

gr carina

Peter Porrio
29-09-2010, 09:03
De HDMI kabel wordt gebruikt om het beeld van je Home Cinema Set door te geven aan je TV. Dit is een digitale video- en audioverbinding en levert de beste beeldkwaliteit op. Dan hoef je de set niet via een Scartkabel aan te sluiten.

Nog even als toevoeging op de RCA kabel (tulp):
Mocht je nog zo'n kabel hebben liggen (zie foto hieronder), kun je die ook gebruiken. Dan sluit je alleen de rode en witte tulpstekker aan.

http://www.kabeldirect.nl/images/3rca3rca.jpg

Marcellow
29-09-2010, 09:16
Toen je de doos van je TV openmaakte zat daar een boekje bij met daarop waarschijnlijk een tekst als: "Gebruiksaanwijzing"

Ik gok erop dat voor je home cinema set hetzelfde geldt.

Waarom lees je deze boekjes niet en drop je je vraag gelijk op dit forum?

Je had ook eerst de zoekfunctie in dit forum kunnen raadplegen.

Ben je lui, of kun je niet lezen? (het laatste lijkt mij raar, aangezien je wel op een forum kunt posten)

Peter Porrio
29-09-2010, 09:23
@Marcellow: Wellicht heeft ze de gebruiksaanwijzigen wel doorgenomen, maar begrijpt ze daaruit niet wat ze precies moet doen (en waarom) om de audioverbinding tot stand te brengen.

Ik vind jouw reactie wel erg oordelend en gebaseerd op een aanname dat ze de handleidingen niet heeft gelezen.

tagara
29-09-2010, 12:46
Dank voor je hulp Peter

En ja marcellow ik heb de gebruiksaanwijzing wel 10 x gelezen maar kon er echt niet uitkomen, vandaar dat ik dacht aan een forum, (ik dacht dat die daar speciaal voor waren maar dat kan ik ook mis hebben)

Ik ga de tips die ik gekregen heb meteen uit proberen en laat julie weten of het me gelukt is.
en marcellow niet meer zo boos doen.

tagara
29-09-2010, 14:03
Hoi Peter ik heb gedaan wat jij zei, maar het werkt niet nu heb ik de gebruiksaanwijzing erbij en daar staat op dat je ook een componentenkabel kan aansluiten nu is mijn vraag kan dat ook ?

de kleuren rood blauw groen kan ik op mijn tv terug vinden en ook op mijn pioneer.
het gaat zo bij mij je hebt 1 kabeltje (groen met daaraan vast 3 kabeltjes groen blauw en rood)

ik heb 1 zoon kabeltje wat in de tv gaat dan moet ik nog een ander kabeltje kopen die ik dan weer door kan verbinden naar mijn pioneer.

Is dit verstanding dat ik zoon kabeltje ga kopen of heb ik daar niets aan?

heb je nog tips?

alvast bedankt

Peter Porrio
29-09-2010, 14:12
Ik zie dat je een verloopkabeltje moet gebruiken dat bij je TV geleverd is. Daar zit zo'n koptelefoonstekkertje aan de ene kant en connectors om zo'n tulpkabeltje op aan te sluiten aan de andere kant (rood/wit/geel). Het verloopstekkertje steek je in de hoofdtelefoonuitgang van je TV. Vervolgens sluit je daar het stereo RCA kabeltje op aan (rood/wit tulp).

Component (rood/blauw/groen) is voor beeld en dat heb je al via de HDMI verbinding. Die component gebruik je dus niet, omdat HDMI de beste beeldverbinding is in jouw geval.

P.S. Mocht het bijgeleverde verloopkabeltje niet werken, dan heb je er zo 1 nodig:

http://www.nosolocds.es/WebRoot/StoreES/Shops/61387359/4669/87BE/352D/DD40/3E46/C0A8/3083/0F92/b28.jpg

tagara
29-09-2010, 14:38
Dank al vast ik ga naar de winkel om zo`n kabeltje te kopen, die andere werkt niet.

je hoort weer van me ik hoop dat het nu gaat lukken

gr

Pieter V
30-09-2010, 08:13
Vergeet ook niet instellen op je TV, dat je het geluid via de externe speakers wil laten lopen.

