PDA

Bekijk de volledige versie : Sony STR-DE445.. 3 kanalen ineens kapot?



Stephan Nobelen
06-10-2010, 23:57
Sinds een paar dagen merkte ik dat ik iets aan het geluid miste, dus ben ik vanmiddag eens op onderzoek uitgegaan dmv de testtoon op de receiver.

Wat blijkt: Center, en beide rears doen het opeens niet meer.

Laat dit nu juist de kanalen zijn die ik het minste tot nu toe gebruik heb.. Aan de kabels ligt het niet. Heeft de receiver zijn tijd nu gewoon gehad of is er misschien iets anders aan de hand?

Gerco Stuivenberg
07-10-2010, 12:54
Volgens het jaartal dat op de gebruiksaanwijzing staat (2000) is dit model 10 jaar oud. Ik denk dat het daarom verstandiger is om deze te vervangen. :|

Stephan Nobelen
07-10-2010, 14:20
Wat jammer.. heeft altijd voortreffelijk gespeeld. Raar dat de stereo kanalen, de twee meest gebruikte het wel nog prima doen.

peptalk
07-10-2010, 15:05
Ik zou nog wat meer proberen, de voorspeakers op de achteraansluitingen bijvoorbeeld en dan ook met de speakerkabel van voor.
Uitzoeken of de reciever te resetten is en van het stroom afhalen een paar minuten.

Stephan Nobelen
07-10-2010, 21:01
Bedankt peptalk,

Ik heb alles nu geprobeerd. De reset heeft ook niet mogen baten, dus hij gaat voor een prikkie de verkoop in. Misschien wil iemand hem hebben voor stereo af te kunnen spelen, want dat doet hij nog prima

DVDProfilersFilmgek
07-10-2010, 21:56
Heb je hem niet perongeluk in stereo gezet en dat zolang niet gebruikt dat je niet meer weet hoe je hem weer op 5.1 moet zetten;)

Stephan Nobelen
07-10-2010, 23:18
Nee, was het maar zo.

De sony heeft een testtone erop zitten die steeds alle speakers langsgaat, maar de betreffende kanalen geven echt geen geluid.

DVDProfilersFilmgek
08-10-2010, 10:02
Oke, nog een laatste testpoging, heb je ook met de 5.1 directe analoge ingang getest, desnoods door er een stereo apparaat aan te hangen, maar dan de ingangen 2 om 2 te testen?

Getest met standen zoals Pure of Direct? (om de toonregeling heen)

Mocht helemaal niets baten, ja dan wordt het waarschijnlijk toch een nieuwe, te oud om te repareren als het in de papieren gaat lopen, en dat gaat het al snel.....:-(

Gerco Stuivenberg
08-10-2010, 10:57
Hoor je het relais schakelen wanneer je tussen de stereo en surround schakelt?

Als (de aansturing van) dat relais defect is, worden de eintrappen van de 'centre' en de 'surrounds' niet ingeschakeld. :|

Stephan Nobelen
10-10-2010, 23:31
Hij is voor 30 euro verkocht, en heb een andere pioneer receiver gekocht. Deze heeft dan wel minder ingangen als de sony, hij heeft wel meer optische ingangen en hij is wat compacter :)

Gerco Stuivenberg
11-10-2010, 10:00
Hij is voor 30 euro verkocht, en heb een andere pioneer receiver gekocht. Deze heeft dan wel minder ingangen als de sony, hij heeft wel meer optische ingangen en hij is wat compacter :)
Gefeliciteerd. :bier:

Welke heb je gekocht?

Stephan Nobelen
12-10-2010, 00:01
Pioneer VSX-C550 :)

Gerco Stuivenberg
13-10-2010, 12:41
Volgens mij maak je een grapje. :roll:

Het is volgens de gebruiksaanwijzing een model dat nog niet eens voorzien is van een HDMI-repeater of een meer-kanaals analoge ingang. Je kunt met deze dus geen gebruik maken van de HD-geluidsformaten.

Stephan Nobelen
13-10-2010, 13:03
Gebruik ik ook niet, alles via optische of coax uitgang. Vind ik meer dan prima klinken.

Gerco Stuivenberg
13-10-2010, 13:23
Dat kan wel zijn, maar als je geen gebruik maakt van HD-audio en een wat groter scherm heeft BD ook niet zoveel meerwaarde. DVD kan er na upscaling ook fantastisch uitzien, maar BD maakt het net iets mooier. :)

Zelf heb ik ook een 32" en ik moet dicht bij het scherm gaan zitten om goed het verschil te kunnen zien tussen DVD en BD. Gelukkig heb ik een set die goed de verschillen tussen SD- en HD-geluid kan laten horen. Zo kan ik toch nog gebruik maken van de voordelen van BD ondanks het kleine scherm. ;)

Stephan Nobelen
13-10-2010, 14:09
Kan wel zo zijn, maar hier zie je dus echt wel goed een verschil tussen HD en DVD video.
Mooi dat je zo geniet van je set met HD audio mocht je wat euro's overhebben, mag je me pm'en voor mijn rekeningnummer en zal ik weldra ook overstappen op HD audio.

Maar voor nu ben ik heel blij met mijn vervangende receiver.

Gerco Stuivenberg
14-10-2010, 11:30
Veel plezier ermee. 8-)