PDA

Bekijk de volledige versie : samsung ue46c6800



erciyes_1903
21-11-2010, 21:27
Hallo

Ik heb een samsung ue46c6800 led tv gehaald.Tv is zeer mooi,maar ik weet niet welke de beste beeld instelling zijn.Als je film kijkt is het echt zo raar,alles is dichtbij of zo,...ik weet niet hoe ik het precies moet vertellen maar misschien heeft sommige mensen dit probleem ook gemerkt.Zoals hd films kijken is het echt niet fijn.

mvg.

Peter Porrio
22-11-2010, 11:45
Zet de beeld instelling eens op film. Dat zal al enige verbetering geven. Verder kun je nog de digitale beeldverbeteraars zoals dynamisch contrast, Eco-mode, sharpness, frame creation, digital noise reduction, etc. uitschakelen.

erciyes_1903
22-11-2010, 16:19
dank u voor de reactie maar ik heb deze instellingen.

zwarttinten,dynamish contrast,schaduwdetail,gamma,rgb-modus,kleurruimte,witbalans,huidkleur,randverbeter ing en led motion plus.

Beeldopties: kleurtint,grotte,schermmodus,digitale ruisfilter,mpeg-ruisfilter,filmmodus en motion plus.

de hoofdinstelling is : backlight,contrast,helderheid,scherpte en eco-oplossing.

DVDProfilersFilmgek
23-11-2010, 10:50
Hallo

Ik heb een samsung ue46c6800 led tv gehaald.Tv is zeer mooi,maar ik weet niet welke de beste beeld instelling zijn.Als je film kijkt is het echt zo raar,alles is dichtbij of zo,...ik weet niet hoe ik het precies moet vertellen maar misschien heeft sommige mensen dit probleem ook gemerkt.Zoals hd films kijken is het echt niet fijn.

mvg.

Probleem voor probleem, je opmerking heeft dus niets te maken met kleur, contrast, witbalans tinten etc etc etc maar meer met het formaat zoals de film op het scherm wordt gezet.

4:3 gebruik je bij oude TV uitzendingen of films op DVD die op dat formaat staan en je wilt ze zo origineel mogelijk weergeven, je kan er ook voor kiezen op ze op 16:9 te kijken, dan worden 4:3 beelden wat uitgerekt, maar is wel je hele scherm gevuld. Dan heb je ook nog zoiets als automodes, 14:9 en nog zoiets als juist en misschien nog wel meer.

Kies die modus die het originele beeld moet geven, heet soms juist/real of hoe ze het ook mogen noemen. Ook dient je speler goed ingesteld te staan, dat hij op een breedbeeld is ingesteld en niet 1 of andere zoom functie aan:evil:

Beetje spelen met de instellingen en dan moet het lukken.....

Kijk ook even op blz 19 van je gebruiksaanwijzing:idea:

Peter Porrio
23-11-2010, 12:51
Hallo

Ik heb een samsung ue46c6800 led tv gehaald.Tv is zeer mooi,maar ik weet niet welke de beste beeld instelling zijn.Als je film kijkt is het echt zo raar,alles is dichtbij of zo,...ik weet niet hoe ik het precies moet vertellen maar misschien heeft sommige mensen dit probleem ook gemerkt.Zoals hd films kijken is het echt niet fijn.

mvg.
Dit klinkt me toch echt in de oren als een probleem van de standaard "knalstand" wanneer de TV uit de doos komt. Teveel (onnatuurlijke) sharpness ingesteld, dynamisch contrast, ruisonderdrukking, etc.

Als je dat allemaal zo laat staan, ziet het beeld er allesbehalve filmisch uit. Alles is superscherp (erg onnatuurlijk) en de personen lijken op de voorgrond te zijn "geplakt" alsof je naar een kijkdoos kijkt.