PDA

Bekijk de volledige versie : Help men sub yst-sw800 doet het niet meer



thunderchild
10-10-2010, 11:12
Hallo,

Hierjuist was ik aan het luisteren naar een streepje muziek en had hiervoor mijn subwoofer yst-sw800 opgezet, niet te hard volume op versterkter 5/10. Nu na een goeie 5min plotseling geen geluid meer. Ik heb een klik gehoord wanneer sub is uitgevallen.

Normaal wanneer ik sub aan zet hoor ik een klik en ongeveer 10seconden later weer een klik en dan gaat de sub aan. Nu hoor ik als ik hem aanzet een klik maar 10sec later heb ik niet die tweede klik iemand soms dit probleem al gehad met deze sub of weet de oplossing?

Gerco Stuivenberg
11-10-2010, 11:08
Laat je de subwoofer zichzelf in- uitschakelen of doe jij dit? Het zou kunnen zijn de zgn automatische triggering defect is en dat de sub daardoor alleen met de hand in- en uitgeschakeld kan worden.

In ieder geval duidt dit op een defect waardoor het relais van de woofer niet bekrachtigd wordt. Als de sub zowel automatisch als handmatig niet wil inschakelen, dan zal deze even nagekeken moeten worden. :?

thunderchild
11-10-2010, 17:59
Neen is manueel de auto off functie staat op off. Maar normaal gezien hoor ik na tien sec een klik en dan begint de sub te spelen, mijn yamaha htr6230 cinemaversterker doet hetzelfde een klik van de voeding als ik opstart en na paar sec tweede klik en dan maar muziek. Denk dat er probleem zou kunnen zijn aan eindtrap of iets. Maar heb er spijtig genoeg niet genoeg verstand van. Is nochtans geen goedkope sub geweest. Denk er aan hem binnen te doen bij officiele repair van yamaha, maar vrees dat kostprijs zal oplopen

Gerco Stuivenberg
12-10-2010, 15:15
Ik ben bang dat dit een voedingsprobleem is waardoor een onderdeel een verkeerde spanning heeft gekregen. Bij het in- en uitschakelen van een toestel blijft de spanning vaak niet stabiel en kan deze op bepaalde momenten te hoog of te laag zijn. :|

Wordt dus waarschijnlijk een printplaat en evt een voeding vervangen, tenzij er een monteur precies weet welk onderdelen er vervangen moeten worden en deze zelf vervangt. Laat het daarom eerst maar eens onderzoeken. Hopelijk kun je op deze manier nog besparen op de kosten. ;)