PDA

Bekijk de volledige versie : Mijn Thuisbioscoop



Ronald.W
12-10-2010, 18:20
Ik ben nu sinds 2 jaar bezig met een eigen thuisbioscoop te maken. Ik woon nog bij me ouders (20 jaar) dus alle ruimte heb ik nog niet echt.
Maar dit is wat ik voorlopig heb:


http://img137.imageshack.us/img137/8601/img0695d.jpg

Receiver: Yamaha RX-V663
Blu-ray: Yamaha BD-s1065
Versterker: Marantz PM7003
CD-Speler: Marantz CD5003
Fronts: Klipsch RF-63
Center: Klipsch RC-62
Sub: Klipsch RW-12
Rear speakers: Klipsch RS-25
X-box 360
Samsung 40 inch Full HD scherm. (typenummer ben ik jullie even schuldig)
Monster kabel HTS 1000

Rear speakers:
http://img194.imageshack.us/i/img0607gt.jpg/

Sweetspot:
http://img704.imageshack.us/i/img0608c.jpg/

De laatste 2 foto's kreeg ik alleen heel groot om het forum. Dus dan maar even met een omweg ;)

peptalk
12-10-2010, 18:50
Wauw, mooi hoor, zeker voor een 20 jarige. Maar eh zit je in een ruimte die niet vast zit aan de rest v/h huis van je ouders en evt buren, want dat zal flink tekeer kunnen gaan;-)

Ronald.W
12-10-2010, 18:53
Wauw, mooi hoor, zeker voor een 20 jarige. Maar eh zit je in een ruimte die niet vast zit aan de rest v/h huis van je ouders en evt buren, want dat zal flink tekeer kunnen gaan;-)

Ja, klopt. Gelukkig zijn me buren doof en stokoud en mijn ouders vinden het niet heel erg. Ze zijn best relaxt als het om film kijken of muziek luisteren gaat. Het erge is nog dat mijn broer, die hier ook lid van het forum is, net zo hard meedoet met zijn HT.;)

StefaanD
12-10-2010, 19:08
Inderdaad een hele mooie set Ronald. Die Klipsch schreeuwen wel om zonder doek
te gebruiken, ze zien er dan nog indrukwekkender uit (y)

Ronald.W
13-10-2010, 14:22
Inderdaad een hele mooie set Ronald. Die Klipsch schreeuwen wel om zonder doek
te gebruiken, ze zien er dan nog indrukwekkender uit (y)

Ja misschien wel ja, Ik vind het alleen wat patserig staan. Maar dat is persoonlijk. Ik heb nog wel een foto zonder doeken ervoor.

http://img707.imageshack.us/img707/5118/img0694cxx.jpg

StefaanD
13-10-2010, 19:39
Natuurlijk ieder zijn smaak, doeken zitten bij mijn speakers er ook gewoon netjes op.
Maar vind die kleuren van de Klipsch conussen gewoon mooi, is eens wat anders dan
het over het algemeen zwarte/grijze conussen.

Jer1987
16-10-2010, 20:32
Vind het een erg mooi speakerset jammer dat ik ze niet kwijt kan daar is mijn ruimte een beetje te klein voor! En dan zouden de buren helemaal gek worden heb er nu al last van.
En zonder de doeken ervoor ziet het er echt heel tof uit maar, met toch net wat netter.

DVDProfilersFilmgek
19-10-2010, 13:59
Heel mooi spul, zeker voor een twintig jarige(y)

Ronald.W
22-10-2010, 14:47
Net bij Correct in Rotterdam langsgeweest. Enorm slecht behandeld. Ik kreeg maar een speaker mee omdat ze er van overtuigs waren dat er 2 speakers in een doos zaten. Vervolgens kreeg ik de 2de speaker zowat naar me kop geslingerd. Ook als je vragen hebt over de speakers kan je ze maar beter op internet of fora opzoeken want ook dat is een drama.