Afstandsbediening -> menu -> geluid.

tagara
30-09-2010, 08:57
Help woont er toevallig niet iemand in Dordrecht?

vrouwen en techniek, meestal een ramp

maar we geven de moed niet op
met andere woorden het lukt nog steeds niet

Peter Porrio
30-09-2010, 09:06
Wat heb je tot nu toe geprobeerd? Wat voor kabel heb je nu waar op aangesloten? Even een voorbeeld:

- Kabel (jack naar stereo RCA (tulp)) aangesloten op de hoofdtelefoonaansluiting van de Samsung TV
- Andere kant van de kabel op de AUX ingang op de Pioneer
- Geluid van de TV wat zachter gezet
- TV op een zender gezet
- AUX ingang geselecteerd op Pioneer
- Volume van de Pioneer wat hoger gezet


Stap voor stap komen we er wel ;)

tagara
30-09-2010, 12:39
1549

1550

1551

tagara
30-09-2010, 12:42
Ik heb ook zoon kabeltje geprobeerd met die enkele aansluiting en die had ik aangesloten op de tv waar nu dat gele stekkertje in zit maar dat wekte ook niet.

kunnen deze apparaten uberhaupt wel aan elkaar gekoppelt worden?

Peter Porrio
30-09-2010, 12:45
De tulpstekker aan de kant van de Pioneer is goed. Aan de TV-zijde heb je nu de kabel verbonden met een audio ingang i.p.v. een uitgang. Je moet deze kabel inpluggen op de uitgang voor de hoofdtelefoon. Zit aan de andere kant van de achterzijde.

Mocht dat stekkertje niet passen, heb je er toch zo 1 nodig:
http://www.nosolocds.es/WebRoot/StoreES/Shops/61387359/4669/87BE/352D/DD40/3E46/C0A8/3083/0F92/b28.jpg

tagara
30-09-2010, 12:54
Ben ik weer, we zijn alweer een stap verder,
ik heb nu geluid van de tv op 1 speaker van de pioneer is dit nu goed of kan ik alle 2 de speakers laten werken?

tagara
30-09-2010, 12:55
Trouwens de hoofdtelefoon aansluiting zit ook aan de achterkant bij deze tv.

Peter Porrio
30-09-2010, 12:57
Ik zou verwachten 2 speakers te horen, zit het plugje er goed in bij de TV? En 2 tulpstekkertjes (rood/wit) in de Pioneer?

tagara
30-09-2010, 13:15
Ik ben zelf natuurlijk ook aan het google geweest en nu zeggen ze dat ik een optische kabel moet aansluiten, maar op de pioneer zit daar geen aansluiting voor.

klop dit en is het dan wel goed als je een homecinemaset koopt met zo`n mogelijkheid?

hoor graag je advies want als dat zo is stuur ik deze terug.

en heb je toevallig dan ook nog advies over wat ik beter kan nemen?

zou helemaal geweldig zijn

Peter Porrio
30-09-2010, 13:23
Ik ben zelf natuurlijk ook aan het google geweest en nu zeggen ze dat ik een optische kabel moet aansluiten, maar op de pioneer zit daar geen aansluiting voor.

klop dit en is het dan wel goed als je een homecinemaset koopt met zo`n mogelijkheid?

hoor graag je advies want als dat zo is stuur ik deze terug.

en heb je toevallig dan ook nog advies over wat ik beter kan nemen?

zou helemaal geweldig zijn

De standaard audio uitgang op jouw TV is inderdaad een optische. Daar de Pioneer geen optische ingang heeft, kun je deze aansluiting (helaas) niet gebruiken in jouw situatie.

Wat overblijft is de optie die ik je eerder heb aangegeven, via de hoofdtelefoonaansluiting.

Ja, an sich is het beter om een home cinemaset te hebben met optische ingang(en). Dit heeft voornamelijk te maken met de aansluitmogelijkheden van mediaspelers, spelcomputers, etc.

In jouw geval ligt het ook een beetje aan de beperkte aansluitmogelijkheden van je TV. De meeste TV's hebben namelijk ook een analoge audio uitgang in de vorm van een rood/wit RCA aansluiting. Dan had je 'm direct kunnen aansluiten.

Loggie
30-09-2010, 13:48
Help woont er toevallig niet iemand in Dordrecht?

vrouwen en techniek, meestal een ramp

maar we geven de moed niet op
met andere woorden het lukt nog steeds niet

Het toeval wil dat ik in Dordt woon.
Als je er niet meer uitkomt kan ik eventueel wel langskomen als dat zou helpen.

Peter Porrio
30-09-2010, 13:51
Het toeval wil dat ik in Dordt woon.
Als je er niet meer uitkomt kan ik eventueel wel langskomen als dat zou helpen.

Kijk dat is alweer een pluspunt voor de topic starter (y)

Ik ben zelf wel geboren en deels getogen in Dordt (Sterrenburg), maar woon er al heel lang niet meer.

