PDA

Bekijk de volledige versie : Welke film/serie heb je net gekeken en wat vond je er van? (12)



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24

Marcel v/d H.
19-08-2018, 13:28
P.S. Ik bedoelde overigens met het tweede deel niet Guardians deel 2, maar het tweede deel van Guardians 1, als je dat misschien dacht? ;)
Ik had het zelf over het tweede deel van Guardians 2, en niet het tweede deel van Guardians 1. Dus daar was wel enig sprake van verwarring. Guardians 1 is voor mij de lang geleden om echt inhoudelijk nog naar voren te halen. :)

Marcccc
19-08-2018, 20:30
9895

Zombieland (2009)

Best een amusante horror-komedie, met de nadruk op komedie, maar na 88 minuten speeltijd voelt het toch alsof de makers er iets meer tijd en moeite in hadden moeten stoppen. Het is te weinig horror, te weinig komedie, te weinig plotontwikkeling. Net teveel van niks, eigenlijk. Het is bijna alsof de film het eerste deel van een trilogie is.

Edit: er is schijnbaar een Zombieland 2 onderweg.

JayVay1987
21-08-2018, 15:28
Marvel Cinematic Universe

Afgelopen weekend de MCU-films (exclusief Ant-Man and the Wasp) afgerond. Uitgezonderd Ant-Man heeft geen enkele film me teleurgesteld, al denk ik wel dat Infinity Wars wel wat korter had gekund. Het leek wel of ze de grote finale zo lang mogelijk wilden uitstellen.
Benieuwd hoe ze alles gaan oplossen in de volgende films.

Werner
21-08-2018, 16:29
Ik ben door seizoen 11 van The X-Files heen. Vooral de aflevering Rm9sbG93ZXJz vond ik buitengewoon goed. Ben benieuwd of er nog een twaalfde seizoen aankomt, want voor Gillian Anderson hoeft het allemaal niet meer.

Marcel v/d H.
22-08-2018, 07:34
Ik ben door seizoen 11 van The X-Files heen. Vooral de aflevering Rm9sbG93ZXJz vond ik buitengewoon goed. Ben benieuwd of er nog een twaalfde seizoen aankomt, want voor Gillian Anderson hoeft het allemaal niet meer.
Heb mij er ook nog wel mee vermaakt, maar zou er ook geen problemen mee hebben als het hierbij blijft. Het topniveau wordt al seizoenen niet meer gehaald, om maar helemaal niet te spreken over de dramatische tweede film.

JayVay1987
27-08-2018, 19:11
Dit weekend The Poseidon Adventure (1972) bekeken. Dit zijn zo van die films die ik rustig op een zondagnamiddag bekijk. Eenvoudig scenario en waarbij je niet te veel moet nadenken. Al bij al een leuke rampenfilm.

Marcccc
27-08-2018, 19:37
The Descent/The Descent 2

Deel 1 was eenvoudig, maar doeltreffend. Door wat er in het begin met Sarah gebeurd, krijgt de titel een dubbele lading ("Descent into madness") en kan je je afvragen wat er nou echt is en wat niet. De film heeft een aantal bloedige momenten, maar doordat een groot deel van de actie zich in het donker afspeelt - we bevinden ons in een grot - wordt het nooit grotesk. Enige minpuntje is dat het vrij duidelijk is dat de film in een studio is opgenomen en niet in echte grotten. Het originele einde is sterk en vrij bijzonder dat men het niet toepasselijk vond voor de Amerikaanse markt.

Deel 2... van enige subtiliteit is geen sprake meer. Na pak 'm beet 15 minuten bevinden we ons weer in de grotten (met een redenatie van de sherrif die kant noch wal raakt) en kan de slachting opnieuw beginnen. Veel meer bloed - van dat opvallende filmkleurige bloed... veel te licht, veel te nep - en alhoewel deze film zich amper twee dagen na de eerste film afspeelt is de lokale bevolking schijnbaar zo aardig geweest om her en der verlichting op te hangen, want we kunnen opeens alles zien.

Deze film heeft ook het slechtste, meest domme filmeinde dat ik ooit gezien heb, op 10 Cloverfield Lane na.

Wat een gemiste kans, na het zeer goede eerste deel.

Marcccc
27-08-2018, 20:53
Willard/Ben

Willard is een meelijwekkende man van ~27 jaar die nog bij zijn overbezorgde, zieke moeder in een aftands huis woont. Hij heeft een beroerd baantje met een rottige baas die de zaak van Willard's inmiddels overleden vader heeft overgenomen (toffe rol van die dikke van Air Wolf). Willard heeft een beetje een klote leven. Dan sluit hij vriendschap met een rat en al snel heeft hij een leger aan ratten die Willard lijken te begrijpen. Wanneer Willard's leven van kwaad tot erger gaat, besluit hij zijn ratten in te zetten om bepaalde veranderingen te weeg te brengen.

Alhoewel de film technisch gezien waarschijnlijk in het horrorsegment valt, is het toch meer een dramatische film (beetje cult, misschien?) waarbij de twee mannelijke hoofdrolspelers hun karakters erg goed neer zetten. Best een jofel jaren zeventig filmpje.


Ben volgt direct op de gebeurtenissen van Willard. Waar in de eerste film de mensen nog de hoofdrolspelers zijn, is het duidelijk dat in Ben de ratten de belangrijkste karakters zijn. Wat volgt is een tamelijk tegenvallende "horror"film waarbij aanzienlijk meer menselijke slachtoffers vallen dan in Willard (op een vrij belachelijke manier; verwacht veel beelden van (nep?)ratten die van achter de camera op een slachtoffer worden gegooid waarbij de ongelukkige dan op een overdreven dramatische manier schreeuwt en op de grond zakt, terwijl een keer flink schudden voldoende zou moeten zijn om de ratten kwijt te raken) en waarbij we aardig wat onbedoeld komische momenten krijgen waarbij een stuk of wat stuntelende agenten nogal dom voor zich uit staren. De menselijke hoofdrolspeler is een bijzonder irritant kind dat wat mij betreft het eerste slachtoffer had mogen zijn.

Ach, de laatste 10 - 15 minuten in het riool zijn niet onaardig gefilmd. Voor de rest een nutteloos vervolg op een jofel jaren zeventig filmpje.

Oh ja, Michael Jackson doet de titelsong. Tamelijk vreemde combinatie, vind ik.

rogue
01-09-2018, 09:19
Sisters (1973)

De film heeft mij nooit echt getrokken, maar tijdens de laatste Arrow sale heb ik toch toegeslagen omdat het een De Palma was die ik nog niet heb gezien.

En daar heb ik absoluut geen spijt van. Het is een film gemaakt voordat hij echt succes kreeg, maar qua sfeer zie je al veel gelijkenis met latere films als Dressed to Kill Body Double. Daarbij zit er door het onderwerp een creepy sfeer aan de film. Echt een film die van het begin tot het einde blijft boeien. Er zit nog wel een enorme blooper in (die ook aangehaald wordt in de uitstekende extra 'What the Devil Hath Joined Together: A Visual Essay'), waardoor ik eigenlijk ten onrechte op het verkeerde been werd gezet. Ook een iets minder puntje vond ik de uitleg die later in de film komt, die had ook aan de kijker overgelaten kunnen worden.

Al bij al toch wel een aanrader.

Melzz
01-09-2018, 10:33
Nu vond ik Pacific Rim altijd al een geweldige film en dat deed me besluiten up te graden naar 3D. De tandjes....130 minuten knallen en stuiteren op mn bank. Wat een spektakel en ja, in 3D echt fenomenaal! Topentertainment. Een dikke 10!

Ik blijf het bizar vinden dat er geen 3D tv's meer worden gemaakt. Mocht mijn tv ooit eens stuk gaan, dan kan ik dus nooit meer thuis 3d films kijken. Als ik daar alleen al aan denk, wordt ik badend in het zweet wakker.

peptalk
01-09-2018, 11:13
Ik blijf het bizar vinden dat er geen 3D tv's meer worden gemaakt. Mocht mijn tv ooit eens stuk gaan, dan kan ik dus nooit meer thuis 3d films kijken. Als ik daar alleen al aan denk, wordt ik badend in het zweet wakker.
Beamers zijn nog te koop met 3D;-)

rogue
01-09-2018, 21:57
Nu vond ik Pacific Rim altijd al een geweldige film en dat deed me besluiten up te graden naar 3D. De tandjes....130 minuten knallen en stuiteren op mn bank. Wat een spektakel en ja, in 3D echt fenomenaal! Topentertainment. Een dikke 10!

Ik blijf het bizar vinden dat er geen 3D tv's meer worden gemaakt. Mocht mijn tv ooit eens stuk gaan, dan kan ik dus nooit meer thuis 3d films kijken. Als ik daar alleen al aan denk, wordt ik badend in het zweet wakker.
Ja, de 3D bij Pacific Rim is echt geweldig. Zelf vanavond Valerian 3D vanavond gekeken en die is ook erg mooi. Film al een paar keer gezien en ik vind 'm nog steeds geweldig. Vreemd, maar deze keer had ik het gevoel dat het verhaal helemaal klopte, terwijl ik bij vorige kijkbeurten altijd wel iets had waarvan ik dacht: waarom? Alsof alles nu op zijn plaats viel. Begrijp nog steeds niets van de klachten dat DeHaan en Delevingne geen chemie hebben, het ligt er juist steeds zo dik bovenop.
Dit is een filmpje die ik net als die andere sf-topper van Besson The Fifth Element nog vele malen zal gaan kijken. Aangezien ik ook de 4K heb die ook prachtig is, zal ik het wel afwisselen ;).

@peptalk, dat heb ik geprobeerd, maar is geen optie in de woonkamer....

peptalk
02-09-2018, 09:37
@rogue: Ook niet met (automatisch) scherm wat omhoog kan? Scherm wat het geluid 'doorlaat'? Jullie zullen toch wat moeten als de TV er mee ophoudt...

Claudio Santulli
02-09-2018, 11:56
Hopen dat ze straks (lees: ooit) na al dat 4-,8-,16K-nitsgeweld toch weer ruimte zien voor een 3D-revival. Zeker omdat de bioscoop, maar toch ook de 3D-BD's meer dan genoeg aanbod bieden. Oké, 3D-BD wordt bijvoorbeeld al wat lastiger (VS), maar dat is Disney die hier weer geen 4K uitbrengt.

Je weet maar nooit. Er zijn heel wat mensen die over een tijdje met hun 3D-films blijven zitten.

PS: daarom praat ik tegen en geniet ik van mijn LG. Don 't die!

rogue
02-09-2018, 17:45
@rogue: Ook niet met (automatisch) scherm wat omhoog kan? Scherm wat het geluid 'doorlaat'? Jullie zullen toch wat moeten als de TV er mee ophoudt...
Nee, er is al een veto tegen uit gesproken en niet door mij :lol:. Ach ja, voorlopig ben ik het met Claudio eens: ik hoop dat de LG het nog heel lang gaat doen....

Marcccc
02-09-2018, 18:38
Time Bandits (1981)

Bijzonder jofele (kinder?) film van Terry Gilliam. Een fantasievol verhaal, fraaie sets, simpele maar effectieve sfx, mooie aankleding, John Cleese als Robin Hood. Alleen de keuze voor het einde van de film is nogal... twijfelachtig.

"Zo worden ze niet meer gemaakt tegenwoordig", zei opa.

Werner
03-09-2018, 07:20
Vreemd, maar deze keer had ik het gevoel dat het verhaal helemaal klopte, terwijl ik bij vorige kijkbeurten altijd wel iets had waarvan ik dacht: waarom? Alsof alles nu op zijn plaats viel.

Je moet echt de strips kennen om de film ten volle naar waarde te kunnen appreciëren. Als verfilming is de atmosfeer redelijk goed behouden.

rogue
03-09-2018, 19:03
Je moet echt de strips kennen om de film ten volle naar waarde te kunnen appreciëren. Als verfilming is de atmosfeer redelijk goed behouden.

Ik ken de strips maar al te goed Werner ;). Ik heb nooit getwijfeld aan de 'look and feel' t.o.v de strips hoor, die is inderdaad dik in orde. Meer dat ik nog wat kleine vraagjes had (bijvoorbeeld waarom de Pearls niet een andere energiebron konden nemen) die nu voor mijzelf beantwoord zijn.

Ook apart, het viel mij nu pas op dat de film zich eigenlijk in een heel kort tijdsbestek afspeelt.

Volgende keer weer de 3d kijken denk ik...

Melzz
09-09-2018, 10:49
Blade Runner 2049

In de bioscoop werd ik omver geblazen door deze film. Dit was dan ook een titel die ik zeker op 3D blu-ray wilde hebben. Deze heb ik gisteren gezien en de film staat (gelukkig) nog steeds als een huis. Het 3D effect was mooi maar op de een of andere manier bezorgde me het ditmaal geen wow-gevoel. Misschien omdat de film op zichzelf al visueel overdonderend is? Ik heb ook het idee dat ik 3D de ene avond beter kan hebben dan andere avonden. Ik heb bv contactlenzen en 's avonds doe ik deze het liefste uit vanwege vermoeide en droge ogen. Bij een lange 3D films is dat helaas voor mij toch intensief.

Een prima sequel dat je heerlijk meesleurt in een droomachtige wereld, heel krachtig versterkt door het ambient-sounddesign. Ik twijfel om deze een volgende keer toch eens in 2D te kijken, alhoewel....

9.0

Melzz
15-09-2018, 12:08
War for the Planet of the Apes

De eerste twee delen vond ik echt geweldig, dus ik keek erg uit naar het, ogenschijnlijk, laatste deel van de serie...in 3D! De 3D effecten zijn erg sterk; ruimtelijk, veel diepte en haarscherp. De apen zien er levensecht uit. Sublieme special effects. Het verhaal was echter blij vlagen wat traag met opvallend veel emo-scenes. Er had iets meer vaart in gemogen. Ik werd door deel 2 echt omver geblazen, wat een adrenalinestoot was dat!

Ik lees in recensies dat men, over het algemeen, dit laatste deel het sterkst vind. Ik geef deel een een 9, deel twee een 10 en dit laatste deel een 8. Dat komt denk ik omdat ik een overtreffende trap van deel 2 had verwacht. Het meisje vond ik ook vrij weinig aan het verhaal toevoegen. Ik ga hem uiteraard nog eens kijken en wie weet stel ik mijn beoordeling dan weer bij. Een sterke trilogie! Hier mag van mij zeker nog een deel aan vastgeplakt worden.

8.0

BigLebowski
16-09-2018, 17:56
Voor mij was het derde deel mijn kennismaking met deze trilogie, omdat de serie mij nooit erg heeft aangetrokken door een tegenvallende ervaring met de oorspronkelijke serie. Ik ben er dus laat ingestapt. Het tweede deel heb ik tot op heden nog niet gezien. Maar ik vond juist het derde deel erg fijn qua tempo en een fijne verrassing. Juist omdat er ook tijd voor andere dingen werd genomen ipv alleen op de actie gericht te zijn met snelle jump cuts en adhd-editing; niet alleen dat gejaagde wat zo exemplarisch is voor de meeste films tegenwoordig. Ik vond het daarom een zeer aangename verrassing. Deed mij weer wat denken aan de jaren '70, wat tot mijn favoriete filmperiodes behoort. Zou jou toch ook moeten aanspreken zou ik denken!?

Melzz
16-09-2018, 18:38
Een 8 is ook zeker niet slecht. Ik vond de andere delen echter sterker. Die zou ik zeker ook nog eens kijken als ik jou was.
War vond ik dus bij vlagen wat traag. Qua naamgeving wellicht al verkeerd, want er zat meer war in Dawn. Iets teveel emo-momentjes ook met aanzwellende viooltjes. Maar die apen zagen er echt fantastisch uit. Als geheel een fantastische trilogie.

Melzz
24-09-2018, 15:21
Afgelopen weekend heb ik een aantal 3D blu-rays bekeken. Omdat ik ze kort achter elkaar zag, hierbij een korte impressie.

Star Wars - The Force Awakens
De film wordt alleen maar beter in mijn ogen. Nu in 3D gaf het nog weer dat beetje extra. De 3D is mooi gedaan maar toch had ik het gevoel dat het beter kan. Ik had in ieder geval beter gezien. Toch dik tevreden met de 3D presentatie maar er is ruimte voor verbetering.

Ant-Man
Ok, nu begreep ik weer dat het beter kan. De 3D bij deze film is subliem! Veel diepte en ook haarscherp. Echt een stuk scherper dan bij Star Wars maar dat ligt vast aan de manier van filmen. De gehele film door dat wow-gevoel. Demomateriaal.

Godzilla
Het helpt niet dat de film niet al te best is. Omdat de film erg donker is, merk je niet heel veel van 3D. Het is zeker aanwezig maar je ondergaat het bijna ongemerkt. Qua scherpte bijvoorbeeld totaal niet te vergelijken met Ant-Man, of met een vergelijkbare film qua onderwerp, Pacific Rim. Pacific Rim is ook blij vlagen een vrij donkere film maar daarbij is wel alles haarscherp met eindeloze diepte. Zwakke 3D.

Ant-Man was dus fenomenaal en Godzilla vrij zwak. Ik had stiekem iets meer van The Force Awakens verwacht, ook omdat ik Rogue One zo sterk vond. Maar nog steeds, erg goede 3D die weer voor een totaal andere beleving zorgde.

Pastichio Rocker
24-09-2018, 19:51
Unsane
Aardige psychologische thriller (dit is géén horrorfilm) over een vrouw die tegen haar wil wordt opgenomen in een gekkenhuis. Is het echt wat er gebeurt... of zit het allemaal in haar hoofd? Daar kom je helaas veel te snel achter. Soderbergh heeft de film met een iPhone geschoten en dat voegt eigenlijk niks toe, behalve wat leuke camerahoeken en gratis reclame voor Apple-producten. Toch best aardig geacteerd en het duurde allemaal niet al te lang. Matt Damon komt ook nog even opdraven. Toch voelt deze film aan als een tussendoortje. 7/10

Mandy
Een trippy horrorfilm die zo'n beetje overal de hemel in wordt geprezen, maar het ontgaat mij volledig waarom. Ik gok dat iedereen verblind is door de LSD-achtige beelden, die op den duur best op de zenuwen gaan werken. Het is alsof een stel amateurfilmers wat Instagram-filters hebben ontdekt en daar helemaal los mee zijn gegaan. Anyway, Mandy is de vriendin van ex-zuiplap Nicolas Cage, die op wraak zint nadat ze op beestachtige wijze is vermoord door een sekte. Ik vond 'm erg saai. Een verhaal als dit klinkt explosief, maar dat wordt het pas tegen het einde. Gemiste kans. Drive Angry heeft óók Nic Cage en een sekte en is vele malen leuker. 5/10

Oudlid_X5
24-09-2018, 21:28
Jongens, er valt buiten de Amerikaans filmmarkt zoveel te ontdekken. Waarom toch steeds maar weer terugvallen op eenheidsworst?

Dit lijkt me bijvoorbeeld een bijzondere 3D-film (https://www.filmfestival.be/nl/festival/programma/long-days-journey-into-night/18-2055)! Lees dit (http://www.filmkrant.nl/nieuws_2018/16721/nieuws/p_cnt_nieuws/5) ook eens door:

''Even dachten we dat we bij de verkeerde zaal waren beland, dat het festival weer eens zonder daarover te communiceren het programma had omgegooid. Die 3D-bril die we in handen kregen gedrukt moest wel voor de nieuwe Star Wars-film Solo zijn, toch, en niet voor Long Day's Journey Into Night, de Chinese artfilm waar we voor kwamen? Verbazing alom bij het publiek, die op de film van de jonge Chinese regisseur Bi Gan af waren gekomen vanwege de belofte van zijn debuut van Kaili Blues (in Nederland alleen te zien geweest op het IFFR). Die dromerige, elliptische, uiterst eigenzinnige film deed niet vermoeden dat de opvolger een 3D-actiespektakel zou worden.

Maar het klopte toch, die bril, al is Long Day's Journey Into Night allesbehalve een actiespektakel. "Dit is geen 3D-film", waarschuwt een titelkaart aan het begin van de film, "maar zet de bril op wanneer de personages dat ook doen." Dromerig, elliptisch en eigenzinnig is Bi Gan hier opnieuw, en net als in Kaili Blues bestaat de tweede helft van de film geheel uit één enkel shot dat enorme afstanden aflegt in en om een klein dorpje. Alleen is dat shot hier dus ook nog eens in 3D, en bovendien niet bij daglicht maar in het donker gedraaid. Bi Gan heeft de ongrijpbare sfeer en fenomenale beelden uit zijn eerste film weten te evenaren, maar is hier nog veel ambitieuzer.''

peptalk
25-09-2018, 07:58
Verhoeven;2063143]Jongens, er valt buiten de Amerikaans filmmarkt zoveel te ontdekken. Waarom toch steeds maar weer terugvallen op eenheidsworst?



Ja ik denk dat op deze manier je mensen echt direct aanspoort om niet Amerikaanse films te gaan kijken...
(Zelfs het stuk daaronder daar red je het dan al niet meer mee)

rogue
25-09-2018, 15:04
Ja ik denk dat op deze manier je mensen echt direct aanspoort om niet Amerikaanse films te gaan kijken...
(Zelfs het stuk daaronder daar red je het dan al niet meer mee)
Ik denk het helaas ook niet.....bij Chinese artfilm vallen al 90% van de mensen af, maar als je dan leest "en net als in Kaili Blues bestaat de tweede helft van de film geheel uit één enkel shot dat enorme afstanden aflegt in en om een klein dorpje.", dan is er nog eens 5% weg. Helaas.

Pastichio Rocker
25-09-2018, 21:35
Jurassic World: Fallen Kingdom
Matige eerste helft, betere tweede helft. Ze zijn geloof nog geen kwartier op het eiland voordat de boel letterlijk explodeert en daarna verplaatst de actie zich naar een gigantisch landhuis. Uiteraard is er weer clubje bad guys die de dino's willen exploiteren voor hun dierentuin of wapenindustrie. Ik heb me ontzettend gestoord aan het ontzettend domme verhaal en de achterlijke teksten die iedereen uitkraamt. Waar de eerste 'World' een één op één kopie van Jurassic Park was, maar nog wel enigszins vermakelijk, heeft Fallen Kingdom meer weg van Lost World. Uiteraard hebben we ook weer een nieuwe dinomutatie, deze keer in de vorm van een superraptor die deuren en ramen met gemak kan openen. Gaap. Laat die zesde film maar zitten jongens, de koek is overduidelijk op. 5/10

The First Purge
Ze worden steeds slechter. Deze is gewoon saai. Eigenlijk een remake van deel twee, maar het lijkt nu meer op een goedkope tv-film dan een echte speelfilm. Het politieke verhaaltje over het uitdunnen van de (voornamelijk zwarte) onderklasse werd al eens verteld in Anarchy en Election Year, dus dit deel brengt helemaal niks nieuws. De kills zijn matig en ongeinspireerd, de cinematografie lelijk en de hip hop soundtrack irritant. Ja, want naar Hollywood-regels moeten zwarte acteurs altijd begeleid worden door hip hop muziek. De blanke medemens bestaat in dit deel voornamelijk uit corrupte politici en Ku Klux Klan-leden. Reverse racism? Wat deze films missen is dat ze te ingetogen zijn en ze zich te veel laten leiden door politiek gezeur. Mijn advies? Vermijden. 4/10

Crazy Rich Asians
Waarom naar Chinese arthouse troep kijken als je ook Crazy Rich Asians hebt? Waar Aziatische films vaak langdradig zijn en totaal geen tempo lijken te hebben, laat Crazy Rich Asians zien hoe het moet en geeft bekende regisseurs zoals Chan-wook Park, Jee-woon Kim, Kar-wai Wong, Ang Lee en Justin Lin het nakijken. Deze film heeft romantiek, drama en humor. Vanaf het eerste moment dat Constance Wu ten tonele verschijnt, blijft je tot aan het einde voor de buis gekluisterd. Deze film geeft je pas echt een voorproefje van de Aziatische cultuur, dankzij het briljant uitgedachte verhaal over een 'arme' lerares die plotseling tot één van de rijkste families in Azië behoort dankzij haar verloofde. Gelukkig hoef je niet bang te zijn dat je ze niet verstaat en dat je aangewezen bent op ondertiteling, zoals bij al die lauwe Aziatische films, want ze spreken allemaal perfect Engels! Wat. Een. Topfilm! 10/10

Oudlid_X5
25-09-2018, 23:02
:lol:

Nou ja, ik ga graag de uitdaging aan en ben niet bang om te zweten. Beetje prikkelende cinema kan nooit verkeert.

Over sterke 3D-documentaires gesproken:

Cave of Forgotten Dreams van Werner Herzog!

Melzz
29-09-2018, 11:48
Transformers - The Last Knight (2017)

Dit laatste deel wordt door de recensisten toch bijna unaniem uitgekotst. Ik heb schizofrene ervaringen met de Transformerfilms; of ik vind een deel niets of erg top vermaak. Het zal wellicht ook aan m'n stemming te maken hebben. Ik schoof gisteravond de 3D versie in mijn speler en vanaf de eerste minuut was het letterlijk knallen. Eyecandy voor actionfetisjisten. De 3D weergave was echter zo vreselijk goed, zo haarscherp en alles wat ik van het medium tot nu toe heb ervaren in ultieme vorm. Er ontstond een grijns op mijn gezicht dat 155 minuten niet meer weg te slaan was.

Het verhaal is kul, alles is over the top en suspense wordt vakkundig de kop ingedrukt door flauwe one-liners. Maar het klikte voor mij. Ik moest zelfs een paar keer goed lachen om een paar "grappen". Ik werd echt omver geblazen door de 3D ervaring. Elk shot was raak. Wat een bombast. Letterlijk even lekker verstand op nul. Plot? Verhaal? Logische plotwendingen? Fuck it.


9,0

rogue
29-09-2018, 12:23
Transformers - The Last Knight (2017)

Dit laatste deel wordt door de recensisten toch bijna unaniem uitgekotst. Ik heb schizofrene ervaringen met de Transformerfilms; of ik vind een deel niets of erg top vermaak. Het zal wellicht ook aan m'n stemming te maken hebben. Ik schoof gisteravond de 3D versie in mijn speler en vanaf de eerste minuut was het letterlijk knallen. Eyecandy voor actionfetisjisten. De 3D weergave was echter zo vreselijk goed, zo haarscherp en alles wat ik van het medium tot nu toe heb ervaren in ultieme vorm. Er ontstond een grijns op mijn gezicht dat 155 minuten niet meer weg te slaan was.

Het verhaal is kul, alles is over the top en suspense wordt vakkundig de kop ingedrukt door flauwe one-liners. Maar het klikte voor mij. Ik moest zelfs een paar keer goed lachen om een paar "grappen". Ik werd echt omver geblazen door de 3D ervaring. Elk shot was raak. Wat een bombast. Letterlijk even lekker verstand op nul. Plot? Verhaal? Logische plotwendingen? Fuck it.


9,0

Ik heb de UHD (die zo ongeveer het beste is wat het formaat kan bieden) van deze film tot 2x toe opgezet en beide keren na een half uur uitgezet. Ik ben echt niet zo moeilijk, maar hier kwam ik gewoon niet door heen....

Melzz
29-09-2018, 12:35
Had je genoeg bier tot je beschikking?

rogue
29-09-2018, 12:52
Had je genoeg bier tot je beschikking?

Helaas helpt dat niet bij alle films :). Ik ben ook geen fan van de films, geef ik toe. De 3e vond ik nog te pruimen en de 4e zelfs wel leuk (vooral door Stanley Tucci), maar verder niet. Ik had die UHD box weer snel verkocht....

Pastichio Rocker
05-11-2018, 12:01
Halloween '18
Waar al die lovende kritieken vandaan komen mag Joost weten. Het was best een aardig filmpje hoor, maar het herhaalt grotendeels het origineel uit '78 en wat veel erger is: de film negeert alle sequels die deze horror-reeks rijk is, inclusief het door John Carpenter gepende deel 2. Het script is het zwakste van de film: Er zitten veel personages in die hele domme dingen doen en zeggen. Nou is dat wel enigszins te verwachten bij een slasher, maar wat personages hier uithalen is echt lachwekkend dom en onrealistisch. Ook worden enkele zijplotjes afgeraffeld of gewoonweg vergeten. De cinematografie is lelijk en het acteerwerk teleurstellend. Jamie Lee Curtis is in deze film veranderd in een soort van Terminator 2 Sarah Conner met PTSD die leeft in een geboobytrapt 'Saw' huis. De muziek van John Carpenter en Zoon is daarentegen wel effectief en er zitten toch wel wat spannende momenten in (de tweede helft van) de film. Dit is zeker niet de sequel/reboot waar ik op zat te wachten, maar het had slechter gekund. 6/10

Melzz
12-11-2018, 12:00
The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)


Volle goede moed ben ik samen met enkele vrienden begonnen aan de Hobbit-trilogy toen deze van start ging in 2012. We hebben het twee delen uitgehouden, welke we trouw in de bios gingen kijken, maar deel 3 hebben we nooit gezien. En wat doe je dan? Je koopt de hele set op 3D blu-ray. De film bestaan uit twee 3d blu-rays en na de eerste blu-ray had ik bijna de moed opgegeven. Dodelijk vermoeiend. Het eerste deel duurt echt veel te lang, met dat geneuzel met die dwergen in dat Hobbit-holletje. De toon is me ook veel te frivool en luchtig. Nergens voel je dreiging of spanning.


De 2e blu-ray is een stuk beter met meer spanning en actiescènes. Dat deel wist de film echt te redden. Maar dus ook zes jaar later vind ik de speelduur van bijna drie uur echt veel te lang. Het voelt niet natuurlijk maar veel te lang uitgesponnen. Ook ben ik geen echte fan van Martin Freeman die nog steeds dezelfde komisch bedoelde koppen trekt alsof hij nog in The Office acteert. Vaak waardeer ik een film hoger vanwege de geweldige 3d ervaring thuis. Nu kan dat toch het vermoeiende eerste deel niet redden. Ik houd mijn hart vast voor de overige delen waar ik me aan ga wagen...


7,3

Marcccc
12-11-2018, 21:42
Dracula (1979)

Misschien wel de beste Dracula verfilming? Alleen maar goede acteurs - dus geen Keanu Reeves die met z'n ondode uitstraling iedere scene verpest. Mooie setpieces, fraai Engels landschap.

Alleen ziet ook in deze film de vliegende vleermuis er belachelijk uit.

Driekus
13-11-2018, 07:39
Dracula (1979)

Misschien wel de beste Dracula verfilming? Alleen maar goede acteurs - dus geen Keanu Reeves die met z'n ondode uitstraling iedere scene verpest. Mooie setpieces, fraai Engels landschap.

Alleen ziet ook in deze film de vliegende vleermuis er belachelijk uit.

Ik heb deze film ook op Laserdisc en Blu ray... erg goede film...
https://www.uphe.com/sites/default/files/2015/04/Dracula-1979-Gallery-1.jpg

Marcccc
13-11-2018, 19:07
Ik heb deze film ook op Laserdisc en Blu ray... erg goede film...
https://www.uphe.com/sites/default/files/2015/04/Dracula-1979-Gallery-1.jpg

Zie je dan een verschil tussen Blu-ray en Laserdisc? Ik las dat de laserdisc uitgave de originele kleuren nog heeft terwijl alle andere uitgaves de officiële film hebben, waarbij de kleuren bewust heel erg flets zijn gemaakt. Ben wel nieuwsgierig naar de kleurrijke uitgave, eigenlijk.