Maar na veel ergenis uiteindelijk toch nieuwe achterspeakers die matchen bij de rest van mijn set:

Klipsch RS-52

http://www.faxicomm.si/images/Klipsch%20RS-52%20cherry.jpg

Ik zal binnenkort een foto plaatsen hoe deze erbij staat.

Albert Kostwinder
22-10-2010, 15:15
Ah, was ik maar weer 20.....:evil:

Mooi hoor, alleen vind ik die tv niet lekker staan en alles uit balans trekken als ik eerlijk ben...:)

Ronald.W
22-10-2010, 19:12
Ah, was ik maar weer 20.....:evil:

Mooi hoor, alleen vind ik die tv niet lekker staan en alles uit balans trekken als ik eerlijk ben...:)


Hoe bedoel je met alles uit balans trekken?;)

De foto is wel wat schuin genomen waardoor het lijkt alsof de TV teveel naar links hangt. Maar dat is absoluut niet het geval.

DVDProfilersFilmgek
22-10-2010, 22:01
Hoe bedoel je met alles uit balans trekken?;)

De foto is wel wat schuin genomen waardoor het lijkt alsof de TV teveel naar links hangt. Maar dat is absoluut niet het geval.


Je zou me zomaar voor de gek kunnen houden..... 8-)

Toch lijkt je TV tov de speakers wat meer aan de linker kant te hangen.

Misschien een mooie nieuwe foto met wat minder van die verstorende kabeltjes in het zicht om ons te overtuigen van ons ongelijk:rolleyes:

Albert Kostwinder
23-10-2010, 10:08
http://img707.imageshack.us/img707/5118/img0694cxx.jpg

Met uit balans bedoel ik dat alles te vierkant is neergezet, wellicht omdat dit niet anders kan vanwege je kamer oppervlakte, maar het zou mooier ogen als er meer lucht tussen alle componenten zou komen. Dat komt de kijk en luisterervaring ook ten goede. Als de tv en center iets kunnen dalen (wellicht ander meubel), waardoor ze echt tussen de fronts komen en de fronts iets breder kunnen staan zou het al veel schelen. :)

Ronald.W
24-10-2010, 18:51
Met uit balans bedoel ik dat alles te vierkant is neergezet, wellicht omdat dit niet anders kan vanwege je kamer oppervlakte, maar het zou mooier ogen als er meer lucht tussen alle componenten zou komen. Dat komt de kijk en luisterervaring ook ten goede. Als de tv en center iets kunnen dalen (wellicht ander meubel), waardoor ze echt tussen de fronts komen en de fronts iets breder kunnen staan zou het al veel schelen. :)

Ja uiteraard klopt als ik meer ruimte zou hebben. Ik kan mijn frontluidsprekers niet meer uit elkaar zetten. Aan de linkerkant zit mijn kledingkast in de weg en aan derechterkant zit mijn deur. Dus het is een beetje wikken en wegen. Maar ja, als ik op mezelf woon wordt alles wel wat breder en heb ik meer ruimte. Gelukkig vind mijn aanstaande vrouw het niet erg om zulke luidsprekers te hebben. Godzijdank:grin:

DVDProfilersFilmgek
25-10-2010, 11:05
Ja uiteraard klopt als ik meer ruimte zou hebben. Ik kan mijn frontluidsprekers niet meer uit elkaar zetten. Aan de linkerkant zit mijn kledingkast in de weg en aan derechterkant zit mijn deur. Dus het is een beetje wikken en wegen. Maar ja, als ik op mezelf woon wordt alles wel wat breder en heb ik meer ruimte. Gelukkig vind mijn aanstaande vrouw het niet erg om zulke luidsprekers te hebben. Godzijdank:grin:


Wacht maar tot je ja hebt gezegd:rolleyes:;)

Albert Kostwinder
25-10-2010, 12:21
Gelukkig vind mijn aanstaande vrouw het niet erg om zulke luidsprekers te hebben. Godzijdank:grin:

De basis van elk goed huwelijk...:mrgreen: