PDA

Bekijk de volledige versie : Star Trek: First Contact [DVD]



Koen Koene
19-07-2001, 00:02
Star Trek: First Contact [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=76)

Johannes van den Bosch
01-08-2001, 17:25
Dit was de eerste DVD die m'n nieuwe speler te verwerken kreeg. Als Science Fiction liefhebber is First Contact natuurlijk een absolute topfilm.

Uitmuntende beeld- en geluidskwaliteit. Alleen totaal geen extra's helaas. Hoe dan ook, elke Star Trek liefhebber moet deze DVD gewoon in z'n collectie hebben.

Voor de niet-Trekkies is 't zeker waard om deze film een keer te huren, en te bekijken of 't genre bevalt. Aan actie en plot zal het in ieder geval niet ontbreken!

eric1977
05-08-2001, 23:37
Een echte Trek film is dit niet, te veel actie. Maar juist hierdoor spreekt de film ook niet Trekkies aan. Maar ik ben blij dat ze bij insurrection hebben laten zien dat ze nog wel echte Trek films kunnen maken!

starbuck
03-11-2001, 10:34
Vond hem ook minder als insurrection maar toch absoluut de aanschaf waard.

Rolf Roggema
15-11-2001, 21:33
Het klopt inderdaad. Insurrection was beter dan First Contact, maar deze as veel beter dan al die stomme films met Capt. Kirk.

starbuck
16-11-2001, 10:26
al die stomme films met Capt. Kirk.


oei oei oei, hier doe je oude verstokte trekkies veel verdriet mee.

Om maar even de reclameleus van disney's sneeuwwitje te misbruiken.

Captain Kirk, the captain who started it all.......:)

Ge611
20-11-2001, 16:10
Een trekkie die de Kirk afleveringen haat
Klinkt als een Americaan die Pro-rusland (koude oorlog tijdperk) is.

Maar zijn Season 10 delen al verkrijgbaar op DVD ?

Voor de niet-trekkies Season 10 is na Voyager, maar speelt zich af voor Season 1.

C-Jtje
10-01-2002, 10:11
het begon allemaal met Captain Archer
(van de nieuwe serie)

Sven Groot
02-02-2002, 17:26
Wat is er gebeurd met de tekst over de beeldkwaliteit?

Koen Koene
02-02-2002, 17:37
Oeps... :o

Geen nood, inmiddels is de dubbele tekst vervangen door de correcte. Bedankt voor de oplettendheid! ;)

Sven Groot
09-02-2002, 16:31
Toch maar weer aangeschaft deze DVD. Ik kan alleen maar zeggen wauw!
Ik ken deze film uit mijn hoofd en heb hem heel vaak op video gezien, en daardoor valt de geweldige kwaliteit van DVD tov VHS pas echt op.
Beeldkwaliteit is zoals verwacht top, maar wat mij veraste was het geluid. Hoewel ik vermoedt dat mijn buren het niet leuk hebben gevonden was het gevecht met het Borg schip overdonderend! En dat terwijl ik géén Dolby-installatie heb. Ik moet het doen met erg goed stereo.
Ach, zo mooi als hij in Imax was wordt hij nooit meer... Jammer dat ze failliet zijn, maar in Pathé (Schouwburgplein Rotterdam) wordt Star Trek Nemesis vast ook erg mooi. :D

Digi-gek
17-10-2002, 21:58
Hmmm.... Ik las even wat reviews in het archief en kwam bij deze uit. Ik ben het eens met de recensie maar schrok van de reacties van sommige posters o.a. Rolf Roggema, starbuck, eric1977. Ik ben het niet met jullie eens dat Insurrection beter is dan First Contact. Sterker nog, First Contact is verreweg superieur. Het script is goed en heeft van alles wat (drama, aktie, science fiction, humor), de vertolkingen zijn werkelijk brilliant en de special effects beter dan in welke Trek film dan ook. Insurrection was een onderhoudend, maar onbeduidend, klein filmpje met het flinterdun verhaaltje. Bij First Contact is de spanning veel meer aanwezig wat de film ook aantrekkelijker maakt voor niet-fans.

JCL
21-12-2002, 11:28
Geweldig avondtuur.
Geweldig gemaakt
Geweldig verhaal
Geweldig gespeelt

KIJ VAN EEN FILM!

doei Sonyman

Swanski
15-02-2007, 17:37
Star Trek VIII: First Contact (1996) / Jonathan Frakes
Dit deel blijft toch de leukste en de beste van iig de vier speelfilms met de crew van "TNG". De "Borg" blijft toch wel één vd leukste vijanden van de "Federatie" en dat is in deze speelfilm nog maar weer eens bevestigd. Jonathan "Commander Riker" Frakes heeft deze 8e Star Trek-speelfilm zelf geregisseerd nadat hij in de serie ook al 7 keer eerder een episode heeft geregisseerd. Dit is dan ook de enige van de 4 speefilms met de "TNG-crew" die het Star Trek-gevoel uit de serie soms evenaart. Tel daar het leuke en sterke plot bij, de mooie effects en het leuke tijdreis-element en je hebt mijn favoriete Star Trek-film.

7.3

Richard B.
07-02-2011, 23:42
Ik vond hem niet slecht, maar deze mist toch iets. De beste ST-films hebben vaak toch een achterliggend thema van een hoofdkarakter (vaak de kapitein) die bepaalde levensveranderende ontwikkelingen doormaakt en dat heeft deze film niet. Ik vind dat een gebrek, alhoewel het verder gewoon een erg amusante film is met genoeg actie en een verhaal met wat leuke "ST-geschiedkundige" thema's. Geen topper maar toch nog wel het bekijken waard.

Tarkus
10-09-2017, 09:39
Blijf erbij dat het allemaal wat beter had gekund, maar toch heb ik van deze film, die ik nu voor de derde maal heb gezien, als enige uit de reeks trouwens, meer genoten dan de vorige keren.
Heb mijn score dan ook iets verhoogd.

Commentaar 2013:
Blijf erbij dat het allemaal wat beter had gekund, maar toch heb ik van deze film, die ik nu voor de derde maal heb gezien, als enige uit de reeks trouwens, meer genoten dan de vorige keren.
Heb mijn score dan ook iets verhoogd.

Commentaar 2008:
Goede film deze weer, al is hij niet zo goed als de vorige naar mijn mening.
Maar de special effects en vooral de make-up is prachtig.
Het verhaal had iets beter gekund, maar het is toch spannend en de acteerprestaties zijn goed.