PDA

Bekijk de volledige versie : Contrast



benbeuls
02-11-2010, 13:21
Goedendag

Ik heb een probleem. Ik wil een nieuwe tv kopen. Ik wil hem gebruiken voor te gamen (ps3), dvd's te bekijken en gewoon tv te kijken. Ik heb een tv gevonden met een contrastratio van 100 000:1. Zou dit voldoende zijn? Of ga ik echt moeten investeren in een nog betere tv.

DVDProfilersFilmgek
02-11-2010, 22:37
Goedendag

Ik heb een probleem. Ik wil een nieuwe tv kopen. Ik wil hem gebruiken voor te gamen (ps3), dvd's te bekijken en gewoon tv te kijken. Ik heb een tv gevonden met een contrastratio van 100 000:1. Zou dit voldoende zijn? Of ga ik echt moeten investeren in een nog betere tv.

De contrastratio zegt niets over de kwaliteit van een TV en al helemaal niet als er niet bijstaat hoe die contrastratio gemeten is, tegenwoordig zetten de fabrikanten ook heel vaak kreten als "zeer hoog" bij de contrastratio, daar niet op letten dus8-)

Beter te letten op de snelheid van het scherm, de snelheid van het doven en weer aangaan van de pixels, wordt ook wel de responsetime genoemd. Beter een beetje te googlen om een leuke TV te vinden waarmee je lekker kan gamen, al hebben de meeste TV's tegenwoordig wel een gamemode als je hem aansluit met HDMI.

Helaas zijn de specs die fabrikanten opgeven helaas niet erg betrouwbaar:

http://www.lcdtvbuyingguide.com/lcdtv/lcdtv-responsetime.shtml

In weze komt het erop neer dat je helemaal op jezelf bent aangewezen, als je een leuke TV hebt gevonden, je PS3 meenemen naar de winkel en zeggen dat hij het daar goed mee moet doen, zoniet geen deal... en je wil het natuurlijk wel zien, laat ze maar wat moeite doen om je een goede game TV te verkopen..... helaas zeggen specs niet veel meer.:-(

Afspreken dat je je TV mag retourneren als hij niet voldoet met de PS3, dit zwart op wit laten zetten op de bon.... zou kunnen helpen.:idea: