PDA

Bekijk de volledige versie : Iemand ervaring met Dayens versterkers?



Loggie
03-10-2010, 20:37
Nadat ik wat aan het uitzoeken was over wat versterkers kwam ik via een forum op de website van Dayens (Servie) nadat ik een uitstekende review had gelezen over hun Ampino versterker.
Ik wilde wel eens weten of anderen ervaring met dit merk hebben :grin:

Dayens website (Engelstalig gedeelte):
http://www.dayens.rs/eng_amplifiers.html

Review van de Ampino:
http://www.6moons.com/audioreviews/dayens/ampino.html

Hun andere versterkers lijken me ook de moeite waard:
-Ampino ( http://www.dayens.rs/eng_ampino.html )
-Menuetto ( http://www.dayens.rs/eng_menuetto.html )
-Ecxtasy II ( http://www.dayens.rs/eng_ecstasy2.html )

Prijzen voorzover ik ze weet:
-------------------------------
-Ampino 220E en met upgrade 280E
-Menuetto 400E
-Ecxtasy II 550E

Prijzen etc weet ik waarschijnlijk morgen precies omdat ik hun een mailtje heb gestuurd......ook voor wat betreft de leverings kosten.
Er is in Nederland geen dealer voorzover ik weet.


De Ampino kan je in werking zien op het volgende Youtube filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=anGQEQ7JB1c

Affijn ik ben benieuwd of anderen dit merk ook kennen :grin:

Marcel Hoeve
04-10-2010, 19:21
Heb je hier (http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=13185&st=0) al eens gekeken?

Verder is er weinig over te vinden. Het schijnt een high-end merk te zijn, al zou je dat - gelet op de prijzen - niet zeggen. Zelf zou ik niet zo gauw voor zo'n exoot gaan (hoe zit het met de levering, garantie, service?).

Loggie
05-10-2010, 00:43
Yup die link had ik reeds gezien....maar bedankt voor het meedenken :-)

Ook de 6Moon recensie was erg lovend.

Ik ben erg nieuwsgierig naar al hun producten.....maar het valt niet mee inderdaad om er veel over te vinden.
Inmiddels heb ik van hun een (algemeen) mailtje gekregen:


Dear Mr.L******,

Thank you for your e-mail and for showing interest in our products.

All our products have the similar basic sonic characteristics.
They sound musical, natural and emotional, with good dynamics and depth, great positioning and natural third dimension.
All mentioned characteristics are increasing proportional to the price, off course, Ecstasy IVse combo and Grande series of loudspeakers gives the most.

Live and natural reproduction is what we are expecting (and receiving) from our products.
We simply love music and by making products which are neutral medium between artist and listener in the music reproduction chain makes us, in some way, a part of music.
Idea of being a part of music makes us happy, especially when owners of our equipment are also happy and enjoying music through our products.
Our amplifiers are realized in discrete technique using only bipolar transistors and selected high-quality components.

Attached you can find our price lists with basic specifications of our products.
Price of the upgraded Ampino is 280€.
Upgrade includes:
- Mundorf capacitors in power supply section
- Mundorf ZN instead of Mundorf MCap for input.
Upgrade makes Ampino sound more natural with more details and with better stage and improved 3D positioning.

Best shipping option we have found (for individual and small orders) is combination of regular (air)mail and services from shipping agent.
Our shipping agent is handling clearance and taxes (on our side) and they are delivering our products to Serbian mail (post) service from where they are sent to customer address.
Price for shipping one Ampino to the Netherlands is 75€, for Menuetto and Ecstasy II price is including shipping.
If you are interested in other products please let me know and I will check for best shipping option.

Wire transfer is the best payment method in this moment.
If you decide to order we will send you proforma invoice which is used for payment.

Besides amplifiers we are specialized in manufacturing loudspeakers.
We use high-quality components from well-renown manufacturers (Vifa, Peerless, ScanSpeak, WBT, Mundorf etc.) in design and manufacture of our loudspeakers. The same is for cables and amplifiers.
Unique cabinet design, technology and sound of our flagship Grande series (bookshelf Grande Piccolo and floorstander Grande Trio) makes us very proud.
We are also producing interconnect and speaker cables called In ViVo.
All of our products are handmade in Serbia.

We will be glad to give you any further information, please do not hesitate to contact us.

Best regards,

Zoran Dobrin


Ook heb ik inmiddels de prijslijsten:

Samengevat:
-Ampino met upgrade 280E (verzenden is 75E)
-Menuetto 500E (incl verzenden)
-Ecstasy II 670 (incl verzenden)
-Pre-Amp Ecstasy IVse 3000E
-Power Amp Ecstasy IV 2500E

Ik denk dat ik ga voor de Ampino (gewoon een leuk klein ding) of de Menuetto.
Ze maken ook fraaie Luidsprekers maar die kan je niet beluisteren of je moet toevallig op vakantie zijn in Servie :-)

Inderdaad zou je aan hun prijzen niet zeggen dat het om High End gaat.....dat is één van de redenen dat ik erg benieuwd ben.
Een vrouw van een goede vriend van me komt uit Servie en heeft al met hun aan de telefoon gehangen....communicatie is geen probleem in ieder geval :-)

Peter Porrio
05-10-2010, 06:59
Die Ampino heeft wel erg weinig line inputs (2 stuks). Dan zou ik eerder gaan voor een van de andere 2 versterkers. Heb je al uitgezocht hoe het zit met garantie? Dat zou voor mij een reden zijn om het niet te doen.

Tip: De Music Hall A25.2 is ook erg betaalbaar. Is volop verkrijgbaar bij (internet)winkels in Duitsland en in Nederland bij 3 winkels geloof ik. Het belangrijkste is dat je de Music Hall kunt beluisteren. Dat kun je bij de versterkers van Dayens weer niet.

Loggie
06-10-2010, 02:18
De Ampino heeft inderdaad maar 2 ingangen maar dat is ruimschoots voldoende.
Ik ga hem alleen maar voor de platenspeler en CD speler gebruiken.
Maar ik overweeg de Menuetto ook nog.
Garantie is er gewoon....alleen moet je het terugsturen....dat kan een beetje duur zijn.
Aan de andere kant heb ik nog nooit een versterker gehad waar wat kapot aan ging dus hoop ik de garantie niet nodig te hebben (maar goed je weet maar nooit tenslotte).

De Music Hall (of de Chinese versie ervan) is ook betaalbaar inderdaad. Maar ik wilde gewoon eens iets anders dan anders gaan proberen :-)
Ik ben een beetje een rare wat dat aangaat.....lol.
Maar het lijkt me erg leuk om Dayens te gaan uit proberen......eind van de maand ga ik de bestelling doen.
Verslag etc volgt!!
Mocht je nieuwsgierig zijn naar de klank dan kan ik altijd wel een keer langskomen met de Ampino/Menuetto of misschien wel de ExcstasyII....is geen enkel probleem.


Beetje oftopic:
Overigens ga ik deze maand mijn CD speler modden.....andere Opamps erin van Burson Audio:
http://bursonaudio.com/burson_opamp.htm
Daarna volgen nog een andere clock en spannings regulatoren.
Affijn ik kom de winter wel door :-)

Peter Porrio
06-10-2010, 06:45
De Ampino heeft inderdaad maar 2 ingangen maar dat is ruimschoots voldoende.
Ik ga hem alleen maar voor de platenspeler en CD speler gebruiken.


Ik kan het niet goed opmaken vanuit de specificaties, maar heeft deze een phono ingang? Anders moet je er een losse phono versterker tussen zetten.

Loggie
06-10-2010, 12:38
Inderdaad heeft deze geen phono amp ingang Peter.
Maar aangezien ik een losse amp hier al heb liggen is dat geen probleem.
Hun andere amps hebben dacht ik ook geen phono ingang.

