PDA

Bekijk de volledige versie : HDMI probleem Cisco 8455 en Marants NR1501



knorretje
04-11-2010, 23:05
Hallo allemaal,

Hier nog een vraagje:?:
Is er een oplossing voor de zogenaamde Handshake probleem met HMDI Cisco 8455 en de Marantz NR1501?

ps ik ben erg tevreden met mijn nieuwe Marantz NR1501, wat een goed apparaat is dat en erg makkelijk in te regelen met microfoon

MRAC auto speaker setup.
Alleen worden mijn Mordaunt Short 914 op 40 Hrtz gezet, terwijl de bassen maar tot 50 Hrtz gaan?
Klopt dit wel?



Groeten Knorretje;)

Gerco Stuivenberg
05-11-2010, 10:34
Het probleem met de 'handshakes' wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de mogelijkheden van de Cisco. Van veel van dit soort ontvangers is nl. bekend dat deze geen handshake kunnen maken met een receiver. :cool:

Sluit deze daarom gewoon rechtstreeks aan op de TV en laat het geluid via een aparte verbinding naar de Marantz voeren.

De reden waarom het MRAC deze op 40Hz heeft ingesteld heeft te maken met de mogelijkheden van de luidsprekers en de eigenschappen van de opstelling en de akoestiek van de kamer. Wanneer je het met de instellingen die de MRAC gemaakt heeft niet mooi vindt klinken, kun je er voor kiezen om zelf handmatig de cross-overs in te stellen. ;)

Peter Porrio
05-11-2010, 10:52
Lastig om hier het goede antwoord op te verzinnen. Je bent niet echt concreet in je vraagstelling en hoe je de componenten van je set hebt aangesloten. Nu moet ik aannames gaan doen om te begrijpen wat je vraagt ;)

Handshake probleem tussen je Cisco 8455DBV decoder en je Marantz NR1501 receiver
Ik ga ervan uit dat je geen beeld krijgt? Krijg je wel beeld als je de decoder rechtsreeks op je TV aansluit? Staat de HDMI ingang op je Marantz op pass-through? Dus 1-op-1 doorgeven?

Mordaunt Short 914 op 40Hz
Wat staat op 40Hz? De cross-over? Je kunt zelf proberen wat te spelen met de cross-over instelling. Begin bij 80Hz en ga zo steeds lager (60Hz, 50Hz, etc.) totdat je duidelijk een gat in de weergave ervaart. Stel 'm dan in op de waarde waarbij de weergave goed was.

oxyd
18-01-2011, 20:39
Hallo, Heb ook net een Marantz Nr1501 aangesloten met HDMI. Maar ik krijg geen beeld en geen geluid. PS3 werkt alleen met componentenkabels. Wie weet raad?

Groet
Mark

Gerco Stuivenberg
22-01-2011, 15:53
Het zou moeten werken via HDMI.

Heb je de ingangen van de NR1501 juist toegewezen?

Zijn de kabels goed aangesloten?

Heb je de PS3 als laatste ingeschakeld?