Loggie
30-09-2010, 14:02
@Peter:
Sterrenburg ken ik wel....de wijk waar in het begin zelfs de postbode's verdwaalden :grin:
Ik had er vroeger verschillende vrienden wonen.

Even over het probleem van Tagara....zo te zien is alles goed aangesloten.
Waarschijnlijk staat er in het menu van de TV of de cinemaset iets niet helemaal goed voor wat betreft de geluidsuitvoer/invoer.
Maar de kabels waren volgens mij goed aangesloten voorzover ik op de foto's kon zien.

Loggie
30-09-2010, 14:13
@Peter en Tagara:
Ik zie net wat er mis is gegaan.
Als je haar middelste foto bekijkt dan zie je waar de gele stekker inzit geen Uitgang is maar een Ingang.
Dus dat gaat zo nooit werken.

Misschien is er wat mogelijk via de scartaansluiting voor wat het geluid betreft?
Ik ga nog eens even nadenken hier (als jullie wat horen kraken dan ben ik het) !

Edit:
Ik heb even de gebruiksaanwijzing van de TV gedownload om eens te kijken of daar wat in te vinden is.

Edit2:
Ben net begonnen de handleiding te lezen maar kan het niet zijn dat de audio gewoon via HDMI gaat?

Edit3:
Ik heb wat anders gevonden!!
De TV heeft een aparte koptelefoon aansluiting.
Daar kan de gele plug in gedaan worden. Die aansluiting zit ergens net onder de aansluitingen die zichtbaar zijn in de foto's!!
Let er wel op dat je het geluid van de TV niet te hard zet.....zet de versterker aan met de volumeknop in een normale stand (wat voor jou normaal is) en regel het volume dan bij met de volume knop van de TV.
Klinkt verwarrend maar dit zou moeten werken.
De gele plug zat alleen maar in de verkeerde ingang.

Peter Porrio
30-09-2010, 14:17
Zover ik kan beoordelen (even online in de handleidingen gekeken) heeft de TV 2 audio uitgangen:

1) optische uitgang
2) hooftelefoonuitgang

De rest van de aansluitingen op de TV zijn ingangen en daar heeft ze dus niets aan in dit geval.

Haar Pioneer set heeft alleen een analoge RCA AUX IN ingang. De enige mogelijkheid om de TV met de Pioneer te verbinden is via een mini jack naar stereo RCA. Dit heeft ze gedaan met de verloopkabel die erbij zat (mini jack naar 3 RCA (L/R/Video).

Het kan zijn dat dit verloopstekkertje geen goed contact maakt met de hoofdtelefoonaansluiting. Vandaar dat ik had geopperd om een dedicated kabeltje voor aleen audio te proberen.

Edit: Scart gaat volgens mij niet lukken. Deze TV heeft geen scartaansluitingen. Er wordt wel een verloopje meegeleverd van HDMI naar scart. Echter, de HDMI ingange van de TV zijn qua audio niet bi-directioneel.

Peter Porrio
30-09-2010, 14:33
@Peter en Tagara:
Ik zie net wat er mis is gegaan.
Als je haar middelste foto bekijkt dan zie je waar de gele stekker inzit geen Uitgang is maar een Ingang.
Dus dat gaat zo nooit werken.

Misschien is er wat mogelijk via de scartaansluiting voor wat het geluid betreft?
Ik ga nog eens even nadenken hier (als jullie wat horen kraken dan ben ik het) !

Edit:
Ik heb even de gebruiksaanwijzing van de TV gedownload om eens te kijken of daar wat in te vinden is.

Edit2:
Ben net begonnen de handleiding te lezen maar kan het niet zijn dat de audio gewoon via HDMI gaat?

Edit3:
Ik heb wat anders gevonden!!
De TV heeft een aparte koptelefoon aansluiting.
Daar kan de gele plug in gedaan worden. Die aansluiting zit ergens net onder de aansluitingen die zichtbaar zijn in de foto's!!
Let er wel op dat je het geluid van de TV niet te hard zet.....zet de versterker aan met de volumeknop in een normale stand (wat voor jou normaal is) en regel het volume dan bij met de volume knop van de TV.
Klinkt verwarrend maar dit zou moeten werken.
De gele plug zat alleen maar in de verkeerde ingang.

Hahaha, dat heb ik haar gisteren al geadviseerd. Je moet wel even doorlezen wat er al gepost is door mij. Alle edits van jou heb ik al geconstateerd :lol:

Loggie
30-09-2010, 14:41
@Peter:

Uhm nu je het zegt.....lol.

Af en toe draaf ik door....dan zit ik zo in mijn eigen verhaal dat ik vergeet op te letten :-)

Excusez moi!! :-)

Ik heb net inderdaad gelezen dat je haar al op de foutieve aansluiting opmerkzaam had gemaakt.
Had ik even gemist (ik moet je wel zeggen dat ik een chaoot eerste klas ben dus ik mis wel eens meer wat....lol).

Maar die laatste optie moet gewoon werken....met de koptelefoon uitgang zeg maar.
Als dat niet werkt dan ga ik het erg vreemd vinden.
Wel is het zo dat het volume van de koptelefoon apart moet worden ingesteld (dus niet met de volume knop op de AB van de TV).


Oh ik had je net een PM gestuurd met een hele andere vraag :-)

tagara
01-10-2010, 06:15
Hallo Heren

Ik ben helemaal vereerd dat jullie zo met mij mee denken.

hier volgt de laatste update.

Ik heb nu geluid uit alle 2 de boxen (had inderdaad het stekkertje niet goed door gedrukt)

Maar heb toch maar besloten om dat ding terug te sturen, nu het nog kan (14 dagen de tijd)
Ik vind het geluid namelijk helemaal niet zo goed, ik moet het geluid van de tv best hard zetten om iets te horen.

Misschien hebben jullie adviezen over wat ik beter kan kopen zo rond de 400 euro?

als nitwit sta ik helemaal open voor adviezen en tips.

Peter Porrio
01-10-2010, 07:49
Hoi Carina,

Graag gedaan. Als je het goed wilt doen, zou je eigenlijk moeten gaan voor een:
- (stereo)receiver met digitale ingangen
- DVD-, of Blu-rayspeler
- 2 of meer speakers.

De keuze voor losse componenten is de meest flexibele aanpak. Grote voordelen hiervan is dat je meer keuze hebt in welke componenten je gebruikt, dus een systeem op maat. Kwalitatief veelal beter dan een alles-in-1-set en als 1 van de componenten de geest geeft, hoef je niet gelijk je hele set weg te gooien.

Nadeel is dat losse componenten in de regel wel wat duurder is.

Wat zoek je precies? Even een paar vragen om jouw uitgangspunten helder te krijgen:

1) Is en blijft je budget €400, of is dit rekbaar?
2) Waar ga je de set het meest voor gebruiken (muziek, film)?
3) Hoeveel speakers wil je in je woonkamer hebben en hoe groot mogen deze zijn?
4) Hoeveel plek heb je om de componenten neer te zetten?

Als je bovenstaande vragen beantwoord, kan ik gerichter adviseren wat je mogelijkheden zijn.

Gerco Stuivenberg
01-10-2010, 14:21
Maar heb toch maar besloten om dat ding terug te sturen, nu het nog kan (14 dagen de tijd)
Ik vind het geluid namelijk helemaal niet zo goed, ik moet het geluid van de tv best hard zetten om iets te horen.
De meeste hoofdtelefoon-uitgangen hebben vaak een begrensd uitgangs-niveau om gehoorschade te beperken. Deze kun je daarom vaak beter op maximaal zetten, tenzij het geluid dan gaat vervormen. De geluidssterkte kun je dus beter met de regelaar van de set regelen.

tagara
04-10-2010, 12:38
Hallo

Even wat antwoorden op de vragen van Peter.
Het budget ligt rond de 400 euro

en het meeste ga ik hem gebruiken voor radio en cd`s

Iedereen heeft het over Bleu ray maar weet nog steeds iet zo goed wat daar de voordelen van zijn.

de ruimte waar hij in moet is

56 cm Breed
35 cmDiep
en 8 cm Hoog

en aangezien mijn woonkamer niet zo groot is ga ik in eerste instantie voor een 2.1 systeem.

Gerco Stuivenberg
04-10-2010, 14:46
De BluRay Disc is de opvolger van de DVD en een grotere opslagcapaciteit en daardoor ook voldoende ruimte voor beeld en geluid in HD-kwaliteit. Dit betekent dat het beeld veel scherper is en voor geluid dat het meer detailles heeft. Het zorgt er daardoor voor dat de weergave nog realistischer is dan bij DVD. Daarnaast kan een BluRay Disc speler ook DVD's en CD's afspelen.

