PDA

Bekijk de volledige versie : Welke film/serie heb je net gekeken en wat vond je er van? (12)



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24

Jeroen D
22-03-2013, 15:52
Ik kijk nu iedere dag enkele delen van de serie Revange, heel verslavend.
Het zit goed in elkaar.

Bedoel je deze serie ?

http://www.imdb.com/title/tt1837642/

De_Hollander
22-03-2013, 17:53
Bedoel je deze serie ?

http://www.imdb.com/title/tt1837642/Ja klopt, deze bedoel ik.

YAH87
22-03-2013, 18:44
Dumb & Dumber (1994) (http://www.imdb.com/title/tt0109686/)

De twee armoedige en simpele knuppels Lloyd en Harry, gespeeld door Carrey en Daniels, zijn vrienden voor het leven met dead-end jobs. Wanneer Lloyd een koffer onderschept van een klant, waar hij tevens een oogje op heeft, besluit hij samen met Harry de koffer terug te brengen naar haar in hun “hondenmobiel”. Onderweg raken ze in penibele situaties verstrikt en maken ze bepaald geen vrienden.


http://collider.com/wp-content/uploads/dumb-and-dumber-sequel-jim-carrey.jpeg


Dumb & Dumber To?
Dumb & Dumber is het debuut van de gebroeders Farrelly, en wat voor één. Hun eerste film bracht wereldwijd bijna een kwart miljard dollar (http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=dumbanddumber.htm) op in het laatje. Zulke cijfers vragen om een tweede film zou je denken en het duurde uiteindelijk negen jaar tot Lloyd en Harry terug waren in een gênante slechte prequel (http://www.imdb.com/title/tt0329028/) zonder Carrey en Daniels als de Farrelly broers. Een vervolg (http://www.imdb.com/title/tt2096672/?ref_=sr_2) is echter in de maak, gelukkig mét de gebruikelijke cast, en staat in de planning voor 2014.

Klassieke scenes
Als je bent opgegroeid in de jaren ’90 kan je niet om deze film heen en heb je ‘m minimaal één keer gezien. De film staat vol met geslaagde wc-humor en klassieke scenes; Lloyd die harteloos een dode vogeltje (http://www.youtube.com/watch?v=5SldBtvWFhM) verkoopt aan een blind jochie, de agent die een slokje neemt van een “biertje (http://www.youtube.com/watch?v=RD2YJrvd71Y)” of het geniale einde waarin de heren een bus vol met beeldschone dames (http://www.youtube.com/watch?v=Ku1Xc6NT6m8), onbewust, afwijzen. Enfin, genoeg komische momenten in de film die elkaar rap opvolgen. Carrey en Daniels geven perfect gestalte aan hun rollen waarbij hun personages flink op de lachspieren werkt.

Dumb & Dumber: Tijdloze komedieklassieker die garant staat voor calorieënverbranding.

Stephan Nobelen
23-03-2013, 15:29
Top Gun

Wat mij betreft een typische jaren 80 film. In principe is het niet zoveel bijzonders, maar er hangt een bepaalde sfeer rondom de film waardoor hij toch interessant is. Oorlog wordt op een bepaald vreemde manier enigszins verheerlijkt. "wanneer je een harde bikkel bent, hoef je van oorlog niet te vrezen" zo lijkt de boodschap soms wel.

Voor de rest veel leuke karakters, en prachtige straaljager scènes!

7,3 /10

Franklin1975
23-03-2013, 17:14
Top Gun

Wat mij betreft een typische jaren 80 film. In principe is het niet zoveel bijzonders, maar er hangt een bepaalde sfeer rondom de film waardoor hij toch interessant is. Oorlog wordt op een bepaald vreemde manier enigszins verheerlijkt. "wanneer je een harde bikkel bent, hoef je van oorlog niet te vrezen" zo lijkt de boodschap soms wel.

Voor de rest veel leuke karakters, en prachtige straaljager scènes!

7,3 /10

Een van mijn favoriete films uit de 80s en altijd een genot om te zien. Briljant op blu-ray.

Zero Dark Thirty

Deze film was een van de 8 films die dit jaar kans maakte op de Oscar voor Beste Film. Waar ik vorig jaar de genomineerde films al erg zwak vond, leek dit jaar de keuze een stuk beter, ook al vielen gaandeweg Skyfall en Intouchable (voor beste niet Engelstalige film) af. Vond ik Argo nog wel een mooi gemaakte film die erg authentiek overkwam, was Silver Linings Playbook niet meer dan een aardige film (in tweede instantie), daar viel Life Of Pi thuis op de bank vol-le-dig door de mand. Misschien geweldig om in de bios in 3D te zien (al je ogen 3D aan kunnen; niet bij mij iig.), maar bij mij vind ik dat een film ook thuis overeind moet blijven, en niet een gimmick die alleen in de bios werkt.

En ook deze film viel zwaar tegen. Ik ben binnen het half uur zelfs in slaap gevallen! Ik hou al niet van martelpraktijken, maar al helemaal niet als een voor mij willekeurig sympathiek ogend persoon gemarteld wordt. De film werd pas interessant toen mooie Jessica (Jennifer Ehle) in beeld kwam. Wat helaas niet lang duurde.

Vervolgens krijgen we allemaal mooi geschoten stille beelden te zien die zo niet overtuigend en geloofwaardig spannend zijn. Om over het vinden van OBL's schuilplaats en zijn overmeestering maar te zwijgen. Wat een deceptie. Wat een anti-climax. Belachelijke nominatie. Een belediging eigenlijk.

Waarom de 6 voor de film? De film is goed gemaakt, professioneel, goede geluidseffecten en mooie filmscore (ook al heb ik het idee dat ik het letterlijk in eerdere films heb gehoord). De productie is gewoon goed en de acteerprestaties zijn ook degelijk. Alleen snap ik niks van de rol van Harold Perrineau (Link uit Matrix 2 en 3). Buiten dat het leek of hij net uit een diepe slaap is ontwaakt, voegt hij mijns inziens ook niks toe aan de film, waargebeurd of niet.

6,0/10

rogue
23-03-2013, 19:10
Een van mijn favoriete films uit de 80s en altijd een genot om te zien. Briljant op blu-ray.

Zero Dark Thirty

Deze film was een van de 8 films die dit jaar kans maakte op de Oscar voor Beste Film. Waar ik vorig jaar de genomineerde films al erg zwak vond, leek dit jaar de keuze een stuk beter, ook al vielen gaandeweg Skyfall en Intouchable (voor beste niet Engelstalige film) af. Vond ik Argo nog wel een mooi gemaakte film die erg authentiek overkwam, was Silver Linings Playbook niet meer dan een aardige film (in tweede instantie), daar viel Life Of Pi thuis op de bank vol-le-dig door de mand. Misschien geweldig om in de bios in 3D te zien (al je ogen 3D aan kunnen; niet bij mij iig.), maar bij mij vind ik dat een film ook thuis overeind moet blijven, en niet een gimmick die alleen in de bios werkt.

En ook deze film viel zwaar tegen. Ik ben binnen het half uur zelfs in slaap gevallen! Ik hou al niet van martelpraktijken, maar al helemaal niet als een voor mij willekeurig sympathiek ogend persoon gemarteld wordt. De film werd pas interessant toen mooie Jessica (Jennifer Ehle) in beeld kwam. Wat helaas niet lang duurde.

Vervolgens krijgen we allemaal mooi geschoten stille beelden te zien die zo niet overtuigend en geloofwaardig spannend zijn. Om over het vinden van OBL's schuilplaats en zijn overmeestering maar te zwijgen. Wat een deceptie. Wat een anti-climax. Belachelijke nominatie. Een belediging eigenlijk.

Waarom de 6 voor de film? De film is goed gemaakt, professioneel, goede geluidseffecten en mooie filmscore (ook al heb ik het idee dat ik het letterlijk in eerdere films heb gehoord). De productie is gewoon goed en de acteerprestaties zijn ook degelijk. Alleen snap ik niks van de rol van Harold Perrineau (Link uit Matrix 2 en 3). Buiten dat het leek of hij net uit een diepe slaap is ontwaakt, voegt hij mijns inziens ook niks toe aan de film, waargebeurd of niet.

6,0/10
M.i was het een grove belediging geweest als Skyfall genomineerd was geweest i.t.t. deze geweldige film ;).

Stephan Nobelen
23-03-2013, 23:38
The hobbit

Voor de tweede maal gezien en ook deze keer blijf ik bij mijn mening: The hobbit steekt heel degelijk in elkaar, maar de vergelijking met LOTR wordt automatisch toch gemaakt. Deze strijd wint The Hobbit niet mijns inziens, omdat de film er erg lang over doet om mij als kijker echt in de film te trekken. Wanneer het gezelschap voorbij de vechtende bergen zijn volgt de ene na de andere fantastische scene en dat levert de film dan uiteindelijk toch een prima score op.

8/10

Melzz
24-03-2013, 09:00
Super 8 - J.J. Abrams - 2011

De film begon geweldig maar begon me gaandeweg helaas steeds meer te verliezen. Echt een film die ik geweldig wilde vinden maar die me na afloop toch wat teleurgesteld achterliet. Dat de film niet zo origineel is, vond ik geen probleem....het was eerder een lekkere throwback naar onschuldige avonturenfilms met kids zoals the Goonies en Stand by Me. Wat me echter tegen stond waren de volgende punten:

- Elle Fanning, volgens mij is die hele familie Fanning reteirritant
- Blauwe lensflare all over the place.....echt veel te veel toegepast
- Wel heel erg Spielberg leentjebuur
- Het grootste minpunt in mijn ogen: veel te sentimenteel met als dieptepunt het jongetje dat de grote boze alien vermanend toesprak incl klef muziekje....ugh

De film wint echter aan punten door het vakmanschap dat van de film afspat. Maar ik het nu eenmaal een allergie voor klef sentiment, een aspect waar Spielbergs War of the Worlds ook mee te kampen had. Hier had in mijn ogen meer in kunnen zitten. Toch heb ik me erg vermaakt en het sterke eerste deel maakt veel goed.

7,8

BigLebowski
24-03-2013, 10:05
Klef sentiment is iets wat ook ik heel slecht kan hebben...het vakmanschap wat volgens jou van de film afspat, kon deze film voor mij dan ook op geen enkele manier meer redden. Jij bent nog heel soepel in je beoordeling vind ik, gezien je kritiekpunten.

Een film met een goed eerste deel en een zo slecht, aftakelend tweede deel geeft in mijn ogen alleen maar aan hoe onevenwichtig de film in elkaar zit. Geen vakwerk zou ik dus denken. Maar goed, als jij je ermee vermaakt hebt, prima dan ;) Ik kon me alleen maar zitten ergeren helaas.

Marcel v/d H.
24-03-2013, 10:33
Super 8 - J.J. Abrams - 2011
- Blauwe lensflare all over the place.....echt veel te veel toegepast


Dit zit ook in Looper, zie het nut er persoonlijk totaal niet van in...

Melzz
24-03-2013, 11:18
Klef sentiment is iets wat ook ik heel slecht kan hebben...het vakmanschap wat volgens jou van de film afspat, kon deze film voor mij dan ook op geen enkele manier meer redden. Jij bent nog heel soepel in je beoordeling vind ik, gezien je kritiekpunten.

Een film met een goed eerste deel en een zo slecht, aftakelend tweede deel geeft in mijn ogen alleen maar aan hoe onevenwichtig de film in elkaar zit. Geen vakwerk zou ik dus denken. Maar goed, als jij je ermee vermaakt hebt, prima dan ;) Ik kon me alleen maar zitten ergeren helaas.

Ik noem inderdaad minpunten die de film voor mij behoorlijk afzwakte. Met vakmanschap bedoel ik dat er goed camerawerk in zit, het tempo hoog ligt en het geheel toch sterk in elkaar zit. J.J. Abrams kan echt wel wat. Wellicht ligt het sentimentele in de lijn van de film maar mij ligt het niet. Ergeren is voor mij dan een te groot woord maar het zwakte het geheel wel af. De perikelen rond het groepje dat een eigen film maakt vond ik leuk om te zien. En het geheel over the top ongeluk aan het begin vond ik heerlijk spectaculair. Ook de kunst van het weglaten was, zeker tijdens de eerste helft, erg goed gedaan.

Maar die familie Fanning....brrrr....al die wichten vind ik strontirritant. Met Dekato op eenzame hoogte...

Jordy van Buel
24-03-2013, 14:15
Dit zit ook in Looper, zie het nut er persoonlijk totaal niet van in...

Het is onderdeel van de ode aan Spielberg toch (bij Super 8)? Kan me overigens goed vinden in je review Melvin, de film is met name in het middenstuk niet erg sterk en dat haalt de ziel enorm uit de film. Had de film zich wat meer op een avontuur van de kinderen gericht, was de film wellicht sterker geweest.

Oudlid_X5
24-03-2013, 17:55
Dit zit ook in Looper, zie het nut er persoonlijk totaal niet van in...
Je kunt jezelf ook de vraag stellen waarom de regisseur het toch zo gedaan heeft.

Wat vond je dan de belichting van Haywire (Soderbergh), The Conspirator (Redford) of The Deep Blue Sea (Davies)? Om eens wat titels te noemen die heel divers omgaan met belichting.

Marcel v/d H.
24-03-2013, 20:26
Je kunt jezelf ook de vraag stellen waarom de regisseur het toch zo gedaan heeft.


Dat heb ik ook wel gedaan, zou het in het geval van Looper zo niet weten.



Wat vond je dan de belichting van Haywire (Soderbergh), The Conspirator (Redford) of The Deep Blue Sea (Davies)? Om eens wat titels te noemen die heel divers omgaan met belichting.

Dat ik het effect wat in Looper werd gebruikt niet echt fijn vond wil natuurlijk niet zeggen dat ik in het algemeen iets heb tegen films die anders omgaan met belichting... De drie bovengenoemde titels heb ik nog niet gezien dus kan ik niet over oordelen.

Coen P.
25-03-2013, 08:11
Na alle posts krijg ik zin om Super 8 weer te kijken. Na Drive mijn beste film uit 2011 (y)

Stephan Nobelen
25-03-2013, 09:41
Kung Fu Panda 2

Veel mensen hadden het mij aangeraden om direct de tweede ook te zien, nadat ik had kunnen genieten van het eerste deel.
Het tweede deel is ook in orde, al is het vernieuwende dat het eerste deel bracht hier toch iets minder. De grappen zijn op zijn tijd heel leuk, maar ik vond het eerste deel toch beduidend beter.

7/10

Coen P.
25-03-2013, 13:59
Flags of Our Fathers (Clint Eastwood, 2006) ****½
Tijdens de slag om Iwo Jima ten tijde van WO2 maakte leger-fotograaf Joe Rosenthal de iconische foto van 6 soldaten die op de berg Suribachi de Amerikaanse vlag planten. De film verhaalt over dit moment, maar in een nog grotere mate over de nasleep ervan. Drie vlaghijsers worden namelijk van het front gehaald om thuis in de VS een publiciteitstour te houden om 'war bonds' te verkopen.
De film springt heen en weer tussen heden en verleden en tussen de slag zelf en de publiciteitstour. De hand van scenario-schrijver Paul Haggis (Crash) komt hierin naar voren.
Toen ik de film voor het eerst zag, leidde deze plotstructuur me af. Nu in de herkijk had ik er vreemd genoeg nauwelijks problemen mee en kon ik genieten van de film. De visuele stempel van Eastwood draagt hier vermoedelijk aan bij. Zoals Brakhage (Maikel) op deze site al terecht opmerkt heeft Eastwood namelijk een 'bijzonder klassieke stijl' zonder heftige en schokkende montage. Daarnaast valt hier -net als in de andere films van Eastwood- het bleke, haast verwassen kleurenpalet van de film op.
Samen Letters from Iwo Jima biedt het een immens interessante 'double bill'!

De befaamde foto:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/a/a1/WW2_Iwo_Jima_flag_raising.jpg/300px-WW2_Iwo_Jima_flag_raising.jpg

Melzz
26-03-2013, 13:06
Veerana - Shyam and Tulsi Ramsay - 1988

Een fantastische filmavond gehad met Veerana, de eerste film uit de Bollywood Horror Collection, vol 2 van Mondo Macabro. De film doet er absoluut niet moeilijk over om totale stijlbreuk te plegen, zo zitten we midden in scenes met heksen, demonen, bliksemschitsen, hysterisch geschreeuw en neonverlichting....tijdens een volgende scene wordt er rustig de tijd genomen voor zang en dans en kluchtige comedy.

Het totaal heeft iets kinderlijks naiefs...liefdesscenes en horrorscenes blijven allemaal vrij braaf. Decors en aankleding erg simpel en volledig over the top. De rookkanonnen hebben hun werk ook goed gedaan. Maar wat gebeurt er hier allemaal zeg...je hoeft je geen seconde te vervelen. Helemaal in mijn straatje deze film. De liedjes waren een welkome afwisseling, erg tof...ik waande me weer in India. Een typische Mondo Macabro titel en bevat alle ingredienten wat het label zo fantastisch maakt. Ik hoop dat vol 1 en 3 ook weer snel beschikbaar komen. Een dikke aanrader voor mensen die weten wat ze kunnen verwachten.

8,5

http://flowersoffleshandblood.horror-extreme.com/wp-content/uploads/2010/12/veerana.jpg

Coen P.
27-03-2013, 09:01
Public Enemies (Michael Mann, 2009) ***½
Ook in de herkijk wordt ik maar lauwwarm van deze film en dat knaagt. Het kan niet de aankleding van de film zijn, want de jaren '30 worden zeer getrouw weergegeven. Filmtechnisch is het ook allemaal dik in orde met als hoogtepunt een nachtelijke shoot-out van bijna een kwartier. Waar het vermoedelijk fout gaat is dat dit een biopic is over bankovervaller John Dillinger (Johnny Depp), maar hij nergens wordt uitgediept. Dillinger zou een charmeur zijn, een soort Robin Hood. Dit zie je echter weinig terug. Toegegeven, hij grapt en flirt wat met journalisten en agenten en tijdens een bankoverval weigert hij een handjevol dollars van een man omdat het hem niet om zijn geld gaat. Nobel en leuk, maar wiens zuurverdiende centen staan er op de bank meneer Dillinger?!? Het enige wat je eigenlijk te weten komt over Dillinger is dat hij een passie heeft voor bankovervallen, gek is op zijn vriendin (die hij als ware ze een trofee op ruwe wijze geschaakt heeft) en dag voor dag leeft. Zijn motivatie, jeugd of andere factoren die hem zouden hebben kunnen vormen blijven oningevuld. Eigenlijk is de film niets meer dan een 2.5 uur durende klopjacht tussen Dillinger c.s. en de FBI (onder aanvoering van agent Melvin Purvis, gespeeld door Christian Bale). Wat had ik het graag anders gezien!

Evil Ash
27-03-2013, 09:28
Heb je Michael Mann's The Keep (1983) gezien? Misschien verhaal technisch een rommeltje, maar wat een sfeer!
Manhunter vind ik ook geweldig! Een meesterwerk in vergelijking met Red Dragon.

Coen P.
27-03-2013, 09:41
Heb je Michael Mann's The Keep (1983) gezien? Misschien verhaal technisch een rommeltje, maar wat een sfeer!
Manhunter vind ik ook geweldig! Een meesterwerk in vergelijking met Red Dragon.

Nope. Net als 'Thief'. Die laatste staat al jaren op de nominatie om door Criterion te worden uitgebracht. Ik wacht af! ;)

Evil Ash
27-03-2013, 09:50
The Keep heeft nog geen dvd release gehad, maar er zwerft op internet nog wel een "kijkbare" versie. Erg jammer dat deze hidden gem nog geen release heeft gehad....

BatMotor
28-03-2013, 11:07
shame
Vond het weinig bijzonders.
Saai camerawerk en acteerwerk.kunnen veel acteurs,wat fassbender hier deed.
Strakke kop trekken en overdreven huilen.
Subtiel acteren dat is pas een prestatie,niet dit.

De boodschap is duidelijk.namelijk 'er bestaan echt seksverslaafde,zoals fassbender portrateert.'

2/5

Coen P.
28-03-2013, 14:58
shame
Vond het weinig bijzonders.
Saai camerawerk en acteerwerk.kunnen veel acteurs,wat fassbender hier deed.
Strakke kop trekken en overdreven huilen.
Subtiel acteren dat is pas een prestatie,niet dit.

De boodschap is duidelijk.namelijk 'er bestaan echt seksverslaafde,zoals fassbender portrateert.'

2/5

Ik denk dat héél veel nuances van de film je ontgaan. Fassbender is geweldig in deze film en McQueen heeft een hele eigen stijl met zijn lange takes.

Probeer anders de film 'Hunger'. Deze is ook van McQueen en met Fassbender in de hoofdrol. Misschien kan je daar meer mee!

rogue
28-03-2013, 17:25
De volgende twee films dankzij tips van forumleden!

Sunflower (a.k.a. Haebaragi) (2006) 8/10

Deel 21 van mijn Zuid-Koreaanse veldtocht in 2013.

Een voormalige brute gangster wordt vrijgelaten uit de gevangenis, en gaat weer in de dezelfde stad wonen waar hij zijn misdaden heeft gepleegd. Hij is vastbesloten om een nieuwe legale weg in te slaan, maar zijn verleden achtervolgt hem, dankzij zijn eerder opgebouwde reputatie. De vraag is of hij hulp van zijn geadopteerde moeder en haar dochter dit kan volhouden.

Mooie film, waar alles draait om de hoofdpersoon Tae Sik, die met verve door Kim Rae-won wordt neergezet. Hij kan goed de afwisselende stemmingen laten zien van zijn karakter, vooral zijn "ingehouden demonen" komen goed over.

Zoals wel vaker, krijgt de kijker d.m.v. flashbacks steeds meer info over het verleden en de (voormalige) onderlinge banden tussen de karakters, waarbij er nog wel wat verrassends te ontdekken is. Het globale verhaal zelf is misschien niet verassend, maar zeker onderhoudend genoeg. En doordat de film soms een redelijk hoog drama gehalte heeft, komen enkele scenes zo des te harder binnen. Juist die afwisseling werkt erg goed.
Zeker een aanrader.


The Chaser (a.k.a. Chugyeogja) (2008) 9/10

Deel 22 van mijn Zuid-Koreaanse veldtocht in 2013

Een voormalige rechercheur is afgegleden op de sociale ladder en is nu een pooier van een aantal meisjes, waarvan er enkele verdwenen zijn. Maar als er op een nacht nog een meisje verdwijnt bij dezelfde klant, gaat hij op onderzoek uit, niet wetende wat er eigenlijk aan de hand is en in wiens handen ze gevallen zijn....

De twee hoofdrollen zijn gruwelijk goed gespeeld door Kim Yoon-suk en Ha Jung-woo, als resp. de voormalige rechercheur en de man op wie hij jaagt. Kim Yoon-suk is zeer overtuigend als de brute, onsympathieke, egoistische anti-held, en Ha Jung-woo is simpelweg fenomenaal en creepy-as-hell.

Daarnaast zijn er prachtige, stijlvolle, sfeervolle shots, achtervolgingen die je echt op het puntje van je bank laten zitten (het zweet staat je af en toe in je handen) en een steeds weer verrassend, erg boeiend en vooral ook geloofwaardig verhaal. Het komt allemaal écht over, alsof dit daadwerkelijk zo gebeurd is (het is wel "geinspireerd" op een waar verhaal, wat dat ook moge betekenen). En volop aandacht voor het uitdiepen en ontwikkelen van de karakters, dat is weleens anders tegenwoordig.

Ongelooflijk dat dit een debuutfilm is van een regisseur (van Na Hong-jin).

Hoe minder je vooraf weet van deze thriller, hoe beter.....

Het wachten is op een release op blu-ray; de Franse blu-ray heeft alleen Franse ondertiteling en de Koreaanse heeft wel Engelse ondertiteling, maar is OOP.

Joda
28-03-2013, 17:25
Room 237 (2012) ****

Room 237 is een documentaire waarin een aantal mensen hun (complot)theorieën rond Kubrick's The Shining vertellen en toelichten met behulp van beelden uit de film zelf. Sommige theorieën zijn echter ronduit lachwekkend en vergezocht, met name die over de maanlanding. Andere zijn juist weer erg interessant, waardoor je je constant afvraagt of de theorieën overeenkomen met Kubrick's bedoelingen. Waarschijnlijk is het meeste onzin, maar dat neemt niet weg dat dit een ontzettend vermakelijke en fascinerende documentaire is. Een ding is in ieder geval zeker, je wilt hierna gelijk weer The Shining gaan kijken.

Oudlid_X5
28-03-2013, 17:27
Ik denk dat héél veel nuances van de film je ontgaan. Fassbender is geweldig in deze film en McQueen heeft een hele eigen stijl met zijn lange takes.

Probeer anders de film 'Hunger'. Deze is ook van McQueen en met Fassbender in de hoofdrol. Misschien kan je daar meer mee!
Denk het niet. :rolleyes:

StefaanD
28-03-2013, 18:04
The Chaser (a.k.a. Chugyeogja) (2008) 9/10

Deel 22 van mijn Zuid-Koreaanse veldtocht in 2013

Het wachten is op een release op blu-ray; de Franse blu-ray heeft alleen Franse ondertiteling en de Koreaanse heeft wel Engelse ondertiteling, maar is OOP.

Het werd verdomd tijd dat je deze zag :twisted: :grin:

Met recht en reden één van mijn favoriete Zuid-Koreaanse films. Wacht ook al jaren op een engels vriendelijke BD hiervan. Doet me er trouwens aan denken om The Yellow Sea van diezelfde Na Hong-Jin ook maar eens aan te kopen. Deze tweede film van hem schijnt ook dik in orde te zijn.

rogue
28-03-2013, 19:42
Het werd verdomd tijd dat je deze zag :twisted: :grin:

Met recht en reden één van mijn favoriete Zuid-Koreaanse films. Wacht ook al jaren op een engels vriendelijke BD hiervan. Doet me er trouwens aan denken om The Yellow Sea van diezelfde Na Hong-Jin ook maar eens aan te kopen. Deze tweede film van hem schijnt ook dik in orde te zijn.
Haha, het heeft even geduurd, maar het wachten werd dubbel en dwars beloond (y).
The Yellow Sea is zeker ook een grote aanrader, daarvan is er wel een blu-ray versie in de UK die dik in orde (http://www.amazon.co.uk/The-Yellow-Hwanghae-Murderer-Blu-ray/dp/B005SDDDCG/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1364499537&sr=8-1) is.

Kijk naar de eerste screenshot, en je gaat vast al tot aankoop over :grin:!

vince curtin
28-03-2013, 19:44
De volgende twee films dankzij tips van forumleden!

Sunflower (a.k.a. Haebaragi) (2006) 8/10

Deel 21 van mijn Zuid-Koreaanse veldtocht in 2013.

Een voormalige brute gangster wordt vrijgelaten uit de gevangenis, en gaat weer in de dezelfde stad wonen waar hij zijn misdaden heeft gepleegd. Hij is vastbesloten om een nieuwe legale weg in te slaan, maar zijn verleden achtervolgt hem, dankzij zijn eerder opgebouwde reputatie. De vraag is of hij hulp van zijn geadopteerde moeder en haar dochter dit kan volhouden.

Mooie film, waar alles draait om de hoofdpersoon Tae Sik, die met verve door Kim Rae-won wordt neergezet. Hij kan goed de afwisselende stemmingen laten zien van zijn karakter, vooral zijn "ingehouden demonen" komen goed over.

Zoals wel vaker, krijgt de kijker d.m.v. flashbacks steeds meer info over het verleden en de (voormalige) onderlinge banden tussen de karakters, waarbij er nog wel wat verrassends te ontdekken is. Het globale verhaal zelf is misschien niet verassend, maar zeker onderhoudend genoeg. En doordat de film soms een redelijk hoog drama gehalte heeft, komen enkele scenes zo des te harder binnen. Juist die afwisseling werkt erg goed.
Zeker een aanrader.


The Chaser (a.k.a. Chugyeogja) (2008) 9/10

Deel 22 van mijn Zuid-Koreaanse veldtocht in 2013

Een voormalige rechercheur is afgegleden op de sociale ladder en is nu een pooier van een aantal meisjes, waarvan er enkele verdwenen zijn. Maar als er op een nacht nog een meisje verdwijnt bij dezelfde klant, gaat hij op onderzoek uit, niet wetende wat er eigenlijk aan de hand is en in wiens handen ze gevallen zijn....

De twee hoofdrollen zijn gruwelijk goed gespeeld door Kim Yoon-suk en Ha Jung-woo, als resp. de voormalige rechercheur en de man op wie hij jaagt. Kim Yoon-suk is zeer overtuigend als de brute, onsympathieke, egoistische anti-held, en Ha Jung-woo is simpelweg fenomenaal en creepy-as-hell.

Daarnaast zijn er prachtige, stijlvolle, sfeervolle shots, achtervolgingen die je echt op het puntje van je bank laten zitten (het zweet staat je af en toe in je handen) en een steeds weer verrassend, erg boeiend en vooral ook geloofwaardig verhaal. Het komt allemaal écht over, alsof dit daadwerkelijk zo gebeurd is (het is wel "geinspireerd" op een waar verhaal, wat dat ook moge betekenen). En volop aandacht voor het uitdiepen en ontwikkelen van de karakters, dat is weleens anders tegenwoordig.

Ongelooflijk dat dit een debuutfilm is van een regisseur (van Na Hong-jin).

Hoe minder je vooraf weet van deze thriller, hoe beter.....

Het wachten is op een release op blu-ray; de Franse blu-ray heeft alleen Franse ondertiteling en de Koreaanse heeft wel Engelse ondertiteling, maar is OOP.


Ben blij dat je Sunflower goed vond JP (y)
Beide films zijn toppers vind ik 8-)

gr,Vince.

rogue
28-03-2013, 19:50
Jij ook bedankt voor de tip ;)!

Als er meer van zulke tips zijn, dan hou ik mij aanbevolen! Ik heb inmiddels in de loop der jaren best wat gezien van de Zuid-Koreaanse cinema, maar ik sta open voor nieuwe ideeën.

Melzz
28-03-2013, 19:51
@rogue, heb je I Saw the Devil al gezien? Dikke aanrader!

En Memories of Murder? Ook een fantastische film.

Coen P.
28-03-2013, 20:10
Volgens whatiwatch heb je Taegukgi ook nog niet gezien, maar dat zal wel niet kloppen neem ik aan?

Oudlid_X5
28-03-2013, 20:51
Die tips kent iedereen toch al?

Ddongpari / Breathless (2009):
http://www.youtube.com/watch?v=Lsh07veWqmU

Is in Nederland gewoon op DVD uitgegeven. Zo'n beetje de hardste film die ik ken. 8-)

TheGodfather
28-03-2013, 21:34
Vanavond afgekeken:

Sons Of Anarchy - Season 4 (http://www.imdb.com/title/tt1124373/episodes?season=4&ref_=tt_eps_sn_4)
Na het mindere, en ietwat langdradige, seizoen 3 is dit vierde seizoen een terugkeer naar het niveau van het de eerste twee reeksen.
Het verhaal is gelukkig weer interessant en geweldadig, het is hard en goed geacteerd. Er zitten een aantal heerlijke cliffhangers in die er voor zorgen dat je blijft kijken en de twists in de laatste episodes zijn goed.
Een super seizoen.

9,0/10

rogue
28-03-2013, 22:41
@rogue, heb je I Saw the Devil al gezien? Dikke aanrader!

En Memories of Murder? Ook een fantastische film.
Ja en ja ;). Allebei inderdaad aanraders!


Volgens whatiwatch heb je Taegukgi ook nog niet gezien, maar dat zal wel niet kloppen neem ik aan?
Dat klopt inderdaad niet, mijn WiW loopt pas vanaf 2012, dus heel, heel veel staat daar niet in. Taegukgi heb ik dus al gezien Coen.


Die tips kent iedereen toch al?

Ddongpari / Breathless (2009):
http://www.youtube.com/watch?v=Lsh07veWqmU

Is in Nederland gewoon op DVD uitgegeven. Zo'n beetje de hardste film die ik ken. 8-)
Die ken ik dus niet. En na je laatste zin ben ik zeer benieuwd.....bedankt!

Melzz
29-03-2013, 08:36
En ken je Gonggongui jeog (Public Enemy, 2002) al? Vond ik ook zeer de moeite waard.

BatMotor
29-03-2013, 08:45
Denk het niet. :rolleyes:

Gast,doe normaal.Jij denkt zeker dat ik te dom ben voor films,en je vind jezelf een echte fimfanaat of niet dan.

rogue
29-03-2013, 09:28
En ken je Gonggongui jeog (Public Enemy, 2002) al? Vond ik ook zeer de moeite waard.
Inderdaad ook gezien, maar dat is wel een tijdje terug.....misschien wel een nieuwe kijkbeurt waard. Hij staat volgens mij nog ergens boven als ik het goed heb (y).

Tips mogen ook eventueel via pb, ik ben al blij met de moeite die jullie nemen!


Wonderful Radio (a.k.a. Won-deo-pool Ra-di-o) (2012)

Deel 23 van mijn Zuid-Koreaanse veldtocht in 2013.

Een voormalig lid van de destijds populaire meisjesgroep Purple, die om onduidelijk redenen uit elkaar gingen, is nu radiopresentatrice geworden, maar hoopt weer op een reboost van haar zangcarriere.
Ze krijgt een nieuwe producer, waarmee de relatie vanaf het begin stroef loopt, mede door haar irritante diva gedrag. Ze vezint een nieuw idee voor de show, die inslaat als een bom. Maar binnen het radiostation zijn er intriges aan de gang, waardoor ze niet zeker is van haar plaats....
Zal alles wel goed aflopen ;)?

Als je dit zo leest, is het misschien meer een vrouwenfilm, zeker door het karakter Jin-A die meer girl power heeft dan alle Spice Girls bij elkaar. Daarnaast moet je geen afkeer hebben van zoete liedjes gezongen in de Koreaanse taal, met een vleugje Engels erin, want dan moet je deze zeker overslaan.

Gelukkig sta ik wel open voor een leuke rom-com. Ik vond de film redelijk te pruimen, juist door het spel van Lee Min-jung, die afwisselend humoristisch, dramatisch, irritant, sterk en aardig is, en soms misschien allemaal tegelijkertijd.

Geen film die mij heel mijn leven zal bijblijven, maar ook geen verspilde tijd.

BigLebowski
29-03-2013, 12:03
Tussen al het Zuid-Koreaanse geweld door, even de aandacht voor dit magistrale werkje uit België, van Felix van Groeningen (oa De Helaasheid der Dingen):

The Broken Circle Breakdown

http://www.agendamagazine.be/sites/default/files/f1347_broken_circle_breakdown_c_kris_dewitte.jpg

Heerlijk hoe een film je kan verrassen wanneer je er volkomen blanco ingaat. The Broken Circle Breakdown is heftige kost. Een rasecht melodrama, waarin Van Groeningen niet wegloopt voor de donkerste kanten van het leven. Een van de sterkste punten is de manier waarop de muziek het drama ondersteunt, danwel versterkend of verzachtend. Maar ook de acteurs en het camerawerk zijn van grote klasse.

Didier, bluegrassmuzikant, en Elise, eigenares van een tattooshop en later zangeres in zijn bluegrassband, worden verliefd, trouwen en krijgen een dochter, Maybelle. Ze wonen in een opgeknapte bouwval op het Vlaamse platteland, met kippen en een hond op het erf. 's Avonds treden ze op met de band. Ze lijken een sprookje te leven, tot het moment dat Maybelle op 6-jarige leeftijd kanker krijgt. Het verhaal wordt in niet-chronologische volgorde verteld en verweven met kleine filosofische ideeën over de rol van religie, atheïsme, de evolutieleer, en het al dan niet geloven in een leven na de dood.

Knap gespeeld, mooi gefilmd, goed verteld. Een film die voor mij met bijna elke scene de juiste snaar wist te raken en me, afgewisseld met een lach, tot tranen wist te roeren. Onvervalste bluegrass op het Vlaamse platteland. Een Belgische parel!

8.5/10

Oudlid_X5
29-03-2013, 16:04
Gast,doe normaal.Jij denkt zeker dat ik te dom ben voor films,en je vind jezelf een echte fimfanaat of niet dan.

Je kunt twee dingen doen:
1. Concluderen dat dit een tekortkoming van de film is en dit de film aanrekenen.
2. Je afvragen waarom de regisseur het zo gedaan heeft.

De kijker vindt zichzelf al snel slimmer dan de regisseur - en zéker hier - maar neem van me aan: kiezen voor 1 stagneert het denken, kiezen voor 2 prikkelt het denken. Men kiest te weinig voor 2.

Claudio Santulli
29-03-2013, 16:42
Ik kies voor 3. Ik maak zelf uit wat ik belangrijk, mooi, goed vind of hoe ik geacht wordt te denken. Dat gaat helemaal niemand voor mij bepalen. Geen regisseur, geen mens en geen god. ;-) Mijn motto is WYSIWYG. Jouw onderschrift is wat dat betreft in strijd met mijn motto. :mrgreen:

Franklin1975
29-03-2013, 19:24
Afgelopen week opnieuw Rock Of Ages gezien, met recht mijn favoriete film van 2012.
Heerlijke muziek uit mijn tijd, die soms zelfs in de film beter is vertolkt dan het orgineel. Ook de mash-ups zijn geweldig. Lekker over-the-top deze film waar je heel veel energie van krijg.

9,5 (EE) 9,3 (TC) / 10

Kon-Tiki (2012)

Noorse film over de expeditie die de wereldberoemde Noorse antropoloog Thor Heyerdahl in 1947 om met een vlot van balsahout van Peru naar Polynesië te varen, om zo te bewijzen dat de voorouders van Polynesië niet uit Azië kwamen, maar uit Zuid-Amerika. Dit is een van de films die werd genomineerd bij de jongste Academy Awards voor beste buitenlandse film (of niet-Engelstalige film zoals je wilt).

Een erg mooie en boeiende (en soms ook saai, net als de vaart over de Grote Oceaan óók was!) film die in de verte iets weg heeft van Life Of Pi, maar dan met échte zeedieren. Een film die ik ook duidelijk prefereer boven Life Of Pi (die mijns inziens vooral een showcase is om te laten zien wat de knappe mannen achter hun computer kunnen maken, net als Hugo een jaar eerder *gaap*).

7,8/10

TheGodfather
29-03-2013, 20:31
Tussen al het Zuid-Koreaanse geweld door, even de aandacht voor dit magistrale werkje uit België, van Felix van Groeningen (oa De Helaasheid der Dingen):

The Broken Circle Breakdown
-knip-

Een Belgische parel!

8.5/10
Absoluut! deze moet iedereen zien...

BatMotor
30-03-2013, 06:43
Ik kies voor 3. Ik maak zelf uit wat ik belangrijk, mooi, goed vind of hoe ik geacht wordt te denken. Dat gaat helemaal niemand voor mij bepalen.

(y) kijk dat kies ik dus ook.

Stephan Nobelen
30-03-2013, 09:23
Identity Thief

Mag ik jullie dan wel vertellen dat dit een teleurstelling is? Geen idee wat ik kon verwachten, maar het zat vol met ongeloofwaardigheden, flauwe karakters en heel flauwe humor. Zelfs als flauwe humor je wel ligt qua genre ga je hier slechts enkdele malen glimlachen. Een voldoende zit er dan ook echt niet in, al had de film echt de potentie om er iets leuks van te maken.
4,8/10

BatMotor
30-03-2013, 09:35
Identity Thief

Mag ik jullie dan wel vertellen dat dit een teleurstelling is? Geen idee wat ik kon verwachten, maar het zat vol met ongeloofwaardigheden, flauwe karakters en heel flauwe humor. Zelfs als flauwe humor je wel ligt qua genre ga je hier slechts enkdele malen glimlachen. Een voldoende zit er dan ook echt niet in, al had de film echt de potentie om er iets leuks van te maken.
4,8/10

Nou,van wat ik van die trailer al zag,heeft de film 0 komma 0 potentie.

chev
30-03-2013, 11:20
Net trouble with the curve gekeken met clint eastwood.
Lekkere rustige en ook zeker vermakelijke film.

Blijft toch echt een van mn favoriete acteurs die ouwe clint:)

rogue
30-03-2013, 11:28
Je kunt twee dingen doen:
1. Concluderen dat dit een tekortkoming van de film is en dit de film aanrekenen.
2. Je afvragen waarom de regisseur het zo gedaan heeft.

De kijker vindt zichzelf al snel slimmer dan de regisseur - en zéker hier - maar neem van me aan: kiezen voor 1 stagneert het denken, kiezen voor 2 prikkelt het denken. Men kiest te weinig voor 2.


Ik kies voor 3. Ik maak zelf uit wat ik belangrijk, mooi, goed vind of hoe ik geacht wordt te denken. Dat gaat helemaal niemand voor mij bepalen. Geen regisseur, geen mens en geen god. ;-) Mijn motto is WYSIWYG. Jouw onderschrift is wat dat betreft in strijd met mijn motto. :mrgreen:

Niemand kan jezelf bepalen wat je belangrijk, mooi of goed vindt, of hoe je wordt geacht te denken.

Maar met o.a. het tweede punt dat Verhoeven aangeeft, is er een redelijk grote kans, dat je veel meer uit een film kan halen, dan je in eerste instantie ziet.
Jij geeft aan dat het voor jou niet belangrijk is, prima. Als je niet weet dat iets bestaat, kun je ook niet missen.
Ik vind het bij sommige films toch erg interessant om er wat dieper in te duiken (d.m.v. internet of extra's), vaak levert dat informatie op waar je normaal gesproken niet eens bij stil stond, en heel vaak kun je ook een film beter waarderen.

Claudio Santulli
30-03-2013, 11:53
Daar ben ik het ook helemaal mee eens, maar wat ik aan wil geven dat dit nooit een definitie is. Iedereen moet dat zelf bepalen, want gelukig is elk mens uniek evenals zijn keuzes of smaak. Dat wil echter niet zeggen dat je dan nergens voor open hoeft te staan. Ik laat het me alleen niet opleggen.

Stephan Nobelen
30-03-2013, 16:20
Nou,van wat ik van die trailer al zag,heeft de film 0 komma 0 potentie.

Nou ja goed.. een trailer is ook niet alles. De film had in mijn optiek echt wel de potentie om een leuke komedie te zijn. "Horrible Bosses' vond ik ook een heel aardige film, die schijnt van dezelfde makers te zijn.

Het verhaal is opzicht leuk, niet bijster origineel, maar daar was gewoon iets veel leukers mee te doen dan wat er nu mee gedaan is vind ik. Misschien kun je ergens de vergelijking wel trekken met Due Date. Daar zijn alleen de karakters stukken leuker in.

Stephan Nobelen
31-03-2013, 09:46
Hugo

7,5/10

Franklin1975
31-03-2013, 11:22
Lincoln (2012)

Als je aan deze Spielberg-film begint zonder enige voorkennis over Abraham Lincoln, slavernij en de Burger Oorlog, dan kan dit een erg lange zit worden. Of juist een heel korte en hou je het snel voor gezien.
Ik had mij via Wikipedia een beetje ingelezen over AL, om dat laatste te voorkomen. Maar ook voor mij was dit een lange zit, aangezien er zoveel politieke termen op je afgevuurd wordt, dat het al moeite kost om de ondertitels te lezen, laat staan dat je het altijd al begrijpt...

Hoe mooi de film ook is, dat is het grote makke aan deze liefdesbaby van Steven Spielberg. Hij heeft denk ik een zo authentiek mogelijke film willen maken, dat hij vergeten is om eraan te denken dat veel mensen het niet altijd zullen snappen, zeker wanneer Engels niet hun natuurlijke taal is, of politiek en geschiedenis hun hoofdinteresse is. Ook ik heb na anderhalf uur serieus overwogen om de film af te zetten (mijn vrouw is na een half uur zelfs maar gaan slapen).

Mijn 7,3 voor deze film betekend niet dat ik hem nog eens zal gaan zien.

Oudlid_X5
31-03-2013, 13:01
Maar wat is er dan niet te 'snappen' aan, Lincoln? Alles wordt gewoon (expliciet) uitgesproken.

Dat je dat zegt over de laatste film van Carlos Reygadas of over het werk van Apichatpong Weerasethakul maar Steven Spielberg die een biopic maakt over Lincoln. :|

Had je deze al gezien?

http://www.youtube.com/watch?v=GaCN4IT9A_E

Franklin1975
31-03-2013, 16:20
Ik snap het verhaal heel goed, of dat wat er aan verhaal aanwezig is. Maar zoals ik al zei, je krijgt zoveel dialoog over je heen (incl. allemaal politieke termen, in sneltreinvaart), dat het kijkplezier snel weg is. Alleen een politicoloog heeft volgens mij geen moeite elk woord of handeling te snappen. Of het komt omdat het hele politieke landschap mij totaal niet interesseerd. ;-)

vinnypassy
01-04-2013, 15:19
Ik denk ook niet dat 'snappen' het juiste woord is, eerder 'interesseren'. Ik vond de film ook goed gemaakt, prima sfeer, muziek en uitstekende cast. Maar het was wel een lange zit omdat het lang niet altijd even boeiend is voor iemand die zich niet zo verdiept in dit soort geschiedenis en vanwege het ontbreken van spanning en emotie.

Kefke96
02-04-2013, 21:58
V for vendetta, viel wel mee, niet zo goed als ik had verwacht, maar het einde is spectaculair :D
Chernobyl diaries, beter als verwacht, vond hem spannend, alleen einde was nogal dom

en nu jurassic park 3!

TheGodfather
03-04-2013, 22:02
Gisteren en eergisteren gekeken:

Sons of Anarachy - Season 5 (http://www.imdb.com/title/tt1124373/episodes?season=5&ref_=tt_eps_sn_5)
De MC begint langzaam maar zeker uit elkaar te vallen. Jax doet er alles aan om zowel de club als zijn familie bij elkaar te houden...
Dit vijfde seizoen vond ik veruit het beste van de reeks. Het verhaal gaat weer terug naar de roots van het eerste seizoen, naar (zo goed als) puur en alleen over de motorbende. Het is extreem gewelddadig, super geacteerd en de verhaallijnen zijn erg sterk.
Een super verslavend, fantastisch seizoen. Jammer dat we zo lang op het zesde seizoen moeten wachten...

9,3/10

Melzz
04-04-2013, 10:23
Touch of Evil (1958) - Theatrical release (1.37:1)

Voor de derde keer gezien en hij wordt echt steeds beter. De theatrical release is de kortste versie en ook de meest rechtlijnige (minder cross-cutting). Eigenlijk beviel deze versie me heel goed. Deze versie blijkt ook het makkelijkste te volgen. Nog steeds vindt ik het karakter "The Night Man" hemeltergend slecht. Eeuwig zonde dat dit stuk mislukte comic relieve in de film zit. Onbegrijpelijk hoe deze man het begrip overacting een nieuwe dimensie geeft, alsof hij uit een andere film deze donkere Noir is binnen gewandeld.

Nogmaals: prachtset van MoC. Erg interessant om verschillende versies van een film te bekijken....in verschillende aspect ratio's en audiocommentaren! Toch zal het nooit een echt favoriete Noir van me worden. Hij "klikt" net niet genoeg zoals andere Noirs dat wel bij me doen.

8,5

Oudlid_X5
04-04-2013, 12:16
Toch zal het nooit een echt favoriete Noir van me worden. Hij "klikt" net niet genoeg zoals andere Noirs dat wel bij me doen.

8,5

En dat met zo'n cijfer. :-)

BatMotor
04-04-2013, 15:16
Inception
Blijft een geweldige film

4/5

Memento
Ook een erg goeie Nolan film.Waar je je hoofd echt bij moet houden.

4/5

TheGodfather
04-04-2013, 21:46
Memento
Ook een erg goeie Nolan film.Waar je je hoofd echt bij moet houden.

4/5
Dan moet je Following ook eens kijken, zijn speelfilm debuut ;)

BatMotor
05-04-2013, 07:50
Dan moet je Following ook eens kijken, zijn speelfilm debuut ;)

Ja die film ken ik,heb ik 1 keer gezien vond ik toen de tijd niet veel aan eigenlijk.

Melzz
05-04-2013, 10:32
Pathfinder - Marcus Nispel (2007)

Een film die echt overal wordt neergesabelt dus mijn verwachtingen waren laag. Ik kon de Blu-Ray voor een paar euro kopen en het ding lag ergens te verstoffen. Ik heb me er dus prima mee vermaakt. Vooral de look (low key, veel schaduwen, vies en ranzig) vond ik erg geslaagd. Tja, het verhaal is erg simpel...een soort Apacalypto met Indianen vs Vikingen. Veel achtervolgingen en brute gevechten....ik had ook niet anders verwacht eigenlijk. De editing is soms wat rommelig en door de vele schaduwen incl wiebelige camera was het soms even zoeken naar wat er nu precies gebeurde. De film is erg bruut en de onthoofdingen en martelingen waren niet van de lucht. Een soort comic-book dat tot leven komt.

