PDA

Bekijk de volledige versie : LG SL 8000 aansluiten op versterker



monstermuis
21-10-2010, 14:17
Ik wil graag mijn TV aansluiten op de versterker, maar er zit geen gewone audio out op. Alleen voor als ik een keer een muziek dvd draai. Daarom heb ik ook geprobeerd op mijn philips dvd speler waar wel een audio out op zit, maar die stuurt het geluid vertraagd door dus daar heb ik helemaal niets aan. Wel raar dat er op moderne tv's geen gewone audio out meer op zit. Hoe kan ik dit nou oplossen, ik hoef geen homecinemaset.

DVDProfilersFilmgek
21-10-2010, 18:00
Mmm, zuinig met de info en een verwijzing naar de gebruiksaanwijzing, je hebt de 47SL8000, niet iets om je toch over te schamen?

Je kan een scartbreakout aanschaffen en van daaruit de audio aftakken, of de koptelefoonuitgang benutten, of toch een HC set aanschaffen en de digitale uitgang benutten8-)

monstermuis
22-10-2010, 07:27
Wat voor info heb je nodig dan?

DVDProfilersFilmgek
22-10-2010, 09:48
Wat voor info heb je nodig dan?

We kunnen beter helpen als de modelnaam in zijn geheel bekend is, de SL 8000 is er in diverse maten, meestal hebben alle maten dezelfde mogelijkheden, maar er zijn wel eens uitzonderingen op die regel.

De verwijzing naar de gebruiksaanwijzing op het internet via een link is natuurlijk ook heel fijn, dat scheelt weer een hoop zoektijd, zeker in de gevallen dat de hulpzoekende verkeerde of onvolledige modelnummers opgeven.

In jouw geval heb je al antwoord gehad, een scartbreakout gebruiken of de koptelefoonuitgang en als je daar vragen over hebt.....

monstermuis
23-10-2010, 09:03
De scartbreakout moet dan op de tv aangesloten worden? En dan naar de dvd speler? Of rechtstreeks op de versterker. en de koptelefoonuitgang weet ik niet hoe dat werkt.

DVDProfilersFilmgek
23-10-2010, 10:14
De scartbreakout moet dan op de tv aangesloten worden? En dan naar de dvd speler? Of rechtstreeks op de versterker. en de koptelefoonuitgang weet ik niet hoe dat werkt.

Een scartbreakout:

http://www.elektronica-shop.nl/contents/media/scart60.jpg

Je hebt ze in alle soorten en maten, deze heeft ook nog de mogelijkheid om er een scartkabel op aan te sluiten als je alle ingangen van je TV nodig hebt. Je kan ook een scartbreakout nemen zonder deze mogelijkheid:

http://www.elektronica-shop.nl/contents/media/scart56s.jpg

Je steekt de scartbreakout in de scartin/uitgang van je TV die volbekabeld is, zet het schakelaartje op out, sluit er een rode en witte tulpkabel op aan(andere kleuren mogen ook) en sluit de andere kant van die tulpkabel aan op je versterker.

De koptelefoonuitgang is ook een mogelijkheid, maar de allerslechtste en kan bij verkeerd gebruik de boel slopen, niet echt geschikt voor nitwits. Je hebt deze plug of kabel nodig:

http://www.elektronica-shop.nl/contents/media/ac-011.jpg

of

http://www.allekabels.nl/product_images/CABLE-413.JPG

Er zijn ook nog allerlei variaties mogelijk met 3,5 kabeltjes met adopters etc etc.

Is het in het algemeen al van belang om je apparatuur uit te zetten alvorens kabels aan te sluiten, met deze verbinding is dat zeker van belang:!::!::!: Zorg ook dat het volume laag staat als je de boel weer inschakeld...... van beide, TV en versterker. Jackplug(koptelefoon aansluiting) in de TV, tulpjes in de versterker.

We lezen wel weer of het gelukt is.....

monstermuis
31-10-2010, 05:18
Ik heb de versterker aan kunnen sluiten op de dvd recorder, hier was gelukkig geen vertraging in geluid. Dit is voor mij genoeg, ik gebruik toch alleen maar voor muziek dvd's. Een film kijken doen we gewoon met het geluid van de tv. Toch bedankt voor de adviezen.

DVDProfilersFilmgek
31-10-2010, 16:56
Ik heb de versterker aan kunnen sluiten op de dvd recorder, hier was gelukkig geen vertraging in geluid. Dit is voor mij genoeg, ik gebruik toch alleen maar voor muziek dvd's. Een film kijken doen we gewoon met het geluid van de tv. Toch bedankt voor de adviezen.


Cultuurbarbaar:oops::mrgreen:;)

monstermuis
01-11-2010, 05:06
We hebben ook nog buren

DVDProfilersFilmgek
01-11-2010, 09:24
We hebben ook nog buren

Het mag niet van je buren:shock:

Wat een k*tsmoes:evil:

monstermuis
07-01-2011, 12:07
Ik heb besloten om toch te gaan sparen voor een home cinema liefst met blu ray. Ik hoef niet de beste van de beste, prijsklasse tot ongeveer 500 euro. Wat past dan het beste bij deze televisie? Ik moet hem goed kunnen aansluiten op deze televisie.