PDA

Bekijk de volledige versie : Een tip voor Panasonic TV gebruikers



Michael Hamers
18-10-2010, 07:54
Dit geldt in ieder geval voor de 42/46/50PZ80 serie en wellicht werkt het voor meerdere modellen die de hieronder besproken instellingen niet in de standaard menu's hebben staan.

Ik vond het altijd zeer irritant dat de tv opstartte met de analoge tv tuner aangezien ik alles via de receiver laat lopen en dus alleen HDMI 1 ingang gebruik. Ik kwam de tip tegen ergens op internet om in het HOTEL MODE menu te gaan. Een 'verborgen menu' in de tv. Je komt er door de -V knop op de TV ingedrukt te houden en op de afstandsbediening 3x op de AV knop te drukken.

Je hebt dan de volgende instelmogelijkheden:

Hotel Mode (deze moet aan om van onderstaande gebruik te kunnen maken)
Initial Input (hier stel je de input in waarmee de tv aan moet gaan - in mijn geval HDMI 1)
Initial POS (in het geval van analoge tv kun je hier de zender mee instellen waar de tv mee begint)
Initial VOL level (spreekt voor zich - in mijn geval 0)
Max VOL Level (spreekt voor zich - in mijn geval ook 0 - ik wil geen audio uit de tv zelf)
Button Lock (niet aankomen!! - lijkt me helder waarom)
Remote Lock (niet aankomen!! - lijkt me helder waarom)

Powerray
18-10-2010, 11:11
thx for the great tip ! nu moet ik hem ni telkens op hdmi 1 smijten :p

Peter van santbrink
18-10-2010, 11:24
goed om te weten: heb zelf 50VT20, vind het op zich wel handig dat TV begint met analoog (= sneeuw) goed om evt Image retention te verwijderen :lol:

Bas Reuver
18-10-2010, 14:25
Thanks voor de tip (y)

Werkt denk ik op de meeste Panasonic tv's wel.

Marcel Hoeve
22-10-2010, 20:11
Weet je toevallig ook een manier om de TV-ingang helemaal te verwijderen uit het AV-menu? Ik kan alle ingangen aan- of uitzetten, behalve die met het label 'TV'.

rogue
22-10-2010, 20:21
Goede tip Michael, bedankt!

Michael Hamers
28-10-2010, 14:14
Weet je toevallig ook een manier om de TV-ingang helemaal te verwijderen uit het AV-menu? Ik kan alle ingangen aan- of uitzetten, behalve die met het label 'TV'.

Die kun je niet verwijderen helaas...

skank
29-10-2010, 12:18
deze tip was al eens aan bod gekomen hoor, door mezelf ;)
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=76000&page=2

ter info hier nog

Er is een hotelmenu met wat handige opties. Zo heb ik mijn ingang standaard op hdmi gezet en volume op 0.

--------------------------------------------------------
Volgende opties zijn nog steeds beschikbaar:

Hotel = -/V (op tv) + 3x AV (op afstandsbediening)

Met behulp van de Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.
Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).

Ongevaarlijk zijn de volgende opties:
- Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.

-Initial VOL level. Het volume level dat de TV gebruikt bij het aanzetten. Loopt je geluid altijd via je surround set, dan kun je deze op 0 zetten.

-Maximum VOL level. Handig als je kleine kinderen hebt. Je kunt hiermee nl. instellen hoe hard de TV kan.

-Initial POS. Het analoge kanaal dat standaard geselecteerd wordt bij analoge ontvangst. Kijk je vaak naar RTL4, dan kun je deze op 4 zetten zodat kanaal 4 direct geselecteerd wordt op het moment dat je de TV aan zet. (Alleen nuttig wanneer je analoog kijkt).

Gevaarlijke opties (DUS NIET GEBRUIKEN!)
Als je de Remote lock of de Button lock aan zet, dan kun je NIET meer in het hotel menu komen. Je kunt deze wijzigingen dan dus NIET meer ongedaan maken, dit kan enkel een service monteur!

-Remote lock. Zorgt er voor dat je je afstandsbediening niet meer kunt gebruiken.

-Button lock. Zorgt er voor dat de knoppen op de TV niet meer werken.

Service = -/V (op tv) + 3x 0 (op afstandsbediening) (VOOR GEVORDERDEN!)


ohja, dit kan ook op de lg, echter ik weet de code niet
mocht iemand dit weten/vinden, ik hoor het graag !

Michael Hamers
29-10-2010, 13:00
tja, zo zie je dat jouw topic voor mensen die geen G20 bezitten niet altijd interessant is. De titel van dit topic is veel algemener en bereikt veel meer mensen (y)

skank
29-10-2010, 13:02
tja, zo zie je dat jouw topic voor mensen die geen G20 bezitten niet altijd interessant is. De titel van dit topic is veel algemener en bereikt veel meer mensen (y)

Net wel interessant bedoel je, dan hadden ze dit nu al eerder geweten ;)

Peter van santbrink
13-01-2011, 20:30
goed om te weten: heb zelf 50VT20, vind het op zich wel handig dat TV begint met analoog (= sneeuw) goed om evt Image retention te verwijderen :lol:

mmm, TV terug van reparatie en start nu dus op in hdmi

hoe kan ik het makkelijkst sneeuwbeeld krijgen ? heb in hotel mode start op av1 gezet maar geen sneeuw

heb humax via hdmi aangesloten

vroeger was het zo dat als ik de tv aanzette (humax in slaapstand) ik sneeuwbeeld had, nu geeft ie alleen zwart beeld

zal wel iets stoms doen...

grimson
13-01-2011, 20:49
Werkt ook op een 50VT20 idd, had nog wat toegevoegd maar dat was overbodig.
Dank voor de tip, altijd leuk om dit soort dingetjes te weten!