PDA

Bekijk de volledige versie : Lost - Seizoen 6 [Blu-ray Disc]



Marcel den Haan
23-10-2010, 19:17
Lost - Seizoen 6

Het zesde en laatste seizoen van deze veelbesproken serie.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=4326)

Digi-gek
23-10-2010, 19:53
Ik vond Lost een opmerkelijk en originele tv serie die ik met plezier heb gevolgd. Helaas vond ik het laatste seizoen terleurstellend en met name de finale verschrikkelijk. Lost is een serie die net als The x-Files zoveel vragen opwierp dat de schrijvers er in geen mogelijkheid een bevredigend einde aan konden geven. Maar in het geval van Lost heb ik idee dat ze het niet eens hebben geprobeerd.

Wellicht koop ik de gehele serie nog eens op BD als deze box zeker met 100 euro in prijs is gedaald.

Jeroen D
23-10-2010, 20:03
Jammer dat ze zo'n geweldige serie op zo'n makkelijke manier afsluiten. De eerste 5 seizoenen waren geweldig, dit seizoen eerder matig.

Marc T.
23-10-2010, 22:31
De finale deed mij in tranen uitbarsten.

Ron-G
24-10-2010, 13:17
Halverwege seizoen 4 afgeknapt, ik kon er werkelijk geen touw meer aan vast knopen, eerste 2 seizoenen werkelijk verslonden, seizoen 3 al minder, en bij seizoen 4 hadden ik en mijn vrouw halverwege zoiets....tja laat maar.....ga het misschien ooit nog is afmaken als de boxen onder de 10 euro komen, maar misschien ook wel niet....

Daniël V.
24-10-2010, 13:28
Nu zijn het vooral praktische zaken die uitgelegd worden en niet het grotere idee achter de show.
Grappig. Ik zie dit juist precies andersom.

LOST heeft altijd om de karakters gedraaid. "Lost on the island, lost in their lives." Er is de afgelopen 6 jaar niet voor niets zoveel tijd geïnvesteerd in de kennismaking en uitdieping van de karakters. Hun verleden, heden en toekomst. Hoogstaand karakterdrama is altijd het grotere idee achter de show geweest. De mysteries rond het eiland, hoe intrigerend ook, hebben altijd gefungeerd als de kapstok hiervoor. Een manier voor deze verloren individuen om zichzelf en elkaar te vinden.

Ik vind dus absoluut niet dat de makers de makkelijke weg hebben gekozen. Er is vanaf seizoen 4 juist een duidelijke koers ingezet naar dit einde, door middel van de kortere seizoenen. Ik vind het einde werkelijk prachtig. "Bittersweet", maar met een mooie overkoepelende eindgedachte.

De complete Blu-ray box staat al klaar, dus ik start de reis binnen afzienbare tijd opnieuw. :grin:

Ingmar B.
24-10-2010, 15:40
Vond de finale erg sterk tegenvallen ; net als het hele seizoen. Zaten goede afleveringen tussen, maar de grote verhaallijn heeft mij wel teleur gesteld. Schrijvers hebben het zichzelf enorm makkelijk gemaakt en voor een uitleg gekozen die raar genoeg niet eens helemaal 100% klopt. Als je iets probeert uit te leggen, zorg er dan in ieder geval voor dat het 100% goed gebeurd..

Maar het blijft een sterke serie, maar zeker niet een van de beste series ooit.

Jeroen D
24-10-2010, 16:47
Grappig. Ik zie dit juist precies andersom.

LOST heeft altijd om de karakters gedraaid. "Lost on the island, lost in their lives." Er is de afgelopen 6 jaar niet voor niets zoveel tijd geïnvesteerd in de kennismaking en uitdieping van de karakters. Hun verleden, heden en toekomst. Hoogstaand karakterdrama is altijd het grotere idee achter de show geweest. De mysteries rond het eiland, hoe intrigerend ook, hebben altijd gefungeerd als de kapstok hiervoor. Een manier voor deze verloren individuen om zichzelf en elkaar te vinden.

Ik vind dus absoluut niet dat de makers de makkelijke weg hebben gekozen. Er is vanaf seizoen 4 juist een duidelijke koers ingezet naar dit einde, door middel van de kortere seizoenen. Ik vind het einde werkelijk prachtig. "Bittersweet", maar met een mooie overkoepelende eindgedachte.

De complete Blu-ray box staat al klaar, dus ik start de reis binnen afzienbare tijd opnieuw. :grin:

Jij bent dan wel erg snel tevreden zeg.
Stoort het je niet dat ze allerlei mysteries en raadsels verzinnen en er nooit meer op terugkomen of oplossingen geven ? Dat stoorde me enorm.

Het einde vond ik zo slecht gedaan. Gewoon nergens meer op in gaan en afraffelen die handel want een 7e seizoen komt er immers niet. Bah.

RobinB
24-10-2010, 20:52
Vond het prachtig dat er nog zoveel dingen open staan, een serie moet zo zijn geheimen hebben,maakt het kijken ervan nog een keer leuker..ik zou Lost eerder kijken dan Prisonbreak nog een x...en het einde was gewoon goed..niet zo fantastisch ,maar goed:)

Jeroen D
24-10-2010, 21:42
Vond het prachtig dat er nog zoveel dingen open staan, een serie moet zo zijn geheimen hebben,maakt het kijken ervan nog een keer leuker..ik zou Lost eerder kijken dan Prisonbreak nog een x...en het einde was gewoon goed..niet zo fantastisch ,maar goed:)

en zo bekijkt iedereen het weer anders ;)

Daniël V.
25-10-2010, 20:58
Jij bent dan wel erg snel tevreden zeg.
Stoort het je niet dat ze allerlei mysteries en raadsels verzinnen en er nooit meer op terugkomen of oplossingen geven ? Dat stoorde me enorm.

Het einde vond ik zo slecht gedaan. Gewoon nergens meer op in gaan en afraffelen die handel want een 7e seizoen komt er immers niet. Bah.
Nah, het heeft weinig te maken met snel tevreden. LOST heeft veel spirituele inslagen. De charme daarvan is dat de mysteries voor een groot deel open blijven voor eigen interpretatie. Zoals Robin al aangaf maakt dat de serie ook interessant voor meerdere kijkbeurten. Als je alles tot in detail uitgelegd krijgt (a la myth busters), dan blijft er weinig van over.
Met levenservaring door de jaren heen ga je de universele levenskwesties die in de serie worden gepresenteerd anders bekijken. Dat principe boeit mij uitermate, en doet mij ook vermoeden dat deze serie zijn kracht zal blijven behouden.

Jeroen D
25-10-2010, 21:03
Nah, het heeft weinig te maken met snel tevreden. LOST heeft veel spirituele inslagen. De charme daarvan is dat de mysteries voor een groot deel open blijven voor eigen interpretatie. Zoals Robin al aangaf maakt dat de serie ook interessant voor meerdere kijkbeurten. Als je alles tot in detail uitgelegd krijgt (a la myth busters), dan blijft er weinig van over.
Met levenservaring door de jaren heen ga je de universele levenskwesties die in de serie worden gepresenteerd anders bekijken. Dat principe boeit mij uitermate, en doet mij ook vermoeden dat deze serie zijn kracht zal blijven behouden.

Duidelijk ;)

Ralfers
25-10-2010, 21:50
Zit er om het 6e seizoen ook een sleeve? Ik heb de eerste 5 seizoenen namelijk wel met sleeve en wil dit laatste seizoen er dan ook naast hebben staan met sleeve (als deze bestaat uiteraard).

bigman007
25-10-2010, 21:53
Rond seizoen 6 zit ook een sleeve , maar het is net zoals seizoen 4 in een dunner doosje dan de rest van de seizoenen ( de nederlandse versie ) .

Ralfers
25-10-2010, 21:58
Thnx voor je snelle reactie :) Dat hij dunner is maakt me niet uit :) Heb S1 en S2 uit de US met sleeve en S3, S4 en S5 uit de UK met sleeve. S5 is nu ook al een dunner doosje bij mij :)

HopeOfTheFuture
26-10-2010, 10:47
Kan het DVD topic over seizoen 6 niet vinden, dus post ik het hier maar even. Ik lees nergens dat er op de hoes verwijderde scenes staan terwijl deze niet op de DVD terug te vinden zijn. Productie foutje. Maar ik baal er verschrikkelijk van! :-(

Roy Langeveld
29-10-2010, 10:26
LOST heeft altijd om de karakters gedraaid. "Lost on the island, lost in their lives." Er is de afgelopen 6 jaar niet voor niets zoveel tijd geïnvesteerd in de kennismaking en uitdieping van de karakters. Hun verleden, heden en toekomst. Hoogstaand karakterdrama is altijd het grotere idee achter de show geweest. De mysteries rond het eiland, hoe intrigerend ook, hebben altijd gefungeerd als de kapstok hiervoor. Een manier voor deze verloren individuen om zichzelf en elkaar te vinden (...)
Ik vind het einde werkelijk prachtig. "Bittersweet", maar met een mooie overkoepelende eindgedachte.

De charme (..) is dat de mysteries voor een groot deel open blijven voor eigen interpretatie. Zoals Robin al aangaf maakt dat de serie ook interessant voor meerdere kijkbeurten. Als je alles tot in detail uitgelegd krijgt (a la myth busters), dan blijft er weinig van over.

Ben ik het helemaal mee eens. De serie is vanaf begin fascinerend, vaag en soms ontoegankelijk geweest, en dat wordt tot op het laatst volgehouden. Het houdt de mythologie van de serie in stand. Het thema wetenschap vs. geloof heeft steeds centraal gestaan in de serie, en er wordt ook uiteindelijk niet voor één gekozen; je kan het einde wetenschappelijk benaderen, maar elke cultuur of religie kan het ook wel op haar manier interpreteren.

Wat niet wegneemt dat dit idd niet het sterkste seizoen is. Vooral het begin is traag, en die gasten in die tempel voegen weinig toe. Sommige onverklaarde raadsels jeuken toch wel een beetje. Het einde is mooi gevonden, al is het idd jammer dat het eiland hier niet direct een rol bij speelt. Ik had na alle verrassingen ook niet verwacht dat de makers nog met een ultieme twist zouden kunnen komen. Maar we hebben niet voor niets talloze flashbacks en flashforwards van de karakters meegemaakt, het is niet meer dan passend dat het einde dan ook helemaal om hen draait. Het mag dan intellectueel niet helemaal tevreden stellen, emotioneel gezien vond ik het uiterst bevredigend. Let ook eens op de slotscene: precies het omgekeerde van de openingsscene van de allereerste aflevering.

Marcel den Haan
29-10-2010, 15:04
Ik vind het einde ronduit zwak. Het is gewoon een variatie op een theorie die al jaren geleden door fans is geopperd. De makers zeiden toen stellig, nee dat klopt niet en dan komen ze met dit.

raampie
29-10-2010, 15:24
Einde is idd erg zwak hoe fraai je het ook uitlegt. En hoewel ik best hou van een goede mindfuck of om met wat vragen over te blijven, dit is echt te gortig.

Ik ga er verder niet over in zitten en denk dan aan al die afleveringen die wel rete spannend, grappig of mooi waren. In verhouding tot al die uren plezier die ik aan de serie heb beleefd vallen die zwakke laatste 40 minuten wel mee (al had ik die zwakte liever halverwege en niet op het aller laats gehad).

Heb de rest v/d serie ook dus koop deze toch ook wel, al is het maar omdat mijn vrouw deze afleveringen nog niet heeft gezien ;)

Mr. Eko
03-11-2010, 15:40
Is er ook een topic m.b.t. de gehele complete serie van Lost op dvd/Blu-Ray?

Marc T.
31-03-2011, 14:23
Zijn de extra's de moeite waard van deze 'box' ? Ik zit er over na te denken om deze toch maar eens aan te schaffen.

Henry Leenheers
07-11-2011, 22:52
Mensen, mensen, dit is toch niet meer te volgen. Heb de box enkel gekocht voor mijn vrouw en om de serie compleet te houden. Wat een waanzin, slaat eigenlijk helemaal nergens meer op. Volgens mij hebben de schrijvers zelf niet meer in de gaten hoe het werkelijk in elkaar zit.