PDA

Bekijk de volledige versie : yamaha/marantz?



cycek
26-10-2010, 20:36
Hallo

begin volgende week zou ik normaal mijn Q Acoustics speaker set thuis krijgen,de 2020,2010 en 2000c
heb deze uitvoerig beluisterd op verschillende stereo versterkers oa marantz,cambridge,
maar nu wil ik met een av reciever beginnen,
omdat 3d me voor het moment echt niks zegt vind het maar stom op een tv en waarschijnlijk binnen een paar jaar hdmi 1.4 ook al verouderd is +
heb een projector met 900 branduren en wil deze ook nog niet vervangen voor een 3d projector,
hdmi 1.4 is dan ook niet echt een noodzaak voor me
eerst dacht ik aan de onkyo tx-sr 608 maar na uitvoering beluisteren van dit toesel op verscheidene speakers valt dit echt af voor mij,
nu kan ik de marantz sr 5004 of de yamaha rx-v665 voor een enorme leuke prijs nieuw kopen de marantz heb ik al beluisterd (samen met onkyo) het geluid was stukken warmer en had de speakers ook beter onder controle dan de onkyo dus de sr 5004 is een optie de yamaha lijkt me ook wel iets maar heb er vroeger een minder goede ervaring mee gehad was wel een vrij lichte av receiver toen dus waarschijnlijk niet te vergelijken met de rx-v665 van nu

weet wel zelf gaan luisteren is de beste boodschap volgende week ga ik dan ook uitvoerig de yamaha eens beluisteren
maar meningen van andere zijn natuurlijk ook altijd leuk
dus mensen met de sr 5004,rx-v665 graag jullie ervaringen met deze
als er nog andere toestelen zijn die je denkt wat miss leuk zou zijn samen met Q Acoustics hoor ik het graag

groetjes


(http://hificorner.nl/hifi/surround-receivers/rx-v665.html)

Gerco Stuivenberg
27-10-2010, 11:53
Welkom op dit forum cycek.

De Yamaha waar jij het over hebt is waarschijnlijk de 765. Voor zover ik weet bestaat de 665 niet.

Bij Yamaha moet je vaak ook uitkijken. Deze specificeren het uitgangsvermogen vaak wat hoger. Dat is ook waarschijnlijk de reden waarom de Yamaha die jij had de luidsprekers niet goed onder controle kon houden. Voor het vergelijken van de RX-V765 met de SR5004 maakt dat niet zo veel uit, omdat deze dicht bij elkaar liggen.

Welke receiver het uiteindelijk wordt moet je zelf bepalen door te gaan luisteren. Gebruik daarvoor niet alleen muziek waar je graag naar luistert, maar soorten muziek die je zelf niet zo vaak zal beluisteren. ;)

Had je trouwens ook al naar een receiver van Pioneer of Denon geluisterd?

cycek
27-10-2010, 15:06
Hallo

de denon heb ik nog niet beluisterd mede omdat ze in de winkels waar ik ben geweest hij ofwel niet aangesloten was ofwel waren het op luidsprekers die me totaal niet aan staan
mede omdat ik de onkyo ook niet goed vond klinken en ik denon eerder qua geluid richting onkyo klasseer (miss onterecht) heb ik aan denon niet echt veel aandacht besteed
pioneer begint me om één of andere reden te vervelen qua geluid na een tijd

heb vandaag de yamaha rx-v667 uitvoerig beluisterd en moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben vond het ook een vrij warme klank geven bij muziek
en goed gedetailleerd in surround echt een heel ander geluid dan wat ik van mijn oude yamaha gewoon was

morgen kan ik de marantz samen met de yamaha beluisteren op de Q Acoustics speakers hoop dat ik er dan uit ben qua keuze

cycek
27-10-2010, 18:48
het gaat over deze yamaha de 665
http://usa.yamaha.com/products/audio-visual/av-receivers-amps/rx/rx-v665_black__u/?mode=model

Gerco Stuivenberg
28-10-2010, 11:04
het gaat over deze yamaha de 665
http://usa.yamaha.com/products/audio-visual/av-receivers-amps/rx/rx-v665_black__u/?mode=model
Dat is een Amerikaans model. Deze kun je niet in Nederland gebruiken. In Nederland is de netspanning hoger en de netfrekwentie lager dan in Amerika. :|

cycek
28-10-2010, 17:53
Dat is een Amerikaans model. Deze kun je niet in Nederland gebruiken. In Nederland is de netspanning hoger en de netfrekwentie lager dan in Amerika. :|
http://www.world-import.com/Yamaha_RX-V665_Dual_Voltage_Receiver.htm
in nederland verkrijgbaar voor 349 euro

Gerco Stuivenberg
29-10-2010, 10:30
http://www.world-import.com/Yamaha_RX-V665_Dual_Voltage_Receiver.htm
in nederland verkrijgbaar voor 349 euro
Bij de laatste link staat idd bij dat deze geschikt is voor 240V/50Hz, maar dit is niet op een foto van de hele achterkant te zien. Als je deze wilt kopen, moet je er rekening mee houden dat op dit model in Nederland geen service verleend wordt. Ook moet je goed in de gaten moet houden of die schakelaar er ook werkelijk op zit. Deze zit dus blijkbaar niet op alle modellen.

Waar is dit toestel in Nederland te koop? Beide links zijn nl. van websites in Amerika.

cycek
29-10-2010, 15:47
heb me gisteren een 2de hands yamaha rx-v1600 is zeer goede staat op de kop kunnen tikken voor een leuke prijs
hier ga ik een pak meer plezier aan beleven dan wat ik eerst voor ogen had

de 665 was oa bij correct te koop en daar vertelde ze me dat die hier werkte

Marcel Hoeve
29-10-2010, 18:52
heb me gisteren een 2de hands yamaha rx-v1600 is zeer goede staat op de kop kunnen tikken voor een leuke prijs
hier ga ik een pak meer plezier aan beleven dan wat ik eerst voor ogen had

Oeps, dat zou ik zelf nooit gedaan hebben, tenzij je geen behoefte hebt aan DTS-HD, Dolby TrueHD e.d. De ontwikkelingen gaan zo snel en een AV-receiver uit 2006 loopt wat dat betreft al weer mijlen achter. Een RX-V1800 of 1900 was een betere keuze geweest, lijkt me.

cycek
29-10-2010, 19:09
ik heb geen behoefte aan dts hd of dd hs
en als er toch ooit de overschakeling naar blue ray komt bii me kan ik nog analoog gaan en via deze weg van de hd formaten genieten
komt er nog bij dat de klank van de 1600 pakken beter is dan de toestellen die ik eerst voor ogen had om nog maar te zwijgen van het vermogen
en dat voor bijna de helft van de prijs van oa de marantz 5004/yamaha rx-v665

Gerco Stuivenberg
30-10-2010, 14:03
Je bedoelt waarschijnlijk dat je daar nog geen behoefte aan hebt. :|

Een receiver koop je nl. voor nu en de toekomst en niet alleen nu. Wil je een goede weergave van HD-audio, dan was het dus verstandiger geweest om een receiver te kiezen die de daarvoor benodigde decoders zelf aan boord heeft. Wil je dit goed laten doen, dan heb je dus een duurdere speler nodig. :(

De 665 wordt idd te koop aangeboden bij Correct, maar waarom geef je dan niet deze link (http://www.correct.nl/artikel.php?SUBMENU=Assortiment&DIVISIE=consumer&KLASSE=2&KLASSEOMS=Hi-Fi&SOORTOMS=Home+Cinema+Receivers&VOORRAADSOORT=A&SOORT=9782&ARTNR=425644)?
Dit model is waarschijnlijk niet in Nederland uitgebracht omdat deze technisch te veel lijkt op de 765 en kwa vormgeving op de 565. De vormgeving en het afwerkings-niveau van receivers uit de 6xx-reeks is dus nu hetzelfde als van de 3xx-, 4xx- en 5xx-reeks.

Bedankt Yamaha. (6)

cycek
31-10-2010, 08:12
80% van de films die ik zie via telenet digitaal zijn uitgezonden in dolby digital
het is vrij zelden tegenwoordig dat ik nog een dvd huur
dus om nu al te gaan investeren in bleu ray vind ik wat zinloos
ik heb de afweging gemaakt een nieuw relatief goedkoop toestel zoals de yamaha 767 of de marantz 5004 die je nu voor een koopje koopt
maar vemits ik de eerste 2 jaar geen bleu-ray in huis ga hebben en 3d me nu nog totaal niks zegt was de yamaha 1600 een betere optie voor me meer vermogen en van klank vond ik die toch ook beter
heb die nu gekocht met de bedoeling om binnen 2-3 jaar een nieuwe 3d receiver te kopen die met alles up to date is had ik nu de 767 gekocht had ik binnen 3 jaar deze ook weg gedaan en een nieuwe gekocht
verschil is alleen nu heb ik een zwaarder toestel met alle mogelijkheden die ik nodig heb had ik de 5004 of 767/665 gekocht had ik een lichter toestel met een hoop dingen op die ik de eerste 2/3 jaar niet ga gebruiken

Gerco Stuivenberg
31-10-2010, 12:19
Dat is ook een goede reden om nog geen nieuwe te kopen. De receiver vervangen wanneer 3D de standaard is. :)

Vaak kun je beter een film in een videotheek huren dan via een VOD-service. De meeste films die via VOD worden aangeboden zijn vaak versies die bedoeld zijn om via normale TV uitgezonden te worden of illegale versies die nog niet verkocht mogen worden. Zo hebben is de 5.1 vaak een DD en zijn en zijn de niveaus afgevlakt. Daardoor heeft het geluid vaak minder dynamiek en detailles. Nog een nadeel van VOD is dat de kwaliteit afhankelijk is van de beschikbare capaciteit van het netwerk. Wanneer er veel gebruik van wordt gemaakt, zal deze lager worden en dus ook minder gedetailleerd.

Wil je van een film kunnen genieten, dan kun je beter een disc huren of kopen of wachten totdat deze op TV uitgezonden wordt. ;)