Die Marcus Nispel...zn films (Texas Chainsaw Massacre en Friday the 13th remakes) zijn het vaak net niet.....maar stiekum toch best vermakelijk. Ideale verstand op nul films. Zn gritty look en eigen stempel maken zn films best genietbaar. Het wachten is op zn eerste echt goede film. Met een beter (origineler) script en een wat overzichtelijkere editing zou het best wel eens wat kunnen worden.

7,3

Evil Ash
05-04-2013, 14:05
Pathfinder - Marcus Nispel (2007)

7,3

Leuke no-brainer actiefilm, een remake van Ofelas (1987). Met een onherkenbare Noors(?) sprekende Clancy Brown. Ik heb me daar best mee vermaakt.

http://i45.tinypic.com/2mo1sme.jpg

Franklin1975
05-04-2013, 15:03
Ik denk ook niet dat 'snappen' het juiste woord is, eerder 'interesseren'. Ik vond de film ook goed gemaakt, prima sfeer, muziek en uitstekende cast. Maar het was wel een lange zit omdat het lang niet altijd even boeiend is voor iemand die zich niet zo verdiept in dit soort geschiedenis en vanwege het ontbreken van spanning en emotie.
Yup. En zo gaan toch langzamerhand alle Oscar-nominaties voor beste film kopje onder. Alleen Argo bleef verrassend overeind, al zal ik die ook niet opnieuw gaan bekijken.

Benieuwd hoe het met de Buitenlandse film-categorie gaat...

BatMotor
05-04-2013, 16:14
The Raid
Had heel veel positieve geluiden gehoord over deze film.
Nu ging ik de film maar is kijken.

Visueel is de film nogal saai,de kleurtoon is lelijk en de cinematografie ronduit storend.Veel dingen kon je niet eens goed volgen.

Ben blij dat ik de film niet in de bios heb gezien,dan had ik echt koppijn gekregen.De karakters zijn echte vechterbazen van de brutaalste vorm (opzich niks mis mee) maar vond het toch vrij kinderlijk overkomen.

Op een gegeven moment duren de gevechten zo lang,dat je het wel gezien hebt allemaal.Had er wel genoeg van op een gegeven moment,het wordt gewoon saai.De choreografie was uitstekend,en toch deed het met niks.Simpelweg omdat de karakters zo inmens vlak zijn.


2/5

DanielC.
05-04-2013, 17:26
Argo Wat een genot. Zoals ik wel verwachtte van Ben Affleck. Het type Hollywood film dat nog maar zelden gemaakt wordt.

Sinister Inmiddels twee keer gezien, in twee weken tijd. Het is lang geleden dat ik zo'n enge, naargeestige film gezien heb. Zelfs de tweede keer sprong ik nog van de bank van het schrikken.

The world is nog enough Ben die Brosnan bond films weer eens aan het bekijken, en jammergenoeg vind ik ze eigenlijk stuk voor stuk tegenvallen nu ik ze weer opnieuw bekijk. Enkel Goldeneye blijft voor mij nog overeind.

Taken 1 & 2 Die eerste heb ik echt van genoten, goeie actie, spannend en ik zette me constant schrap bij de actiescenes. Mooi idee ook, dat je hopeloos in de shit zit, maar dat je vader altijd voor je klaar staat. Deel twee daarentegen vond ik echt helemaal niets. Daar ontbrak het het gevoel wat ik bij de actie van deel 1 had volledig. Ook een nogal idioot uitgangspunt, en ik werd helemaal gek van die stem van Liam Neeson. En waar stopt het he? Ik denk niet dat Liam stopt voordat hij heel Albanië heeft uitgeroeid, en wat komt daarna?

Bathing Beauty een aantal jaar terug bij Brakhage gezien, en die was echt ongelofelijk leuk. Nu had ik al tijden zin om hem weer eens te bekijken, en een vriend kon hem downloaden. Dus weer bekeken en weer smakelijk om kunnen lachen. Wat een heerlijke onzin.

The pirate Blijft een van mijn favoriete musicals. MACOCOOOOO!!!! :lol: Gene Kelly, wat een held.

Xanadu ELO en Gene Kelly, dat kon haast niet verkeerd gaan. Dat ging het wel, echt geen bal aan.

Verder nog een aantal Martin & Lewis films opnieuw bekeken, en dat was weer lachen. Wat een heerlijke films blijven dat toch. Dat eindeloze gekwijl van wassen beeld Martin en dat hysterische gedoe van Lewis, en die liedjes. Smullen!

TheGodfather
06-04-2013, 00:01
Ja die film ken ik,heb ik 1 keer gezien vond ik toen de tijd niet veel aan eigenlijk.
Serieus? die vond ik geweldig ;)

DanielC.
06-04-2013, 11:19
Lawless Deze viel niet zo in de smaak. Guy Pearce vreselijk irritant zo over the top, Tom Hardy staat te spelen als een buikspreekpop en het gaat gewoon helemaal nergens naartoe. Er zijn heel de tijd allerlei opzetjes, maar daar blijft het dan bij. Daarnaast is het me allemaal een tikkeltje te 'poetisch' en zit de film vol met die vermoeiende obsessies van Nick Cave. Was er dan niets leuks? Jawel, het moment dat het kerkmeisje zich omkleede achter de auto van Shia was een teken van leven!

Stephan Nobelen
06-04-2013, 16:27
Identity
Ontzettend spannende film, die afgelopen is voordat je het in de gaten hebt. Toch maakt de film zichzelf intelligenter dan eigenlijk nodig is en daar gaat het dan ook even mis wat mij betreft. Dat hele gespleten persoonlijkheden verhaal gewoon achterwege laten dan heb je gewoon een heel degelijk, zeer spannende thriller met een wat onorigineler verhaal. Dat is geen ramp toch?

7.0/10

Melzz
06-04-2013, 16:32
en zit de film vol met die vermoeiende obsessies van Nick Cave.

HE! Geen kwaad woord over meneer Cave!

DanielC.
06-04-2013, 17:20
HE! Geen kwaad woord over meneer Cave!

haha, nou hij kan bij mij ook niet zo veel verkeerd doen hoor. Maar het script was gewoon niet zo veel soeps, net als dat boek dat hij een aantal jaar terug geschreven heeft. Hij had er beter een liedje van kunnen maken! Heb jij 'm al gezien?

Melzz
06-04-2013, 17:25
haha, nou hij kan bij mij ook niet zo veel verkeerd doen hoor. Maar het script was gewoon niet zo veel soeps, net als dat boek dat hij een aantal jaar terug geschreven heeft. Hij had er beter een liedje van kunnen maken! Heb jij 'm al gezien?

Neuh, ik zag de trailer in de bios.....en die wekte niet direct mijn interesse.

Mij gaat het eigenlijk om de man Cave, toch wel een held van me. Een heel boek hoef ik ook niet van hem te lezen. Ik hoop dat de man op Lowlands komt, anders moet ik toch aan een kaartje zien te komen voor het optreden in de HmH. Maar ik haat die kille bak....

Oudlid_X5
06-04-2013, 17:54
The Place beyond the Pines (2012 | Derek Cianfrance)
Behoorlijk onder de indruk ook al wordt die in de Nederlandse pers nogal lauwtjes ontvangen.

DanielC.
06-04-2013, 18:53
Mij gaat het eigenlijk om de man Cave, toch wel een held van me. Een heel boek hoef ik ook niet van hem te lezen. Ik hoop dat de man op Lowlands komt, anders moet ik toch aan een kaartje zien te komen voor het optreden in de HmH. Maar ik haat die kille bak....

Ik heb ze een paar jaar terug nog eens in de HMH gezien, dat was op zich wel een leuke avond. Wel jammer dat Blixa weg is, en die designer zwerver zich steeds nadrukkelijker op de voorgrond presenteerd.

Jeroen D
07-04-2013, 10:54
Argo (2012)

Na Gone Baby Gone en The Town doet meneer Affleck het weer.
Prachtige film met een goed verhaal, goed acteerwerk en de laatste 45 minuten vond ik echt retespannend.

Superfilm !

9/10

jeroeni
07-04-2013, 12:05
Wreck-it Ralph

Een animatie film over een slecht game personage wat na zoveel jaar ook wel eens een held wil zijn.De referenties naar andere bestaande games is top gedaan

Disney/Pixar laat met deze film zien dat ze de koning zijn op animatie gebied,want wat ziet het er allemaal strak uit zeg.

Ben je net als ik opgegroeid met het 8-Bit tijdperk dan ga je dit top vinden.

Voor de 3D liefhebber is het 3D effect ook goed gedaan.Gezien op 3D/2DBluray

9/10(y)

TheGodfather
11-04-2013, 21:03
Dexter - Season 6 (http://www.imdb.com/title/tt0773262/episodes?season=6&ref_=tt_eps_sn_6)
Dexter gaat de religieuze kant op in het zesde seizoen en gaat aan zich zelf twijfelen. Heeft hij het licht gezien en kan hij een potentiële moordenaar redden,geheel tegen Harry`s code in?
Ik vind het nog steeds een toffe serie. Het verhaal gaat een richting op die we nog niet eerder hebben gezien en blijft zo interessant. Hall weet het karakter van Dexter geloofwaardig een nieuwe richting op te sturen.
En met één van de beste cliffhangers ooit aan het einde van de serie blijft het verslavend en zal ik snel doorgaan met het zevende seizoen.

8,0/10

rogue
12-04-2013, 16:01
Dexter - Season 6 (http://www.imdb.com/title/tt0773262/episodes?season=6&ref_=tt_eps_sn_6)
Dexter gaat de religieuze kant op in het zesde seizoen en gaat aan zich zelf twijfelen. Heeft hij het licht gezien en kan hij een potentiële moordenaar redden,geheel tegen Harry`s code in?
Ik vind het nog steeds een toffe serie. Het verhaal gaat een richting op die we nog niet eerder hebben gezien en blijft zo interessant. Hall weet het karakter van Dexter geloofwaardig een nieuwe richting op te sturen.
En met één van de beste cliffhangers ooit aan het einde van de serie blijft het verslavend en zal ik snel doorgaan met het zevende seizoen.

8,0/10

Ik vond seizoen 6 ook zeer te pruimen, ook door de aanwezigheid van Adama, pardon, ik bedoel Edward James Olmos. Die man heeft toch een geweldig charisma....
Jammer dat seizoen 7 een enorme tegenvaller is, het slechtste seizoen tot nu toe. Er zijn altijd wel 'toevalligheden' die je moet slikken bij Dexter, maar seizoen 7 vond ik simpelweg ongeloofwaardig. Erg jammer, hopen maar dat seizoen 8 weer de goede kant op gaat.

TheGodfather
12-04-2013, 19:34
Ik vond seizoen 6 ook zeer te pruimen, ook door de aanwezigheid van Adama, pardon, ik bedoel Edward James Olmos. Die man heeft toch een geweldig charisma....
Jammer dat seizoen 7 een enorme tegenvaller is, het slechtste seizoen tot nu toe. Er zijn altijd wel 'toevalligheden' die je moet slikken bij Dexter, maar seizoen 7 vond ik simpelweg ongeloofwaardig. Erg jammer, hopen maar dat seizoen 8 weer de goede kant op gaat.
Ja vond het dus ook goed te pruimen, terwijl ik er veel slechte dingen over had gehoord en gelezen. Tot nu toe vind (wel pas 2 afleveringen :p) wel cool. Benieuwd naar de rest, morgen veder kijken :D

YAH87
12-04-2013, 20:48
Ik vond seizoen 6 ook zeer te pruimen, ook door de aanwezigheid van Adama, pardon, ik bedoel Edward James Olmos. Die man heeft toch een geweldig charisma....
Jammer dat seizoen 7 een enorme tegenvaller is, het slechtste seizoen tot nu toe. Er zijn altijd wel 'toevalligheden' die je moet slikken bij Dexter, maar seizoen 7 vond ik simpelweg ongeloofwaardig. Erg jammer, hopen maar dat seizoen 8 weer de goede kant op gaat.

Adama? Je bedoelt Castillo. ;):twisted:
Vond juist seizoen 6 samen met het vijfde seizoen, één van de zwakkere seizoenen uit de serie. Seizoen 7 was voor mij een aangename verbetering ten opzichte van de afgelopen twee seizoenen. Hopelijk kunnen ze er een leuk einde aan breiden in de zomer.

BatMotor
14-04-2013, 07:42
To The Wonder
De film was uitgelekt,heb de film wel op groot tv scherm gezien in HD.

Deze terrence malick film is wel de meest negatief bekritiseerde film die hij heeft gemaakt volgens mij.
Aan de ene kant snap ik dat en aan de andere kant ook weer niet.

Het is namelijk echt een film,waar je of ingeintresseerd blijft of niet.
Er wordt weinig in gesproken,het zijn vooral voice-overs die je hoort enz...

De cinematografie is weer helemaal super.De acteerprestaties van Ben,Olga en Rachel zijn gewoon erg goed.

Ben speelt iemand die relatie heeft met Olga,op een gegeven moment moet olga terug naar parijs omdat haar visa verlopen is,als ben met haar trouwt kan ze in amerika blijven,al vind haar dochter het daar niet zo fijn.olga gaat voor een tijd terug naar frankrijk,en ben ontmoet een oude jeugdvriendin in het ziekenhuis,ze trekken weer op met elkaar.
olga komt terug en dan beginnen de moeilijkheden zich op te stappelen.

De film is naar mijn mening schitterend.Het is Terrence's meest abstracte film,en heeft me geen moment verveeld.Simpelweg omdat de film me bleef intresseren.Javier Bardem speelt trouwens een dominee die z'n geloof in god begint te verliezen en vraagt zich af of die ooit een sein van leven van god zal zien.

Veel dingen in de film moet jezelf intepreteren maar dat vind ik juist leuk.
Ik deze film kreeg de kritiek dat het geen verhaal heeft,maar da's onzin.Want wat ik hierboven zojuist schreef is een verhaal.

Je moet de film vooral zelf zien om te oordelen.Het is niet Terrence's beste film,maar ook zeker niet slecht.

Voor nu een 3,5/5
Ga de film zeker nog is zien.

Oudlid_X5
14-04-2013, 12:12
De nieuwe van Wong Kar Wai is verbluffend en dat zeg ik als non-liefhebber van zijn Cinema.

Digi-gek
15-04-2013, 12:29
Dexter - Season 6 (http://www.imdb.com/title/tt0773262/episodes?season=6&ref_=tt_eps_sn_6)
Dexter gaat de religieuze kant op in het zesde seizoen en gaat aan zich zelf twijfelen. Heeft hij het licht gezien en kan hij een potentiële moordenaar redden,geheel tegen Harry`s code in?
Ik vind het nog steeds een toffe serie. Het verhaal gaat een richting op die we nog niet eerder hebben gezien en blijft zo interessant. Hall weet het karakter van Dexter geloofwaardig een nieuwe richting op te sturen.
En met één van de beste cliffhangers ooit aan het einde van de serie blijft het verslavend en zal ik snel doorgaan met het zevende seizoen.

8,0/10

Ik ben na seizoen 4 afgehaakt. Had na het eind van dat seizoen het idee dat de schrijvers de weg van de minste weerstand namen en de serie aan geloofwaardigheid begon in te boeten.

Digi-gek
15-04-2013, 12:33
The Italian Job (1969)

Deze 44 jaar oude Britse komedie heeft de tand des tijds aardig doorstaan. Michael Caine is een carriere crimineel die als hij vrijgelaten wordt uit de gevangenis meteen een nieuwe klus in Italië van de grond probeert te krijgen. De laatste akte met een spectaculaire ontsnappingspoging in Turijn met 3 Mini Coopers heeft zijn klassieke status verdiend.



Maar op die laatste akte na valt er weinig te beleven. De film bevat te wienig humor voor een komedie, te weinig actie voor een actiefilm en te weinig hippe meiden in een felgekleurde jurkjes voor een swinging sixties film. Michael Caine steelt de show, maar dit komt mede omdat het script de andere acteurs (waaronder Benny Hill) veel te weinig te doen geeft. De fotografie van Douglas Slocombe, die later de Indiana Jones trilogie zou filmen, is wel prachtig.

5,8


House of Cards (1990)
Briljante, vierdelige Britse miniserie uit 1990 met Ian Richardson die op magistrale wijze een machtswellustige Chief Whip van de conservatieve partij speelt. Wanneer Margaret Thatcher aftreedt, ontstaat er een machtsvacuüm in de Tory Party. Als Francis Urquhart, de chief whip van de partij, van de nieuwe premier Collinridge de eerder beloofde ministriële positie niet krijgt, besluit hij alles op alles te zetten om Collinridge van de zetel te wippen om daar zelf plaats te kunnen nemen.

Het is inmiddels als 23 jaar geleden dat House of Cards voor het eerst werd uitgezonden door de BBC. Het mag vanzelfsprekend zijn dat de serie er nu zeer gedateerd uit ziet, maar ondanks dat heeft het verhaal nog niks aan kracht ingeboet. De politieke spelletjes van onze volksvertegenwoordigers spreken al sinds de oudheid tot onze verbeelding. Het verhaal van House of Cards speelt zich misschien in de jaren 90 af, maar had zich net zo goed nu kan afspelen (en de Amerikaanse remake uit 2013 is een bewijs hiervan). Wijlen Ian Richardson is ijzersterk als Francis Urquhart, de afwisselend zeer charmante, dan weer bijzonder sinistere hoofdpersonage van de serie. Urquhart spreekt geregeld het publiek direct toe in sardonische monologen gespeeld naar de camera waarbij hij het publiek medeplichtig lijkt te maken aan zijn daden. Het is een meesterlijke vondst van regisseur Paul Seed en scriptschrijver Andrew Davies.

House of Cards kreeg 2 vervolgen; To Play The King (1993) en The Final Cut (1995). Alle 3 de series zijn recentelijk in HD geremasterd en op Blu ray uitgebracht. Deze serie gaat zeker een plaats in mijn verzameling krijgen.

9,0

batmaster
16-04-2013, 10:19
Touch of Evil (1958) - Theatrical release (1.37:1)

Voor de derde keer gezien en hij wordt echt steeds beter. De theatrical release is de kortste versie en ook de meest rechtlijnige (minder cross-cutting). Eigenlijk beviel deze versie me heel goed. Deze versie blijkt ook het makkelijkste te volgen. Nog steeds vindt ik het karakter "The Night Man" hemeltergend slecht. Eeuwig zonde dat dit stuk mislukte comic relieve in de film zit. Onbegrijpelijk hoe deze man het begrip overacting een nieuwe dimensie geeft, alsof hij uit een andere film deze donkere Noir is binnen gewandeld.

Nogmaals: prachtset van MoC. Erg interessant om verschillende versies van een film te bekijken....in verschillende aspect ratio's en audiocommentaren! Toch zal het nooit een echt favoriete Noir van me worden. Hij "klikt" net niet genoeg zoals andere Noirs dat wel bij me doen.

8,5

Ik heb de film van MoC wel liggen, maar nog niet bekeken. Dat wil ik dit weekend gaan doen. Welke versie moet ik als eerste kijken?

Melzz
16-04-2013, 12:00
Ik heb de film van MoC wel liggen, maar nog niet bekeken. Dat wil ik dit weekend gaan doen. Welke versie moet ik als eerste kijken?

Ik zou beginnen met de reconstruction version (1.37:1). Dit is versie zoals Welles deze voor ogen had. Ook met 1.37:1 komen de composities mooier uit vindt ik.

Melzz
16-04-2013, 12:48
Evil Dead (2013)

De zoveelste remake van een horrorklassieker.....maar fuck....wat voor een! De juiste toon werd direct gezet en mn glimlach vervormde zich tot een breedlachende grimas die gedurende de gehele speelduur niet meer verdween. Man man man, wat heb ik zitten genieten. De slapstick is grotendeels verdwenen en heeft plaatsgemaakt voor smerige wonden en brute actie waardoor deze remake prima naast het origineel kan bestaan...een slimme zet.

Bij veel horrors worden personen net niet geraakt, bij deze wel net wel! Dat levert de ene na de andere gore verwonding op. Tja....wat kan ik er verder over zeggen...ga dit zien. Tenslotte nog even een boute uitspraak: beter dan het origineel! Zo....dat is gezegd. Ik kan niet wachten op de blu ray. Perfectie wat mij betreft want het doet wat het moet doen: 90 minuten knallen.

10

Jeroen D
16-04-2013, 13:03
Evil Dead (2013)

De zoveelste remake van een horrorklassieker.....maar fuck....wat voor een! De juiste toon werd direct gezet en mn glimlach vervormde zich tot een breedlachende grimas die gedurende de gehele speelduur niet meer verdween. Man man man, wat heb ik zitten genieten. De slapstick is grotendeels verdwenen en heeft plaatsgemaakt voor smerige wonden en brute actie waardoor deze remake prima naast het origineel kan bestaan...een slimme zet.

Bij veel horrors worden personen net niet geraakt, bij deze wel net wel! Dat levert de ene na de andere gore verwonding op. Tja....wat kan ik er verder over zeggen...ga dit zien. Tenslotte nog even een boute uitspraak: beter dan het origineel! Zo....dat is gezegd. Ik kan niet wachten op de blu ray. Perfectie wat mij betreft want het doet wat het moet doen: 90 minuten knallen.

10

Aaaarghhh.........wat wil ik deze graag zien.............;)

jeroeni
16-04-2013, 13:17
Evil Dead (2013)

De zoveelste remake van een horrorklassieker.....maar fuck....wat voor een! De juiste toon werd direct gezet en mn glimlach vervormde zich tot een breedlachende grimas die gedurende de gehele speelduur niet meer verdween. Man man man, wat heb ik zitten genieten. De slapstick is grotendeels verdwenen en heeft plaatsgemaakt voor smerige wonden en brute actie waardoor deze remake prima naast het origineel kan bestaan...een slimme zet.

Bij veel horrors worden personen net niet geraakt, bij deze wel net wel! Dat levert de ene na de andere gore verwonding op. Tja....wat kan ik er verder over zeggen...ga dit zien. Tenslotte nog even een boute uitspraak: beter dan het origineel! Zo....dat is gezegd. Ik kan niet wachten op de blu ray. Perfectie wat mij betreft want het doet wat het moet doen: 90 minuten knallen.

10

Klinkt goed,kijk uit naar de Bluray.:grin:

Melzz
16-04-2013, 16:32
Meepakken in de bios met allemaal gillende en achter jasjes wegduikende mensen is anders ook een aanrader!

BigLebowski
16-04-2013, 16:56
Eerst het geheugen maar eens opfrissen en het origineel weer bekijken denk ik...

Jeroen D
16-04-2013, 18:54
Meepakken in de bios met allemaal gillende en achter jasjes wegduikende mensen is anders ook een aanrader!

Draait in de bioscoop de 'rated' versie ? Of heb je de 'unrated' gezien ?

Evil Ash
17-04-2013, 08:44
Kan mij niet voorstellen dat Imagine ons de rated versie voorschotelt. Geweldige films overigens!!

Jeroen D
17-04-2013, 09:24
Kan mij niet voorstellen dat Imagine ons de rated versie voorschotelt. Geweldige films overigens!!

Ik had ergens gelezen dat de 'unrated' versie bewaard zou worden voor de dvd/bluray release.

Evil Ash
17-04-2013, 09:44
Oh dat kan best...

Melzz
17-04-2013, 09:59
Draait in de bioscoop de 'rated' versie ? Of heb je de 'unrated' gezien ?

Deze versie was in ieder geval heel erg goor....dus ik neem aan de unrated versie.

Maniac (2012)

Deze remake van de jaren '80 sickie van William Lustig waar Joe Spinell de psycho speelde, bewandeld een iets ander pad wat deze film een eigen smoel geeft. De Maniac wordt ditmaal door Elijah Wood gespeeld, een niet voor de hand liggende keuze. Want eerlijk gezegd....het pokdalige gezicht en het imposante postuur van Joe Spinell jaagt toch meer angst aan dan het ielige en jongensachtige voorkomen van Elijah. Wellicht verklaard dat de keuze om de psycho volledig via een POV-camera standpunt te laten zien. M.a.w. we zien de Maniac alleen in spiegels en andere acteurs praten tegen de camera wat de kijker tot hoofdpersoon maakt.

Deze remake is een broeierige en langzame film geworden met een naargeestig sfeertje. Sommige scenes deden me denken aan "Drive", als de gestoorde stalker door de nachtelijke stad rijd. Ook de jaren '80 muziek heeft overeenkomsten met "Drive", in positieve zin. Het gelukkig geen 1 op 1 remake geworden en beide versies kunnen wat mij betreft prima naast elkaar bestaan. Klein minpuntje is de psychologie voor dummies dat wordt toegepast.

Geen baanbrekende film maar zeker geslaagd. Smerig en broeierig en Elijah bleek niet eens zo'n slechte keuze....ook al is het soms moeilijk indenken dat vrouwen gillend wegrennen voor deze Hobbit met de grote kinderogen. Het origineel is echter net wat smeriger en naargeestiger. Het camerawerk vond ik zeer geslaagd en verdiend een extra pluim.

7,8

The Evil Dead (1981)

Na de beestachtige remake, toch weer even het origineel opgezet. Het origineel heb ik altijd een vermakelijk filmpje gevonden maar eigenlijk nooit meer dan dat. Ook nu heb ik me weer prima vermaakt maar een meesterwerk zie ik er nu weer niet in. Ik heb de film ook nooit in mn jeugd gezien dus sentimentele waarde hecht ik er niet aan. Bewonderenswaardig is dat men, ondanks het kleine budget, er toch een prima film van heeft weten te maken. Helaas vond ik, ondanks het kleine budget, de grime wederom vrij ondermaats. De demonen leken soms wel op clowns waarvan de make-up was doorgelopen na een flink avondje stappen. De film heeft zeer zeker zn charme maar drukt bij mij toch niet de juiste knoppen in.

Andere horrorclassics (Halloween, Dawn of the Dead, The Exorcist) doen mij veel meer dan The Evil Dead. Dus ik blijf erbij, de remake vermorzeld wat mij betreft het origineel. Ik durf nu wel te beweren dat dit de meest geslaagde remake is uit het rijtje van horror-remakes.

7,2

vista-vision
17-04-2013, 14:36
Oudje: cyfer 8


Rich man, poor man


Peter Strauss Nick Nolte 1976/77


Moest er even in komen 30min. maar nog steeds ok die serie zeker voor die tijd.
Goede cast.
Het vijvertje achter het huis waar de vader roeit daar ging ik in 1984 doorheen met het Universal toeristen treintje Jaws deed dan een aanval grappig om te herkennen.
Even wachten tot Wehkamp weer met een kortingbon komt dan schaf ik serie 2 nog aan
Dat ze die William Smith nooit voor de bad guy rol in een James Bond film genomen hebben...
Die man kan echt als beste een slechterik spelen hij was zeker te bekend in die tijd.


Smith als Falconetti:
heeft zelfs een website
http://www.williamsmith.us/


http://www.williamsmith.org/rmpm.JPG
http://www.imdb.com/title/tt0074048/?ref_=sr_1

BatMotor
17-04-2013, 15:59
Gangster Squad
Acteurs die gangstertje willen spelen voor veel geld.
Ik kan nu al zeggen "In de schaduw van de godfather serie mogen ze niet staan"
Daar is deze film veeeeeeeeeels te zwak voor.

Heel stom dun verhaaltje.Penn speelt een gangsterbaas met een plakneus.Hij speelt het lomp en lachwekkend op momenten.De actie is op momenten hard en best dom.

Ryan doet wat ie altijd doet,dom voor zich uitstaren,da's nog geen acteren toch?
Ik weet even niet zo gauw hoe die actrice heet die ook een grote rol heeft,maar die speelde nog het best.

1/5

Following
Following herkeken.Visueel gezien is het saai.Het verhaal best boeiend,maar de eindconclusie vrij slap voor een nolan film.Nolans zwakste film eigenlijk.Vind Insomnia zelfs beter.

2,5/5

Jeroen D
18-04-2013, 09:49
A Haunted House (2013)

Het is ook wel weer een prestatie om een film te kunnen maken die zo slecht is als deze.

1/10

jjjoost
18-04-2013, 13:50
Ik ben fan van
Penoza Serie 1 en 2 Soort Mafia verhaal alleen dan in het nederlands.
The sopranos alles series er bestaat geen betere moderne Mafia Serie
En Prison break omdat het gewoon verslavend is!

Marcel v/d H.
18-04-2013, 20:14
http://www.whatiwatch.net/images/bluray.png Seven Psychopaths (http://www.imdb.com/title/tt1931533/) (Martin McDonagh (http://www.imdb.com/name/nm1732981/), 2012)
Hmz.. van de regisseur van In Bruges en deze cast had ik wel iets meer verwacht. Film gaat helemaal nergens over, op zich geen probleem, maar de dialogen die In Bruges zo leuk maakten waren hier helaas nauwelijks aanwezig. Toch nog wel de nodige leuke momentjes. 7.2

BatMotor
19-04-2013, 07:51
Jack Reacher
Wow,Tom heeft in tijden niet in zo'n saaie lege film gespeeld.
Alles was zo traag en onintressant in deze film.Tom speelde vooral zichzelf,en iedereen trok gewoon een over serieuze kop.

1/5

To The Wonder
Nu voor de tweede keer gezien.Geweldige sfeervolle film,Tree of Life blijft 10x beter.Maar de films moet je niet met elkaar vergelijken.

4/5

Melzz
19-04-2013, 08:47
To The Wonder
Tree of Life blijft 10x beter.Maar de films moet je niet met elkaar vergelijken.


Eh....maar dat is precies wat je nu doet. The Tree of Life afzetten tegen To the Wonder....:lol:

Pieter R.
19-04-2013, 10:10
De enige Malick-film die ik ooit gezien heb is Tree of life. Wat ik knap vindt is dat je in de trailer meteen de hand van de regisseur kunt zien. De manier van filmen, muziekkeus, compositie etc. is direct terug te leiden tot hoe het is gedaan in Tree of Life. Ook als ik niet zou weten dat To the Wonder van Malick is zou ik het nog kunnen herkennen als zijn werk.

Deze film ga ik zeker in de bios zien. Als ie al gedraaid wordt, liefst op een zo groot mogelijk doek.

Pieter R.
19-04-2013, 10:22
Het is trouwens toch niet te geloven. Volgens IMBD komt To the wonder pas uit in juli in de bios hier. Dat terwijl de dvd/bluray al in juni uitkomt. Het lijkt wel of men in NLD geen kwaliteit in de bios WIL. Daar gaat weer een heel publiek dat OF de film koopt via amazon oid en dus niet in de bios kijkt OF het hele spul in HD downloadt omdat de BR er toch al is. Minder ticketsales dus in Nederland en daardoor weer een excuus voor de div. exploitanten om minder van dit soort films in het programma op te nemen. Way to go...
Tree of life was ook al bijna nergens te bekijken of heel kort.

Sorry voor het off topic-zijn. Maar het hoort eigenlijk bij mn vorige post.

Werner
19-04-2013, 23:17
De twee eerste afleveringen van Alcatraz tot mij genomen. De eerste bevatte wel wat veel clichés en werd iets te snel afgehaspeld. Avond afgesloten met nog eens een Ein Fall Für Zwei. Damn, dat was toch een goede serie!

Oudlid_X5
20-04-2013, 12:28
Het is trouwens toch niet te geloven. Volgens IMBD komt To the wonder pas uit in juli in de bios hier. Dat terwijl de dvd/bluray al in juni uitkomt. Het lijkt wel of men in NLD geen kwaliteit in de bios WIL. Daar gaat weer een heel publiek dat OF de film koopt via amazon oid en dus niet in de bios kijkt OF het hele spul in HD downloadt omdat de BR er toch al is. Minder ticketsales dus in Nederland en daardoor weer een excuus voor de div. exploitanten om minder van dit soort films in het programma op te nemen. Way to go...
Tree of life was ook al bijna nergens te bekijken of heel kort.

Sorry voor het off topic-zijn. Maar het hoort eigenlijk bij mn vorige post.
Hoe kom je daarbij? Heeft in zo'n beetje in ieder Filmhuis gedraaid in Nederland. En volgens mij ook nog in een aantal bioscopen.

Voor de rest wel eens met je betoog. Film had gewoon eerder ingezet moeten worden. Al is het vanaf begin Mei. Maar tegelijkertijd weet de distributeur ook wel dat het (Filmhuis)publiek voor deze film niet het publiek is die het download.

Stephan Nobelen
20-04-2013, 20:53
Gangster Squad

Nadat ik een behoorlijk aantal negatieve kritieken gelezen te hebben, deze film toch een kans gegeven. Waarschijnlijk komt het door de lage verwachtingen, maar ik heb me fantastisch vermaakt met deze film. Veel films in dit genre heb ik nog niet gezien, dus de lat ligt misschien niet zo hoog, maar de film heeft me geen moment verveeld. Simpel verhaal, leuke karakters, knallende actie en brute scenes. Als de ultra super slow motions iets minder overdreven waren had deze nog een wat hoger cijfer van mij gekregen ook.

8/10

martwout
21-04-2013, 07:19
Hotel Transsylvanië (BR).

De film begon aardig maar kwam niet verder dan een glimlach. In de loop van de film begonnen de grappen wel goed te worden en heb ik een paar keer echt krom van het gelachen gelegen. Vooral de scene met de vliegende tafels en vooral de tafel die begon te biddenwas wel 1 van de hoogtepunten. Ook knap hoe ze die gezichten van de tafels hebben gemaakt. Elke tafel had een eigen gezichtreactie op de gebeurtenis. Er zaten ook wat verwijzingen in waaronder het verkleinde hoofd uit Harry PotterDerhalve krijgt het begin een krappe 6 en het gedeelte met de goede grappen een 8. Het is geen Shrek-niveau maar wel een subtopper.

Conclusie:

7/10.

BatMotor
21-04-2013, 08:03
Het is trouwens toch niet te geloven. Volgens IMBD komt To the wonder pas uit in juli in de bios hier. Dat terwijl de dvd/bluray al in juni uitkomt. Het lijkt wel of men in NLD geen kwaliteit in de bios WIL. Daar gaat weer een heel publiek dat OF de film koopt via amazon oid en dus niet in de bios kijkt OF het hele spul in HD downloadt omdat de BR er toch al is. Minder ticketsales dus in Nederland en daardoor weer een excuus voor de div. exploitanten om minder van dit soort films in het programma op te nemen. Way to go...
Tree of life was ook al bijna nergens te bekijken of heel kort.

Sorry voor het off topic-zijn. Maar het hoort eigenlijk bij mn vorige post.

Klopt wel wat je zegt.Op tv hoor je ze ook nooit spreken over zijn films.
NL is tegen echte kwaliteit,omdat het 'wat hun kwaliteit noemen' zou overschaduwen.

Pieter R.
21-04-2013, 10:02
Hoe kom je daarbij? Heeft in zo'n beetje in ieder Filmhuis gedraaid in Nederland. En volgens mij ook nog in een aantal bioscopen.

Voor de rest wel eens met je betoog. Film had gewoon eerder ingezet moeten worden. Al is het vanaf begin Mei. Maar tegelijkertijd weet de distributeur ook wel dat het (Filmhuis)publiek voor deze film niet het publiek is die het download.
Nou bij mij in de buurt heeft ie amper gedraaid hoor. Maar goed: je hebt in de randstad enz natuurlijk veel meer filmhuizen enzo. Ik moest al een half uur rijden naar Breda om nog een voorstelling mee te kunnen pikken. Daar draaide ie ook maar net een paar weken (letterlijk). Kortom: je hebt het een keer druk en je vist al achter het net.

Maar goed: ik heb net even een mailtje gestuurd naar de bios hier in de buurt. Gewoon gevraagd of to the wonder in de planning komt. Wie weet...

BigLebowski
21-04-2013, 12:20
Nou bij mij in de buurt heeft ie amper gedraaid hoor. Maar goed: je hebt in de randstad enz natuurlijk veel meer filmhuizen enzo. Ik moest al een half uur rijden naar Breda om nog een voorstelling mee te kunnen pikken. Daar draaide ie ook maar net een paar weken (letterlijk). Kortom: je hebt het een keer druk en je vist al achter het net.

Maar goed: ik heb net even een mailtje gestuurd naar de bios hier in de buurt. Gewoon gevraagd of to the wonder in de planning komt. Wie weet...

Films van Terence Malick zul je niet enkel en alleen maar wel vooral in het filmhuiscircuit aantreffen, eenvoudigweg omdat er een relatief klein publiek voor is. Voor bioscopen commercieel weinig interessant. En daarom zeker niet geschikt om heel lang te programmeren. Overigens heeft The Tree of Life niet enkel in de Randstad gedraaid. Hij heeft ook bij ons in het filmhuis in Schagen gedraaid bijvoorbeeld. En in meerdere filmhuizen hier in de omgeving. Dat hij vaak wat korter draait in het circuit, daar heb je gelijk in. Maar er komen nou eenmaal veel films uit, dus het langer draaien van een film heeft dan ook weer consequenties voor de vertoning van andere films.

Maar mijn tip zou zijn: als je graag dit soort films bekijkt, ga je vizier dan wat meer of vaker, dan nu wellicht het geval is, richten op het filmhuiscircuit. En wat is nou een halfuurtje rijden voor een film die je heel graag ziet? ;)

jeroenvrijnsen
21-04-2013, 12:28
Films van Terence Malick zul je niet enkel en alleen maar wel vooral in het filmhuiscircuit aantreffen, eenvoudigweg omdat er een relatief klein publiek voor is. Voor bioscopen commercieel weinig interessant. En daarom zeker niet geschikt om heel lang te programmeren. Overigens heeft The Tree of Life niet enkel in de Randstad gedraaid. Hij heeft ook bij ons in het filmhuis in Schagen gedraaid bijvoorbeeld. En in meerdere filmhuizen hier in de omgeving. Dat hij vaak wat korter draait in het circuit, daar heb je gelijk in. Maar er komen nou eenmaal veel films uit, dus het langer draaien van een film heeft dan ook weer consequenties voor de vertoning van andere films.

Maar mijn tip zou zijn: als je graag dit soort films bekijkt, ga je vizier dan wat meer of vaker, dan nu wellicht het geval is, richten op het filmhuiscircuit. En wat is nou een halfuurtje rijden voor een film die je heel graag ziet? ;)

The Tree of Life is hier zelfs niet op blu-ray uitgebracht! Heb daardoor de import met sublieme beeld- en geluidskwaliteit, maar helaas zonder ondertiteling.
Ik heb To the wonder nog niet gezien.

BatMotor
22-04-2013, 11:50
Het Bombardement
Een film die gebombardeerd werd met slechte recensies.
Ik heb de film maar even gekeken,ook puur vanwege de geschiedenis.

Wat mij snel opviel in deze film,was de cinematografie,die helemaal niet slecht was.
Ben helemaal geen fan van Smits muziek,maar acteren deed ie opzich helemaal niet zo slecht eigenlijk.Al deed zijn tegenspeelster het veel beter.

Van het bombardement zelf zie je maar 5minuten op best wel surealistische manier op sommige momenten.De rest van de film is vergelijkbaar met andere nogal zoetsappige rampen films zoals 'Titanic' en 'Pearl Harbor' die films vond ik niet veel aan eigenlijk,en deze vond ik gek genoeg leuker.
origineler gebracht,kwa filmstijl.

Voor nederlandse begrippen is de film zeker niet slecht te noemen.
Ik beoordeel de NL films ook altijd echt als NL film,want veel NL films zijn niet hoogstaand.

3/5

Pieter R.
22-04-2013, 13:20
Films van Terence Malick zul je niet enkel en alleen maar wel vooral in het filmhuiscircuit aantreffen, eenvoudigweg omdat er een relatief klein publiek voor is. Voor bioscopen commercieel weinig interessant. En daarom zeker niet geschikt om heel lang te programmeren. Overigens heeft The Tree of Life niet enkel in de Randstad gedraaid. Hij heeft ook bij ons in het filmhuis in Schagen gedraaid bijvoorbeeld. En in meerdere filmhuizen hier in de omgeving. Dat hij vaak wat korter draait in het circuit, daar heb je gelijk in. Maar er komen nou eenmaal veel films uit, dus het langer draaien van een film heeft dan ook weer consequenties voor de vertoning van andere films.

Maar mijn tip zou zijn: als je graag dit soort films bekijkt, ga je vizier dan wat meer of vaker, dan nu wellicht het geval is, richten op het filmhuiscircuit. En wat is nou een halfuurtje rijden voor een film die je heel graag ziet? ;)
Nou ja, heb nu niet echt de gelegenheid om al te veel uit te geven, dus alle kleintjes helpen zullen we maar zeggen. In ieder geval heb ik inmiddels een mail terug gehad van de bios. De film schijnt hier pas in september te gaan draaien.

TheGodfather
22-04-2013, 21:12
Dexter - Season 7 (http://www.imdb.com/title/tt0773262/episodes?season=7&ref_=tt_eps_sn_7)
De verhaallijnen in dit seizoen gaan steeds wat verder en worden steeds meer in elkaar verwoven. Dat vond ik erg cool gedaan. In het begin, in het eerste deel van het seizoen, lijkt het niet zo sterk maar naar mate het einde van de reeks dichterbij komt wordt het steeds beter met een geweldige finale als resultaat. Vond dit seizoen vooral Jennifer Carpenter erg goed.
Benieuwd waar het achtste en laatste seizoen heen gaat...

8,5/10

Stephan Nobelen
23-04-2013, 10:10
Due Date

Net ietsje minder dan 'The Hangover', maar ik heb er toch vaak genoeg mee kunnen lachen. Inmiddels al de 4e keer dat ik hem zag. Wat mij betreft een van de betere komedies van de afgelopen jaren.

7,6/10

TheGodfather
25-04-2013, 21:00
Gisteren in de bios:

Iron Man 3 (http://www.imdb.com/title/tt1300854/?ref_=fn_al_tt_1)
Na de gebeurtenissen in New York aan het einde van The Avengers is Tony Stark terug in zijn immense Malibu villa.
Na wereldwijd een aantal aanslagen te hebben gepleegd, richt terrorist The Mandarin (Ben Kingsley) zijn aandacht op Stark en verpulverd hij diens huis en alles wat hem lief is. Dat kan Iron Man natuurlijk niet over z`n kant laten gaan en hij slaat terug, samen met de geupdate versie van WarMachine: Iron Patriot (Don Cheadle)

Het belangrijkste dat te melden valt over het derde deel in de Iron Man reeks is dat het in ieder geval een vooruitgang is in vergelijking met zijn rommelige voorganger. Afgaande op de trailers was het echter te hopen dat dit deel een stuk donkerder van toon zou zijn dan zijn voorgangers. Helaas is dat niet geval. Er zit nog genoeg van de (inmiddels bekende) Tony Stark humor in en wordt het allemaal nooit echt zo serieus als de voorstukjes deden vermoeden.

Waar de film echter het hardst de plank mis slaat is met The Mandarin. Dat een acteerlegende als Ben Kingsley zo wordt misbruikt voor deze rol is een schande.
In potentie is zijn personage één van de meest evil badguys die we tot nu toe in alle Marvel films gezien hebben. Maar het script verpest dat keihard. In plaats daarvan krijgen we een badguy die bij lange na niet zo sterk is als had gekund en Kingsley hier een bedenkelijke rol krijgt toebedeeld.
Het feit dat het script het grootste minpunt van de hele film is, zegt dan eigenlijk al genoeg...
Met de actie en special effects zit het daarentegen wel snor, die zien er prachtig uit.

Shane Black krijgt de complimenten voor het proberen om het eerste deel te evenaren, maar bij complimenten blijft het. Met zo`n matig script kunnen we niet anders oordelen dan dat dit een grote gemiste kans is.
Daarmee gaat deze reeks nog net niet als een nachtkaars uit maar veel scheelt het niet...

7,0/10

jeroenvrijnsen
29-04-2013, 18:47
Under the bed 7,0
Wat begint als een brave griezelfilm voor de jeugd in de stijl van Gremlins, It en The Hole, eindigt als een verrassende horrorfilm. Er wordt matig geacteerd (door met name de volwassenen, hoofdrolspeler Jonny Weston uit "Chasing Mavericks" haalt het niveau wat op), de special effects zijn wisselend en het einde komt nogal abrupt. Toch een uiterst vermakelijke film, met een sfeervolle soundtrack en enkele goed getimede schrikmomenten!

Franklin1975
29-04-2013, 19:20
Jack Reacher
Wow,Tom heeft in tijden niet in zo'n saaie lege film gespeeld.
Alles was zo traag en onintressant in deze film.Tom speelde vooral zichzelf,en iedereen trok gewoon een over serieuze kop.

4/5

Nou, dan heb ik blijkbaar een totaal andere Jack Reacher gezien. Ik vond de eerste helft vooral een geweldige conspiracy-flick, wat dan niet helemaal verder uitgewerkt werd in het tweede deel. En dat tweede deel is dan weer een heerlijke achtervolgings-film. En die Rosamunda Pike ziet er toch ook niet verkeerd uit op borsthoogte. Ik heb de film vrijdag gezien en ik ga hem in de toekomst ongetwijfeld aanschaffen.

7,8/10

Crank DVD (2006)

Jason Statham. Bij veel mensen lopen de rillingen over hun rug, en andere lopen met hem weg. Crank is dan misschien een film die je in de grabbelbakken aan zult treffen, samen met de meeste van Statham's andere films, maar Crank is niet zomaar een actie-film. Het is een hyperactieve ADHD-film waar misschien zelfs Jochem Myjer in zijn snelste jaren jaloers op zou zijn.

In het begin vd film is onze Jason geïnjecteerd met een Chinees goedje en dmv een filmpje weet hij dat hij niet tot rust mag komen, want dan zal zijn hart stoppen en sterft hij. Een soort Speed dus eigenlijk. Wat volgt zijn doldwaze acties (eentje komt direct uit The Blues Brothers als hij in zijn auto de politie van zich af probeert te schudden in een winkelcentrum) en situaties die veelal briljant gefilmd zijn. Eigenlijk kun je dit een briljante actiefilm noemen, aangezien het geen 13 in een dozijn actiefilm is.

7,8/10

The Fast And The Furious Blu-ray (2001)

Niet alleen de steelbook van deze film ziet er flitsend uit, de film zelf blijft 12 jaar later nog net zo flitsend als toen die eerste keer. Een geweldige actiefilm over de subcultuur van het straatracen, met een geweldige pompende soundtrack. De onverwachte start van een zeer populaire en succesvolle franchise is geboren. Niet het racen, de muziek of de altijd zomers geklede jonge dames, maar Vin Diesel maken deze films zo succesvol. Voor een avondje luchtig genieten zit je wel goed bij deze film(s)

8,5/10

Oudlid_X5
29-04-2013, 21:23
Café de Flore (2011 | Jean-Marc Vallée)
Voor degene die dit verwarrend en of chaotische vindt. Een tipje van de sluier: http://www.rowthree.com/wp-content/comment-image/100876.png

TheGodfather
29-04-2013, 22:09
The 4400 - Season 1 (http://www.imdb.com/title/tt0389564/episodes?season=1&ref_=tt_eps_sn_1)
Had dit seizoen al eens eerder gezien maar de rest van de serie nog niet. Nu dus overnieuw begonnen.
Leuk begin (het eerste seizoen is maar vijf afleveringen lang) van een opzich best originele serie. Je ziet wel dat zowel acteurs als makers in het begin nog een beetje hun draai moeten vinden maar dat gaat hoe langer hoe beter, het overacting van de pilot bijvoorbeeld wordt gelukkig steeds minder. Ziet er goed uit en de verhaallijnen zijn redelijk interessant.
Wordt interessant om te zien waar de komende drie seizoenen heen gaan...

7,3/10

rogue
29-04-2013, 23:42
Oblivion (2013) 9/10

Wat een ge-wel-di-ge film! En wat een belevenis in de bioscoop....

Ik heb Tron Legacy nog niet gezien (staat nog ongezien in de kast, maar niet lang meer ;-) ), dus voor mij was het de eerste kennismaking met regisseur Joseph Kosinski (die ook de schrijver en producer is).
Het allerbeste van de film is de werkelijk prachtige sfeer die neergezet wordt, mede door de fenomenale score. Het is dat ik wist dat het M83 was, anders zou je zweren dat het Vangelis was in zijn hoogtijdagen.

Voor degene die een actiefilm verwacht, kan ik wel zeggen: dat is het niet. Er zit wel de nodige actie is, maar het is hoofdzakelijk een soort 'sci-fi mysterie'.
Voor degene die een flitsend spektakel verwacht: dat is het ook niet. Er zijn wel schitterende beelden, er wordt veel geinvesteerd in de sfeer, en de eenduidige wijze om het mysterie langzaamaan te ontrafelen.

Ik hoor dan ook nu al de klachten over een trage film opkomen.....zelf heb ik daar geen moeite mee gehad. Ik werd echt helemaal in het verhaal en de getoonde wereld gezogen, en was meer dan 2 uur 'weg' van de realiteit. Dan weet je dat je een goede film hebt gezien ;-).

Ik heb ook her en der gelezen dat het script zo zwak is, maar dat valt ook reuze mee. Alles staat in dienst van de eerder genoemde sfeer van de film, en het script sluit daar goed bij aan. Sfeer is iets wat erg lastig is om uit te leggen, maar als je 'in de film' zit, dan begrijp je misschien wat ik bedoel. De film heeft een bepaalde mood, die ook in oudere sci-fi boeken en films zit. Iets wat een film als Moon bijvoorbeeld ook heeft.

Qua acteerprestaties heeft niemand wat te klagen denk ik, zeker Cruise is erg op dreef als dragende kracht van de film.

Ik ben zeer benieuwd naar de blu-ray, die een verplichte aanschaf is.

Voor imdb rond ik het cijfer af,en dan zit de film dichter bij de 9 dan de 8.

Marcel v/d H.
30-04-2013, 10:36
Oblivion (2013) 9/10
Het allerbeste van de film is de werkelijk prachtige sfeer die neergezet wordt, mede door de fenomenale score. Het is dat ik wist dat het M83 was, anders zou je zweren dat het Vangelis was in zijn hoogtijdagen.


Ik heb de film nog niet gezien, wel de soundtrack geluisterd, klonk inderdaad erg fijn. Dat doet deze meneer wel goed, Tron had ook een hele fijne soundtrack van Daft Punk.

hstadman
30-04-2013, 16:58
Oblivion (2013) 9/10

Wat een ge-wel-di-ge film! En wat een belevenis in de bioscoop....

Ik heb Tron Legacy nog niet gezien (staat nog ongezien in de kast, maar niet lang meer ;-) ), dus voor mij was het de eerste kennismaking met regisseur Joseph Kosinski (die ook de schrijver en producer is).
Het allerbeste van de film is de werkelijk prachtige sfeer die neergezet wordt, mede door de fenomenale score. Het is dat ik wist dat het M83 was, anders zou je zweren dat het Vangelis was in zijn hoogtijdagen.

Voor degene die een actiefilm verwacht, kan ik wel zeggen: dat is het niet. Er zit wel de nodige actie is, maar het is hoofdzakelijk een soort 'sci-fi mysterie'.
Voor degene die een flitsend spektakel verwacht: dat is het ook niet. Er zijn wel schitterende beelden, er wordt veel geinvesteerd in de sfeer, en de eenduidige wijze om het mysterie langzaamaan te ontrafelen.

Ik hoor dan ook nu al de klachten over een trage film opkomen.....zelf heb ik daar geen moeite mee gehad. Ik werd echt helemaal in het verhaal en de getoonde wereld gezogen, en was meer dan 2 uur 'weg' van de realiteit. Dan weet je dat je een goede film hebt gezien ;-).

Ik heb ook her en der gelezen dat het script zo zwak is, maar dat valt ook reuze mee. Alles staat in dienst van de eerder genoemde sfeer van de film, en het script sluit daar goed bij aan. Sfeer is iets wat erg lastig is om uit te leggen, maar als je 'in de film' zit, dan begrijp je misschien wat ik bedoel. De film heeft een bepaalde mood, die ook in oudere sci-fi boeken en films zit. Iets wat een film als Moon bijvoorbeeld ook heeft.

Qua acteerprestaties heeft niemand wat te klagen denk ik, zeker Cruise is erg op dreef als dragende kracht van de film.

Ik ben zeer benieuwd naar de blu-ray, die een verplichte aanschaf is.

Voor imdb rond ik het cijfer af,en dan zit de film dichter bij de 9 dan de 8.


Goed om te lezen. Heb deze op mijn shortlist staan...(y)

jeroenvrijnsen
30-04-2013, 21:56
Gangster Squad 7,5
Vermakelijke film, sfeervol, prima cast, met een zeer sterk begin dat meteen de toon zet.
Daarna is het meer van hetzelfde, zoals we wel vaker hebben gezien.

Stephan Nobelen
03-05-2013, 09:56
The inbetweeners movie
Leuke toevoeging aan de serie. Haalt niet het niveau van de serie, maar genoeg hilarische scenes om je 1,5 uur goed mee te vermaken. Nog altijd jammer dat er zo weinig afleveringen zijn gemaakt.

7.2/10

BatMotor
03-05-2013, 10:36
Het Meisje En De Dood
De derde film van stelling die ik heb gezien en weer is het niks.
Z'n films doen me helemaal niks.Het komt vooral door de pacing van z'n films denk ik.
Veeeeeels te traag (ik heb niks tegen trage films) maar hij weet gewoon helemaal geen balans te vinden.
En dan wordt er ook zowat niks gezegt,pfffff de film lijkt wel 4uur te duren.
Het camerawerk is dik in orde daar niet van,maar met alleen dat,kan je een film niet goed laten zijn,daar is meer voor nodig.



Jos lijkt maar wat te doen,en het verhaaltje is ook al zo uitgekouwd als maar zijn kan.

1/5

BatMotor
03-05-2013, 10:38
Broken City
Prima mysterieus filmpje.

3/5

Stephan Nobelen
04-05-2013, 08:37
Dexter seizoen 3
Degelijk derde seizoen, maar minder dan zijn voorgangers. Heeft echt wat afleveringen nodig om op gang te komen en finale vond ik ook tegenvallen. hoe kan ook een emotioneel persoon als debra detective worden? Die heeft werkelijk in iedere aflevering wel staan te janken..

7/10

Timecop
04-05-2013, 22:53
Felon.

Best een vermakelijke film

7/10

Franklin1975
05-05-2013, 10:16
Vorig weekend The Fast And The Furious op blu-ray gezien.
Buiten dat het beeld en het geluid subliem zijn, is ook de film nogsteeds het kijken meer dan waard. Mijn favoriete film uit de serie.

8,5/10

En dit weekend 2 Fast 2 Furious en The Fast And The Furious: Tokyo Drift op blu-ray gezien.

2 Fast is zonder Vin Diesel, maar het grootste gemis is een goed serieus verhaal. Het zijn vooral excuses om maar zoveel mogelijk races in beeld te brengen. Ze hadden regisseur John Singleton wel een beter verhaal mogen geven. De beelden van Sunny Florida (Miami) zijn wel om van te genieten, net als Tyrese Gibson en mooie Eva Mendes.
Niet slecht, maar met een beter verhaal zou het een betere film zijn geworden.

7,0/10

Tokyo Drift is de derde film in de serie en een echte spin-off van de eerste 2 films. Een tiener van gescheiden ouders komt door omstandigheden bij zijn vader in Tokyo te wonen om daar een nieuw leven op te bouwen. Hij komt daar via zijn nieuwe school 'toevallig' meteen opnieuw in aanraking met het straatracen en vooral het 'driften', wat iets totaal nieuws is voor hem.

Dit keer een beter verhaal, de races zien er spectaculair uit en het het geluid is om je buren bij weg te pesten, zo vet. En dat vanuit een all-in-one set van Sony. Maar de laatste scene is de mooiste: de terugkeer van Dominic Torretto!

7,3/10

DJR
05-05-2013, 11:47
Evil Dead (2013)

Als Evil Dead fan van het eerste uur moet ik zeggen dat de remake redelijk goed geslaagd is, hij is echt niet zo slecht zoals elders soms beweerd wordt.

Bij vlagen creepy sfeertje, mooi geluid, goede make-up, geen CGI effecten (een verademing!), en enkele leuke verwijzingen naar de oude films zowel in beeld als geluid. Oh ja en heel veel gore, ongeloofelijk dat de film in deze vorm toch nog een R-rating heeft weten te kirjgen. En dan te denken dat straks de unrated versie nog moet komen...

Oh ja blijf nog even kijken tot na de credits...

Het enige wat mij tegenviel was dat hij niet echt eng was, spanningsopbouw werd vaak teniet gedaan en dat was wel jammer vooral omdat de demonen er toch wel scary uitzien.

Kortom: als remake niet helemaal geslaagd maar op zich wel een top horrorfilm!

(y)

8/10.

Jeroen D
05-05-2013, 14:30
Texas Chainsaw 3D (John Luessenhop)
Maniac (Franck Khalfoun)
The Lords of Salem (Rob Zombie)

Deze gekeken. Het is triest gesteld met horrorfilms tegenwoordig. Alle 3 volkomen crap.

Wat wil ik de nieuwe Evil Dead nu graag zien............:-)

Marcel den Haan
05-05-2013, 16:18
Evil Dead (2013)

Als Evil Dead fan van het eerste uur moet ik zeggen dat de remake redelijk goed geslaagd is, hij is echt niet zo slecht zoals elders soms beweerd wordt.

Bij vlagen creepy sfeertje, mooi geluid, goede make-up, geen CGI effecten (een verademing!), en enkele leuke verwijzingen naar de oude films zowel in beeld als geluid. Oh ja en heel veel gore, ongeloofelijk dat de film in deze vorm toch nog een R-rating heeft weten te kirjgen. En dan te denken dat straks de unrated versie nog moet komen...

Oh ja blijf nog even kijken tot na de credits...

Het enige wat mij tegenviel was dat hij niet echt eng was, spanningsopbouw werd vaak teniet gedaan en dat was wel jammer vooral omdat de demonen er toch wel scary uitzien.

Kortom: als remake niet helemaal geslaagd maar op zich wel een top horrorfilm!

(y)

8/10.

Grotendeels eens, alleen vond ik de spanning wel constant blijven, zelfs opbouwend richting het einde. Enige minpunt vond ik de manier waarop de demonen praten, dit kwam soms wat lachwekkend over en zorgde voor gelach in de zaal. Verder een zeer goede horrorfilm die nergens voor terugdeinst. Inderdaad heerlijke effecten, overigens wel wat CGI hier en daar maar niet veel. Ook de muziek en geluidseffecten waren top. De film leek me al goed na het zien van de trailers en overtrof zelfs mijn verwachtingen. Aanrader om te zien in de bioscoop, aangezien het harde geluid en grote scherm de film alleen maar intenser maken.

DJR
05-05-2013, 16:59
Grotendeels eens, alleen vond ik de spanning wel constant blijven, zelfs opbouwend richting het einde. Enige minpunt vond ik de manier waarop de demonen praten, dit kwam soms wat lachwekkend over en zorgde voor gelach in de zaal. Verder een zeer goede horrorfilm die nergens voor terugdeinst. Inderdaad heerlijke effecten, overigens wel wat CGI hier en daar maar niet veel. Ook de muziek en geluidseffecten waren top. De film leek me al goed na het zien van de trailers en overtrof zelfs mijn verwachtingen. Aanrader om te zien in de bioscoop, aangezien het harde geluid en grote scherm de film alleen maar intenser maken.

Dat praten van de demonen vond ik juist heel goed gedaan en verre van lachwekkend, de manier van praten deed me soms juist zelfs aan The Exorcist denken.

Op het grote scherm is idd mooi maar als je naar Pathe E'hoven gaat vraag dan eerst aan het personeel of ze het geluid wat harder willen zetten want tijdens mijn voorstelling stond het veel te zacht.:-(

Oudlid_X5
05-05-2013, 17:36
Zag vorige week het Zuid-Koreaanse Kimssi Pyoryugi / Castaway on the Moon en vond het maar een pathetische bedoeling. :cry:

Melzz
05-05-2013, 17:58
Texas Chainsaw 3D (John Luessenhop)
Maniac (Franck Khalfoun)
The Lords of Salem (Rob Zombie)

Deze gekeken. Het is triest gesteld met horrorfilms tegenwoordig. Alle 3 volkomen crap.

Wat wil ik de nieuwe Evil Dead nu graag zien............:-)

Wat is er mis met Maniac? Ik vond het zelf een prima film.

Jeroen D
05-05-2013, 19:58
Wat is er mis met Maniac? Ik vond het zelf een prima film.

De film was vooral heel erg saai. De regisseur probeert origineel te zijn door
de moorden uit het oogpunt van de moordenaar te laten zien maar dat vind ik niet werken. De film heeft geen echt verhaal en ook de goedkope uitstraling is geen pluspunt. Hierdoor laat de film (op mij) geen enkele indruk achter.

rogue
05-05-2013, 21:14
Geu-dae-leul Sa-rang-hab-ni-da (a.k.a. Late Blossom) (2011) 8/10

Deel 24 van mijn Zuid-Koreaanse veldtocht in 2013.

Film over het harde leven van een paar ouderen die in dezelfde buurt wonen. Liefde kent geen leeftijd, zullen we zien.
Wel zeer geloofwaardige vertolkingen van de 4 ouderen.

Maar je wordt niet vrolijk van deze film, er zitten wel een paar trieste scenes in hoor...daarom geen film die ik nogmaals wil zien.


Shi (a.k.a. Poetry) (2010) 8/10

Deel 25 van mijn Zuid-Koreaanse veldtocht in 2013.

Net als Geu-dae-leul Sa-rang-hab-ni-da is dit ook een film waar Alzheimer's een grote rol speelt.
Een oudere vrouw zorgt voor haar niet zo fijne kleinzoon. De vrouw is net begonnen met een cursus dichten. Het blijkt dat de kleinzoon samen met een aantal vrienden iets verschrikkelijks heeft gedaan.
Kan ze dit oplossen?

Wederom een film waar ik niet vrolijk van werd, zeker het einde is ontluisterend triest. Maar dat neemt niet weg dat het wel een aangrijpende film is, die niet bepaald een leuke kant van het ouder worden schetst.
Toch een aanrader.


Hahaha (2010) 7/10

Deel 26 van mijn Zuid-Koreaanse veldtocht in 2013.

Rustige film, waarin 2 vrienden elkaar ontmoeten.
Onder het genot van rijstwijn, blijkt dat ze in het verleden naar hetzelfde dorp Tongyeong te zijn geweest. Er worden herinneringen opgehaald over hun eigen ervaringen tijdens hun bezoek en het wordt duidelijk dat er wel degelijk een connectie is tussen hun bezoekjes....

Voor mij de eerste kennismaking met regisseur Hong Sang Soo. De film heeft een rustig tempo zonder echte uitspattingen, waarbij de focus ligt op relaties tussen de verschillende karakters.
Ik geef toe dat ik de film niet de volle aandacht kon geven wegens vermoeidheid, misschien dat een herkijkbeurt een hoger cijfer oplevert, aangezien er ongetwijfeld veel meer uit te halen is dan ik nu gedaan heb.


Kwijeu Wang (a.k.a. The Quiz Show Scandal) (2010) 8/10

Deel 27 van mijn Zuid-Koreaanse veldtocht in 2013.

De regisseur van het geweldige Killerdeului suda (a.k.a Guns and Talks) heeft wederom een vermakelijke film afgeleverd, die helaas in het tweede deel wel iets uit de bocht vliegt.

Na een introductie van de inzittenden, worden 4 auto's betrokken bij een aanrijding.
Alle inzittenden worden na het politiebureau gebracht. Daar wordt ontdekt wie de vrouw nu eigenlijk was en vooral wat ze in haar bezit had.....namelijk de sleutel tot het winnen van de meest populaire quiz op televisie. Wie wil dat niet?

Er is een Amerikaanse film uit 1994 genaamd Quiz Show, waarin het waar gebeurde schandaal van de quiz 'Twenty One' behandelt wordt, maar die is onvergelijkbaar met deze film qua toon, verhaal en opzet.

In deze film is alles tot aan de daadwerkelijke deelname aan de quiz, zeer de moeite waard, met evenveel boeiende als vermakelijke momenten. En dan geen lach-of-ik-schiet humor, maar meer het soort dat steeds een glimlach op je gezicht tovert. Er is een sterk script die echt je aandacht vasthoudt, met af en toe kleine onthullingen en de acteurs zijn geloofwaardig.

Minpunten zijn dat in het tweede deel de geloofwaardigheid van het verhaal wel af en toe erg in het gedrang komt (bijvoorbeeld bij het studeren en de selectie van de kandidaten) en tijdens de quiz zelf neemt de spanning juist wat af, het is allemaal iets te lang uitgesponnen.


Gyeoul nageune (1986) 6/10

Deel 28 van mijn Zuid-Koreaanse veldtocht in 2013.

Sorry, misschien een andere keer een review. Normaal gesproken ben ik er geen fan van hele korte postjes hier, maar goed.

Oudlid_X5
06-05-2013, 14:53
Erg benieuwd naar Hahaha. Nu twee films van Hong Sang-soo gezien maar ik vind zijn eigen stijl bijzonder genoeg om hem nog een tijdje te volgen. Beetje de Amerikaanse Woody Allen maar dan slimmer en unieker. Vooral zijn gespeel met tijd is altijd wel leuk. Denk dat je Oki's Movie maar vooral The Day He Arrives wel kan waarderen.

Volgende maand wordt In Another Country uitgebracht in de Nederlandse Filmhuizen:

http://www.contactfilm.nl/html/f-62.html

Dat is pas zijn eerste in Nederland. :roll:

Onkyo
06-05-2013, 19:24
Evil Dead.

Vanmiddag gezien in Foroxity Roermond.
Grote, moderne bioscoop die in het verlengde ligt van het Outlet Center.

Na een middagje winkelen met de vrouw lekker neerploffen in zaal 7 met maar 4 andere mensen dus lekker rustig.

Evil Dead is een hardcore horrorfilm die op sommige momenten zwaar over the top is maar i.t.t. veel andere remakes wel blijft boeien. Geen humor zoals in het orgineel maar ook geen persoon die de hoofdrol heeft zoals Ash. Het gaat hier meer om de groep mensen die probeert te overleven.
En dat valt nog niet mee...

Ik had wel het idee dat we hier naar een R rated film of naar een editie die op sommige plaatsen iets was getrimt zaten te kijken. Fragmenten die ik de trailer zag leken hier toch anders.
Maar goed, ik heb al begrepen dat de blu-ray geheel uncut word. Ik ga hem zeker aanschaffen!

Zoals hierboven al was vermeld, wel even blijven zitten tijdens de aftiteling!

DJR
06-05-2013, 19:42
Evil Dead.

Vanmiddag gezien in Foroxity Roermond.
Grote, moderne bioscoop die in het verlengde ligt van het Outlet Center.

Na een middagje winkelen met de vrouw lekker neerploffen in zaal 7 met maar 4 andere mensen dus lekker rustig.

Evil Dead is een hardcore horrorfilm die op sommige momenten zwaar over the top is maar i.t.t. veel andere remakes wel blijft boeien. Geen humor zoals in het orgineel maar ook geen persoon die de hoofdrol heeft zoals Ash. Het gaat hier meer om de groep mensen die probeert te overleven.
En dat valt nog niet mee...

Ik had wel het idee dat we hier naar een R rated film of naar een editie die op sommige plaatsen iets was getrimt zaten te kijken. Fragmenten die ik de trailer zag leken hier toch anders.
Maar goed, ik heb al begrepen dat de blu-ray geheel uncut word. Ik ga hem zeker aanschaffen!

Zoals hierboven al was vermeld, wel even blijven zitten tijdens de aftiteling!

Er is ook getrimmed maar dat is er nauwelijks aan af te zien, vind het echt heel wat dat deze film in deze vorm een R heeft gekregen.

Volgens mij is de "verkrachtingsscene" wat aangepast. Ook had ik een foto gezien van David met een bebloed gezicht en een kettingzaag, zat volgens mij ook niet in de film.
Wat sowieso anders was, was de scene waarin een demon haar tong door midden snijdt. Deze scene was in de film veel donkerder gemaakt dan zoals hij in de trailer te zien was.

Maar goed straks komt de uncut versie, alsof het al niet bloederig genoeg is! :grin:

Onkyo
06-05-2013, 20:49
Er is ook getrimmed maar dat is er nauwelijks aan af te zien, vind het echt heel wat dat deze film in deze vorm een R heeft gekregen.

Volgens mij is de "verkrachtingsscene" wat aangepast. Ook had ik een foto gezien van David met een bebloed gezicht en een kettingzaag, zat volgens mij ook niet in de film.
Wat sowieso anders was, was de scene waarin een demon haar tong door midden snijdt. Deze scene was in de film veel donkerder gemaakt dan zoals hij in de trailer te zien was.

Maar goed straks komt de uncut versie, alsof het al niet bloederig genoeg is! :grin:

Die tong scene miste zo wel wat van de impact die de trailer wel had.
Jammer, maar verder viel er nog genoeg te "genieten"! :twisted:

Timecop
06-05-2013, 22:54
The fugitive en us marshals

The fugitive blijf ik een goede film vinden 7/10

Us marshals aardig maar niet meer dan dat 5/10

Evil Ash
07-05-2013, 09:11
Evil Dead.
Evil Dead is een hardcore horrorfilm die op sommige momenten zwaar over the top is maar i.t.t. veel andere remakes wel blijft boeien. Geen humor zoals in het orgineel maar ook geen persoon die de hoofdrol heeft zoals Ash. Het gaat hier meer om de groep mensen die probeert te overleven.
En dat valt nog niet mee...


Deel 2 heeft humor, deel 1 weinig tot totaal niet.

Pieter R.
07-05-2013, 09:39
Ik heb de film nog niet gezien, wel de soundtrack geluisterd, klonk inderdaad erg fijn. Dat doet deze meneer wel goed, Tron had ook een hele fijne soundtrack van Daft Punk.

Ben de soundtrack net aan het luisteren via spotify. Klinkt idd goed, maar ik vind het eigenlijk maar weinig weghebben van Vangelis. Goed, er zijn wel elementen die er aan doen denken, maar deze composer heeft gewoon zn eigen stijl.

Onkyo
07-05-2013, 15:07
Deel 2 heeft humor, deel 1 weinig tot totaal niet.

Mening.
Ik vond de nieuwe veel serieuzer overkomen.

Evil Ash
07-05-2013, 16:06
Misschien door de toendertijd wat lowbudget knullige effecten, maar het was wel serieus bedoeld ;)

BatMotor
07-05-2013, 18:09
The Place Beyond The Pines
Op een gegeven moment werd het een teleurstelling,het had zo goed kunnen zijn.
De sfeer,camerawerk,muziek,en de acteerprestaties van de 3 hoofdrolspelers waren allemaal goed.

Vooral Bradley speelt nog het best in de film.

Het verhaal is simpel,maar heel goed in elkaar gezet stylistisch gezien dan.

Maar op een geven moment krijg je de twee zonen te zien,de 1 van ryan de ander van cooper.Die 2 hadden echt niet in de film gemoeten.Ze spelen echt heeeeel slecht,vooral die zoon van cooper. dat hele verhaal rondom die zonen,vind ik baar slecht

3/5

Melzz
09-05-2013, 12:50
A Safe Place - Henry Jaglom - 1971

Het is pijnlijk om te zien hoe debuterend regissuer Henry Jaglom overduidelijk een Amerikaanse artfilm wil maken naar Europees voorbeeld. Het relaas van een meisje (Tuesday Weld) dat blijkbaar niet kan en wil opgroeien biedt te weinig aanknopingspunten om betrokken te raken. De vreemde editing waarin heden en verleden met elkaar vervlochten raakt, is in deze film niet boeiend maar vermoeiend. De film heeft weinig te zeggen en probeert dat te verbloemen door interessantdoenerij.

Na een vrij slepend eerste uur komt Jack Nickolson de film binnengewandeld en wordt het welliswaar interessant. Met name de scene waarin Jack en Tuesday met elkaar lopen te flikflooien terwijl ze steeds gestoord worden door een derde persoon is echt goed. Ook het mooie koppie van Tuesday is geen straf om naar te kijken (wow!). Toch geef ik de film geen dikke onvoldoende omdat het toch fascinerend is om te zien hoe de film vreselijk zijn best doet maar toch hopeloos faalt. Het is echt een film van zijn tijd en dat is ook best leuk om te zien. Wat moet Orson Welles van het eindproduct gedacht hebben die een beetje door de film slentert als goochelaar?

De 360 graden shots van Jack Nickolson op een dak terwijl hij een broodje eet is een mooi voorbeeld van nietszeggende montage.

Bizarre mislukking en daarom stiekum best geinig om te zien.

5.0

Werner
10-05-2013, 20:04
Ik ben net in de bioscoop naar Olympus Has Fallen gaan kijken. Scenario rammelt langs alle kanten maar voor wie Die Hard wat te soft vond geworden is er nu een valabel alternatief!

rogue
10-05-2013, 20:15
Erg benieuwd naar Hahaha. Nu twee films van Hong Sang-soo gezien maar ik vind zijn eigen stijl bijzonder genoeg om hem nog een tijdje te volgen. Beetje de Amerikaanse Woody Allen maar dan slimmer en unieker. Vooral zijn gespeel met tijd is altijd wel leuk. Denk dat je Oki's Movie maar vooral The Day He Arrives wel kan waarderen.

Volgende maand wordt In Another Country uitgebracht in de Nederlandse Filmhuizen:

http://www.contactfilm.nl/html/f-62.html

Dat is pas zijn eerste in Nederland. :roll:

Ik zal best nog wel een filmpje van de beste man meepikken, ik zag al enkele bij WiW staan.
Maar voorlopig heb ik nog een lijstje staan. Wel bedankt voor de tip!

jeroenvrijnsen
10-05-2013, 23:27
The place beyond the Pines 8,0
Prima film met een mooi verhaal en een fantastische cast. De derde akte is wat minder sterk (waarbij één vd zonen niet erg sterk gecast is), maar verder erg sterk!

Dark Skies 7,0
Voorspelbare film, maar wel vermakelijk, met veel clichés (ook goed gejat van Paranormal Activity), mooi in beeld gebracht, wisselende acteerprestaties (vooral Dakota Goyo als Jesse speelt erg goed) maar niet echt eng.

Pieter R.
11-05-2013, 09:53
Van de week Big Nothing gezien, met David Schwimmer en Simon Pegg. Leuke heist-film. Grappig, origineel, hier en daar een wat rare plottwist maar das alles. Heb me er zeker mee vermaakt. Het is geen topfilm ofzo, maar dat pretendeert het ook niet te zijn. Het eerste stuk is ook vooral leuk als je bijv. weleens op een callcenter gewerkt hebt...:-).

Paul H.
13-05-2013, 05:35
The Great Gatsby

In de bioscoop in USA gezien. Ervaring om de film hier te zien is erg leuk, maar dit ligt niet aan de film. Meer aan het publiek waarmee we de film keken. Bijzondere filmervaring om met een publiek uit USA film te kijken. Zelfs applaus aan het einde van de film?

Film is goed geacteerd maar het verhaal spreekt mij niet aan. Mijn vriendin vond de film erg goed, minimaal een 8.

Kefke96
13-05-2013, 15:32
Heb in Belgie 2 keer applaus meegemaakt, bij harry potter 6 en bij harry potter 7.2 :D

TheGodfather
17-05-2013, 20:50
Op weg naar vakantie in Toronto en op weg naar huis gezien:

Parker (http://www.imdb.com/title/tt1904996/?ref_=fn_al_tt_1)
Nieuwe Jason Statham film waarin hij weer doet wat ie altijd doet. Ontzettend over the top en eigenlijk een minuut of 20 te lang. Bijna 2 uur is gewoon te lang voor zo`n film...

5,0/10

A Good Day To Die Hard (http://www.imdb.com/title/tt1606378/?ref_=sr_1)
Op zich een leuke actie film maar hij past toch niet echt in de Die Hard reeks. Het is te over the top (zelfs voor Die Hard begrippen gaat t te ver) en het einde is gewoon ronduit belachelijk.
Bruce Willis kan het nog steeds maar de sleet zit er aardig in. Gelukkig dat ie in Jai Courtney een aardige opvolger heeft gevonden/

6,0/10

Snitch (http://www.imdb.com/title/tt0882977/?ref_=sr_1)
De tienerzoon van een succesvol ondernemer (Dwayne "The Rock" Johnson) wordt er door een vriend ingeluisd en wordt opgepakt voor drugs bezit en poging tot distribueren er van.
Om zijn straf te verlagen moet hij met Justitie meewerken maar dat weigert ie, hij wil zelf geen verklikker zijn. Dus gaat vaderlief op pad om dat voor hem te doen...
Een aardige drama/actie film met een toffe rol van The Rock die daarentegen wel van voor tot achter vol zit met vooroordelen over onder andere Mexicanen en drugs dealende negers.
Niet heel bijzonder maar slecht was het ook niet.

6,5/10

En in Toronto in de bioscoop gezien:
The Big Wedding (http://www.imdb.com/title/tt1931435/?ref_=sr_2)
Een grote all star cast met onder andere Robert DeNiro, Diane Keaton en Susan Sarandon in de hoofdrollen maken een romantische comedy (die trouwens genoeg oprecht grappige momenten kent) die meer weg heeft van een grote gezamelijke vakantie film. Heel relaxed allemaal, het lijkt wel alsof ze het allemaal op de automatische piloot doen en vooral veel plezier hebben met elkaar.
Ook hier weer genoeg vooroordelen die eigenlijk niet kunnen. Maar omdat de film over het geheel genomen wel genietbaar is, is dat de filmmakers snel vergeven...

6,8/10

Melzz
18-05-2013, 19:10
The Glove (1979)

Hier had ik geen hoge verwachtingen van maar het bleek zeer positief uit te pakken....altijd leuk. De film staat op een drive-in double feature van Dark-Sky, waarvan ik er al een aantal heb gezien en die eigenlijk allemaal tegenvielen wat mn lage verwachting verklaart.

De film opent met een vent in een soort harnas en een stalen handschoen. Hij heeft het voorzien op een man die loopt te vozen met een griet in een auto. Met zn stalen handschoen sloopt ie de wagen, eerst de ramen, dan de portier en vervolgens stukken bumper etc. Een te gekke opening die direct een glimlach op mn gezicht toverde. Zien is geloven. Vervolgens maken we kennis met acteur John Saxon die een bountyhunter speelt met gokschulden. Voor 20.000 dollar gaat ie de man met zn handschoen inrekenen.

We horen een voice-over (John Saxon) waardoor het een soort variant wordt op een Film Noir. Er komt zelfs een femme fatale in voor. De film wordt nooit echt grof maar vermaakt de volledige speelduur. Er zitten wenkbrauwfronsende scenes is...zoals de bad guy die gitaar speelt met een jongetje op zn schoot....zag er verdacht uit.

Erg leuke film. En die poster is geweldig....

8.0

http://www.movieposter.com/posters/archive/main/112/MPW-56265

BatMotor
20-05-2013, 17:02
Abeltje
1 van de beste NL jeugdfilms die er is.de combinatie van beeld en muziek is erg sterk.De film is ook komisch enz...
Alles wat een goeie jeugdfilm moet hebben.Niks voor niks de gouden kalf voor beste film gewonnen.

4/5

TheGodfather
20-05-2013, 21:15
Zaterdag met vriendinlief op tv gekeken:

The Hangover (http://www.imdb.com/title/tt1119646/?ref_=fn_al_tt_1)
Intussen al heel vaak gezien maar ik blijf het nog steeds één van de beste en meest originele comedy`s van de afgelopen jaren vinden.
Ook al weet je precies wat gaat gebeuren, ik lig nog steeds in een deuk en die herkenbare elementen zijn nog steeds geweldig. Elke keer opnieuw genieten met The Wolfpack.
Laat deel 3 maar komen!

8,7/10

En vandaag:
Bande à Part (Band of Outsiders) (http://www.imdb.com/title/tt0057869/?ref_=sr_1)
Godard op z`n meest toegankelijkst is een film zoals die waar hij zelf het meest gek op is, een echte gangster film.
Het is lichte kost maar toch is er, uiteraard, absoluut de hand van de Meester te zien. In de manier waarop het is gefilmd, in de dialogen en in de voice-over.
Criterion`s blu-ray uitgave van de 2010 Gaumont restauratie is uitmuntend, zeker een verbetering ten opzichte van hun dvd.
Het zal nooit m`n favoriete Godard film worden maar wil je een begin maken met zijn werk dan zou ik met Bande à Part en A Bout de Souffle beginnen.

8,0/10

36 Quai des Orfèvres (http://www.imdb.com/title/tt0390808/?ref_=fn_al_tt_1)
Frans politie drama dat ongeveer alles bevat wat een goede politie film moet hebben: een sterk script, geweldig acteerwerk van de hele cast (en in het bijzonder van hoofdrolspelers Daniel Auteuil en Gerard Depardieu) en genoeg spanning om tot het einde geboeid te blijven.
Toch had wat minder cliché`s de film goed gedaan. Hoewel het spannend blijft, kun je de uitkomst van het verhaal al ver van te voren zien aankomen. Ook de personages zijn wat cliché en de almaar aanhoudende muziek werkt heel af en toe wel op de zenuwen.
Zonder die minpunten was het echt een topfilm geweest, nu is het "slechts" een heel sterke.

8,2/10

Joda
20-05-2013, 22:21
The Great Gatsby (2013) * * * *

Ik houd eigenlijk wel van de stijl van Baz Luhrmann. Moulin Rouge! vond ik ook geweldig, en deze film heeft qua stijl veel overeenkomsten. De over-the-top aankleding past ook wel bij het thema van materialisme dat ook een grote rol speelt in het boek. The Great Gatsby is dan ook een lust voor het oog. Dicaprio is fantastisch als Mr. Gatsby, hij weet hem perfect neer te zetten als een mysterieuze man die we niet helemaal kunnen doorgronden. De rest van de cast is ook uitstekend, met name Joel Edgerton. De keuze voor moderne hiphop- en popmuziek werkt verrassend goed met artiesten variërend van Jay-Z (tevens executive producer) tot Jack White. Het verhaal is uiteraard zeer bekend, en daar wordt hier niet veel van afgeweken. De film duurt wel een fractie te lang, vooral in het midden, dus daar had wat geknipt mogen worden, maar voor de rest is dit een zeer degelijke film met een heerlijke, originele stijl.

Oudlid_X5
21-05-2013, 13:37
The Hangover (http://www.imdb.com/title/tt1119646/?ref_=fn_al_tt_1)
Intussen al heel vaak gezien maar ik blijf het nog steeds één van de beste en meest originele comedy`s van de afgelopen jaren vinden.
Ook al weet je precies wat gaat gebeuren, ik lig nog steeds in een deuk en die herkenbare elementen zijn nog steeds geweldig. Elke keer opnieuw genieten met The Wolfpack.
Laat deel 3 maar komen!

8,7/10
Vertel! ;)

TheGodfather
22-05-2013, 21:51
Vertel! ;)
Nee niet getrouwd met een hoer of een politie auto gestolen ;) Maar wel dat je `s ochtends wakker wordt en to-taal geen idee meer hebt van wat er de avond en nacht er voor heeft gespeeld, en je alles weer zo goed en kwaad als het kan aan elkaar probeert te knopen :D :D

TheGodfather
22-05-2013, 22:01
Vanavond gezien:

Hitchcock (http://www.imdb.com/title/tt0975645/?ref_=fn_al_tt_1)
Het verhaal achter het maken van Hitch`s grootste succes, Psycho. Hoe komt hij op het verhaal terecht, hoe gaat hij om met de koppige studio bazen en welk effect heeft de productie op zijn persoonlijke leven?
Laten we beginnen met de positieve dingen: ik vond het een genot om al die bekende elementen uit Psycho terug te zien maar belicht vanuit een ander perspectief. Dat was een feest der herkenning, waarin het oog voor detail groot is.
Anthony Hopkins is fantastisch als Hitch met z`n accent en z`n maniertjes, prachtig. Ook Hellen Mirren en Scarlett Johansson als respectievelijk Hitchock`s vrouw en Janet Leigh zijn erg goed.
Natuurlijk zijn er ook minpunten: ook al was het aspect op zich natuurlijk van belang voor het verhaal, ik vond de stukken die betrekking hadden op het privé leven minder spannend en haalde de vaart wat uit het verhaal. Ook de dromen/waanbeelden van Hitchcock met Ed Gein vond ik niet echt wat toevoegen en eigenlijk gewoon afleiden. Dat had niet gehoeven.
Overall is het een aardige film met leuke elementen voor de film fan maar als film in z`n geheel werd er wat mij betreft niet helemaal uitgehaald wat er in zat.

7,7/10

BatMotor
23-05-2013, 10:34
Koning Van Katoren


Helemaal niet zo'n slechte film.Visueel sterk voor een NL film.
Acteerprestaties waren prima.Het verhaal redelijk.
De film in z'n geheel deed me net te lang,er zaten soms langdradige stukken in.

3,5

Stephan Nobelen
23-05-2013, 11:22
127 Hours

Degelijke film over een indrukwekkende waargebeurde gebeurtenis. Zeer sterke acteerprestaties. Enige minpunt vond ik dat de hoeveelheid flash-backs, hallucinaties etc. in de film op een bepaald moment gaan aanvullen als opvulling en een beetje langdradig. Was geen schande geweest als hij 10 minuutjes korter had geduurd hoor.

7/10

rogue
23-05-2013, 12:04
The Broken Circle Breakdown 9/10

Wat een ellendige film. En dan bedoel ik inhoudelijk.

Na alle positieve reacties, was dit een must-see geworden. Ik wilde wel opzettelijk zo min mogelijk van het verhaal weten, des te meer zou ik verrast worden.
Na 2 eerdere pogingen, heb ik de film eindelijk helemaal kunnen zien. En waarom heb ik 'm 2 keer afgezet? Eigenlijk al vanwege het beginstuk in het ziekenhuis.
Ik heb nu eenmaal een lage tolerantie voor zulke gebeurtenissen. Anders gezegd: ik word er verdrietig van en kan er slecht tegen.

De derde (geslaagde) kijkpoging kon ik de gehele film dat gevoel niet van mij afschudden. Als ik dan van anderen lees dat de film een soort achtbaan van emoties oproept, dan begrijp ik dat wel, maar bij mij was de emotie constant op het niveau van een (ondergrondse) metro, ook bij de meer vrolijke scenes, omdat ik al een beeld voor mij had hoe de film zou lopen.

Het verhaal zelf is prima gemonteerd en daardoor goed te volgen met alle verschuivingen in de tijd. Op de acteurs zelf is ook niets aan te merken; overtuigend en 'echt'.
De bluegrass muziek is redelijk (maar niet bijzonder) uitgevoerd. Voor degene die de muziek bevallen is, is het concert 'Down from the Mountain (http://en.wikipedia.org/wiki/Down_from_the_Mountain) aan te raden, die n.a.v. de film 'O Brother Where Art Thou?'gegeven is. Let op de Peasall sisters (ook in de film te zien)! Dat deuntje blijft dagenlang
in je hoofd zitten ;).......

Ik kan zeggen dat ik de film, ondanks dat ik een 9 geef, nooit meer hoef te zien om de eerder genoemde redenen. Misschien omdat ik zelf kleine kinderen heb dat ik gevoeliger ben, of misschien ligt het gewoon aan mijzelf, maar deze ellende hoeg ik niet nogmaals te zien.

De film kan wel een test zijn om te kijken of je een hart hebt; als deze film je niets doet, dan weet ik niet wat je wel kan raken......

BatMotor
23-05-2013, 13:12
Hansel & Gretel: Witch Hunters


Dommigheid ten top.Hoezo lenen die acteurs hier voor uit? Voor het geld waarschijnlijk.

1/5

StefaanD
23-05-2013, 16:39
The Broken Circle Breakdown 9/10

De bluegrass muziek is redelijk (maar niet bijzonder) uitgevoerd. Voor degene die de muziek bevallen is, is het concert 'Down from the Mountain (http://en.wikipedia.org/wiki/Down_from_the_Mountain) aan te raden, die n.a.v. de film 'O Brother Where Art Thou?'gegeven is. Let op de Peasall sisters (ook in de film te zien)! Dat deuntje blijft dagenlang
in je hoofd zitten ;).......


Als bluegrass muziek je wel iets zegt, acteur Johan Heldenbergh heeft een 3-CD (drie-dubbelaar zeg je dat zo ;) ) samengesteld Closing Time Country (http://www.radio1.be/programmas/closing-time-zondag/win-onze-gloednieuwe-closing-time-country-3cd) gemaand. Tweede link (http://www.ultratop.be/en/showitem.asp?titel=Radio+1+Closing+Time+-+Country&cat=a)

BatMotor
24-05-2013, 10:53
oz the great and powerfull

slechte film.
visueel netjes,strak,kitsch
acteerprestaties zwak tot slecht.
verhaal zo simpel als maar zijn kan.

2/5

rogue
25-05-2013, 13:34
A Good Day to Die Hard (2013) 3/10

Ik had er echt zin in; weer een leuke ontspannende actiefilm met humor.

Maar helaas: echt niets is leuk aan deze film:
-geen enkele geslaagde grap
-karakters die irriteren en waar je werkelijk niets om geeft (ja, zelfs John niet). En ik heb nu echt genoeg van Russen die Engels met een zwaar accent spreken :roll:....
-erg mislukte pogingen om de vader-zoon relatie uit te diepen (verder dan wat oppervlakkige geneuzel komt het niet)
-actie is over-the-top, maar vooral belachelijk en niet spannend

Nu al kandidaat voor de flop van het jaar, wat een afgang....


The Last Stand (2013) 7/10

Alles wat A Good Day to Die Hard niet is, is deze film wel. Wat een verademing!

Arnie is back, en hoe!

Is hij oud geworden? Ja, maar gelukkig weet hij dat zelf ook, en hij is niet bang om er een beetje de spot mee te drijven.
Is hij té oud geworden? Nee, verbazingwekkend genoeg niet. Ik geef toe, ik had er een hard hoofd is, zo afgetraind ziet hij er niet meer uit. Maar het viel allemaal reuze mee moet ik zeggen. Natuurlijk is hij niet meer de spierbonk van 20 jaar geleden. Maar hij kan echt nog goed mee.

Het is een 'veilige' film voor zijn comeback; er worden geen nieuwe paden betreden qua verhaal, maar het is allemaal goed te pruimen.
Alles zit erin, de onderschatte held, de grappige sidekick(s), het onervaren hulpje, de man met verborgen talenten. Maar de film is simpelweg geslaagd, vanwege de goede actie en de leuke grappen (die we ook allemaal weleens voorbij hebben zien komen).

Puur vermaak.

De film is het US debuut van de regisseur Kim Ji-woon.
In dat opzicht wijkt de film wel wat af; eigenlijk is het een ongewoon gewone film van de maker van o.a. A Tale of Two Sisters, A Bittersweet Life en I Saw the Devil. Maar goed, aan de andere kant is het ook logisch dat hij een wat veilige film kiest voor zijn debuut; dat biedt weer mogelijkheden voor de toekomst als hij zijn carriere in Hollywood voorzichtig opbouwt.

Jeroen D
25-05-2013, 13:45
Arbitrage (2012)
Prima film met een glansrol voor Richard Gere. Heerlijk, een film die nog puur om het acteerwerk en het verhaal draait. Zie je niet zoveel meer.
8/10

Zero Dark Thirty (2012)
Voor de 2e keer en zo mogelijk vond ik ém nog mooier dan de eerste keer. Retespannende film met (veruit) de beste actrice van dit moment ; Jessica Chastain.
9/10

Hansel and Gretel : Witch Hunters (2013)
Zucht..................
2/10

TheGodfather
26-05-2013, 12:13
The Great Gatsby (http://www.imdb.com/title/tt1343092/?ref_=fn_al_tt_1)
Baz Luhrman, Tobey Maguire, Leonardo DiCaprio en Carey Mulligan die samen aan één film werken. Dat kan niet fout gaan. Luhrman haalt, na het iets mindere Australia, alles uit de kast om terug op het niveau van Moulin Rouge te komen: een all-star cast die sterk acteert, grote sets, prachtige kostuums en een geniale cinematografie. Alles wordt samen gevoegd en het eindresultaat is verbluffend. En na afloop begrijp je meteen waarom de film zo ver over budget ging en de stekker er bijna werd uitgetrokken.

Vanaf het begin ligt het tempo hoog en het duurt dan ook even voor er iets van rust in komt. Dat gebeurt pas op het moment dat, na ruim een half uur alleen over `m te hebben gepraat a la Apocalypse Now, Gatsby (Leonardo DiCaprio) in beeld komt. Het tempo gaat even omlaag en het niveau wordt door zijn aanwezig meteen naar een hoger niveau getild. Daarna gaat het feest eigenlijk pas echt los en wordt het vooral een visueel feest. De extravagante feesten die Gatsby geeft, de manier waarop het in beeld is gebracht, ziet er prachtig uit. Dat is ook direct het einde van een eerste deel waarvan je eigenlijk hoopte dat er geen einde aan zou komen.
Wanneer dan het eigenlijk verhaal begint zakt de film iets in. Gelukkig blijft het wel nog steeds oogstrelend om te zien, en dan vooral de flashbacks van Gatsby en Daisy`s geschiedenis.
Gelukkig wordt het niveau van het eerste deel weer herpakt in de laatste acte, die mooi en bedroevend tegelijk is. De finale is dan ook het mooiste aan de hele film, een (als zodanig bedoelde?)ode aan een heel bekende klassieker uit de film geschiedenis (vermelden welke dat is zou een spoiler zijn).

Het heeft even geduurd voordat we van Luhrman`s nieuwe meesterstuk konden genieten maar het is het wachten meer dan waard geweest.
The Great Gatsby is van begin tot einde genieten van hoogstaande cinema.

9,0/10

StefaanD
28-05-2013, 08:44
The Great Gatsby (http://www.imdb.com/title/tt1343092/?ref_=fn_al_tt_1)
Baz Luhrman, Tobey Maguire, Leonardo DiCaprio en Carey Mulligan die samen aan één film werken. Dat kan niet fout gaan. Luhrman haalt, na het iets mindere Australia ...

Wat bedoel je met het iets mindere Australia ? In jou ogen of commercieel gezien ?

BatMotor
28-05-2013, 14:36
blood diamond

blijft een steengoeie film.

4,5/5

Stephan Nobelen
29-05-2013, 10:47
The Hangover part II
Deze maar nog eens opgezet voordat we vanavond naar het derde deel gaan. Het tweede deel valt in vergelijking met deel 1 een beetje tegen. Het is natuurlijk meer van hetzelfde, maar dan in een iets andere setting. Ook de grappen zijn iets minder vaak en goed aanwezig dan in het eerste deel. Gelukkig hier en daar nog wel een keer goed kunnen lachen. Al hoop ik dat het vanavond iets vaker kan.
6,5/10

Dexter seizoen 5
Wederom een prima seizoen van Dexter. Lijkt wel of ik de seizoenen steeds sneller ga kijken. Wanneer één aflevering afgelopen is wil je direct door naar de volgende. Seizoen 5 is gewoon een prima seizoen al heeft het één handicap: het komt direct na het fantastische seizoen 4, dat qua climax ook gewoon onovertroffen was.
7,5​/10

TheGodfather
29-05-2013, 20:53
Wat bedoel je met het iets mindere Australia ? In jou ogen of commercieel gezien ?
iets minder qua film, artistiek gezien ;)

TheGodfather
29-05-2013, 21:07
Only God Forgives (http://www.imdb.com/title/tt1602613/?ref_=fn_al_tt_1)
Eén woord volstaat om deze nieuwe samenwerking tussen Winding Refn en Gosling te omschrijven: snoeihard.
Het zal zeker niet iedereen aanstaan (er gingen meerdere mensen tussentijds weg uit de bioscoop zaal) maar ik vond het een fantastische film. Een wraak film waarin niets wordt geschuwd of maar half in beeld gebracht. Het is dan ook niet voor mensen met een zwakke maag. Door het zeer lage tempo, dat heel goed past de klamme Bangkok sfeer, komen die beelden extra hard binnen.
Kristin Scott Thomas steelt de show. Ook al speelt Gosling een geweldige hoofdrol, het is Scott Thomas` optreden dat het best blijft hangen.
Heel anders dan het briljante Drive, een film die slechts iets meer dan 80 minuten duurt maar desondanks nog dagen blijft rond hangen in je hoofd.

8,8/10

The 4400 - Season 2 (http://www.imdb.com/title/tt0389564/episodes?season=2)
Heel sterk seizoen waarin de acteurs duidelijk in hun rol gegroeid zijn en er iets minder overacting is dan in het eerste seizoen.
Ook bevat het een aantal zeer sterke, echt spannende afleveringen en zit `t vol met toffe cliffhangers.
Meteen verder met seizoen 3!

7,7/10

Stephan Nobelen
30-05-2013, 08:28
The Hangover part III

Het derde en blijkbaar laatste deel uit de reeks. Het concept is deze keer toch wat anders dan de eerste twee delen. Het tweede deel kreeg vooral kritiek, omdat het een exacte kopie was van de eerste film.
Het derde deel voelt echter wat vreemd aan, omdat een film uit de reeks The Hangover zonder een hangover een beetje kan aanvoelen als een Terminator film zonder Terminators. Gelukkig valt er toch nog genoeg te lachen en is het een waardige afsluiter van de reeks. Met name het personage is vaak te krankzinnig voor woorden en zal toch menig mens aan het lachen krijgen. De aflsluitingsscene is dan wel weer briljant :)

6,4/10

BatMotor
31-05-2013, 15:15
What Dreams May Come

Gedeeltes van de film,zijn visueel prachtig en staan nog steeds als een huis.
Het amerikaanse sentiment in de film is doodzonde.Vroeger zag ik de film,toen die pas op videoband uitkwam.Wat me vooral bijbleef waren de schilderijscenes waarin Williams in schilderij achtig landschap stond.Vond ik toen super en nu nog.Alleen het verhaal is zo typisch.Vrouw beland in de hel en Robin moet zijn vrouw terug zien te krijgen,door naar de hel te gaan (dit zijn geen spoilers,zo wordt de film namelijk ook aangekondigd.)

Meer is de film ook niet,en had veel beter gekund.

3/5 (voor het visuele aspect)

Sucker Punch
Nu voor de derde keer gezien en het blijft top.
Ook een visueel spektakel,die zich in droom werelden afspelen.Schitterend gedaan.

