PDA

Bekijk de volledige versie : Stephen K : Hearts in Atlantis.



martin
23-08-2002, 08:56
Wie heeft deze Stephen King film al gezien en is deze ook weer lekker spannend ???
In de hoofdrol Anthony Hopkins.

Werner
23-08-2002, 09:21
Ik heb 'm gisterenavond gezien. Een review zal één van de dagen wel op onze site (www.dvdinfo.be) verschijnen. Ik vind 'm persoonlijk erg aan te bevelen, niet echt nagelbijtend spannend maar zeer sfeervol.

Buscemi
23-08-2002, 09:22
Wie heeft deze Stephen King film al gezien en is deze ook weer lekker spannend ???
In de hoofdrol Anthony Hopkins.
Ik heb de DVD deze week gekocht bij vanLeest en direct gekeken. Ik had het boek al twee maal gelezen en moet zeggen dat de film het absoluut niet haalt bij het boek. Maar ja, Steven King boeken zijn meestal beter dan de verfilmingen.
Toch is het in mijn ogen best een mooie film. Echt spannend is ie niet, maar volgens mij was het ook niet de bedoeling van de regisseur om een spannende film te maken.Ik denk eerder dat hij de sfeer van Stand By Me (topfilm) wilde benaderen. Dit is hem slechts gedeeltelijk gelukt.

Sander Meijer
23-08-2002, 22:08
Ik vond het een mooie film.

Vorig jaar september heb ik deze film in Amerika gezien .. was erg onder de indruk.

geoffrey3001
27-08-2002, 15:02
Ik heb hem van het weekend gekeken. Is zeker wel een aardige film, zeker geen horror of zo. Jammer alleen dat de maker zich eigenlijk alleen heeft geconcentreerd op het eerste deel van het boek en een heel klein beetje het laatste deel.
Het is meer een drama verhaal. Wel fictie, maar zo gemaakt, alsof het waar gebeurd zou kunnen zijn. Op de extra's van de dvd wordt helemaal niet gerept over Stephen King. Het had me wel leuk geleken als daarmee ook een interview op stond. Ik vraag me dus af wat de schrijver van de film vond.
Als ik de schrijver was geweest, dan was ik wel teleurgesteld, maar dat is mijn mening.

starbuck
31-08-2002, 18:35
zonder het boek gelezen te hebben, heb ik deze film bekeken en aanschouwd, het volgende is mijn oordeel.

Een aanstormend talentje ( Anton Yelchin ) zet hier een goede acteerprestatie neer naast de immer fijn aanwezige Anthony Hopkins.

Het verhaal zit goed in elkaar en verteld over een fase in het opgroeien van bobby en zijn vriendinnetje carol. Bij bobby en zijn moeder komt een oudere man inwonen die "vreemde krachten" bezit.

Echte spanning zit er weinig in deze film, maar boeiend is deze film tot het eind. Hele mooie verzorgde camerashots, veel details en een lekkere soundtrack uit de sixties scheppen een fraai tijdsbeeld.

Vond je "stand by me" goed, dan kun je deze film zonder twijfel bekijken/aanschaffen.

Buscemi
31-08-2002, 21:41
Mooie, duidelijke korte recensie Starbuck.
Ik zou er graag nog aan toevoegen dat ik ook onder de indruk was van het acteertalent van Mika Boorem, het meisje dat de rol van Carol Gerber speelt.
Ze is bij ons binnenkort ook te bewonderen in de film Blue Crush, momenteel in de US Box Office op plaats 5.

martin
01-09-2002, 08:59
Mooie, duidelijke korte recensie Starbuck.
Ik zou er graag nog aan toevoegen dat ik ook onder de indruk was van het acteertalent van Mika Boorem, het meisje dat de rol van Carol Gerber speelt.
Ze is bij ons binnenkort ook te bewonderen in de film Blue Crush, momenteel in de US Box Office op plaats 5.

Dat meisje lijkt verdacht veel op het kind wat ontvoerd werd in Along Came A Spider.

starbuck
01-09-2002, 10:19
Dat meisje lijkt verdacht veel op het kind wat ontvoerd werd in Along Came A Spider.

dat is ze ook:)

deze mika maakte ook deel uit van de familie van Ben martin
( mel Gibson) in de Patriot, en is idd ook een talent.

Edwin V
01-09-2002, 10:23
Ik heb de film gezien en hij valt me tegen. Eigenlijk gebeurt er helemaal niets. Niet de moeite waard om nog een keer te kijken, dus ik koop 'm niet.

Jaak
01-09-2002, 10:55
Heb de film vorige week gezien (gehuurd), en vond hem zeer goed.
Zeer mooie sfeerschepping en Hopkins is top.
Ga hem zeker aanschaffen.

Jaak

martin
01-09-2002, 10:57
Heb de film vorige week gezien (gehuurd), en vond hem zeer goed.
Zeer mooie sfeerschepping en Hopkins is top.
Ga hem zeker aanschaffen.

Jaak

jullie maken het mij wel moeilijk hoor, om hem wel of niet tekopen.
ik wacht wel totdat hij in de ballenbak ligt voor weinig.

John
01-09-2002, 22:26
jullie maken het mij wel moeilijk hoor, om hem wel of niet tekopen.
ik wacht wel totdat hij in de ballenbak ligt voor weinig.

ik heb een beetje hetzelfde, martin. ik durf hem ook niet aan te schaffen. misschien huur ik hem wel. het is altijd gevaarlijk met sfeerfilms: je houd ervan of je houd er niet van. dat is ook zo met Chocolat en Maléna .... en waarschijnlijk ook met The Cider House Rules, die ik ook nog steeds niet heb durven aanschaffen...

marije van der mark
02-09-2002, 00:24
Ik zou niemand durven aanraden deze dvd te kopen. Ik vind t persoonlijk een mooie film. Maar dit is dus 1 van die films waarbij t heel erg persoonlijk is of je m goed vind. Niet aan smaak af te lezen. Aanraden om m te zien kan ik wel ;)

starbuck
02-09-2002, 11:14
toeval of.....

In "rose red" speelt Annie vaak het melodietje " a summer place"
erg creepy als dat melodietje voorbij kwam in de film.



de volgende dvd die ik keek was "hearts in atlantis" en ja hoor ook hier hoorde ik dit melodietje voorbij komen errrug eng.

Maar....

de volgende dvd had echt niets met King te maken en was "oceans eleven" en echt waar, hier kwam ditzelfde melodietje weer langs heel creepy, ik verwachte echt dat er een geest op de schouders van george cloony zou gaan tikken.

Ik durf geen dvd meer te draaien....


voor diegenen die het melodietje niet kennen en real player op hun pc hebben....

a "creepy" summer place (http://www.content.loudeye.com/scripts/hurlPNM.exe?/~bb-600005/0055029_0101_07_0002.ra)

Olivier Laemont
02-09-2002, 11:37
ik heb een beetje hetzelfde, martin. ik durf hem ook niet aan te schaffen. misschien huur ik hem wel. het is altijd gevaarlijk met sfeerfilms: je houd ervan of je houd er niet van. dat is ook zo met Chocolat en Maléna .... en waarschijnlijk ook met The Cider House Rules, die ik ook nog steeds niet heb durven aanschaffen...

Heb 'Hearts in Atlantis' begin vorige week gekocht, maar helaas nog geen tijd gehad om hem te bekijken. Ik denk dat je hier een beetje in de richting van 'The Green Mile' en 'Shawshank Redemption' moet gaan qua sfeer. Steengoede films gebaseerd op ingetogener S. King-werk, maar daarom niet minder interessant, integendeel. Anthony Hopkins is voor mij ook al een reden om de DVD aan te schaffen.

'The Cider House Rules' is ook zo'n toppertje. Prachtige vertolkingen van M. Caine en T. Maguire. C. Theron speelt hier ook een zeer overtuigende rol. Ik heb deze schitterende prent enkele weken geleden aangeschaft bij FRS (België) voor een luttele 8,99 €. Zou ik niet laten liggen, John.... Heb net even gecheckt op de site van FRS - Nederland: zelfde prijs: http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?ProductID=20831

John
02-09-2002, 16:21
Heb 'Hearts in Atlantis' begin vorige week gekocht, maar helaas nog geen tijd gehad om hem te bekijken. Ik denk dat je hier een beetje in de richting van 'The Green Mile' en 'Shawshank Redemption' moet gaan qua sfeer. Steengoede films gebaseerd op ingetogener S. King-werk, maar daarom niet minder interessant, integendeel. Anthony Hopkins is voor mij ook al een reden om de DVD aan te schaffen.

'The Cider House Rules' is ook zo'n toppertje. Prachtige vertolkingen van M. Caine en T. Maguire. C. Theron speelt hier ook een zeer overtuigende rol. Ik heb deze schitterende prent enkele weken geleden aangeschaft bij FRS (België) voor een luttele 8,99 €. Zou ik niet laten liggen, John.... Heb net even gecheckt op de site van FRS - Nederland: zelfde prijs: http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?ProductID=20831

misschien dat ik dan wb Cider House maar eens overstag ga...

Edwin V
03-09-2002, 06:24
Heb 'Hearts in Atlantis' begin vorige week gekocht, maar helaas nog geen tijd gehad om hem te bekijken. Ik denk dat je hier een beetje in de richting van 'The Green Mile' en 'Shawshank Redemption' moet gaan qua sfeer. Hearts in Atlantis is vele malen slapper dan The Green Mile, Shawshank Redemption en Stand by me. Ondanks het goede acteerwerk komt de film niet helemaal uit de verf. Verwacht geen film ala Green Mile qua sfeer. Toen de film was afgelopen had ik het gevoel van "is dit nu alles?"

Buscemi
03-09-2002, 12:02
Hearts in Atlantis is vele malen slapper dan The Green Mile, Shawshank Redemption en Stand by me. Ondanks het goede acteerwerk komt de film niet helemaal uit de verf. Verwacht geen film ala Green Mile qua sfeer. Toen de film was afgelopen had ik het gevoel van "is dit nu alles?"
Dat gevoel had ik eigenlijk ook wel. Hoewel je de vergelijking met The Green Mile, Shawshank in mijn ogen niet kunt trekken. Wél met Stand By Me (jeugd, 60'er jaren sfeer, volwassen worden) omdat de regisseur dat sfeertje probeerde te benaderen.

Mike Philippens
09-09-2002, 22:47
Ik vond het een hele mooie film. Je moet inderdaad van het genre houden. Ik vind 'm heel goed in het rijtje 'Pay it forward' en 'As good as it gets' passen. Niet dat de films qua verhaal op elkaar lijken, maar meer het persoonlijke/menselijke/ontroerende van die films. Zo vaag genoeg :rolleyes:
Dusssss...ik zou zeggen: als je van die films houdt, dan is Hearts een hele mooie keuze. Je kunt 'm altijd nog huren natuurlijk...

rkrijger
19-08-2004, 15:03
Het boek van deze film is 1 van de weinige boeken van King die ik nog niet gelezen heb... :shock:

rkrijger
20-05-2005, 15:22
Hmmm, en dat geldt nog steeds. Iemand een opmerking over het boek? Heeft het lezen ervan een toegevoegde waarde als je de film al gezien hebt?!?