PDA

Bekijk de volledige versie : Welke film/serie heb je net gekeken en wat vond je er van? (12)



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24

TheGodfather
24-06-2013, 21:37
Die vergelijking raakt kant noch wal natuurlijk.


want?
het gaat om iets anders (film recensies vs. broeken) maar het principe blijft het zelfde.



Maar laten we er inderdaad maar over ophouden, hier schieten we maar weinig mee op.
:lol: :lol: dan begin er niet opnieuw over ;)

Claudio Santulli
24-06-2013, 21:45
Wellicht verstandiger om dan ook niet meer te reageren, hoe verleidelijk het ook is.
Graag weer ontopic. ;-)

TheGodfather
24-06-2013, 22:02
Wellicht verstandiger om dan ook niet meer te reageren, hoe verleidelijk het ook is.
Graag weer ontopic. ;-)

Sorry, kon `t niet laten ;)

TheGodfather
24-06-2013, 22:02
Gisteren gekeken:
The Shining (http://www.imdb.com/title/tt0081505/?ref_=fn_al_tt_1)
Dit keer de langere US versie gezien, voor het eerst. Daar zitten een paar toffe scenes in die de film nog enger maken dan ie al was.
Het blijft één van de engste films die ik ken, de regie van Kubrick is fantastisch. Het valt me ook op dat iedere keer dat ik de film kijk me weer andere dingen opvallen, zo blijft het een genot om naar te kijken.
Wat mij betreft één van Kubrick`s beste.

9,0/10

Room 237 (http://www.imdb.com/title/tt2085910/?ref_=fn_al_tt_1)
Maakt een mooie double bill met The Shining zelf. Een documentaire waarin verschillende mensen aan het woord komen (zonder dat je ze trouwens te zien krijgt, waardoor er meer tijd is voor beelden van de film zelf en het "onderbouwen" van hun theorieën) en hun kijk geven op The Shining en waar volgens hen de film écht over gaat.
We horen onder andere iemand vertellen die er van overtuigd is dat het gaat over de genocide op de Indianen, iemand die denk dat het met de holocaust te maken heeft en iemand die er absoluut van overtuigd is dat Kubrick door middel van The Shining naar buiten bracht dat hij inderdaad (zoals boze tongen beweren) betrokken was bij het faken van de maanlanding.
Sommige zijn interessante theorieën, sommige (zoals die van The Holocaust) zoeken het wel heel ver.
Toch is het wel een boeiende docu, mede doordat de mensen zo overtuigd zijn hun gelijk en de kijker door middel van het frame voor frame afspelen van beelden uit de film er proberen van te overtuigen.
Wel grappig om eens te zien en zeker een reden om The Shining nog vaker te zien. Eens kijken of je dan weer nieuwe dingen ziet en welke theorie jou het meest overtuigd...

7,5/10

Oudlid_X5
25-06-2013, 14:38
Gisteren gekeken:
The Shining (http://www.imdb.com/title/tt0081505/?ref_=fn_al_tt_1)
Dit keer de langere US versie gezien, voor het eerst. Daar zitten een paar toffe scenes in die de film nog enger maken dan ie al was.
Het blijft één van de engste films die ik ken, de regie van Kubrick is fantastisch. Het valt me ook op dat iedere keer dat ik de film kijk me weer andere dingen opvallen, zo blijft het een genot om naar te kijken.
Wat mij betreft één van Kubrick`s beste.

9,0/10
Zoals?

TheGodfather
25-06-2013, 15:13
Zoals?

Zoals bijvoorbeeld de vele verwijzingen naar de Indianen, dat spiegels een belangrijke rol spelen in de film, de Apollo trui van Danny etc. etc. Die dingen waren me eerder nooit zo direct opgevallen
Heb jij dat niet als je `m weer opnieuw kijkt?

DanielC.
25-06-2013, 19:45
want?
het gaat om iets anders (film recensies vs. broeken) maar het principe blijft het zelfde.


:lol: :lol: dan begin er niet opnieuw over ;)

Onder het motto "Sorry, kon 't niet laten" (Ja Timo, niet alleen jij hebt graag het laatste woord). Het gaat om iets anders, en in dit geval werkt je vergelijking gewoon niet. Je begrijpt toch wel dat je ontwikkelen in het schrijven van die stukjes heel wat anders is dan een broek die jij toevallig wel mooi vind en een ander niet? Je schrijft die stukjes toch juist voor anderen (en vast ook wel een beetje voor jezelf, als naslagwerk ofzo?), dan is het toch ook leuk als je die mensen een leuk, goed leesbaar stuk voorschoteld (die intentie heb je overduidelijk, waarom zou je er anders zo veel woorden aan vuil maken?), waar zelfs nuttige informatie in staat. Ik begrijp werkelijk waar niet waarom je daar zo blasé over doet. Ik kan ook geen cijfers noemen, maar ik herken de opmerking van Melzz wel degelijk. Ook merk ik dat je vaak herhaald binnen je reviews en dat je vaak enkel in superlatieven praat. Dat is op zich allemaal niet zo'n ramp. Zoals je aangeeft is het allemaal 'voor de lol' enzovoorts, maar je kan ook eens in de spiegel kijken, wat stukjes teruglezen en kijken hoe je jezelf kunt verbeteren. Jij blij (je hebt je ergens in kunnen verbeteren), wij blij, want we lezen eens iets interessants. Het is allemaal zo simpel, moeten we daar nu zo'n ruzie over maken?

PS. Waarom moeten we nu eigenlijk met "harde feiten" komen. We staan toch verdorie niet in de rechtzaal. Als Melzz (of wie dan ook) nou dat gevoel heeft, dan kan je dat toch ook gewoon aannemen? Waarom zou hij dat anders zeggen? Denk je nu echt dat bijvoorbeeld Melzz 's avonds terug komt van z'n werk en dan na een vervelende treinreis zijn ergernis op jou gaat botvieren. Zo van: "hehe, vanavond ga ik Timo eens lekker op de kast jagen door te zeggen dat z'n reviews gewoon hartstikke ruk zijn, met allemaal herhaling, haha, wat ben ik toch heerlijk gemeen! gniffelgniffelgniffel"

Claudio Santulli
26-06-2013, 00:13
Tja, met andere woorden: Bekijk het maar Claudio???

Uit respect voor je weerwoord, haal ik jouw bericht niet (direct) weg, immers The Gothfather's bericht bleef ook staan, maar als ik toch een paar keer dringend doch vriendelijk verzoek om nu ontopic te blijven, is het niet de bedoeling om daar maling aan te hebben en vooral maar door te gaan! Als je onderling nog niet uitgepraat bent, kun je dat verder via pm of eventueel in het aanmerkingen topic doen. Elk volgende oftopic bericht hier verwijder ik direct.

Melzz
26-06-2013, 13:59
Mystics in Bali (1981)

Deze film wordt wel "the holy grail of Asian cult cinema" genoemd. Ik heb vele reviews gelezen en de meeste zijn behoorlijk positief. Maar je komt ook erg negatieve reacties tegen. Ik hang er een beetje tussenin met mn beleving.

De film is erg traag en bij vlagen zelfs saai....ik viel tegen het einde zelfs in slaap. Het acteerwerk bijna niet aanwezig en de heks uit de film verziet de geluidsband van een hysterisch gelach waar je horendol van wordt. Maar daar tegenover staan toch zeker enkele uitzinnige scenes waarbij het vliegende hoofd het meest bekende voorbeeld is. De special effects zijn van een zeer knullig niveau....maar juist daarom eigenlijk wel weer leuk.

Toch heb ik gefascineerd zitten kijken en vond ik het geheel de moeite waard. Erg onevenwichtig en ik had, gezien de reputatie van de film, meer uitzinnigheid verwacht. De beelden van Bali vond ik echter weer een pluspunt. Prijkt niet boven aan mn lijst van favoriete Mondo Macabro's maar hij misstaat zeker niet tussen de rest van mn collectie.

6,5

http://4.bp.blogspot.com/_gsZ4xh0K_5Y/TRx3ExPiFSI/AAAAAAAAGv4/2Eat4eE5l5Q/s1600/MIB-004.png


Race with the Devil (1975)

Fantastiche jaren '70 film met Warren Oates en Peter Fonda. Valt in het subgenre "Holidays gone wrong". Twee stellen genieten van hun welverdiende vakantie in een luxe camper. Ergens in the middle of nowhere zijn ze getuige van een rituele moord. Vervolgens worden ze opgejaagd door een satanische sekte en blijft het onduidelijk wie van de mensen die ze vervolgens tegenkomen te vertrouwen zijn of niet. De spanning bouwt zich goed op, de acteurs vertolken hun rollen prima en de film is mooi geschoten. Het actiewerk is nog van het ouderwetse stuntwerk (je ziet de harnassen zitten in de auto's).

Een typische jaren '70 film die bij mij alle juiste knoppen indrukt. Dat wordt nog eens versterkt door de fantastische blu-ray van Shout Factory. Aanrader.

8.0

Jeroen D
26-06-2013, 15:23
Mørke (2005) http://www.imdb.com/title/tt0432972/

Prachtige film van deense bodem. Spannend, intrigerend met super acteerwerk.

9/10

Pieter R.
29-06-2013, 08:38
Als opwarmertje voor Now you see mee : The Prestige.
Blijft een goede film. Dit is echt het type film dat je meteen nog een keer wilt zien, ook al weet je het einde van de film. Acteerwerk is goed, verhaal steekt prima in elkaar. Regie is weer vakwerk: Christopher Nolan in optima forma zal ik maar zeggen. Enige minpunt (maar dat ligt denk ik aan mij): ik vind dat op de 1 of andere manier Hugh Jackman en Christian Bale te veel op elkaar lijken in de film. Ik heb steeds moeite om te onthouden wie nu welk personage is.
Rating: 8,5 wat mij betreft

Franklin1975
29-06-2013, 18:14
Afgelopen week twee zeer tegenvallende films gezien waar ik meer van verwachtte: Escape From New York en Stanley Kubrick's Spartacus.


Bij Spartacus zijn de massale scenes met de duizenden figuranten schitterend om te zien, net als de weidse beelden van het landschap, maar het grootste gedeelte van de film is eigenlijk niet boeiend meer. Houterig acteerwerk, geen spanning, terwijl de soundtrack er geregeld te bombastisch aanwezig is waar dat niet hoort.

Spartacus: 6/10 Escape From NY: 5,6/10

En gisteren het eerste seizoen afgekeken van de advocaten-serie The Good Wife (van Ridley en Tony Scott). Na een matig eerste seizoenshelf, werd het vanaf aflevering 11 ofzo ineens een stuk boeiender, waardoor de waardering flink omhoog ging: 7,8.

YAH87
30-06-2013, 14:04
Mystics in Bali (1981)

Deze film wordt wel "the holy grail of Asian cult cinema" genoemd. Ik heb vele reviews gelezen en de meeste zijn behoorlijk positief. Maar je komt ook erg negatieve reacties tegen. Ik hang er een beetje tussenin met mn beleving.


Mijn interesse is gewekt Melzz. Het ziet eruit als een video nasty. :-P

Stephan Nobelen
30-06-2013, 14:21
The internship

Aardige komedie die eigenlijk gewoon één grote reclame is voor Google.

6,0/10


Man of Steel

Zeer geslaagde reboot van de Superman franchise. Degelijke personages en het verleden van Superman op aarde vertellen dmv flashbacks vond ik erg goed. Duurde voor mijn gevoel wel net een minuutje of 20 te lang. Met name de actie scenes die wel een lust voor het oog waren konden ietsje ingekort worden.

7,5/10

TheGodfather
01-07-2013, 22:36
Gisteren afgekeken:

Family Guy - Season 11 (http://www.imdb.com/title/tt0182576/episodes?season=11&ref_=tt_eps_sn_11)
Vond `m eigenlijk niet zo goed als het tiende seizoen (er zitten iets te veel "mindere" afleveringen in) maar overall is het nog steeds genieten van de extremiteiten van Peter en co. Soms net wat te flauw of te ver over the top maar desondanks is het wel nog steeds m`n favoriete tekenfilm serie

8,0/10

Mad Men - Season 6 (http://www.imdb.com/title/tt0804503/episodes?season=6&ref_=tt_eps_sn_6)
Ook dit seizoen over de reclame mannen en vrouwen is van ongekende kwaliteit, het gaat op dezelfde voet verder als weer het vijfde seizoen ophield.
Opnieuw zijn de acteerprestaties hoogstaand en ziet het geheel prachtig uit. Sommige van de verhaallijnen zijn wat minder interessant en hadden ook geschrapt kunnen worden (zoals die van Pete Campbell en z`n moeder bijvoorbeeld). Wel vond ik het verder in een neerwaartse spiraal rakende leven van Don Draper goed uitgewerkt, nadat het leek alsof hij in seizoen 4 en vooral 5 z`n zaakjes redelijk op orde had.
Historische gebeurtenissen, zoals de moord op Martin Luther King en Bobby Kennedy, worden er weer op realistische wijze in verwerkt en dat komt de authenticiteit ten goede.
Wederom een ontzettend goed seizoen dus. Wat mij betreft blijft Mad Men ook na z`n zesde jaar de beste serie allertijden.

10/10

En vanavond gekeken:
New Kids Turbo (http://www.imdb.com/title/tt1648112/?ref_=fn_al_tt_4)
De films zijn niet zo goed als de korte sketches waarmee de mannen bekend werden. Maar ik vind ze, en dan vooral deze eerste, nog steeds goed voor 90 minuten hersenloos vermaak.
Totaal belachelijk en gigantisch over the top maar dat is in dit geval net het leuke.
Heb me weer vermaakt.

7,0/10

Franklin1975
02-07-2013, 18:25
Crime d'Amour (2010) Blu-ray

Twee ambitieuze zakenvrouwen bij een grote multinational in Parijs. De charismatische directrice Christine (Kristin Scott Thomas) houdt graag de controle over iedereen. De jonge Isabelle (Ludivine Sagnier) moet het hebben van haar inzicht en harde werken. Het lijkt de perfecte combinatie. Maar Christine speelt een duister en pervers spel, waarin ze verleidt en vernedert. Op zoek naar de grenzen, totdat er geen weg meer terug is.

Een paar weken geleden heb ik deze blu-ray voor 4 euro gekocht bij mijn lokale FRS en was vooral benieuwd naar de rol van Ludivine Sagnier, nadat ik haar al twee keer eerder in Swimming Pool (2003) had gezien. De score op IMDb (6,3) wordt ruimschoots gehaald in deze heerlijke film die niet alleen goed geschreven is, maar is ook heel goed in uitvoering en wil je echt weten hoe het allemaal zit. Zonder te willen spoileren is dit gewoon een heel aangename film voor mensen die houden van misdaadthrillers, sterke vrouwelijk rollen (Scott Thomas!!) en een whyshedoesthis?

7,7/10

Stephan Nobelen
03-07-2013, 12:54
Broken City
Een zeer matige film, die zichzelf iets te serieus lijkt te nemen en nooit echt heel erg interessant wordt.

Wel een super cast, maar ook die weet de film niet naar een hoger niveau te tillen. Erg jammer, blijft een gemiste kans.
5,7/10

Melzz
05-07-2013, 10:13
The Untouchables – Brian De Palma – 1987

Ik zag laatst Carlito’s Way (1993) van De Palma en die beviel me, na al die jaren en zijn tekortkomingen, nog steeds . Ik besloot daarom The Untouchables weer eens te zien. In mijn herinnering was dit een erg sterke film met een topcast. Daar moet ik nu echt behoorlijk van terugkomen. De film was bij vlagen niet om aan te zien. Was dit een parodie? Ik vrees van niet.

Nooit gedacht dit ooit te gaan zeggen maar de muziek van Morricone was echt zeer ongepast. De bombastisch aanzwellende muziek bij “gevoelige” momenten was in het bijzonder tenenkrommend. Dan het acteerwerk…mijn God….Robert de Niro zet hier een karikatuur neer van een gangster. En dan Kevin Coster, wat een houten Klaas en een heilig boontje…ugh. Sommige scènes waren zo over the top (zoals een zeeeer lang uitgerekte sterfscene) dat het niet serieus te nemen was. Ik kan bijna niet geloven dat deze film serieus bedoeld was…maar na het bekijken van de extra’s moet ik toch concluderen dat De Palma de film wel degelijk zo heeft bedoeld.

Bij deze film verstrengelde jeugdsentiment zich met zware teleurstelling. Toch leuk om de film na zoveel jaren terug te zien (hoe tegenstrijdig dat ook klinkt). Maar bijzonder om te merken wat herinnering met je kan doen. In mijn gedachte was dit dus een sterke film maar de jaren hebben de film geen goed gedaan. Ik geef de film toch een 6,5 omdat de film toch op een vreemde manier enigszins vermakelijk is en ik mn jeugdherinnering niet helemaal aan gruzelementen wil slaan. Ook bevat de film mooie shots en enkele geslaagde scènes (de stalkscene bv). Niet een film die ik snel weer zal opzetten. Geef mij maar wat serieuzere gangsterfilms. Ik heb totaal geen moeit met stijl boven inhoud, als de clichés en het theatrale maar buiten de deur worden gehouden.

6,5 (met grote aarzeling)

Jeroen D
05-07-2013, 10:25
Ik heb een aantal jaren terug ook The Intouchables gekeken op aanraden van meerdere mensen. Wat een slechte film zeg........Costner moet je van houden maar Sean Connery was gewoon irritant.
Het leek soms wel een aflevering van The A-team.

Pieter R.
05-07-2013, 10:53
Barton Fink

Goede film van de Coen brothers. Hollywood, en met name het schrijversvak wordt lekker op de hak genomen, het acteren is prima in orde, verhaal zit goed in elkaar. Geen hapklare plot, maar daar houd ik wel van. Moest na de film toch wel even nadenken hoe e.e.a. in elkaar zat. Qua sfeer deed de film me op een gegeven moment denken aan Shutter Island (niets is wat het lijkt). Vond met name John Goodman geknipt voor zn rol.

Franklin1975
05-07-2013, 15:54
Buscando A Eimish (2012)

Soms wil je alleen de film al zien, als je de filmposter ziet, of een afbeelding op de officiële website van een film. Dit is zo'n film, ook al moest ik deze Spaanse film volledig zonder ondertitels kijken (nergens te vinden) of zelfs maar zonder te weten waar hij over gaat, want op IMDb stond er zelfs geen omschrijving van. Ik wist wel dat de titel "Looking/searching for Eimish" betekend, en dat Eimish gespeeld wordt door de lieftallige Manuela Vallés, die eerder de hoofdrol van Ana vertolkte in de Julio Medem-topper Caótica Ana uit 2007.

Lucas en Eimish wonen samen in een apartement in Madrid. Wanneer Lucas na het kopen van een roos voor zijn geliefde weer thuis komt, treft hij een afscheidsbrief aan van Eimish. Ze is vertrokken, haar liefde is over en is naar Berlijn vertrokken. Lucas bedenkt zich geen moment en pakt impulsief de eerste de beste trein die kant op om haar te bewijzen toch voor hem te kiezen.

Daar aangekomen komt hij erachter dat dat Eimish daar niet is, en Lucas belandt in Italië. Daar komt hij wel Valeria tegen (Emma Suarez, die eerder in 3 prijzenwinnende films speelde van Julio Medem) die Eimish onder een andere naam kent.
Ondertussen komt Eimish in aanraking met het veleden en krijgt Lucas een andere kijk op wat familie en vriendschap inhoud.

Ook al spreek ik de taal niet, op een gegeven moment moest ik wel een traantje laten bij een bepaalde scene, gewoon omdat ik de emotie 'begreep' en aanvoelde op dat moment. Bijzonder.

Nu wachten op een release op dvd/blu-ray met ondertitels.

YAH87
06-07-2013, 18:23
Compliance (2012) (http://www.imdb.com/title/tt1971352/)

Gedurende een werkdag in een Amerikaanse fast food joint, krijgt de leidinggevende van de zaak, Sandra, een telefoontje van een zekere persoon die zich voorstelt als een politieagent. De agent meld dat één van haar werknemers, de teenager Becky, geld heeft gestolen van een klant. Vanwege een huiszoeking bij de verdachte kan de agent niet ter plekke aanwezig zijn en schakelt de hulp in van Sandra om het geld te vinden. Sandra zegt alle medewerking toe te verlenen om de zaak te bespoedigen. Een medewerking die leidt tot desastreuze gevolgen.


http://youtu.be/WdONydDX44I

Ware gebeurtenissen
Een overduidelijke, uit de hand gelopen prank call a la Maxmoefoe (http://www.youtube.com/watch?v=GdoNlZ_O1kc) zouden wij nuchtere Nederlanders gauw denken in een dergelijke situatie, maar de film Compliance is bizar genoeg gebaseerd op ware gebeurtenissen. Volgens de film vonden er zelfs 70 (!) vergelijkbare incidenten plaats in de Verenigde Staten waarin een manager per telefoon overtuigd wordt om een strip search te verrichten op een medewerker en die vervolgens mensonwaardige handelingen moesten verrichten. De film put voornamelijk uit de zaak die plaats vond in Mount Washington, Kentucy bij een McDonalds en is bijna een reconstructie (http://www.youtube.com/watch?v=QqUm-Zk3_Ws) te noemen van dit weerzinwekkende voorval.

Autoriteit
Op voorhand zou men denken dat een gelijksoortig geval hoogst onwaarschijnlijk is in het echte leven en dus haast een ongeloofwaardige film moet opleveren. Echter vonden deze gebeurtenissen dus wel degelijk plaats waardoor de film aannemelijk wordt. In de V.S. wordt autoriteit wellicht meer gerespecteerd (met name tegenover agenten en soldaten) dan in Nederland waardoor de handelingen van de personages begrijpelijker maakt. De relatief onbekende acteurs in de film spelen hun rollen goed en overtuigend waardoor het ook aanvoelt als echte mensen uit het dagelijkse leven. Met een speelduur van circa 90 minuten duurt de film niet te lang of te kort om als kijker geboeid te kijken en zullen er vast en zeker reacties worden ontlokt tijdens het kijken van de film.

Compliance: Bizarre en tegelijkertijd boeiende film over een uitzonderlijke situatie.

YAH87
06-07-2013, 18:37
Ik heb een aantal jaren terug ook The Intouchables gekeken op aanraden van meerdere mensen. Wat een slechte film zeg........Costner moet je van houden maar Sean Connery was gewoon irritant.
Het leek soms wel een aflevering van The A-team.

Je bedoelt natuurlijk The Untouchables neem ik aan ouwe reus. ;) The Intouchables (http://www.imdb.com/title/tt1675434/) is de Franse film (die overigens zeer vermakelijk is) uit 2011.

Al heel wat jaartjes terug heb ik The Untouchables gezien en vond 'm toen best vermakelijk met een goede score kon ik me herinneren.

Dan G.
06-07-2013, 21:01
Furious 6.

Tjonge jonge wat heb ik hier van genoten zeg! Het lijkt wel of het met elk deel beter wordt met deze serie. Vanaf deel 4 dan. Als ze zo blijven verbeteren mogen ze er wat mij betreft nog wel 10 maken.

Enige puntje van kritiek is de rol van Letty. Dat had wat mij betreft wel iets emotioneler gemogen. Bijvoorbeeld dat ze zich ineens alles weer herinnert. Ook had ik graag de begrafenis van Gisele gezien. Dat wordt me iets te snel afgekapt allemaal. Overall echter een dijk van een film!

Ik geef niet vaak cijfers maar nu dan toch wel. 9/10

Jeroen D
07-07-2013, 11:34
Je bedoelt natuurlijk The Untouchables neem ik aan ouwe reus. ;) The Intouchables (http://www.imdb.com/title/tt1675434/) is de Franse film (die overigens zeer vermakelijk is) uit 2011.

Al heel wat jaartjes terug heb ik The Untouchables gezien en vond 'm toen best vermakelijk met een goede score kon ik me herinneren.

Je hebt gelijk. Ik bedoelde natuurlijk the Untouchables ;)

Jeroen D
07-07-2013, 11:35
Evil Dead (2013)

Kijk, zo maak je een horrorfilm.

9.5/10

Pieter R.
07-07-2013, 13:57
Die Hard 4.0

Leuke imitatie van een die-hard film. Maar niet meer dan dat. Het is teveel een herhaling van zetten en veel actiescenes zijn te over the top. Zelfs voor een die hard film. Die scene met de vrachtwagen aan het einde: come on... Slechte SFX. de combi hightech en oude Maclaine doet geforceerd aan. Kortom: aardige middelmatige actiefilm die moet doorgaan voor een diehard- film.