Mogelijk dat ik nog wel een koptelefoon amp ga aanschaffen aangezien het ontbreken ervan.

Ook moet ik nog (extra) luidsprekers aanschaffen voor gebruik met de nieuwe amp.
In dat geval neem ik b.v. de Ampino wel mee naar de zaak waar ik die ga beluisteren.
Waarschijnlijk ga ik niet voor een zuil (of misschien ook wel) maar meer voor een kleiner model geplaatst op een voet.

Affijn ik heb nog een boel uit te zoeken :-)

Spanky
20-12-2010, 09:23
Hallo, ik ben nieuw op het forum maar wil graag reageren op de Dayens vraag.

Sinds ruim een jaar bezit ik een Ampino(met upgrade) en vindt het een verrassend goede versterker!
De versterker is bijzonder gedetailleerd maar het geluid blijft toch vloeien.
Het hoog is erg goed wat resulteerd in een hele ruimtelijke weergave, zulke realistische bekkens had ik nog niet gehoord. Het heeft wel iets weg van een buizenamp, maar zonder een 'bloom' en met prima extensie.
Degelijk gebouwd en aardig om te zien, imo.
Feitelijk is het de beste amp die ik nu in huis heb, tot nu toe heb ik de Ampino vergeleken met:

Prima Luna Prologue 1, gemodificeerd
Miniwatt N3
Trends TA 10.1
Nad 208, gemodificeerd
Nad 218
Zelfbouw hybride eindtrap

Enige beperking zit in het vermogen, qua klank is de amp voor dit geld onverslaanbaar, imo.

Het contact met Dayens verliep uitstekend, snelle levering en de door jullie genoemde prijzen kloppen helemaal.(totaal dus +/- 350 euro)
Ik zie mezelf nog wel een Dayens versterker erbij kopen, ivm een actief systeem.(wacht met smart op de Ampino monoblokken)
Ook ik was afgegaan op de 6moons-review, maar ze waren daar spot-on, gelukkig ;-)

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, vraag maar als je meer wilt weten.

groet Henk

Spanky
20-12-2010, 09:32
Oh, ik kan er ook nog aan toevoegen dat ik goede ervaringen heb met de Burson Audio opamps.
Vergeleken met de HongKong imitaties en een veel! noemenswaardige opamps (OPA 627, LM 4562, LM 6172, AD825 etc.).
Bursons was echt de beste, imo.
Het geluid wordt ontspannen en open.
Ze zijn helaas wel duur, maar het geld waard.:-)

groet Henk

Loggie
21-12-2010, 08:50
Grappig dat je de discrete Burson Audio Opamps noemt :-)

Ik had een oudere Marantz CD72 SE gekocht een poosje geleden en ben bezig daar 5 opamps te vervangen door de Burson Audio versies.
Inmiddels zitten er 2 dubbele in.....nog 1 dubbele en 2 enkele te gaan :-)
Ik doe het in stappen want anders gaat het best wel in de papieren lopen in één keer.


Leuk ook om eens te horen hoe de Dayens in het gebruik bevalt....blijkbaar goed dus.
Ik moet hem nog steeds bestellen maar omdat ik inmiddels weer andere spullen heb gekocht heb ik het uitgesteld.
Had pas nog een Thorens TD147 aangeschaft (draaitafel) en nog wat naalden ter vervanging van mijn Stanton 681 EEE Call Series+nog een tweedehands Stanton 681EEE erbij voor in een andere draaitafel.
Affijn ik was van alles dus aan het down behalve een Dayens kopen:-)

Ik weet niet of je nog vinyl bezit.....anders moet je zeker eens naar MFSL uitgaves uitkijken....zijn wel duur maar echt onverslaanbaar voor wat het geluid betret.
De uitgaves zijn op 1/2 speed opgenomen waardoor een enkel album bij MFSL een dubbel LP wordt.
Inmiddels heb ik één uitgave van hun en 2 andere zijn nog onderweg (2 OOP versies waaronder Pink Floys Dark Side Of The Moon).
Affijn voordat ik helemaal offtopic doorsla stop ik maar over vinyl....lol.
Er is al een Vinyl topic tenslotte :-)

Harbeth
24-12-2010, 20:00
Hallo,

Ik heb vorig jaar dit geplaatst: Heb je hier (http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=13185&st=0) al eens gekeken? Inmiddels heb ik de Ampino upgrade versie precies een jaar in mijn bezit. Een paar keer per jaar sluit ik dit apparaatje aan en verbaas me over de kwaliteit.
Wil je meer weten over deze prachtige versterker, dan hoor ik dat graag.

Spanky
07-01-2011, 19:03
Ha Loggie,

leuk om te lezen dat je de CD72se aan het modificeren bent. Dat was mijn eerste stap richting het audio-virus. Volgens mij heb ik de CD72se nog steeds ergens in een doos staan.
Ik heb er volgens mij ook nog een tent-clock voor die ik nooit heb ingebouwd.
Zal ze eens opzoeken..
Ik kon toen al snel een CD80 op de kop tikken en heb me daar toen helemaal op gestort.
De klok was wel de beste verbetering vond ik destijds, maar toen had ik nog nooit van burson audio gehoord, destijds was het een AD825 die het moest doen.
Hoe bevallen de Stantons? Een vriend wil er een paar aanschaffen ivm DJ-en dus ik hoor graag je mening.

groet Henk

Loggie
08-01-2011, 00:02
Je hebt de 72SE nog in een doos staan? Shame on you :grin:

Overigens heb ik pas 2 opamps vervangen....de rest moet ik nog doen....maar ik heb geen haast nog.

Die CD80 is ook erg mooi!!!
Een klok zit ook voor de 72SE in de planning.
Maar ik moet zeggen dat ik heel misschien een CD10 ga aanshcaffen.....dus ik weet nog niet precies of ik de 72SE helemaal af ga maken.
Ik loop met veels te veel plannen rond op het moment....lol.
Affijn ik zie wel wat het gaat worden :-)

Die Stantons (681EEE) heb ik al eeuwen (nou ja bijna dan) en inmiddels voor het ene element nog een (originele) naald op de kop getikt.
Helaas bestaat het oude Stanton al een paar jaar niet meer.....is overgenomen door een stel investeerders die de productie naar China heeft gedaan.
Maar mijn naald is gelukkig een NOS versie (new old stock).
Maar goed om op je vraag terug te komen.....ze bevallen prima.

Ik heb er één gemonteerd in mijn Sony PS-X3 en ga er morgen één plaastsen in mijn Thores TD 147 waarvoor ik eerst een andere/reserve arm moest kopen.
De TD 147 heeft een losse arm ipv een vervangbare headshell.
Via Ebay kon ik nog aan een TP63 armwand komen die inmiddels binnen is....de plaatsing kan nu gaan doen.

Overigens ben ik wel op zoek naar het ultieme element voor de TD147 zodat ik niet aan de gang blijf met het vervangen van armen :-)

Inmiddels heb ik ook nog mijn eerste element van Philips een GP400 met IIIS naald weer van stal gehaald (heb zowel het oude element als het nieuwe GP400 element).
Die wissel ik nu af met de Stanton in mijn Sony.

Je vriend wil een Stanton gaan gebruiken voor DJ gebruik dat kan natuurlijk maar dan moet je niet de 681EEE gebruiken.
Voor DJ gebruik heeft Stanton een heel assortiment specifieke elementen.
Vroeger werd altijd de Staton 500 gebruikt door DJ's. Stanton heeft er een paar types van.
Ook Ortofon maakt uitstekende DJ elementen.

Stanton DJ elementen:
http://www.new-line.nl/nl/elementen-naalden/25.1?s=16

Ortofon DJ elementen:
http://www.new-line.nl/nl/elementen-naalden/25.1?s=17

Als je vriend wil gaan scratchen moet je een daarvoor geschikt element/naald gebruiken.....niet ieder DJ element is daarvoor geschikt.