4/5

BatMotor
03-06-2013, 20:26
jack the giant slayer

moeizame zit.saaie film,flutzooi echt.
slecht cgi,magere acteerprestaties enz...
totaal niet grappig ook.

1/5

De_Hollander
04-06-2013, 22:55
jack the giant slayer

moeizame zit.saaie film,flutzooi echt.
slecht cgi,magere acteerprestaties enz...
totaal niet grappig ook.

1/5Dus weer een tegenvaller, jammer. :-(

theregiment
05-06-2013, 07:51
jack the giant slayer

moeizame zit.saaie film,flutzooi echt.
slecht cgi,magere acteerprestaties enz...
totaal niet grappig ook.

1/5


Dus weer een tegenvaller, jammer. :-(

De mening van 1 persoon is ook meteen doorslaggevend natuurlijk :S

Pieter R.
05-06-2013, 08:06
?? Dat bepaal je toch zelf? Als 10 mensen zeggen een film goed te vinden dan kan het toch best zijn dat jij hem slecht vindt?

BatMotor
05-06-2013, 13:10
skyfall

de herkansing.blijf het een flutloos filmpje vinden.
valt niet te herkennen als een bond film.

StefaanD
05-06-2013, 15:16
De mening van 1 persoon is ook meteen doorslaggevend natuurlijk :S

Natuurlijk, en nu netjes terug in de rij jij :mrgreen:

TheGodfather
05-06-2013, 22:04
Afgekeken:

2 Broke Girls - Season 2 (http://www.imdb.com/title/tt1845307/episodes?season=2&ref_=tt_eps_sn_2)
Het tweede seizoen over de twee tegenpolen die samen een cupcake zaak willen opzetten vond ik weer heel vermakelijk. Uiteraard nog net zo fout als het eerste seizoen maar het kijkt wel heerlijk weg en de woordgrappen van Max vind ik nog steeds geweldig. Alleen Jennifer Coolidge mogen ze wel afschieten, die is ronduit irritant...

7,5/10

rogue
06-06-2013, 20:57
Ik ben net terug, maar :shock::shock:, wat een ge-wel-di-ge filmbelevenis.

Toegegeven, als iemand die zich al ruim 30 jaar in het Star Trek universum begeeft, ben ik niet geheel onbevooroordeeld.
Het knappe is dat de film met zoveel actie, niet de menselijke kant uit het oog verliest. En dus, ondanks bloedstollende actie, indrukwekkende CGI en imponerende soundtrack draait het uiteindelijk om de relaties tussen de crew, waarbij die van Kirk en Spock centraal staat.

Op het verhaal zal ik verder niet ingaan vanwege mogelijke spoilers (tip: lees niet vooraf dat Preview blaadje in de bios).

Voor degene die al wat bekender is met Star trek, zijn er zoveel verwijzingen naar de originele Trek en verrassingen wat betreft de karakters, dat ik ze niet kon bijhouden (was ik vooraf wel van plan). Ik denk dat er meerdere kijkbeurten nodig zijn om ze er allemaal uit te halen, en die zullen er zeker komen.
Ik had geen keus, alleen de 3D versie was beschikbaar (ik wilde liever eerst de 2D versie zien), maar ik heb er totaal geen spijt van. Ik ben zeker geen 3D liefhebber, maar op momenten was het heel goed gelukt (neem de beginscène) en sowieso nooit storend.
Geluid is machtig, groots en echt een stuwende kracht in de film. De CGI is over het algemeen zeer overtuigend, maar ik zeg eerlijk dat de Enterprise er soms (!) als een model uitzag.....
De film straalt wel het respect uit dat Abrams heeft voor de original Trek. De mening bij de recensie van blu-ray.com (niet lezen voordat je de film gezien hebt) over een gemakzuchtig script voor het tweede deel, deel ik in ieder geval niet. Zeker het moment aan het eind (ik probeer zo cryptisch mogelijk te blijven), was met veel gevoel gedaan, echt een kippenvel momentje.

De cast is nog beter op elkaar ingesteld, waarbij bijna niemand teleurstelt. Wel vond ik Chekov iets minder uit de verf komen dan in de film uit 2009, maar dat komt ook door zijn rol in de film.
Pine en Quinto zijn ijzersterk, net als Urban die het derde deel van The Holy Trinity overtuigend en veel humor neerzet. En Pegg, tsja, die is wederom onnavolgbaar, maar ik heb dan ook een zwak voor de man van Shaun of the Dead en Hot Fuzz.
En dan Cumberbatch...die in principe toch een ontwapenend gezicht heeft, speelt met verve zijn dreigende rol. Alice Eve ken ik nog uit Entourage, en heeft hier een rol die kenners van de oude films wel bekend voor komt.

Is deze beter dan de 2009 film?
Ik weet nog,dat ik met veel tegenzin daar toen heen ging, omdat ze TOS onrecht zouden aandoen. Pas na de tweede keer kijken ontdooide ik, en nu is het 1 van mijn favoriete Star trek films. Die 'wen'fase heb ik bij deze natuurlijk niet, en daardoor staat deze meteen hoog op de ladder. Maar meerdere kijkbeurten zullen pas uitsluitsel geven...... Zo vond ik Nemesis pas ook bij meerdere kijkbeurten steeds beter en beter worden.

Gaat dat zien, als er 1 film is die een echte 'bioscoopfilm' is, is het deze wel.

TheGodfather
07-06-2013, 22:04
The 4400 - Season 3 (http://www.imdb.com/title/tt0389564/episodes?season=3&ref_=tt_eps_sn_3)
Nog beter dan de twee voorgaande seizoenen. Qua tempo weet dit seizoen niet van stoppen, pas in het laatste deel van de season finale neemt het iets gas terug.
Het is een sterke mix van spannende en mysterieuze afleveringen, zonder dat er echt slechte tussen zitten.
Door de toename van sterke cliffhangers is het ook weer erg verslavend.
Ben benieuwd naar het laatste seizoen!

8,2/10

Daan de G.
08-06-2013, 11:33
Star Trek Into Darkness

Vooraf meer van verwacht, zeker door de trailers. Benedict Cumberbatch was wel episch, wat een acteur is dat toch. Maar de Set pieces waren allemaal niet erg groot en de actiescenes relatief kort en bij vlagen langdradig. Vond de Star Trek uit 2009 een stuk vlotter.

Man of Steel trailer ervoor deed me iig meer dan de hele voorstelling.

De_Hollander
08-06-2013, 12:52
Jack The Giant Slayer, viel toch mee.
Alleen de reuzen kwamen echt te nep over.

DanielC.
08-06-2013, 14:39
Star Trek Into Darkness

Vooraf meer van verwacht, zeker door de trailers. Benedict Cumberbatch was wel episch, wat een acteur is dat toch. Maar de Set pieces waren allemaal niet erg groot en de actiescenes relatief kort en bij vlagen langdradig. Vond de Star Trek uit 2009 een stuk vlotter.

Man of Steel trailer ervoor deed me iig meer dan de hele voorstelling.

Komt er een film van Archie??

[edit]Oh, dat is die superman film, haha.

Daan de G.
08-06-2013, 15:20
Lachen man!

vista-vision
09-06-2013, 13:23
http://www.megahobby.com/productimages/pol/POL834.jpg (http://www.megahobby.com/psycho-batesmansionltdproduction.aspx)

Bates motel season 1
Norman met zijn moeder x10 afleveringen.Dacht even dat het zich in 1950 of zo zou afspelen maar speelt zich in het heden af (waarschijnlijk goedkoper).Dacht even dat het niets voor mij zou zijn toen ik de eerste teenagers de hoek om zag komen maar de serie is heel goed gecast. Ook de teksten zijn/voelen heel natuurlijk plus het montage tempo is normaal.de scenes worden niet dood gecut voor de verandering. Misschien niet echt super spannend maar het verhaal gaat goed door.en Norma Bates is uitstekend (Vera Farmiga).Echt een serie om aan te bevelen.Kom maar op met season 2
Norma Bates:
http://www.bates-motel.com/wp-content/uploads/2013/02/vera-farmiga-as-norma-bates-1024x764.jpg

Jeroen D
09-06-2013, 13:53
Ben het helemaal met je eens. Wat een fantastisch eerste seizoen zeg.........kan niet wachten op het 2e seizoen. Vera Farmiga steelt de show vind ik..........wat een actrice ! Maar iedereen speelt fantastisch............ook Freddie Highmore die Norman Bates speelt is super.

VETTE aanrader !

DanielC.
09-06-2013, 19:32
Lachen man!

Sorry hoor...:???:

Franklin1975
10-06-2013, 12:38
Bad Boys (1995) DVD

Een van de films die mijn vrouw graag wil zien, terwijl ze films zelden vaker dan 1 keer wil zien.
Regisseur Michael Bay en producers Jerry Bruckheimer en Don Simpson halen alles uit de kast om de Lethal Weapon films te overtreffen qua humor (Will Smith en Martin Lawrence zijn een perfect duo), actie (spectaculair en over-the-top) en eye-candy (Téa Leoni!!!). Een fijne popcorn-film die vooral dankzij de looks van Téa Leoni in hotpants het kijken meer dan waard blijft na een zoveelste kijkbeurt.

7,2/10

Bad Boys II (2003) DVD

Never change a winning team. Zo ook niet voor het vervolg van 8 jaar later. Will en Martin zijn nogsteeds partners bij de politie en Joe Pantoliano is nogsteeds hun geweldige Captain Howard. En de mooie Theresa Randle speelt nogsteeds de echtgenote van Martin Lawrence, en trekt in deze film het liefst alleen haar bikini aan. Tot zover de pluspunten. Oh ja, de actiescenes waarbij weer veel kapot gaat zijn ook weer heerlijk om te zien.

Maar dan de minpunten. De bad guys. Die acteren zo ongelofelijk slecht, dat het lijkt alsof er 1 film uit 2 films gemaakt is. Wat ook de zeeeer lange speelduur (140 minuten!!) verklaart. Om nog maar te zwijgen van het slechte Russische accent van Peter Stormare. Zelfs in de oudere 007-films klonken die minder slecht. En dan die nep-lijken om grote hoeveelheden geld mee te vervoeren. Moesten die doorgaan als échte lijken, of waren ze als écht nep bedoeld?

Bij tijd en wijlen weer een erg leuke, genietbare film, maar door de minpunten van hier boven een schamele 6,0/10.
Een film waar duidelijk veel meer in had gezeten. En er lijkt nu (10 jaar later) zelfs een deel 3 aan te komen.

Melzz
11-06-2013, 09:53
Moon over the Alley - Joseph Despins - 1976

Deze film staat als b-kantje op de bfi Flipside van Duffer. Dit had wat mij betreft net zo goed de a-kant kunnen zijn want ik vond het een fantastische film. De film gaat over een aantal bewoners in een pand ergens in Notting Hill, Londen. Het pand dreigt gesloopt te worden maar dat feit sluimert wat op de achtergrond. We volgen de levens van een aantal mensen en de overgangen tussen de verschillende beslommeringen gaat volsterkt natuurlijk. Wat de film zo uniek maakt, zijn de musicale nummers die ook weer volstrekt natuurlijk in de film zijn verweven.

De gritty beelden van oa nachtelijk London geven het tijdsbeeld perefct weer. Dit is nu echt een ontdekking, zelfs op imdb heeft niemand wat over deze film te vertellen. Naast de grote dreiging van het slopen van het pand, is de dagelijkse dreiging en de problemen van alledag en hoe je daar mee omgaat het hoofdthema. Ik vond het bovenal een warme en hoopvolle film, ondanks enkele nare gebeurtenissen.
Zeer mooie release. Duffer is wat moeilijker te behappen vanwege een zwaarder thema en heeft qua sfeer wel wat weg van Eraserhead. Maar beide films zijn zeer de moeite waard. Top flipside.

8.0

Stephan Nobelen
11-06-2013, 09:55
Dexter seizoen 6
Het zesde seizoen is wat mij betreft het minste seizoen tot nu toe. Er is genoeg spanning, maar het zit ook vol met vreemde plotwendingen. Wel een mega cliffhanger naar seizoen 7!
7,0/10

Two and a Half men seizoen 9
Het seizoen waar Charlie Sheen is verdwenen en plaatsmaakt voor Ashton ***cher. Hierdoor wordt dan ook de kracht van de serie grotendeels weggenomen. Het is met tijden nog vermakelijk, maar two and a half men is two and a half men niet meer.
6,0/​10

Stephan Nobelen
11-06-2013, 19:39
Dexter seizoen 7
Het lijkt een hele tijd alsof de makers niet echt raad wisten met dit seizoen. Dit wordt weer helemaal rechtgetrokken met de laatste 4 a 5 afleveringen. Die heb ik dan ook echt in één keer achter elkaar afgekeken. Benieuwd naar seizoen 8.

7,5/10

Melzz
12-06-2013, 10:45
My Son, My Son, What Have Ye Done - Werner Herzog - 2009

Wat een film! Ik heb meerdere malen volledig in een deuk gelegen. Het is trouwens een mooi experiment om deze film met iemand anders te kijken om te zien hoe die op de film reageert. Op momenten dat ik iets briljants zag, leek de ander dat volledig te ontgaan. Deed me denken aan de strips van Gummbah, de een snapt niet wat er leuk aan is terwijl de ander niet kan stoppen met lachen.

De cast is werkelijk briljant, elke acteur is foutloos. Michael Shannon speelt de hoofdrol als een man die steeds verder zakt richting waanzin en het is rol waarmee hij uitstekend uit de voeten kan. Zijn blik is behoorlijk intens en beangstigend. Maar de bijrollen van Brad Dourif (levert de grappigste dialogen), Udo Kier en Grace Zabriskie zijn ook zeer de moeite waard. Ik ken geen enkele actrice die zo goed een "vreemde" vrouw kan spelen als Grace Zabriskie. Wat een topactrice is dat toch. De film is geproduceerd door David Lynch en zijn invloed lijkt wel merkbaar, zeker als er dwergen tevoorschijn komen. Maar het is vooral een Herzog-film.

De donkere, zwarte humor is zeer nadrukkelijk aanwezig en het zal zeer zeker mensen aanspreken of afstoten. De film gaat dus over een man die steeds krankzinniger wordt en tenslotte zijn moeder met een samoeraizwaard vermoord. Het hoofdthema gaat volgens mij over zijn omgeving en wat de invloed is op zijn mentale staat. Mensen lijken hun kop in het zand te steken voor de signalen, net zoals struisvogels doen. De film gaat dan ook over struisvogels…..en flamingo’s.

8.0

Oudlid_X5
12-06-2013, 10:55
Heb je Auch Zwerge Haben Klein Angefangen al eens gezien van Herzog?

Melzz
12-06-2013, 15:17
Heb je Auch Zwerge Haben Klein Angefangen al eens gezien van Herzog?

Nee, dat is een gat in mn collectie mbt het dwergen-subgenre....

Oudlid_X5
12-06-2013, 17:13
Maar die invloed waar jij het over had in je recensie betwijfel ik dus ...

Marcel v/d H.
12-06-2013, 18:50
Heb zelf recentelijk My son, My Son, What have you Done ook gezien, sluit me geheel aan bij je recensie. Vreemde, maar steengoede film.

Robbie-x
12-06-2013, 21:55
iemand een link naar de vorrige delen?

TheGodfather
12-06-2013, 22:22
The 4400 - Season 4 (http://www.imdb.com/title/tt0389564/episodes?season=4&ref_=tt_eps_sn_4)
Het laatste seizoen van deze sci-fi serie is ook meteen het beste van allemaal.
Het einde dreigt voor de "normale mensen" en Jordan Collier lijkt met zijn cult de strijd te gaan winnen. De sfeer wordt donkerder en meer gespannen. Waar zal het massaal uitdelen van promicin uiteindelijk tot gevolg hebben?
De kwaliteit van dit seizoen vond ik ver boven de anderen uitsteken. De verhalen zijn beter en ook al is het dan een sci-fi serie, het stipt wel punten aan over onze hedendaagse maatschappij aan en houdt je een spiegel voor. Waar zijn we met z`n allen mee bezig, hoe gaan we met "anderen" om en is dat eigenlijk wel normaal?
Met een geweldig laatste shot komt een einde aan sterke show, die wel even op gang moet komen maar zeker de moeite waard is om een kans te geven.

8,5/10

New York Stories (http://www.imdb.com/title/tt0097965/?ref_=sr_1)
Drie van de bekendste regisseurs van de afgelopen decennia (Martin Scorsese, Francis Ford Coppola en Woody Allen) maken 3 aparte verhalen die allemaal 1 ding gemeen hebben: The Big Apple
Ze zijn alle 3 zo verschillend en tonen daarmee aan hoe afwisselend het leven in New York is. Niet alle 3 zijn ze even interessant. Scorsese`s deel is film-technisch gezien het beste van de drie, die van Woody Allen de meest toegankelijke en vermakelijke.
De verhalen zijn eigenlijk niet zo interessant, het feit dat Allen`s deel vermakelijk is zorgt ervoor dat het cijfer voor het geheel nog net voldoende is.
Als je een goede/betere film over het leven in New York wilt zien, kun je beter New York, I love You kijken...

6,0/10

Melzz
13-06-2013, 14:12
Purani Haveli (1989)

Tweede film uit mn Bollywood Horror collection vol. 2 van Mondo Macabro. Een graadje minder dan Veerana maar nog steeds erg leuk om te zien. Het verhaal is erg dun; een harig monster verschanst zich in een groot huis waar uiteraard het nodige slachtvee op af komt. Tevens zijn er harnassen die uit zichzelf tot leven komen.

Toch duurt de film 145 minuten. Er worden zijstraatjes genomen en uiteraard wordt er ook gedanst en gezongen. Wat me zo aanspreekt aan deze Bollywoodhorrors is het culturele aspect. Blijkbaar moet er van alles ingestopt worden; horror, romance, zang, dans en humor. Vooral de “humor” is te flauw voor woorden en is nog het best te vergelijken met series zoals Bassie en Adriaan. Erg kinderachtig maar daar tegenover staan weer horror scènes, ook al worden deze nergens eng of naargeestig. De films stralen een soort kinderlijke naïviteit uit.

Het verbaasd me ook nu weer hoe de tijd voorbij vloog. Ik vind ze zeer vermakelijk want er gebeurt continue wat en je valt van de ene verbazing in de andere. Het wijkt zo vreselijk veel af van Westerse films. Ook al heb ik er nu slechts twee gezien, ze lijken een bepaald stramien te volgen wat resulteert in een mengelmoes van genres en stijlen. Ik vind het op zich wel jammer dat er niet meer van India wordt getoond; dorpjes en steden worden veelal gemeden. De films beperken zich tot een aantal locaties met een handjevol acteurs.

7,4

navarone
13-06-2013, 15:42
Great escape
Net bekeken de film op blu-ray (import uit de USA) met Nederlandse ondertiteling.
Beeldkwaliteit is wisselend, maar toch wel beter als de DVD.
Beeld 7-8/10
Film 10/10

BatMotor
13-06-2013, 17:02
300


Snyder heeft tot nu toe naar mijn mening maar 2 goeie films gemaakt,namelijk Sucker Punch en die uilen film.
300 is visueel voor mensen die daar van houden mischien een feest,maar voor mij niet.Het verveeld me eerder nogal gauw.
Die eentonigheid ervan stoort me op den duur best snel.Voor de rest stelt het verhaal niks voor,maar Snyder weet me ook niet te entertainen met de rest van de film.
Op een gegeven moment wordt het alleen nog maar brullen en stoer lopen doen,meer niet.
Behoorlijk lege huls deze film.Sucker Puch heeft ook geen denderend verhaal,maar wist me wel de volle 100% te entertainen op visueel vlak.
Deze film geef ik een

1/5

TheGodfather
13-06-2013, 20:53
New Kids Nitro (http://www.imdb.com/title/tt2043932/?ref_=fn_al_tt_5)
Tweede speelfilm over de paupers uit Maaskantje.
Deze ging dus echt helemaal nergens over :lol:. Het was best vermakelijk maar het verhaal, voor zover daar al sprake van is, is nog belachelijker dan dat van de eerste film.
Soms gaat het echt te ver en is het eerder flauw dan grappig.
Het is wat dat betreft maar goed dat de mannen het hier bij laten want het niveau daalt zo wel heel snel.

5,5/10

Stephan Nobelen
15-06-2013, 10:18
A good day to die hard
Heeft eigenlijk totaal niets van een echte Die Hard film. John McClane lijkt gewoon een zeurende oude man geworden die constant gelovige kreten slaakt. Actie scenes redden de film dan nog van een onvoldoende

6,0/​10

Reinbo
17-06-2013, 19:16
Only God Forgives Meesterwerk, maar niet voor de luie kijker of dames die voor Gosling gaan. Verwacht geen actie of een makkelijk eenduidig verhaal. Pure cinema a la 2001, waarbij de kijker zelf de puzzelstukjes moet draaien en op hun plek leggen. Het is GEEN wraakfilm. 10/10

BigLebowski
17-06-2013, 19:32
Waarom zou het niet net zo goed een wraakfilm kunnen zijn die (onder andere) over verlossing gaat? ;)

Reinbo
17-06-2013, 19:36
[spoiler]



De protagonist faalt in zijn wraak. Sterker nog, hij wordt gestraft, maar vindt wel verlossing.... Wraak is wel een thema, maar is niet waar het verhaal om draait.

Edit: Ik lees je review net. Wanneer je de film als een zoektocht naar verlossing ziet (en niet als een wraakverhaaltje dat niet op gang komt), zul je ook de emoties veel beter herkennen.

TheGodfather
18-06-2013, 13:42
Gisteren gekeken:

Finding Nemo (http://www.imdb.com/title/tt0266543/?ref_=fn_al_tt_1)
Nog steeds één van Pixar`s leukste maar ook meest ontroerende films. Leuke karakters, al kan Dory op den duur wel nogal irritant worden, maar ook met veel emotie zoals we destijds van Pixar gewend waren.
De onderwater wereld is adembenemend mooi als altijd en ziet er op blu-ray extra strak uit. Wat een detail.
Een vermakelijke film in een super release.

8,8/10

TheGodfather
18-06-2013, 23:50
Man of Steel (http://www.imdb.com/title/tt0770828/?ref_=fn_al_tt_1)
Alles wordt tegenwoordig gereboot en geremaked, dus ook Superman. Na Bryan Singer met Superman Returns uit 2006 is het nu de beurt aan Zack Snyder om Supes nieuw leven in te blazen. Dat doet ie samen met de mensen die verantwoordelijk zijn voor de Dark Knight Trilogy en dus is het resultaat op dat gebied voorspelbaar: Superman gets Nolanised. Wat mij betreft is dat heel aardig gelukt.

Het is dus opnieuw een origin story en we gaan helemaal terug naar het begin van de Man of Steel legende, we gaan terug naar Krypton en zien hoe Jor-El er voor zorgt dat Kal-El een veilig heenkomen krijgt op onze planeet terwijl zijn eigen planeet naar de haaien gaat. Eenmaal hier aangekomen maken een sprong vooruit in de tijd van een jaar of 30 en zien hem als volwassen man.
Scriptschrijver David S. Goyer pakt het hier dus in principe het zelfde aan als bij Batman Begins: we zien onze hoofdpersoon afwisselend in het heden en in het verleden, tijdens zijn jeugd, waar hij van zijn "vader" Kevin Costner krijgt geleerd om te gaan met z`n krachten en ze leren te beheersen.
Pas wanneer we dat hebben gezien komt de film pas echt los. Het duurt dan ook, wat ik wel er cool gedaan vond, tot 2uur in de film voordat de naam Superman valt (dat is ook meteen de enige keer dat z`n naam voorbij komt, net als dat Metropolis maar één keer genoemd wordt) . Tot dan is het alles een uitleg en een (sterke) opbouw naar dat moment, naar de climax: het eindgevecht, dat trouwens eigenlijk net iets te lang duurt.
De actie scenes zijn sterk en zien er over het algemeen goed uit.

Brit Henry Cavill speelt de uber Amerikaanse superheld en doet dat alsof ie nooit anders gedaan heeft. Ook Amy Adams is goed gecast als Lois Lane.
Maar de man,bijna vanzelf sprekend, hier met de eer gaat strijken is Michael Shannon. Hij zet een echte enge en evil General Zod neer.
Natuurlijk zijn er ook minpunten: de dialogen zijn soms wel erg corny en vallen, zo merkte ik na afloop, nogal slecht bij het publiek. Erg sterk zijn ze inderdaad maar een reden tot ergernis vond ik het persoonlijk niet.
En zoals eerder gezegd duurt de finale eigenlijk net een paar minuutjes te lang.

Maar die paar kleine dingen wegen niet op tegen de pluspunten. En met een geweldig uitgevoerd einde zorgen Snyder en co. ervoor dat je de zaal met een goed gevoel en een smile op je gezicht verlaat.
Laat die sequel maar komen!