Marcel v/d H.
08-07-2013, 20:28
http://www.whatiwatch.net/images/icon_on_demand.png Safe (http://www.imdb.com/title/tt1656190/) (Boaz Yakin (http://www.imdb.com/name/nm0945026/), 2012)
Heerlijke domme actiefilm met Jason Statham in de hoofdrol. Het verhaal mag geen naam hebben, maar is ook zeker geen storende factor. Lekker hoog tempo, leuke actie en een vleugje humor. Lekker tussendoortje. 7.4

http://www.whatiwatch.net/images/icon_on_demand.png Political Animals - Seizoen 1 (http://www.imdb.com/title/tt2239947/) (Greg Berlanti (http://www.imdb.com/name/nm0075528/), 2012)
Voor een HBO mini-serie toch wel een beetje een tegenvaller. De serie heeft zeker zijn momenten, maar af en toe maakt men het zich er te gemakkelijk vanaf. Had mij een beetje te hoog GTST gehalte en daarnaast vond ik een van de ontwikkelingen aan het einde echt te makkelijk. 6.8

Stephan Nobelen
10-07-2013, 18:15
The Campaign
Redelijke film met een aantal toch wel geslaagde grappen. Had een hoger cijfer ingezeten als hij net iets minder ridicuul was geweest.

6.1/10

Stephan Nobelen
11-07-2013, 18:44
Warm Bodies

Je verwacht eigenlijk een soort Zombie versie van Twilight. Des te leuker dan als dat allemaal wel heel erg mee blijkt te vallen en het gewoon een erg vermakelijke film is.

7,4/10

Franklin1975
11-07-2013, 20:14
Máncora (2008)

Máncora speelt zich af in Peru en vertelt het verhaal van de 22-jarige Santiago (gespeeld door Jason Day) die op een dag verneemt dat zijn vader, eens de zanger van een populaire en succesvolle rockband, zelfmoord heeft gepleegd, vlak nadat deze hem geprobeerd heeft te bellen. Hij neemt zich deze zelfmoord kwalijk en wil Lima verruilen voor badplaats Máncora om daar de realiteit te ontvluchten en tot zichzelf te komen.

Op het moment dat hij klaar is aan deze tocht te beginnen, komt hij zijn bloedmooie stiefzus Ximene (Elsa Petaky, de rechterhand van The Rock uit de laatste 2 delen van The Fast & The Furious), die fotografe is, en haar echtgenoot Iñigo, met wie ze een beetje in onmin leeft. Met zijn drieën beginnen ze aan deze tocht. Onderweg ontmoeten ze verschillende mensen die allemaal invloed hebben op onze reizigers. Santi en Xime krijgen zelfs gevoelens voor elkaar, wat de situaties waarin ze zich verkeren er niet makkelijker op maakt...

Niet alleen het verhaal, de filmscore en de prachtige beelden zorgen dat deze film ver boven de rest uitsteekt, vooral ook de veelvuldig prachtig in beeld gebrachte Elsa Petaky (wat een glimlach) zorgen ervoor dat je met veel plezier naar deze film kijkt en je de film nog vaker zou willen zien. En dan dat einde.... :D

8,8/10
The Motorcycle Diaries (2004) dvd

Mooie film over de jonge jaren van Che Guevara die met een goede vriend een lange reis door Zuid-Amarika maken op een oude brommer en zonder geld op zak. Langzaamaan veranderd de blik van Che op de wereld en komen we te weten hoe hij aan zijn bijnaam Che is gekomen.

8/10

Spring Breakers (2012) Blu-ray

Wat een waardeloze film, wat een bullshit. Van acteren is geen sprake, en een deugdelijk verhaal is ook niet aanwezig. Veel gestrooi met blote tieten die voor het eerst zonlicht zien of volgestopt zitten met siliconen. Om over de filmvoering, montage en muziek maar te zwijgen. Misschien leuk als je 16 bent en mtv kijkt (hoofdletters verdient die zender niet meer), maar ben je voor (pak hem beet) 1988 geboren, dan moet je dit gedrocht links laten liggen. Hiermee vergeleken is Sucker Punch een geweldige film. Wat dan nog wel positief is, is het uitlichten van de pastelkleuren van de kleding van de dames is heel wat shots. Amders zou het echt een kleurloze film zijn voor mij. Niet mijn ding dit.

4/10

Oudlid_X5
11-07-2013, 23:48
Volgens mij heeft iemand hier Spring Breakers niet helemaal begrepen.

Claudio Santulli
12-07-2013, 00:39
Hij hoeft het ook niet te begrijpen, hij hoeft er alleen een mening over te hebben,

BigLebowski
12-07-2013, 09:07
Hij hoeft het ook niet te begrijpen, hij hoeft er alleen een mening over te hebben,

Ik wil niet lullig doen, maar die twee willen nog wel eens met elkaar samenhangen :) Ieder mag natuurlijk zijn eigen mening hebben, maar begrip van iets maakt die mening wel veel betekenisvoller en daardoor waardevoller. Dat geldt in het algemeen, maar ook voor film natuurlijk.

StefaanD
12-07-2013, 10:06
Wil ook niet lullig doen, maar ben dan wel benieuwd naar Immanuel zijn stukje over Spring Breakers. Zijn reactie;

Volgens mij heeft iemand hier Spring Breakers niet helemaal begrepen.

is natuurlijk lekker nietszeggend. Net zo nietszeggend als mijn commentaar hier, maar 'k heb deze film dan ook nog niet gezien :-P

Oudlid_X5
12-07-2013, 13:00
Er zijn tientallen recensies op het internet te vinden over de 'inhoud' van Spring Breakers. Hier heb je er eentje:

http://www.filmtotaal.nl/recensie.php?id=30585

peptalk
12-07-2013, 13:18
Ach, ik heb ook recensies gelezen van mensen die Spring Breakers wel 'begrijpen' en hem nog steeds flut vinden. Het zal me niets verbazen als Franklin de film wel gewoon begrijpt...

BigLebowski
12-07-2013, 13:53
Ja, dat zou prima kunnen, maar dat valt er niet duidelijk uit af te leiden. Ik kan de reactie van Verhoeven daarom wel enigszins begrijpen. Ik heb de film zelf overigens ook nog niet gezien, maar wat ik uit stukken haal is dat de film met opzet 'oppervlakkig' en hedonistisch is, juist om die oppervlakkigheid en het hedonisme van een generatie neer te zetten. Daar kun je dan van houden of niet, maar een mening zegt wel iets meer als blijkt dat je die gekozen vorm wel hebt erkent.

Het kan ook zijn dat iemand dat niet heeft gezien, en er met deze kennis in het achterhoofd weer anders naar kijkt ;) Dat is het leuke van film vind ik...het kan elke keer weer andere inzichten en ervaringen opleveren.

Rogier Burghout
12-07-2013, 13:54
Ik wil niet lullig doen, maar die twee willen nog wel eens met elkaar samenhangen :) Ieder mag natuurlijk zijn eigen mening hebben, maar begrip van iets maakt die mening wel veel betekenisvoller en daardoor waardevoller. Dat geldt in het algemeen, maar ook voor film natuurlijk.

Vind ik echt de grootste onzin. Een mening is altijd waardevol, ondanks dat iemand wellicht iets niet begrijpt volgens iemand anders. Begrip (of onbegrip) van iets kan namelijk ook een gevolg zijn van de (mis)communicatie van de andere partij. En dat maakt beide kanten niet goed en niet slecht. Daarnaast: een film begrijpen volgens je eigen interpretatie en de interpretatie hebben die een ander (bijv de regisseur) of iemand anders van je verwacht zijn IMO verschillende zaken. Franklin kan de film in zijn perspectief namelijk best begrijpen, er nog steeds geen hol aan vinden. Dus begrip vind ik bij een film een breed begrip en is voor iedereen anders. Dat maakt elke mening IMO over een film juist waardevol en dus ook "betekenisvol".

BigLebowski
12-07-2013, 14:15
Dat mag je natuurlijk vinden :lol:

Hierover twee dingen, voordat er weer een misverstand en een lange discussie ontstaat :)

1) ik zeg niet dat Franklin1975 de film niet heeft begrepen (dat was Verhoeven) of dat zijn mening er niet toe doet

2) ik zeg ook niet dat een mening zonder begrip volkomen waardeloos of betekenisloos is, maar enkel minder waardevol of betekenisvol - voor mij persoonlijk dan tenminste. Des te meer of beter iemand laat blijken over iets nagedacht te hebben of kennis van zaken heeft, des te waardevoller vind ik zijn gedachten. Ik wil niemand zijn mening onthouden ofzo, integendeel.

Ik vind een diagnose, in geval van ziekte, van een arts toch waardevoller dan die van mijn buurman. Maar misschien denk jij daar anders over? ;)

Rogier Burghout
12-07-2013, 14:25
Dat mag je natuurlijk vinden :lol:

Hierover twee dingen, voordat er weer een misverstand en een lange discussie ontstaat :)

1) ik zeg niet dat Franklin1975 de film niet heeft begrepen (dat was Verhoeven) of dat zijn mening er niet toe doet

2) ik zeg ook niet dat een mening zonder begrip volkomen waardeloos of betekenisloos is, maar enkel minder waardevol of betekenisvol - voor mij persoonlijk dan tenminste. Des te meer of beter iemand laat blijken over iets nagedacht te hebben, des te waardevoller vind ik zijn gedachten. Ik wil niemand zijn mening onthouden ofzo, integendeel.

Punt 1: had ik ook door en mijn opmerking was ook zeker niet bedoeld alsof ik ervan was uitgegaan dat je dit uitgangspunt zou hebben.

Punt 2 vind ik al wat genuanceerder en kan me iets meer bij voorstellen. Omgekeerd vind ik het vaak erg hautain en arrogant overkomen als iemand van een film (laten we het voor het gemak hierbij houden) zegt: "je begrijpt em niet" als iemand het abstracte of kunstzinnige niet veel aan vindt. Dan kan iemand er best over nagedacht hebben, maar waarom zou dat nodig moeten zijn? Je hoeft toch niet diepgravend en uitgebreid onderzoek te doen naar de beweegredenen of diepere gedachten van een regisseur of de diepgaande parallellen met allerlei andere sagen, fabelen of andere geschriften waar een film op gebaseerd kan zijn voordat je een mening *MAG* vormen? Dat vind ik dan wel erg overdreven..... Nu kan je van bovenstaande ook vinden, maar als je bijvoorbeeld naar The Matrix trilogie kijkt: je kan over de film ook een prima mening vormen zonder dat je allerlei onderzoek hebt gedaan naar de achterliggende filosofieën die de films dragen...

BigLebowski
12-07-2013, 14:47
Dat ben ik wel met je eens. Al vind ik het zelf wel een meerwaarde hebben om over een film na te denken, als de film dat vraagt en ten goede kan komen tenminste. Films die duidelijk alleen voor het vermaak gemaakt zijn, laat ik hierbij natuurlijk buiten beschouwing. Maar uit de meeste films valt altijd wel iets te halen.

Stephan Nobelen
12-07-2013, 14:52
Monsters University

Misschien niet de meest originele Pixer/Disney creatie, maar wel een erg leuke. Animatie steekt weer puik in elkaar (al had ik op een bepaald moment in de film het idee dat de animatie opeens veranderde. Kan misschien aan mij liggen) en natuurlijk is de wijze levensles aanwezig. Heerlijk amusement

7,8/10

Franklin1975
12-07-2013, 15:54
Ik begrijp de film ook wel, maar ik ben duidelijk niet de beoogde doelgroep om hem leuk te vinden. Net als dat de huidige pop-cultuur niet mijn ding is. Ik ben denk ik ook een van de weinigen die een film als Rock Of Ages helemaal geweldig vind. Zelfs mijn zwager Vinnypassy (toch ook een echte filmfreak) kon Spring Breakers wel waarderen, maar hij is dan ook ruim 10 jaar jonger. Ik had stiekem gedacht dat ik SB op een of andere manier ook wel kon waarderen omdat hij zo fout zou zijn. Misschien valt hij nu gewoon verkeerd, omdat ik nu vooral graag Spaans(talig)e films kijk. Who knows... ;-)

Oudlid_X5
13-07-2013, 15:11
Ik begrijp de film ook wel, maar ik ben duidelijk niet de beoogde doelgroep om hem leuk te vinden. Net als dat de huidige pop-cultuur niet mijn ding is.
Wat is de 'doelgroep' dan?

Melzz
13-07-2013, 17:37
Wat is de 'doelgroep' dan?

Het slechts stellen van vragen bevordert een discussie niet echt. Het zou constructiever zijn als je ons jouw mening laat horen. Dan kunnen we er wat mee.

Ik maak ook wel eens uit stukjes op dat een kijker de film niet heeft begrepen en die mening is in mijn ogen dan nietszeggend...ook al is dat dan iemands mening. Niet iedereen pakt dubbele lagen of ironisch bedoelde scenes op en gaat er dan serieus op in terwijl de filmmaker dan wellicht het tegenovergestelde bedoeld.

Marcel v/d H.
14-07-2013, 09:36
http://www.whatiwatch.net/images/bluray.png Silver Linings Playbook (http://www.imdb.com/title/tt1045658/) (David O. Russell (http://www.imdb.com/name/nm0751102/), 2012)
David O. Russell komt na The Fighter wederom met een film vol clichés. The Fighter kon dit nog verbergen met een sterke cast, Silver Linings Playbook helaas een stuk minder. Jennifer Lawrence is een lichtpuntje in de film, maar een Oscar? Fan van Bradley Cooper zal ik ook nooit worden vrees ik. ​6.0

Stephan Nobelen
16-07-2013, 10:50
Good Bye Lenin!

Helemaal geen onaardige film. Een meesterwerk wil ik het niet noemen, daar voelt de film op een bepaald moment iets te langdradig voor aan, maar we hebben hier te maken met een erg leuk en origineel verhaal dat zich afspeelt vlak voor en vlak na de val van de muur.

7.3/10

Pieter R.
16-07-2013, 11:18
Moneyball

Prima film. Niet te zoetsappig zoals veel van die amerikaanse sportfilms zijn. Goed geschreven: viel me op dat 1 van de schrijvers die van de serie The Newsroom is. Die man is goed in zn vak..
Prima acteerwerk van Brad Pitt trouwens. En de rest ook, maar hij 'draagt'de film echt.

StefaanD
16-07-2013, 15:17
Het slechts stellen van vragen bevordert een discussie niet echt. Het zou constructiever zijn als je ons jouw mening laat horen. Dan kunnen we er wat mee..

Denk niet dat Verhoeven hierop zal ingaan, beetje jammer dit. Dus zijn vorige berichten kan je dan ook scharen onder de noemer "ik roep maar wat" :???: :-)

danoontje
16-07-2013, 15:37
Ik heb van het weekend Deadfall gekeken. imdb 6,2/10 Ik vond het een zeer goede film welke een verrassend verloop heeft alleen het einde vind ik een beetje abrubt maar voor een avondje bankhangen zeker een aanrader!

TheGodfather
16-07-2013, 22:19
Gisteren en vandaag gekeken:

Der Blaue Engel (http://www.imdb.com/title/tt0020697/?ref_=fn_al_tt_1)
Op de Masters of Cinema blu-ray/dvd uitgave staan twee versies van de film die van Marlene Dietrich een ster maakte: de originele Duits-talige en de Engels-talige versie.
Gisteren heb ik de Duitse versie gekeken en vandaag de Engelse. Ik vond de Duitse versie beter, al zijn de verschillen miniem. Het zit in de kleine montage momentjes en in de karakter ontwikkeling die in de Duitse versie nét iets beter lijkt. In de Engels-talige lijkt het, ook al is het verschil in speelduur maar drie minuten, iets te gehaast ten opzichte van de Duits-talige versie.
De film zelf is beide keren onverminderd ijzersterk. Emil Jannings is één van de beste acteurs uit het tijdperk van de stomme film maar ook hij kan niet verkomen dat de show wordt gestolen door Marlene Dietrich. Een aantrekkingskracht op zowel de kijkers als de overige personages uit de film die ongekend is. Je blijft naar haar kijken, iedere scene opnieuw hoop je dat ze voorbij komt.
Niet raar dus dat deze film van Von Sternberg van haar een wereldster maakte en het begin was van een vruchtbare samenwerking tussen de twee iconen.

Duitstalige versie: 8,5/10
Engelstalige versie: 7,5/10

TheGodfather
17-07-2013, 21:43
Looper (http://www.imdb.com/title/tt1276104/?ref_=fn_al_tt_1)
Rian Johnson`s meest recente film werd in de markt gezet als een tijdreis film. Hoewel dat een groot deel is van de film, is het eigenlijk meer het droevige verhaal van een man die er alles voor over heeft om bij zijn vrouw te kunnen zijn en het leven dat ie heeft te behouden. Een mooi verhaal dat op momenten meeslepend is.
In mijn beleving is het tijdreis gegeven slechts iets om de film mee op te leuken, net als het actie geweld. Wat trouwens niet wilt zeggen dat dat niet goed is. Vond het hele Looper gebeuren leuk gevonden en goed uitgewerkt.
Gordon-Levitt laat opnieuw zien een film zonder probleem te kunnen dragen en Willis zet een sterke rol neer.
Het einde van de film laat ruimte voor discussie, iets dat ik altijd wel kan waarderen.
Johnson maakt weer een sterke, originele film die meerdere kijkbeurten zal rechtvaardigen.

8,2/10

linke_loetje
18-07-2013, 08:20
Sherlock Holmes: Game of Shadows

Gisteren gekeken. Nu houd ik op zijn tijd wel van een popcornfilm maar dit was toch wel een gevalletje jammer. Op zich begint de film lekker vlot en actiegericht maar al snel wordt duidelijk dat het vooral gaat om een aaneenschakeling van actiescenes waar je zelf maar wat diepgang en achterliggend verhaal bij moet bedenken. En dan al die overbodige slow mo's. Nee, Sherlock Holmes als superheld is geen succes. Doe me dan maar de BBC series, minder actie maar des te meer diepgang.
Ik heb overigens wel genoten van Stephen Fry.

Oudlid_X5
18-07-2013, 11:35
Denk niet dat Verhoeven hierop zal ingaan, beetje jammer dit. Dus zijn vorige berichten kan je dan ook scharen onder de noemer "ik roep maar wat" :???: :-)
Sinds wanneer mag ik geen vragen meer stellen?

Jeroen D
18-07-2013, 12:12
Lost - seizoen 1

Misschien wel het beste eerste seizoen van een TV serie ooit. Dit is de 2e kijkbeurt maar de serie blijft schitterend.

9.5/10

Op naar seizoen 2..................(y)

Driekus
18-07-2013, 13:34
Ben helemaal verslaafd geraakt aan Silent Witness.
ben nu bij seizoen 12....
Ik heb ze alle 15 in mijn collective
.3555

YAH87
18-07-2013, 16:27
Death Note (2006 – 2007) (http://www.imdb.com/title/tt0877057/?ref_=sr_1)

De pientere middelbare scholier Light Yagami vind op een dag een mysterieus zwart notitieboekje genaamd Death Note. Het boekje beweert dat wanneer je de naam van een betreffende persoon hierin schrijft, die persoon zal komen te sterven. Al gauw merkt Light dat het boekje menens is en wil met de Death Note een betere wereld creëren door criminelen te vermoorden. Light krijgt de naam Kira door het publiek toegedicht vanwege de moorden waarop de politie, met behulp van de beste detective ter wereld genaamd “L”, jacht maakt op de beruchte Kira en proberen zijn ware identiteit te achterhalen.

Manga
De populaire Death Note serie werd in 2003 voor het eerst uitgebracht als een manga, stripboeken uit Japan die gekenmerkt wordt door een eigen stijl. Death Note werd positief ontvangen door critici als fans van het medium getuigen de miljoenen exemplaren die verkocht werden. Vanwege het succes volgde al rap het idee om Death Note in andere vormen aan te bieden. Zodoende volgde in 2006 een gelijknamige animatieserie en een drietal life action films (http://www.imdb.com/title/tt0758742/) gespreid gedurende 2006 en 2008. Omdat de serie in de Verenigde Staten geliefd is wordt er zelfs gedacht aan een Amerikaanse life action film. Warner heeft de rechten op Death Note en niemand minder dan Shane Black (http://www.bleedingcool.com/2013/04/24/shane-black-on-his-death-note-and-doc-savage-movies/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter) (onder andere verantwoordelijk voor de jongste Iron Man-film) werkt aan de film.


http://25.media.tumblr.com/dc86d1827c6143d7bd6306aef996ba0a/tumblr_mo5ruaKswo1sprhhoo1_500.gif


Light Yagami
De anime serie Death Note telt 37 afleveringen en bevat een intrigerende plot; hoe gaat iemand met een macht om die je in staat stelt om vrij eenvoudig en anoniem te moorden. Het is knap van de makers van de serie hoe de ontwikkeling van de hoofdpersoon, Light Yagami, gedurende deze tijdsspanne tot stand komt en veranderd van wereldverbeteraar tot God himself. Hiervoor wordt de tijdgenomen en wordt de spanning in een ruime meerderheid van de aflevering goed vastgehouden door de vele twists en turns. Met name het kat en muis spel tussen Light en L is boeiend om te volgen waarin zij elkaar steeds proberen af te troeven en de ander een stap voor te zijn. Ook de secundaire personages zijn interessant en leuk om te volgen; van de appel etende Shinigami Ryuk tot aan de klungelige agent Matsuda, die de serie enigszins luchtig houden en voor de komische momenten zorgen. Verder ziet Death Note er uiterst fraai uit, met oog voor details, die ondersteund wordt door een prima soundtrack.

Death Note: Interessante, bovennatuurlijke serie met boeiende personages en intrigerende plot.

P.S.
Light Yagami’s achternaam achterstevoren ? :-P

Marcel v/d H.
19-07-2013, 09:02
http://www.whatiwatch.net/images/bios.png Pacific Rim (http://www.imdb.com/title/tt1663662/) (Guillermo del Toro (http://www.imdb.com/name/nm0868219/), 2013)
Eindelijk weer eens een lekkere zomer blockbuster, de film lijkt met veel plezier gemaakt en kijkt lekker weg. Ze hadden alleen wel een deel van het budget voor de special effects mogen gebruiken om iets betere acteurs in te huren. Met name Charlie Hunnam is niet al te best en jammer dat ze hem de voice-over laten inspreken, ze hadden na Sons of Anarchy toch wel beter moeten weten. Zag net op IMDB dat hij helaas ook alweer aan een nieuw project van Del Toro is verbonden... Ron Perlman heeft wel een erg leuke bijrol. Maar overall een lekker actiespektakel met prachtige settings/ special effects. 7.6

http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png I padroni della città (http://www.imdb.com/title/tt0076518/) (Fernando Di Leo (http://www.imdb.com/name/nm0223964/), 1976)
Geen heel hoogstaande, maar wel onderhoudende film van Fernando Di Leo. Simpel verhaaltje, maar wel enkele leuke actiescènes, met name de slotscènes in een verlaten slachthuis. Heb de film helaas enkel in de Mafia Kingpin Collection van Pop Flix. Dit is eigenlijk de enige manier om voor een fijne prijs aan deze films te komen, maar de kwaliteit is wel erg belabberd. ​7.0

StefaanD
19-07-2013, 15:30
Marcel, die I padroni della città zit ook in de Fernando Di Leo Collection op BD, momenteel iets van 25$ bij amazon.com

Tja de prijs van die Popflix boxen is héél moeilijk te kloppen maar zoals verwacht is de kwaliteit er dan ook wel naar, rechtstreeks van VHS band op een DVD gepropt ;)

Marcel v/d H.
19-07-2013, 16:40
Marcel, die I padroni della città zit ook in de Fernando Di Leo Collection op BD, momenteel iets van 25$ bij amazon.com

Tja de prijs van die Popflix boxen is héél moeilijk te kloppen maar zoals verwacht is de kwaliteit er dan ook wel naar, rechtstreeks van VHS band op een DVD gepropt ;)

Ik heb die box wel op DVD van Raro Video, maar daar zit deze film toch niet in? Als ik zo op Amazon kijk zitten dezelfde films in de blu-ray box als op de DVD. Of vergis ik me nou?

Heb ook deels voor de POP Flix box gekozen omdat daar nog een aantal films in zaten die ik graag wou zien (The Master Touch en Violent Naples), met name die laatste is ook bijna niet meer verkrijgbaar of extreem duur. Of ik zoek niet goed natuurlijk, zou ook zo maar kunnen. :)

StefaanD
20-07-2013, 13:03
Marcel, ja in de DVD box van Raro Video zit deze Rulers of the City. Inhoud is inderdaad dezelfde als in de blu-ray box set. Zie trouwens dat Raro Video eind juli een tweede volume uitbrengt van Fernando Di Leo.

Marcel v/d H.
20-07-2013, 21:29
Maar dit is Mister Scarface, of heeft de film meerdere titels?

TheGodfather
21-07-2013, 00:02
A Time To Love And A Time To Die (http://www.imdb.com/title/tt0052296/?ref_=fn_al_tt_1)
Typisch Sirkiaans melodrama, dit maal tegen de achtergrond van de Tweede Wereldoorlog. Een Duitse soldaat gaat met verlof en gaat, eenmaal thuis aangekomen, op zoek naar z`n achtergebleven familieleden. Tijdens die zoektocht ontmoet hij Elisabeth Kruse. De twee worden verliefd en in bange tijden ontstaat er toch wat moois.
Door de grote sets en mooie aankleding krijgt de film een authentiek gevoel. Dat is dan ook de kracht van het geheel want het verhaal opzich is redelijk voorspelbaar. Maar daarom niet minder genietbaar, al moet je wel tegen het dik aangezette drama (en soms klefheid) kunnen.
Voor dvd ziet het er goed uit maar wat ben ik blij dat deze film in het najaar op blu-ray uitkomt bij Masters of Cinema. Dan kunnen we er pas echt van genieten, zijn we verlost van die gladde gezichten en krijgen we (hopelijk) meer detail in de transfer. Dat zal de kijkervaring alleen maar ten goede komen. Ik kan dan ook alvast niet wachten tot het zover is.

8,0/10

Melzz
21-07-2013, 09:49
..

StefaanD
21-07-2013, 12:05
Maar dit is Mister Scarface, of heeft de film meerdere titels?

Ja, heeft inderdaad meerdere titels, ook bekend als Rulers of the City dus.

Franklin1975
21-07-2013, 14:30
Blue Valentine (2010) Blu-ray

Ryan Gosling en Michelle Williams zijn een jong koppel uit de arbeidersklasse. Jong, verliefd en getrouwd en ook een dochtertje, maar binnen 10 jaar lijkt de koek op, al ziet Ryan's personage (zwerversuiterlijk, geen opleiding, maar ook de eeuwige romanticus) dat totaal anders. Middels vele flashbacks leren we dit jonge stel kennen en mede door de geweldig ingetogen soundtrack van de New Yorkse indie-band én de geweldige rol van Michelle Williams, pakt deze film je van de eerste minuut beet, en laat je de eerste paar dagen ook niet meer los. Een wow-film en een geweldige ruildeal met Spring Breakers.

8,6/10

El Espinazo del Diablo (2001)

The Devil's Backbone, onder deze titel is deze film bij het grotere publiek bekend, van regisseur Guillermo del Toro. Wederom een schitterende Spaanstalige fantasy/horror die dichter tegen El Orfanato (weeshuis) aanleunt, dan tegen Pan's Labyrinth.

7,8/10

Extremely Loud & Incredibly Close (2011) Blu-ray

Erg mooie, lieve, vlotte en sympathieke film over een 11-jarige jongen met Asperger, die tijdens de aanslagen op de Twin Towers van 11 september 2001 zijn vader verliest. Samen met zijn vader deden ze altijd speurtochten door Central Park en New York. Dat was ineens over en de jongen komt is zelfs een jaar lang niet in de kamer en de walk-in closet van zijn vader geweest, die zijn moeder ook onaangeraakt intact heeft gelaten. Als Oskar Schell op een dag toch besluit in de kast te kijken en de fotocamera ontdekt die zijn vader van zijn vader heeft gekregen, valt er een blauwe vaas kapot op de grond en vind Oskar een kleine envelop met een sleutel erin, en de naam Black op de envelop geschreven. Dit is het startsignaal om een nieuwe speurtocht te beginnen: het zoeken naar alle New Yorkers die Black heten en zo te achterhalen waar de sleutel op past.

Met 9/11 op de achtergrond, krijgen wij daar als kijker dit mee als een soort bijverschijnsel, aangezien wij het verhaal vanuit Oskar beleven, die te jong is om de impact van deze terreurdaad te vatten. En dat is toch erg slim geschreven en een makkelijke valkuil om alles tóch sentimenteel te laten worden, wat het dus nooit echt wordt. Volgens de recensie op deze site bij de BD, hadden juist ook de Amerikanen klachten over de valse sentimenten in deze film over 9/11. Daar ben ik het niet mee eens en de film is ook terecht genomineerd voor de Oscar voor beste film. En persoonlijk steekt deze ver boven de andere nominaties uit van vorig jaar. Een film om te koesteren.

8,8/10

En tussen deze films heb ik ook de nieuwste film van Brian DePalma gezien: Passion.
Dit is een letterlijke remake van de 2010 film Crime d'Amour (Kirsten Scott Thomas en Ludivine "Swimmingpool" Sagnier), dit keer met Rachel McAdams en Noomi Rapace (hoe spreek je dat uit?) in de hoofdrol. Een film die je als absoluut overbodig mag beschouwen, aangezien hij letterlijk op alle punt door het Franse origineel overtroffen wordt. Rachel McAdams mag dan wel een leuke mooie actrice zijn, maar als de film zo matig is zonder enige spanning of eigen inbreng....

4/10

YAH87
21-07-2013, 17:14
Blue Valentine (2010) Blu-ray

Ryan Gosling en Michelle Williams zijn een jong koppel uit de arbeidersklasse. Jong, verliefd en getrouwd en ook een dochtertje, maar binnen 10 jaar lijkt de koek op, al ziet Ryan's personage (zwerversuiterlijk, geen opleiding, maar ook de eeuwige romanticus) dat totaal anders. Middels vele flashbacks leren we dit jonge stel kennen en mede door de geweldig ingetogen soundtrack van de New Yorkse indie-band én de geweldige rol van Michelle Williams, pakt deze film je van de eerste minuut beet, en laat je de eerste paar dagen ook niet meer los. Een wow-film en een geweldige ruildeal met Spring Breakers.

8,6/10


Indd een film die wel effe blijft hangen. De film voelt erg geweldig rauw en realistisch aan, mede dankzij de twee hoofdrolspelers. (y)

Marcel v/d H.
21-07-2013, 18:01
Ja, heeft inderdaad meerdere titels, ook bekend als Rulers of the City dus.

Haha... dan heb ik hem per ongeluk twee keer en heb ik de slechte versie gekeken... Nou ja over een tijdje dan nog maar een keer.

TheGodfather
22-07-2013, 22:16
Gisteren en vandaag gekeken:

Hadaka no shima (The Naked Island) (http://www.imdb.com/title/tt0056049/?ref_=fn_al_tt_1)
Kaneto Shindô maakt bijna een silent movie over een gezin dat op een eiland bij Japan woont en nog erg primitief woont. Doordat er 90 minuten lang bijna niets wordt gezegd wordt en het tempo erg laag ligt heeft de film een hypnotiserende werking. De mooie beelden van de natuur en de muzikale omlijsting versterken dat gevoel nog eens extra.
Een aparte film waar je voor in de stemming moet zijn maar als je het over je heen laat komen is het een heel speciale ervaring.

8,0/10

The Haircut (http://www.imdb.com/title/tt0263416/?ref_=fn_al_tt_1)
Deze short met John Cassavetes in de hoofdrol, een studenten film van Tamar Simon Hoffs, is te vinden op de bonus dvd bij de gelimiteerde 3disc BFI uitgave van Cassavetes` The Killing Of A Chinese Bookie.
Cassavetes speelt een man die een kapsalon binnen komt en eigenlijk maar weinig tijd heeft. Toch weet het personeel hem ervan te overtuigen zich in de watten te laten leggen. Voor hij het weet heeft een knipbeurt, een scheerbeurt en zelfs een pedicure gehad.
Het klinkt misschien heel duf maar ik vond `m erg grappig. De 22 minuten die dit werk duurt worden ten volste benut en Simon Hoffs maakt er een bijna surrealistisch geheel van waarin veel humor zit.

7,0/10

Dèmoni (Demons) (http://www.imdb.com/title/tt0089013/?ref_=fn_al_tt_1)
Geproduceerd door Dario Argento, geregisseerd door Lamberto Brava (zoon van). Alles wat je er over vertelt is eigenlijk al teveel en haalt wat van het kijkplezier weg. Het is in ieder geval een ontzettend over the top horror die natuurlijk wel erg voorspelbaar is.
Leuk voor een avondje (letterlijk) hersenloos vermaak.
De blu-ray uitgave van Arrow kun je trouwens beter links laten liggen. Het is niet vaak dat ik zo`n slechte transfer op blu-ray heb gezien. Je wordt compleet dood gegooid met DNR en dus bevat het beeld geen spatje grain en ontzettend weinig detail.
Je moet de film al wel heeeeeeel graag willen zien wil je deze aanschaffen, anders zou ik gewoon wachten tot er ergens een betere uitgave beschikbaar komt...

6,8/10

Evil Ash
23-07-2013, 11:31
Gisteren en vandaag gekeken:

Dèmoni (Demons) (http://www.imdb.com/title/tt0089013/?ref_=fn_al_tt_1)
Geproduceerd door Dario Argento, geregisseerd door Lamberto Brava (zoon van). Alles wat je er over vertelt is eigenlijk al teveel en haalt wat van het kijkplezier weg. Het is in ieder geval een ontzettend over the top horror die natuurlijk wel erg voorspelbaar is.
Leuk voor een avondje (letterlijk) hersenloos vermaak.
De blu-ray uitgave van Arrow kun je trouwens beter links laten liggen. Het is niet vaak dat ik zo`n slechte transfer op blu-ray heb gezien. Je wordt compleet dood gegooid met DNR en dus bevat het beeld geen spatje grain en ontzettend weinig detail.
Je moet de film al wel heeeeeeel graag willen zien wil je deze aanschaffen, anders zou ik gewoon wachten tot er ergens een betere uitgave beschikbaar komt...

6,8/10

Ik had daar geen last van.
De blu ray krijgt ook goeie reviews...staan je instellingen wel goed? Toffe film! Toffe soundtrack!
http://www.dvdbeaver.com/film4/blu-ray_reviews57/demons_blu-ray.htm
http://www.blu-ray.com/movies/Demons-Blu-ray/32488/


https://www.youtube.com/watch?v=P7n-T_gSSQQ

Franklin1975
26-07-2013, 16:51
Hable Con Ella (2002) Pedro Almodóvar

Mijn tweede Almodóvar in een korte tijd. Eerder deze maand Volver (met Penélope Cruz) op blu-ray gezien, en gisteren deze film dus. En deze erg mooie film over 2 mannen die hun grote liefde in een coma hebben en er beiden anders mee omgaan en bevriend raken, is een klein kunstwerk te noemen. De mooie sfeervolle klassieke muziek zuigt je vanaf het begin de film in en vertelt op zijn eigen manier de sfeer, het gevoel van de film, zonder dat dit overheersend wordt. Waarbij Terrence Malick met To The Wonder naar mijn mening de film iets teveel over wil laten aan beelden en muziek en minder aan dialoog, is alles bij Hable Con Ella prima in balans, al gaat Almodóvar natuurlijk wel anders te werk.

Javier Cámara had in meesterwerk Lucía Y El Sexo een kleine en ingetogen rol als Pepe (de uitgever van schrijver Lorenzo), maar in deze film speelt hij werkelijk een schitterende hoofdrol als Benigno Martín, een jonge man die niet helemaal 100% is, maar in een verpleeghuis een van de hoofdverzorgers is van Alicia, waar hij heimelijk op verliefd was geworden vóór deze balletdanseres door een auto-ongeluk in een coma is geraakt.

Na Julio Medem als regisseur, heb ik nu dus Almodóvar in mijn armen gesloten. En mijn lijst van Spaanse (top)films die ik nog wil gaan bekijken, groeit bijna met de dag. Elke keer ontdek ik wel een nieuwe actrice of acteur waar ik meer van wil zien.

8,2/10

Melzz
26-07-2013, 18:42
Ik had daar geen last van.
De blu ray krijgt ook goeie reviews...staan je instellingen wel goed? Toffe film! Toffe soundtrack!
http://www.dvdbeaver.com/film4/blu-ray_reviews57/demons_blu-ray.htm
http://www.blu-ray.com/movies/Demons-Blu-ray/32488/



Ook hier een positieve review:

http://twitchfilm.com/2012/05/blu-ray-review-demons-1-2-steelbook.html

ik heb de films zelf nog niet gezien. Maar door de positieve reviews heb ik de steelbook gekocht. Vreemd dat ik nergens iets over dnr lees. Dit zegt Twitchfilms:

The video looks fantastic. While I was initially taken aback by the lack of color saturation I was used to seeing with the contrast boosted DVD presentations, it dawned on me that this color palette was probably more accurate.

Dat stemt me wel gerust....

TheGodfather
26-07-2013, 20:00
Ook hier een positieve review:

http://twitchfilm.com/2012/05/blu-ray-review-demons-1-2-steelbook.html

ik heb de films zelf nog niet gezien. Maar door de positieve reviews heb ik de steelbook gekocht. Vreemd dat ik nergens iets over dnr lees. Dit zegt Twitchfilms:

The video looks fantastic. While I was initially taken aback by the lack of color saturation I was used to seeing with the contrast boosted DVD presentations, it dawned on me that this color palette was probably more accurate.

Dat stemt me wel gerust....
Probably more accurate.. tja misschien, maar ik vond het toch niet uit zien.
Zag er ongeveer net zo uit als de UK uitgave van Don`t Look Now...

Evil Ash
26-07-2013, 20:32
Ik zal als ik jouw was toch even proberen met je instellingen, deze heeft het ook niet over dnr.... ;)
http://reviewpit.blogspot.nl/2012/05/blu-ray-review-demons-1-2-limited.html

TheGodfather
26-07-2013, 21:33
Ik zal als ik jouw was toch even proberen met je instellingen, deze heeft het ook niet over dnr.... ;)
http://reviewpit.blogspot.nl/2012/05/blu-ray-review-demons-1-2-limited.html
Niks mis met m`n instellingen ;)
ach ja, dat een review het niet heeft over dnr wilt niet zeggen dat `t niet aanwezig. Wat trouwens ook niet wilt zeggen dat ik het per se bij het rechte eind heb, maar ik vond de beeldkwaliteit gewoon matig (zoals bij wel meer Arrow uitgaves)

TheGodfather
26-07-2013, 21:34
Scream (http://www.imdb.com/title/tt0117571/?ref_=fn_al_tt_1)
Deze keer met m`n vriendin gekeken, die `m verrassend genoeg nog nooit had gezien. Gelukkig viel ie wel in de smaak.
Zelf heb ik `m al ontelbaar vaak gezien maar blijf `m leuk en vermaklijk vinden met een aantal schrikmomenten die goed raak zijn. Je ziet ze van ver aankomen maar werken toch.


7,7/10

Hatchet (http://www.imdb.com/title/tt0422401/?ref_=fn_al_tt_1)
Met Victor Crowley heeft het slasher genre er een nieuw icoon bij. Een figuur die,zoals het hoort, natuurlijk compleet gestoord is maar waarvoor je toch ook wel wat sympathie hebt.
In de delen waarin Crowley niet te zien is, is de hoeveelheid humor erg groot. Het is dan ook eerder een slasher comedy dan horror maar het horror gedeelte is wel goed uitgewerkt.
Af en toe eng en ontzettend veel gore in deze unrated director`s cut, hij is niet voor mensen met een zwakke maag.
Heb er, opnieuw, van genoten. Eens kijken of deel 2 net zo tof is.

7,5/10

Evil Ash
26-07-2013, 22:05
Niks mis met m`n instellingen ;)
ach ja, dat een review het niet heeft over dnr wilt niet zeggen dat `t niet aanwezig. Wat trouwens ook niet wilt zeggen dat ik het per se bij het rechte eind heb, maar ik vond de beeldkwaliteit gewoon matig (zoals bij wel meer Arrow uitgaves)

Misschien is de aankomende Syanapse films Demons BD release een optie ;)

http://synapse-films.com/news/demons-demons-2-steelbooks-coming-in-2013/

TheGodfather
26-07-2013, 22:37
Misschien is de aankomende Syanapse films Demons BD release een optie ;)

http://synapse-films.com/news/demons-demons-2-steelbooks-coming-in-2013/
Cool, bedankt voor de post (y) (y)

My opinion exactly:



not the same muted colors and weak black levels as previous released versions

(y)

DanielC.
27-07-2013, 02:16
Ik heb vanavond Bullitt weer eens bekeken, samen met een ander. Ik vond hem nog saaier dan de eerste keer. Je gaat toch geen 114 minuten film kijken voor een anno 2013 vreselijke gedateerde achtervolgingsscène van 10 minuten. Alsjeblieft zeg.

Evil Ash
27-07-2013, 08:00
Cool, bedankt voor de post (y) (y)


Graag gedaan ;)

TheGodfather
28-07-2013, 21:38
Hatchet II (http://www.imdb.com/title/tt1270835/?ref_=fn_al_tt_5)
Het tweede deel gaat precies daar verder waar het eerste ophield en speelt zich weer af op één dag. Marybeth doet een schokkende ontdekking en wil terug gaan Honey Island Swamp om korte metten te maken met Victor Crowley.
De humor, die ik juist één van de sterke dingen in het eerste deel vond, is hier niet meer heel prominent aanwezig. Het is allemaal wat serieuzer geworden. Maar niet teveel natuurlijk, want de kills van Crowley zijn nog goorder en nog belachelijker.
Wat minder dus dan deel 1 maar nog steeds een heel kijkbare sequel.

6,8/10

Hatchet III (http://www.imdb.com/title/tt1870419/?ref_=sr_1)
De afsluiter van de trilogie is ook de minste. Het verhaal, voor zover dat nog niet het geval was, is nog belachelijker dan dat van z`n voorgangers. Een aantal personages zijn ronduit irritant en je hoopt dan ook dat die snel het loodje leggen.
Het enige dat dit deel dan ook nog interessant maakt is om te zien of de slachtoffers op een nog absurdere manier worden vermoord. En dat is gelukkig het geval, die momenten zijn echt goor en lachwekkend tegelijk.
Jammer dat de twee vervolgen niet het niveau van het eerste weten te halen maar het is al met al wel een vermakelijke slasher trilogie.

5,5/10

hanske636
29-07-2013, 08:00
Hatchet (http://www.imdb.com/title/tt0422401/?ref_=fn_al_tt_1)
Af en toe eng en ontzettend veel gore in deze unrated director`s cut, hij is niet voor mensen met een zwakke maag.
Dat hoor ik graag.
Maakt me nieuwsgierig genoeg om deze film ook te bekijken. 8-)

Jeroen D
31-07-2013, 10:38
Dat hoor ik graag.
Maakt me nieuwsgierig genoeg om deze film ook te bekijken. 8-)

Ga je gang maar verwacht er niet teveel van. Hatchet vind ik zelf echt te slecht voor woorden. Gewoon complete bagger !

Jeroen D
31-07-2013, 10:40
The Purge (2013)

Niets van verwacht maar echt een prima film ! Het concept is misschien een beetje absurd maar het levert een zeer vermakelijk film op.

8/10

Melzz
03-08-2013, 10:06
Shoot first, die later - Fernando di Leo - 1974


De 2e Fernando di Leo crime collection is op bluray uit en het mooie is dat ik alledrie de films nog niet ken. Ik besloot met deze te beginnen en dat is meteen al een geslaagde. De film is keihard: geweld tegen vrouwen, dieren en oude mensen....niemand wordt gespaard. Droogkloot Luc Merenda speelt een corrupte agent die steeds meer in de problemen raakt met de maffia. De energie zit goed in de film met een fantastische autoachtervolging aan het begin van de film. Goed vermaak dit, vandaar ook mijn hoge score. Heerlijk dit soort films. De beeldkwaliteit is prima maar ook niets om van de daken te schreeuwen. Er staan ook leuk extra's op, ik heb al 1 interview gezien met Di Leo en die is erg leuk, hij hemelt zichzelf behoorlijk op en heeft een duidelijke hekel aan Amerika.


8,2

Marcel v/d H.
04-08-2013, 08:03
@ Melzz; heb je die 2e box ergens voor een leuke prijs kunnen vinden? Ik heb zelf net "The Boss" gezien op dvd en ben door de eerste box heen nu.

http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Il boss (http://www.imdb.com/title/tt0069818/) (Fernando Di Leo (http://www.imdb.com/name/nm0223964/), 1973)
Begon erg sterk met actie scene in een een bioscoop, later volgen er nog een paar van dat soort momenten, maar moet eerlijk bekennen dat ik deze film toch iets minder vond dan de eerste twee films uit de trilogie. Beetje langdradig en wat saai bij vlagen. ​7.0

Melzz
04-08-2013, 09:08
Ik heb de box via importcd, daar was hij een stuk goedkoper. Kwam op zo'n 28 euro incl. Dat is een box met drie films en een boekje. Ze verpakken in een enveloppe en de box is niet al te stevig dus helaas zitten er wel een aantal deuken in.

Marcel v/d H.
04-08-2013, 10:18
Ik heb de box via importcd, daar was hij een stuk goedkoper. Kwam op zo'n 28 euro incl. Dat is een box met drie films en een boekje. Ze verpakken in een enveloppe en de box is niet al te stevig dus helaas zitten er wel een aantal deuken in.

Oke, bedankt. Denk dat ik dan nog even afwacht. Zie hem er nu bijvoorbeeld ook nog niet tussen staan bij amazon.uk, daar heb ik de eerste box ook voor een leuke prijs gekocht.

Kefke96
05-08-2013, 21:16
Thunderball
Slechtste Bond-film tot nu. Daarom geen compleet slechte film, had indrukwekkende onderwater-scènes, en goede vecht-scènes in het algemeen. Maar er kwam maar geen einde aan. En op het einde met die boot, het stoorde me enorm dat je duidelijk zag dat het beeld versneld is. Akkoord het is jaren '60 technologie, en voor de rest heb ik geen commentaar op de effecten, maar daar kon ik echt niet tegen.

marvinspencer
09-08-2013, 16:09
I watched Life of Pi yesterday and it was a wonderful movie. spiele (http://www.onlinecasinospiele.cc)

DJR
10-08-2013, 16:08
Twitch Of The Death Nerve/Bay Of Blood (eigenlijk de moeder van alle slashers, Friday The 13th Part 2 anyone?)
The Terminator (lang niet gezien, ook nooit op Blu-ray, fantastische film en uitgave)
The Man With The Iron Fists (mooie decors, aankleding en effecten maar mager en rommelig verhaal)
GI Joe: Retaliation 3D (vond deel 1 veel beter maar deze is nog steeds vermakkelijk)
Evil Dead (goede remake met goede bedoelingen maar zet toch liever het origineel nog een keer op)
Hard Target (een van mijn favouriete films allertijde, goede uitgave ook)
Oblivion (mooie effecten en Cruise doet het goed maar wat een belabberd verhaal zeg, ben blij dat ik niet naar de bios ben gegaan)
Jack The Giant Slayer 3D (leuke variant op het alom bekende verhaal met mooie native 3D beelden, let op: de NL versie is gecensureerd in 1 scene!!!)
Hansel and Gretel: Witch Hunters 3D (wederom een geslaagde variant op een sprookje, bloederig en grappig dus kom maar op met deel 2!)
Hatchet 1 en 2 (1 was een aardige slasher, deeltje 2 was iets minder maar wel met Danielle Harris!! :-))
No One Lives (bloederige en verrassende revenge film)
Scary MoVie 5 (........)
Aftershock (Eli Roth.... schaam je!)

DanielC.
13-08-2013, 08:17
Pain & Gain În de sneak. Ik had geen idee wat het was. Toen ik iemand de titel hoorde zeggen dacht ik eerst dat het een dansfilm was, toen begon me iets te dagen over een actiefilm met the Rock en Mark Wahlberg. Ik dacht een soort gezellige buddy movie. Maar bleek een soort doorgesnoven, opgepompte trashfilm te zijn. Van Michael Bay. Het was echt genieten, zo ongelofelijk goedkoop, ordinair, oppervlakking en mooi. Ik kan me niet herinneren dat ik zo hard heb moeten lachen om een film in de bios.

TheGodfather
16-08-2013, 22:13
Elysium (http://www.imdb.com/title/tt1535108/?ref_=fn_al_tt_1)
Neill Blomkamp is terug met een weer een science-fiction film. Dit keer vertelt het over onze wereld zoals die zal zijn in 2154. De rijken hebben de extreem vervuilde en verrotte planeet verlaten en wonen met z`n allen in de ruimte op het ruimte schip Elysium,waar het wel nog goed toeven is en ziekten tot de verledentijd behoren. De armen zijn op aarde achter gebleven op aarde.
Matt Damon is hier helemaal in z`n element als Max, een fabrieksarbeider die besluit richting Elysium te gaan om daar verandering te brengen en de armen te redden...
Eigenlijk had Elysium in mijn optiek dezelfde "problemen" als District 9: een tof concept dat in het eerste deel erg goed is en dat qua special effects heel strak uitziet. Maar wanneer dan het tweede deel van de film begint is er ongeveer enkel actie en dat gedeelte duurt te lang, om vervolgens goed (maar toch wel voorspelbaar) te eindigen.
Een geinige sci-fi/actie film waar wat mij betreft meer in had gezeten...

7,0/10

Kefke96
23-08-2013, 10:55
On her majesty's secret service (1969)

Toch wel even wennen aan een andere Bond-acteur, na 5 films Connery. Leuke kleine verwijzing naar Sean Connery in het begin.

Na enkele tientallen minuten was ik min of meer gewend aan George Lazenby, die het uiteindelijk zeker niet slecht deed.

Deze film duurde weer wat langer, waardoor er soms trage en saaie delen waren.

Het zou een 6.3 krijgen, maar het einde, is samen met de soundtrack, het beste van de film, waardoor het toch wat meer punten krijgt.

6.5/10

TheGodfather
23-08-2013, 21:11
Deze week gezien:

Battle Royale (http://www.imdb.com/title/tt0266308/?ref_=sr_2)
Een cult film van de grootste orde die ook na de zoveelste kijkbeurt nog steeds cool is. Lekker goor en bloederig met het nodige overacting, dit kijkt heerlijk weg.

7,7/10

Safety Last! (http://www.imdb.com/title/tt0014429/?ref_=fn_al_tt_4)
De bekendste film van Harold Lloyd is pas door Criterion uitgebracht op blu-ray en dus een uitgelezen mogelijkheid om mijn intreden te doen in zijn werk. Heb er van genoten. Heerlijke humor, Lloyd is super in de hoofdrol en het camera werk is erg goed: het bevat heel veel grappen op zowel de voor- als de achtergrond. Het zijn dan ook die laatste die eigenlijk het leukst zijn. Ze vallen bijna niet op tenzij je oog er toevallig op valt. Erg goed gedaan.
Het verhaal op zich is natuurlijk wel wat cliche maar door de humor is dat al snel vergeten.
Zeker een aanrader!

8,2/10

Franklin1975
24-08-2013, 16:15
Voor de tweede keer in een week Pitch Perfect gezien en nu samen met mijn vrouw. Net als Roxk Of Ages is dit een film met heel veel meezingmuziek, al is hier de opzet heel anders. A-capelle zanggroepen op universiteiten die meedoen aan talentenjachten.

Ik had er op voorhand weinig van verwacht, maar het werkt wonderbaarlijk goed. Aanstekelig zelfs. De acteurs en actrices zingen hier over het algemeen niet zelf, zoals in ROA wel het geval is, maar deze film heeft veel meer humor en de montage van de shots is nagenoeg perfect. Ook het duo-commentaar tijdens de talentenjachten is heerlijk schaamteloos!

Nu de blu-ray voor een leuk prijsje zien te vinden.

Van 7,8 gestegen naar 8,2 in tweede kijkbeurt.

Franklin1975
25-08-2013, 15:34
Oblivion (2013) Steelbook blu-ray

De tweede kijkbeurt van Oblivion heeft op blu-ray nog meer waargemaakt dan dat ik bij mijn eerste kijkbeurt (vermoeid en zonder ondertitels) al vermoedde: dit is een schitterende scifi-film. Niet alleen een goed doordacht verhaal, ook de uitvoering (score, visuals, actie, tempo) is dik en dik in orde.

Viel voorganger en debuutfilm TRON: Legacy op een gegeven moment een beetje stil (de visuals en de score van Daft Punk waren ook al perfect), hier is dat euvel volledig weggewerkt.

Volgend project van de 'jonge' regisseur: het vervolg op TRON: Legacy.

8,7/10

Jeroen D
25-08-2013, 15:57
Ik heb gehoord dat Kosinski een 'The Twilight Zone' film gaat maken.

vinnypassy
25-08-2013, 19:40
Monsieur Lazhar (2011, Philippe Falardeau) http://i.imgur.com/2Xi7W.jpg


http://www.topbemmel.nl/dbgfx/303/b435/Afbeelding


Mooi, klein en integer drama over een Algerijnse vluchteling die als vervangende docent lesgeeft aan een klas vol 11- en 12-jarigen, dat drama overtuigend met humor afwisselt. Uitgelezen mogelijkheid voor overdreven sentiment, maar de band die zich ontwikkelt tussen docent en klas wordt juist nergens dik aangezet en geldt slechts als een van de school gerelateerde onderwerpen die de film aansnijdt. Thematisch gezien is de film namelijk erg sterk, want ook immigratie, het reageren op een drama door zowel school, ouders als kinderen en de algehele portrettering van het schoolwezen (de ouderavond, het docentenoverleg en hoe geacht wordt les te geven) worden realistisch neergezet. Buiten dat zijn de kleine momentjes die de personages onderling hebben misschien nog wel het mooiste, mede dankzij prima spel van de kinderen en het subtiele acteerwerk van Mr. Lazhar. Absoluut een aanradertje.

Oudlid_X5
26-08-2013, 10:41
Kan je die andere twee ook aanraden (http://www.whatiwatch.net/director.php?r=4084), Vinny!

Coen P.
27-08-2013, 07:52
Gister na een lange tijd weer eens Les Quatre Cents Coups (The 400 Blows) van Francois Truffaut gekeken. In mijn herinnering was de film goed, maar dat hij zó goed was wist ik niet meer. Centraal staat Antoine Doinel (gespeels door het heerlijke ventje Jean-Pierre Léaud). Een boefje die lol maakt in het Parijs van eind jaren '50. Zijn gedrag brengt hem enkel problemen met zijn leraren en ouders en uiteindelijk komt hij zelfs in een (jeugd)gevangenis terecht. Onmisbaar dit (semi)autobiografische coming-of-age drama. Zo speels (de scenes als Antoine in Parijs aan het ravotten is met zijn maatje René), zo strict (het klaslokaal), zo weinig liefdevol ('thuis'). Truffaut eindigt met een meesterlijk lang trackingshot en een memorabele laatste scene: een freeze frame van Antoine's gezicht nadat hij eindelijk de door hem begeerde oceaan heeft gezien. 10 met een griffel.

Pieter R.
27-08-2013, 08:11
X-men: First Class.

Blijft toch een lekkere film.Goede verhouding verhaal - actie, goede soundtrack, prima beeld en geluid, prima effecten, acteerwerk in orde.... Toch wel 1 van de beste X-men films waarbij heel duidelijk is dat men geleerd heeft van het maken van deel 1 en 2. Heb danook hoge verwachtingen van Days of Future Past, waar Singer weer dirigeert en Vaughn ook betrokken is.
Ben trouwens ook benieuwd of ze daarna nog iets gaan doen met Days of Future PRESENT, de storyline die er in de comics op volgt... We zullen zien.

vinnypassy
27-08-2013, 15:42
Kan je die andere twee ook aanraden (http://www.whatiwatch.net/director.php?r=4084), Vinny!
Cool, ik zal ze eens opzoeken! (y)

martwout
29-08-2013, 07:38
Gisteravond heb ik Dark Shadows op TV gezien. Het is niet de beste film van Depp maar het was wel vermakelijk. Ik ergerde me wel aan een paar familieleden. Het eindstuk was erg vermakelijk met leuke special effects en humor. Ik kom uit op een krappe 7-.

hstadman
29-08-2013, 10:12
Gisteravond heb ik Dark Shadows op TV gezien. Het is niet de beste film van Depp maar het was wel vermakelijk. Ik ergerde me wel aan een paar familieleden. Het eindstuk was erg vermakelijk met leuke special effects en humor. Ik kom uit op een krappe 7-.
Waar was hij dan op tv?

blancagordon
30-08-2013, 06:40
Watched Avengers again!! and i still love it.

juegos casino (http://casinoonlinechile.org/)

martwout
30-08-2013, 07:11
waar was hij dan op tv?

hbo

Jeroen D
30-08-2013, 09:35
3786

Gisteren de eerste aflevering gekeken van The Fall. Dat viel niet tegen..............heerlijk duistere serie met fantastisch acteerwerk.
Gillian Anderson speelt erg, erg goed.

Vette aanrader deze serie ! (na 1 aflevering dan..........;) )

Jeroen D
30-08-2013, 09:41
Iron Man 3

Toch maar geprobeerd maar had ik beter niet kunnen doen. Deel 1 was leuk, deel 2 heel veel minder maar met deel 3 is een nieuw dieptepunt bereikt.
Meer een (hele slechte) comedy dan een superheldenfilm.

4/10

Pieter R.
30-08-2013, 10:10
Iron Man 3

Toch maar geprobeerd maar had ik beter niet kunnen doen. Deel 1 was leuk, deel 2 heel veel minder maar met deel 3 is een nieuw dieptepunt bereikt.
Meer een (hele slechte) comedy dan een superheldenfilm.

4/10

Kunnen we elkaar een hand geven. Ik vind het 1 van de slechtste Marvel-films van de laatste jaren. Staat voor mij gelijk aan X-men Origins: Wolverine. Naja, misschien is die nog net wat slechter. Maar goed:
Actie te vaak niet goed te volgen, slechte casting van de bad guy (Guy Pierce maakte totaal geen indruk). Plotwendingen die je een half uur tevoren ziet aankomen (' I am the Mandarin.... "Ja, dat had ik een half uur geleden al door), Slecht uitgewerkte karakters (wat wilde die Mandarin nou eigenlijk en hoe is hij geworden zoals hij is: toch niet alleen vanwege het begin van de film. Zal geen spoiler weggeven..). Een zielige poging om Potts wat meer te doen te geven. Sloeg als een tang op een varken. Was ook blij toen Potts eindelijk dood ging. Komt ze weer terug... en wel op de meest belachelijke manier ooit De enige die de film nog overeind houdt is Downey Jr., maar zelfs die lijkt minder op dreef.
Ik had al slechte dingen over de film gehoord, dus ik heb eerst eens via de alternatieve weg gekeken voor ik hem aan ging schaffen (ben daar eigenlijk op tegen, maar je moet wat als de portemonnee niet zo groot is: kan een miskoop niet veroorloven) maar deze komt er voorlopig NIET in.

Jeroen D
30-08-2013, 10:15
In het begin van de film toen hij begon te dansen (bij het aantrekken van dat nieuwe pak) had ik eigenlijk al gegeten en gedronken. Vreselijk.
Een 4e deel is onvermijdelijk denk ik ($).

Stephan Nobelen
30-08-2013, 10:37
Oceans 11, 12 & 13

Deze filmreeks is al wat jaartjes oud weer inmiddels en het was er nooit van gekomen om deze eens te bekijken.
Het eerste deel is verrassend fris en leuk. De chemie tussen de acteurs spat werkelijk van het scherm af. Bepaalde scenes zijn weer net net onrealistisch, maar toch genoten van deze leuke film.

Vanwege het feit dat het eerste deel zo goed was gevallen direct doorgegaan met het tweede deel. Hier kan ik kort over zijn: dit is, in vergelijking met het eerste deel, gewoon pure bagger. Het verhaal rammelt aan alle kanten, het is chaotisch en niet altijd even interessant.

Het derde deel redt de reeks dan toch enigszins, al wordt hier ook het verhaal wat ingewikkelder soms gemaakt dan dat het in werkelijkheid is. Dit komt het tempo van de film niet ten goede. Had dus ietsje korter gemogen qua speelduur.

Score:
Ocean's Eleven: 7
Ocean's Twelve: 4
Ocean's Thirteen: ​6

Kefke96
30-08-2013, 10:41
Er kwam geen Iron Man 4, of toch niet met R.D.Jr.
Ik vond de film eerlijk gezegd niet slecht, maar zeker ook niet super. In de cinema is natuurlijk alles veel beter, vind ik toch.
De dood van Potts was ik al vergeten, maar nu herinner ik me dat ik het zeer ongeloofwaardig vond dat Iron nog een paar grapjes maakt, voor haar, inderdaad, absurde terugkeer. Dood is dood, wanneer leert marvel dat?

Pieter R.
30-08-2013, 10:56
Er kwam geen Iron Man 4, of toch niet met R.D.Jr.
Ik vond de film eerlijk gezegd niet slecht, maar zeker ook niet super. In de cinema is natuurlijk alles veel beter, vind ik toch.
De dood van Potts was ik al vergeten, maar nu herinner ik me dat ik het zeer ongeloofwaardig vond dat Iron nog een paar grapjes maakt, voor haar, inderdaad, absurde terugkeer. Dood is dood, wanneer leert marvel dat?

In scifi is iemand nooit definitief dood. Is een quote van Sigourney Weaver die ik altijd onthouden heb. Heeft ze geloof ik een keer gezegd naar aanleiding van geruchten over het evt. terugkeren van haar personage in Avatar 2.
Maar wat IM 3 betreft gaat het mij meer om het feit dat ik Potts echt niets vond toevoegen aan de film en de belachelijke manier waarom ze terugkomt. Geloof me: dat zouden ze bij de slechtste Star Trek film of Dr. Who of whatever bij de 1e besprekingen van tafel vegen.. Geen problemen met het doodgaan van een karakter en dat ie weer terugkomt oid, maar er zijn andere manieren. Zoals bijv. Prof X in X-men last stand. Is ook dood, maar blijkt in de postcredit scene toch te leven in een ander lichaam. Klinkt ook vergezocht, maar het is zo gebracht, verder terug in de film al, dat je het aanneemt

hstadman
30-08-2013, 19:01
hbo
Ahh, ok, ik dacht al. Dank je.

hstadman
30-08-2013, 19:03
In scifi is iemand nooit definitief dood. Is een quote van Sigourney Weaver die ik altijd onthouden heb. Heeft ze geloof ik een keer gezegd naar aanleiding van geruchten over het evt. terugkeren van haar personage in Avatar 2.
Maar wat IM 3 betreft gaat het mij meer om het feit dat ik Potts echt niets vond toevoegen aan de film en de belachelijke manier waarom ze terugkomt. Geloof me: dat zouden ze bij de slechtste Star Trek film of Dr. Who of whatever bij de 1e besprekingen van tafel vegen.. Geen problemen met het doodgaan van een karakter en dat ie weer terugkomt oid, maar er zijn andere manieren. Zoals bijv. Prof X in X-men last stand. Is ook dood, maar blijkt in de postcredit scene toch te leven in een ander lichaam. Klinkt ook vergezocht, maar het is zo gebracht, verder terug in de film al, dat je het aanneemt

Een ander meer geloofwaardig antwoord en ook duidelijk in de filmis dat zij aan dat rode spul is geweest en haar hersens haar kunnen regenereren, dit wordt allemaal duidelijk in het begin en tijdens de film.

Claudio Santulli
30-08-2013, 19:08
Tja ik snap die commotie ook niet helemaal. Je kunt het stom of dom vinden, maar iets onlogisch vinden in een superhelden film? :-)

Digi-gek
31-08-2013, 10:29
Gisteren Red gezien. Briljant concept, gweldige acteurs.... maar het viel allemaal niet samen tot een goede film. Niet grappig, niet spannend, te weinig actie. Ik heb mij verveeld.

Daarnaast hecht ik altijd veel waarde aan de soundtrack van een film en die was ook slecht. Christopher Beck's muziek stoort en staat de sfeer van de film in de weg. Ik haat het ook als de soundtrack komische scenes accentueert. Jerry Goldsmith had wel geweten hoe hij deze film van een soundtrack had moeten voorzien.

Mijn vrouw vond hem echter heel leuk. :grin:

Pieter R.
31-08-2013, 10:59
Star Trek Into Darkness

Lekkere film. Goed verhaal, prima acteerwerk etc. Ik zou zeggen: een ouderwets goede Star Trek - film. Wat ik helemaal knap vindt is dat men aan de ene kant trouw blijft aan de originele serie en aan de andere kant nieuwe wegen durft in te slaan, zonder het respect van de 'Trekkies' (ben ik zelf niet) te verliezen. Persoonlijk vond ik de hommage aan Wrath of Khan briljant Je neemt de belangrijkste scene uit Wrath of Khan waarbij Spock uiteindelijk sterft en je draait in deze film letterlijk de rollen om: paste precies bij deze film. Zeer goed bedacht. Natuurlijk waren er meer van die hints zoals de manier waarop Khan verslagen wordt, het introduceren van Carol Marcus, die een belangrijke rol speelt in WOK, etc.

jeroeni
31-08-2013, 11:45
Star Trek Into Darkness

Lekkere film. Goed verhaal, prima acteerwerk etc. Ik zou zeggen: een ouderwets goede Star Trek - film. Wat ik helemaal knap vindt is dat men aan de ene kant trouw blijft aan de originele serie en aan de andere kant nieuwe wegen durft in te slaan, zonder het respect van de 'Trekkies' (ben ik zelf niet) te verliezen. Persoonlijk vond ik de hommage aan Wrath of Khan briljant Je neemt de belangrijkste scene uit Wrath of Khan waarbij Spock uiteindelijk sterft en je draait in deze film letterlijk de rollen om: paste precies bij deze film. Zeer goed bedacht. Natuurlijk waren er meer van die hints zoals de manier waarop Khan verslagen wordt, het introduceren van Carol Marcus, die een belangrijke rol speelt in WOK, etc.

Ik vind Star Trek altijd wel leuk,maar ben nooit echt een groot liefhebber er van geweest.
Wat Abrams met Star Trek gedaan heeft is gewoon te gek,Zoals je zegt weet hij fans en nieuwkomers te verassen.

Into Darknes nog niet gezien,maar de 11 September is de Bluray van mij.

Super 8 van Abrams kan ik je ook aan raden,deze heeft een lekkere jaren 70 look.
In mijn ogen is Abrams een 2de Spielberg,en dat bedoel ik dan ook positief.

Kefke96
31-08-2013, 12:16
JJ is inderdaad 1 van de beste regisseurs, alles wat ik van hem heb gezien is geweldig, Lost (mijn favoriete serie), Super 8, één van mijn lievelingsfilms, en nooit de originele Star-Trek gezien, maar zijn film van '09 wist me van begin tot eind te boeien, zo snel mogelijk into darkness zien!

jeroeni
31-08-2013, 13:02
JJ is inderdaad 1 van de beste regisseurs, alles wat ik van hem heb gezien is geweldig, Lost (mijn favoriete serie), Super 8, één van mijn lievelingsfilms, en nooit de originele Star-Trek gezien, maar zijn film van '09 wist me van begin tot eind te boeien, zo snel mogelijk into darkness zien!

Hij weet gewoon heel goed wat commercieel werk,zonder de echte SF liefhebber te verliezen.
Hij heeft zich bij mij al bewezen als regisseur.maar hij kan een God worden als hij van Star Wars een super film maakt.;)

Franklin1975
31-08-2013, 15:35
Gisteravond Only God Forgives gezien, Refn's opvolger van het geniale Drive. Ook dit keer met een rustige Ryan Gosling die eigenlijk niet eens hoeft te acteren voor deze rol. Niemand eigenlijk, want de acteurs zijn de cameraman en de regisseur. De beelden, en dan vooral de donkere en vanuit schaduw omgeven scènes, zien er prachtig uit! Jammer dat het verhaal niet veel om het lijf heeft en we de wraakacties kort, rustig en bijna uit het niets voorbij zien komen. Punt.
Geen spanning, geen medeleven met bepaalde personages. Misschien dat onze karaoke-Aziaat in de toekomst de reden zal zijn om de film een hoge score te geven, maar vooralsnog kan ik er nog weinig mee.

6,5/10

TheGodfather
31-08-2013, 21:19
Vanavond afgekeken:

America: The Story of Us (http://www.imdb.com/title/tt1641653/?ref_=sr_1)
Een twaalfdelige documentaire reeks van het History channel over de (ontstaans)geschiedenis van de Verenigde Staten. Door middel van een mengeling van reconstructies en echte beelden krijg je als kijker een hele berg aan informatie en (soms nutteloze) feitjes over je heen.
Zelf kan ik het goed hebben maar af en toe wordt het allemaal net iets te patriotistisch, zeker wanneer een reeks aan bekende (en minder bekende) mensen voorbij komen die keer op keer verkondigen dat Amerika toch echt het beste land ter wereld is. Van een aantal van die mensen vraag je je trouwens steeds weer af wat ze eigenlijk in zo`n docu reeks doen, beter hadden ze historici en kenners aan het woord gelaten. Op die momenten is het ook het meest interessant.
Als je af en toe een paar afleveringen een paar afleveringen kijkt is het goed te behappen, als je alles achter elkaar kijkt kan het wat eentonig worden.
Desondanks is dit, in z`n geheel genomen, toch wel een interessante en niet al te moeilijke (veel feiten zullen de meeste al weten) reeks voor geschiedenis fanaten en (zoals ik) Amerika liefhebbers.

7,8/10

Pieter R.
31-08-2013, 23:05
Ik vind Star Trek altijd wel leuk,maar ben nooit echt een groot liefhebber er van geweest.
Wat Abrams met Star Trek gedaan heeft is gewoon te gek,Zoals je zegt weet hij fans en nieuwkomers te verassen.

Into Darknes nog niet gezien,maar de 11 September is de Bluray van mij.

Super 8 van Abrams kan ik je ook aan raden,deze heeft een lekkere jaren 70 look.
In mijn ogen is Abrams een 2de Spielberg,en dat bedoel ik dan ook positief.

Super 8 was ook echt een hommage aan Spielberg. Dat droop er gewoon vanaf. Zelf vond ik Super 8 goed, tot het monster erbij kwam. Maar dat had ik met Cloverfield ook toen het in zn geheel in beeld kwam. Vanaf dan is het in beide films net iets teveel, want het mysterie is dan ineens weg.

Overigens: voor je de BR gaat kijken: waarschuw de buren vast. Het geluid is echt top: oorlog in je huiskamer zeg maar!

jeroeni
01-09-2013, 08:09
Weer een zeer geslaagde Marvel film,had niet het idee na The Avengers een stap terug te doen.Persoonlijk vind ik deze iets beter dan deel 2,ik vond dat in deel 2 de humor wel heer erg aanwezig was,dat is nu iets minder het geval.Wel blijft Tony Stark gewoon een heel cool Personage die perfect wordt neergezet door Robert Downey jr.Misschien zie je hier de plotwendingen snel aankomen,maar daar heeft bijna elke Marvel film last van.

Ik hoor klachten dat de actie soms moeilijk te volgen is,daar kan ik me totaal niet in vinden.
De CGi is dit keer gedaan door Weta Digital en niet door ILM[deel 1&2] en zij hebben bewezen niet onder te doen.[Er zijn meer bedrijven die zich met CGI bezig hielden,maar Weta heeft het meeste gedaan voor deze film.]

Deze film weet het genre misschien niet naar een nieuwe hoogte te tillen,maar doet gewoon wat het moet doen.

-Beeld en geluid zijn perfect.
-3D effect heeft soms leuke pop-out.
-kwa bonus matriaal,is het wel wat mager

Deze Bluray verdient dan ook een 8(y)

jeroeni
01-09-2013, 08:55
Super 8 was ook echt een hommage aan Spielberg. Dat droop er gewoon vanaf. Zelf vond ik Super 8 goed, tot het monster erbij kwam. Maar dat had ik met Cloverfield ook toen het in zn geheel in beeld kwam. Vanaf dan is het in beide films net iets teveel, want het mysterie is dan ineens weg.

Overigens: voor je de BR gaat kijken: waarschuw de buren vast. Het geluid is echt top: oorlog in je huiskamer zeg maar!

Tja,je moet op een bepaalt moment met een monster komen,anders krijg je bijna een Prometheus effect.
Mensen willen na een film nu eenmaal niet met een mysterie blijven zitten,ze willen liever alles voorgekaud hebben.

De hommage droop er zeker vanaf,maar ook op basis van zijn andere regie vind ik hem gewoon een 2de Spielberg.
Ik vind het tof te zien dat een toch al grote Abrams,zijn respect toont naar een Spielberg.

Oudlid_X5
01-09-2013, 12:11
Gisteravond Only God Forgives gezien, Refn's opvolger van het geniale Drive. Ook dit keer met een rustige Ryan Gosling die eigenlijk niet eens hoeft te acteren voor deze rol. Niemand eigenlijk, want de acteurs zijn de cameraman en de regisseur. De beelden, en dan vooral de donkere en vanuit schaduw omgeven scènes, zien er prachtig uit! Jammer dat het verhaal niet veel om het lijf heeft en we de wraakacties kort, rustig en bijna uit het niets voorbij zien komen. Punt.
Geen spanning, geen medeleven met bepaalde personages. Misschien dat onze karaoke-Aziaat in de toekomst de reden zal zijn om de film een hoge score te geven, maar vooralsnog kan ik er nog weinig mee.

6,5/10
Wat bedoel je hiermee?

TheGodfather
02-09-2013, 22:20
The Tarnished Angels (http://www.imdb.com/title/tt0051055/?ref_=sr_1)
Douglas Sirk`s in zwart-wit en Cinemascope geschoten melodrama vond ik qua verhaal niet heel sterk. De echte kracht ligt in de cinematografie van de film, het spel met schaduw en licht is heel bijzonder en dat af en toe wat denken aan film noir. Op de recente Masters of Cinema blu-ray komt dit ook heel goed tot z`n recht.
Rock Hudson, Robert Stack en Dorothy Malone (het trio dat ook in Sirk`s meesterwerk Written in the wind speelde) is ook hier weer sterk, met name Malone is goed op dreef.
Het zal zeker niet mijn favoriete film van Sirk zijn, ook als ik `m vaker zou gaan zien niet, maar een mooie film is het wel.

7,0/10

Franklin1975
04-09-2013, 16:27
Wat bedoel je hiermee?

Vooral Ryan Gosling zie ik in mijn ogen gewoon een beetje rondhangen in de film, 'zich zelf' aan het zijn. Iedereen had zijn plaats in kunnen nemen met hetzelfde eindresultaat als gevolg. Verder moeilijk te omschrijven, eerder een gevoel dat ik totaal niet weet wat ik met de film aan moet. Net als de laatste film van Terrence Mallick (niet afgekeken wegens vermoeidheid). Misschien is de film wel briljant, maar het kan ook prut zijn, de tijd zal het leren.

Melzz
07-09-2013, 12:08
Marketa Lazarova - Franticek Vlacil - 1967


Ik had de film al twee keer op dvd gezien, uitgegeven door Second Run. Beide keren was ik overweldigd door de prachtige beelden en onheilspellende muziek. Ik aarzelde niet om deze film op Blu-Ray aan te schaffen, ditmaal van Criterion. Tjongejonge.....een wereld van verschil. De beelden en muziek komen nog beter toch zijn recht (nogal logisch maar het verschil is echt heel groot).


Het heeft me drie kijkbeurten gekost maar nu begrijp ik eindelijk alle lagen van het verhaal. Het is geen makkelijke zit vanwege de fragmentarische structuur gecombineerd met flashbacks, randverhalen en droombeelden. Dat geeft echter niets, de opera-achtige vertelling kan ook prima gevoeld worden zonder terug te hoeven vallen op houvast van een lineair verloop.


Ik ken geen andere film die de Middeleeuwse wereld zo authentiek weergeeft. De combinatie van wreedheid, poëtisch, erotisch en authenticiteit zorgt voor een unieke ervaring die zijn gelijke niet kent. Ik ben al erg ver met de extra's en die zijn razend interessant. Ook het boekje is zeer de moeite waard.


Dit is voor mij één van de meest waardevolle Criterions die ik bezit. Wow...om dit meesterwerk in HD-beeld incl opgepoetst geluid en interessante extra's te bezitten is echt fantastisch. Dit totaalpakket voldoet ruimschoots aan alle verwachtingen.


10

Pieter R.
07-09-2013, 13:40
To the Wonder

Deze week eindelijk eens toegekomen aan deze film. Heb genoten van de vorige film van Malick, Tree of Life. Dus ik had wel wat verwachtingen.
Persoonlijk vond ik TTW een prima film, met veel sfeer, mooie beelden, precies de goede muziek, goed acteerwerk (zelfs van Kurlyenko of hoe schrijf je het viel het me mee). Toch vond ik Tree of Life beter.
Daarentegen vond ik het verhaal in TTW toegankelijker. Daar waar ik bij Tree of life soms moeite had met het volgen van het verhaal, was het voor mij snel duidelijk wat de hoofdlijn van TTW was en dat vond ik op zich wel prettig. Er zijn nl. zo veel nuances aangebracht in de film die je in mijn ogen onmogelijk allemaal in 1 of 2 kijkbeurten kunt ervaren. Dan zou het ook niet fijn zijn als het verhaal niet in hoofdlijnen duidelijk is.
Sowieso heb ik bij Malick het idee dat je er zin in moet hebben wil je een film van hem opzetten. Als je Malick gaat kijken moet je geen haast hebben oid, of onrustig zijn. Ik denk zelf dat ik, hoewel ik Tree of Life beter vind, TTW toch sneller nog eens zal opzetten. Gewoonweg omdat het me daarbij minder moeite kost om 'erin' te komen.

Overigens vind ik het ook wel mooi om te zien dat er met zo weinig tekst ook goed geacteerd kan worden. Ben Affleck zegt zowat niets in de film, maar zet toch een personage neer waarmee heel veel mensen zich kunnen identificeren. Kurlyenko heeft door de film toch een uitstraling waarvan je iets kunt hebben als "wat gaat er in dat koppie om?" En dat vind ik in deze film wel passen.

Jeroen D
07-09-2013, 14:53
Vooral Ryan Gosling zie ik in mijn ogen gewoon een beetje rondhangen in de film, 'zich zelf' aan het zijn. Iedereen had zijn plaats in kunnen nemen met hetzelfde eindresultaat als gevolg. Verder moeilijk te omschrijven, eerder een gevoel dat ik totaal niet weet wat ik met de film aan moet. Net als de laatste film van Terrence Mallick (niet afgekeken wegens vermoeidheid). Misschien is de film wel briljant, maar het kan ook prut zijn, de tijd zal het leren.

Kijk dit eens ; http://www.youtube.com/watch?v=nOPZURubLyU

Hele goede uitleg van de film wat mij betreft.

Franklin1975
07-09-2013, 16:24
^^ Het is zeker een fascinerende film en ik wil hem zeker op blu-ray hebben (bij voorkeur de schitterende neon-cove (http://i2.wp.com/simonsayswatchthis.files.wordpress.com/2013/07/onlygodforgivesneonpostergosbig3.jpg?fit=1000%2C10 00)r).
Dankzij de Youtube-uitleg is het voor mij een kruising tussen The Shining en Mulholland Drive meets de Twin Peaks' Dream Sequences.

Afgelopen week gezien (voor het eerst):
Before Sunrise (1995), Before Sunset (2004) en Before Midnight (2013)

Om een of andere reden heb ik Before Sunset nooit willen zien. Misschien was de film destijds te verfijnd voor mij, maar afgelopen week ben ik er toch aan begonnen, zonder er ooit iets van gezien te hebben.

Jonge twintigers Ethan Hawke en mooie Julie Delpy reizen alleen per trein en komen per toeval bij elkaar te zitten en raken aan de praat. Zij is een Franse studente met eindbestemming Sarbonne, en hij is een Amerikaanse toerist die in Wenen er al uit moet, om vanuit daar weer naar huis te vliegen. Ze kunnen het goed vinden samen en in Wenen stapt hij uit. Dan bedenkt hij zich en gaat terug naar Céline en vraagt haar hem in Wenen te vergezellen tot hij moet vliegen. Ze besluit dit te doen en samen verkennen ze Wenen tot de volgende ochtend.

Vanaf het begin van de film voel je de klik tussen deze twee acteurs en voelen ze zich ook langzaamaan tot elkaar aangetrokken. Vooral bij de zwoele en verliefde blikken van Julie Delpy neem je al snel de plek van Ethan Hawke in en beleef je bijna zelf deze mooie avond en nacht met haar. Want wat is dit een heerlijke nazomer-film die maar weinig gemaakt worden. Een film die bij elke kijkbeurt in waardering zal stijgen, waar je verliefd op gaat worden en van zal blijven houden.

8,8/10

Negen jaar later kwam regisseur Richard Linklater met dit vervolg op de proppen, die zich ook negen jaar later afspeeld in Célines huidige woonplaats Parijs, waar Jesse nu is om zijn roman te promoten waarin hij zijn belevenissen uit de eerste film verwerkt heeft. Céline komt naar de boekenwinkel waar Jesse zijn boek promoot, zonder dat zij zich realiseert wie hij is, ook al komt het verhaal uit zijn boek haar vaag bekend voor. Wanneer ze hem ziet is alles duidelijk. Na afloop van zijn promotie beginnen de twee een praatje en besluiten ze samen wat te gaan drinken, tot Jesse zijn vliegtuig moet halen. Zo komen we er achter wat de twee de afgelopen jaren hebben gedaan.

Iets minder catchy en 'in love' dan de eerste film en ook relatief kort, maar niettemin een erg fijne film met erg mooie shots.

8/10

En dit jaar was er 'ineens' de derde film rond Jesse en Céline, Before Midnight, en bevinden we ons in Griekenland tijdens de zomervakantie.
Een volwassen film met volwassen situaties die persoonlijk soms wel heel erg bekend voorkomen.
Voor mensen die niet op voorhand het 'hoe'en het 'wat' willen weten van deze films en er blanco in willen gaan: deze film is bijna net zo goed als de eerste film van 18 jaar geleden en kijk de films bij voorkeur vlak achter elkaar.

8,6/10

Gisteravond Midnight Express op blu-ray gezien, een film uit 1978 en geregisseerd door Alan Parker (o.a. van filmversie van Pink Floyd - The Wall uit 1982 met Bob Geldof, en Mississippi Burning uit 1988 met Gene Hackman), over het waargebeurde verhaal van Amerikaan Billy Hayes die in 1970 op het vliegveld van Istanbul wordt opgepakt met 2 kilo hasj om zijn lichaam gebonden. In eerste instantie wordt hij berecht voor 'bezit' en zit hij ruim 4 jaar in een smerige gevangenis. Maar een kleine 2 maanden voor hij vrij zou komen is in hoger beroep besloten dat hij bestraft wordt voor het smokkelen van drugs en krijgt hij levenslang.

Als jonge tiener heb ik deze film een keer gezien op tv en was toen erg onder de indruk, een erg ingrijpende film. Nu was ik benieuwd of de film een kleine 25 jaar later nogsteeds overeind zal blijven staan. Ik kan volmondig 'ja' zeggen. De filmmuziek zorgt vanaf het begin al voor genoeg dreiging en spanning en is de perfecte aanvulling op de schitterend gerestaureerde beelden en de van oorsprong mono geluidsspoor staat er nu in een prima 5.1 HD mix op. Op de blu-ray staan tevens nog een aantal lange extra's op die een erg goede aanvulling zijn op de film en die tijd. Nooit geweten dat Oliver Stone verantwoordelijk was voor het script van deze film.

Een aanrader!

8,2/10

TheGodfather
07-09-2013, 21:01
The Conjuring (http://www.imdb.com/title/tt1457767/?ref_=fn_al_tt_1)
James Wan goes haunted house. Het op "een waargebeurd verhaal" gebaseerde The Conjuring bevat nogal wat elementen die wel al héél vaak hebben gezien, en die je ook mag verwachten in een dergelijke film: een groot oud afgelegen huis, schrikmomenten die je van ver ziet aankomen, deuren die vanzelf open en dicht gaan, verborgen ruimtes, een enge pop en een creepy muziek doos. Een hele lading aan cliché`s dus, maar gelukkig werkt dat de film niet tegen. Wan weet ze zo te brengen dat die cliche`s juist de sterke punten van de film zijn en ze dus geen irritatie opwekken. Wan weet ook regelmatig angst op te wekken juist door dingen niet te laten zien (met als hoogtepunt de scene onder het bed van één van de dochters), hij beheerst de kunst van het weg laten tot in de puntjes.
Het is wat jammer van het einde maar Wan levert een sterke horror af die je regelmatig de stuipen op het lijf jaagt.


8,0/10

Stephan Nobelen
08-09-2013, 13:11
Unforgiven
Toppertje. Mede natuurlijk door de ijzersterke cast. Klein minpuntje was de wat korte en misschien wel wat overbodige rol van English Bob.

8,4/10

Jeroen D
09-09-2013, 09:57
West of Memphis (2012)

Voor de 2e keer gekeken en hij blijft geweldig. Als je van documentaires houd dan is dit een 'must' wat mij betreft.

9/10

tyronemay
09-09-2013, 13:54
A beautiful life!...amazing movie.

jeroeni
11-09-2013, 07:50
Wat een heerlijk vermaak was dit,de film doet precies wat je verwacht van een vervolg.Micheal Giacchino levert werkelijk een mooie score af,wel leuk dat ze ook weer in deze film een track van de Beastie Boys gebruiken.De lens flare was weer lekker aanwezig,zou niet zonder willen in deze film.Ik was bang dat ik me misschien zou storen aan Kirk,maar ze zijn mooi binnen de lijntjes gebleven.Over Cumberbatch hoef ik niets te zeggen die heeft zijn uitstraling al mee,en dat is al genoeg.

Beeld/geluid zijn perfect.
3D heb ik even getest,en het effect was prima.

Ik geloof in Abrams dus ik kijk positief uit naar Star Wars.

Ik geef een 9(y)

Marcel v/d H.
11-09-2013, 09:52
Dead Man Down (http://www.imdb.com/title/tt2101341/) (Niels Arden Oplev (http://www.imdb.com/name/nm0649117/), 2013)
Onderhoudende film van de regisseur van de eerste Millennium film, die met deze film zijn Hollywood debuut maakt. In de hoofdrollen Colin Farrell en Noomi Rapace. Het verhaal is niet heel bijzonder maar weet wel te vermaken o.a. met enkele leuke actiescènes. Verhaallijn rondom Rapace is soms wel wat overdreven en daardoor ongeloofwaardig. Farrel en Rapace zetten een goede rol neer, vond persoonlijk Terrence Howard wel erg matig. Leuk voor een keertje. ​7.2

Coen P.
11-09-2013, 10:04
Marketa Lazarova - Franticek Vlacil - 1967


Ik had de film al twee keer op dvd gezien, uitgegeven door Second Run. Beide keren was ik overweldigd door de prachtige beelden en onheilspellende muziek. Ik aarzelde niet om deze film op Blu-Ray aan te schaffen, ditmaal van Criterion. Tjongejonge.....een wereld van verschil. De beelden en muziek komen nog beter toch zijn recht (nogal logisch maar het verschil is echt heel groot).


Het heeft me drie kijkbeurten gekost maar nu begrijp ik eindelijk alle lagen van het verhaal. Het is geen makkelijke zit vanwege de fragmentarische structuur gecombineerd met flashbacks, randverhalen en droombeelden. Dat geeft echter niets, de opera-achtige vertelling kan ook prima gevoeld worden zonder terug te hoeven vallen op houvast van een lineair verloop.


Ik ken geen andere film die de Middeleeuwse wereld zo authentiek weergeeft. De combinatie van wreedheid, poëtisch, erotisch en authenticiteit zorgt voor een unieke ervaring die zijn gelijke niet kent. Ik ben al erg ver met de extra's en die zijn razend interessant. Ook het boekje is zeer de moeite waard.


Dit is voor mij één van de meest waardevolle Criterions die ik bezit. Wow...om dit meesterwerk in HD-beeld incl opgepoetst geluid en interessante extra's te bezitten is echt fantastisch. Dit totaalpakket voldoet ruimschoots aan alle verwachtingen.


10

Nice!

Heb deze net binnen.

De dvd markt is trouwens echt dood, kreeg een bod van 3 euro voor mijn toch wel exclusieve Engelse dvd van deze film :(

Jeroen D
11-09-2013, 10:55
I Spit On Your Grave 2 (2013)

Mensen die Martyrs te soft vonden moeten dit eens proberen.
Het rare is is dat het helemaal geen verkeerde film was. Prima uitgevoerd alleen af en toe wel erg bruut.

7/10

hstadman
11-09-2013, 11:54
Wat een heerlijk vermaak was dit,de film doet precies wat je verwacht van een vervolg.Micheal Giacchino levert werkelijk een mooie score af,wel leuk dat ze ook weer in deze film een track van de Beastie Boys gebruiken.De lens flare was weer lekker aanwezig,zou niet zonder willen in deze film.Ik was bang dat ik me misschien zou storen aan Kirk,maar ze zijn mooi binnen de lijntjes gebleven.Over Cumberbatch hoef ik niets te zeggen die heeft zijn uitstraling al mee,en dat is al genoeg.

Beeld/geluid zijn perfect.
3D heb ik even getest,en het effect was prima.

Ik geloof in Abrams dus ik kijk positief uit naar Star Wars.

Ik geef een 9(y)
Goed om te weten, deze staat bij mij ook op de lijst als must haves.

Claudio Santulli
11-09-2013, 11:58
Tijdens het kijken van Into Darkness, kijk je ook met een schuin ook naar de potentie van Star Wars. Hier en daar kon je dat al proeven vond ik. En dat beviel me goed. Denk wel dat de scheiding tussen Star Trek en Star Wars veel minder zal zijn dan ooit tevoren, maar dan kan ook bijna niet anders!

hstadman
11-09-2013, 12:06
Tijdens het kijken van Into Darkness, kijk je ook met een schuin ook naar de potentie van Star Wars. Hier en daar kon je dat al proeven vond ik. En dat beviel me goed. Denk wel dat de scheiding tussen Star Trek en Star Wars veel minder zal zijn dan ooit tevoren, maar dan kan ook bijna niet anders!

Ik denk inderdaad dat de twee laatste Star Trek incarnaties wat toegankelijker zijn dan die van daarvoor. Tempo ligt ook een stuk hoger, wat de jeugd van tegenwoordig wat meer aan zal spreken.

Ik kijk eigenlijk meer uit naar Battlefront 3 van Dice...Als je ziet wat Batllefield 4 doet, krijg je het water al in de mond...

jeroeni
11-09-2013, 13:25
Tijdens het kijken van Into Darkness, kijk je ook met een schuin ook naar de potentie van Star Wars. Hier en daar kon je dat al proeven vond ik. En dat beviel me goed. Denk wel dat de scheiding tussen Star Trek en Star Wars veel minder zal zijn dan ooit tevoren, maar dan kan ook bijna niet anders!

Dat had ik dus ook,en dat beviel goed.;)

TheGodfather
12-09-2013, 21:19
Boardwalk Empire - Season 1 (http://www.imdb.com/title/tt0979432/episodes?season=1&ref_=tt_eps_sn_1)
Voor de tweede keer dit seizoen gezien. Alle ingrediënten waar series van HBO om bekend staan zijn ook hier weer aanwezig: sterke verhaallijnen, een goede cast (met eindelijk een hoofdrol voor Steve Buscemi, die gemaakt lijkt te zijn voor deze rol), geweldig oog voor detail (met name in het set design en de kostuums). Het past allemaal zo goed bij elkaar, alles klopt.
De eerste reeks was van de eerste tot en met de laatste seconde genieten geblazen, hopen dat dat bij het tweede ook zo zal zijn!

9,0/10

DJR
14-09-2013, 18:38
White House Down

Veel te luchtig toontje met veel te veel humor zoals de trailers al lieten zien, ik wou dat die Amerikanen daar eens mee ophielden!

Vette aktie maar de "grappige" scenes verpesten het en de PG-13 rating weerhoudt de film er van om echt wat te worden, kan Emmerich niet een keer een R film maken? Wel leuk om James Woods weer eens te zien.

Ik zet liever Olympus Has Fallen nog een keertje op.

Een klein zesje.

jeroeni
14-09-2013, 20:39
White House Down

Veel te luchtig toontje met veel te veel humor zoals de trailers al lieten zien, ik wou dat die Amerikanen daar eens mee ophielden!

Vette aktie maar de "grappige" scenes verpesten het en de PG-13 rating weerhoudt de film er van om echt wat te worden, kan Emmerich niet een keer een R film maken? Wel leuk om James Woods weer eens te zien.

Ik zet liever Olympus Has Fallen nog een keertje op.

Een klein zesje.

Zelfs de wereld vergaat bij Emmerich noch op een leuke manier.;)

homernt
15-09-2013, 07:00
afgelopene House Down

Veel te luchtig toontje met veel te veel humor zoals de trailers al lieten zien, ik wou dat die Amerikanen daar eens mee ophielden!

Vette aktie maar de "grappige" scenes verpesten het en de PG-13 rating weerhoudt de film er van om echt wat te worden, kan Emmerich niet een keer een R film maken? Wel leuk om James Woods weer eens te zien.

Ik zet liever Olympus Has Fallen nog een keertje op.

Een klein zesje.

Ik heb beide films afgelopen week gezien en ik vond white house down echt velen malen beter dan het domme olympus has fallen. Het leven van de president is belangrijker dan miljoenen levens bij white house down waren ze te minste bereid de boel plat te gooien. Veel logischer wat mij betreft. Niet dat white house down zo heel goed is maar wel Emmerich beste zins The day after tommorrow.

vista-vision
15-09-2013, 15:35
Night of the juggler (1980) James Brolin

Toen een achtervolgingsscene nog goed gedaan werd.

http://goodefficientbutchery.blogspot.nl/2013/07/cult-classics-revisited-night-of_11.html?zx=8ee71a2ae5c447be

Jeroen D
18-09-2013, 11:17
The Croods (2013)

Leukste en meest onderhoudende animatie film die ik in tijden gezien heb. Erg goed gedaan.

8/10

rogue
18-09-2013, 23:40
Wang-ui namja (a.k.a The King and the Clown) (2005)

Nog steeds de op 2 na best bezochte film in Zuid-Korea, dat wekt toch enige verwachting.
De eerste minuten zetten je misschien op het verkeerde been, aangezien het dan meer de comedy kant op gaat. Maar het wordt toch wel wat serieuzer en donkerder dan dat....

Het verhaal speelt zich af in de 16e eeuw en begint met de twee straatartiesten/clowns de blufferige Jang-sang en de bescheiden, Gong-gil. Hoewel er een sterke suggestie is dat de twee meer dan vrienden zijn, is er geen enkele scene die het expliciet laat zien.

Als de twee in Seoul komen, beginnen ze een nieuwe show waarbij de koning zelf op de hak wordt genomen. Al snel stijgt hun populariteit en inkomen, tot ze bij de wrede koning zelf moeten optreden......

Een prachtig uitziende film, waarbij ik onder de indruk was van de hoofdrolspelers waartussen een driehoeksverhouding ontstaat; Kam Woo-Sung als de vagebond met de grote mond, Lee Joon-Gi als de vrouwelijke Gong-gil en Jung Jin-Young als de koning, die meerdere lagen heeft.
De tekst aan het begin van de film geeft al een een hint naar de reden van de mentale staat van de koning, en dat wordt goed in de film weergegeven.

Opvallend dat een film die zo overduidelijk homo-erotisch getint is, zo'n groot kassucces was in Zuid-Korea, dat niet bekend staat om zijn liberale opvattingen hieromtrent.

Helaas is de enige (Koreaanse) blu-ray die uitgekomen is moeilijk verkrijgbaar, want de film is zeker een nieuwe kijkbeurt waardig.

StefaanD
19-09-2013, 10:35
Yes daar zijn je Aziatische reviews terug, knap. Zie dat je deze on-demand hebt gekeken, is dat dan via Netflix ?

rogue
19-09-2013, 12:40
Yes daar zijn je Aziatische reviews terug, knap. Zie dat je deze on-demand hebt gekeken, is dat dan via Netflix ?

Klopt Stefaan, zie ook deze post (http://dvd.nl/forum/showthread.php?89717-Tips-voor-het-aanbod-netflix-%28alle-regios-s%29).
Ondertussen ben je niet de enige die Chugyeogja a.k.a. The Chaser in HD kan bekijken ;), al zal de blu-ray ongetwijfeld nog wel een tandje beter zijn (ik heb een stukje gekeken, maar het verschil met mijn DVD is al levensgroot).

Netflix USA heeft een overeenkomst met CJ Entertainment (en misschien meer maatschappijen); dus er is een erg groot aanbod van Koreaanse films en tv-series!
Ik kan dus mijn hart ophalen.....vanavond hopelijk tijd voor Boo-dang-geo-rae a.k.a. The Unjust.

StefaanD
19-09-2013, 13:27
Dan mag Netflix van mijn part nog deze maand ook naar België komen :-)

The Chaser nog niet opnieuw bekeken op blu-ray. Zal wel eens gebeuren in de nabije toekomst. Goed om lezen dat Netflix ook een overeenkomst heeft met één van de bekendere Koreaanse verdelers.

vista-vision
19-09-2013, 15:06
White house down

Leek erg veel op een Die hard script helemaal als je eventueel Bruce Willis zelf in de hoofdrol zou denken.
Jamie Fox even wennen om hem als president te zien spelen maar past wel in het actie verhaaltje.
Voorspelbaar gedoe natuurlijk maar met een biertje erbij net ok genoeg.
Paar special effects die ok waren maar helaas verder dus voorspelbaar aktie.
1x zien was genoeg.

6/7 als cijfer

jeroeni
25-09-2013, 09:25
Heb de film[Bluray] gisteren gezien en is goed bevallen.
Deze Evil Dead doet wel alles volgens het horror boekje,maar wel op een erg goede manier.
Deze horror film was haast perfect geweest als de personages wat meer diepgang hadden gekregen,een gemiste kans op dat vlak.
Wel ben ik erg tevreden over de aanpak van de film,want je ziet dat de jonge regisseur[Fede Alvarez] goed snapt wat het origineel zo goed maakte,en dat is spanning,ook het camera werk in deze film is super gedaan,maar ook de make-up verdient een pluim.


Gezien op Bluray
Beeld en Audio zijn een lust voor het oog en oor.

Deze verdient een 8(y)

Van de week ga ik het origineel nog eens kijken.

rogue
25-09-2013, 13:55
Top of the Lake (2013) (miniserie van 7 delen) 9/10


Tui, een 12 jarig meisje loopt het meer in om zichzelf te verdrinken.
Nadat ze gered wordt, is al snel duidelijk dat ze zwanger is. Maar door wie?
Detective Robin Griffin gaat op onderzoek uit en langzamerhand komen steeds meer geheimen aan de oppervlakte in het ogenschijnlijk rustig dorpje Laketop in Nieuw Zeeland.

Werkelijk een prachtige serie, met enorm mooie beelden van de natuur in Nieuw Zeeland. Daarnaast wordt er met een minimum aan muziek, een maximum aan sfeer gecreëerd.
Een rustige vertelling van het verhaal, waarbij de karakters altijd centraal blijven staan. En hoewel er best wat kleine twists inzitten, heb je nooit het gevoel dat dit is om een schokeffect te creëren, maar enkel om de karakters en het verhaal verder te stuwen.
Voor kijkers die een flitsend, snel verhaal willen: niet kijken!

Robin Griffen wordt gespeeld door Elisabeth Moss, die ik (en de meeste mensen) kennen als Peggy Olson uit Mad Men. Ik kan wel zeggen dat dit een ijzersterke rol van haar is....is haar rol in Mad Men in de loop der tijd wel wat uitgediept; hier gaat ze nog wel wat stapjes verder.
Maar de spotlights gaan toch naar Peter Mullan, die geweldig is als de bikkelharde (en ook dat heeft een reden...) Matt Mitcham. Er is trouwens ook nog een redelijke, vreemde bijrol voor Holly Hunter.

Ik liep toevallig bij het kijken van de Emmy's tegen de serie aan, aangezien de serie vele nominaties had, en gelukkig kon ik meteen bij netflix USA terecht ;). Ik zie net dat de serie trouwens ook al op DVD en blu-ray uit is, dus via die weg is ook nog een mogelijkheid...

Jeroen D
25-09-2013, 14:07
Bedankt voor de tip rogue. Ook een aanrader ; http://www.imdb.com/title/tt2249364/

Helaas maar 8 afleveringen maar echt zeer, zeer goed.

vista-vision
25-09-2013, 17:29
The Heat (2013) met Sandra Bullock

Ik vond m persoonlijk wel grappig.Het bekende agent A wordt gekoppeld met agent B om een zaak op te lossen.
Dit natuurlijk tegen de zin van beiden. Leuk gemopper van tegenspeelster Melissa McCarthy.
En Sandra gooit er ook nog energie in ondanks de weer bekende rol die ze moet spelen.
Laatste stuk zakt het een klein beetje in maar ik geef 8 voor de eerste helft 7 voor de tweede helft.

vista-vision
25-09-2013, 17:40
Breaking bad season 5 epp 14

Eerlijk gezegd leek mij een gedeelte van season 5 beetje langzaam gaan maar in deel 14 gebeurt er een hoop (zal niets verklappen).
In feite dacht ik even bij de laatste scene van epp.14 dit zou eigenlijk een goed einde kunnen wezen als het hier ophield (aangezien het al deel 14 was).
Maar er komt van de week nog een deel 15 en 16. Die afleveringen zouden iets langer duren 75min per maar dat komt waarschijnlijk vanwege extra reclame door de hoge kijkdichtheid op de laatste afleveringen denk ik.
Zie dat ik iets achterloop epp 15 is er al nu alleen nog aflevering 16 op 29 september 2013 uitzenddatum en dan kunnen we gaan afkicken van de verslaving die breaking Bad was..

rogue
25-09-2013, 19:38
Bedankt voor de tip rogue. Ook een aanrader ; http://www.imdb.com/title/tt2249364/

Helaas maar 8 afleveringen maar echt zeer, zeer goed.

Jij ook bedankt voor jouw tip; misschien kan ik er vanavond al een begin mee maken ;).

Heb je The Fall nog afgekeken? Ook een sterke, beklemmende serie. ... Zelf vond ik het een prachtig einde, mijn vrouw was er minder over te spreken :). En terwijl ik niet veel met Engelse detectives heb....

TheGodfather
25-09-2013, 21:02
Now You See Me (http://www.imdb.com/title/tt1670345/?ref_=fn_al_tt_1)
Hippe actie film over een groep goochelaars die er een soort Robin Hood-mentaliteit op nahouden door het beroven van banken en het geld te schenken aan het publiek.
Rechercheur Mark Ruffalo moet ze, samen met de mooie interpol agente Melanie Laurent, proberen een halt toe te roepen.
Een leuk verhaal met een, voor mij althans, verrassende conclusie dat op een flitsende manier in beeld wordt gebracht. Er zit flink wat humor in en de cast, onder leiding van een goede Jesse Eisenberg, is sterk.
Geen wereld topper maar ik heb me er goed mee vermaakt.

7,5/10

Jeroen D
25-09-2013, 21:03
Jij ook bedankt voor jouw tip; misschien kan ik er vanavond al een begin mee maken ;).

Heb je The Fall nog afgekeken? Ook een sterke, beklemmende serie. ... Zelf vond ik het een prachtig einde, mijn vrouw was er minder over te spreken :). En terwijl ik niet veel met Engelse detectives heb....

The Fall vond ik erg goed. Wel behoorlijk zware kost ;) Gillian Anderson speelt fantastisch. Prachtig einde inderdaad, ben ik met je eens.

Broadchurch vind ik zelf nog iets beter.......echt heel mooi ;)

vista-vision
26-09-2013, 10:31
Riddick (2013)

Eerste half uur ging nog (paar beelden daarvan zitten in de teasers en trailers).
Daarna gebeurt er niets interessants mee, gewoon een stel B acteurs in een saaie setting en saai script voor de rest van de film (en ook met een indoor studiovloer gevoel 90% van de tijd).Valt me zwaar tegen aangezien ik de eerdere Pitch black en Riddick Chr. uitstekend vond.
Als ik op imdb kijk zijn er toch een aantal die m goed vonden onbegrijpelijk vind ik zelf.
Ook hardcore SF liefhebbers zullen wel teleurgesteld gaan worden lijkt me.
Niet alvast bestellen maar zien voor je m koopt zou ik adviseren.
cyfer 4

rogue
26-09-2013, 12:55
The Fall vond ik erg goed. Wel behoorlijk zware kost ;) Gillian Anderson speelt fantastisch. Prachtig einde inderdaad, ben ik met je eens.

Broadchurch vind ik zelf nog iets beter.......echt heel mooi ;)
Ik was aan Broadchurch begonnen, maar mijn vrouw kon er al snel niet meer tegen. Geen vrolijk begin :(.
Wordt op een later tijdstip weer opgepakt!

TheGodfather
26-09-2013, 21:11
Vandaag afgekeken:

Boardwalk Empire - Season 2 (http://www.imdb.com/title/tt0979432/episodes?season=2&ref_=tt_eps_sn_2)
Het tweede seizoen is duidelijk een vooruitgang ten opzichte van het eerste. In alles vond ik deze reeks beter: de verhaallijnen zijn sterker (op die van Van Alden na,vind `m nog steeds uit de toon vallen bij de rest van de verhalen en personages) en de sfeer is donkerder en harder.
Maar het best vind ik nog de ontwikkelingen die Jimmy en Margaret doormaken in dit seizoen. Beide,op een andere manier uiteraard,zijn gegroeid en worden steeds meedogenlozer en worden grandioos neergezet door Michael Pitt en Kelly McDonald. Zij zijn dan ook de meest interessante personages uit de reeks.
Verder is het nog grover en bruter en worden de verschillende moorden nog explicieter in beeld gebracht.
Het leven aan de Boardwalk tijdens de Prohibition is hard en deinst nergens voor terug, zo wordt in dit seizoen nog maar eens duidelijk gemaakt.

9,5/10

rogue
27-09-2013, 09:00
Boo-dang-geo-rae (a.k.a. The Unjust) (2010) 7/10


Hoeveel je ook je best doet, iedereen kan door omstandigheden een duister pad gaan bewandelen.

In deze film die geen helden kent, maar i.p.v. zwart/wit alleen zwart/grijs, is Choi Cheol-gi een detective die tegengewerkt wordt door de corruptie om zich heen, in binnen zijn eigen familie, de politie als de politiek.

Het land is in rep en roer omdat een seriemoordenaar van een aantal meisjes nog niet gepakt is. De waarschijnlijke dader wordt gedood zonder genoeg bewijsmateriaal. Zelfs de president gaat zich ermee bemoeien: er moet een dader gepakt worden.

Choi Cheol-gi wordt op de zaak gezet met als lokkertje een promotie die hij steeds niet kreeg wegens politieke spelletjes....hoe ver gaat hij hiervoor?

Bij deze film is een kwestie van goed opletten, want er zijn zoveel onderlinge relaties. En iedereen heeft zijn eigen belangen waarbij niemand harde middelen schuwt.
Het gegeven van de seriemoordenaar dient dan als een gegeven om het verhaal op gang te brengen en als motief voor de daden van de verschillende personages, maar de film draait eigenlijk meer om de ontwikkeling van de relaties tussen personages en hun teloorgang.

Toch had de film mij niet echt helemaal in zijn greep, maar hij is zeer zeker de moeite waard om een keer te kijken!

vista-vision
27-09-2013, 21:43
Michael J Fox show (2013)

Pilot en episode 2 Op zich een goed idee iemand met parkinson (Fox dus) zich zelf te laten spelen in een serie..Alleen was het niet zo slim om de boel ook nog eens overdreven snel te monteren. Het had volgens mij beter gewerkt als er juist een rustig beeld en verhaal montage om Fox heen was nu is het onnodig dubbel onrustig die serie. Aan Fox ligt het niet die heeft de charme nog wel ondanks de parkinson die hij dus heeft maar het is niet storend eerder aandoenlijk en als die grappig materiaal aangeleverd krijgt van de schrijvers werkt het gewoon . Maar de schrijvers maken er helaas volgens mij wel een rommeltje van lastig te volgen en weinig grapjes.De vrouw van Michael wordt gespeeld door Betsy Brandt (Hanks zn vrouw uit Breaking bad serie) En de 2 oudste kinderen van de 3) moeten ze eruit gooien onnodig storend.

cyfer een 5 tot nu toe
http://www.nbc.com/the-michael-j-fox-show/

Jeroen D
29-09-2013, 16:59
Curse of Chucky (2013)

Een leuke aanvulling op de rest van de films maar erg hoogstaand is het allemaal niet. Leuk voor een keer.

6/10

rogue
30-09-2013, 18:41
2 films waarbij Jang Jin een grote rol speelt.

Baksu-chiltae deonara (a.k.a. Murder, Take One) (2005) 7/10

Hier is Jang Jin de regisseur en schrijver. Het is een soort satire waarbij de fascinatie voor reality-shows onder de loep wordt genomen.
Een echt onderzoek naar een moord wordt live als een reality-show op de televisie uitgezonden, compleet met het verhoren van de verdachte e.d.. Natuurlijk leidt dit tot spanningen tussen degenen die met het onderzoek bezig zijn, en degenen die een goed bekeken televisieprogramma willen maken. Neem daarnaast de enorme mediaaandacht, publieksopinie en daaruit voortvloeiende druk om het onderzoek af te ronden, waarmee de onderzoekers te maken krijgen.

Afwisselende film, waarin naast de spanning, er af en toe ook ruimte is voor komische momenten. Zonder de inhoud van het einde weg te geven, maar die is echt heel.........vreemd. Ik kan dat dan wel waarderen, maar ik kan mij ook goed voorstellen dat je denkt: wat?
Na Killerdeului suda (a.k.a. Guns and Talks) en Kwijeu Wang (The Quiz Show Scandal) de derde film die ik van Jang Jin als regisseur zie, maar zeker niet de laatste!


Bareuge Salja (a.k.a. Going by the Book) (2007) 9/10

Hier is Jang Jin naast schrijver ook als producer aanwezig, terwijl de regisseur Ra Hee-Chan weer de assistent van Jang Jin was bij Baksu-chiltae deonara (zie boven)....zo zijn de lijntjes compleet :).

Echt een leuke, grappige film, met een serieuze ondertoon.
Nadat er een reeks bankovervallen nog steeds onopgelost zijn, en de publieke opinie daarover steeds nagetiever wordt, krijgt de nieuwe politiechef Lee een briljant idee: de politie zelf zal als een soort training een bankoverval uitvoeren, waarbij de pers uitgenodigd wordt, zodat ze kunnen zien hoe alert de politie reageert. Om het 'eerlijk' en 'onverwacht' te houden zullen er lootjes getrokken worden door de medewerkers van de politie om te bepalen welke rol ze in deze training spelen.

Voor zijn aankomst heeft Lee al kennis gemaakt met Jung Do-man, een agent die is gedegradeerd tot verkeersagent. Jung Do-man is zeer strikt met de regels, zelfs voor zijn nieuwe chef wat aan het begin al een grappige scene oplevert.
Lee besluit Jung geknipt is voor de rol van overvaller, waarschijnlijk omdat hij denkt dat Jung voorspelbaar zal zijn wegens zijn obsessie met regels. Maar Jung neemt zijn rol wat serieuzer dan gedacht werd en bereidt zich wel erg goed voor.....

Naast de humor (en er zitten echt een paar hele goede droge grappen in) is er ook hier weer een flinke prik naar de invloed van de media, en daarnaast natuurlijk naar de politie die er niet echt best vanaf komt.

Jung Jae-Young is meesterlijk als de stoicijns overkomende Jung Do-man, die toch ook een man met gevoel blijkt te zijn.

Waar blijft de blu-ray!

martwout
01-10-2013, 07:36
Top of the Lake (2013) (miniserie van 7 delen) 9/10

Bedankt voor de tip. Ik zie dat Film1 deze maand deze miniserie ook gaat uitzenden. Ik had hem al omcirkeld.

Ik heb zelf gisteravond de allereerste aflevering van Baantjer gekeken nadat ik de box heb gekocht. Ik vond er toen weinig aan maar raakte gisteravond meteen vastgebeiteld en heb de aflevering helemaal bekeken. Het is niet nieuw meer maar de aflevering is goed opgebouwd. Ik ga voor een 8/10.

rogue
01-10-2013, 17:12
Gutmoning peurejideonteu (a.k.a. Good Morning President) (2009) 7/10


De film volgt een deel van het leven van 3 opvolgende presidenten.

Het eerste deel is veruit het leukste. Het gaat over een president die aan het eind van zijn termijn de hoofdprijs in de loterij wint.
Maar hoe moet hij ermee om gaan? Dankzij een publieke belofte is dat moeilijker dan hij dacht.
Erg grappig uitgevoerd, met Lee Sun-Jae als komisch presidentieel hoogtepunt.

Het tweede gedeelte betreft zijn veel jongere opvolger, gespeeld door ster Jang Dong-Kun. Hij is meer een 'hardliner', maar uiteindelijk met het hart op de juiste plaats. Een redelijk verhaal, niet heel boeiend maar ook niet vervelend, het kabbelt rustig voort.
Datzelfde geldt trouwens voor het derde verhaal, die ik het minste vond.

In deze film krijgen we een andere kant van regisseur Jang Jin te zien; i.p.v. een maatschappijkritische noot is dit meer een reclame voor het ambt van president; hij wil duidelijk laten zien dat ze ook uiteindelijk maar mensen zijn.
Tegelijkertijd kan het ook een blik zijn hoe een president volgens Jang Jin zou moeten zijn: onzelfzuchtig, niet alleen het grote plaatje zien maar ook oog voor het volk / de kleine man hebben, een sterk beleid tegen de buitenlandse invloeden van bijvoorbeeld de VS en Japan, en hopend op een vreedzame, minder rigide beleid tegen Noord Korea.

Pieter R.
01-10-2013, 17:30
Agreed. Toevallig ook pas gezien. Leuke film, vlot qua tempo, redelijk origineel en visueel ook prima in orde. Leuk ook om Michael Cain eens in een ander soort rol te zien.

rogue
01-10-2013, 20:23
Agreed. Toevallig ook pas gezien. Leuke film, vlot qua tempo, redelijk origineel en visueel ook prima in orde. Leuk ook om Michael Cain eens in een ander soort rol te zien.
Michael Caine? Op welke reageer je Pieter ;)?

Jeroen D
03-10-2013, 10:39
Pacific Rim (2013)
Ben na een half uur gestopt met deze film. Dit is echt helemaal niets voor mij, laat ik het daar maar bij laten

The Walking Dead - seizoen 3
De eerste 4 afleveringen gekeken. Beste serie van dit moment, echt geweldig spannend.

rogue
03-10-2013, 12:24
Sseoni (a.k.a. Sunny) (2011) 9/10


Na-mi is een vrouw wiens leven ingedut is qua huwelijk en gezinsleven. Ze ontmoet een vroegere vriendin die stervende is.
Ze gaat de andere vrouwen van hun oude groepje van school zoeken, om nog een keer samen te zijn.

Wat een schitterende, grappige en ontroerende film!

Je moet een bruut zijn, als deze film je niets doet. Er wordt steeds geswitcht tussen heden en verleden, waarin een blik geworpen wordt op het ontstaan van de vriendschappen, de geweldige tijden en problemen op school, ontluikende gevoelens en hoe daarmee om te gaan: kortom, de belevenissen van pubers :).
Erg sympathiek en oprecht in beeld gebracht waardoor je gaat meeleven met de karakters. Nooit gedacht dat een film over een vriendinnengroepje mij zo kon ontroeren.
Daarnaast het heden, waarover ik niet teveel zal verklappen, maar net als in het echte leven, loopt het niet altijd zoals je verwachtte toen je jong was.

Ook een heerlijke soundtrack van de 80's, waarbij het misschien wel scheelt dat ik ongeveer dezelfde leeftijd als de hoofdpersonen ben. Nog een plusje voor de casting; naast het feit dat er niets op het acteerwerkt aan te merken is, zijn de personages uit heden en verleden qua uiterlijk geloofwaardig met elkaar gecast. Dat is toch weleens anders in films...

Een film met een lach en een traan, waarbij je toch uiteindelijk met een heerlijk gevoel weggaat.

En wie of wat Sunny (of Sseoni) is? Dan moet je de film gaan kijken ;).

Deze film zal weleens een bedreiging kunnen vormen voor mijn persoonlijke feel-good movie aller tijden Yeopgijeogin geunyeo (a.k.a. My Sassy Girl).
De blu-ray is alleen in Zuid-Korea en Hong Kong uitgebracht, dus ik ga maar eerst op zoek naar die Koreaanse Limited Edition. En gelukkig is het tot die tijd altijd mogelijk om de film wederom via netflix USA in prachtige kwaliteit te bekijken. De versie op netflix USA is wel de geknipte versie; de blu-ray is de director's cut die blijkbaar zo'n 10 minuten langer is, dus dat is al een reden om die sowieso aan te schaffen.

kruspe
03-10-2013, 16:57
The Walking Dead - seizoen 3
De eerste 4 afleveringen gekeken. Beste serie van dit moment, echt geweldig spannend.

Ik heb seizoen 3 in 2 dagen afgekeken...inderdaad de beste serie van dit moment!

navarone
03-10-2013, 21:09
Vandaag en gisteren gekeken: Samson and Delilah (1949) en Shane op blu-ray.
Tot mijn grote verbazing in Nederland uitgebracht, want er wordt helaas nog
maar zelden iets uit die periode hier uitgebracht.

Joda
04-10-2013, 18:09
Gravity *****

Fantastische film. Een unieke filmervaring wat voornamelijk te danken is aan het innovatieve camerawerk. De camera is volledig los van een vaste ondergrond wat een gevoel van gewichtsloosheid en desoriëntatie geeft. Ik had nergens het gevoel dat ik naar special effects zat te kijken, het was allemaal ontzettend realistisch. Het gebruik van sound effects en muziek is ook geweldig gedaan. Er wordt namelijk veel gebruik gemaakt van stiltes, omdat de ruimte geen geluid kan dragen, en dit wordt op hele mooie manier door de soundtrack ingevuld. Ga dit zien in IMAX, je zult er geen spijt van krijgen. Ook een van de weinige films waar 3D echt wat toevoegt.

Franklin1975
04-10-2013, 18:40
Gisteren Prisoners gezien, die nieuwste filmhit met o.a. Hugh Jackman en Jake Gyllenhaal in de hoofdrol. Een film die op IMDb een waardering van 8,2 of 8,3 krijgt en dit is dik en dik verdiend.

Fims waarin een of meerdere kinderen na het buitenspelen plotsklap verdwijnen en de ouders van de vermiste kinderen voor politieagent gaan spelen als de echte agenten in hun ogen geen resultaat boeken, is ongetwijfeld vaker verfilmd, maar deze drama zit desondanks geweldig goed in elkaar en voel je je ook echt verbonden met de personages, zowel met de slachtoffers als de beoogde daders.

n van de toppers van dit jaar!

8,2/10

Martin Z.
05-10-2013, 00:20
Gisteren Prisoners gezien, die nieuwste filmhit met o.a. Hugh Jackman en Jake Gyllenhaal in de hoofdrol. Een film die op IMDb een waardering van 8,2 of 8,3 krijgt en dit is dik en dik verdiend.

Fims waarin een of meerdere kinderen na het buitenspelen plotsklap verdwijnen en de ouders van de vermiste kinderen voor politieagent gaan spelen als de echte agenten in hun ogen geen resultaat boeken, is ongetwijfeld vaker verfilmd, maar deze drama zit desondanks geweldig goed in elkaar en voel je je ook echt verbonden met de personages, zowel met de slachtoffers als de beoogde daders.

n van de toppers van dit jaar!

8,2/10

Zeker wel een aanrader inderdaad (y)

TheGodfather
06-10-2013, 13:15
Eergisteren in de bios gezien:

You`re Next (http://www.imdb.com/title/tt1853739/?ref_=fn_al_tt_1)
Tijdens een familie reunie wordt de familie van buitenaf aangevallen. De aanvallen komen onverwachts en lijken ook totaal willekeurig te gebeuren. Ze doen er dan ook alles aan om de aanvallen af te slaan.
Een geinige horror film met een aantal leuke schrik momenten maar nergens wordt het echt eng. Er zit wel genoeg gore in om het leuk te houden maar het grote minpunt is dat je al ongeveer halverwege te zien krijgt hoe de vork in de steel zit. Dat haalt de spanning er uit waardoor de film toch enigzins doodbloed.
En dat is jammer, want er zit genoeg potentie in het verhaal.

7,0/10

theregiment
06-10-2013, 16:58
Gravity
Geweldige film en een van de weinige films die in (imax) 3D helemaal geweldig zijn. Het 3D effect voegt daadwerkelijk iets toe!
Genoten van begin tot eind, spanning en sensatie. Super camerawerk en super special effects met shots van 10min+ zonder ook maar een enkele keer in het shot te knippen!

Geen fan van Sandra maar ze heeft me niet geïrriteerd in deze prent!


Perfect, nee. Maar toch een 4a4.5 uit 5 sterren!

Jeroen D
07-10-2013, 10:46
Zodiac (2007, David Fincher)

Wat een film blijft dit toch zeg. Perfectie van begin tot eind.

Joda
07-10-2013, 15:01
Helemaal mee eens. Zodiac is een van mijn favorieten van Fincher, misschien wel de beste.

Jeroen D
07-10-2013, 15:04
Ik vind het de beste van Fincher. Seven komt in de buurt want die is natuurlijk ook grandioos ;)

rogue
07-10-2013, 17:50
Ik vind het de beste van Fincher. Seven komt in de buurt want die is natuurlijk ook grandioos ;)
Helemaal mee eens. Een van de weinige niet sci-fi films waarvan ik alle extra's 2x gezien heb. Er zitten zoveel details in de film, die tevoorschijn komen door de prachtige blu-ray.

Claudio Santulli
07-10-2013, 18:40
Even een vraagje aan alle leden die hier bijdrage aan dit topic. Ik ben altijd op zoek om onze Facebook pagina leuker en diverser te maken, maar vooral een weerspiegeling van onze site en het forum. Nu lees ik jullie soms lange soms korte recensies altijd en zou het leuk vinden om die naast onze eigen recensies zo nu en dan te delen op de Facebook pagina met een verwijzing naar dit topic! Maar niet zonder eerst even te vragen natuurlijk! Eventueel met vermelding van forumalias! Het zal echt niet elke recensie zijn, maar als het een meerwaarde biedt? Wat vinden jullie daarvan?

PS: Overigens kan ik goed begrijpen als iemand daar bezwaar tegen heeft en dat is ook geheel geen probleem. Je kun dat hier, of nog beter per, pm aangeven.

TheGodfather
08-10-2013, 22:11
Boardwalk Empire - Season 3 (http://www.imdb.com/title/tt0979432/episodes?season=3&ref_=tt_eps_sn_3)
Met wat meer drama en iets minder crime dan in de voorgaande seizoen vond ik dit de minste van de drie tot nu toe.
Vond het minder interessant dan, met name, seizoen twee en de karakter ontwikkelingen vielen tegen. Niet alle afleveringen wisten de hele tijd mijn aandacht vast te houden.
Wel ziet het er allemaal nog steeds prachtig uit en is het oog voor detail groot.
Gelukkig maken de laatste twee afleveringen veel goed.
Het blijft een geweldige serie maar ik had eigenlijk gehoopt dat de groei van het tweede seizoen zou worden doorgezet. Dat is helaas niet het geval. Ik hoop dan ook dat seizoen vier qua niveau verder gaat waar het tweede eindigde.

8,5/10

rogue
10-10-2013, 23:19
Eui-roi-in (a.k.a. The Client) (2011) 7/10

De advocaat Kang krijgt een opvallende zaak onder ogen.
Het betreft een man die puur op indirect bewijs wordt aangeklaagd voor de moord op zijn vrouw. Maar het is opvallend hoe fel en snel de politie op de zaak zit, alsof het topprioriteit heeft. Al snel komen er vragen naar boven, zoals: waarom is de politie zo gefocust op de verdachte Han Chul-Min? Wat is er precies gebeurd in het appartement? Is zijn vrouw dood en zoja waar is dan het lijk?

Onderhoudend rechtbankdrama, waarbij we een piepklein kijkje krijgen in het Koreaans rechtsstelsel. In 2008 is het trial-by-jury systeem in Zuid-Korea geintroduceerd (vergelijkbaar met de VS) als test, met de evaluatie in 2013.
Een advocaat kan, voor bepaalde zaken, tijdens de testperiode een verzoek indienen voor een trial-by-jury (het is dus een optie). Het oordeel van de jury heeft geen bindende, maar een adviserende rol voor de rechter. Tijdens de testperiode heeft dit natuurlijk wel een politiek tintje; tijdens de eindevaluatie zal ongetwijfeld gekeken worden hoe vaak het oordeel van de rechter afwijkt van dat van de jury, wat weer zijn weerslag heeft op het vertrouwen van het publiek in het jury systeem.

In deze korte blik zijn er wel zo een aantal verschillen met de VS te zien, zoals 'speeches'van de advocaat en aanklager direct gericht aan de jury tijdens een verhoor. Ook is het, vanwege de aard van Koreanen, wel wat rustiger en meer respectvoller in de rechtszaal dan in de gemiddelde Hollywood film ;).

Ha Jung-Woo die geweldige rollen had in Chugyeogja (a.k.a. The Chaser) en Hwang Hae (The Yellow Sea) is hier in een hele andere rol weer erg geloofwaardig als de advocaat Kang. De beste man speelt de laatste jaren sowieso in enorm veel films, wat een werktempo heeft die man toch...het ijzer smeden als het heet is, denkt hij zeker.

Het eind van de film vond ik zelf niet helemaal bevredigend, wat het cijfer iets drukt. Maar goed, de weg er naar toe was wel goed. En, ik heb weer wat bijgeleerd, dat is nooit vervelend.


Be-reul-lin (a.k.a. The Berlin File) (2013) 7/10

Spionagethriller die zich afspeelt in Berlijn, waarin Noord- en Zuid-Koreaanse agenten recht tegenover elkaar komen te staan.
Nadat een aankoop van wapens door een Noord-Koreaanse man verstoort wordt door een Zuid-Koreaans team, komt er een hele reeks gebeurtenissen die gang, waarbij het goed opletten is wat de motieven van de diverse karakters zijn.

Ook hier is Ha Jung-Woo een grote trekker van de film, in zijn rol als Noord-KOreaanse spion die in een situatie belandt met een onmogelijke keuze. En natuurlijk Jeon Ji-hyun (o.a. Yeopgijeogin Geunyeo a.k.a. My Sassy Girl en Daisy), die blijkbaar nu Gianna Jun heet, in een kleinere rol als zijn vrouw; zij is altijd goed te verteren. Al ligt deze rol wel wat dichterbij eerdere werk dan haar laatste rol in Dodookdeul (a.k.a. The Thieves).

Een film waarin de Noord-Koreanen weer eens niet echt positief voorgesteld worden, al is het niet zo erg als bij zo'n film als White House Down ;).

Veel spanning, sterke actie (vooral de mano-a-mano gevechten zijn geweldig om te zien!) en een goed doordacht verhaal; geen wonder dat het grote hit was in Zuid-Korea zelf. Maar dit zal toch ook wel een meer international publiek moeten aanspreken.

Jordy van Buel
11-10-2013, 09:02
Boardwalk Empire - Season 3 (http://www.imdb.com/title/tt0979432/episodes?season=3&ref_=tt_eps_sn_3)
Met wat meer drama en iets minder crime dan in de voorgaande seizoen vond ik dit de minste van de drie tot nu toe.

8,5/10

Opmerkelijk, vond het persoonlijk het beste seizoen tot nu toe met het gevaar dat het karakter Rosetti met zich meebrengt, zeer veel memorabele scènes.

Werner
11-10-2013, 10:56
Gisteren The Walking Dead 3 uitgekeken. Spannend tot het laatst.

Jeroen D
11-10-2013, 11:08
Gisteren The Walking Dead 3 uitgekeken. Spannend tot het laatst.

Ben nu bij aflevering 13...............wat een serie zeg !!! Zondag begint het 4e seizoen.

rogue
11-10-2013, 22:57
Doenjang (a.k.a. The Recipe) (2010) 8/10

Ik ben toch wel behoorlijk gecharmeerd van deze film, die qua zoektocht wat weg heeft van een sprookje.

Het is wel een apart verhaal. Een medewerker van de tv hoort van een vreemd geval, waarbij een ter dood veroordeelde als laatste wens heeft om een bepaald soort stoofpot (Doenjang) te eten. Hij gaat op zoek; waarom is die stoofpot zo bijzonder en waar komt het vandaan?

Het vormt de opmaat voor een aantal prachtige beelden en een mooi, sprookjesachtig verhaal naar de herkomst van de stoofpot.

Misschien vreemd om te zeggen, maar je ziet bijna dat er een vrouw achter de film zit (regisseuse Lee Seo-Goon); de film is met heel veel gevoel en liefde gemaakt, dat straalt er vanaf.


Peon-chi-le-i-di (a.k.a Punch Lady) (2007) 5/10

Poeh, je moet wel een erg rijke fantasie hebben, wil je deze film geloofwaardig vinden...

Het verhaal gaat over de vrouw van een mixed martial arts kampioen, die thuis niet veilig is voor haar man, die nogal losse handjes heeft. Na een tijd gedwee alles ondergaan te hebben, is de maat vol als haar tienerdochter ook niet meer veilig is.

Er is in de film een motief gevonden dat er een beetje met de haren bijgesleept lijkt te zijn, om het vervolg te rechtvaardigen. Helaas is dit mislukt, en wegens de ongeloofwaardigheid is het vanaf dat moment niet echt meer prettig kijken.

Klein lichtpuntje is nog Park Sang-Wook, die zowel charmant als creepy kan overkomen.

Als statement tegen het huislijk geweld is de film wel geslaagd (hoewel niet met een realistische oplossing); daarom nog een 5.

rogue
11-10-2013, 23:29
Wan-Deuk-i (a.k.a. Punch) (2011) 7/10

Geslaagd drama over een puber, die het makkelijk heeft (welke puber wel?). Naast het feit dat zijn moeder niet kent sinds hij een baby was, heeft hij een gebochelde vader die de kost verdient in een soort variété als danser en clown.
Hij is eenling geworden met 1 talent: hij weet hoe hij rake klappen kan uitdelen. Door een van zijn leraren (mooie rol van Kim Yun-Seok) wordt hij langzamerhand wat uit zijn isolement getrokken.

Het is onmogelijk om niet mee te leven met Wan-Deuk, die niete bepaald in een gespreid bedje terecht is gekomen. Ik vond de film wel net iets te lang om een hoger cijfer te geven, maar dat mag geen reden zijn om 'm niet te bekijken.

Claudio Santulli
12-10-2013, 13:16
Even een vraagje aan alle leden die hier bijdrage aan dit topic. Ik ben altijd op zoek om onze Facebook pagina leuker en diverser te maken, maar vooral een weerspiegeling van onze site en het forum. Nu lees ik jullie soms lange soms korte recensies altijd en zou het leuk vinden om die naast onze eigen recensies zo nu en dan te delen op de Facebook pagina met een verwijzing naar dit topic! Maar niet zonder eerst even te vragen natuurlijk! Eventueel met vermelding van forumalias! Het zal echt niet elke recensie zijn, maar als het een meerwaarde biedt? Wat vinden jullie daarvan?

PS: Overigens kan ik goed begrijpen als iemand daar bezwaar tegen heeft en dat is ook geheel geen probleem. Je kun dat hier, of nog beter per, pm aangeven.


In navolging van dit bericht heb ik er één gedeeld. Met dank aan Rogue en op verzoek anoniem.
Zie http://www.facebook.com/dvd.nl

rogue
12-10-2013, 15:26
Anoniem is online natuurlijk een relatief begrip :lol:, maar goed, kwaad zal het ook niet kunnen ;)...

rogue
12-10-2013, 16:01
Hanyo (a.k.a. The Housemaid) (2010) 7/10

Eun-yi komt als hulpje in huis van een gefortuneerd echtpaar, van wie de vrouw in verwachting is een tweede en derde kind (een tweeling dus ;)).
Terwijl haar relatie met de vrouw vanaf het begin niet lekker loopt wegens haar superieure en hooghartig gedrag, gaat haar relatie met de man des huizes een hele andere kant op, met uiteindelijk grote gevolgen.

Een redelijk seksueel expliciete film voor Koreaanse begrippen; niet alleen in beeld maar ook in de dialogen (als de vertaling tenminste juist was).

De film ziet er wel stijlvol uit; er is duidelijk veel moeite besteed aan een mooie positionering van de shots. Er zitten dan ook enkele prachtige shots tussen; ik noem er twee: de scene met de man in het midden, met links zijn vrouw voor de make-up spiegel en rechts Eun-yi die het bad schoonmaakt. Een prachtige tegenstelling. Of het shot met de auto op de laan met hoge bomen, op een aparte hoogte gefilmd, ook een prachtig beeld.

De film is blijkbaar een remake van de gelijknamige film uit 1960, die ik helaas niet heb gezien.

Stephan Nobelen
12-10-2013, 16:05
​Jurassic Park

Al ontelbare keren gezien op vhs, dvd en nu ook voor de eerste keer op bluray in 3D.

3D was aardig gedaan en de SFX zien er in HD nog altijd prima uit. Je zou haast niet zeggen dat dit al een film van 20 jaar oud is.


Ik geniet iedere keer weer van de spanning door de losgeslagen dino`s. Al irriteer ik me soms wel wat aan bepaalde typetjes in de film zoals Hammond (heeeuuull errug naief) en Tim.


Buiten dat: Chapeau voor deze klassieker!

8/10

TheGodfather
14-10-2013, 22:17
Opmerkelijk, vond het persoonlijk het beste seizoen tot nu toe met het gevaar dat het karakter Rosetti met zich meebrengt, zeer veel memorabele scènes.

Rosetti was inderdaad een cool karakter met veel memorabele scenes maar wel vaak net wat te overdreven. In het vierde seizoen is dat tot nu toe een stuk minder, vind het ook beter tot nu toe.

Franklin1975
15-10-2013, 19:12
Safety Not Guaranteed (2012)

Pas geleden las ik ergens een aanbeveling voor deze film en nu ik hem gezien hebt snap ik waarom. Al leek het daar in het begin niet op. Een simpel verhaaltje over een tijdschrift uit Seattle waarbij ze op een aparte advertentie uit een krant stuiten en een medewerker er met twee stagiares proberen hier een artikel uit te krijgen.
Een film over een man van tegen de 40 die een partner zoekt om mee terug in de tijd te reizen, ontvouwd zich gaandeweg als een erg mooie, lieve en sympatieke film die mij een beetje aan de moderne meesterwerk Another Earth doet denken. SNG is minder klein en intiem, maar is ook een film waar ik een warm gevoel van krijg en graag vaker wil zien.

8,3/10

TheGodfather
17-10-2013, 21:34
Afgelopen dinsdag in de sneak:

Blood Ties (http://www.imdb.com/title/tt1747958/?ref_=fn_al_tt_1)
Het verhaal van twee broers: de één (Clive Owen) is crimineel en heeft er net een jarenlange gevangenis opzitten, de ander (Billy Cudrup) is een politie agent die er voor heeft gezorgd dat de nieuwe partner van z`n ex in de gevangenis beland.
Het is dat er acteurs van vandaag de dag in spelen, anders zou je zo kunnen denken dat Blood Ties een politie thriller uit de jaren `70 is. Alles doet aan films als The French Connection denken, alleen is deze wat trager. Met een speelduur van twee uur en 24 minuten is het een lange film en dus traag. Toch is het geen moment saai. Zowel het verhaal als het visuele gedeelte weten de hele tijd te boeien. Het verhaal is sterk (al is het soms wel wat voorspelbaar) en het acteerwerk van voor Owen erg goed. Daarnaast ziet het geheel er ook prachtig uit. Met een korrelig beeld, lange shots en de algehele manier van filmen en uiterlijk is het een mooie ode aan en aanvulling op de jaren 70 thrillers.
Mooi dat dit soort films ook nog gemaakt worden. Ga er rustig voor zitten en laat het over je heen komen, dan zie je een dijk van een film.

8,0/10

rogue
17-10-2013, 23:00
2 films met Song Kang-Ho.


Ui-hyeong-je (a.k.a. Secret Reunion) (2010) 7/10

Na The Berlin File heb ik weer een film gekeken met een spionnenstrijd tussen Noord- en Zuid-Korea.

Song Kang-Ho heeft de rol van Lee Han-Kyu, die de leiding heeft over een team bij de NIS, die zich bezig houdt met het opsporen van spionnen. Hij krijgt een geheime tip omtrent de locatie van de volgende 'hit' van de befaamde Noord-Koreaanse spion 'Shadow'. Hij besluit geen back-up op te roepen, maar alleen met zijn eigen team er op af te gaan, wat grote gevolgen heeft.

De film is grofweg in 2 stukken te hakken, waarbij, na en actievolle eerste stuk, het grootste tweede stuk meer ingaat op de personages en het spel dat ze spelen, met ieder een eigen geheime agenda.

Je hebt al snel een idee welke kant het op gaat, maar door de prachtige rollen van de altijd overtuigende Song-Kang-Ho en de koele Gang Dong-Won verveelt het geen moment. En niet te vergeten Jeon Kuk-Hwan, die vaak kleine rolletjes heeft in veel bekende films, maar hier toch wel exceleert als de koelbloedige (en op zijn tijd humoristische) 'Shadow'.

Klein minpuntje is het einde, dat had van mij echt anders gemogen.



Uahan Segye (a.k.a. The Show Must Go On) (2007) 8/10

Opnieuw Song Kang-Ho in een glansrol als de gangster Kang In-Gu. We krijgen meteen een onderdeel van zijn 'werk' te zien, en dat zal vaker tijdens de film gebeuren.

Maar hij is niet alleen de harde gangster; hij heeft ook een groot hart voor zijn familie. Dat laat hij helaas niet altijd op de juiste manier zien, voorbeeld is zijn oplossing om de leraar van zijn dochter om te kopen. Dat gebeurt deels met een coupon voor een stripclub, vanuit zijn 'gangsterwereld' zal dit een hele normale gedachte zijn, maar helaas werkt het in de gewone wereld soms wat anders :).

Kang wil op een of andere manier uit zijn huidige gangsterleven stappen en een 'normaal' leven gaan leiden, compleet met een droomhuisje. Maar dat is helaas niet zo makkelijk....sterker nog: zijn leven wordt steeds complexer, deels door zijn eigen acties, deels door omstandigheden waar hij geen enkel vat op heeft. Hoe komt hij hieruit?

Song Kang-Ho blaast je van je stoel af, zo goed is hij hier. Soms hard en bijna onverschillig, en het volgende moment druipt de hulpeloosheid er weer van af.
Geweldig.

Oudlid_X5
19-10-2013, 12:37
Afgelopen dinsdag in de sneak:

Blood Ties (http://www.imdb.com/title/tt1747958/?ref_=fn_al_tt_1)
Het verhaal van twee broers: de één (Clive Owen) is crimineel en heeft er net een jarenlange gevangenis opzitten, de ander (Billy Cudrup) is een politie agent die er voor heeft gezorgd dat de nieuwe partner van z`n ex in de gevangenis beland.
Het is dat er acteurs van vandaag de dag in spelen, anders zou je zo kunnen denken dat Blood Ties een politie thriller uit de jaren `70 is. Alles doet aan films als The French Connection denken, alleen is deze wat trager. Met een speelduur van twee uur en 24 minuten is het een lange film en dus traag. Toch is het geen moment saai. Zowel het verhaal als het visuele gedeelte weten de hele tijd te boeien. Het verhaal is sterk (al is het soms wel wat voorspelbaar) en het acteerwerk van voor Owen erg goed. Daarnaast ziet het geheel er ook prachtig uit. Met een korrelig beeld, lange shots en de algehele manier van filmen en uiterlijk is het een mooie ode aan en aanvulling op de jaren 70 thrillers.
Mooi dat dit soort films ook nog gemaakt worden. Ga er rustig voor zitten en laat het over je heen komen, dan zie je een dijk van een film.

8,0/10

De film is na Cannes ingekort tot 122 minuten. Lijkt me sterk dat je de 144 minuten versie hebt gezien. Vond de film zelf heel doorsnee ...

Pieter R.
19-10-2013, 13:34
Panic Button

Redelijk origineel gegeven, gebaseerd op social media en het feit dat mensen de meest rare dingen kijken op youtube enzo. Maar de karakters ontwikkelen zich nergens, het 2e deel van de film is gewoonweg zwak. Acteren: matig. Alleen: qua spanning blijf je wel kijken. Je wilt toch weten hoe het afloopt (zeer voorspelbaar blijkt dan achteraf)

Pieter R.
20-10-2013, 19:18
Starbuck

Leuke, positieve Franse film. Origineel qua verhaal, degelijk qua acteren enz. Een man die financiele problemen heeft komt erachter dat het ziekenhuis waar hij 'gedoneerd' heeft een grote fout heeft gemaakt. Over de 500 zonen en dochters zijn naar hem op zoek omdat hij de biologische vader is...

Pastichio Rocker
21-10-2013, 02:12
Stoker (http://www.imdb.com/title/tt1682180/)

Innocence Ends... Het Amerikaanse debuut van Park Chan-wook, de regisseur van Aziatische toppertjes zoals Oldboy en Sympathy for Mr./Mrs. Vengeance. Naargeestig filmpje over oom Charlie (Matthew Goode), die na lange afwezigheid terugkeert naar zijn rouwende familie, omdat zijn broer een auto-ongeluk heeft gehad. Hij heeft vooral een ongezonde interesse in zijn ietwat vreemde en a-sociale nichtje (Mia Wasikowksa). Maar oom Charlie zelf blijkt ook niet te zijn wie hij zegt dat hij is...

Ja, dit weer eeen echte Park. Vreemde, vaak dromerige beelden en supergestileerd. Prachtige cinematografie, goed geacteerd en een meesterlijke soundtrack van Clint Mansell (The Fountain, Black Swan). Het verhaal is neergepend door Mr. Prison Break Wentworth Miller. De basis van het verhaal is redelijk simpel, maar Park zorgt er met zijn regie voor dat het genoeg diepte krijgt. Het verhaal is traag en blijft vooral mysterieus, bijna Hitchcockiaans. Mensen die graag wat tempo in hun films hebben kunnen dan ook beter wegblijven. Ik heb me in ieder geval weer kostelijk vermaakt!

IMDb: 6.9/10
Ik: 8.0/10

johnmackie
21-10-2013, 07:27
Gravity!! Awesome movie..


http://www.jogarcasinoonline.org/ (http://www.jogarcasinoonline.org/)

rogue
21-10-2013, 18:57
Gwanghae, Wangyidoen namja (a.k.a. Masquerade) (2012) 8/10


Mooi kostuumdrama, dat zich ergens in de 17e eeuw afspeelt.

De wrede, strenge koning vreest voor een aanslag op zijn leven. Er wordt een sympathieke dubbelganger gevonden in de vorm van een artiest/clown. Hij moet enkele simpele talen van de koning waarnemen. Maar als de koning echt ziek wordt, moet deze dubbelganger plotseling alle taken overnemen, waarbij maar 2 andere personen de waarheid mogen weten.

Maar kan hij dit doen zonder dat iemand de veranderingen waarneemt, zelfs degene die wat dichterbij de koning staan zoals de koningin? Hoe gaat hij om met het leven als een koning, waarbij je zelfs niet je eigen billen hoeft af te vegen? En hoe gaat hij om met alle intriges aan het hof, waarbij er constant politieke en gevaarlijke spelletjes gespeeld worden?
Het lijkt een kwestie van tijd voordat zijn eigen, zachtere aard boven komt drijven.

Het gegeven van een dubbelganger inzetten voor iemand met een hooggeplaatste functie is niet origineel; het verhaal is dan ook afgeleid van het boek van Mark Twain "The Prince and the Pauper". Maar ook in de filmwereld is het al vele malen toegepast, denk aan films zoals Kagemusha, Dave en The Devil's Double.

De uitvoering is wel schitterend; mooie sets, prachtige kleurige kledij, alles voelt authentiek aan. Dit alles levert een erg mooi plaatje op.
Verrassend genoeg zit er, in tegenstelling tot de meeste kostuumdrama's, ook de nodige humor in. Zeker in de eerste helft van de film, later in de film wordt het ietje grimmiger, maar zonder door te slaan.

Een mooie dubbelrol van Lee-Byung-Hun, die zowel de koning als de artiest/clown speelt. Beide doet hij zeer overtuigend, waarbij hij moeiteloos zonder teveel maniertjes kan switchen.



7beonbangui Seonmool (a.k.a. Miracle in Cell No. 7) (2013) 8/10


Het verhaal gaat over de licht verstandelijk gehandicapte Yong-Goo, die zijn dochter opvoedt. Zijn dochter is alles voor hem, het licht in zijn leven. Maar dan wordt hij beschuldigd en onbegrijpelijk snel veroordeeld voor de moord op de dochter van een politiecommissaris.
Hij komt terecht in een cel met vogels van diverse pluimage, waaronder een gangster en een fradeur. Daarnaast heeft hij vanaf het begin een vijand in de gevangenisdirecteur, die daar persoonlijke redenen voor heeft. Deze gevangenis wijkt wel wat af dan wat we hier gewend zijn; het ziet er allemaal niet zo erg uit, al is privacy blijkbaar wat minder een issue.

Door Yong-Goo's beperkingen kan hij maar moeilijk vatten wat er gebeurd is. Hij maakt zich wel ernstig zorgen over zijn dochter, hoe kan hij haar bereiken? Er komt een (misschien ongeloofwaardige) oplossing....

De film is veel luchtiger dan bovenstaande misschien laat vermoeden; de ontwikkelingen, zoals hoe zijn celgenoten omgaan met een kindermoordenaar in hun cel, worden met humor benaderd.

En dan Yong-Goo en zijn dochter. Heel ontroerend, misschien des te meer als je zelf kinderen hebt.
Natuurlijk wordt er door de montage en de muziek op je gevoel ingespeeld en bij sommige mensen zal spontaan het glazuur uit het tanden afbreken vanwege de zoetigheid, maar er zitten scenes in die zelfs de grootste zuurpruim wat moeten doen. Ik ben er blijkbaar sowieso wel gevoelig voor, dat blijkt weer uit de hoge score.

Daarnaast is er gewoon een hele goede cast, zoals Ryoo Seung-Ryong als Yong-Goo (wat een transformatie t.o.v. Gwanghae, Wangyidoen namja) en Oh Dal-Su die de komische show steelt als de op het eerste gezicht brute gangster.

Ik ben niet blind voor sommige hiaten (zoals geen informatie over de moeder van het kind?) en het soms tarten met de wetten der logica, maar de film veegt die simpelweg allemaal van tafel af met de heerlijke humor, de oprechte emotie en de aandoenlijke karakters. Het is zo goed als onmogelijk om niet mee te leven met de film.

De film was een megahit in het thuisland en het is niet moeilijk om te zien waarom.

TheGodfather
21-10-2013, 22:00
De film is na Cannes ingekort tot 122 minuten. Lijkt me sterk dat je de 144 minuten versie hebt gezien. Vond de film zelf heel doorsnee ...
Dat kan best maar de film begon net na 21.00uur en om 23.40uur gingen we naar buiten, dus zonder 10-15 minuten pauze is dat toch echt om en nabij 144 minuten ;)

martwout
22-10-2013, 06:38
Gisteravond Die Hard 5 oftewel A Good Day to Die Hard gezien. De film is inderdaad de zwakste van de serie. Ik vond deel 4 al minder maar 5 gaat nog een stap verder. Het verhaal bevat m.i. een aantal gaten. Twee voorbeelden. De eerste is de verbazing van Jack dat er Uranium in de kluis ligt. Voor iemand die bij de CIA werkt en eerder uitlegde hoe Komarov en Chagarin vijanden werden nadat ze bezig waren met verrijkt Uranium. Dan is de reactie van Jack erg verbazingwekkend.. Het tweede voorbeeld waarin Komarav ineens de boef bleek te zijn terwijl het nooit zo bleek vond ik lachwekkend. Zeker aangezien de reden nooit verder werd uitgelegd. Het kwam niet verder dan dat het geld zou zijn. Het kwam bij mij over als we hebben een twist nodig om het verhaal te kunnen afronden. Verder vond ik twee scenes te lang en ze hadden beide last van hetzelfde euvel. Het gaat om de scene waarin Jack en John naar de reactor rijden en dat ze de wapens uit de auto pakken. In beide scene's was de dialoog m.i. te lang. Op een gegeven moment bleven ze hetzelfde vertellen terwijl het al was gezegd. Het kwam bij me over alsof de tijd vol moest. Ik vond wel de humor van John aanwezig.

Conclusie: een magere 6. En dat is alleen als ik de film los zie van de reeks en de humor nog aanwezig is. Anders was het een dikke onvoldoende.

Ik hoop dat een eventuele deel 6 beter wordt anders mogen ze van mij stoppen.

Oudlid_X5
22-10-2013, 15:34
Dat kan best maar de film begon net na 21.00uur en om 23.40uur gingen we naar buiten, dus zonder 10-15 minuten pauze is dat toch echt om en nabij 144 minuten ;)
Nergens zal de langere versie uitgebracht worden. Heb daar vorige week nog contact over gehad met de distributeur uit de Benelux. Ook op hun site de korte versie:

http://lumierefilm.nl/nl-nl/blood-ties

rogue
25-10-2013, 08:10
The Walking Dead seizoen 2 5/10

Ik wil deze serie goed vinden, maar het lukt maar niet.

Waarom niet? Op zich wordt er ruim voldoende aandacht aan de ontwikkeling van de karakters, met daarnaast een lekker stukje gore op zijn tijd, waarbij de zombies er geweldig uitzien.

Maar het grote probleem is: ik geef helemaal niets om de personages. En dat is bij een serie die zich dan zo focust op de onderlinge relaties funest.
Het kijken van de serie wordt dan een voortslepende gebeurtenis, waarbij je zit te wachten tot er maar weer een zombie opduikt, aangezien de rest je niet boeit. In het eerste seizoen werd dit nog wat verbloemd door de korte duur, maar nu ontkom je er niet aan. Zou er bijvoorbeeld iemand van de mani cast doodgaan, dan zou dat normaal gesproken een grote schok opleveren. Maar nu is het gevoel: wat maakt het uit.

Helaas, misschien probeer ik het derde seizoen nog, maar ik vrwacht er niet veel meer van. Erg jammer.

TheGodfather
29-10-2013, 21:51
Nergens zal de langere versie uitgebracht worden. Heb daar vorige week nog contact over gehad met de distributeur uit de Benelux. Ook op hun site de korte versie:

http://lumierefilm.nl/nl-nl/blood-ties

Baas boven baas :lol: :lol: heerlijk die welles-nietes spelletjes. Hoe verklaar je dan de tijd die de film in de sneak duurde? ;)

On-topic dan maar:

Gravity (http://www.imdb.com/title/tt1454468/?ref_=fn_al_tt_1)
Met slechts twee acteurs in een leeg universum weet Alfonso Cuarón één van de meest intense bioscoopervaringen van de laatste jaren op het scherm te toveren. De 3D techniek die wordt gebruikt geeft je echt het gevoel een ruimte wandeling te maken. Dichterbij dan dit zullen de meeste van ons dan ook niet komen. De effecten zijn fantastisch, het ziet er allemaal levensecht uit.
Beklemmend door de manier waarop vooral de eerste helft van de film is geschoten en de geluidsmontage en -design zit je met zweterige handjes te kijken. Het acteerwerk van Sandra Bullock, die de wanhoop fantastisch overbrengt, heeft daar een groot aandeel in.
Het is jammer dat dat niveau van het eerste uur niet tot het einde wordt vast gehouden. Het laatste half uur zakt het verhaal te ver in om tot een bevredigend einde te kunnen komen. Het is veel te overdreven en compleet over the top. Ontzettend jammer dat een film die voor het grootste deel zo geniaal is op zo`n manier afloopt.

9,0/10

Erwin_W
30-10-2013, 12:04
The Walking Dead seizoen 2 5/10

Ik wil deze serie goed vinden, maar het lukt maar niet.

Waarom niet? Op zich wordt er ruim voldoende aandacht aan de ontwikkeling van de karakters, met daarnaast een lekker stukje gore op zijn tijd, waarbij de zombies er geweldig uitzien.

Maar het grote probleem is: ik geef helemaal niets om de personages. En dat is bij een serie die zich dan zo focust op de onderlinge relaties funest.
Het kijken van de serie wordt dan een voortslepende gebeurtenis, waarbij je zit te wachten tot er maar weer een zombie opduikt, aangezien de rest je niet boeit. In het eerste seizoen werd dit nog wat verbloemd door de korte duur, maar nu ontkom je er niet aan. Zou er bijvoorbeeld iemand van de mani cast doodgaan, dan zou dat normaal gesproken een grote schok opleveren. Maar nu is het gevoel: wat maakt het uit.

Helaas, misschien probeer ik het derde seizoen nog, maar ik vrwacht er niet veel meer van. Erg jammer.

Ik kan helemaal in jouw opmerking vinden... seizoen 3 is al iets beter dan 2, maar seizoen 4 is net begonnen en maakt een hele hoop goed. Alle afleveringen van dit seizoen vind ik tot nu toe geweldig!

TheGodfather
31-10-2013, 21:00
Gisteren:

Evil Dead (2013) (http://www.imdb.com/title/tt1288558/?ref_=fn_al_tt_1)
Zoals bij veel horror remakes het geval is haalt ook deze nieuwe versie het niet bij de oude. Toch is deze remake anders dan bijvoorbeeld die van The Texas Chainsaw Massacre en A Nightmare on Elm Street: deze is wel degelijk kijkbaar.
Op zichzelf is het een geinige, op momenten creepy en vooral erg gore film. Het bloed spat van het scherm en de schrikmomenten werken het grootste deel van de tijd goed. De knipogen naar Raimi`s film zijn erg tof. Wel is het acteerwerk vaak erg matig.
Nergens meet hij zich dus met origineel maar al met al is het wel ok. Blijf trouwens wel zitten tijdens de end credits en kijk ze helemaal uit.

7,3/10

En vanavond is er natuurlijk maar één film die je kunt kijken:
Halloween (http://www.imdb.com/title/tt0077651/?ref_=fn_al_tt_1)
Traditie om deze met Halloween te kijken. Heeft nog steeds niets van z`n kracht (die vooral ligt in het ontbreken van een uitleg over Michael Meyers en het feit dat hij niet spreekt) verloren, nog altijd even spannend en eng. Scream queen Jamie Lee Curtis is een genot en de score maakt het geheel af.
De beste horror allertijden wat mij betreft.

9,5/10

Jordy van Buel
01-11-2013, 12:01
En vanavond is er natuurlijk maar één film die je kunt kijken:
Halloween (http://www.imdb.com/title/tt0077651/?ref_=fn_al_tt_1)
Traditie om deze met Halloween te kijken. Heeft nog steeds niets van z`n kracht (die vooral ligt in het ontbreken van een uitleg over Michael Meyers en het feit dat hij niet spreekt) verloren, nog altijd even spannend en eng. Scream queen Jamie Lee Curtis is een genot en de score maakt het geheel af.
De beste horror allertijden wat mij betreft.

9,5/10

Gisteren ook zitten kijken en hij blijft verbazingwekkend goed overeind inderdaad. Het verhaal is dermate simpel dat het gewoon een erg prettige film is om te zien; goede spanningsboog, goed camerawerk, ja een uitstekende slasher.

Jeroen D
01-11-2013, 12:38
Toch is deze remake anders dan bijvoorbeeld die van The Texas Chainsaw Massacre en A Nightmare on Elm Street: deze is wel degelijk kijkbaar.


De remake van The Texas Chainsaw Massacre is niet kijkbaar ? Man, die is beter dan het origineel en 1 van de beste horrors ooit (y)

peptalk
01-11-2013, 16:04
De remake van The Texas Chainsaw Massacre is niet kijkbaar ? Man, die is beter dan het origineel en 1 van de beste horrors ooit (y)

Bedoel je dan Texas Chainsaw: http://www.imdb.com/title/tt1572315 ?

Wieba
01-11-2013, 17:28
Michael Meyers

ff nitpicken hoor, maar tis Michael Myers zonder de e. ;)


Bedoel je dan Texas Chainsaw: http://www.imdb.com/title/tt1572315 ?

Denk dat Jeroen deze bedoelt www.imdb.com/title/tt0324216 (http://www.imdb.com/title/tt0324216/)

Jeroen D
01-11-2013, 18:21
Die bedoel ik Wieba. De versie met Jessica Biel.

Ik vind dat die film heel erg onderschat word...........ik weet dat weinig mensen dit met me eens zijn maar dat mag van mij ;)

kruspe
01-11-2013, 20:22
Die bedoel ik Wieba. De versie met Jessica Biel.

Ik vind dat die film heel erg onderschat word...........ik weet dat weinig mensen dit met me eens zijn maar dat mag van mij ;)

Ik ben het in dit geval helemaal met je eens!
Ik vind hem ook vele malen beter dan het origineel.
Die mag dan misschien wel en cultstatus hebben maar ik vind er geen zak aan.

Fonzie
02-11-2013, 07:58
Blackfish (2013)

10/10

Voor mij is het klaar met Sea World. Naast The Cove en Earthlings (ook zeker bekijken als je Blackfish goed vond) is dit de belangrijkste film die je gewoon moet zien als je een hart hebt voor intelligente dieren in gevangenschap. En niet onbelangrijk, de onvoorspelbaarheid van de dieren waar de trainers dagelijks mee werken. Dodelijke ongevallen en die in de doofpot stoppen? Typisch.... als er maar geld in het laatje komt. Ik heb sowieso een voorkeur voor dit soort documentaires, waarbij nieuwe dingen aan het licht komen. Vond dit zelf een topper, heb 'm ook in de pricewatch gezet.

TheGodfather
02-11-2013, 09:42
De remake van The Texas Chainsaw Massacre is niet kijkbaar ? Man, die is beter dan het origineel en 1 van de beste horrors ooit (y)
Serieus? vind ik zeker niet. Het origineel is geweldig, de remake is IMHO niet meer dan een normale tiener slasher zonder echt eng te worden (zoals ik me `t herinner tenminste, is al een aantal jaren geleden dat ik `m voor het laatst zag)


ff nitpicken hoor, maar tis Michael Myers zonder de e. ;)



oeps

Jeroen D
02-11-2013, 11:40
Serieus? vind ik zeker niet. Het origineel is geweldig, de remake is IMHO niet meer dan een normale tiener slasher zonder echt eng te worden (zoals ik me `t herinner tenminste, is al een aantal jaren geleden dat ik `m voor het laatst zag)

Naar mijn mening is het alles behalve een normale tiener slasher. Het is een behoorlijk brute film...........
Het origineel vond ik altijd heel goed maar als je deze nu weer kijkt.............het doet me helemaal niets meer. De remake is op alle fronten een betere film.

Melzz
02-11-2013, 11:56
Mijn God......wat hier nu weer beweerd wordt....

Marcel den Haan
02-11-2013, 12:18
Ik vind de remake van Texas ook een zeer sterke film. Retespannend soms en lekker smerig. Het is natuurlijk heel filmfanachtig om te zeggen dat het origineel beter is, maar die vond ik op sommige momenten maar saai, langdradig en achterhaald. Mag je niet vinden, laat staan zeggen, als filmfan van veel mensen maar ik vind dat gewoon wel :mrgreen:

Jeroen D
02-11-2013, 12:23
Als je de reacties op imdb leest zijn er veel meer mensen die de remake beter vinden. Het origineel is echt niet zo'n goede film............behoorlijk overschat.

Melzz
02-11-2013, 13:02
Uiteraard is iedereen vrij om zijn voorkeuren te hebben maar om het origineel overschat te noemen is op zn zachtst gezegd een vreemde uitspraak. Een film niet goed vinden staat natuurlijk niet gelijk aan overschat.

Het origineel heeft met zeer weinig middelen (budget) iets totaal unieks gecreëerd. Ook het gebruik van geluid en het vele weglaten, terwijl de kijker echt denkt iets heel bruuts te hebben gezien, is zeer sterk. Die film is van grote invloed geweest op het totale horrorgenre. Dat is gewoon een feit. Alleen om die reden kun je de film niet overschat noemen. Dat de film je niet zo kan bekoren, staat daar los van.

Marcel den Haan
02-11-2013, 15:47
Dat is helemaal waar. De film is zeer belangrijk geweest voor het horrorgenre en daarom inderdaad een klassieker. Maar voor mij heeft de film aan kracht ingeleverd, mede door de veranderde manier van filmen en monteren misschien. Tegenwoordig gaat alles veel sneller. Mooie vergelijking vind ik de originele zwart-witte Night of the Living Dead. Even belangrijk voor het genre, maar ook niet meer van deze tijd. Onder andere ook door de effecten en manier van zombies maken.

Melzz
02-11-2013, 17:29
En zo zie je maar weer hoe iedereen anders tegen film aankijkt. Ik heb zelf totaal geen "last" van tijdperk, zwart-wit of manier van filmen. Ik neig zelfs naar het oudere werk. Ik zag laatst World War Z in de bios. Een film met een miljoenenbudget, A-acteurs, in 3D en flitsende montage. Toch zie ik 100x liever Night of the Living Dead. Staat nog steeds als een huis wat mij betreft. Ik stoor mij ook niet aan traagheid. Ik heb juist het idee dat tegenwoordig veel wordt verbloemd door vele effecten, snelle montage etc. Ik houd trouwens ook echt van old skool effecten. Liever goede grime dan dat het uit de computer komt.

DanielC.
02-11-2013, 18:20
Ik heb gisteren Sleepaway Camp gekeken. En dat was een erg leuke slasher. Er gebeuren constant vreemde dingen en het einde is echt verknipt. gave verrassing!

BigLebowski
02-11-2013, 18:27
@ Melzz: Amen! Hier sluit ik me voor de volle 101% bij aan. Vernieuwingen zijn niet per definitie ook verbeteringen in mijn ogen.

TheGodfather
02-11-2013, 20:59
En zo zie je maar weer hoe iedereen anders tegen film aankijkt. Ik heb zelf totaal geen "last" van tijdperk, zwart-wit of manier van filmen. Ik neig zelfs naar het oudere werk. Ik zag laatst World War Z in de bios. Een film met een miljoenenbudget, A-acteurs, in 3D en flitsende montage. Toch zie ik 100x liever Night of the Living Dead. Staat nog steeds als een huis wat mij betreft. Ik stoor mij ook niet aan traagheid. Ik heb juist het idee dat tegenwoordig veel wordt verbloemd door vele effecten, snelle montage etc. Ik houd trouwens ook echt van old skool effecten. Liever goede grime dan dat het uit de computer komt.
Wat hij zegt... (y)

rogue
02-11-2013, 23:57
Het hoeft niet 'of' te zijn, het kan ook 'en' zijn. Beide zijn genietbaar. Waarom kiezen? Een film wordt nu eenmaal in een bepaald tijdperk gemaakt, met alle invloeden van dat tijdperk. Het is en blijft dan ook lastig om films uit verschillende tijdperken te vergelijken....

martwout
03-11-2013, 12:54
Hij is nog niet op dvd maar ik heb gisteren op TV het laatste deel van De Prooi gezien. Het eerste deel had wat problemen met het op gang komen van de miniserie maar vanaf de tweede helft van deel 1 t/m deel 3 was de serie leuk om te zien. Bokma speelt goed. Wel vond ik de droom en ziekenhuisontsnapping van Groenink niet passen. Als ze dat hadden vervangen door een vergadering met een hoogoplopende ruzie en dan het op non-actief zetten van Groenink gevolgd door het gebruikte einde van de miniserie dan had het beter geklopt. Ik kom uit op een 7.

TheGodfather
03-11-2013, 19:52
Dit weekend gezien:

The Frighteners (http://www.imdb.com/title/tt0116365/?ref_=fn_al_tt_1)
Jackson`s eerste film waarin hij veel computer effecten gebruikt. Na ruim 15 jaar zien die nog steeds goed uit en is de film nog altijd erg genietbaar. Een leuke mix van comedy en horror met Michael J. Fox in de hoofdrol en een coole bijrol voor Jake Busey.

7,5/10

King of New York (http://www.imdb.com/title/tt0099939/?ref_=nv_sr_1)
Abel Ferrara`s sfeervolle vertelling over Frankie White, de grote drugs koning van New York.
Typisch een product van z`n tijd met de (eind)jaren `80 soundtrack en manier van filmen. Het kan misschien dan wat gedateerd aanvoelen maar ik vond `m best goed, vooral het laatste deel is sterk.

7,8/10

BatMotor
05-11-2013, 13:47
Hij is nog niet op dvd maar ik heb gisteren op TV het laatste deel van De Prooi gezien. Het eerste deel had wat problemen met het op gang komen van de miniserie maar vanaf de tweede helft van deel 1 t/m deel 3 was de serie leuk om te zien. Bokma speelt goed. Wel vond ik de droom en ziekenhuisontsnapping van Groenink niet passen. Als ze dat hadden vervangen door een vergadering met een hoogoplopende ruzie en dan het op non-actief zetten van Groenink gevolgd door het gebruikte einde van de miniserie dan had het beter geklopt. Ik kom uit op een 7.
Hier ben ik het wel mee eens. Die Droom scene was flauw. Het leek ook wel alsof je als kijker meedelijden moest krijgen voor groenink. Omdat ze hem zo zielig neerzetten op het eind. Voor de rest een prima serie.

martwout
05-11-2013, 16:35
Monsters University. Een waardig deel 2 met natuurlijk een moraal. Ik kom uit op een verdiende 8.

TheGodfather
05-11-2013, 20:50
Inferno (http://www.imdb.com/title/tt0080923/?ref_=fn_al_tt_1)
Het tweede deel (na Suspiria) in Dario Argento`s Three Mothers trilogy. Anders dan in Suspiria is het tempo hier redelijk laag en bouwt Argento de spanning op tot grote hoogte. De kracht ligt in de combinatie van dat lage tempo, het gebruik van licht en (vooral) schaduw en de mysterieuze schaduwen en silhouetten.
De beeldkwaliteit van de Blue Underground blu-ray onderstreept dit nog eens extra. De kleuren zijn vol, het beeld scherp met veel detail. Dat is met name heel goed te zien in de onderwaterscene helemaal aan het begin. Zo hoort een transfer (en zeker één van een Argento film) uit te zien.
Net niet zo goed als Suspiria maar wel een geweldige film in een net zo geweldige BU uitgave.

9,0/10

BatMotor
06-11-2013, 09:54
Parkland
Een ramp.

Hele slechte film, met verschrikkelijke acteerprestaties.
Het verhaal werd op bfilm achtige wijzen verteld en over sentimenteel.

0,5/5

rogue
08-11-2013, 13:04
Ddongpari (a.k.a. Breathless) (2009) 8/10


Het verhaal gaat om Sang-hoon, die schulden int voor een bedrijf dat geld leent. Dit gaat soms op een zeer grove manier; het geld moet hoe dan ook binnenkomen.
Zijn oude vriend is zijn baas, wat het soms lastig maakt om een goede baas-werknemer relatie te hebben.

Sang-hoon is grof, agressief en kent geen enkel respect, ook niet voor de politie.
Maar, ook dankzij zijn vreemde kennismaking met het meisje Yang-hee, we beginnen ook een andere kant van Sang-hoon te zien.
Yang-hee zelf heeft haar eigen problemen, met het zorgen voor haar geesteszieke vader en een onsympathieke, agressieve broer die steeds geld nodig heeft.

Geen leuke film, dat kan ik voorhand vertellen, het deed me aan Pieta denken, natuurlijk ook vanwege het beroep van de hoofdpersoon, maar ook vanwege de moedeloze sfeer.
Deze ga je niet even als tussendoortje kijken, maar moet je echt voor gaan zitten. Bij vlagen een zeer brute film. Maar ook een film waarbij het eendimensionale masker van Sang-hoon als de brute gangster langzaam begint af te brokkelen, doordat je steeds meer komt te weten hoe hij zo geworden is.

Echt een schitterende rol van Yang-Ik-June, die tevens de debuterend regisseur én de schrijver is. Het is gebaseerd op zijn eigen jeugd, waarin hij te maken had met huiselijk geweld.
En vergeet de rol van Kim Kkobbi die haar toch ingewikkelde personage Yang-hee zeer geloofwaardig neerzet.
Het camerawerk sluit ook mooi aan bij de inhoud, met een schokkende, relaistische stijl.

Bleek, grauw, hopeloos, realistisch: zomaar een paar woorden die de film omschrijven.
Meestal raad je een film die je een 8 geeft wel aan, maar ik weet niet of ik dat met deze ellende kan doen.

Oudlid_X5
08-11-2013, 22:52
Meestal raad je een film die je een 8 geeft wel aan, maar ik weet niet of ik dat met deze ellende kan doen.
Ben blij dat ik je deze film had aangeraden! 8-)

rogue
09-11-2013, 19:30
Ben blij dat ik je deze film had aangeraden! 8-)
Ik uiteindelijk ook ;). Wel een film waarvan ik nu al kan zeggen dat ik 'm nooit meer ga kijken, maar ik heb zeker geen spijt dat ik 'm heb gezien.

TheGodfather
11-11-2013, 21:19
De afgelopen dagen gezien:

Piranha 3D (http://www.imdb.com/title/tt0464154/?ref_=fn_al_tt_6)
Maar dan niet de 3D versie. Kan er kort over zijn: ik heb me er uitstekend mee vermaakt. Lekker bloederig en goor, leuke humor, toffe effecten en een geniaal einde.
Binnenkort Piranha 3DD maar eens checken.

7,0/10

Het Diner (http://www.imdb.com/title/tt2352230/?ref_=fn_al_tt_1)
Naar het boek van Herman Koch. Aangrijpend verhaal dat goed is uitgewerkt en waarin sterk wordt geacteerd. Voor Jacob Derwig in de hoofdrol vond ik heerlijk spelen. Een verschrikkelijk personage, absoluut, maar met briljante one-liners en dialogen.
Er zitten ook een aantal schokkende scenes in waarbij het helemaal stil was in de zaal, heel goed gedaan. En eindelijk was Daan Schuurmans een niet irritant, ook dat mag gezegd worden.
Al met al zeker een bezoekje waard.

8,0/10

Singin` In The Rain (http://www.imdb.com/title/tt0045152/?ref_=nv_sr_1)
Nog steeds één van de beste musicals allertijden. Leuke liedjes met briljante choreografie en een lust voor het oog.
Een mooie ode aan de (stomme) film en de Broadway musical.
De beeldkwaliteit van de blu-ray kan er mee door. Het is mooi opgepoetst en vrij van iedere vorm van beschadiging maar het oogt wel vaak flets. Had het gevoel dat Warner hier niet alles uit heeft gehaald wat mogelijk was.

9,0/10

TheGodfather
14-11-2013, 21:23
Boyz n the Hood (http://www.imdb.com/title/tt0101507/?ref_=fn_al_tt_1)
Eén van de eerste en beste films over het leven in the Hood, in South Central Los Angeles. Met de hulp van een all-star cast met onder andere Laurence Fishburne, Angela Bassett en een goede Cuba Cooding Jr. maakt Singleton een, qua verhaal, tijdloze film over hoe hard het leven in het ghetto is. Qua verhaal tijdloos maar qua beelden, muziek en algehele look zeker ook een typisch product van zijn tijd. Op dat gebied doet het wat gedateerd en moralistisch aan.
Goed voor een hoop copycats en parodieën maar er is maar één origineel,één echte. En die blijft ondanks z`n soms gedateerde feel toch nog altijd sterk overeind.

8,2/10

TheGodfather
16-11-2013, 23:49
About Time (http://www.imdb.com/title/tt2194499/?ref_=fn_al_tt_1)
Tim krijgt van z`n vader te horen dat de mannen in zijn familie een aparte gave bezitten: ze kunnen tijdreizen (alleen naar het verleden,niet naar de toekomst). Eerst is hij huiverig maar nadat hij het een keer heeft uitgeprobeerd komt hij erachter dat het werkt en veel voordelen met zich meebrengt. Hij leert op zo de mooie Mary kennen (Rachel McAdams) en maakt daar ten volle gebruik van, uiteraard geen rekening houdende met de nadelen die er aan zijn gave zitten...
De nieuwste film van Richard Curtis (Love Actually) is een mooie en vermakelijke romantische comedy. Met een cast vol met bekenden, een leading man (Domhnall Gleeson) die geknipt is voor deze rol en een intens mooie Rachel McAdams (voor wie ik een ontzettend groot zwak heb) twee uur lang op het scherm is er veel te genieten. Het verhaal is grappig en bevat veel humor. Maar toch kleven er,zoals bij bijna iedere tijdreis film, wel wat nadelen aan dat tijdreizen. Het grootste euvel hier is dat het, naar mate de film langer duurt, de truc te veel uitgemolken wordt. Je hoopt eigenlijk steeds meer dat het verhaal gewoon eens door loopt in plaats van heen en weer in de tijd te springen. Het haalt het tempo en vooral de flow te erg er uit.
Genoeg te genieten dus maar jammer dat Curtis niet iets meer variatie er in heeft gebracht.

7,3/10

Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (http://www.imdb.com/title/tt0013442/?ref_=nv_sr_1)
Toen ik `m een jaar of 5,6 geleden voor `t eerst zag kon één van Murnau`s bekendste films me eigenlijk helemaal niet bekoren. Vond `m maar saai en langdradig.
Dat was deze keer anders. Nu de Masters of Cinema blu-ray uit is was het een uitgelezen mogelijkheid `m nog eens een kans te geven. Gelukkig dat ik dat heb gedaan, want dit keer beviel de film een stuk beter dan destijds.
Overgoten met een creepy sfeer zijn er genoeg enge momenten die vooral sterk zijn door Murnau`s spel met licht en schaduw. De voor die tijd goede effecten, de atmospherische muziek (die voor de blu-ray in ere is hersteld) en een fantastische rol van Max Schreck als Count Orlock maken het geheel tot een sterke film die hele 95 minuten lang een heerlijke onderhuidse spanning heeft.
Het is, wat mij betreft, zeker niet Murnau`s beste film (hij mag bijvoorbeeld nog niet eens in de,hoe toepasselijk, schaduw staan van Sunrise) maar hij beviel dit keer gelukkig een stuk beter dan bij de eerste kijkbeurt.

7,7/10