PDA

Bekijk de volledige versie : Oude (z/w) comedy's en cartoons op DVD



hklink
26-08-2002, 09:58
Ik heb de laatste week regelmatig gekeken in de winkels naar DVD's van o.a. Chaplin en Laurel & Hardy alsmede cartoons van o.a. Tom & jerry en Roadrunner. Het valt me op dat er bij zaken als FRS en Van Leest niet veel van dergelijk materiaal te vinden is.

Van Laurel & Hardy zoek ik voornamelijk de korte films met spraak, liefst de oorspronkelijke versie, dus in zwart/wit. Er is ooit eens een complete serie van dit duo uitgebracht op VHS. Ik meen dat die serie uit ruim 30 delen bestond. Iemand enig idee of deze serie ook op DVD uitgebracht is/ wordt? Of weet iemand waar deze VHS-serie nog compleet te krijgen is voor een redelijke prijs?

Verder zoek ik van Chaplin met name Modern Times (mijn absolute favoriet) op DVD, maar ook andere films en de korte filmpjes.

Van de cartoons vraag ik me af of de "Tom & Jerry Bumber Collection deel 1 t/m 3", ooit uitgebracht op VHS, al op DVD verkrijgbaar is, alsmede DVD's van Roadrunner en Wile E. Coyote.
Heeft iemand de DVD van Tom & Jerry "De beste achtervolgingen" aangeschaft?

Voor al deze zaken geldt: bij voorkeur ned. ondertiteld en voor de cartoons beslist niet ned. gesproken!

Heeft iemand al dergelijk materiaal aangeschaft of besteld via internet en zo ja, welke films/ cartoons, waar en voor welk bedrag en hoe is de kwaliteit?

boudewijn
26-08-2002, 10:05
klik hier (http://www.dvdsoon.com/searchengineresults.xml?fieldValue=laurel&name=like-field&field=title.content&go.x=9&go.y=12) voor enkele regio 1 laurel&hardy dvd's (zitten erg goedkope tussen).
Modern Times is nog niet uitgebracht, maar komt er wel aan.
allemaal regio 1.

boudewijn
26-08-2002, 10:07
ow..en ezydvd (http://www.ezydvd.com.au/mech/search.zml?id=VIg8O%3Awkegi&f=title&q=laurel) verkoopt ze ook in regio 4, dus afspeelbaar op r2 spelers.

Mark_vdH
26-08-2002, 11:36
Verder zoek ik van Chaplin met name Modern Times (mijn absolute favoriet) op DVD, maar ook andere films en de korte filmpjes.


De films van Chaplin zijn in Amerika uit produktie gehaald. Warner (samen met MK2) heeft nu de rechten en heeft op het laatste filmfestival van Cannes aangekondigd 18 Chaplin films opnieuw uit te brengen in geremasterde S.E.'s. De releases zullen lente 2003 zijn. Het volledige persbericht:

http://www.dvdfile.com/news/web_wire/press_release/titles/charliechaplincollection.html

[schaamteloze plug] Zoek ook eens op 'Modern Times' bij 'Te Ruil' ;) [/schaamteloze plug]

hitch_fan
28-08-2002, 22:49
Van Laurel & Hardy zijn in Duitsland tot dusverre 16 DVD's met lange en korte geluidsfilms verschenen (zie mijn collectie in signature voor details). Nummer 17 (Swiss Miss) verschijnt op 10 September en nr 18 (met They Go Boom; Busy Bodies en Dirty Work) verschijnt op 26 November. Alle films zijn gerestaureerd en de beeldkwaliteit is dan ook zeer goed. Naast een nagesynchroniseerde Duitse geluidstrack (bah) hebben alle DVD's ook de oorspronkelijke Engelstalige tracks. Ik kan deze DVD's ten zeerste aanbevelen (y) .