PDA

Bekijk de volledige versie : Wie kan mij helpen, Optoma HD20 of anders ?



RHM
04-11-2010, 13:35
Beste mensen,

Mijn vraag aan jullie luid, HELPPPP

IK wil een beamer/projector aanschaffen, maar je wordt ermee dood gegooid. Ten eerste wil ik een Full HD, qua verschillende optie`s heb ik geen verstand. Als hij maar hdmi aansluiting heeft.
Wie weet of de Optoma HD20 een verstandige keuze is?
Nou ga ik het moeilijker maken, ik wil mijn scherm zelf maken.
Gebogen, of is dit nou nonsens ? Hoor dat het wel intenser kijken is.
Je leeft mee in de film.(zeggen ze). Dus mensen , HELP:???:

Albert Kostwinder
04-11-2010, 14:16
Beste mensen,

Mijn vraag aan jullie luid, HELPPPP

IK wil een beamer/projector aanschaffen, maar je wordt ermee dood gegooid. Ten eerste wil ik een Full HD, qua verschillende optie`s heb ik geen verstand. Als hij maar hdmi aansluiting heeft.
Wie weet of de Optoma HD20 een verstandige keuze is?
Nou ga ik het moeilijker maken, ik wil mijn scherm zelf maken.
Gebogen, of is dit nou nonsens ? Hoor dat het wel intenser kijken is.
Je leeft mee in de film.(zeggen ze). Dus mensen , HELP:???:

Optoma heeft prima projectoren en de hd20 is een dlp projector die een dikke 9 krijgt voor prijs / kwaliteit verhouding. Er zijn overigens voor rond de 1200 euro aardig wat alternatieven. Kijken is dan ook het advies want specs zeggen weinig.

Laat je niet gek maken wat betreft zo'n curved screen, een normaal scherm is al intens genoeg vind ik. Zelf een curved screen maken lijkt mij erg lastig en ik kan je hierin dan ook niet adviseren.

RHM
05-11-2010, 12:37
Bedankt voor je input.(y)

Ik moet zeker ff gaan kijken in winkels waar zo`n ding hangt.
Welke optie`s waren er nog meer dan ?
In vergelijkbare klasse.

Alvast bedankt.

Top site:grin:. Krijg altijd goed advies.;)

Albert Kostwinder
05-11-2010, 12:44
De Epson tw2900 is een alternatief. Voor de Optoma kun je in Wassenaar wel terecht; livingcinema.nl, voor de Epson bv in Emmeloord, itc.. :)

Marcel Lahaije
25-11-2010, 11:13
Ik heb zelf deze week de opvolger gekocht van de Optoma HD20.
De Optoma HD20LV Full HD met net iets betere specs dan de HD20.
Prijs ligt net onder de 1.000,-. In meerdere reviews heeft hij een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb het beest nog niet aangesloten maar na veel speurwerk leek me dit de beste optie.

Veel wijsheid gewenst!

cinemaskoop
13-12-2010, 10:46
Ik zou absoluut voor de EPSON EH-TW3200 gaan.. die heeft betere beeldkwaliteit en je bent veel flexibeler met je opstelling.. de optoma heeft een fixed lens en de Epson heeft lens shift.

De Epson kan je voor rond de 925 euro kopen al volgens de pricewatch van tweakers...

Danny1979
10-06-2011, 17:10
koop geen optoma !!!!
ik heb zelf een optoma beamer gehad maar na 0ngeveer 2000 lampuren werd het beeld in een keer paars/roze en het beeld begon te knipperen.
ik moest hem steeds uitzetten en na een half uur kon ik weer met geluk een paar minuten kijken .
de beste beamer die ik gehad heb is van het merk planar , ik weet alleen niet of het nog in europa te krijgen is .
nu heb ik een acer beamer en ben zeer tevreden .
ik kijk altijd naar de aantal ansi lumen en branduren . en natuurlijk aansluitingen . het beste beeld krijg je met een dlp beamer .

nogmaals : GEEN OPTOMA !!!!!!!!!

succes

Marcel Lahaije
11-06-2011, 07:09
koop geen optoma !!!!
ik heb zelf een optoma beamer gehad maar na 0ngeveer 2000 lampuren werd het beeld in een keer paars/roze en het beeld begon te knipperen.
ik moest hem steeds uitzetten en na een half uur kon ik weer met geluk een paar minuten kijken .
de beste beamer die ik gehad heb is van het merk planar , ik weet alleen niet of het nog in europa te krijgen is .
nu heb ik een acer beamer en ben zeer tevreden .
ik kijk altijd naar de aantal ansi lumen en branduren . en natuurlijk aansluitingen . het beste beeld krijg je met een dlp beamer .

nogmaals : GEEN OPTOMA !!!!!!!!!

succes

Het is inderdaad bitchin' als je beamer de kraaienmars begint te fluiten.
Misschien heeft de lamp z'n maximum bereikt met 2000 branduren, niet slecht, toch? Ik ben inmiddels aan mijn 2e Optoma beamer begonnen, de eerste houdt het al 6 jaar vol met 1800 branduren en counting...(y)

LouisXIV
11-06-2011, 08:06
Ik zou voor een Sony VPL-HW15 gaan.

Albert Kostwinder
11-06-2011, 10:11
koop geen optoma !!!!
ik heb zelf een optoma beamer gehad maar na 0ngeveer 2000 lampuren werd het beeld in een keer paars/roze en het beeld begon te knipperen.
ik moest hem steeds uitzetten en na een half uur kon ik weer met geluk een paar minuten kijken .
de beste beamer die ik gehad heb is van het merk planar , ik weet alleen niet of het nog in europa te krijgen is .
nu heb ik een acer beamer en ben zeer tevreden .
ik kijk altijd naar de aantal ansi lumen en branduren . en natuurlijk aansluitingen . het beste beeld krijg je met een dlp beamer .

nogmaals : GEEN OPTOMA !!!!!!!!!

succes

Bij Optoma's moet je uiterlijk bij 1500 uur de lamp wisselen. Heb zelf 4 Optoma's gehad en nooit problemen gehad. Stuk voor stuk prima machines. Je bent er gewoon niet zo netjes mee omgegaan en dan is het ineens een slechte projector? Bovendien, welke Optoma heb je dan gehad vraag ik mij af...

Danny1979
11-06-2011, 15:10
ik vraag me af waarom je zo fel reageert ? ik had een optoma ds316L en er wordt je dan belooft dat je 4000 branduren hebt bij aanschaf en als het halverwege dan al de geest geeft dan weet ik genoeg . en hoe moet je dan met een beamer slecht omgaan ???????? je hangt hem op en klaar . ik weet niet wat jij met je beamer allemaal doet . en ik zag dat de optoma HD20 ook 4000 uren heeft ...... och jee ik houd mijn hart vast .

Albert Kostwinder
14-06-2011, 10:16
Ik kan het je niet kwalijk nemen want je wist niet beter. Ik vind het gewoon jammer dat je op basis van foute informatie van een slechte verkoper onterecht een prima projector merk gaat afkraken. :)

Bij projectoren speciaal voor film (van Optoma bv. de h30, h72i, hd80, hd82. ) is het vrij normaal dat je de lamp tussen de 1000 en 1500 uur gaat vervangen. Niet om af te kraken maar jou Optoma model was nu niet bepaald een referentie voor het merk. Sterker, als die verkoper je serieus dat model voor films afspelen heeft verkocht zou hij verbannen moeten worden naar Alcatraz... :)

eelco74
14-06-2011, 10:33
Ik heb zelf een Optoma HD-80, wat een paar jaar geleden een topper was. Ik ben er nog steeds erg tevreden over, DLP heeft een wat fraaier native contrast en is sneller. Wel moet je opletten of je niet gevoellig bent voor het regenboog effect. Alhoewel dat sterk verbeterd is door een sneller kleurenwiel.

Een zeer goed alternatief is de Epson 2900. De huidige LCD's en vooral de Epson's zijn zeer fraaie projectoren. De 2900 (en de meeste LCD's) hebben lens shift, wat het plaatsen makkelijk maakt.

Let ook even op de offset van de HD-20. Die is vrij groot. Even berekenen op de calculator van bijv projectorcentral.

Ik meen dat Correct in Rotterdam zowel de HD-20 als de Epson serie heeft staan.

Qua schermen kan ik Kingpin aanbevelen. Deze schermen zijn goed geprijst en hebben een prima service. Max breedte met de HD-20/2900 is 2 meter tot 2.20. Een beetje afhankelijk van hoeveel licht output je wilt hebben en of je verduisterd.

StefaanD
14-06-2011, 11:08
ik vraag me af waarom je zo fel reageert ? ik had een optoma ds316L en er wordt je dan belooft dat je 4000 branduren hebt bij aanschaf en als het halverwege dan al de geest geeft dan weet ik genoeg . en hoe moet je dan met een beamer slecht omgaan ???????? je hangt hem op en klaar . ik weet niet wat jij met je beamer allemaal doet . en ik zag dat de optoma HD20 ook 4000 uren heeft ...... och jee ik houd mijn hart vast .

Even iets helemaal anders, kan niet geloven dat jij een Simpson bent :mrgreen:

Je kan best even dit lezen (http://www.dvd.nl/faq.php) en dan vooral deze passage onder;

In je profiel: Leuk! Een eigen avatar!

Gilbert0202
14-06-2011, 14:49
Ik zelf heb altijd een Acer gehad en ben daar uitermate tevreden over. Het begon met de PH112, toen de H5350 en dat was al een gigantische vooruitgang!! En ik heb nu de H5360 en deze ondersteunt dus 3D waar ik 'm ook voor gekocht heb. Kwaliteit beeld is, vind ik, prachtig voor een beamer in deze prijsklasse.
Een full HD en ook nog eens 3D zijn op dit moment nog veel te duur en ik zit nu naar 1280x720 te kijken op een scherm van 2:40 mtr. bij 2:20 mtr. en het mag de pret niet drukken.
De lamp kost ook nog eens niet de hoofdprijs. 2500 ansi lumen in normal en 2000 in eco. Lamp 3000 uur in normal en 4000 in eco. Hij maakt geen overdreven lawaai. Gewoon een hele goeie beamer voor dat geld (+/- 550,- euro)
Avatar in 3D was nagenoeg hetzelfde als in de bioscoop, prachtig!!! Samen met een 3D nVidia kit, H5360 en een, in mijn geval, de EVGA GTX460 videokaart en je bent helemaal klaar voor de toekomst: 3D (y)

Danny1979
15-06-2011, 14:14
hahahahahaa iemand vraagt advies over een beamer en het gaat nu al over een verkoper die in dit geval niet bestaat want ik heb die beamer toen via internet gekocht . en wat betreft die uren : kijk maar in de beschrijving , optoma garandeerd dit niet een of andere verkoper .
en een plaatje is niet goed ???? hahahahaha jullie zijn er maar druk mee .
veel plezier met elkaar . groetjes Homer.

StefaanD
16-06-2011, 10:36
Maak me daar absoluut niet druk in, wijs je er alleen maar op. Kan je dat leren
arrogantie of is dat bij jou gewoon aangeboren :roll: