PDA

Bekijk de volledige versie : Chamber of Dreams => bioscoop in de kelder



Pagina's : 1 2 [3] 4 5

Albert Kostwinder
04-12-2011, 23:56
2 kleine puntjes op de i dat het nog net ff mooier maakt:

1: Dingen onder het projectiedoek weg die kunnen reflecteren.........ik zou mij doodergeren aan die filmblikken....
2: Witte wandkontaktdozen en kabels zijn zo not done....

:)

HTip
05-12-2011, 00:07
2 kleine puntjes op de i dat het nog net ff mooier maakt:

1: Dingen onder het projectiedoek weg die kunnen reflecteren.........ik zou mij doodergeren aan die filmblikken....
2: Witte wandkontaktdozen en kabels zijn zo not done....

:)

1: Dat zou ik niet willen, want dat is het nu ook weer niet waard ;) De filmblikken reflecteren tijdens de film helemaal niet, maar ik kan me voorstellen dat je dat zou denken. De volgende film zal ik er op letten.

2: Mee eens. Het witte snoer wat je ziet is van een noname verdeelblok wat tijdelijk de stroom verzorgt voor de AB, de Nespa en de AP van het draadloos netwerk. Alle audio- en videoapparatuur is aangesloten op de PPP. Uitzondering is DD18, want die kan helaas niet op de PPP. Als de stroomaanpassingen klaar zijn (iets voor 2012), dan heb ik dat blok niet meer nodig en krijgen de genoemde óók goede stroom :D

Ik kan natuurlijk voor de time-being de stekker en snoer zwart maken (y)

Thomas Gabriel
05-12-2011, 17:36
Prachtig hoor! Zijn die beeldjes onder het scherm die van LotR? IK zou ze ergens anders zetten, vind zo'n kleine dingen op de grond maar niets(y)

Ik ben er zeker van dat jouw bioscoop beter presteert dan de plaatselijke in Antwerpen;)

HTip
05-12-2011, 18:46
Inmiddels de eerste film in de nieuwe opstelling gezien. We hadden afgelopen zaterdag familie op bezoek en na het eten zouden we een film kijken. Keuze was gevallen op Monsters Inc. Dat zou voor ons de 3e keer worden, maar de laatste keer hadden we nog niet de Oppo, de DD18 en HD950. Dus we waren ook wel benieuwd naar de nieuwe ervaring. Maar we waren natuurlijk helemaal benieuwd naar het effect van de stereoversterker.

Ik had van te voren de bubble opnieuw afgesteld, zodat alles weer op referentieniveau stond. Daarna geluisterd hoe het allemaal klonk en de surroundbeleving was geweldig. Het geluid was gedetailleerder en krachtiger, maar dat was allemaal met muziek. Het wordt eentonig, maar ik hoorde details die ik nog niet eerder had gehoord. Mijn verwachtingen voor de film waren dus redelijk hooggespannen.

Maar zoals altijd met bezoek krijgt het bezoek de beste plaats(en). Annet zat wel vooraan en vond de bubble niet helemaal zoals voorheen. Ik heb daar een aantal verklaringen voor en die gaan we nu "testen" met de volgende film. Die film is overigens Cars 2, dus daaraan kan het in ieder geval niet liggen ;)

HTip
05-12-2011, 21:36
Prachtig hoor! Zijn die beeldjes onder het scherm die van LotR? IK zou ze ergens anders zetten, vind zo'n kleine dingen op de grond maar niets(y)

Ik ben er zeker van dat jouw bioscoop beter presteert dan de plaatselijke in Antwerpen;)
Had jouw post even gemist. Bedankt voor het mooie compliment (y) Ben nog nooit in Metropolis in Antwerpen geweest, dus vergelijken kan ik niet, maar in de meeste bioscopen is het geluid bijna altijd een compromis, omdat je nooit de optimale positie kan bereiken. Het is in ieder geval fijn om o.a. een film te kijken.

De beeldjes zijn inderdaad van LotR. Op dit moment staan ze daar omdat ze nergens anders kunnen staan. Ik had ze voorheen op de speakers staan, maar dat was geen goed idee. Uiteindelijk komen ze óf op extra plankjes aan de muur óf in de bar. Weet ik nog niet zeker.

HTip
05-12-2011, 21:39
Annet zat wel vooraan en vond de bubble niet helemaal zoals voorheen. Ik heb daar een aantal verklaringen voor en die gaan we nu "testen" met de volgende film. Die film is overigens Cars 2, dus daaraan kan het in ieder geval niet liggen ;)

Zojuist Cars 2 gekeken en de bubble was weer als voorheen, maar dan beter. Mijn aannames klopten en hadden enerzijds te maken met het lagere master volume en anderzijds met de instellingen van de sub. Als we met z'n tweetjes zijn staat de sub op een andere setting dan als ook de achterste rij bezet is.

Geluid was super, dus de bubble is goedgekeurd (y)

jamiev
10-12-2011, 20:58
htip
heb een vraag aan jou.
ben nu aan het experimiteren met de luidsprekers ivm met de stofkappen.
hoe denk jij hierover is het beter met stofkappen eraf of juist erop laten,
krijg het gevoel dat met zonder stofkappen het geluid mooier is.
met stofkappen erop dempt het geluid toch,of zie ik dit verkeerd.
gr jamie

HTip
10-12-2011, 23:07
He jamie. Ik heb hetzelfde experiment uitgevoerd en kwam tot dezelfde conclusie. Ondanks dat speakerdoek akoestisch transparant zou moeten zijn horen we verschil. Met doek is minder briljant in het hoog en het is optisch ook minder, dus ze staan sindsdien zonder.

Ik zal de met en zonder foto's opzoeken en die dan hier posten...

jamiev
10-12-2011, 23:21
grappig dat we blijfen doorgaan.
vond ook dat ik zonder speakerdoek meer details hoorde,weet nu zeker wat ik moet doen.
wou dit even bevestigd hebben van iemand wie ook altijd met zulke dingen bezig is(y)

HTip
11-12-2011, 08:03
Inderdaad, ieder ander was waarschijnlijk al helemaal tevreden met de vorige versie van onze HT ;)

Ik heb de foto's gevonden van het vergelijk met en zonder speakerdoek.
http://lh5.ggpht.com/_sOkGvc5ueBI/TJZq6ILig4I/AAAAAAAAGJQ/-s-CRPuCn2I/_DSC0905.JPG

http://lh3.ggpht.com/_sOkGvc5ueBI/TJppHIjopaI/AAAAAAAAGJU/xjUFiJCdhNU/_DSC0910.JPG

Ik heb toen ook een poll gehouden en dit was de uitslag:

Speakers met of zonder doeken?
Met doek * 98 (51.6%)
Zonder doek * 92 (48.4%)
Totaal aantal stemmen: 190

Er was dus een lichte voorkeur voor mét. Een aantal had daarna aangegeven na een bezoek tijdens een M&G de speakers mooier te vinden zonder. Wat je niet op de foto kan zien is dat de voorkant bedekt is met fluweel en dat geeft een mooi effect.

Bovendien vinden wij het mooier klinken, dus ze blijven er zeker af (y)

jamiev
11-12-2011, 10:17
ben het helemaal met je eens.
ze blijfen eraf,vind het gewoon mooier klinken.(y)

Albert Kostwinder
11-12-2011, 13:41
Deze fase heb ik ook gehad. Draai weer lekker met doek. Veel mooier in mijn geval....

Ben het dan ook niet eens dat je per definitie kunt stellen dat spelen zonder doek beter is. :)

jamiev
11-12-2011, 14:55
wil ook niet zeggen dat speler zonder doek beter is,
het is net wat je zelf beter vind klinken.
jij vind met doek beter,ik zonder.
zo hebben we allemaal ons eigen ding en dat is maar goed ook,toch.:-)

HTip
11-12-2011, 19:18
Deze fase heb ik ook gehad. Draai weer lekker met doek. Veel mooier in mijn geval....

Ben het dan ook niet eens dat je per definitie kunt stellen dat spelen zonder doek beter is. :)
Dat zeggen we volgens mij ook niet ;)

Het kan best zijn dat de scherpe randjes worden "gefilterd" door het doek en dat je dat prettiger vind om naar te luisteren. In ons geval was met name het hoog gedetailleerder en sprankelender. Maar dat kan door de ruimte ook weer als onprettig ervaren worden.

Wat je mooier vind klinken/uitzien moet je gewoon kiezen (y)

jamiev
11-12-2011, 19:59
denk ook wel dat het aan de ruimte ligt,die van mij is bijna compleet gedempt,hier is met de bouw al rekening mee gehouden,daardoor heb ik waarschijnlijk zonder speakerdoek meer hoog.
weet natuurlijk niet hoe het bij jouw in de kelder is.

HTip
11-12-2011, 21:12
Mijn kelder is bijna akoestisch optimaal. Ik heb een kleine dip bij 45 en 150 Hz en de absorptie onder de 35 Hz is niet lager te krijgen. Dat is ook de reden dat elk verschil, hoe klein dan ook, hoorbaar is voor ons. Dus ik denk dat je onze ruimtes wel kan vergelijken.

Als de akoestiek van een ruimte niet optimaal is kan door reflecties en nagalm teveel detail als vermoeiend en onrustig overkomen. Maar of dat zo bij Albert is kan ik niet bepalen.

jamiev
11-12-2011, 21:26
denk dat dit ook het probleem is met een afzonderlijke ruimte,
die van mij staat helemaal los van het huis,als ik naar binnen ga hoor ik helemaal niets meer van de buitenwereld,daarom hoor ik elk detail in de set en film etc.
in een woonkamer is dit toch anders,je hoort veel meer bijgeluiden,
wil niet zeggen dat het ook niet mooi kan zijn,maar het is gewoon anders zoals je mischien zelf ook wel kunt beamen.

Claudio Santulli
11-12-2011, 21:52
Kunnen we dus constateren dat het doek is gevallen of juist niet!? ;-)

HTip
12-12-2011, 05:01
denk dat dit ook het probleem is met een afzonderlijke ruimte,
die van mij staat helemaal los van het huis,als ik naar binnen ga hoor ik helemaal niets meer van de buitenwereld,daarom hoor ik elk detail in de set en film etc.
in een woonkamer is dit toch anders,je hoort veel meer bijgeluiden,
wil niet zeggen dat het ook niet mooi kan zijn,maar het is gewoon anders zoals je mischien zelf ook wel kunt beamen.
Ik zie het niet als een probleem, eerder als een voordeel. Maar je hebt wel gelijk, dat als je niet wordt afgeleid door omgevingsgeluiden, dat je dan meer details hoort.

HTip
12-12-2011, 05:02
Kunnen we dus constateren dat het doek is gevallen of juist niet!? ;-)
Als je bedoelt het speakerdoek, dan is dat ja :lol:

Albert Kostwinder
12-12-2011, 18:00
Mijn kelder is bijna akoestisch optimaal. Ik heb een kleine dip bij 45 en 150 Hz en de absorptie onder de 35 Hz is niet lager te krijgen. Dat is ook de reden dat elk verschil, hoe klein dan ook, hoorbaar is voor ons. Dus ik denk dat je onze ruimtes wel kan vergelijken.

Als de akoestiek van een ruimte niet optimaal is kan door reflecties en nagalm teveel detail als vermoeiend en onrustig overkomen. Maar of dat zo bij Albert is kan ik niet bepalen.

Ik ben meer dan tevreden over mijn akoestiek in mijn dedicated ruimte. Het zal ook niet perfect zijn maar ik vind het meer dan goed. Zeker geen luistermoeheid of ander enge bijzaken. . :)

HTip
12-12-2011, 19:32
Ik ben meer dan tevreden over mijn akoestiek in mijn dedicated ruimte. Het zal ook niet perfect zijn maar ik vind het meer dan goed. Zeker geen luistermoeheid of ander enge bijzaken. . :)
Houden zo! (y)

Ik wist niet dat je een dedicated ruimte had. Jouw topic kon ik niet vinden. Heb je ergens foto's staan?

DVDProfilersFilmgek
13-12-2011, 09:31
Houden zo! (y)

Ik wist niet dat je een dedicated ruimte had. Jouw topic kon ik niet vinden. Heb je ergens foto's staan?

Ja...... probeer jij het eens, ik ben ook zeer benieuwd naar een paar plaatjes van Albert zijn relaxruimte.8-)

Albert Kostwinder
13-12-2011, 09:59
Houden zo! (y)

Ik wist niet dat je een dedicated ruimte had. Jouw topic kon ik niet vinden. Heb je ergens foto's staan?

Nee, geen foto's.

Mr. Humphries
13-12-2011, 11:00
Ik kan het zo even 123 niet vinden, maar heb je ook een lijst met alles hardware die je erin hebt gestoken? Apparatuur, kabels en eventuele modulaties.

Ik zie trouwens op een foto dat je ook een wit scherm achter je stoelen hebt? wat is dit?

HTip
13-12-2011, 11:23
Ja...... probeer jij het eens, ik ben ook zeer benieuwd naar een paar plaatjes van Albert zijn relaxruimte.8-)
Daar sluit ik me bij aan (y)

HTip
13-12-2011, 11:33
Ik kan het zo even 123 niet vinden, maar heb je ook een lijst met alles hardware die je erin hebt gestoken? Apparatuur, kabels en eventuele modulaties.

Ik zie dat die ontbreekt op de 1e pagina. Staat wel ergens in de showcase, maar ik zal de lijst toevoegen aan de openingspost.



Ik zie trouwens op een foto dat je ook een wit scherm achter je stoelen hebt? wat is dit?
Het witte "scherm" achter de stoelen is een zgn. basstrap die ervoor zorgt dat het sublaag mooi onder controle blijft. Het is de RPG Modex Broadband Type 1, die werkzaak is tussen 35 en 5000 Hz.

http://www.rpginc.com/products/modexbroadband/Modex-Broadband.pdf

Op pagina 8 en 9 staat wat meer informatie en foto's.

HTip
13-12-2011, 11:55
Ik zie dat die ontbreekt op de 1e pagina. Staat wel ergens in de showcase, maar ik zal de lijst toevoegen aan de openingspost.

Was ook even zoeken in de showcase, maar zelfs die was niet up-to-date :oops:

Apparatuur:
A/V receiver: Marantz SR9600
Stereoversterker: Marantz PM-15S2 Limited Edition
UD speler: Oppo BDP-83SE TUC (gemodificeerd door The Upgrade Company)
Speakers: ALR/Jordan Note 7 (front), Center en 5 (rear)
Subwoofer: Velodyne DD18
Projector: JVC DLA-HD950
Scherm: Stewart Screen Luxus Deluxe Screenwall 110" met Studiotek 130
Stroom: PS Audio Power Plant Premier
Afstandsbediening: Marantz RC9001
Hoofdtelefoon: Sennheiser HD600
Audio Rack: Creaktiv Trend 1-5 Aktiv Plus
Kabels (speaker): inakustik Referenz LS-1202 met LS-1002 bi-wire bruggen, LS-1002 voor center en surrounds
Kabels (audio): inakustik Referenz NF-1302 60cm, inakustik Referenz HDMI, Nordost Bassline SW
Kabels (stroom): Furutech G320Ag-18 1,8m, PS Audio Perfect Wave AC-3, inakustik AC-2502
Kabels (video): inakustik Referenz HDMI
Tweaks: Nanotec Systems Nespa #1, Soundcare SuperSpikes, VibraPods en -Cones

Zal deze lijst ook in de 1e post plaatsen...

Claudio Santulli
13-12-2011, 12:25
Daar sluit ik me bij aan (y)
Dat gaat Albert niet doen...En dan volgt er nu een grap die ik ff zo snel niet kan bedenken.

Frank Raymond
20-12-2011, 17:41
WOW,ik schiet woorden tekort man.
Dit is FENOMINAAL ,gewoonweg vet.
Een dikke proficiat,mijn klein biosje is niet vergelijkbaar
Nogmaals CHAPEAU

DVDProfilersFilmgek
20-12-2011, 18:52
WOW,ik schiet woorden tekort man.
Dit is FENOMINAAL ,gewoonweg vet.
Een dikke proficiat,mijn klein biosje is niet vergelijkbaar
Nogmaals CHAPEAU

MMmmmm, kijk uit HTip, volgens mij is ie aan 't slijmen voor wat tips voor zijn eigen bios:mrgreen:

jamiev
20-12-2011, 21:31
tips ja,
maar aan tippen nee:-)

HTip
20-12-2011, 21:41
WOW,ik schiet woorden tekort man.
Dit is FENOMINAAL ,gewoonweg vet.
Een dikke proficiat,mijn klein biosje is niet vergelijkbaar
Nogmaals CHAPEAU
Wat een mooie woorden. Bedankt Frank voor de complimenten (y) Ik vind jouw ruimte ook erg geslaagd en stijlvol. Ik ben misschien nog iets verder gegaan (understatement :D) om het optimale te bereiken...


MMmmmm, kijk uit HTip, volgens mij is ie aan 't slijmen voor wat tips voor zijn eigen bios:mrgreen:
:lol: Die geef ik zo ook wel hoor ;) Sterker nog, heb ik net gedaan :D


tips ja,
maar aan tippen nee:-)
Thanks Jamie! Het is niet eenvoudig geweest en van te voren nooit gedacht dat het mogelijk was, maar in principe kan iedereen met een ruimte over bereiken wat wij nu hebben. Je moet ook niet vergeten dat ik bijna 3,5 jaar erover gedaan heb :shock:

DVDProfilersFilmgek
21-12-2011, 17:50
:lol: Die geef ik zo ook wel hoor ;) Sterker nog, heb ik net gedaan :D


Thanks Jamie! Het is niet eenvoudig geweest en van te voren nooit gedacht dat het mogelijk was, maar in principe kan iedereen met een ruimte over bereiken wat wij nu hebben. Je moet ook niet vergeten dat ik bijna 3,5 jaar erover gedaan heb :shock:

Had niet anders verwacht, als er 1 ervaring heeft met bioscopen bouwen, dan ben jij het wel;)(y) Altijd leuk om een beginner net nog die tips te kunnen geven die met weinig middelen toch veel resultaat kunnen geven.

Ben al zo'n 15 jaar met surround bezig, ben eigenlijk nu het laatste jaartje pas helemaal super tevreden, groot scherm en alle speakers van 1 serie, niet dat ik voordien zielig was8-) Maak voorlopig even een pas op de plaats, net nieuwe wielen en de keuken heeft ook een seintje gegeven dat er wat aan gebeuren moet......... zonde geld, maar ja, daar denkt de wederhelft toch anders over:rolleyes:

Houd gewoon jouw topic in de gaten, daar is altijd wel iets te beleven;)(y)

jamiev
21-12-2011, 19:12
jullie hebben het in mijn ogen alle 2 prima voor elkaar(y)
wens jullie fijne kerstdagen toe.

DVDProfilersFilmgek
21-12-2011, 20:07
jullie hebben het in mijn ogen alle 2 prima voor elkaar(y)
wens jullie fijne kerstdagen toe.

Dank je wel Jamie, met je eigen setup is ook helemaal niets mis mee(y) en jouw TV is een pracht stukje werk(y) zou ik de mijne er zo voor willen inruilen:grin:

Wens jou en je dierbaren ook heel fijne feestdagen toe:grin:

BTW, als alles goed gaat, en dat hoop ik altijd maar met Marktplaats, dan komt er weer een 3D titeltje bij en wordt mijn wenslijstje er 1 titeltje korter.

The Green Lantarn is mijn favoriet in 3D, maar zoals gezegd, ik moet mezelf gewoon houden aan mijn limieten, ik heb de prijzen in het verleden altijd zo naar beneden zien zakken dat het niet leuk meer is om iets nieuws voor de hoogste prijs te kopen, een nette tweedehands, daar doe ik het ook wel mee;) (of een leuke stuntaanbieding zoals de winkels die wel eens hebben8-) )

HTip
21-12-2011, 20:51
Had niet anders verwacht, als er 1 ervaring heeft met bioscopen bouwen, dan ben jij het wel;)(y) Altijd leuk om een beginner net nog die tips te kunnen geven die met weinig middelen toch veel resultaat kunnen geven.

Thanks! Ik heb inderdaad het nodige meegemaakt en deel graag mijn opgedane kennis met anderen. Op die manier ben ik ook begonnen...



Ben al zo'n 15 jaar met surround bezig, ben eigenlijk nu het laatste jaartje pas helemaal super tevreden, groot scherm en alle speakers van 1 serie, niet dat ik voordien zielig was8-) Maak voorlopig even een pas op de plaats, net nieuwe wielen en de keuken heeft ook een seintje gegeven dat er wat aan gebeuren moet......... zonde geld, maar ja, daar denkt de wederhelft toch anders over:rolleyes:

Je hebt het zeker prima voor elkaar (y) Het huis vraagt nu eenmaal regelmatig om aandacht en dat kost helaas meestal ook nog geld ;) Ons huis roept regelmatig om aandacht...



Houd gewoon jouw topic in de gaten, daar is altijd wel iets te beleven;)(y)
:lol: Niet te geloven dat ik een jaar geleden dit topic op dit forum ben begonnen, maar erg leuk om te doen...

HTip
21-12-2011, 20:52
jullie hebben het in mijn ogen alle 2 prima voor elkaar(y)
wens jullie fijne kerstdagen toe.
Bedankt Jamie. Ik wens jou het zelfde en je hebt het ook prima voor elkaar. Geniet ook in 2012 van je mooie ruimte!

HTip
23-12-2011, 22:09
Iedereen die mijn topic volgt en alle anderen natuurlijk ook...

https://lh3.googleusercontent.com/-4sp5SMgxvoI/TvOTwne9MsI/AAAAAAAAGu8/4FzGvSNX1H0/s800/_DSC3470.JPG

(y)

Claudio Santulli
24-12-2011, 00:07
Van hetzelfde hè. ;-)

hstadman
24-12-2011, 00:21
Ik zie dit topic nu voor het eerst maar ik moet zeggen dat het er allemaal erg mooi uitziet!(y)

Prettige kerstdagen en een gelukkig 2012 toegewenst.

DVDProfilersFilmgek
24-12-2011, 05:51
Ook iedereen heel fijne dagen toegewenst(y)

http://www.messengerfreak.com/emoticons/christmas/xmas_tree54g.gif http://www.messengerfreak.com/emoticons/christmas/merry_christmas4.gif

http://www.messengerfreak.com/emoticons/christmas/merry_christmas4.gif http://www.messengerfreak.com/emoticons/christmas/xmas_tree54g.gif

HTip
24-12-2011, 08:32
Ik zie dit topic nu voor het eerst maar ik moet zeggen dat het er allemaal erg mooi uitziet!(y)

Prettige kerstdagen en een gelukkig 2012 toegewenst.

Bedankt voor het compliment! (y)

pademax
24-12-2011, 10:05
Prachtig gewoon,maar moet wel serieus veel centjes en tijd gekost hebben denk ik!

Albert Kostwinder
24-12-2011, 11:13
Wat bescheiden iedereen :mrgreen:

http://www.portwallpaper.com/imgwal/merry-x-mas.jpg

EN ALVAST EEN:

http://www.trulygraphics.com/wp-content/uploads/2010/12/sexy-new-year.jpg

HTip
24-12-2011, 15:27
Maar Albert, waar laat ik die allemaal? Ik heb maar 5 stoelen :mrgreen:

Ik zal mijn titel wel aanpassen dat mijn topic alleen voor 18 jaar en ouder is :lol:

HTip
24-12-2011, 15:30
Prachtig gewoon,maar moet wel serieus veel centjes en tijd gekost hebben denk ik!
Bedankt! Het heeft inderdaad veel tijd gekost. Eerste fase (en toen konden we al film kijken) heeft 1,5 jaar geduurd. De tweede fase nog eens 2 jaar (alleen niet continu).

Wat geld betreft, dat valt mee als je de apparatuur niet meerekent, want die kan je zo goedkoop/duur maken als je zelf wil. We hebben alles zelf gedaan, dus dan is het alleen materiaal. De akoestische aanpassingen kosten het meest, maar dat bepaald ook voor het overgrote deel de kwaliteit van het geluid (y)

Claudio Santulli
24-12-2011, 22:32
Wat bescheiden iedereen :mrgreen:

http://www.portwallpaper.com/imgwal/merry-x-mas.jpg

EN ALVAST EEN:

http://www.trulygraphics.com/wp-content/uploads/2010/12/sexy-new-year.jpg

Dank dat je me op deze belangrijke punten heb gewezen. :mrgreen:

HTip
02-01-2012, 09:31
Iedereen de beste wensen voor 2012! Dat het maar een mooi audio- en videofiel jaar mag worden (y)

Sinds dit weekend heb ik een fatsoenlijke internetverbinding. Die was niet meer van deze tijd.

Voor
https://lh4.googleusercontent.com/-1cDzpuxsFqo/Tv3JYZSN9_I/AAAAAAAAGvA/o3w_7fwgKTU/s304/Snelheid%252520Scarlet%25252030-12-2011%2525207-51-27.jpg

Na
https://lh4.googleusercontent.com/-rcZQNOwfnRk/Tv3JY8SnTjI/AAAAAAAAGvE/KlUEg-xfRGc/s308/Snelheid%252520Telenet%25252030-12-2011%25252011-43-21.jpg

Me happy, nu natuurlijk weer druk bezig om alles weer aan de praat krijgen. Alarm werkt en dat is het belangrijkste...

StefaanD
02-01-2012, 10:44
Dat is inderdaad een serieus verschil, 'k gok dat je nu een Telenet FiberNet verbinding hebt :-)

hstadman
02-01-2012, 10:51
Het lijkt er wel op.
KPN heeft trouwens snellere verbindingen via fiber:

50/50 en 100/100 synchroon.




Dat is inderdaad een serieus verschil, 'k gok dat je nu een Telenet FiberNet verbinding hebt :-)

StefaanD
02-01-2012, 10:55
Tja Telenet is erom bekend om mensen te misleiden, hun product FiberNet is
wel degelijk kabel en geen fiber maar ze noemen het wel zo.

Telenet heeft ook 50 en 100 maar upload wordt altijd serieus afgeknepen, daar
is reeds veel over te doen geweest. Trouwens elke Belgische provider knijpt de
upload-snelheid altijd af en dat heeft zo zijn redenen ;)

hstadman
02-01-2012, 11:05
Ah, dat was mijn eerste reactie ook, Ik dacht meer aan kabel snelheden.Fiber hier is echt veel sneller dan kabel. Vond het voor fiber een beetje tegenvallen namelijk. Ik haal met standaard adsl al de helft van hun fiber abbo!;)
Tja is erom bekend om mensen te misleiden, hun product FiberNet is
wel degelijk kabel en geen fiber maar ze noemen het wel zo.

Telenet heeft ook 50 en 100 maar upload wordt altijd serieus afgeknepen, daar
is reeds veel over te doen geweest. Trouwens elke Belgische provider knijpt de
upload-snelheid altijd af en dat heeft zo zijn redenen ;)

HTip
02-01-2012, 12:07
Dat is inderdaad een serieus verschil, 'k gok dat je nu een Telenet FiberNet verbinding hebt :-)
Dat heb je goed gegokt (y) Heerlijk is het surfen nu...

Trouwens, volg je mijn topic nog op het HTforum? Misschien wel goed als je daar even gaat kijken ;)

StefaanD
02-01-2012, 12:27
Net gedaan ;)

HTip
02-01-2012, 22:10
Net gedaan ;)
;) Je hebt PM terug (y) Ik hoop dat het uitkomt...

jamiev
07-01-2012, 22:54
heb je alweer een aantal films gezien met je nieuwe setup.
sony komt met een nieuwe 4k beamer en niet alleen voor nativ,
heb recensies gelezen en moet top zijn.
mischien iets voor jouw in de toekomst al is het met de jvc natuurlijk ook goed vertoefen,
voor mij niets waard kijk teveel films en zou ik om het jaar een nieuwe lamp nodig hebben:lol:

HTip
08-01-2012, 08:06
De afgelopen weken het gemiddelde behoorlijk opgekrikt ;) Met de nieuwe setup is het heerlijk kijken en luisteren. Een voorbeeld is Green Zone waarbij je het gevoel hebt dat je midden in de actie zit. Gisteren Oorlogswinter gezien en in de openingsscene stort een Engelse bommenwerper neer. Het leek echt of die van achter over ons heen kwam. Haren bewogen, broekspijpen wapperden, heel erg gaaf (y)

De 4K-projectoren, naast Sony heeft JVC ook 2 modellen gelanceerd, staan nog in de kinderschoenen en er is nog geen enkele bron die het ondersteund, dus het gebeurt met upscaling. Als de bron dan uitkomt kan je waarschijnlijk je hele setup weer gaan veranderen, omdat je niet aan de standaards voldoet. Net zoals met 3D. Het is met de JVC HD950 niet alleen goed, maar uitstekend vertoeven om een film te kijken. Ik denk dat ik eerder een nieuwe lamp nodig heb, dan dat ik een nieuwe beamer ga aanschaffen...

De ontwikkelingen gaan me op dit moment iets te snel allemaal. De stap van SD naar HD heb ik bewust gemaakt, maar 3D en 4K laat ik aan me voorbij gaan ;)

hstadman
08-01-2012, 10:07
TIP:

zet je set niet te hard, zodat je doof wordt en niet erg lang van je mooie set kunt genieten!;)8-)
De afgelopen weken het gemiddelde behoorlijk opgekrikt ;) Met de nieuwe setup is het heerlijk kijken en luisteren. Een voorbeeld is Green Zone waarbij je het gevoel hebt dat je midden in de actie zit. Gisteren Oorlogswinter gezien en in de openingsscene stort een Engelse bommenwerper neer. Het leek echt of die van achter over ons heen kwam. Haren bewogen, broekspijpen wapperden, heel erg gaaf (y)

De 4K-projectoren, naast Sony heeft JVC ook 2 modellen gelanceerd, staan nog in de kinderschoenen en er is nog geen enkele bron die het ondersteund, dus het gebeurt met upscaling. Als de bron dan uitkomt kan je waarschijnlijk je hele setup weer gaan veranderen, omdat je niet aan de standaards voldoet. Net zoals met 3D. Het is met de JVC HD950 niet alleen goed, maar uitstekend vertoeven om een film te kijken. Ik denk dat ik eerder een nieuwe lamp nodig heb, dan dat ik een nieuwe beamer ga aanschaffen...

De ontwikkelingen gaan me op dit moment iets te snel allemaal. De stap van SD naar HD heb ik bewust gemaakt, maar 3D en 4K laat ik aan me voorbij gaan ;)

HTip
08-01-2012, 11:58
TIP:

zet je set niet te hard, zodat je doof wordt en niet erg lang van je mooie set kunt genieten!;)8-)
Bedankt voor de tip (y)

Het mooie van een goede akoestiek is dat je harder kan spelen zonder dat het problemen voor je oren oplevert. Ik denk dat je eerder doof wordt van hard spelen in een ruimte met veel nagalm. Maar we passen sowieso op, want je hebt gelijk dat we anders niet meer van onze HT kunnen genieten.

Maar zolang we de verschillen tussen apparatuur, kabels, etc. kunnen horen is er nog niets aan de hand :lol:

DVDProfilersFilmgek
08-01-2012, 15:17
De 4K-projectoren, naast Sony heeft JVC ook 2 modellen gelanceerd, staan nog in de kinderschoenen en er is nog geen enkele bron die het ondersteund, dus het gebeurt met upscaling. Als de bron dan uitkomt kan je waarschijnlijk je hele setup weer gaan veranderen, omdat je niet aan de standaards voldoet. Net zoals met 3D. Het is met de JVC HD950 niet alleen goed, maar uitstekend vertoeven om een film te kijken. Ik denk dat ik eerder een nieuwe lamp nodig heb, dan dat ik een nieuwe beamer ga aanschaffen...

De ontwikkelingen gaan me op dit moment iets te snel allemaal. De stap van SD naar HD heb ik bewust gemaakt, maar 3D en 4K laat ik aan me voorbij gaan ;)

Je hebt gelijk als je het niet nodig hebt en je tevreden bent, heb nog wel de stap naar 3D gemaakt, de stap naar 4K zal ik voorlopig niet maken.

Financieel zijn het zware tijden en ook mijn werkgever is momenteel aan het kijken hoe hij zoveel mogelijk werknemers, met zo min mogelijk pijn voorzichzelf, op straat kan zetten, in zulke tijden ga je in mijn ogen als je helemaal tevreden bent met wat je hebt toch geen bakken met geld uitgeven, al moet ik eerlijk zeggen dat ik er natuurlijk wel belangstelling voor heb8-)

Ook fabrikanten zijn als ze weer zo'n streek uithalen, net zoals ze met 3D gedaan hebben op het gebied van audio, niet erg slim bezig. Net zoals heel velen met een kwalitatief hoogwaardige receiver, doe je die niet zomaar weer even met een hoop verlies weer weg, enkel en alleen om de HD tracks van 3D films weer te kunnen geven, die de filmuitgevers soms op een 3D schijf niet eens plaatsen:evil: Zo hebben de huidige HD tracks technisch een veel hogere kwaliteit dan de fabrikanten er gebruik van maken, te vaak worden gewone SD tracks met een truckje veranderd in DTS HD MA en daar zakt mijn broek toch wel vanaf, de oplichters komen er ook nog mee weg ook, teveel mensen hebben gewoon niet de apparatuur om de HD tracks ook een beetje knap weer te kunnen geven.

4K gaat er bij mij voorlopig dan zeker niet inkomen als de industrie denkt dat zij mensen weer op kosten denken te jagen met onnodige fratsen en leugens zoals met de 3D audio:evil:

Maar ik ga natuurlijk wel de ontwikkelingen volgen.

jamiev
08-01-2012, 17:34
ik heb ook niet gezegd dat hij nu een nieuwe 4k beamer moet kopen,mischien voor in de toekomst:-)
dat het zware tijden worden weet ik ook wel,
hoop dat ik dit jaar overleef als zelfstandige,
bij mij komt er voorlopig ook geen nieuwe apparatuur meer in,vind het wel even goed zo.
de ontwikkelingen blijf ik natuurlijk ook volgen.

Claudio Santulli
08-01-2012, 18:16
Ik heb de luxe dat de recessie mij niet raakt, in tegendeel zelfs. Maar dan nog vind ik het zonde om mijn investeringen zomaar de prullenbak in te gooien. Liever geniet ik van wat ik heb en hou zo nog wat te wensen over. Maar mijn prioriteiten zijn uiteraard weer anders dan van een andere. En wat ik nu heb is al niet mis. ;-)

hstadman
08-01-2012, 18:28
Het gemene van een goede set is namelijk dat je niet zo snel door hebt dat het hard staat. Vanwege het uitblijven van vervorming e.d. kun jezelf moeilijk inschatten hoe hard het eigenlijk staat!;)8-)

Bij een geluidsdruk van 80DB of hoger gedurende 2 uur kan er al gehoorschade optreden! Het geluid van de bioscoop is vaak al veel harder, dus oppassen...

Er is al jeugd dat slechter hoort dan mij, omdat ze vaak naar de bioscoop en concerten gaan!
Bedankt voor de tip (y)

Het mooie van een goede akoestiek is dat je harder kan spelen zonder dat het problemen voor je oren oplevert. Ik denk dat je eerder doof wordt van hard spelen in een ruimte met veel nagalm. Maar we passen sowieso op, want je hebt gelijk dat we anders niet meer van onze HT kunnen genieten.

Maar zolang we de verschillen tussen apparatuur, kabels, etc. kunnen horen is er nog niets aan de hand :lol:

HTip
09-01-2012, 07:33
Financieel zijn het zware tijden en ook mijn werkgever is momenteel aan het kijken hoe hij zoveel mogelijk werknemers, met zo min mogelijk pijn voorzichzelf, op straat kan zetten, in zulke tijden ga je in mijn ogen als je helemaal tevreden bent met wat je hebt toch geen bakken met geld uitgeven, al moet ik eerlijk zeggen dat ik er natuurlijk wel belangstelling voor heb8-)

Ik blijf ook de ontwikkelingen volgen. Het blijft je hobby hé? In iedere sector probeert men de kosten zo laag mogelijk te houden en de winst te maximaliseren. Afgelopen jaar zijn bij ons ombuigingen doorgevoerd, maar die ronde heb ik overleefd. Ze kunnen mij ook niet zomaar op straat zetten...



Ook fabrikanten zijn als ze weer zo'n streek uithalen, net zoals ze met 3D gedaan hebben op het gebied van audio, niet erg slim bezig. Net zoals heel velen met een kwalitatief hoogwaardige receiver, doe je die niet zomaar weer even met een hoop verlies weer weg, enkel en alleen om de HD tracks van 3D films weer te kunnen geven, die de filmuitgevers soms op een 3D schijf niet eens plaatsen:evil: Zo hebben de huidige HD tracks technisch een veel hogere kwaliteit dan de fabrikanten er gebruik van maken, te vaak worden gewone SD tracks met een truckje veranderd in DTS HD MA en daar zakt mijn broek toch wel vanaf, de oplichters komen er ook nog mee weg ook, teveel mensen hebben gewoon niet de apparatuur om de HD tracks ook een beetje knap weer te kunnen geven.

In het begin werden BD's gewoon uitgeleverd met een SD-track, maar door de toename in thuisbioscopen zie je gelukkig wel een trend dat nieuwe BD's steeds vaken worden uitgeleverd met HD-tracks. Wat ik nog wel jammer vind is dat sommige BD's standaard beginnen met de SD-track. Ik check dat tegenwoordig altijd.



4K gaat er bij mij voorlopig dan zeker niet inkomen als de industrie denkt dat zij mensen weer op kosten denken te jagen met onnodige fratsen en leugens zoals met de 3D audio:evil:

Je zal wel weer een andere HDMI-versie nodig hebben om het signaal te decoderen. Is ook met 3D gebeurd (1.4), terwijl met 1.3 voldoende bandbreedte aanwezig was...

HTip
09-01-2012, 07:35
ik heb ook niet gezegd dat hij nu een nieuwe 4k beamer moet kopen,mischien voor in de toekomst:-)

Zo heb ik ook niet opgevat ;) Je wilde me gewoon op de hoogte houden van de nieuwe ontwikkelingen (y)

HTip
09-01-2012, 07:37
Ik heb de luxe dat de recessie mij niet raakt, in tegendeel zelfs. Maar dan nog vind ik het zonde om mijn investeringen zomaar de prullenbak in te gooien. Liever geniet ik van wat ik heb en hou zo nog wat te wensen over. Maar mijn prioriteiten zijn uiteraard weer anders dan van een andere. En wat ik nu heb is al niet mis. ;-)
Heb je helemaal gelijk in. Wij hebben ook de luxe dat de recessie ons niet raakt of zelfs gunstig voor ons uitpakt (hypotheek is gekoppeld aan de Euribor), maar dat betekent niet dat we altijd het nieuwste van het nieuwste moeten hebben. En maak je geen zorgen hoor, wij genieten heel erg van wat we nu hebben (y)

HTip
09-01-2012, 07:45
Het gemene van een goede set is namelijk dat je niet zo snel door hebt dat het hard staat. Vanwege het uitblijven van vervorming e.d. kun jezelf moeilijk inschatten hoe hard het eigenlijk staat!;)8-)

Klopt! Maar er zijn bij ons ook grenzen. Als een bepaalde BD harder is opgenomen, dan gaat het volume bij ons ook omlaag. We hebben niet een vaste stand en dat is het dan ;)



Bij een geluidsdruk van 80DB of hoger gedurende 2 uur kan er al gehoorschade optreden! Het geluid van de bioscoop is vaak al veel harder, dus oppassen...

Doen we ook hoor. Ik heb de set afgesteld met een dB-meter op 75dB(C). De pieken komen wel eens boven de 100dB, maar dat is alleen LFE. Die 80dB moet overigens constant zijn en dat is het bij ons zeker niet. Maar in ieder geval bedankt voor de tips (y)



Er is al jeugd dat slechter hoort dan mij, omdat ze vaak naar de bioscoop en concerten gaan!
Daar twijfel ik geen moment aan. Concerten staan vaak veeeeeeeels te hard. Ik heb het 1 keer gehad dat ik dagen lang last had van een piep in mijn oren. Ik moet er niet aan denken dat dat permanent was. Ik heb dat overigens nog nooit gehad na een filmavondje in onze HT.

iPods, walkmans, e.d. hebben ook een groot aandeel in de gehoorproblemen van de jeugd...

DVDProfilersFilmgek
09-01-2012, 17:21
Je zal wel weer een andere HDMI-versie nodig hebben om het signaal te decoderen. Is ook met 3D gebeurd (1.4), terwijl met 1.3 voldoende bandbreedte aanwezig was...

HDMI 1.4 heeft voldoende bandbreedte voor 4K beeld, dat is volgens mij al in die standaard 1.4 versie meegenomen, wat ik bedoel is dat ze weer een frats gaan uithalen met het geluid, een andere HDMI code die je receiver niet begrijpt zodat het dan niet wil werken, terwijl het audiodeel gewoon hetzelfde is gebleven..... die ratten:evil:

Ben daarom wel heel blij met m'n Oppo, heb nu bij 3D films ook de mogelijkheid om de HD audio tracks naar de receiver te voeren....... en wat denk je wat, koop je originele 3D films met zogenaamd een DTS HD MA 7.1 track in die film, blijkt dat wel het geval bij de 2D film, maar de 3D film krijgt een minder audio kanaal, daar zakt dan ook mijn broek van af. Dit is mij overkomen met Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides.

Ach je kunt niet alles hebben.....

HTip
10-01-2012, 08:37
Dan heb ik je verkeerd begrepen. Dit is inderdaad nog erger, met 2D wel HD-track en met 3D niet. Slaat ook eigenlijk nergens op.

Maar om even op HDMI terug te komen, hier kan je verschillen lezen tussen de verschillende HDMI-versies: http://nl.wikipedia.org/wiki/High-Definition_Multimedia_Interface

DVDProfilersFilmgek
10-01-2012, 13:07
Dan heb ik je verkeerd begrepen. Dit is inderdaad nog erger, met 2D wel HD-track en met 3D niet. Slaat ook eigenlijk nergens op.

Maar om even op HDMI terug te komen, hier kan je verschillen lezen tussen de verschillende HDMI-versies: http://nl.wikipedia.org/wiki/High-Definition_Multimedia_Interface

Ik kijk die pagina, of zijn engelse variant wel eens vaker als ik het even niet meer 100% in mijn hoofd heb;) zijn altijd mooie naslagwerkjes(y)

Esteban
14-01-2012, 12:57
Dit is toch één van de meest indrukwekkende resultaten die ik hier reeds gezien heb. :)

HTip
15-01-2012, 15:25
Dit is toch één van de meest indrukwekkende resultaten die ik hier reeds gezien heb. :)
Bedankt voor het mooie compliment! (y)

In het topic van Thomas wek ik waarschijnlijk de indruk dat ik meer geniet van de zoektocht naar perfectie, dan van muziek, een concert, film en games. Ik kan me goed voorstellen dat jullie dat denken, want ik heb nogal wat aanpassingen doorgevoerd terwijl anderen allang tevreden zouden zijn geweest. Ik vind het een uitdaging om het maximale uit de ruimte te halen. Zowel in beeld- als geluidskwaliteit. Ik geniet van elke verbetering door een nieuwe component, kabel of tweak. Dat is voor mij dan ook een deel van de hobby (y)

Maar ik kan ook heel erg genieten van wat er uit de speakers komt en op het scherm verschijnt. Sinds januari 2009 (toen ben ik het gaan bijhouden) hebben we bijna 170 films op BD gezien. En we hebben er meer dan 120 te gaan ;)

Daarnaast luister ik vaak muziek, wat erg lekker is na een drukke dag op het werk. Even lekker racen is ook goed om de gedachten te verplaatsen. We hebben ook redelijk wat concerten of DVD en BD en daar sluiten we vaak een filmavondje mee af. Of met een mooie documentaire van de BBC of Imax. Heerlijk gewoon!

En dan vind ik het ook erg leuk om vrienden en mensen die hebben meegeleefd met de realisatie van mijn droom te laten meegenieten met het organiseren van M&G's, waar dit jaar StefaanD en DVDProfilersFilmgek getuige van mogen zijn. En dan mag ik een hele dag spelen met mijn speelgoed :mrgreen:

Davidshadow13
16-01-2012, 09:13
Bedankt voor het mooie compliment! (y)

Maar ik kan ook heel erg genieten van wat er uit de speakers komt en op het scherm verschijnt. Sinds januari 2009 (toen ben ik het gaan bijhouden) hebben we bijna 170 films op BD gezien. En we hebben er meer dan 120 te gaan ;)



Als je wilt bijhouden wat je gekeken hebt kun je misschien een account aanmaken op WhatIWatch (http://whatiwatch.net/). Daar kun je alles bijhouden en makkelijk invoeren inclusief cijfer en/of opmerkingen. Heb het zelf ook en is echt heel makkelijk.

HTip
16-01-2012, 10:39
Als je wilt bijhouden wat je gekeken hebt kun je misschien een account aanmaken op WhatIWatch (http://whatiwatch.net/). Daar kun je alles bijhouden en makkelijk invoeren inclusief cijfer en/of opmerkingen. Heb het zelf ook en is echt heel makkelijk.
Bedankt voor de tip!

Thomas Gabriel
16-01-2012, 11:34
Als je wilt bijhouden wat je gekeken hebt kun je misschien een account aanmaken op WhatIWatch (http://whatiwatch.net/). Daar kun je alles bijhouden en makkelijk invoeren inclusief cijfer en/of opmerkingen. Heb het zelf ook en is echt heel makkelijk.
Vroeger was het echt een trage site maar sinds een paar maanden hebben ze hun servers vervangen. Nu is ie een pak sneller!(y)

HTip
02-02-2012, 21:18
Nog even iets anders...

Zoals jullie waarschijnlijk weten organiseer ik dit jaar weer een aantal M&G's. Deze zijn allen vol, op één na...

Voor de M&G van 17 maart is nog een plaats vrij. Niemand van de wachtlijst is beschikbaar, dus we gaan het zo doen... Als je de reis wil maken (ik woon in Belgie in de buurt van Maastricht) en je hebt 17 maart niets te doen, grijp dan nu je kans en stuur mij een PM met jouw motivatie waarom ik nu juist jou zou moeten uitnodigen. De leukste, origineelste, etc. PM wint een ticket voor 17 maart a.s.

Ik zie de PM's met onderwerp: "M&G 17 maart" wel komen... O ja, inschrijving sluit op 26 februari om 12.00 uur ;)

Dit staat ook op het HTforum.nl en het Vlaamse HTforum, dus jullie zijn niet alleen :lol:

Claudio Santulli
03-02-2012, 12:16
Moet je ook nog entree betalen :mrgreen:
En het klopt dat we waarschijnlijk niet alleen zijn maar het is nog niet bewezen dat er leven is in een andere zonnestelsel.

Sorry voor deze off topic...

HTip
03-02-2012, 12:56
Moet je ook nog entree betalen :mrgreen:

Nee hoor, alleen een goede motivatie schrijven :D



En het klopt dat we waarschijnlijk niet alleen zijn maar het is nog niet bewezen dat er leven is in een andere zonnestelsel.

Sorry voor deze off topic...
No worries :lol:

Deze vraag staat op 3 fora, dus dat zou je moeten motiveren om mij een heel leuk berichtje te sturen (y)

jamiev
04-02-2012, 13:20
leuk dat je zoiets doet(y)
hoop voor je dat je er leuke reacties op krijgt :-)

HTip
04-02-2012, 17:51
leuk dat je zoiets doet(y)

Thanks Jamie!



hoop voor je dat je er leuke reacties op krijgt :-)
Tot nu toe een paar leuke, maar die kunnen allemaal niet, maar willen graag een andere keer komen ;)

jamiev
04-02-2012, 22:35
je zult zeker nog wel reacties krijgen,
je hebt ook een mooie bios(y)
ik daarintegen ben al zolang bezig en heb al zoveel gezien dat ik niet zo snel meer onder de indruk ben,en heb zelf ook een dedicated ruimte.
neemt niet weg dat je het top voor elkaar hebt(y)
veel plezier met je m&g dagen.

HTip
05-02-2012, 21:12
je zult zeker nog wel reacties krijgen,
je hebt ook een mooie bios(y)
ik daarintegen ben al zolang bezig en heb al zoveel gezien dat ik niet zo snel meer onder de indruk ben,en heb zelf ook een dedicated ruimte.
neemt niet weg dat je het top voor elkaar hebt(y)
veel plezier met je m&g dagen.
Dankje Jamie! (y) Als je zo'n mooie eigen dedicated ruimte hebt kan ik me goed voorstellen dat je niet zo snel meer onder de indruk bent van een andere ruimte. Maar het gaat natuurlijk ook om de gezelligheid, elkaar leren kennen en kennis maken met nieuwe muziek/films. En dat is tot nu toe aardig gelukt...

jamiev
05-02-2012, 21:43
klopt,
gaat natuurlijk ook om de gezelligheid en er een mooie dag van maken.
had het niet verwacht maar werk momenteel al weer 6 dagen in de week,
van de ene kant natuurlijk goed,maar soms denk ik van het mag wel iets minder om ook tijd vrij te maken om in htip zijn bios rond te lopen:lol:.
gr jamie

HTip
08-02-2012, 10:16
klopt,
gaat natuurlijk ook om de gezelligheid en er een mooie dag van maken.
had het niet verwacht maar werk momenteel al weer 6 dagen in de week,
van de ene kant natuurlijk goed,maar soms denk ik van het mag wel iets minder om ook tijd vrij te maken om in htip zijn bios rond te lopen:lol:.
gr jamie
:lol: 6 dagen in de week werken zou ik veel te veel vinden. Heb dat tijdelijk moeten doen, toen zelfs 7, maar ben blij met mijn vaste tijden en daarmee vrije tijd.

Maar mocht je willen langskomen, een PM is waarschijnlijk genoeg ;)

DVDProfilersFilmgek
08-02-2012, 13:41
:lol: 6 dagen in de week werken zou ik veel te veel vinden. Heb dat tijdelijk moeten doen, toen zelfs 7, maar ben blij met mijn vaste tijden en daarmee vrije tijd.

Maar mocht je willen langskomen, een PM is waarschijnlijk genoeg ;)

Mmmm, hoop nog tot m'n pensioen m'n werk te mogen doen, het is wel onregelmatig, maar met gemiddeld 4 dagen in de week hoor je mij niet klagen;)

Mmmm, die Jamie heeft toch wel een streepje voor....of moet hij ook zo'n druip, lik - ik heb het zo ontzettend nodig - briefje, het liefst natuurlijk in rijm, schrijven;):?:

Zo, nu even een paar boodschapjes doen, de hond meenemen en de eendjes voeren, dan weer lekker voor de buis, heb een grote doos met lekkers die op me staat te wachten klaarstaan(y) (Farscape BR Box:grin:)

En Jamie, als het zo'n moeilijk briefje worden moet, dan wil ik je wel helpen, maken we samen een briefje waar HTip helemaal wee van wordt8-);)

HTip
09-02-2012, 09:59
Ik heb erg moeten lachen om jouw reactie DVDPF :mrgreen:

Voor de M&G heb ik gewoon een plaats over en wilde iedereen die mij volgt een eerlijke kans geven. Normaliter krijg ik veel verzoeken en moet ik men teleurstellen, maar nu heb ik alleen (leuke) reacties gehad van mensen die niet kunnen. Dus alle kans voor alle anderen... (y)

En het hoeft geen rijm te zijn. Ik had bijv. Een reactie gekregen met een filmquote en die vonden we erg leuk. Annet zit ook in de jury :lol:

Quote kwam trouwens uit Shrek en was "me, me, pick me" ;)

jamiev
10-02-2012, 16:50
dvdpf we kunnen wel samen een briefje schrijven maar denk dat we alle 2 zo ook wel welkom zijn in htip zijn mooie bios:-)

HTip
10-02-2012, 21:41
dvdpf we kunnen wel samen een briefje schrijven maar denk dat we alle 2 zo ook wel welkom zijn in htip zijn mooie bios:-)
DVDPF komt dit jaar al (in september). Dit jaar zijn alle M&G's volgeboekt op die ene plaats op 17 maart na. En daarvoor heb ik dus die "prijsvraag" uitgeschreven ;)

HTip
24-02-2012, 07:03
Afgelopen dinsdag heb ik bezoek gehad van een amateurfotograaf met professionele apparatuur en wel forumgenoot Christiaan Sauer. Een eerste impressie konden jullie hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1853686#post1853686) al vinden. Nodeloos te zeggen dat hij betere foto's heeft gemaakt dan ik.


Wat zou er zich achter deze deur afspelen?

http://farm8.staticflickr.com/7181/6918510301_a80e7170ef_b.jpg (http://www.flickr.com/photos/sauerfotografie/6918510301/)
_MG_3603 (http://www.flickr.com/photos/sauerfotografie/6918510301/) by Sauer Fotografie (http://www.flickr.com/people/sauerfotografie/), on Flickr

Nou, dit dus ;)

http://farm8.staticflickr.com/7070/6918509219_097209b245_b.jpg (http://www.flickr.com/photos/sauerfotografie/6918509219/)
_MG_3595_6_7_fused (http://www.flickr.com/photos/sauerfotografie/6918509219/) by Sauer Fotografie (http://www.flickr.com/people/sauerfotografie/), on Flickr

http://farm8.staticflickr.com/7065/6918508861_c8c5358864_b.jpg (http://www.flickr.com/photos/sauerfotografie/6918508861/)
_MG_3610_1_2_fused (http://www.flickr.com/photos/sauerfotografie/6918508861/) by Sauer Fotografie (http://www.flickr.com/people/sauerfotografie/), on Flickr

http://farm8.staticflickr.com/7194/6915860635_ea171fcd02_b.jpg (http://www.flickr.com/photos/sauerfotografie/6915860635/)
Dedicated HT (http://www.flickr.com/photos/sauerfotografie/6915860635/) by Sauer Fotografie (http://www.flickr.com/people/sauerfotografie/), on Flickr

http://farm8.staticflickr.com/7194/6918509757_edb4635378_b.jpg (http://www.flickr.com/photos/sauerfotografie/6918509757/)
_MG_3567 (http://www.flickr.com/photos/sauerfotografie/6918509757/) by Sauer Fotografie (http://www.flickr.com/people/sauerfotografie/), on Flickr


Handig zo'n laag statief...

http://farm8.staticflickr.com/7181/6918510005_b864664675_b.jpg (http://www.flickr.com/photos/sauerfotografie/6918510005/)
_MG_3594 (http://www.flickr.com/photos/sauerfotografie/6918510005/) by Sauer Fotografie (http://www.flickr.com/people/sauerfotografie/), on Flickr

http://farm8.staticflickr.com/7196/6918508165_d9f9e09ba3_b.jpg (http://www.flickr.com/photos/sauerfotografie/6918508165/)
_MG_3560_1_2_fused (http://www.flickr.com/photos/sauerfotografie/6918508165/) by Sauer Fotografie (http://www.flickr.com/people/sauerfotografie/), on Flickr


Een paar met beeld :popcorn:

http://farm8.staticflickr.com/7052/6918510913_60b7a68f7c_b.jpg (http://www.flickr.com/photos/sauerfotografie/6918510913/)
_MG_3631 (http://www.flickr.com/photos/sauerfotografie/6918510913/) by Sauer Fotografie (http://www.flickr.com/people/sauerfotografie/), on Flickr

http://farm8.staticflickr.com/7200/6918510603_878dcdbd13_b.jpg (http://www.flickr.com/photos/sauerfotografie/6918510603/)
_MG_3627 (http://www.flickr.com/photos/sauerfotografie/6918510603/) by Sauer Fotografie (http://www.flickr.com/people/sauerfotografie/), on Flickr


En mijn persoonlijke favoriet (y)

http://farm8.staticflickr.com/7039/6915798507_e438828212_b.jpg (http://www.flickr.com/photos/sauerfotografie/6915798507/)
Dedicated HT . . (http://www.flickr.com/photos/sauerfotografie/6915798507/) by Sauer Fotografie (http://www.flickr.com/people/sauerfotografie/), on Flickr

Het was een leerzame dag, waarbij we natuurlijk ook muziek geluisterd hebben en film gekeken ;) Christiaan, ook hier heel erg bedankt voor wat je hebt gedaan. Je hebt onze HT prachtig vastgelegd en ik moet nog even kijken welke foto's ik uitkies voor de openingspost. Er zijn er zoveel om uit te kiezen (y)

Albert Kostwinder
24-02-2012, 10:22
Ziet er niet uit!!! :twisted:

:mrgreen:

Nee, echt prachtig gedaan en top vastgelegd door Christiaan. Mooi! (y)

DVDProfilersFilmgek
24-02-2012, 10:39
Ziet er allemaal heel professioneel uit;)(y)

Claudio Santulli
24-02-2012, 11:45
Ziet er niet uit!!! :twisted:

:mrgreen:

Nee, echt prachtig gedaan en top vastgelegd door Christiaan. Mooi! (y)

Eindelijk iemand die het keihard gewoon zegt. (6)
Maar kan iemand wat zeggen over het feit dat de film blijft hangen.

Enne nog wat, die gang kan echt niet langer zo hè...

Albert Kostwinder
24-02-2012, 12:14
Die gang schreeuwt om een Alien of Star Wars look :) Shrek is sooo not done....

HTip
24-02-2012, 13:16
:lol: Leuke reacties allemaal (y)

Shrek is een geschenk en vond ik gewoon erg leuk om bij de ingang te plaatsen, maar inmiddels is al deel 4 geweest en hebben jullie eigenlijk gelijk ;) Alleen dan zie je alle rommel daarachter weer staan :roll:

Uiteindelijk wordt die ruimte (het is geen gang ;)) de bar/foyer. Even in herinnering roepen:
https://lh4.googleusercontent.com/-yQs8dqHAeJM/Sq3v6H0WrCI/AAAAAAAAEp0/31M_RTnN5Js/s720/20090914%252520-%252520Ontwerp%252520HT%252520-%252520Bovenaanzicht%252520foyer%252520en%252520HT .jpg

Maar niet dit jaar, want (dit heb ik volgens mij al eerder gezegd) de rest van het huis is nu aan de beurt. En als dat uitloopt dan kan het zo 2014 worden...

Cat
24-02-2012, 13:34
In één woord:

• Aantrekkelijk
• Adembenemend
• Almachtig
• Beeldschoon
• Beregoed
• Betoverend
• Bijzonder
• Boeiend
• Briljant
• Bruut
• Buitengewoon
• Buitensporig
• Cool
• Daverend
• Denderend
• Duizelingwekkend
• Eersteklas
• Enorm
• Exceptioneel
• Exclusief
• Extreem
• Fabuleus
• Fantastisch
• Fascinerend
• Favoriet
• Fenomenaal
• Finaal
• Formidabel
• Geniaal
• Geweldig
• Gigantisch
• Grandioos
• Heerlijk
• Hevig
• Hoogstaand
• Ideaal
• Indrukwekkend
• Intens
• Interessant
• Jaloersmakend
• Juweeltje
• Krachtig
• Loeihard
• Machtig
• Magisch
• Magnifiek
• Majestueus
• Mateloos
• Meeslepend
• Meesterlijk
• Mieters
• Modern
• Mooi
• Onalledaags
• Onbegrensd
• Onbetwist
• Ongeëvenaard
• Ongekend
• Onmetelijk
• Onovertroffen
• Onoverwinnelijk
• Onvoorstelbaar
• Origineel
• Overdonderend
• Overweldigend
• Paf
• Perfect
• Plezierig
• Prachtig
• Prettig
• Professioneel
• Relaxt
• Reusachtig
• Revolutionair
• Royaal
• Schitterend
• Sensationeel
• Sexy
• Smaakvol
• Spannend
• Spectaculair
• Sprakeloos
• Sterk
• Stijlvol
• Stoer
• Subliem
• Super
• Super-de-luxe
• Te gek
• Tijdloos
• Tof
• Toonaangevend
• Top
• Uitermate
• Uiterst
• Uitgesproken
• Uitmuntend
• Uitstekend
• Uitzonderlijk
• Ultiem
• Ultra
• Uniek
• Verbazend
• Verbijsterend
• Verbluffend
• Verrassend
• Verrukkelijk
• Vet
• Volkomen
• Voortreffelijk
• Waanzinnig
• Weergaloos
• Werelds
• Wervelend
• Wreed
• Zeker
• Zeldzaam

Dus niet in één woord te vangen.

HTip
24-02-2012, 19:18
Bedankt voor je compliment(en). Ik denk dat je zo wel alle superlatieven hebt genoemd (y)

Erg leuk gevonden...

Marcel den Haan
25-02-2012, 12:30
Echt de mooiste thuisbioscoop die ik ooit gezien heb. Hoeveel ben je nou kwijt als dit zo wilt maken?

Cat
25-02-2012, 13:35
Bedankt voor je compliment(en). Ik denk dat je zo wel alle superlatieven hebt genoemd (y)

Erg leuk gevonden...

Volg dit topic al geruime tijd, ben niet zo'n "forum-poster". Af en toe schiet ik er wat uit. Maar dit is gewoon een droom van mij.

Geniet ervan!

Thomas Gabriel
25-02-2012, 23:02
Whoop Whoop!:lol:

De enkele berichtjes die ik hier al heb gepost zeggen telkens hetzelfde: prachtig!(y)

HTip
26-02-2012, 09:04
Echt de mooiste thuisbioscoop die ik ooit gezien heb. Hoeveel ben je nou kwijt als dit zo wilt maken?

Bedankt voor het mooie compliment Marcel! (y) Behalve dat het heel veel tijd kost en de kosten voor een akoestische meting met plan schat ik de totale kosten zo ergens rond €3500. Natuurlijk is dit exclusief apparatuur ;)

Eigenlijk heeft het ons alleen materiaal gekost, want we hebben alles zelf gedaan. Daarom heeft het ook zo lang geduurd... :roll:

HTip
26-02-2012, 09:06
Volg dit topic al geruime tijd, ben niet zo'n "forum-poster". Af en toe schiet ik er wat uit. Maar dit is gewoon een droom van mij.

Geniet ervan!

Erg leuk wat je er uitschiet (y) Genieten doen we zeker. Gisteren M&G gehad, dus de hele dag mol gespeeld :mrgreen:

Het was vroeger ook een droom van mij. Dus als je de kans en ruimte krijgt gewoon beginnen...

HTip
26-02-2012, 09:09
Whoop Whoop!:lol:

De enkele berichtjes die ik hier al heb gepost zeggen telkens hetzelfde: prachtig!(y)

Bedankt Thomas! Wij (mijn vrouw en ik) blijven het leuk vinden om te lezen (y)

jamiev
26-02-2012, 16:04
mooie foto s,
wederom top voor elkaar(y)

Davidshadow13
26-02-2012, 16:19
HTip, zou je me misschien kunnen vertellen waar je jouw bioscoopstoelen vandaan hebt? Ik ben al tijden op zoek naar een twee tal bioscoopstoelen maar degene die ik vind hebben altijd een te lage rugleuning. Ben best wel lang +- 1.90 m dus dat is niet fijn met zo'n korte rugleuning.

Als ik dan fabrikanten benader als ik de perfecte stoel heb gevonden dan leveren ze nooit aan particulieren. De particulieren bioscoopstoel leveranciers hebben dan weer een heel beperkt aanbod aan modellen.

Die van jouw zien er bijzonder comfortabel uit en lijken een relatief hoge rugleuning te hebben. Alvast bedankt!:lol:

Christiaan Sauer
26-02-2012, 19:38
Ik dacht B Seated? ( www.bseated.nl ) waarbij er alleen geen prijzen op de site staan.

Het was overigens een genot om die ruimte te mogen fotograferen. Erg indrukwekkend dagje geweest waarbij we gelukkig nog tijd hadden om ook muziek te luisteren en film te kijken 8-)

HTip
26-02-2012, 22:50
mooie foto s,
wederom top voor elkaar(y)
Bedankt Jamie! Die Christiaan kan er wat van (y)

HTip
26-02-2012, 22:55
HTip, zou je me misschien kunnen vertellen waar je jouw bioscoopstoelen vandaan hebt? Ik ben al tijden op zoek naar een twee tal bioscoopstoelen maar degene die ik vind hebben altijd een te lage rugleuning. Ben best wel lang +- 1.90 m dus dat is niet fijn met zo'n korte rugleuning.

Als ik dan fabrikanten benader als ik de perfecte stoel heb gevonden dan leveren ze nooit aan particulieren. De particulieren bioscoopstoel leveranciers hebben dan weer een heel beperkt aanbod aan modellen.

Die van jouw zien er bijzonder comfortabel uit en lijken een relatief hoge rugleuning te hebben. Alvast bedankt!:lol:
Ik ben nog 2 cm langer en zit prima in deze stoelen. Of ze nog verkrijgbaar zijn weet ik niet, maar zoals Christiaan aangeeft komen ze inderdaad bij BSeated vandaan. Maar dat is de professionele site. De site voor particulieren is www. bioscoopstoelen.nl Deze lijken er nog het meest op: http://bioscoopstoelen.nl/shop/BIOSCOOPSTOEL-CINEFIXED-thuisbioscoop-p-16410.html.

Ze zijn inmiddels verhuisd en zitten nu in Woerden. Op afspraak kan je ook proefzitten.

HTip
26-02-2012, 22:57
Het was overigens een genot om die ruimte te mogen fotograferen. Erg indrukwekkend dagje geweest waarbij we gelukkig nog tijd hadden om ook muziek te luisteren en film te kijken 8-)

Het was ook een genot om jou aan het werk en natuurlijk het resultaat te zien. Inderdaad leuk dat je ook nog wat muziek en film hebt kunnen meemaken (y)

peter smits
24-03-2012, 20:02
Ik moet zeggen dat dit toch wel de mooiste home cinema is die ik ooit heb gezien!
Ook super hoe je op kleine details hebt gelet!

HTip
25-03-2012, 12:48
Ik moet zeggen dat dit toch wel de mooiste home cinema is die ik ooit heb gezien!
Ook super hoe je op kleine details hebt gelet!
Bedankt voor het mooie compliment! (y) Het is heerlijk om je af en toe terug te trekken uit de hektiek van de dag. Om het nu om een film, een concert, een spel of een stuk muziek gaat, het is echt genieten!

jamiev
25-03-2012, 22:16
waar heb jij dat mooie thx bordje weg wat in je bios hangt.
heb zelf een dolby digital bord maar heb dat toen geimporteerd uit het buitenland .
dat bedrijf bestaat inmiddels niet meer:oops:
zou nu dus ook graag zo n thx bordje willen hebben en wil dus graag weten waar jij dit hebt gekocht.
heb tevens nog even naar je foto s gekeken,vind mijn bios al helemaal top maar die van jouw als ik eerlijk ben,doet mij pijn om te zeggen maar verslaat de mijne:-(
ach ja altijd baas boven baas.:-)

HTip
25-03-2012, 22:33
Bedankt Jamie! Ik wist trouwens niet dat we een wedstrijdje aan het doen waren :lol: Ben ook erg blij met het eindresultaat, zowel hoe de ruimte uitziet en (nog belangrijker) hoe die klinkt. Het overtreft mijn stoutste dromen (y)

Het THX-bordje heb ik van Raymen (forumlid hier en op het HTforum). Volgens mij heeft die zelf gemaakt, maar dat weet ik niet zeker. Het DTS-bord aan de andere muur is ook van hem. Voorheen kon je ze ook zelf maken met de logo's die je hier kunt vinden: http://www.demo-world.eu/logos/. Alleen staan Dolby, DTS en THX er niet meer bij... Ik moet ze nog ergens op de NAS hebben staan. Als je wil zal ik ze eens zoeken.

jamiev
26-03-2012, 17:03
als je een keer afstand wilt doen van het bordje dan laat het mij maar even weten.
ooh nee laten we er geen wedstrijd van maken want ik begin zo weer uit te bouwen:lol::lol:

HTip
26-03-2012, 18:33
als je een keer afstand wilt doen van het bordje dan laat het mij maar even weten.

Doe ik, alleen reken er niet teveel op ;)



ooh nee laten we er geen wedstrijd van maken want ik begin zo weer uit te bouwen:lol::lol:
Van mij mag je. Ik ga me eerst bezighouden met een 2e garage met oprit, de omheining van de tuin en de bovenverdieping. Dus voordat de bar in zicht komt duurt nog even :roll:

hstadman
26-03-2012, 18:47
Hier kun je ook voldoende dts logo's vinden;)

http://www.google.nl/search?q=dts+logo&hl=nl&prmd=imvnsz&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=W6twT6PfHcfK0QXji62NAg&ved=0CCsQsAQ&biw=1600&bih=1113

Maareh, je hebt het erg mooi voor elkaar!(y)


EDIT:
je kunt ze ook hier vinden en dan zelf professioneel af laten drukken.
http://www.tinstudio.com/gallery/index.php/newbw1?page=5

http://www.tinstudio.com/gallery/index.php/newbw1?page=6

http://www.tinstudio.com/gallery/var/resizes/newbw3/dts_hd_master.jpg?m=1323958608

http://www.tinstudio.com/gallery/var/resizes/newbw3/dolby_true_hd.jpg?m=1323958620





Bedankt Jamie! Ik wist trouwens niet dat we een wedstrijdje aan het doen waren :lol: Ben ook erg blij met het eindresultaat, zowel hoe de ruimte uitziet en (nog belangrijker) hoe die klinkt. Het overtreft mijn stoutste dromen (y)

Het THX-bordje heb ik van Raymen (forumlid hier en op het HTforum). Volgens mij heeft die zelf gemaakt, maar dat weet ik niet zeker. Het DTS-bord aan de andere muur is ook van hem. Voorheen kon je ze ook zelf maken met de logo's die je hier kunt vinden: http://www.demo-world.eu/logos/. Alleen staan Dolby, DTS en THX er niet meer bij... Ik moet ze nog ergens op de NAS hebben staan. Als je wil zal ik ze eens zoeken.

Mr. Humphries
26-03-2012, 18:57
brandsoftheworld is een goeie hiervoor

jamiev
26-03-2012, 19:12
pff.
was als een geintje bedoeld van het wedstrijdje:-)

hstadman
26-03-2012, 19:19
Je kunt ze hier ook kopen:

http://www.customcinema360.com/dts-hd-movie-sign/?setCurrencyId=2

http://www.customcinema360.com/product_images/r/956/dts_hd_crop__74387_zoom.jpg

En hier kun je een verlichte variant kopen:
http://www.ebay.co.uk/itm/Mini-DTS-HD-Illuminated-Home-Cinema-Sign-/390403156529?pt=UK_AudioTVElectronics_Video_HomeCi nemaSystems&hash=item5ae5d76a31#ht_1371wt_1396


en hier:

http://www.stargatecinema.com/Sound-System-Plaques-c-5.html

HTip
26-03-2012, 20:12
Bedankt voor de links. Zitten een paar erg mooie logo's tussen.

@Jamie: voor mij was het ook een geintje :lol:

hstadman
26-03-2012, 20:25
You're welcome.(y)
Bedankt voor de links. Zitten een paar erg mooie logo's tussen.

@Jamie: voor mij was het ook een geintje :lol:

StefaanD
26-03-2012, 20:27
Bedankt voor de links. Zitten een paar erg mooie logo's tussen.

@Jamie: voor mij was het ook een geintje :lol:

Maakt mij niet uit, zo lang 'k maar één van die koekentrommels kan verkrijgen :mrgreen: :-)

HTip
27-03-2012, 08:37
Maakt mij niet uit, zo lang 'k maar één van die koekentrommels kan verkrijgen :mrgreen: :-)
Ligt waarschijnlijk aan mij of ik heb mijn snapper niet aanstaan, maar ik snap 'm niet :roll:

HTip
27-03-2012, 08:51
Maakt mij niet uit, zo lang 'k maar één van die koekentrommels kan verkrijgen :mrgreen: :-)
Ik heb mijn snapper gevonden :mrgreen:

De koektrommels blijven toch echt hier liggen. Ik controleer ook iedere tas die de Chamber verlaat :lol:

StefaanD
27-03-2012, 09:21
Ha dat weet 'k wel Philip, maar ga je er toch blijven mee plagen :twisted: :-)

Nu in alle ernst, waar heb je die ergens vandaan ?

@hstadman, ook bedankt voor de links zitten wel leuke tussen, alleen verlicht brrr dat is echt niets voor mij.

HTip
27-03-2012, 09:50
Ha dat weet 'k wel Philip, maar ga je er toch blijven mee plagen :twisted: :-)

Kan je wel, tegen een zieke :twisted: :lol:



Nu in alle ernst, waar heb je die ergens vandaan ?

Ik heb ze meegenomen waar we de bioscoopstoelen hebben gekocht. Ik heb net even voor je gekeken, maar die hebben ze niet meer. Wat je eventueel kan doen is contact opnemen met hen. De contactgegevens staan op www.bioscoopstoelen.nl.

jamiev
04-05-2012, 22:59
alles nog naar wens in chamber of dreams.
heb je nog nieuwe aankopen gedaan kwa films,
of staat alles momenteel even op een rustig pitje.
kan me voorstellen dat je kwa apperatuur ook even niets meer te melden hebt aangezien je het nu ook mooi voorelkaar hebt,of heb je nog nieuwe plannen in het verschiet:-)
mvg jamie

HTip
05-05-2012, 06:57
Het is inderdaad een beetje stil hier maar alles is helemaal naar wens hier. Op dit moment geen nieuws wat apparatuur betreft. Ik ben erg tevreden met wat er nu staat te spelen. Ik zit er graag na het werk om met een lekker stuk muziek de dag te vergeten. Ik ben nog wel nu en dan bezig met het optimaliseren van de instellingen. Vond dat het leek dat de frontspeakers overstuurd werden. Ik had nl. op aanraden van een Amerikaans forum de settings aangepast. Dat bleek geen succes. Nu klinkt het weer heerlijk en helemaal naar wens.

Ook weinig aankopen op filmgebied geweest, maar we hebben dan ook nog genoeg voorraad ;) De laatste films die we hebben gekeken waren Ghostbusters (erg leuk om weer een keer te zien), Limitless (erg gave film), Faster (meer dan een wraakfilm) en de Ice Age trilogie. Los van de concerten die we ook graag bekijken.

Binnenkort komen weer een aantal HTforumleden een dagje mol spelen. Heb ik erg veel zin in (y)

HTip
05-05-2012, 06:59
O ja, toch nog een kleine aanwinst te melden. De eerste voor de toekomstige bar, nl. een Coca-Cola lamp. Ik zal kijken of ik dit weekend een foto kan maken. Het zal nog wel even duren voordat ik aan de bar begin, maar ik vond het een leuke eerste stap ;)

jamiev
05-05-2012, 16:09
tja wil ook nog steeds de schuur erbij aantrekken en daar een bar etc van maken maar krijg mijn vrouw nog niet zo gek:lol:

HTip
05-05-2012, 20:21
tja wil ook nog steeds de schuur erbij aantrekken en daar een bar etc van maken maar krijg mijn vrouw nog niet zo gek:lol:
:-P Alcohol schijnt wonderen te doen :D

Zojuist trouwens de US-versie van de BD U-571 gekeken. Wow, wat een (beklemmende) film! Je hebt gewoon het idee dat je in de boot zit en je leeft heel erg mee. Beeld en geluid zijn referentiemateriaal. De sub heeft ook af en toe meegedaan :lol:

HTip
05-05-2012, 20:33
Heb overigens contact met de hoofdredacteur van MovieScene.nl voor een artikel over thuisbioscopen. Hij had een oproep geplaatst en daarop heb ik gereageerd. Ik heb een vragenlijst gekregen om in te vullen die worden aangevuld met de foto's die Christiaan heeft gemaakt. Lijkt me ook leuk om de foto's van voor de bouw ook mee te sturen (y)

hstadman
05-05-2012, 22:57
Als je die film al goed vindt, moet je eens "Das Boot" gaan kijken.;)





Zojuist trouwens de US-versie van de BD U-571 gekeken. Wow, wat een (beklemmende) film! Je hebt gewoon het idee dat je in de boot zit en je leeft heel erg mee. Beeld en geluid zijn referentiemateriaal. De sub heeft ook af en toe meegedaan :lol:

jamiev
06-05-2012, 11:39
kun je altijd aan meedoen.
laatst nog een mooi gebundeld boek gekocht met de mooiste homecinema s erin stonden echt hele mooi tussen(y)

HTip
07-05-2012, 08:15
Als je die film al goed vindt, moet je eens "Das Boot" gaan kijken.;)
Die is als film nog beter, in mijn ogen zelfs de beste film over duikboten in de oorlog, alleen voor beeld helaas iets minder. En alleen de lange versie heeft 5.1 geluid :roll:

Maar die gaan we zeker nog een keer kijken. Bedankt voor de tip (y)

HTip
07-05-2012, 08:30
kun je altijd aan meedoen.

Ga ik ook doen. Ben bijna klaar met de vragen ;)



laatst nog een mooi gebundeld boek gekocht met de mooiste homecinema s erin stonden echt hele mooi tussen(y)

Had ik gezien. Ik geloof je meteen als je alleen al naar de cover kijkt.

HTip
07-05-2012, 21:44
Het artikel staat online!

En wel hier op MovieScene.nl (http://www.moviescene.nl/p/113738/de_thuisbioscoop_van_philip_neijenhuys) :popcorn:

Het staat overigens ook op de homepage (y)

jamiev
07-05-2012, 22:13
wat zul je nu trots zijn als je het zo weerziet:-)
heb je mooi gedaan,blijven toch leuke dingen om te doen(y)

Einzelgänger
07-05-2012, 22:49
Natuurlijk heb ik jouw thuisbioscoop al meerder keren bekeken en bewonderd hier op het forum en het is een juweeltje om te zien (y) maar ik kan me voorstellen dat de extra aandacht van dit artikel je ego toch wel een beetje zal strelen :grin:, proficiat.

HTip
08-05-2012, 07:02
wat zul je nu trots zijn als je het zo weerziet:-)
heb je mooi gedaan,blijven toch leuke dingen om te doen(y)
Bedankt Jamie! (y) Ben inderdaad best trots op wat we bereikt hebben en zeker als je het zo leest. Is zeker leuk om te doen geweest. Ook iets voor jou?


Natuurlijk heb ik jouw thuisbioscoop al meerder keren bekeken en bewonderd hier op het forum en het is een juweeltje om te zien (y) maar ik kan me voorstellen dat de extra aandacht van dit artikel je ego toch wel een beetje zal strelen :grin:, proficiat.
Thanks! (y) Leuk gezegd en bedankt voor het compliment. Vond het leuk om mee te werken aan dit artikel. Ben benieuwd wie de volgende gaat zijn, want er zijn veel prachtige ruimtes die het ook verdienen om in deze reeks genoemd te worden.

DVDProfilersFilmgek
08-05-2012, 12:56
Heel leuk dat je thuisbioscoop in dat artikel kwam, nu kennen we hier je thuisbioscoop al heel goed, zeker degenen onder ons die je topic helemaal volgen, dan is zo'n artikel toch wel een beetje een kleine samenvatting van een wel heel grote klus waar veel meer werk inzat dan zo'n artikel even in het kort alle in en outs van kan laten zien. Had mezelf nooit met volledige naam op het web laten zetten, ook niet voor zo'n toch wel aardig artikel.

Vind het wel een hele eer om er in september in levende lijve kennis mee te maken, ben al aan het sparen voor de benzine;)

HTip
08-05-2012, 14:26
Heel leuk dat je thuisbioscoop in dat artikel kwam, nu kennen we hier je thuisbioscoop al heel goed, zeker degenen onder ons die je topic helemaal volgen, dan is zo'n artikel toch wel een beetje een kleine samenvatting van een wel heel grote klus waar veel meer werk inzat dan zo'n artikel even in het kort alle in en outs van kan laten zien. Had mezelf nooit met volledige naam op het web laten zetten, ook niet voor zo'n toch wel aardig artikel.

Bedankt DVDPF! Heb over dat laatste ook even mijn twijfels gehad, maar aangezien niemand weet waar ik woon en niet in het telefoonboek voorkom vond ik het niet zo erg.



Vind het wel een hele eer om er in september in levende lijve kennis mee te maken, ben al aan het sparen voor de benzine;)
:D Nog iets meer dan 4 maanden en dan mag ik je verwelkomen. Ben dan ook erg benieuwd hoe je mijn HT gaat beleven...

HTip
24-05-2012, 10:11
Geen nieuws anders dan dat ik afgelopen zaterdag weer een aantal enthousiaste HTforumleden op bezoek heb gehad. Voor de geïnteresseerden staan de verslagen hier (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg2189380#msg2189380) te lezen.

Verder gewoon business as usual... Genieten, genieten en nog eens genieten (y)

peter smits
24-05-2012, 20:03
Ik blijf het fantastisch vinden wat je gedaan hebt!

DVDProfilersFilmgek
24-05-2012, 22:34
Geen nieuws anders dan dat ik afgelopen zaterdag weer een aantal enthousiaste HTforumleden op bezoek heb gehad. Voor de geïnteresseerden staan de verslagen hier (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg2189380#msg2189380) te lezen.

Verder gewoon business as usual... Genieten, genieten en nog eens genieten (y)

Ik ben erg streng, dus je zult goed voor de dag moeten komen met je spullen;), ben natuurlijk zelf ook al superverwent:rolleyes:....... alleen die ruimte al, de volumes waarmee je naar hartelust mag gooien, ben zeer benieuwd, nu nog ca. 3,5 maand:grin:

Ben ook benieuwd naar de demping van je ruimte, en jmj, ja die ken ik wel, Concert in China is 1 van mijn favorieten. Maar ook muziek van Mike Oldfield met The Songs of Distant Earth kan mij wel bekoren.

Spelletjes.....oh, er staan hier zat van die gamecomputers, maar die zijn niet mijn ding, meer iets van mijn wederhelft die daar heel erg van kan genieten, zelf speel ik nooit spelletjes met die dingen, ben er dan ook heel slecht in, krijg om eoa vreemde reden die vreemde afstandsbedieningen van die dingen nooit onder de knie:???: , maar ik houd niemand tegen, heb zelf dan nog wel ergens een PS3 liggen in een doos, maar veel verder dan blu rays afspelen is hij niet echt gekomen;)

Ben bij jou echt naar de klankleur van je speakers benieuwd en de onderlinge volumes, het beeld van je projectie en hoe je nu dat spul allemaal hebt aangesloten, zeg maar een beetje de technische kant van het geheel en je sub, als die plots aan het eind van de meating verdwenen mocht zijn, dan kun je een vermoeden hebben waar hij is gebleven;)

Alle gekheid op een stokkie, maar ben wel gek van heel diep en strak laag, heb zelf ook een muziekale sub, helaas is bij mij de woonomgeving de beperkende factor, kan hem nooit op zijn volle potentie laten werken, zelfs toen ik wel eens dacht, dat gaat nog wel, kreeg ik een belletje van mijn buurman met de vraag of de onweersbui wel niet heel erg lokaal was, maar wel blij was dat de bijbehorende bui niet bij hem viel:rolleyes: (met andere woorden....... nou het mag wel even zachter, gelukkig weten mijn buren dat ik het heb, ze er niet mee lastig wil vallen en als het wel eens peroneluk gebeurt zijn ze redelijk vergevingsgezind, ik kan toch ook niet weten als ze ziek op bed liggen en mij dat niet melden;) (is wel eens gebeurt, dacht echt dat ik het rijk alleen had, ieder was weg......dacht ik, heb ik die buurman vreselijk laten schudden in zijn bed.

Een paar keer per jaar zijn de omstandigheden gunstig........ aan het eind van zo'n dag fluiten de oortjes nog even na:grin:

Zet mijn haar wel even strak in de Gel, dat ga je dan niet in de war krijgen, maar de trillingen zal ik dan we goed kunnen voelen(y)

Fijn weer zoveel tevreden klantjes(y)

jamiev
25-05-2012, 17:44
heb de verslagen allemaal doorgelezen en mooi toch zoveel waardering(y)
over de grote van de ruimte waar ze over praten moet je ook nooit met een foto vergelijken geeft altijd een ander beeld.
je hebt ongeveer dezelfde afmetingen als ik.:-)

HTip
29-05-2012, 12:36
Ik ben erg streng, dus je zult goed voor de dag moeten komen met je spullen;), ben natuurlijk zelf ook al superverwent:rolleyes:....... alleen die ruimte al, de volumes waarmee je naar hartelust mag gooien, ben zeer benieuwd, nu nog ca. 3,5 maand:grin:

:lol: Ik zal mijn best doen aan je verwachtingen te voldoen :D



Ben ook benieuwd naar de demping van je ruimte, en jmj, ja die ken ik wel, Concert in China is 1 van mijn favorieten. Maar ook muziek van Mike Oldfield met The Songs of Distant Earth kan mij wel bekoren.

Concert in China heb ik op DVD, maar Mike Oldfield heb ik alleen Tubelar Bells op SACD.



Spelletjes.....oh, er staan hier zat van die gamecomputers, maar die zijn niet mijn ding, meer iets van mijn wederhelft die daar heel erg van kan genieten, zelf speel ik nooit spelletjes met die dingen, ben er dan ook heel slecht in, krijg om eoa vreemde reden die vreemde afstandsbedieningen van die dingen nooit onder de knie:???: , maar ik houd niemand tegen, heb zelf dan nog wel ergens een PS3 liggen in een doos, maar veel verder dan blu rays afspelen is hij niet echt gekomen;)

Ik heb eigenlijk ook niets met spelletjes, maar racespellen... Dat is de uitzondering op de bekende regel (y)



Ben bij jou echt naar de klankleur van je speakers benieuwd en de onderlinge volumes, het beeld van je projectie en hoe je nu dat spul allemaal hebt aangesloten, zeg maar een beetje de technische kant van het geheel en je sub, als die plots aan het eind van de meating verdwenen mocht zijn, dan kun je een vermoeden hebben waar hij is gebleven;)

Knap als je de DD18 in je eentje opgetild en ongezien het huis uit krijgt :lol: Techniek is ook tijd voor, dus dat komt goed. Programma wordt sowieso bepaald door mijn gasten...



Alle gekheid op een stokkie, maar ben wel gek van heel diep en strak laag, heb zelf ook een muziekale sub, helaas is bij mij de woonomgeving de beperkende factor, kan hem nooit op zijn volle potentie laten werken, zelfs toen ik wel eens dacht, dat gaat nog wel, kreeg ik een belletje van mijn buurman met de vraag of de onweersbui wel niet heel erg lokaal was, maar wel blij was dat de bijbehorende bui niet bij hem viel:rolleyes: (met andere woorden....... nou het mag wel even zachter, gelukkig weten mijn buren dat ik het heb, ze er niet mee lastig wil vallen en als het wel eens peroneluk gebeurt zijn ze redelijk vergevingsgezind, ik kan toch ook niet weten als ze ziek op bed liggen en mij dat niet melden;) (is wel eens gebeurt, dacht echt dat ik het rijk alleen had, ieder was weg......dacht ik, heb ik die buurman vreselijk laten schudden in zijn bed.

Daar heb ik gelukkig geen last van. Anders dan een paar vogels en andere fauna stoor ik niemand met het geluid. En diep én strak laag heb ik veel voor gedaan, dus ik hoop dat je dat ook zo gaat ervaren.



Een paar keer per jaar zijn de omstandigheden gunstig........ aan het eind van zo'n dag fluiten de oortjes nog even na:grin:

Dat is nou net niet de bedoeling van een dagje Chamber of Dreams, dus mocht dat gebeuren gewoon even aan de bel trekken ;)



Zet mijn haar wel even strak in de Gel, dat ga je dan niet in de war krijgen, maar de trillingen zal ik dan we goed kunnen voelen(y)

hahahaha! :lol: :lol: :lol:



Fijn weer zoveel tevreden klantjes(y)
Zeker! Ik hoop ook jou te mogen toevoegen aan die groep (y)

HTip
29-05-2012, 12:39
heb de verslagen allemaal doorgelezen en mooi toch zoveel waardering(y)
over de grote van de ruimte waar ze over praten moet je ook nooit met een foto vergelijken geeft altijd een ander beeld.
je hebt ongeveer dezelfde afmetingen als ik.:-)
Waardering is inderdaad altijd leuk. Niet dat ik het daarvoor doe, maar het geeft wel een goed gevoel (y) En de ruimte is inderdaad niet heel erg groot, maar dat heb ik nooit als een probleem gezien. Anders dat het aanpassen van de akoestiek een stuk lastiger hierdoor was ;) En met een groothoeklens van 16mm lijkt alles groot :lol:

HTip
29-05-2012, 12:42
Ik blijf het fantastisch vinden wat je gedaan hebt!
Bedankt voor je mooie compliment, Peter! (y)

HTip
16-06-2012, 07:57
Jullie zullen me wel voor gek verklaren, maar de Oppo gaat op wereldreis. Het is overigens te laat om me om te praten, want hij is al onderweg ;)

Ik ben erg benieuwd naar de verbeteringen. Dat worden weer lange avonden luisteren en kijken (y)

Einzelgänger
16-06-2012, 10:22
Jullie zullen me wel voor gek verklaren, maar de Oppo gaat op wereldreis. Het is overigens te laat om me om te praten, want hij is al onderweg ;)

Ik ben erg benieuwd naar de verbeteringen. Dat worden weer lange avonden luisteren en kijken (y)

Je kan hem natuurlijk op de terugreis bij mij thuis laten bezorgen ;), ik ben inmiddels aan het sparen voor de mijne dus dat zou een hoop schelen :lol:. Ik ben benieuwd naar je bevindingen als hij weer terug is, ook op het gebied van de Oppo wil ik zoveel mogelijk info tot mij nemen.

jamiev
16-06-2012, 12:04
te gek(y)
ik hou wel van dit soort dingen,ben benieuwd wat straks de verschillen zijn.:-)

DVDProfilersFilmgek
16-06-2012, 16:40
Je bent gek:mrgreen:

....... Zou slapeloze nachten hebben, als ie maar goed aankomt, als ze hem daar maar netjes behandelen en geen fouten maken, als ze hem maar daar maar niet naar een verkeerd adres opsturen, als de post hem maar niet zoek maakt....

Zo maar een vraagje, wat gaat je dat kosten incl alle verzendkosten en eventuele pakketverzekeringen?

jamiev
16-06-2012, 17:17
weet je wie gek is.
moet je voor de gein op you tube het filmpje batcave ht tour eens bekijken.
tjonge wat mooi.

DVDProfilersFilmgek
16-06-2012, 17:53
Met gruwelijk veel fantasie en wat dubbeltjes over kom je een heel eind;)(y)

Vond het wel wat hebben.

http://www.youtube.com/watch?v=pTM-L8PmMjY

jamiev
16-06-2012, 18:31
wou dat ik hem had:-)

HTip
22-06-2012, 20:08
Je kan hem natuurlijk op de terugreis bij mij thuis laten bezorgen ;), ik ben inmiddels aan het sparen voor de mijne dus dat zou een hoop schelen :lol:. Ik ben benieuwd naar je bevindingen als hij weer terug is, ook op het gebied van de Oppo wil ik zoveel mogelijk info tot mij nemen.

:lol:

Ik zal als die terug is uitgebreid berichten over mijn ervaringen. Toen ik van de Panasonic BD-35 (die tijdens een shootout al beter was dan de PS3) naar de Oppo 83 upgrade (wel de gemodificeerde) was dat een wereld van verschil. Het beeld was zoveel beter geworden om over het geluid maar te zwijgen.

Mijn verwachtingen zijn dan ook erg hoog gespannen als de modificeerder zegt dat ik op alle gebieden beter gaat presteren...

HTip
22-06-2012, 20:09
te gek(y)
ik hou wel van dit soort dingen,ben benieuwd wat straks de verschillen zijn.:-)
(y) Ik ben ook erg benieuwd naar de verschillen. Zoals gezegd zal ik daar uitgebreid over berichten.

HTip
22-06-2012, 20:17
Je bent gek:mrgreen:

....... Zou slapeloze nachten hebben, als ie maar goed aankomt, als ze hem daar maar netjes behandelen en geen fouten maken, als ze hem maar daar maar niet naar een verkeerd adres opsturen, als de post hem maar niet zoek maakt....

Zo maar een vraagje, wat gaat je dat kosten incl alle verzendkosten en eventuele pakketverzekeringen?

Ik heb er geen slapeloze nachten van, maar kijk wel elke dag (soms meerdere keren) wat de status is ;) Ik heb de Oppo heel goed ingepakt en verzekerd verstuurd. Mocht er iets mis gaan krijg ik het bedrag op de factuur vergoed, dus feitelijk loop ik geen risico.

De firma heeft veel ervaring met versturen over de hele wereld dus dat komt wel goed. En ze zullen hem zeker netjes behandelen, want het zijn echte liefhebbers. De CEO zijn nickname op AOL is Mr. HighEndAudio :-)

De kosten vallen eigenlijk nog redelijk mee. Ik stuur het met TNT als verzekerd pakket onder 10 kg. Kan je opzoeken, maar kost €65. De retourkosten zijn ongeveer hetzelfde, $78. De upgrade krijg ik voor een hele mooie prijs, die ik waarschijnlijk niet zomaar mag delen ;) Maar de totale kosten zijn mij de upgrade helemaal waard (y)

HTip
22-06-2012, 20:22
Met gruwelijk veel fantasie en wat dubbeltjes over kom je een heel eind;)(y)

Vond het wel wat hebben.

http://www.youtube.com/watch?v=pTM-L8PmMjY

Nou dan valt die van ons nog wel mee :lol:

Mark64
30-06-2012, 15:23
Hoi,

Wat een mooie thread heb je gemaakt met al die foto's.

Ik ben net begonnen met mijn Home Cinema project, en ik heb hier al een hele stapel nuttige tips gevonden !

Dank je wel voor alle moeite die je erin gestoken hebt.

Ik zal - als het forum dat op prijs stelt natuurlijk - op dezelfde manier een thread starten en het project dat ik ga beginnen in kaart brengen.

Inspirerend, dank je wel.

Vriendelijke groet,

Mark.

DVDProfilersFilmgek
01-07-2012, 03:10
Hoi,

Wat een mooie thread heb je gemaakt met al die foto's.

Ik ben net begonnen met mijn Home Cinema project, en ik heb hier al een hele stapel nuttige tips gevonden !

Dank je wel voor alle moeite die je erin gestoken hebt.

Ik zal - als het forum dat op prijs stelt natuurlijk - op dezelfde manier een thread starten en het project dat ik ga beginnen in kaart brengen.

Inspirerend, dank je wel.

Vriendelijke groet,

Mark.

We zijn benieuwd Mark, hier op Mijn thuisbioscoop is het leuk om je eigen plek met anderen te delen, velen gingen je reeds voor:grin:

Einzelgänger
02-07-2012, 22:24
Ik volg zowel hier als op het HTforum jouw thread en heb op het HTforum gelezen dat je nogal te grazen genomen bent door het bedrijf wat jouw Oppo zou upgraden. Ik zou in zo'n situatie werkelijk helemaal doordraaien dus mijn complimenten dat je zo rustig weet te blijven, ik hoop dat je de Oppo weer heel snel terug hebt.

DVDProfilersFilmgek
03-07-2012, 08:50
Ik volg zowel hier als op het HTforum jouw thread en heb op het HTforum gelezen dat je nogal te grazen genomen bent door het bedrijf wat jouw Oppo zou upgraden. Ik zou in zo'n situatie werkelijk helemaal doordraaien dus mijn complimenten dat je zo rustig weet te blijven, ik hoop dat je de Oppo weer heel snel terug hebt.

Hé..., waarom mogen we dat hier niet weten?

Het was al een doomdenkenangst die ik had, maar dan wel 1 waarvan je niet hoopt dat je zoiets gebeurt.:-(

HTip
03-07-2012, 13:40
Hoi,

Wat een mooie thread heb je gemaakt met al die foto's.

Ik ben net begonnen met mijn Home Cinema project, en ik heb hier al een hele stapel nuttige tips gevonden !

Dank je wel voor alle moeite die je erin gestoken hebt.

Ik zal - als het forum dat op prijs stelt natuurlijk - op dezelfde manier een thread starten en het project dat ik ga beginnen in kaart brengen.

Inspirerend, dank je wel.

Vriendelijke groet,

Mark.

Bedankt voor je complimenten, Mark! (y) Natuurlijk mag je op een zelfde manier hier een thread starten. Leuk, weer iemand met plannen voor een aparte ruimte voor een thuisbioscoop. En als je vragen hebt, zal ik je natuurlijk proberen te helpen. Ik ben ook op die manier begonnen ;)

Een topic als dit bijhouden kost wel tijd (ik heb dit op 3 forums, waaronder 1 in de VS staan) maar ik vind het wel erg leuk om te doen.

HTip
03-07-2012, 13:43
Ik volg zowel hier als op het HTforum jouw thread en heb op het HTforum gelezen dat je nogal te grazen genomen bent door het bedrijf wat jouw Oppo zou upgraden. Ik zou in zo'n situatie werkelijk helemaal doordraaien dus mijn complimenten dat je zo rustig weet te blijven, ik hoop dat je de Oppo weer heel snel terug hebt.
Bedankt! (y) Die rust is relatief, want ik ben achter de schermen druk bezig de feiten te verzamelen om te weten te komen of het inderdaad zo is. En met bewijzen is het makkelijker terugvechten ;)

HTip
03-07-2012, 13:57
Hé..., waarom mogen we dat hier niet weten?

Het was al een doomdenkenangst die ik had, maar dan wel 1 waarvan je niet hoopt dat je zoiets gebeurt.:-(

Eerlijk gezegd geen tijd voor gehad :roll: Sinds zondag hiermee bezig en met veel hulp van een aantal HTforumleden proberen de waarheid boven te krijgen. Jij had inderdaad hieraan gedacht, maar het leek allemaal eerlijk en goed te gaan tot zondag.

In het "kort". Transport naar de VS is prima gegaan, goed in ontvangst genomen, dus daar ligt het probleem niet. Ook de update is niet het probleem. Het begon afgelopen vrijdag toen hij (David Schulte, CEO The Upgrade Company) mij een andere Oppo, die net ingeruild was, aanbood. Deze was het topmodel met alle modificaties die er zijn (Oppo zelf, NuForce en TUC). Ik wilde hier vanzelfsprekend even over nadenken en vroeg foto's van de andere Oppo. Hier had ik hem op zijn woord moeten geloven, want ondanks dat hij ze afgelopen maandag zou maken, heeft hij die Oppo in het weekend verkocht. Zijn uitleg was dat betalende klanten die hem vertrouwen voor gaan. Nu blijkt ook nog dat ik mogelijk voor iets heb betaald wat er al in zou moeten zitten en dat mijn versie een andere is dan die ik heb gekocht. Voordat ik daarmee verder ga ben ik natuurlijk hiervoor bewijzen aan het verzamelen. Daarna wordt hij ermee geconfronteerd. Ik ben zelfs bereid, indien hij niet toegeeft, juridische stappen te ondernemen.

De Oppo is wel weer op weg naar hier, want dat was mijn eerste prioriteit. Ik heb dus al betaald, maar dat is puur om niet langer te moeten wachten. Als het allemaal klopt dan ga ik mijn geld, of een deel ervan, terugvorderen.

Wordt vervolgd...

DVDProfilersFilmgek
03-07-2012, 22:17
Vervelende kwestie, ben benieuwd naar het vervolg, hoop dat je eigen speler je weer in 100% goede staat bereikt.

HTip
04-07-2012, 16:56
Dat hoop ik ook! (y) Het is inderdaad een vervelende kwestie, maar het belangrijkste is dat de Oppo weer goed thuis komt...

jamiev
05-07-2012, 17:50
schandalig noem ik zoiets,
is toch te gek voor woorden dit,zo zie je maar weer dat mensen niet te vertrouwen zijn als er geld bij komt kijken.
zou dit persoonlijk ook niet pikken en zeker stappen ondernemen.
veel succes verder met deze vervelende kwestie.

hstadman
05-07-2012, 18:17
Veel sterkte met je Oppo!

Jammer dat het tegenwoordig zo gaat.


Eerlijk gezegd geen tijd voor gehad :roll: Sinds zondag hiermee bezig en met veel hulp van een aantal HTforumleden proberen de waarheid boven te krijgen. Jij had inderdaad hieraan gedacht, maar het leek allemaal eerlijk en goed te gaan tot zondag.

In het "kort". Transport naar de VS is prima gegaan, goed in ontvangst genomen, dus daar ligt het probleem niet. Ook de update is niet het probleem. Het begon afgelopen vrijdag toen hij (David Schulte, CEO The Upgrade Company) mij een andere Oppo, die net ingeruild was, aanbood. Deze was het topmodel met alle modificaties die er zijn (Oppo zelf, NuForce en TUC). Ik wilde hier vanzelfsprekend even over nadenken en vroeg foto's van de andere Oppo. Hier had ik hem op zijn woord moeten geloven, want ondanks dat hij ze afgelopen maandag zou maken, heeft hij die Oppo in het weekend verkocht. Zijn uitleg was dat betalende klanten die hem vertrouwen voor gaan. Nu blijkt ook nog dat ik mogelijk voor iets heb betaald wat er al in zou moeten zitten en dat mijn versie een andere is dan die ik heb gekocht. Voordat ik daarmee verder ga ben ik natuurlijk hiervoor bewijzen aan het verzamelen. Daarna wordt hij ermee geconfronteerd. Ik ben zelfs bereid, indien hij niet toegeeft, juridische stappen te ondernemen.

De Oppo is wel weer op weg naar hier, want dat was mijn eerste prioriteit. Ik heb dus al betaald, maar dat is puur om niet langer te moeten wachten. Als het allemaal klopt dan ga ik mijn geld, of een deel ervan, terugvorderen.

Wordt vervolgd...

HTip
06-07-2012, 06:36
schandalig noem ik zoiets,
is toch te gek voor woorden dit,zo zie je maar weer dat mensen niet te vertrouwen zijn als er geld bij komt kijken.
zou dit persoonlijk ook niet pikken en zeker stappen ondernemen.
veel succes verder met deze vervelende kwestie.
Dank je Jamie! Dit is mijn eerste slechte ervaring met internetaankopen, maar het is wel vervelend. Deze man is niet eerlijk en daar kan ik ook niet goed tegen. Ik wacht tot ik mijn Oppo weer in bezit heb en dan kan gaan we, nog iemand die hetzelfde gevoel heeft en ik, David Schulte confronteren met zijn acties. We hebben bewijs en ben benieuwd hoe hij daarop reageert.

We kunnen dat nu al doen, maar ik weet niet of hij het pakket dan kan terugroepen of zoiets...

HTip
06-07-2012, 06:38
Veel sterkte met je Oppo!

Jammer dat het tegenwoordig zo gaat.
Bedankt! Je verwacht dit niet van iemand met een legitieme business die afhankelijk is van mond-op-mond reclame, maar als hij denkt hiermee weg te komen, dan heeft hij het mis ;)

StefaanD
06-07-2012, 09:37
Was misschien ooit van plan mijn Oppo 93 onder handen te laten nemen door TUC
maar als ik je verhaal nu lees Philip, ook gevolgd op htforum, dan zal het in ieder
geval niet via hen gebeuren.

Als je Oppo terug binnen is, zou 'k Dave daar fijntjes op wijzen dat zijn werkwijze
hem uiteindelijk, en zeker in de Lage Landen, meer geld gaat kosten dan het heeft
opgebracht.

Nu dat was je zo te lezen al van plan.

Einzelgänger
06-07-2012, 10:27
Dank je Jamie! Dit is mijn eerste slechte ervaring met internetaankopen, maar het is wel vervelend. Deze man is niet eerlijk en daar kan ik ook niet goed tegen. Ik wacht tot ik mijn Oppo weer in bezit heb en dan kan gaan we, nog iemand die hetzelfde gevoel heeft en ik, David Schulte confronteren met zijn acties. We hebben bewijs en ben benieuwd hoe hij daarop reageert.

We kunnen dat nu al doen, maar ik weet niet of hij het pakket dan kan terugroepen of zoiets...

Ik zou inderdaad maar even wachten tot je je Oppo weer thuis op de plank hebt staan, ik neem aan dat er tracking op de verzending van de Oppo zit maar je moet geen enkel risico nemen wat dat betreft. Succes met het verhalen van de schade, ik hoop dat je hem legaal ;) te grazen neemt zoals hij jou te grazen heeft genomen.

HTip
06-07-2012, 17:11
Was misschien ooit van plan mijn Oppo 93 onder handen te laten nemen door TUC maar als ik je verhaal nu lees Philip, ook gevolgd op htforum, dan zal het in ieder geval niet via hen gebeuren.

Als je Oppo terug binnen is, zou 'k Dave daar fijntjes op wijzen dat zijn werkwijze
hem uiteindelijk, en zeker in de Lage Landen, meer geld gaat kosten dan het heeft opgebracht.

Nu dat was je zo te lezen al van plan.

Dan ben je de 2e potentiële klant die hij verliest. En als het aan mij ligt nog wel een paar meer ;)

Een goede eerlijke tuner "in de buurt" is CineMike. Als hij de Oppo 83 in zijn programma had opgenomen was ik al bij hem geweest. Hij is wel wat duurder, maar je krijgt er veel voor terug. Voor jouw 93 heeft hij een upgrademogelijkheid. Op het HTforum loopt een topic over hem. Heb je dat al gezien?

HTip
06-07-2012, 17:40
Ik zou inderdaad maar even wachten tot je je Oppo weer thuis op de plank hebt staan, ik neem aan dat er tracking op de verzending van de Oppo zit maar je moet geen enkel risico nemen wat dat betreft. Succes met het verhalen van de schade, ik hoop dat je hem legaal ;) te grazen neemt zoals hij jou te grazen heeft genomen.
Dank je! Ik heb "hulp" bij het te grazen nemen en ik ga nog kijken of mijn rechtsbijstandverzekering hiervoor ingezet kan worden.

Er zit inderdaad tracking op en kan ik prima volgen. Hij is nu in Chicago bij USPS internationaal sorteercentrum ;)

StefaanD
06-07-2012, 19:29
Dan ben je de 2e potentiële klant die hij verliest. En als het aan mij ligt nog wel een paar meer ;)

Een goede eerlijke tuner "in de buurt" is CineMike. Als hij de Oppo 83 in zijn programma had opgenomen was ik al bij hem geweest. Hij is wel wat duurder, maar je krijgt er veel voor terug. Voor jouw 93 heeft hij een upgrademogelijkheid. Op het HTforum loopt een topic over hem. Heb je dat al gezien?

Ja topic had 'k al gezien, vooral onthouden dat Vik laaiend is over Cinémike :-)

HTip
07-07-2012, 19:36
Ja topic had 'k al gezien, vooral onthouden dat Vik laaiend is over Cinémike :-)
Je bedoelt waarschijnlijk laaiend enthousiast? :mrgreen:

Christiaan Sauer
08-07-2012, 23:03
Philip,

Wordt het voor een Nederlander in Belgie niet erg lastig om een Amerikaan op een papieren manier te grazen te nemen?
Ik bedoel, je zit dan toch met verschillende wetgevingen?

HTip
09-07-2012, 09:18
Philip,

Wordt het voor een Nederlander in Belgie niet erg lastig om een Amerikaan op een papieren manier te grazen te nemen?
Ik bedoel, je zit dan toch met verschillende wetgevingen?
Goeie vraag. Ik heb wel een rechtsbijstandverzekering, maar hoe de voorwaarden daarvan zijn moet ik nog uitzoeken. Maar misschien gaat het wel zonder ;)

HTip
10-07-2012, 11:27
Even een positieve noot... Mijn Oppo is gisteren in NL aangekomen en binnen 6 uur door de douane vrijgegeven (y) Niet al te lang meer dus :popcorn:

StefaanD
10-07-2012, 12:00
Hé dat is goed nieuws. Wel heel snel door de douane-procedure heen gekomen,
heb hier wel eens verhalen gehoord van 2 weken wachten en langer, geduld is
dan wel serieus schone deugd :-)

Dus een meevaller dit.

Wel benieuwd naar de afloop van het verhaal.

Einzelgänger
10-07-2012, 12:28
Goed nieuws inderdaad het moet toch een lekker gevoel zijn dat hij weer bijna terug is, nogmaals succes toegewenst met het verhaal halen (y).

HTip
10-07-2012, 14:59
Bedankt weer voor het meeleven... (y)

Nog beter nieuws! De Oppo is bezorgd bij mijn schoonouders. Morgen haal ik 'm op en dan binnenkort een filmpje... :popcorn:

hstadman
10-07-2012, 15:10
Goed nieuws, nu nog een happy end!;)


Even een positieve noot... Mijn Oppo is gisteren in NL aangekomen en binnen 6 uur door de douane vrijgegeven (y) Niet al te lang meer dus :popcorn:

HTip
10-07-2012, 15:44
Goed nieuws, nu nog een happy end!;)
Daar hoop ik op (y)

jamiev
10-07-2012, 18:17
mooi mooi,
kun je weer rustig slapen:-)

jamiev
10-07-2012, 18:29
oh nog wat,
ben benaderd door moviescene als ik mee wilde werken om mijn bios daar in te zetten.
dit heb jij toch ook gedaan.
voelde mij overigens wel zeer vereerd en heb mijn toezegging reeds gedaan,nu maar kijken hoe het verder gaat.

HTip
10-07-2012, 22:09
mooi mooi,
kun je weer rustig slapen:-)
inderdaad (y)


oh nog wat,
ben benaderd door moviescene als ik mee wilde werken om mijn bios daar in te zetten.
dit heb jij toch ook gedaan.
voelde mij overigens wel zeer vereerd en heb mijn toezegging reeds gedaan,nu maar kijken hoe het verder gaat.

Heb ik ook gedaan, op pag 26 staat de link naar mijn artikel. Is zeker een eer. Je krijgt waarschijnlijk hetzelfde vragenlijstje als ik en dan gaat het snel. Een paar foto's toevoegen en klaar. Ben benieuwd naar jouw artikel.

HTip
11-07-2012, 21:26
De Oppo is weer thuis en aangesloten. Vanavond natuurlijk niet meer boven de grond geweest. Eerste indruk is dat de update het echt een verandering is. Samen met Annet verschillende muziek geluisterd en het is moeilijk te omschrijven, maar we beleven de muziek beide anders dan voorheen. En dat anders lijkt ook beter te zijn.

Jammer dat het zo heeft moeten gaan, want uiteindelijk toch echt weer aan het genieten van mijn Oppo (y)

jamiev
11-07-2012, 22:06
mooi zo.ben blij voor je:-)
heb zelf deze week een yamaha cd speler gekocht en analoog aangesloten hoor ook vrijwel direct verschil met de pio lx 55.
ben toch zelf een voorstander om een dvd op een goede dvd speler af te spelen en met cd hetzelfde.
iedereen kan wel zeggen dat een blurayspeler alles kan vervangen maar ben het hier toch niet mee eens,maar ja zo denk ik erover.
ieder geval veel luisterplezier met je oppo.
mvg jamie

Einzelgänger
11-07-2012, 22:26
De Oppo is weer thuis en aangesloten. Vanavond natuurlijk niet meer boven de grond geweest. Eerste indruk is dat de update het echt een verandering is. Samen met Annet verschillende muziek geluisterd en het is moeilijk te omschrijven, maar we beleven de muziek beide anders dan voorheen. En dat anders lijkt ook beter te zijn.

Jammer dat het zo heeft moeten gaan, want uiteindelijk toch echt weer aan het genieten van mijn Oppo (y)


mooi zo.ben blij voor je:-)
heb zelf deze week een yamaha cd speler gekocht en analoog aangesloten hoor ook vrijwel direct verschil met de pio lx 55.
ben toch zelf een voorstander om een dvd op een goede dvd speler af te spelen en met cd hetzelfde.
iedereen kan wel zeggen dat een blurayspeler alles kan vervangen maar ben het hier toch niet mee eens,maar ja zo denk ik erover.
ieder geval veel luisterplezier met je oppo.
mvg jamie

@ HTip: Klasse dat de Oppo weer thuis is waar die hoort (y) en mooi dat je toch weer in positieve zin verschil proeft, genieten geblazen maar weer.

@ jamiev: Ik ben het helemaal met je eens dat elk medium zijn eigen speler behoeft, zo ook de CD speler en dat die met een analoge aansluiting beter geluid geeft dan andere digitaal aangesloten spelers is voor mij een positieve verrassing. Ben nog steeds zeer in mijn nopjes met de aanschaf van mijn Sony SACD speler laatst want die maakt inmiddels overuren :grin:. Tevens gefeliciteerd met jouw aankomend Moviescene artikel (y).

hstadman
11-07-2012, 22:58
Mooi zo! Blij voor je dat het toch nog goed heeft uitgepakt.

Tip:

laat de oppo nog wat langer inspelen, dan zal het klankbeeld ook nog wel wat veranderen en stabiliseren. Sommige componenten die zijn vervangen hebben enige uren nodig om te stabiliseren/inspelen.;)

Sommige condensatoren hebben 150 tot 300 uur nodig! Black Gates bijv. zijn berucht ten aanzien van het lang moeten inspelen voordat ze hun optimale klank bereiken.


De Oppo is weer thuis en aangesloten. Vanavond natuurlijk niet meer boven de grond geweest. Eerste indruk is dat de update het echt een verandering is. Samen met Annet verschillende muziek geluisterd en het is moeilijk te omschrijven, maar we beleven de muziek beide anders dan voorheen. En dat anders lijkt ook beter te zijn.

Jammer dat het zo heeft moeten gaan, want uiteindelijk toch echt weer aan het genieten van mijn Oppo (y)

HTip
12-07-2012, 18:47
Bedankt allemaal. Ik ben ook blij met het eindresultaat!

@jamie: ik had vroeger ook verschillende spelers, maar met de komst van de Oppo was dat niet meer nodig. Hij speelt bijna alles, zowel in stereo (met de dedicated uitgang in Pure Audio mode is het gewoon een (SA)CD-speler) als surround (met de multikanaalsuitgang in Pure Audio is het een DVD-A/SACD-speler en zonder Pure Audio is het DVD- en BD-speler) En dat doet ie allemaal erg goed, dus meer heb ik niet nodig ;)

@hstadman: Bedankt voor de tip. De eerste keer modificeren heeft de Oppo inderdaad zo'n 600 uur inspeeltijd nodig, vanwege die Black Gate-condensatoren. Ik weet niet wat hij allemaal aangepast heeft, maar ik zal niet te snel conclusies trekken en kijken of de klank nog gaat veranderen.

jamiev
12-07-2012, 21:58
toch nog even een reactie,
dat je oppo op alle fronten goed presteert geloof ik graag,maar
ik blijf toch bij mijn mening dat een blurayspeler van pakweg 1000 euro niet een cd speler enof dvd speler van 1000 euro stuk kan vervangen,het geld moet toch ergens terug in vinden te zijn.
mijn bdp lx 55 is ook een cd dvd en sacd speler in 1 maar gebruik hem toch alleen maar voor bluray en heb daarnaast een dvd en cd speler.
ze kunnen wel alles afspelen maar een homecinema set kan ook alles vervangen en heb je ook geen losse componennten meer nodig maar ik ga liever niet voor alles in 1 maar wil gebruik maken waar de spelers voor bedoeld zijn.
daarom heb ik overal verschillende spelers voor omdat ik niet geloof dat als je 3 hoogwaardige spelers hebt kan worden vervangen door 1.
dit is in mijn ogen hetzelfde als een alles in 1 home cinemaset of losse componennten.
niet iedereen zal het met mij eens zijn maar een blurayspeler is een blurayspeler en een cd speler een cd speler enz.
is natuurlijk ook een bepaald gevoel wat er bij komt kijken maar dit heb ik ook met kabels enz.
niettemin veel plezier met je prachtige en schitterende ht(y)

HTip
13-07-2012, 18:03
Dat mag je best vinden hoor Jamie (y) Je hebt waarschijnlijk zelfs gelijk, zeker als je het in de betere modellen zoekt, maar dan zou ik het veelvoudige kwijt zijn dan ik nu ben.

Ik heb een keer een Marantz PM11 combinatie op mijn speakers mogen beluisteren. Het klonk prachtig, maar de (SA)CD-speler alleen kostte nieuw evenveel als wat ik voor mijn DV9600, SR9600 én mijn Oppo heb betaald. Dan is de keuze voor mij makkelijk :D

Plezier ga ik zeker weer hebben. Bedankt (y) Jij natuurlijk ook en ik ben erg benieuwd naar het artikel over jouw mooie HT...

jamiev
13-07-2012, 21:56
het ging mij niet erom of ik gelijk had,is gewoon een gevoel wat ik zelf heb.
over het artikel dat zal nog wel even duren,zondag een mail gehad van moviescene maar verder nog niets weer gehoord en we staan op het punt van inpakken om af te reizen naar lasize in het mooie italie om onze vakantie te vieren dus dat zal nog wel even op zich laten wachten.
zie alles over 2 weken wel weer,ben de ht en mijn bedrijf ook wel even zat en ga me lekker op mijn gezin focussen:-)

HTip
13-07-2012, 22:02
Ik bedoelde ook dat het prima was dat je dat gevoel hebt. Sterker nog, dat had ik vroeger ook ;)

In ieder geval hele fijne vakantie en kom goed terug! (y)

DVDProfilersFilmgek
13-07-2012, 22:50
:grin:Ook een fijne vakantie toegewenst Jamie, de mijne begint ook volgende week, dinsdag is mijn eerste vakantie dag:grin:

HTip
14-07-2012, 14:58
:grin:Ook een fijne vakantie toegewenst Jamie, de mijne begint ook volgende week, dinsdag is mijn eerste vakantie dag:grin:
Jij dan ook een fijne vakantie! 8-) (y)

Einzelgänger
04-08-2012, 14:33
Hoe is het eigenlijk met de Oppo? Werkt alles nog steeds naar behoren en heb je je indrukken over de verschillen na de update nog bij moeten stellen?

HTip
06-08-2012, 12:45
Hoe is het eigenlijk met de Oppo? Werkt alles nog steeds naar behoren en heb je je indrukken over de verschillen na de update nog bij moeten stellen?
Met de Oppo is het nog steeds goed. Bedankt voor het vragen (y) Ik heb mijn mening gelukkig niet hoeven bijstellen. De grootste verandering is in stereo. Ik vind het altijd moeilijk te beschrijven maar je kunt het vergelijken met de speakers verder uit elkaar plaatsen zonder dat de muziek versmeerd wordt. Je kunt ook de instrumenten en stemmen in de diepte/hoogte plaatsen.

Wegens tijdgebrek nog geen actie richting TUC ondernomen. Ben nog aan het onderzoeken waar de verwarring rondom de SE-versie is ontstaan.

Verder heerlijk aan het genieten van de HT. Elk weekend kijken we wel een paar films en door de weeks is het heerlijk na een drukke dag op het werk te ontspannen met een stuk muziek.

HTip
12-09-2012, 08:23
Volgende week komt DVDPF, samen met 3 anderen van het HTforum, op bezoek. Ben erg benieuwd naar zijn reactie. In ieder geval weer leuk om de ruimte te delen met andere enthousiaste audio-/videoliefhebbers.

DVDProfilersFilmgek
12-09-2012, 09:34
Die reactie/ervaring zal ik ook delen met dit forum, al zal ik waarschijnlijk niet direct reageren. Het lijkt mij dat ik minstens een dag of 3 nodig zal hebben om te herstellen van de ervaring en de wereldreis die nodig is om jouw te bereiken op je voor mij toch wel verre zuidelijke bestemming8-)

geoffreyvanvugt
12-09-2012, 10:10
Wow. Dat is wel gaaf dat jullie elkaar ook gewoon opzoeken om jullie thuisbioscopen te delen.. (y)8-)

HTip
14-09-2012, 06:37
Die reactie/ervaring zal ik ook delen met dit forum, al zal ik waarschijnlijk niet direct reageren. Het lijkt mij dat ik minstens een dag of 3 nodig zal hebben om te herstellen van de ervaring en de wereldreis die nodig is om jouw te bereiken op je voor mij toch wel verre zuidelijke bestemming8-)
:lol: Ik was vorige week zondag al weer hersteld van mijn wereldreis op zaterdag :D Vertrokken om 09.00 uur en om 02.30 weer thuis ;)


Wow. Dat is wel gaaf dat jullie elkaar ook gewoon opzoeken om jullie thuisbioscopen te delen.. (y)8-)
Is ook erg leuk om te doen (y) Zowel bezoeken als bezoek ontvangen. En weer een excuus om een hele dag mol te spelen :lol: (y)

HTip
20-09-2012, 12:00
Ik heb 2 afmeldingen gekregen en 1 persoon heeft nog niet bevestigd, dus als het zo blijft krijgt DVDProfilersFilmgek een privé demonstratie :D

Claudio Santulli
20-09-2012, 12:20
Hij heeft lang moeten wachten maar krijgt dan wel meteen de VIP treatment... :mrgreen:
Veel plezier...

HTip
20-09-2012, 12:50
Hij heeft lang moeten wachten maar krijgt dan wel meteen de VIP treatment... :mrgreen:
Veel plezier...
:mrgreen: De rode loper (ehh, tapijt) ligt al uit :lol:

hstadman
20-09-2012, 21:54
Wens jullie beiden veel plezier.
Ach, mischien net zo gezellig met zijn tweeën...heb je ook meer tijd voor dingen.(y)


Ik heb 2 afmeldingen gekregen en 1 persoon heeft nog niet bevestigd, dus als het zo blijft krijgt DVDProfilersFilmgek een privé demonstratie :D

jamiev
20-09-2012, 21:56
wat is de datum van het feestelijk gebeuren,
als je toch nog plaats hebt en ik natuurlijk welkom ben kom ik samen met mijn medeforum genoot.:-)

HTip
21-09-2012, 11:29
wat is de datum van het feestelijk gebeuren,
als je toch nog plaats hebt en ik natuurlijk welkom ben kom ik samen met mijn medeforum genoot.:-)
Ik zie je reactie zonet pas :oops: Het "feest" is al morgen, dus misschien wel te kort dag voor je. Maar als je wil kan het nog steeds, want ik heb nog plaats. Alleen moet ik het heel snel weten, want ik moet nog inkopen gaan doen.

Kan je het heel snel laten weten?

HTip
21-09-2012, 11:29
Wens jullie beiden veel plezier.
Ach, mischien net zo gezellig met zijn tweeën...heb je ook meer tijd voor dingen.(y)
Dankje! Het wordt sowieso een leuke dag hoor, daar ben ik niet bang voor (y)

jamiev
21-09-2012, 15:00
kreeg al een belletje van dvdpf.
was graag gekomen maar dit is voor mij inderdaad tekort dag.
super bedankt voor je uitnodiging en kom graag in de toekomst en keer bij je langs.
weet zeker dat je morgen weer een mooie dag te wachten staat en kijk nu al uit naar het verslag van dvdpf,zal zeker weer iets moois uitkomen(y)

HTip
21-09-2012, 19:22
kreeg al een belletje van dvdpf.
was graag gekomen maar dit is voor mij inderdaad tekort dag.
super bedankt voor je uitnodiging en kom graag in de toekomst en keer bij je langs.
weet zeker dat je morgen weer een mooie dag te wachten staat en kijk nu al uit naar het verslag van dvdpf,zal zeker weer iets moois uitkomen(y)

Jammer dat je moet werken, maar kom je gewoon een andere keer. Ik houd je wel op de hoogte als ik weer iets ga organiseren. Ben ook benieuwd hoe DVDPF het allemaal gaat beleven. Heb er (na de lastige voorbereidingen) toch weer heel veel zin in (y)

jamiev
21-09-2012, 21:50
oke,hou mij maar op de hoogte.
dvdpf is ook bij mij geweest en is een echte liefhebber en een topgozer.
weet zeker dat er uren lang wordt gepraat over onze mooie hobby.

HTip
23-09-2012, 00:17
oke,hou mij maar op de hoogte.
dvdpf is ook bij mij geweest en is een echte liefhebber en een topgozer.
weet zeker dat er uren lang wordt gepraat over onze mooie hobby.
Je hebt niets te veel gezegd. DVDPF is een kwartier geleden weggereden, dus is nog niet thuis ;) Het was weer een zeer geslaagde dag en genoten hebben we zeker, maar ik zal niet te veel verklappen. DVDPF wil nog een verslag schrijven, dus nog even geduld...

Nu is het tijd voor bedje, dus welterusten allemaal... :welterusten:

DVDProfilersFilmgek
23-09-2012, 03:12
Je hebt niets te veel gezegd. DVDPF is een kwartier geleden weggereden, dus is nog niet thuis ;) Het was weer een zeer geslaagde dag en genoten hebben we zeker, maar ik zal niet te veel verklappen. DVDPF wil nog een verslag schrijven, dus nog even geduld...

Nu is het tijd voor bedje, dus welterusten allemaal... :welterusten:

Ja, ik wil nog een verslag schrijven, maar nu eerst even slapen, A2 was op diverse plekken afgesloten, kregen fikse omleidingen door nachtelijk Nederland over allerlei smalle binnenweggetjes.....erg vermakelijk;)

Waren om ongeveer kwart voor vier weer thuis, moe maar voldaan na een lange maar geslaagde dag.

Binnenkort een verslag van de ervaringen die ik heb opgedaan op deze dag.

Stephan Nobelen
23-09-2012, 10:52
Leuk! Ben benieuwd naar het verslagje!

DVDProfilersFilmgek
23-09-2012, 16:31
Leuk! Ben benieuwd naar het verslagje!

Oke, komt ie;)

Het was lang wachten op een plekje voor een Meet&Greet en eindelijk was het dan zover:grin: De andere uitverkorenen moesten het door ziek en ander zeer laten afweten, het werd kort dag en zo gebeurde het dat ook anderen de leeggevallen plekken niet meer konden opvullen.

Niet getreurd, heb gewoon aan HTip gevraagd of ik m'n hele gezin mocht meenemen en dat was geen bezwaar:grin: Na een voorspoedige reis werden wij door hen hartelijk ontvangen, ons kind hebben we gestald in de bijkeuken waar ie zich wel thuisvoelde, hij heeft iig niet geklaagd, al was ie tegen het eind van de dag toch wel een beetje angstig dat we hem vergeten waren.

We hebben gezellig kennisgemaakt onder het genot van koffie met daarbij een groot stuk lokale specialiteit, een maaltijd op zich. Toen werd het tijd om af te dalen in de gewelven onder het huis van HTip, in de verste uithoek bevind zich de HT-ruimte.

HTip had toch al eea voorbereid en toen we dan ook de ruimte binnentraden stonden al heel beschaafd de Dire Straits te spelen. Daar werd ik toch wel even stil van, we hadden het zijdelings al even gehad over demping en aanverwante zaken, maar toen ik de ruimte betrad moest ik dat toch even op mij laten inwerken. Woont HTip al niet in een rustige omgeving, dan ook nog eens zijn HTruimte in de gewelven, niks geen omgevingsgeluiden, geen voorbijrazende auto's, geen overvliegende vliegtuigen, razende stormen of regengekletter tegen de ruimte.

Je komt binnen in een oase aan rust, deze rust werd aangevuld met de klanken van de Dire Straits, doordat er geen storende omgevingsgeluiden waren en de ruimte zo goed als perfect is op akoestich gebied, klonken de Dire Straits alsof zij alleen voor jou speelden, subtiel maar toch krachtig klonk het, dit ondanks dat het volume laag stond. Bleek het geluid afkomstig te zijn van een SA-CD, eentje die ik zelf als enige SA-CD ook in mijn muziekverzameling heb. We hebben nog enkele nummers van het album gedraaid. Zal niet zeggen dat het hetzelfde klinkt als bij mij thuis..... kan niet eens door de akoestiek die bij mij compleet anders is en naar ik nu begrijp hier en daar wel wat verbetering kan gebruiken ondanks dat ik zelden op hogere volumes kan spelen. Ik was al lange tijd benieuwd naar het geluid van HTip zijn opstelling en nu kwam het moment van de waarheid, de klankkleur van HTip zijn ALR/Jordan's komt helemaal overeen met mijn eigen smaak en ook al zullen ze iets anders klinken dan mijn eigen Focals(een mens kan maar heel moeilijk vergelijken op afstand) ze zitten zeker dicht bij elkaar in de buurt, voelde me dan op dat gebied helemaal thuis(y) HTip zijn speakers kunnen wat mij betreft niet stuk, helemaal mijn ding. Om eerlijk te zijn, vond zijn center iets rijker van klank overkomen dan mijn eigen center, maar misschien toch eens tijd om het geluid daarvan iets meer in de hoogte te richten, heb ik nog steeds niet gedaan:oops:

Na de Dire Straits wat opgezet van CD's die ik zelf had meegenomen, voor degenen die de Spirits of Nature serie kennen weten dan wel waar ik het over heb, ook dit klonk heerlijk bij HTip, de Spirits of Nature CD's kennen veel detail en dat was dan ook goed te horen en dat in die ruimte, dat was genieten van muziek zoals het bedoeld is. Ook is er muziek van The Eagles beluisterd, wederom iets dat we beiden waarderen kunnen, de muziek van The Eagles staat met zorg op de dragers en dat is te horen. Had nog een Blu-ray meegenomen van The Killers, hierbij ging de projector aan...... en toen zaten we middenin het concert, het plubliek daar was laaiend enthousiast en wij niet minder, mijn wederhleft zei niet veel, zat gewoon te genieten:grin: Hierna nog een paar nummers van Keane, had deze Blu-ray ook bij me, maar dat was achteraf niet nodig, HTip had deze zelf ook.

Het was een genot om naar te luisteren, speakers staan gewoon heerlijk afgesteld, je zit er middenin en alles klinkt even krachtig, het geheel was in perfecte balans met elkaar, helemaal zoals ik zelf ook voel zoals ik denk dat het ook hoort. Jammer dat ik zelf niet zo'n perfecte ruimte heb en mij 99% van de tijd moet inhouden met de volumeknop:cry: Bij HTip konden we helemaal uit ons dak gaan...... en wees eerlijk, een live concert draai je toch niet op fluisterniveau;)

Tussendoor een mooie uitleg gekregen van HTip hoe hij aan zo'n mooie akoestiek is gekomen, dat is overigens geen simpel 1 2 3 zal ik je even vertellen onderwerp, daar zitten nog een hele berg haken en ogen aan en er is toch wel enige kennis voor nodig. Van de vloer met kleed tot het plafond met de speciale platen en de muren met diffusers en aan de andere kant weer absorbers is dat best een heel verhaal, het is ons dan ook tussen verschillende muziek en beelden in begrijpelijke brokken uit de doeken gedaan. Heb ook enkele meetrapporten en de grafieken daarvan gezien, is toch wel specialisten werk. Ik heb wel begrepen dat ik het in mijn eigen woonomstandheid niet zo zou kunnen maken, blijft er weinig kamer over, maar dan wel 1 met een uitstekende akoestiek, pas er dan alleen zelf niet meer bij;) Waar we waarschijnlijk wel toe zullen overgaan is de aanschaf van een soort van demping onder de subwoofer, fijner voor de buren en het moet het sub laag ook nog eens ten goede komen.

Oh..... zei mijn wederhelft vanmorgen, HTip is toch wel een beetje overdreven.....zeg ik, wat bedoel je..... nou dat van die schone stroom, zeg ik, ja...... daar heb ik ook zo mijn bedenkingen over8-);)

Eerlijk, HTip is bloedserieus, heeft veel gevoel voor detail en perfectie en dat was te zien aan allerlei details in de HTruimte, keurig nette afwerking en alle kabels netjes weggewerkt. Zelfs achter zijn apparatuur maakt het nog een opgeruimde indruk, de kabels zijn allemaal van hoge kwaliteit en het geheel ziet er daardoor al heel netjes uit, heb hem al gezegd dat hij bij mij een rolberoerte krijgt als ie ziet hoe het er bij mij uitziet:rolleyes:

Spelletjes zijn aan mij niet besteed, maar mijn wederhelft heeft voor het eten nog een halfuurtje mogen stoeien op het circuit van Top Gear, als ik dat goed onthouden heb, en dat is niet makkelijk voor iemand die niet kan autorijden, ach het vermaak was er niet minder om en op zo'n super groot scherm is het heel indrukwekkend.

Tussen de middag, nou ja, iets later dan, hebben we aan de broodjes gezeten, was ook een broodje hotdog bij, die had bij ons kind nog de meeste belangstelling;), in de avondpauze hebben we even rustig gegeten, de lasagne was heerlijk, net weer even anders als ik gewoon was, zeker ook een keer zo proberen te maken, zal het recept nog even vragen, zo lusten we het vaker(y) Hierna weer snel de spelonken in om aan het avondprogramma te beginnen.

We hebben een disc bekeken die op/door HT forumleden in elkaar was gezet, allemaal fragmenten die eruit springen als je een demo wil geven, was gewoon lekker ontspannen om dat zo over je heen te laten gaan, beelden en geluid die indruk maken, verstand op nul en je laten verwennen. Er stonden 3 onderdelen op de disc en ze hebben me alledrie geboeid gehouden, ook al waren er veel fragmenten bij die ik al wel kende, het was gewoon leuk om ze zo los voorbij te zien en horen komen.

Kleine pauze, glazen bijgevuld, snack erbij en wederom de gewelven weer in, nu was de hoofdfilm aan de beurt. De keus was snel gemaakt, een film die HTip nog niet kende en wij enkel nog in 3D hadden gezien en nu ook nog wel eens in 2D wilden zien omdat je dan nog wat makkelijker de film kan volgen. Het is een hele zit, The Avengers, maar de tijd vliegt voorbij en het is achter elkaar actie en nog eens actie, humor en spectakel en waanzinnig goed geluid dat je aan je stoel gekluisterd houd. HTip zijn sub heeft dan ook praktisch geen moment zonder werk gezeten;) Als je een film bij HTip op zijn geweldig grote scherm ziet en met dat prachtige geluid erbij, dan weet je dat er heel veel bioscopen zijn die zich best wel mogen gaan schamen. Toch denk ik dat een bioscoop nooit in de buurt komt, is het in een HT al lastig om een paar ideale luisterplekken te maken, in een bioscoop is dat bijna een onbegonnen zaak, dus kijk ik het liefst thuis, kan ik ook zelf nog eens een extra pauze inlassen. Waar je zeker eerste klas zit, bij HTip, woont alleen een paar meter uit m'n richting, maar zijn HT is meer dan alleen maar een kleine bioscoop, meer uitgebalanceerd, meer kwaliteit en je kan er ook lekker naar muziek luisteren(y)

Na de Hoofdfilm hebben we nog even gezellig zitten nakletsen, ik met een kopje koffie erbij om de reis een beetje opgepept aan te kunnen vangen. HTip's wederhelft kreeg kleine oogjes en het werd om 1:00 toch wel tijd om de reis aan te vangen, een lange dag, maar hij was voorbij gevlogen.

HTip en zijn vrouw zijn lieve mensen, zijn hier dan ook van harte welkom en mocht er ooit nog eens een herhaling komen, dan laat ik mij niet tegenhouden door mijn wederhelft en neem dan m'n rears mee, helemaal benieuwd hou ze dan klinken in zo'n akoustisch goede ruimte.

HTip en vrouw, we hebben genoten en nogmaals hartelijk bedankt, ook namens mijn wederhelft en ons kind(y)

jamiev
23-09-2012, 17:19
super om te lezen dit.(y)
schijnbaar hebben jullie zeer veel plezier gehad.
en de bios van htip is natuurlijk ook een pareltje.
mooi verslag dvdpf(y)

Stephan Nobelen
23-09-2012, 17:45
Leuk verslagje. Lijkt me inderdaad fantastisch om een ruimte te hebben waar je, zonder anderen tot last te zijn, met de volume knop kunt spelen.

Einzelgänger
23-09-2012, 23:24
Leuk verslag inderdaad en een hele hoge eer voor de HT van HTip (y).

HTip
24-09-2012, 16:30
Ja, ik wil nog een verslag schrijven, maar nu eerst even slapen, A2 was op diverse plekken afgesloten, kregen fikse omleidingen door nachtelijk Nederland over allerlei smalle binnenweggetjes.....erg vermakelijk;)

Waren om ongeveer kwart voor vier weer thuis, moe maar voldaan na een lange maar geslaagde dag.

Binnenkort een verslag van de ervaringen die ik heb opgedaan op deze dag.

:shock: Hebben jullie er meer dan 3 uur over gedaan. En dat midden in de nacht :roll:

Heb zojuist het verslag gelezen en ben er even stil van. Dat jullie onder de indruk waren hadden jullie al gezegd, maar dat jullie het zó hebben beleefd dat doet me toch wel heel erg deugd. Hebben jullie de lange reis niet voor niets gemaakt ;)

Bedankt voor alle mooie woorden en complimenten (y) We hebben het heel erg gezellig met jullie gehad en als we weer een keer op familiebezoek bij jullie in de buurt zijn komen we natuurlijk graag langs.

En we wonen hier nog wel even, dus dit was vast niet de laatste keer ;)

P.S. 1: Mag ik je verslag ook op het HTforum plaatsen?
P.S. 2: Dit zijn de links naar de SubDude (http://www.bax-shop.nl/luidspreker-monitor-isolatie/auralex-subdude-subwooferisolatie/product-details.html) en de Gramma (http://www.bax-shop.nl/luidspreker-monitor-isolatie/auralex-gramma-versterker-/luidsprekerisolatie/product-details.html)...

DVDProfilersFilmgek
24-09-2012, 18:18
:shock: Hebben jullie er meer dan 3 uur over gedaan. En dat midden in de nacht :roll:

Heb zojuist het verslag gelezen en ben er even stil van. Dat jullie onder de indruk waren hadde jullie al gezegd, maar dat jullie het zó hebben beleefd dat doet me toch wel heel erg deugd. Hebben jullie de lange reis niet voor niets gemaakt ;)

Bedankt voor alle mooie woorden en complimenten (y) We hebben het heel erg gezellig met jullie gehad en als we weer een keer op familiebezoek bij jullie in de buurt zijn komen we natuurlijk graag langs.

En we wonen hier nog wel even, dus dit was vast niet de laatste keer ;)

P.S. 1: Mag ik je verslag ook op het HTforum plaatsen?
P.S. 2: Dit zijn de links naar de SubDude (http://www.bax-shop.nl/luidspreker-monitor-isolatie/auralex-subdude-subwooferisolatie/product-details.html) en de Gramma (http://www.bax-shop.nl/luidspreker-monitor-isolatie/auralex-gramma-versterker-/luidsprekerisolatie/product-details.html)...

De reis heen was in 2,5 uur gepiept, geen enkel oponthoud, de reis terug was 2 uur en 3 kwartier, waren echt heel vreemde omleidingen, we zijn 2x van de snelweg afgestuurd en 1x dachten we weer een oprit op te kunnen, was ook die afgezet en stond er een soort van bewaking voor zodat je vooral maar niet de weg op zou gaan. Wederhelft had zoiets van..... nou als dat zo doorgaat komen we nooit meer thuis:???: Is toch gelukt, het was droog en het zicht was verder goed en tijdens de omleidingen was onze Tom Tom onze grote vriend....... onze bordenplaatsers hebben niet echt hun best gedaan om je goed om te leiden al kwamen we regelmatig zo'n verdwaald bordje tegen;)

De woorden uit het verslag kwamen uit een HTliefhebbers hart, we hebben dan ook met plezier de dag bij jullie doorgebracht(y) Het is geen probleem als je het verslagje ook elders plaatst, ben daar geen member dus kan het zelf niet.

Dank je voor de links, die zullen binnenkort wel omgezet worden in iets tastbaars, daar houd ik je dan vanzelfsprekend wel van op de hoogte;)

Nogmaals, jullie zijn van harte welkom, laat het me tijdig weten, neem ik eventueel wat uren op van mijn werk als dat nodig en mogelijk mocht zijn.

DVDProfilersFilmgek
24-09-2012, 18:35
super om te lezen dit.(y)
schijnbaar hebben jullie zeer veel plezier gehad.
en de bios van htip is natuurlijk ook een pareltje.
mooi verslag dvdpf(y)

Ja, we hebben veel plezier gehad, inderdaad een pareltje(y)

Toch kunnen wij ieder op onze eigen wijze best heel tevreden zijn, zo ben ik zelf ook heel tevreden, al zou ik ook best wel zo'n dedicated ruimte willen hebben, en wees eerlijk wie niet. Je hebt zelf ook een vrijstaande ruimte waar je je ook helemaal kunt uitleven, hoef je op dat gebied niets te vertellen8-)

Ach, je kunt niet alles hebben in het leven, we roeien met de riemen die we hebben. Jij bent vanzelfsprekend ook nog steeds van harte welkom, en dat geld nog wel voor enkele echte liefhebbers op het forum, zij weten hopenlijk toch ook wel wie ik bedoel, wie hier oprecht naar binnenhuppelt wordt er door ons echt niet uitgeknikkerd;)

Nog bedankt voor je ondersteunende woorden(y), vond het jammer dat je er niet bij kon zijn:-(

Claudio Santulli
24-09-2012, 19:29
Roeien met de riemen die je hebt is wat je voortdrijft, zeg maar. :-)
Leuk verslag.

Zeg eens eerlijk. Zonder enige denial. Hoe keek je de volgende dag naar je eigen set... :mrgreen:

DVDProfilersFilmgek
24-09-2012, 20:02
Roeien met de riemen die je hebt is wat je voortdrijft, zeg maar. :-)
Leuk verslag.

Zeg eens eerlijk. Zonder enige denial. Hoe keek je de volgende dag naar je eigen set... :mrgreen:

Heel eerlijk..... met nog steeds dezelfde grote liefde:grin:

HTip heeft een perfecte ruimte, die heb ik helaas niet:-(, maar zoals ik ook al schreef, hij heeft speakers die op het gebied van klankkleur overeen komen met mijn eigen speakers/smaak, kom ook behoorlijk laag, alleen kan ik dat maar zelden botvieren. :-P

Ja, dan de beeldbeleving, dacht even dat er hier zo'n schijthuisgevalletje stond toen ik weer thuis kwam;) Ja, zo'n groot scherm heeft toch wel wat, maar wat ik al schreef, ik roei wel met de riemen die ik heb en ben daar nog steeds heel erg blij mee:grin:

Ik ken mijn beperkingen en kan bij een ander de zon in het tuintje zien schijnen.:grin:

jamiev
24-09-2012, 21:45
claudio,
denk dat dvdpf best een behoorlijke set heeft,
heb jij zelf natuurlijk ook wel zeker met je nieuwe pana.
een dedicated ht is gewoonweg schitterend mooi omdat je geen rekening hoeft te houden met de normale leefomstandigheden en daarin kunt doen wat je zelf wilt.:-)

jamiev
24-09-2012, 21:52
dvdpf.
mijn vrouw heeft vol verbazing het verslag gelezen van htip zijn ht en jullie ervaring.
zij had ook al de foto s gezien van deze ht en een verhaal erbij maakt het mooi compleet.
wij komen zeer zeker een keer bij je langs en hopelijk ook in deze mooie ht.

HTip
25-09-2012, 08:15
De reis heen was in 2,5 uur gepiept, geen enkel oponthoud, de reis terug was 2 uur en 3 kwartier, waren echt heel vreemde omleidingen, we zijn 2x van de snelweg afgestuurd en 1x dachten we weer een oprit op te kunnen, was ook die afgezet en stond er een soort van bewaking voor zodat je vooral maar niet de weg op zou gaan. Wederhelft had zoiets van..... nou als dat zo doorgaat komen we nooit meer thuis:???: Is toch gelukt, het was droog en het zicht was verder goed en tijdens de omleidingen was onze Tom Tom onze grote vriend....... onze bordenplaatsers hebben niet echt hun best gedaan om je goed om te leiden al kwamen we regelmatig zo'n verdwaald bordje tegen;)

Het lijkt wel België ;) Met omleidingen krijg je soms maar 1 bord te zien, "Omleiding" en dan zoek het maar uit. Wordt trouwens al beter...



De woorden uit het verslag kwamen uit een HTliefhebbers hart, we hebben dan ook met plezier de dag bij jullie doorgebracht(y) Het is geen probleem als je het verslagje ook elders plaatst, ben daar geen member dus kan het zelf niet.

Ook dat hebben we gemeen (y) Ik heb het verslag ook op het HTforum geplaatst. De reacties daarop kan je eventueel daar (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg2263708#msg2263708) volgen.



Dank je voor de links, die zullen binnenkort wel omgezet worden in iets tastbaars, daar houd ik je dan vanzelfsprekend wel van op de hoogte;)

Ben benieuwd...



Nogmaals, jullie zijn van harte welkom, laat het me tijdig weten, neem ik eventueel wat uren op van mijn werk als dat nodig en mogelijk mocht zijn.
Gaan we zeker doen. Ik zal je het ruim van te voren laten weten...

HTip
25-09-2012, 08:16
Heel eerlijk..... met nog steeds dezelfde grote liefde:grin:

HTip heeft een perfecte ruimte, die heb ik helaas niet:-(, maar zoals ik ook al schreef, hij heeft speakers die op het gebied van klankkleur overeen komen met mijn eigen speakers/smaak, kom ook behoorlijk laag, alleen kan ik dat maar zelden botvieren. :-P

Ja, dan de beeldbeleving, dacht even dat er hier zo'n schijthuisgevalletje stond toen ik weer thuis kwam;) Ja, zo'n groot scherm heeft toch wel wat, maar wat ik al schreef, ik roei wel met de riemen die ik heb en ben daar nog steeds heel erg blij mee:grin:

Ik ken mijn beperkingen en kan bij een ander de zon in het tuintje zien schijnen.:grin:

Hele goede instelling! (y)(y)

HTip
25-09-2012, 08:18
dvdpf.
mijn vrouw heeft vol verbazing het verslag gelezen van htip zijn ht en jullie ervaring.
zij had ook al de foto s gezien van deze ht en een verhaal erbij maakt het mooi compleet.
wij komen zeer zeker een keer bij je langs en hopelijk ook in deze mooie ht.
Zoals je weet ben je natuurlijk welkom. Ik laat je wel weten als ik weer iets ga organiseren. Begrijp ik goed dat je vrouw dan wil meekomen?

Martijnst1990
25-09-2012, 09:30
Prachtige ruimte zoals je weet, Philip! ;)

En erg leuk verslag, DVDProfiler! Leest lekker weg en zorgt goed voor de sfeer die in die ruimte heerst :)

HTip
25-09-2012, 17:37
Prachtige ruimte zoals je weet, Philip! ;)

En erg leuk verslag, DVDProfiler! Leest lekker weg en zorgt goed voor de sfeer die in die ruimte heerst :)

Hey Martijn,

Leuk dat je je speciaal hebt geregistreerd om hier ook een reactie te posten (y)

Groetjes,
Philip

jamiev
25-09-2012, 22:04
mijn vrouw hoeft niet perse mee maar vind het ook niet erg als ze mee moet.
denk dat wij niet veel van elkaar verschillen en onze partners ook plezier beleven aan onze hobby anders was het ook nooit zover gekomen.
als ze mag meekomen is het oke,zoniet is het ook oke.
hoor het wel waneer je weer iets op de planning hebt staan.

HTip
26-09-2012, 00:07
We hebben inderdaad geluk met onze vrouwen (y) We zien tegen die tijd wel...

DVDProfilersFilmgek
26-09-2012, 13:00
We hebben inderdaad geluk met onze vrouwen (y) We zien tegen die tijd wel...

Yep;)

BTW, ik heb wat besteld en is iets onderweg, als het goed is.:roll:

Laat het via mijn eigen topic, ondersteund door een plaatje natuurlijk, wel even zien als het zover is:grin:

HTip
26-09-2012, 14:57
Yep;)

BTW, ik heb wat besteld en is iets onderweg, als het goed is.:roll:

Laat het via mijn eigen topic, ondersteund door een plaatje natuurlijk, wel even zien als het zover is:grin:
Laat me eens raden... iets met Aura en Dude/Gram? :lol:
Dat heb je overigens snel beslist ;)

Ben benieuwd of het jou ook werkt, maar dat lees ik wel in jouw topic...

StefaanD
26-09-2012, 20:02
Tja die subdude doet echt wel zeer goed zijn werk. Ben nog altijd blij dat 'k deze ook overgenomen toen de BK XXLS 400 tweedehands werd aangekocht.

Enne leuk verslag om te lezen Dvdpf (y)

DVDProfilersFilmgek
27-09-2012, 16:55
Tja die subdude doet echt wel zeer goed zijn werk. Ben nog altijd blij dat 'k deze ook overgenomen toen de BK XXLS 400 tweedehands werd aangekocht.

Enne leuk verslag om te lezen Dvdpf (y)

Dankje:grin:

Is vandaag aangekomen, heb er wat foto's van gemaakt, hem geplaatst en nu minstens een weekje dit gaan ervaren met wat verschillende films/muziek, houd jullie op de hoogte op mijn eigen stekkie, doe er daar dan een paar plaatjes bij8-)

HTip
10-10-2012, 14:12
Weinig nieuws anders dan dat ons beeld weer helemaal optimaal is. De aankoop van de ex-demo JVC projector was inclusief 3 hercalibraties, bij 200 uur, bij 600 uur en 1000 uur. Die van 200 uur hebben we gekregen voor aankoop. Die van 600 uur is uiteindelijk 740 uur geworden, dus die van 1000 zullen we waarschijnlijk ook een tijdje kunnen uitstellen.

Door de prima calibratiemogelijkheden van de projector zijn bijna perfecte waarden gehaald. Het resultaat:

De punten liggen ideaal rond het centrum (zoals hier)
https://lh6.googleusercontent.com/-H4YP3fVg3iI/UHSR7msLCvI/AAAAAAAAHD4/Yetn_OpaRgg/s714/JVC%2520DLA-HD950%2520-%2520Calibration%2520740hrs%2520-%2520Chromacity%2520coordinates.jpg

Wanneer de waarden (blauwe lijn) ergens tussen 6000 en 7000 liggen blauwe lijnen dan is het al goed. 6500 is ideaal.
https://lh4.googleusercontent.com/-w3tSf_xX_go/UHSR8IwDNzI/AAAAAAAAHD8/efST15XPOIE/s704/JVC%2520DLA-HD950%2520-%2520Calibration%2520740hrs%2520-%2520Temperature%2520tracking.jpg

Idem voor de kleuren, maar dan binnen 90 en 110%. 100% is ideaal. En zo min mogelijk afwijking van de verschillende kleuren.
https://lh5.googleusercontent.com/-KuEuldZJi18/UHSR80AVXsI/AAAAAAAAHEA/31aM5aBd4fo/s710/JVC%2520DLA-HD950%2520-%2520Calibration%2520740hrs%2520-%2520Color%2520tracking.jpg

Daarnaast met een iets hoger contrast en brightness hebben we ook nog meer diepte en doortekening. Jullie kunnen je dus wel voorstellen dat we erg blij zijn met dit resultaat. Dat was de calibrateur overigens ook ;)

Claudio Santulli
10-10-2012, 15:45
Nette waardes hoor.

HTip
10-10-2012, 19:09
Nette waardes hoor.
Zeker! Sommige waarden zijn gewoon bijna perfect. De volgende M&G op 24 november zal ik de gasten het verschil laten zien tussen de verschillende fabrieksmodes, THX en ISF. Wij zien duidelijk het verschil, maar zien anderen dat ook?

Claudio Santulli
10-10-2012, 19:38
Los van het feit dat het niet uitmaakt wat andere zouden zien, ze zullen toch ogen tekort komen... :-) Zolang jij maar geniet. Zo trap ik ff een open deur in. :mrgreen:

HTip
11-10-2012, 22:09
Los van het feit dat het niet uitmaakt wat andere zouden zien, ze zullen toch ogen tekort komen... :-) Zolang jij maar geniet. Zo trap ik ff een open deur in. :mrgreen:
Heb je ook weer gelijk in. Maakt ook eigenlijk niet uit of anderen het wel of niet zien. En don't worry, wij genieten ons suf (y) :D

DVDProfilersFilmgek
12-10-2012, 16:00
Daar gaat het om...... lekker zelf/samen genieten(y) Is jullie wel toevertrouwd;)

BTW, het Subdude verslagje is geplaatst8-)

Tartaros
13-10-2012, 08:26
Heb deze thuisbioscoop ooit op een andere fora gezien een hele tijd geleden.
Ben alleen de naam kwijt van die site tot mijn spijt.

Vind dit nog steeds 1 van de betere thuisbioscopen die ik gezien heb, en nog van een Nederlander ook blijkt zo.

Martijnst1990
13-10-2012, 09:37
Heb deze thuisbioscoop ooit op een andere fora gezien een hele tijd geleden.
Ben alleen de naam kwijt van die site tot mijn spijt.

Vind dit nog steeds 1 van de betere thuisbioscopen die ik gezien heb, en nog van een Nederlander ook blijkt zo.
HTforum wellicht ;)