Voor wat betreft de ruimte is 8 cm niet voldoende voor een receiver. Dit geldt zowel voor een losse als voor die van een alles-in-één set. Dit soort toestellen worden warm en moeten de warmte kwijt kunnen om te voorkomen dat het toestel oververhit raakt. Er moet dus voldoende ruimte (5-10cm) zijn boven het toestel, anders is het vragen om problemen.

Hoeveel luidsprekers je wilt gebruiken is meestal afhankelijk van de wensen van de gebruiker en niet van het formaat van de ruimte. Wil je de set alleen gebruiken voor het luisteren naar muziek, dan kun je beter een audio set nemen, maar wil je er ook TV en DVD mee kunnen kijken, dan een set met minstens twee luidsprekers en een subwoofer. Met vijf of meer luidsprekers zal het meer lijken alsof je bvb bij een concert aanwezig bent, maar dit heeft vaak alleen nut bij video-bronnen zoals TV en DVD. De meesten van ons vinden het fijn om midden in de aktie te zitten en geven daarom de voorkeur aan een set met luidsprekers rondom (surround). Of jij dit fijn vindt kun je het beste zelf beoordelen door te gaan luisteren naar wat het te bieden heeft. ;)

Patrick78
01-03-2011, 18:07
Ik zit met een probleem.

Ik heb pas een blu-ray home cinema set gekocht, een Pioneer BCS-FS505.
Heb 'm aan gesloten aan mijn Philips HD ready tv.

Blu-rays kijken gaat prima, mooi beeld en geluid.
Maar gewoon tv kijken met gebruik van mijn blu-ray lukt niet.
Ik heb geen optische uitgang, mijn tv heeft geloof ik alleen een audio uitgang.
Dus heb ik een scartadapter in/out gekocht en aan gesloten op m'n tv met behlup van tulpkabels, natuurlijk van tv naar speler, wit op wit en rood op rood.

Maar nu krijg ik alleen maar ruis als ik kies voor audio op m'n speler.
Wat moet ik nu doen om gewoon geluid te krijgen.

Wie kan mij helpen ? :roll:

Alvast bedankt,

Patrick !!!

densen
01-03-2011, 18:32
Als er op je tv een rood/witte audio uitgang zit moet je die aansluiten op de rood/witte aux ingang van je blu-ray surrond syteem, dan zou je geluid moeten hebben van je tv

Gerco Stuivenberg
01-03-2011, 20:07
Ik heb geen optische uitgang, mijn tv heeft geloof ik alleen een audio uitgang.
Dus heb ik een scartadapter in/out gekocht en aan gesloten op m'n tv met behlup van tulpkabels, natuurlijk van tv naar speler, wit op wit en rood op rood.

Maar nu krijg ik alleen maar ruis als ik kies voor audio op m'n speler.
Wat moet ik nu doen om gewoon geluid te krijgen.

Wie kan mij helpen ? :roll:

Alvast bedankt,

Patrick !!!
Wanneer de TV een coaxiale digitale audio uitgang heeft, kun je er ook voor keizen om deze via een 'convertor' aan te sluiten die de coaxiale signalen omzet naar optische.

Zoals je het nu hebt aangeloten, kan het zijn dat deze nu aangesloten is op een ingang van de TV of dat de scart-aansluiting die je gebruikt geen geluid uit kan sturen. Daarvoor kun je dus het beste in de gebruiksaanwijzing van de TV kijken. :cool:

DVDProfilersFilmgek
01-03-2011, 23:57
Ik zit met een probleem.

Ik heb pas een blu-ray home cinema set gekocht, een Pioneer BCS-FS505.
Heb 'm aan gesloten aan mijn Philips HD ready tv.

Blu-rays kijken gaat prima, mooi beeld en geluid.
Maar gewoon tv kijken met gebruik van mijn blu-ray lukt niet.
Ik heb geen optische uitgang, mijn tv heeft geloof ik alleen een audio uitgang.
Dus heb ik een scartadapter in/out gekocht en aan gesloten op m'n tv met behlup van tulpkabels, natuurlijk van tv naar speler, wit op wit en rood op rood.

Maar nu krijg ik alleen maar ruis als ik kies voor audio op m'n speler.
Wat moet ik nu doen om gewoon geluid te krijgen.

Wie kan mij helpen ? :roll:

Alvast bedankt,

Patrick !!!

Alles in 1x weggooi geval, zeker niet op het forum geweest voordat je deze aankoop deed:roll: Mmmm.... het leed is al geschied en nu wil je geholpen worden....

Geef maar het modelnummer van je TV en eventueel een plaatje/of link naar de scartadapter, dan kunnen we je beter helpen.