9,0/10

Melzz
19-06-2013, 09:09
Man of Steel (http://www.imdb.com/title/tt0770828/?ref_=fn_al_tt_1)
Laat die sequel maar komen!

9,0/10

Wellicht heb je het zelf niet zo door maar je eindigt heeeeeel erg veel met een soortgelijke conclusie. Vaak varianten zoals:

- Laat deel 2 maar komen!
- Laat het volgende seizoen maar komen!
- Laat het vervolg maar komen!
- Laat die sequel maar komen!
- Etc etc....

Ik kon het nu niet laten om er een opmerking over te plaatsen.... Maar na heel veel keer dezelfde conclusie onder verschillende films/series te lezen, begint het enigszins op een langspeelplaat die vast loopt te lijken. No offence....;)

Evil Ash
19-06-2013, 11:06
Star Trek Into Darkness

Leuke film, nergens briljant maar gewoon een toffe blockbuster.
Benedict kan in het lijstje beste badguys wat mij betreft.
Laat het vervolg/sequel deel 2, volgend seizoen maar komen!

7.5

Oudlid_X5
19-06-2013, 12:04
Wellicht heb je het zelf niet zo door maar je eindigt heeeeeel erg veel met een soortgelijke conclusie. Vaak varianten zoals:

- Laat deel 2 maar komen!
- Laat het volgende seizoen maar komen!
- Laat het vervolg maar komen!
- Laat die sequel maar komen!
- Etc etc....

Ik kon het nu niet laten om er een opmerking over te plaatsen.... Maar na heel veel keer dezelfde conclusie onder verschillende films/series te lezen, begint het enigszins op een langspeelplaat die vast loopt te lijken. No offence....;)

Laat de discussie maar beginnen. :lol:

Evil Ash
19-06-2013, 12:12
http://i41.tinypic.com/2iscnih.gif

StefaanD
19-06-2013, 12:49
Wellicht heb je het zelf niet zo door maar je eindigt heeeeeel erg veel met een soortgelijke conclusie. Vaak varianten zoals:

- Laat deel 2 maar komen!
- Laat het volgende seizoen maar komen!
- Laat het vervolg maar komen!
- Laat die sequel maar komen!
- Etc etc....

Ik kon het nu niet laten om er een opmerking over te plaatsen.... Maar na heel veel keer dezelfde conclusie onder verschillende films/series te lezen, begint het enigszins op een langspeelplaat die vast loopt te lijken. No offence....;)

Is dat niet een beetje zoals Hollywood tegenwoordig in elkaar zit.

Je bent er trouwens nog eentje vergeten

- Laat die remake maar komen!

:grin:

TheGodfather
20-06-2013, 22:32
Wellicht heb je het zelf niet zo door maar je eindigt heeeeeel erg veel met een soortgelijke conclusie. Vaak varianten zoals:

- Laat deel 2 maar komen!
- Laat het volgende seizoen maar komen!
- Laat het vervolg maar komen!
- Laat die sequel maar komen!
- Etc etc....

Ik kon het nu niet laten om er een opmerking over te plaatsen.... Maar na heel veel keer dezelfde conclusie onder verschillende films/series te lezen, begint het enigszins op een langspeelplaat die vast loopt te lijken. No offence....;)
Ja heel vaak ja. Toch zeker 2 keer in een maand.... De laatste keer ( heb t even voor je nagekeken in whatiwatch) was op 18 mei met The Hangover.
Waar jij je al niet mee bezig houdt :lol: :lol: Vraag me af of je altijd andersmans posts zit na te speuren en te kijken of er ook maar iets is waar je op kunt zeuren (y)

rogue
20-06-2013, 22:54
Ik ben het best vaak oneens met the Godfather, maar hij plaatst wel vaak zijn mening over een film of serie, iets waar ik zelf bijna niet meer de tijd voor neem. Ik hoor het tegenargument al dat hij ze dan net zo goed niet kan plaatsen, maar daar ben ik het niet mee eens, aangezien er toch altijd wel kans is dat je iets tegenkomt wat je niet kent. Voorbeeld is 2 broke girls, wat niets voor mij blijkt te zijn, maar toch.

TheGodfather
20-06-2013, 23:13
Je hoeft `t ook niet eens te zijn, gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak. Maar Melzz zeurt gewoon om `t zeuren, omdat het kan. En dan ook nog eens onjuiste dingen noemen... als je 2x in 1 maand heeeeeeeeel erg veel noemt dan heb ik medelijden met z`n vriendin/vrouw ;)

StefaanD
20-06-2013, 23:42
Rogue, gewoon blijven plaatsen. Je stukjes over Aziatische films las ik altijd met veel plezier.

Enne TheGodfather ook gewoon doorgaan natuurlijk (y). Lees hier alles wat geplaatst wordt, nou ja bijna alles ;), maar zelfs iets plaatsen gaat er toch niet inzitten. Daar kruipt volgens mij toch serieus wat tijd en energie in, zeker als je het goed wilt doen.

Melzz
20-06-2013, 23:49
Ja heel vaak ja. Toch zeker 2 keer in een maand.... De laatste keer ( heb t even voor je nagekeken in whatiwatch) was op 18 mei met The Hangover.
Waar jij je al niet mee bezig houdt :lol: :lol: Vraag me af of je altijd andersmans posts zit na te speuren en te kijken of er ook maar iets is waar je op kunt zeuren (y)

Ik heb er geen statistieken op nagehouden maar het is iets wat me gewoon opvalt in je stukjes van de afgelopen jaren. Je eindigt echt vaak met een soortgelijke conclusie zodat je stukjes op die manier wat inwisselbaar worden. En je hebt gelijk, het komt wellicht als zeuren over. Maar het valt me op en voor ik het weet heb ik er al iets over gezegd en gepost. En blijf vooral posten natuurlijk. Let vooral niet op mij.....;)

Oudlid_X5
21-06-2013, 14:03
http://www.whatiwatch.net/images/bios.png Post Tenebras Lux (http://www.imdb.com/title/tt1754367/) (Carlos Reygadas (http://www.imdb.com/name/nm1196161/), 2012) http://www.whatiwatch.net/images/eye.gif :: 10.0

Val weinig aan toe te voegen.

TheGodfather
21-06-2013, 20:49
Ik heb er geen statistieken op nagehouden maar het is iets wat me gewoon opvalt in je stukjes van de afgelopen jaren. Je eindigt echt vaak met een soortgelijke conclusie zodat je stukjes op die manier wat inwisselbaar worden. En je hebt gelijk, het komt wellicht als zeuren over. Maar het valt me op en voor ik het weet heb ik er al iets over gezegd en gepost. En blijf vooral posten natuurlijk. Let vooral niet op mij.....;)

Geen statistieken op nagehouden en toch zeggen dat ik het vaak post? lijkt me wat raar. Dan kun je ook gaan zeggen "je geeft wel vaak een 9 aan een film, je cijfers worden inwisselbaarder..." Uiteraard blijf ik gewoon posten, lijkt me logisch....

Melzz
21-06-2013, 21:01
Het was eigenlijk bedoeld als opbouwende kritiek maar je staat er niet echt open voor. Een cijfer is natuurlijk een ander verhaal dan een recensie. Geeft verder niet, vind het de moeite niet waard om er een discussie over te voeren. Het laatste wat ik erover zeg: je gebruikt vaak dezelde zinnen of conclusies etc. Of dat nu 2x per maand gebeurt of 4x per jaar is niet zo relevant. Aangezien we allebei al wat langer mee gaan hier, valt het gewoon op. De cliches en herhalingen liggen wat op de loer. Dus.....misschien zie je het zelf niet, gebeurt vaker met eigen schrijfsels, en hierbij wijs ik je erop. Je hoeft er niets mee te doen. Dat is uiteraard aan jou.

TheGodfather
22-06-2013, 00:31
Het was eigenlijk bedoeld als opbouwende kritiek maar je staat er niet echt open voor. Een cijfer is natuurlijk een ander verhaal dan een recensie. Geeft verder niet, vind het de moeite niet waard om er een discussie over te voeren. Het laatste wat ik erover zeg: je gebruikt vaak dezelde zinnen of conclusies etc. Of dat nu 2x per maand gebeurt of 4x per jaar is niet zo relevant. Aangezien we allebei al wat langer mee gaan hier, valt het gewoon op. De cliches en herhalingen liggen wat op de loer. Dus.....misschien zie je het zelf niet, gebeurt vaker met eigen schrijfsels, en hierbij wijs ik je erop. Je hoeft er niets mee te doen. Dat is uiteraard aan jou.
Ik sta er wel open voor maar de kritiek moet wel terecht zijn. En natuurlijk maakt het uit hoe vaak dat "gebeurd". Hoezo zou dat niet uitmaken?
En het is je niet waard een discussie te voeren? waarom begin je `m dan?
En so what als ik vaak dezelfde zinnen gebruik?we zijn hier met z`n allen nog steeds geen professionele recensenten,hoeven er niet onze boterham van te betalen. We doen het voor de fun dus lighten up.
Als je ze niks vind, scroll dan door en lees ze niet. Kun je er ook niet over vallen.

vista-vision
22-06-2013, 17:18
.
It's Always Sunny in Philadelphia 2005
Danny DeVito o.a Simpel spul maar toch net grappig genoeg om af en toe te moeten lachen.
Is deze serie op tv geweest in Nederland? Zoja dan is die toen aan mij voorbij gegaan.
Cyfer 8
http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMjI0MjMxNjk3OF5BMl5BanBnXkFtZTcwMzgxMDUzNg@@._ V1_SY317_CR10,0,214,317_.jpg

DanielC.
22-06-2013, 21:19
Ik sta er wel open voor maar de kritiek moet wel terecht zijn. En natuurlijk maakt het uit hoe vaak dat "gebeurd". Hoezo zou dat niet uitmaken?
En het is je niet waard een discussie te voeren? waarom begin je `m dan?
En so what als ik vaak dezelfde zinnen gebruik?we zijn hier met z`n allen nog steeds geen professionele recensenten,hoeven er niet onze boterham van te betalen. We doen het voor de fun dus lighten up.
Als je ze niks vind, scroll dan door en lees ze niet. Kun je er ook niet over vallen.

Sorry, maar jij staat niet open voor kritiek. Ook ik heb in het verleden wel eens wat kanttekeningen gemaakt bij je recencies, maar ook ik kreeg een zelfde soort reactie als Melzz krijgt. Heftig verontwaardigd, en heel erg fel. Ik zie niet in waarom je daar nu zo fel op moeat reageren, het is toch enkel fijn als je je stukjes middels kritiek van anderen iets kan verbeteren (het lijkt mij juist fun als je ergens beter in wordt). Het hele "Lees het dan niet" argument is natuurlijk kul, waarom zet je ze uberhaupt neer als je er toch niets om geeft. Bovendien, hoe kan Melzz van te voren weten dat het niets is?

Robbie-x
23-06-2013, 01:07
Sons of anarchy, wat een wrede serie is dat, zeg. I love it.lk toffe actie, humor, vette bikes. En die blonde hoofdrolspeler (Ben de naam ffe kwijt) is nog een lekker ding, ook

Claudio Santulli
23-06-2013, 01:17
Kritiek is nooit fijn en terecht of onterecht is vaak niet eens van doorslag. Aan de ene kant zeg je: iemand verteld een verhaal. Hij verteld dat op zijn eigen persoonlijke manier, dat recht heeft iedereen. Waarom dan zoveel kritiek op die ene slotzin? Ik vind het al te prijzen dat iemand de tijd en moeite neemt om dit voor anderen te doen, want dat is het in principe. Aan de andere kant mag iedereen ook kritiek hebben. Op het moment dat je iets openbaar maakt is er altijd wel kritiek, terecht of onterecht!. Kritiek is juist heel nuttig en functioneel. Ook al is degene die kritiek krijgt, het er totaal niet mee eens, er nooit blij mee en soms zelfs fel in zijn reacties, hij of zij neemt het bewust/onbewust toch in meer of mindere mate mee. Niemand is dus onbereikbaar voor kritiek en effect heeft het vrijwel altijd. Niet openstaan voor kritiek is wat anders dan je zelf verweren of eerst laten overtuigen.

Opbouwende kritiek geven is dus eigenlijk heel goed, zolang het maar wel met enige respect gebeurt. Dat vind ik hier maar deels gelukt en dat vind ik uiteindelijk toch te kort doen aan iemand die telkens de moeite neemt om wat bij te dragen aan de site en het forum. Het doel van kritiek is iig niet om iemand persoonlijk aan te vallen.

Vanaf nu maar weer ontopic blijven.

mark t
23-06-2013, 08:24
Is deze serie op tv geweest in Nederland?In ieder geval op Comedy Central.

vista-vision
23-06-2013, 08:48
It's Always Sunny in Philadelphia

En eindelijk een comedy serie (2005+ dan) zonder de irritante lachtrack erbij.
Ben bij menige goede comedy serie afgehaakt vanwege de super irritante lachtrack.
Vind het ook sneu voor de acteurs en schrijvers van een serie als je je best doet en er naderhand zon verpestende lachtrack onder komt al is het verder voor hun natuurlijk gewoon werk.

TheGodfather
23-06-2013, 09:53
Sorry, maar jij staat niet open voor kritiek. Ook ik heb in het verleden wel eens wat kanttekeningen gemaakt bij je recencies, maar ook ik kreeg een zelfde soort reactie als Melzz krijgt. Heftig verontwaardigd, en heel erg fel. Ik zie niet in waarom je daar nu zo fel op moeat reageren, het is toch enkel fijn als je je stukjes middels kritiek van anderen iets kan verbeteren (het lijkt mij juist fun als je ergens beter in wordt). Het hele "Lees het dan niet" argument is natuurlijk kul, waarom zet je ze uberhaupt neer als je er toch niets om geeft. Bovendien, hoe kan Melzz van te voren weten dat het niets is?
Ik kan zeker tegen kritiek, maar nogmaals: ik schrijf recensies op mijn eigen manier. Als kritiek terecht is, is het terecht maar dit van Melzz was gewoon niet terecht omdat ik dat zinnetje helemaal niet vaak gebruik.
Eerst zegt ie "dat gebruik je zo vaak"en als ik dan zeg dat ik `t maar 2x in een maand gebruik is het opeens "het maakt niet uit hoe vaak je het schrijft, 1x per jaar of 1x per week." Dan moet je niet zeggen dat ik `t vaak zeg als het niet uitmaakt...
En het spijt me wel maar het is natuurlijk geen kul,het hele "lees het dan niet" argument. Ik schrijf het op mijn manier, als mensen dat stoort prima, maar verwacht niet dat ik ga veranderen omdat anderen zich aan mij storen. Dat zou hetzelfde zijn als dat het mensen stoort wanneer ik iedere dag een rode jeans zou dragen en mensen graag zien dat ik zou afwisselen met een blauwe. Zij vinden dat ik moet afwisselen, ik niet. Ik voel me prima bij die rode jeans dus waarom zou ik me anders kleden? om hun een plezier te doen? je maakt van jouw probleem (het feit dat je vindt dat ik andere broeken aan moet doen/anders mijn recensies moet schrijven) mijn probleem (jij vind dat ik moet afwisselen dus moet ik dat ook doen).


Kritiek is nooit fijn en terecht of onterecht is vaak niet eens van doorslag. Aan de ene kant zeg je: iemand verteld een verhaal. Hij verteld dat op zijn eigen persoonlijke manier, dat recht heeft iedereen. Waarom dan zoveel kritiek op die ene slotzin? Ik vind het al te prijzen dat iemand de tijd en moeite neemt om dit voor anderen te doen, want dat is het in principe. Aan de andere kant mag iedereen ook kritiek hebben. Op het moment dat je iets openbaar maakt is er altijd wel kritiek, terecht of onterecht!. Kritiek is juist heel nuttig en functioneel. Ook al is degene die kritiek krijgt, het er totaal niet mee eens, er nooit blij mee en soms zelfs fel in zijn reacties, hij of zij neemt het bewust/onbewust toch in meer of mindere mate mee. Niemand is dus onbereikbaar voor kritiek en effect heeft het vrijwel altijd. Niet openstaan voor kritiek is wat anders dan je zelf verweren of eerst laten overtuigen.

Opbouwende kritiek geven is dus eigenlijk heel goed, zolang het maar wel met enige respect gebeurt. Dat vind ik hier maar deels gelukt en dat vind ik uiteindelijk toch te kort doen aan iemand die telkens de moeite neemt om wat bij te dragen aan de site en het forum. Het doel van kritiek is iig niet om iemand persoonlijk aan te vallen.

Vanaf nu maar weer ontopic blijven.
Precies,en van enig respect van Melzz z`n kant is al lange tijd geen sprake. En nee, niet alleen tegen mij...

Melzz
23-06-2013, 10:29
Tjongejonge.....jij WIL het gewoon niet begrijpen. Voor de laatste keer, ik bedoelde gewoon dat het me OPVALT dat je steeds/vaak dezelfde conclusies gebruikt. Ik heb er geen studie van gemaakt, dus EXACTE aantallen heb ik je niet voor je. Blijkbaar is dat het erg belangrijk voor je om met aantallen te komen als "bewijs". 1x per week of 3x per maand. Dat is voor mij een non- discussie. Als iemand tegen mij zegt, je gebruikt vaak het stopwoordje eeuhhh. Dan ga ik ook niet vragen hoe vaak ik dat dan doe. Het is gewoon een constatering en iemand wijst mij daarop.

Nu heb ik ineens geen respect. Mn eerste twee posts, sloot ik bewust af met een knipoog....om het luchtig te houden. Volgens mij ben ik niet beledigend. Maar bij elke opmerking of lichte vorm van kritiek, kom je met de gedoodverfde uitspraak (over cliches gesproken): dan lees je mn stukjes toch niet. Ja, dat is lekker makkelijk. Wel op een openbaar forum stukjes plaatsen en als iemand een opmerking maakt, dan alles maar wegwuiven. Dat deed je ook steeds op cinemavanti.nl en blijkbaar reageer je nu, jaren later, nog steeds zo. Jammer.

En Godfather, ik reageer op heel veel zaken niet want dan kan ik wel aan de gang blijven. En inderdaad, misschien moet ik maar niets meer zeggen. Laat ieder gewoon zn stukjes plaatsen en niemand reageert op elkaar. Iedereen blij en blijft leven in zn eigen bubbel. En echt, ik laat je in je waarde. Maar mensen lezen/zien je postgedrag en hebben daar een mening over. En het is jouw hobby en die wil ik zeker niet verstoren. En nu zijn we er wel klaar mee denk ik.

Laten we nu weer films gaan kijken....

TheGodfather
23-06-2013, 10:38
En nu zijn we er wel klaar mee denk ik.
.
ja nogal ja...

Marcel v/d H.
23-06-2013, 11:33
En inderdaad, misschien moet ik maar niets meer zeggen. Laat ieder gewoon zn stukjes plaatsen en niemand reageert op elkaar.


Laten we dat vooral niet doen, wordt het zo'n saaie boel! :)

Werner
23-06-2013, 11:47
Man of Steel. Heftige actie, beetje weinig karakterontwikkeling maar het is alleszins een goeie opmaat als genesis-verhaal van hoe Superman zijn eigen verleden heeft leren kennen. Zack Snyder heeft er toch een aparte draai aan weten te geven die m.i. een stuk beter is dan Superman Returns. En ik heb nog nooit in één film zoveel gebouwen tot schroot zien herleid worden.

TheGodfather
23-06-2013, 11:59
Laten we dat vooral niet doen, wordt het zo'n saaie boel! :)

Misschien is dat nog beter dan dat sommige leden elkaar de hele tijd af vallen zonder zelf niet vaak wat nuttigs toe te voegen ;)

Dan G.
23-06-2013, 13:58
A Good Day To Die Hard gisteren gekeken.

Echt hoge verwachtingen had ik er niet van omdat Willis behoorlijk tegenvalt de laatste jaren. En dat was ook hier niet anders. De typische Die Hard grappen kwamen erg geforceerd over en hij maakte ook niet echt een enthousiaste indruk. Meer een 'quick buck' indruk. Erg jammer vind ik dat altijd omdat het een goede reeks toch wat neerhaalt. De overige cast speelt prima maar ik kijk toch voornamelijk naar Willis.

Actie is zoals altijd dik in orde en dat vangt het dunne verhaal toch wel enigszins op. Wat mij betreft had dit net zo goed een losstaande actiefilm kunnen zijn. Dan was het wellicht beter te pruimen geweest.

Melzz
24-06-2013, 10:05
Lady Terminator - H. Tjut Djalil. – 1988

Ik ben rijkelijk laat met deze “ontdekking” van Mondo Macabro aangezien de dvd al in 2004 is uitgebracht. Maar wat een feest, deze film! Deze in Indonesië geproduceerde film wil duidelijk aanhaken op de toentertijd populaire Terminator. Echter komt er in de film geen cyborg voor maar een soort gereïncarneerde heks…of zoiets. Toch beweegt deze op wraak beluste bodysnatchin’ heks als een soort robot met droogkomisch effect.

Wat houd ik toch van dit soort films. Alles wordt uit de kast getrokken om de kijker actie, seks en spektakel te geven. De dialogen zijn zo houterig waarbij elke poging tot een grap, keihard doodslaat….wat ik dan weer grappig vindt. De acteurs lijken zo van straat te zijn geplukt, dat kan niet anders. Er komen figuren in voor, zoals een karakter “Snake” genaamd, die er zo bizar (of ronduit lelijk) uitziet waarvan je je afvraagt of de casting director niet stomdronken was bij het uitzoeken van dit soort figuren. En juist dit soort karakters zijn erg welkom in een film als deze. Die gast Snake zag er al hopeloos gedateerd uit toen deze film werd gemaakt (dat kapsel!!).

Ik kijk echt liever dit dan de originele Terminator. Ook deze film kent behoorlijk wat geweld incl bizarre lasereffecten. Tja, eigenlijk moet je niet lullen over dit soort films maar gewoon kijken.

8,5

http://www.mondo-digital.com/ladyterminator2.jpg
Snake!!

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSzFntn0WYcGGjLW9YnhMW5XoGRHHguz _Rso9tRTdEq4ppbP5cgivDQTWDK
En nog een keer Snake (voor wie hem niet herkent, tis de middelste dude)

Black Magic Rites (1973)

Het komt niet vaak voor, maar deze film weet het te presteren om mij na afloop in opperste verbazing achter te laten. Ik heb werkelijk geen flauw benul waar naar ik heb zitten kijken. Maar het was een fascinerende rit. De film is een aaneenschakeling van martelingen, vrouwelijk bloot, ernstig kijkende koppen en een Donald Pleasence look-a-like. Het kleurenpalet (Rood! Groen! Geel! Blauw!) is geweldig in deze film en dat kan ook alleen maar uit Italie afkomstig zijn. Of de regisseur dit zo bedoeld heeft is maar de vraag want het resultaat is behoorlijk abstract. In HD is dit toch wel een beleving.

De enige conclusie die ik kan bedenken is: what the fuck??

7,5

DanielC.
24-06-2013, 18:21
En het spijt me wel maar het is natuurlijk geen kul,het hele "lees het dan niet" argument. Ik schrijf het op mijn manier, als mensen dat stoort prima, maar verwacht niet dat ik ga veranderen omdat anderen zich aan mij storen. Dat zou hetzelfde zijn als dat het mensen stoort wanneer ik iedere dag een rode jeans zou dragen en mensen graag zien dat ik zou afwisselen met een blauwe. Zij vinden dat ik moet afwisselen, ik niet. Ik voel me prima bij die rode jeans dus waarom zou ik me anders kleden? om hun een plezier te doen? je maakt van jouw probleem (het feit dat je vindt dat ik andere broeken aan moet doen/anders mijn recensies moet schrijven) mijn probleem (jij vind dat ik moet afwisselen dus moet ik dat ook doen).


Die vergelijking raakt kant noch wal natuurlijk. Maar laten we er inderdaad maar over ophouden, hier schieten we maar weinig mee op.

Zero Dark Thirty Een beetje een vreemde ervaring. Het was eigenlijk twee en een half uur kijken naar mensen die aan het werk zijn. Aangezien ze iedere manier om betrokken te raken bij de situatie vakkundig hebben weten te elimineren. Het is daarentegen nooit echt saai, maar ik merkte wel dat er een bepaalde vorm van destinteresse om de hoek kwam kijken. Zo van: het zal allemaal wel. Wel werd mijn twijfel over wat nu wel en niet kan maar weer eens bevestigd. Ik voel me toch niet lekker bij al dat gemartel. 6/10

vince curtin
24-06-2013, 19:36
The last Elvis Heel mooie film uit Argentina met een sterke role van John McInerny.Muziek is prachtig ook (y) 8/10


Vince,