PDA

Bekijk de volledige versie : Onkyo tx-nr801 geen dts



hacking_mike
08-10-2010, 19:55
Ik heb mijn Onkyo aangesloten op mijn mediaplayer. De mediaplayer stuurt het geluid ongecodeerd (raw) door. Al het geluid werkt op mijn onkyo behalve DTS. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen. Heb eea trouwens optisch aangesloten.

Marcellow
08-10-2010, 21:05
DTS HD gaat niet door een optische kabel...

hacking_mike
09-10-2010, 08:48
DTS HD gaat niet door een optische kabel...
Ah, dat is dus het probleem..... Welke opties heb ik dan wel? Alléén hdmi?

Gerco Stuivenberg
09-10-2010, 13:55
Als jouw mediaspeler er wel geschikt is voor HD-geluid, heeft deze de mogelijkheid om het SD-gedeelte er uit te halen of het om te zetten naar een SD-formaat en via de optische kabel naar de receiver te sturen. :cool:

hacking_mike
16-11-2010, 06:57
Ik ben nog even aan het testen geweest maar ´gewoon´ DTS doet hij ook niet. Iemand een suggestie hoe ik dat aan de praat krijg. Bepaalde dvd´s geven dan geen geluid en een andere cd geeft dan weer een hoop ruis...

Gerco Stuivenberg
16-11-2010, 15:23
Dan denk ik dat deze decoder defect is. :?

Werkt de decoder voor Dolby Digital wel goed? Deze zit vaak nl. in dezelfde chip. :|

hacking_mike
17-11-2010, 10:45
Dan denk ik dat deze decoder defect is. :?

Werkt de decoder voor Dolby Digital wel goed? Deze zit vaak nl. in dezelfde chip. :|

Ja, dat doet het wel prima.

Albert Kostwinder
17-11-2010, 11:06
Kan zijn dat je voor elke soort decoding aan moet geven hoe die doorgegeven moet worden. Als je bv dts = stereo hebt staan kun je natuurlijk wachten tot sint juttemis tot hij dts door gaat geven...:)

Welke mediaspeler?

hacking_mike
17-11-2010, 14:33
Kan zijn dat je voor elke soort decoding aan moet geven hoe die doorgegeven moet worden. Als je bv dts = stereo hebt staan kun je natuurlijk wachten tot sint juttemis tot hij dts door gaat geven...:)

Welke mediaspeler?

Ik geef in de mediaplayer aan dat hij DTS raw door moet sturen. Het lijkt er dan op dat de onkyo het niet herkent terwijl daar de input op auto staat.

De "mediaplayer" is een satellietontvanger met mediamogelijkheden. Een AZBOX premium HD plus (http://www.azbox.com/)

Albert Kostwinder
18-11-2010, 09:18
Met raw zou de Onkyo dts moeten kunnen decoderen...

Een paar vraagjes (vrij logisch, maar je weet het maar nooit):

Wat heb je op auto staan?

Heb je de Onkyo wijs gemaakt dat er een mediaspeler op de optische ingang zit en vervolgend dat dts als dts weergegeven moet worden en bovendien kies je de aangewezen ingang om naar je speler te luisteren?

Als dit zo is en niet werkt, kun je de speler met hdmi aansluiten en daarmee proberen (is mijn voorkeur. video dan op through en hdmi1 bv selecteren voor de mediaspeler)?

hacking_mike
18-11-2010, 09:22
Met raw zou de Onkyo dts moeten kunnen decoderen...

Een paar vraagjes (vrij logisch, maar je weet het maar nooit):

Wat heb je op auto staan?

Heb je de Onkyo wijs gemaakt dat er een mediaspeler op de optische ingang zit en vervolgend dat dts als dts weergegeven moet worden en bovendien kies je de aangewezen ingang om naar je speler te luisteren?

Als dit zo is en niet werkt, kun je de speler met hdmi aansluiten en daarmee proberen (is mijn voorkeur. video dan op through en hdmi1 bv selecteren voor de mediaspeler)?

Ik heb de input van de onkyo op auto staan zoadt hij zelf herkend wat er binnen komt. IK kan hem niet standaard op dts zetten want er komt natuurlijk ook 'wat anders' binnen.

Hdmi kan helaas niet dat heeft de 801 niet :cry:

Albert Kostwinder
18-11-2010, 09:53
Ik heb de input van de onkyo op auto staan zoadt hij zelf herkend wat er binnen komt. IK kan hem niet standaard op dts zetten want er komt natuurlijk ook 'wat anders' binnen.

Hdmi kan helaas niet dat heeft de 801 niet :cry:

My bad, dacht dat ie wel hdmi zou hebben...(niet gechecked...auw...haha)

en de hdmi hard in de optisch drukken lukt ook niet...? :mrgreen:

Maar met standaard op dts bedoel ik dat als er een dts signaal binnenkomt hij dit als dts zal weergeven. Dus niet downmixen of juist meer met plII toevoeging enz. als je Onkyo dit kan daar eens naar kijken...:)

hacking_mike
18-11-2010, 10:00
My bad, dacht dat ie wel hdmi zou hebben...(niet gechecked...auw...haha)

en de hdmi hard in de optisch drukken lukt ook niet...? :mrgreen:

Maar met standaard op dts bedoel ik dat als er een dts signaal binnenkomt hij dit als dts zal weergeven. Dus niet downmixen of juist meer met plII toevoeging enz. als je Onkyo dit kan daar eens naar kijken...:)

Ik geef in het menu bij 'format' aan 'all'. Ik kan daar DTS aangeven maar dan denkt hij dat alles dts is wat binnenkomt en als het dan geen dts is heb ik geen geluid, toch?

Albert Kostwinder
18-11-2010, 10:44
Ik geef in het menu bij 'format' aan 'all'. Ik kan daar DTS aangeven maar dan denkt hij dat alles dts is wat binnenkomt en als het dan geen dts is heb ik geen geluid, toch?

Klopt, die moet op All staan. Gaat het rode lampje voor dts wel branden?. Kan heel eventjes duren eer er geluid komt als er dts doorgegeven wordt...

Edit: staat je multi channel wel goed. Als je een dvd of mpeg zoals een mediaspeler hebt aangesloten moet die op Yes staan als je niet gebruik maakt van Net audio...

hacking_mike
18-11-2010, 11:44
Klopt, die moet op All staan. Gaat het rode lampje voor dts wel branden?. Kan heel eventjes duren eer er geluid komt als er dts doorgegeven wordt...

Edit: staat je multi channel wel goed. Als je een dvd of mpeg zoals een mediaspeler hebt aangesloten moet die op Yes staan als je niet gebruik maakt van Net audio...

Die stond inderdaad niet goed. Staat nu op Yes maar helaas geen verschil. Het rode "digital" lampje brandt wel in het display maar geen geluid...

Albert Kostwinder
18-11-2010, 12:19
Grrrr. :(

Samenvattend:

Je mediaspeler staat op raw - dd en dts biedt hij aan
Je Onkyo:
Optisch 1 (opt.1) is toegewezen aan dvd.
Dvd toets kies je dus om films van de mediaspeler af te spelen
All staat aan zodat dd en dts digitaal weergegeven kan worden
Multichannel staat voor dvd en mpeg bronnen op Yes zodat 5.1,
7. enz weergegeven kan worden..

Vreemd....kijk ik nu ergens overheen vraag ik mij af? iemand :)

hacking_mike
18-11-2010, 12:27
Grrrr. :(

Samenvattend:

Je mediaspeler staat op raw - dd en dts biedt hij aan
Je Onkyo:
Optisch 1 (opt.1) is toegewezen aan dvd.
Dvd toets kies je dus om films van de mediaspeler af te spelen
All staat aan zodat dd en dts digitaal weergegeven kan worden
Multichannel staat voor dvd en mpeg bronnen op Yes zodat 5.1,
7. enz weergegeven kan worden..

Vreemd....kijk ik nu ergens overheen vraag ik mij af? iemand :)

Klopt helemaal... Ik snap er ook niets van. Een optische kabel moet toch ook gewoon goed zijn? Anders zou ik helemaal niets horen toch? Dezelfde dvd's speelde ik voorheen af op een computer en dan met coax naar mijn onkyo... geen probleem.

Albert Kostwinder
18-11-2010, 12:55
Dts kan via optisch, dts hd niet. Ik lees net wel in je handleiding dat de 801 optisch dd signalen kan doorgeven. Misschien de 801 dus niet? Hoop het niet voor je.....

hacking_mike
18-11-2010, 13:32
Dts kan via optisch, dts hd niet. Ik lees net wel in je handleiding dat de 801 optisch dd signalen kan doorgeven. Misschien de 801 dus niet? Hoop het niet voor je.....

Het lastige is, hoe kom ik er achter?

Albert Kostwinder
18-11-2010, 15:04
Een andere bron (Dvd speler o.i.d) op dezelfde manier aansluiten en kijken op die het (niet) doet...

Gerco Stuivenberg
19-11-2010, 12:42
Het lastige is, hoe kom ik er achter?
Welke DTS-logo staat er op de receiver?
Het 'digital out' of het 'digital surround'?

Peter Porrio
19-11-2010, 13:29
Ik heb een vermoeden dat het niet aan je receiver ligt maar aan je bron. Probeer even uit wat Albert voorstelt, een andere bron (DVD-speler) op dezelfde manier aansluiten.

Heb je de laatste firmware op je AZBOX staan? Wellicht is het niet goed doorgeven van DTS een bug in een eerdere firmware.

hacking_mike
22-11-2010, 09:39
Welke DTS-logo staat er op de receiver?
Het 'digital out' of het 'digital surround'?

Digital surround

hacking_mike
22-11-2010, 09:40
Ik heb een vermoeden dat het niet aan je receiver ligt maar aan je bron. Probeer even uit wat Albert voorstelt, een andere bron (DVD-speler) op dezelfde manier aansluiten.

Heb je de laatste firmware op je AZBOX staan? Wellicht is het niet goed doorgeven van DTS een bug in een eerdere firmware.

De een na laatste, zal de laatste er vandaag eens op zetten.
Geeft een dvd speler de bron ook "raw" door of decodeerd deze al?

Peter Porrio
22-11-2010, 11:19
De een na laatste, zal de laatste er vandaag eens op zetten.
Geeft een dvd speler de bron ook "raw" door of decodeerd deze al?

Via de digitale uitgang geeft een DVD-speler dit ook RAW/Bitstream door. Beschikt een DVD-speler over meerkanaals analoge uitgangen, dan decodert hij zelf als je die uitgangen gebruikt.

hacking_mike
22-11-2010, 11:54
Via de digitale uitgang geeft een DVD-speler dit ook RAW/Bitstream door. Beschikt een DVD-speler over meerkanaals analoge uitgangen, dan decodert hij zelf als je die uitgangen gebruikt.

Ah, ga ik proberen. Firmware upgrade heeft niet geholpen

hacking_mike
27-11-2010, 11:39
Dvd speler eraan en het werkt als een speer dus het ligt niet aan de onkyo. Toch blijft het gek want de instelling van de azbox staan 100% zeker goed, Kan er nog een andere oorzaak zijn?