BigLebowski
14-11-2018, 17:13
Dat kleurenaspect heeft mij tot nu toe ook nog tegen gehouden om deze aan te schaffen.

Marcccc
19-11-2018, 20:32
Sinister (2012)

Eén van de betere horror films die ik de laatste tijd gezien heb. Alhoewel hij met 110 minuten misschien net iets te lang duurt en er wat "comedic relief" in zit dat er niet in had gemoeten, weet de film toch regelmatig spooky te zijn en zelfs redelijk bruut bij tijd en wijlen. De vrouwelijke hoofdrol is wel behoorlijk verkeerd gecast.

Driekus
28-11-2018, 22:31
Murder on the Orient Express 2017
Vanavond dit pareltje weer eens bekeken wat is dat toch een goede film.
Vorig jaar rond deze tijd in de bios gezien en heb hem daarna gekocht in 4K

Zo goed geacteerd en de muziek en de locaties zo mooi.https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/5/0/1/3/9200000085033105.jpg

Melzz
07-12-2018, 08:49
Suspiria (2018)


Toch zien natuurlijk, de remake van de klassieker van Argento. Ik had me al ingesteld op een totaal andere film dus deze review is niet gebaseerd op vergelijkingen met het origineel. Eerst iets over de look van de film; die is flets en kleurloos. Ik weet niet of het aan de print lag maar zwart was echt van dat vale grijs. Ik vond het geen mooie film om naar te kijken. De belichting leek echt niet te kloppen.


Dan het verhaal, dat vond ik een taaie zit. Een hele taaie zit. Ik vond dat er weinig opbouw zat in de scenes. Van spanning was al helemaal geen sprake. Vaak erg arty en lang uitgerekt. Op een gegeven moment kwam ik echt niet meer in de film en begon alles me tegen te staan. Ik heb nog nooit zo vaak op m'n horloge gekeken in de bioscoop. Een film als The Neon Demon heeft ook dat arty en langzame maar bij die film zijn de beelden wonderschoon en de muziek fantastisch. Suspiria heeft Thom Yorke van Radiohead gestrikt en bij vlagen levert dat best mooie muziek op maar nergens bezorgde het me kippenvel.


Er speelt ook een oude man in de film die me deed denken aan Benjamin Button. Knappe grime maar je ziet dat het niet echt is. Dat bleek dus Tilda Swinton te zijn. Geen idee waarom want je ziet dat het niet helemaal klopt. Het is mooi dat de makers een totaal andere film hebben gemaakt. Echter boeide het me echt nergens. Het was te afstandelijk, te traag, te willekeurig, te onsamenhangend. Ik begrijp de film trouwens prima, op het einde komt alles samen. Maar tijdens het kijken, was ik niet aan het genieten.


Ik denk wel mijn meest frustrerende bioscoopervaring tot nu toe. Ik was blij dat de 150 lange minuten erop zaten.


3.0

Marcel v/d H.
07-12-2018, 13:09
Suspiria (2018)

Er speelt ook een oude man in de film die me deed denken aan Benjamin Button. Knappe grime maar je ziet dat het niet echt is. Dat bleek dus Tilda Swinton te zijn. Geen idee waarom want je ziet dat het niet helemaal klopt. Het is mooi dat de makers een totaal andere film hebben gemaakt. Echter boeide het me echt nergens. Het was te afstandelijk, te traag, te willekeurig, te onsamenhangend. Ik begrijp de film trouwens prima, op het einde komt alles samen. Maar tijdens het kijken, was ik niet aan het genieten.



Film nog niet gezien, maar wel VPRO podcast over geluisterd, niet al te slim want zaten wel aardig wat spoilers in. Maar goed, ging ook over Tilda Swinton. Die schijnt zelfs drie rollen te hebben, wel met een gedachte erachter, had met drie verschillende levensfases te maken als ik mij niet vergis. Overigens was dat ook wel een kritiekpunt van hun kant, dat de regisseur er wel erg veel in heeft willen stoppen, terwijl in het origineel volgens Argento eigenlijk helemaal geen diepere boodschap zat. Daardoor ook de nodige onnodig lange sub-verhaallijnen.

Ik laat hem maar aan mij voorbij gaan denk ik.

Melzz
07-12-2018, 15:01
Klopt, ze speelt drie rollen. Twee daarvan kan ik begrijpen. Maar waarom moeilijk doen door je om te laten vormen tot oude man (wat je dus gewoon ziet) ipv een echte oudere acteur te kiezen? Maar dat was eigenlijk nog het minst storende. Ik vond hem echt erg saai en dan duren 150 minuten erg lang. Ben wel benieuwd hoe anderen deze ervaren trouwens. Ik kan het eigenlijk amper een horror noemen. Eerder een langzame arty film met hier en daar wat horrorelementen. Van spanningsopbouw was eigenlijk geen sprake. Dingen gebeurden gewoon. Het pakte me geen moment.

vince curtin
08-12-2018, 17:46
Totaal mee eens..Ik zag het in de gevangenis in Haarlem en had moiete om wakker te blijven. De muziek van de goblins in de originele was geweldig en maakte de film in mijn mening. Ze moeten gewoon afblijven van de klassiekers vind ik. Kunnen ze echter niks nieuws bedenken behalve spiderman 18 en x-Men 15 8-)

Oudlid_X5
08-12-2018, 22:47
Gevangenis? Vertel! :lol:

vince curtin
09-12-2018, 13:45
8-)Het is niet wat je denkt..er komt een nieuwe bioscoop in de oude koepel van Haarlem en dit was een voorproefje. Het is al een paar jaar leeg en The Movies in Amsterdam gaat een bios daar bouwen met zes schermen...

Melzz
10-12-2018, 15:03
Brimstone - Martin Koolhoven - 2016

Zo, die Koolhoven flikt het maar mooi. Een Nederlander die een Western maakt met een internationale cast. De film bevat een boeiende structuur (het verhaal gaat steeds terug in de tijd) zonder dat het lastig te volgen is. De acteerprestaties zijn zeer sterk en het verhaal erg interessant. De film leek in mijn optiek ook even af te steven op een zeer hoog cijfer, totdat er op het einde wat vreemde keuzes voorbij kwamen. Hieronder volgen spoilers:


- Ik kan best veel hebben, maar die marteling van dat kind vond ik eigenlijk te ver gaan. Vrij smakeloos.
- Het karakter van Carice van Houten krijgt een metalen muilkorf, gaat in een kerk zitten en pleegt vervolgens voor de ogen van haar eigen dochter zelfmoord. Je doet je eigen dochter dat niet aan. Tevens zei niemand wat in die kerk. Ik snap dat de dominee macht over die lui had maar dit ging te ver en vond ik ongeloofwaardig.
- Joanna ontsnapt op een gegeven moment door haar armen heel vreemd uit de kom te draaien. Volgens mij is dat fysiek onmogelijk en zelfs al lukt je dat, dan kun je je armen niet meer normaal bewegen. Zij pakte daarna een geweer alsof er niets aan de hand was.
- De dominee wordt in de fik gestoken maar blijft vervolgens staan om een dialoog te houden terwijl hij in de fik staat.
- De dominee was trouwens ook al eerder door Joanna verslagen met een mes door zijn keel en wederom de boel die in de hens ging. Dat heeft hij blijkbaar overleefd maar hoe, daar wordt geen woord over gesproken. Ik wil best zaken zelf invullen maar dit moet je als filmmaker dan toch even verklaren.
Omdat de film zo realistisch oogt, vond ik deze elementen uit de toon vallen. Lui schrijfwerk?


Ondanks deze, in mijn ogen, vreemde keuzes vond ik de film toch erg sterk. Je zat vaak op 't puntje van je stoel en de film boeit de volledige 150 minuten. Ik ben erg benieuwd waar Koolhoven straks mee komt.

Over Koolhoven gesproken. Ik vind het een sympathieke vent die erg enthousiast over film kan vertellen. Op de extra's van de Blu-Ray staat echter een Engelstalig interview met hem. Daar komt hij wat arrogant over. Hij komt over alsof hij vol van zichzelf is. Hij zet zichzelf neer als auteur en vergelijkt zichzelf soms met de grote der aarden. Wat meer bescheidenheid had hem gesierd. Ondanks wat vreemde keuzes, heb ik mij uitstekend vermaakt met Brimstone.

8,5

vista-vision
16-12-2018, 11:01
The Orville season 1 2017/18 season 2 komt er ook

trailer:https://youtu.be/lavy7qZ1aoo

https://pixel.nymag.com/imgs/daily/vulture/2017/11/02/02-the-orville.w330.h330.jpg


De laatste Star Trek variatie (2017/2018) met deze keer Seth MacFarlane als de Captain. Het is ok Ik zou wel nog wat meer personeel in/op de achtergrond zetten voor meer gevoel van bedrijvigheid op een groot schip (ep 1 tpt 6) en naar mijn smaak wat 10% serieuzer. Het heeft een beetje het gevoel van de original star trek met een vleugje galaxy quest (Tim Allen) humor Het ziet er verder wel ok uit en met een sympathieke cast.(moet met het spel van Adrianne Palicki af en toe aan Lindsay Wagner denken zal wel aan mij liggen wishful thinking of zo) 7.5

https://www.imdb.com/title/tt5691552/?ref_=fn_al_tt_1

Marcccc
18-12-2018, 20:25
The War Of The Roses (1989)

Prachtige zwart-komische klassieker van Danny DeVito waarin Michael Douglas, Kathleen Turner en DeVito erg veel lol lijken te hebben met hun rol. Met een jonge Sean Astin en Homer Simpson die het verhaal van de Roses te horen krijgt van DeVito.

De Bluray heeft ook nog een tapdansende Danny DeVito die je bedankt voor de aanschaf van de film :)

Hazero
18-12-2018, 21:13
Net Braqueurs gekeken, een Franse Netflix original. Geen aanrader.. Dan ben ik toch meer van de bekende classics. Met kerst wordt het gewoon weer lekker Home Alone en Harry Potter. Misschien een kleine Lord of the Rings en The Hobbit tussendoor?

martwout
19-12-2018, 08:00
The War Of The Roses (1989)

Prachtige zwart-komische klassieker van Danny DeVito waarin Michael Douglas, Kathleen Turner en DeVito erg veel lol lijken te hebben met hun rol. Met een jonge Sean Astin en Homer Simpson die het verhaal van de Roses te horen krijgt van DeVito.

De Bluray heeft ook nog een tapdansende Danny DeVito die je bedankt voor de aanschaf van de film :)

Die film blijft goed. Iedereen zet een goede rol neer met name Douglas en Turner. Wat kunnen die vals zijn.

Marcccc
19-12-2018, 20:54
Die film blijft goed. Iedereen zet een goede rol neer met name Douglas en Turner. Wat kunnen die vals zijn.

Je mag de acties van Barbara gerust moordlustig noemen. Ze knijpt Oliver bijna plat met haar benen, rijdt over z'n auto heen terwijl hij erin zit en onderneemt acties om een kroonluchter op Oliver te laten vallen.

Die is het stadium van vals allang voorbij :)

Marcccc
19-12-2018, 21:02
Bohemian Rhapsody (2018)

De film is goed gemaakt en het is begrijpelijk dat de gemiddelde bezoeker zich uitstekend vermaakt. Maar het moet gezegd: voor de Queen kenner is het vaak pijnlijk. De feitelijke onjuistheden stapelen zich op waardoor je uiteindelijk meer naar een fictief verhaal zit te kijken dan naar een biopic.

Het Live Aid concert is goed nagemaakt (maar je kunt ook gewoon het origineel oo Youtube bekijken) en de Bluray gaat geloof ik een volledige versie van dat nagemaakte concert bevatten, want nu ontbreken er wat momenten.

Wat ik niet snap is waarom ze het publiek zo losjes hebben gezet, terwijl als je de originele beelden van het concert bekijkt - en ook van andere concerten trouwens - zie je dat mensen toch veel dichter op elkaar gedrukt staan. Haalt het realisme behoorlijk weg.

Rami Malek zet een goede rol neer, maar heeft duidelijk veel moeite met zijn nep voortanden. Dat hadden ze misschien iets minder overdreven moeten doen.

Leuk vermaak, maar geen biopic. Wel fantastisch geluid trouwens, en dat is bij een film als deze wel een dikke plus.

Marcccc
26-12-2018, 12:22
The Void (2017)

Horrorfilm met een sterke Lovecraft vibe die leentjebuur doet bij o.a. The Thing, Hellraiser en met name Event Horizon. Met dat soort invloeden en goede practical effects zou je met een topfilm te maken kunnen hebben. Jammer genoeg dondert het script gaandeweg hopeloos in elkaar. De film had erg veel potentie, als de filmmakers de Lovecraft connectie verder hadden doorgedrukt.

Melzz
31-12-2018, 16:41
Wonder Woman (2017)

Toen deze film uitkwam, vernam ik overwegend positieve verhalen. Ik was daarom best benieuwd hoe deze DC-comic adaptation uit zou pakken. Het begon eigenlijk best goed; vlotte actie, mooie locaties en een hoofdrolspeelster (Gal Gadot) die haar rol prima vervult (met als bonus dat ze er niet onaardig uit ziet.).

Vervolgens sleepte het verhaal zich vrij langzaam en langdradig voort. Steeds een onderbreking, een rustmoment of een komische scene. De Marvels geven je bijna geen adempauze. Ik verveelde me zelfs af en toe. De vaart kwam er maar niet in.

De eindbaas vond ik ronduit triest en totaal niet dreigend. Het vermaakte me en daar is ook alles mee gezegd. De superlatieven snap ik dat ook niet zo. Het wil maar niet vlotten met de DC verfilmingen. Zelfs de 3D wist voor mij de film niet naar een hoger plan te duwen.

6,8

Melzz
31-12-2018, 16:52
The Walk (2015)

Ok, ik geef toe; deze film had ik nooit gekocht als deze niet in 3D was uitgebracht. Ik las overwegend goede verhalen over de 3D dus ik wilde deze wel proberen. Het is een waargebeurd verhaal over een fransman (gespeeld door Joseph Gordon-Levitt met een irritant Frans accent) die over een koord illegaal tussen gebouwen wil lopen. Hij heeft zijn zinnen gezet op de Twin Towers.

Het verhaal is luchtig, met humor, wat liefde en met Amerikanen die Franse accentjes nadoen. Niet echt waar ik warm voor loop. Echter, de 3D is haarscherp en erg mooi gedaan. So far so good.

Als de film eenmaal is aanbeland bij de daadwerkelijke "walk", is het onmogelijk om relaxed voor de tv te zitten. Ik keek de film met m'n vriendin en we zaten letterlijk met natte klamme handjes te kijken. De diepte en hoogtegevoel is subliem in 3D!! Wat een ervaring. Geen horrorfilm heeft dat voor elkaar gekregen. Als je ook maar een grammetje angst hebt voor hoogte, dan grijpt deze film je, zeker op het einde, bij de lurven. Erg tof! Deze moet je gewoon in 3D zien.

8,3

BigLebowski
01-01-2019, 12:33
Heb je de docu Man on Wire ook ooit gezien? Ik ben dan wel benieuwd hoe deze film zich tot het echte verhaal verhoudt. Hoe gedramatiseerd en 'Amerikaans' is de film? Ik heb de stap nog niet gezet om ze te bekijken, het maar lijkt me een interessante double-bill.

Pas geleden heb ik ook de docu Free Solo gezien. Geeft je ook klamme handjes. Dat doet me hier dan aan denken. Helaas was die niet in 3D.

Melzz
01-01-2019, 13:13
Man on Wire of niet gezien. Dat gaat nog wel gebeuren. Vond het al vreemd dat de extra's van The Walk geen archiefbeelden lieten zien. De film is behoorlijk Amerikaans. Vooral die Franse accentjes trek ik slecht. Maar de 3D tijdens het slot maakt alles in een klap goed. Echt spectaculair.

Marcccc
03-01-2019, 00:12
Kalifornia (1993)

Retesterke film met o.a Brad Pitt, David van X-files en Juliette Lewis over een roadtrip met een seriemoordenaar. Geen idee waarom deze film slechts 6,7 scoort op IMDB, maar ik vond 'm van begin tot eind boeiend.

Marcccc
05-01-2019, 19:30
Suspiria (1977)

Het ziet er allemaal schitterend uit. Visueel gezien is het niets minder dan een kunstwerk. Maar die muziek.... niets mis met de muziek op zichzelf, maar het verschil in geluidsniveau tussen de dialogen en de muziek is absurd. Ik heb de hele film met de afstandsbediening in de hand gezeten, om enerzijds iets te kunnen verstaan als er gesproken werd en anderzijds geen boze buren aan de deur te krijgen.

Kan me toch niet voorstellen dat dit echt de bedoeling was van de filmmaker.

Melzz
06-01-2019, 09:04
Suspiria (1977)

Kan me toch niet voorstellen dat dit echt de bedoeling was van de filmmaker.

Nee, ik denk Argento maar wat aanrommelde....;)

Marcccc
06-01-2019, 12:12
Nee, ik denk Argento maar wat aanrommelde....;)

Zou me niks verbazen als het een technische fout was. Het verschil in geluidsniveau is absurd. De film is visueel perfect, maar qua geluid een rommeltje.

Overigens is de muziek wel ijzersterk, het gaat me puur om het volume. Ik keek de film zonder ondertitels, en het was echt dikke ellende om constant het geluidsniveau aan te moeten passen.

Als het bewust zo gedaan is, is het een slecht idee geweest.

Melzz
06-01-2019, 17:52
Hoe heb je de film gezien? Welke blu-ray? Ik heb 2 uitgaves op bd en een uitgave op dvd. Zelf ervaar ik dat probleem niet. Dus ik ben wel benieuwd.

De bd,s hebben ook diverse geluidssporen. Wellicht dat het switchen tussen de sporen een oplossing bied?

Marcccc
06-01-2019, 18:49
Hoe heb je de film gezien? Welke blu-ray? Ik heb 2 uitgaves op bd en een uitgave op dvd. Zelf ervaar ik dat probleem niet. Dus ik ben wel benieuwd.

Blu Ray van Cinema Classics. Ik zie deze klacht al googlend een enkele keer voorbij komen, maar de meeste zoekresultaten gaan toch vooral over hoe goed de muziek is :-)

Overigens kijk ik via de PS4 en die heeft er om de één of andere reden wel een handje van om dialoog vaak zachter af te spelen dan filmmuziek.

Melzz
11-01-2019, 10:26
Hannibal - Seizoen 1 t/m 3


Ik begon aan het eerste seizoen samen met mijn vriendin. We deden bijzonder lang over de eerste helft. We kwamen er maar niet in. Ik vond het te fragmentarisch. Er kwamen allerlei over-the-top moorden voorbij, teveel om het enigszins geloofwaardig te houden. Ik miste ook spanning. De periode tussen afleveringen duurde steeds langer en mijn vriendin gaf aan af te haken. Ik ging alleen verder en het lullige is, het werd daarna alleen maar beter. De tweede helft van het eerste seizoen werd beter en beter.


Bij het tweede seizoen was ik volledig om en verslaafd. Ik verslond het tweede seizoen. Er was veel meer spanning en er kwam een veel duidelijkere lijn in het verhaal. Het derde seizoen verslond ik ook in een rap tempo. Ik ben een groot fan van Mads Mikkelsen en in deze serie is hij ook weer fantastisch. Ik durf zelfs te beweren de beste Hannibal vertolking. De rest van de cast is ook zeer indrukwekkend. Ik moest wat wennen aan Hugh Dacy als Will Graham maar hij wist me uiteindelijk ook te overtuigen. Een eervolle vermelding voor Eddie (L)izzard die een genot was om naar te kijken.


De stilering vond ik ook erg goed gedaan. Dromerig en stijlvol. De vele verwijzingen naar de films, vond ik ook erg leuk. De tweede helft van het derde seizoen is eigenlijk een langdurige versie van Red Dragon/Manhunter. Tof! De serie bewandeld wegen die veel minder aan de orde kwamen in de films. Met name de relatie met Hannibal en Will staat centraal. Het einde van het derde seizoen is ook zeer bevredigend. Echt een topserie die wat doorzettingsvermogen kost. Voor een serie zijn de beelden ook erg expliciet. Dikke aanrader.


Seizoen 1: 7,2
Seizoen 2: 8,8
Seizoen 3: 10

Melzz
11-01-2019, 10:36
Blu Ray van Cinema Classics. Ik zie deze klacht al googlend een enkele keer voorbij komen, maar de meeste zoekresultaten gaan toch vooral over hoe goed de muziek is :-)

Ik dacht dat ik toch wel aardig op de hoogte was van de verschillende uitgaves maar ik ken geen uitgave van Cinema Classics. Bij dvdcompare, zie ik die uitgave ook niet staan:
http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=20118

In 2018 zijn er twee restauraties uitgebracht. In de UK (Cult Films) en in de US (Synapse). Beide versies heb ik gezien en hebben geen problemen met het geluid. Daar staan ook meerdere geluidssporen op. Het lijkt me dan dat er wat mis is met jouw uitgave.

riny
11-01-2019, 10:44
Ik dacht dat ik toch wel aardig op de hoogte was van de verschillende uitgaves maar ik ken geen uitgave van Cinema Classics. Bij dvdcompare, zie ik die uitgave ook niet staan:
http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=20118

In 2018 zijn er twee restauraties uitgebracht. In de UK (Cult Films) en in de US (Synapse). Beide versies heb ik gezien en hebben geen problemen met het geluid. Daar staan ook meerdere geluidssporen op. Het lijkt me dan dat er wat mis is met jouw uitgave.

is de oude Nouveaux uitgave, op de box staat Cinema Classics maar is niet de uitgever.

Roger B.
11-01-2019, 11:28
is de oude Nouveaux uitgave, op de box staat Cinema Classics maar is niet de uitgever.

Heb die uitgave ook.Pas nog gekeken,maar mij is niks raars opgevallen aan het geluid.

Marcel v/d H.
11-01-2019, 15:23
Hannibal - Seizoen 1 t/m 3


Ik begon aan het eerste seizoen samen met mijn vriendin. We deden bijzonder lang over de eerste helft. We kwamen er maar niet in. Ik vond het te fragmentarisch. Er kwamen allerlei over-the-top moorden voorbij, teveel om het enigszins geloofwaardig te houden. Ik miste ook spanning. De periode tussen afleveringen duurde steeds langer en mijn vriendin gaf aan af te haken. Ik ging alleen verder en het lullige is, het werd daarna alleen maar beter. De tweede helft van het eerste seizoen werd beter en beter.


Bij het tweede seizoen was ik volledig om en verslaafd. Ik verslond het tweede seizoen. Er was veel meer spanning en er kwam een veel duidelijkere lijn in het verhaal. Het derde seizoen verslond ik ook in een rap tempo. Ik ben een groot fan van Mads Mikkelsen en in deze serie is hij ook weer fantastisch. Ik durf zelfs te beweren de beste Hannibal vertolking. De rest van de cast is ook zeer indrukwekkend. Ik moest wat wennen aan Hugh Dacy als Will Graham maar hij wist me uiteindelijk ook te overtuigen. Een eervolle vermelding voor Eddie (L)izzard die een genot was om naar te kijken.


De stilering vond ik ook erg goed gedaan. Dromerig en stijlvol. De vele verwijzingen naar de films, vond ik ook erg leuk. De tweede helft van het derde seizoen is eigenlijk een langdurige versie van Red Dragon/Manhunter. Tof! De serie bewandeld wegen die veel minder aan de orde kwamen in de films. Met name de relatie met Hannibal en Will staat centraal. Het einde van het derde seizoen is ook zeer bevredigend. Echt een topserie die wat doorzettingsvermogen kost. Voor een serie zijn de beelden ook erg expliciet. Dikke aanrader.


Seizoen 1: 7,2
Seizoen 2: 8,8
Seizoen 3: 10

Thanks voor de tip, twijfelde al een tijdje om er aan te beginnen, maar dit heeft mij over de streep getrokken. :) Zie dat hij nu ook op Netflix staat.

Marcel v/d H.
11-01-2019, 15:30
http://www.whatiwatch.net/images/icon_on_demand.png Apostle (http://www.imdb.com/title/tt6217306/) (Gareth Evans (http://www.imdb.com/name/nm2153088/), 2018)
Van de regisseur van The Raid 1 en 2, dit keer aanzienlijk minder actie maar wel een lekker creepy sfeertje. Verhaal draait om een religieuze sekte en kent een sterke opbouw, op een gegeven moment ook nog wel een wending die ik niet direct had verwacht. Persoonlijk had het van mij bij vlagen iets minder ranzig gemogen, maar prima Netflix Original! 7.2

martwout
11-01-2019, 18:15
Ik kan hem niet echt kwijt ergens dus ik zet hem maar hier neer:


https://www.youtube.com/watch?time_continue=95&v=whpJBY5W7xo

Wat een geweldige reclame dit. :lol:

Marcccc
18-01-2019, 16:20
Whiplash (2014)

Toffe film over een jonge drummer die de goedkeuring zoekt van een leraar "from hell" gespeeld door J.K. Simmons. Behoorlijk over the top, maar wel leuk vermaak. Helaas met een zeer teleurstellend einde.

Oudlid_X5
18-01-2019, 21:51
Hoezo teleurstellend?

Marcccc
18-01-2019, 23:09
Het voelt als een hangend einde. Een laf einde. De ontmoeting tussen Fletcher en Andrew nadat Fletcher ontslagen is, is jofel. Andrew heeft nog steeds respect voor Fletcher, Fletcher behandelt Andrew iets meer als een gelijke. Ik vond dat gesprek in het cafe mooi. Vervolgens blijkt Fletcher nog steeds Fletcher te zijn en krijg je de confrontatie tussen die twee, wanneer blijkt dat Fletcher wist dat hij dankzij Andrew ontslagen is. Ook mooi. Maar dan zakt het in elkaar als een pudding. Fletcher saboteert Andrew, maar Fletcher saboteert daarmee ook zichzelf. Onzin, dat zou hij nooit doen, daar is hij veel te zelf ingenomen voor. Andrew loopt weg, komt weer terug en start vervolgens een veel te lange drumsolo, en gedurende die solo... wat...? Gaan ze elkaar opeens waarderen? Respecteren? Moet dit Andrew's Charlie Parker moment zijn?

Nope. Voor mij werkte het gewoon niet. Het was te makkelijk. Met name Fletcher was een veel te ingewikkeld karakter om opeens zo simplistisch te behandelen.

Het voelt alsof de makers eigenlijk geen flauw idee hadden hoe ze het verhaal wilde eindigen en dus knoopten ze er maar een halfslachtig feelgood einde aan.

Melzz
05-02-2019, 11:58
Conversations with a Killer: The Ted Bundy Tapes (2019)

Ik heb aardig wat boeken gelezen over Ted Bundy, waaronder het boek dat gaat over de gesprekken die Bundy voerde in zijn dodencel. De titel van deze docu is in dat opzicht wat misleidend want die gesprekken worden slechts sporadisch aangestipt. Wat ik erg sterk vind aan deze docu zijn de vele archiefbeelden. De "pratende hoofden" zijn in dat opzicht minimaal en worden afgewisseld met veel archiefmateriaal. De docu kijkt bijna als een spannende film. Het leven, en met name zijn leven als serial killer, wordt chronologisch verteld. Ook dat verhaal is in vele vormen al verteld (boeken, films, docu's) maar deze docu weet dat zeer boeiend te vertellen.

De ruim vier uur vliegt voorbij en toch wordt er veel weggelaten. Niet alle vragen worden beantwoord. Zo zijn er een aantal getuigen, zoals een meisje dat is ontsnapt, die aan het woord gelaten kon worden. Dit meisje heeft bv al interviews gegeven, oa in The Rolling Stone. Ook hadden experts wat meer over de belevingswereld van Bundy kunnen uitleggen. En wat bezielden die mensen die bleven geloven in zijn onschuld, oa zijn moeder en zijn vriendin in de dodencel? Pas dagen voor zijn executie ging Bundy wat meer vertellen over zijn gruweldaden. Hoe keken die mensen, naderhand, terug op hun handelen?

De docu legt ook erg veel de nadruk op zijn ogenschijnlijk charmante en charismatische uiterlijk. Ook zijn intelligentie werd benadrukt en dan ligt mythevorming erg op de loer. Het is ook fascinerend hoe een normaal ogende man in staat is tot de meest vreselijke daden. Waar de boeken dieper in gaan, wordt slechts aangestipt in de docu. Bundy dumpte zijn slachtoffers op plaatsen waar hij keer op keer naar terug ging om seks met de lijken te hebben. Hij nam hoofden mee naar zijn huis, maakte deze op met make-up en had seks met hun hoofden. Hij heeft minderjarigen verkracht en vermoord. Er wordt gesproken over zo'n 30-36 slachtoffers in de docu maar expert linken het veelvoud aan zijn modus operandi.

Die gruwelijkheden hadden meer belicht mogen worden zodat zijn "aantrekkelijke uiterlijk" meer gedownplayed werd. Toch zeer zeker een aanrader. Zeker als je nog niets tot weinig weet over Bundy is het zeer interessant.

8,5

Melzz
06-02-2019, 17:12
Abducted in Plain Sight (2017)

Ok...what the fuck!! Deze docu kwam ik tegen op Netflix en ik besloot deze te kijken. Nog nooit heb ik zulke domme, naïeve, achterlijke en incapabele ouders gezien. Het gaat over een familie die erg bevriend raakt met hun nieuwe buren. De buurman heeft echter erg veel interesse in hun 12 jarige dochter. De ontwikkelingen daarna kun je gewoon niet verzinnen...en toch is het waar. Hoe kunnen ouders zo blind zijn??

Zo ontvoerd de buurman hun dochter en pas na vijf dagen ofzo besluiten ze eens de politie in te lichten. De buurman heeft op een gegeven moment "therapie" nodig en dat behelst dat hij een aantal nachten per week bij de 12 jarige dochter moet slapen. What the fuck!! Dus een 40 jarige buurman komt zo'n vier nachten per week in bed liggen bij je 12 jarige dochter en er gaan geen alarmbellen rinkelen?? En zo gaat het maar door tijdens die docu. Je krijgt echt de neiging om die lui door je tv te trekken en ze eens goed door elkaar te schudden. Verbijsterend... Kijken is geloven.

7,8

Melzz
16-02-2019, 13:19
Avengers: Age of Ultron (2015)


Deze zag ik al eens eerder en toen gaf ik de film een 5,5. Nu bekeek ik hem opnieuw in 3D en kom ik helaas slechts een puntje hoger. Over het algemeen vond ik het geheel erg van de hak op de tak gaan. Ultron werd heel snel gecreëerd (zwak scripschrijven wat mij betreft) en straalt vervolgens geen enkele dreiging uit. Vooral zijn stem vond ik behoorlijk irritant. Andere Marvels vliegen voorbij maar deze vond ik maar lang duren. Er wordt vervolgens van alles aangestipt; gezinsleven Hawkeye, een romance, Nick Fury komt even wat zinnetjes oplepelen maar daar blijft het dan ook bij. Ik miste echt focus en een goede badguy. De eindbattle is spectaculair en dat red de film wat mij betreft. Maar als een films slechts dient om te komen tot een spectaculaire eindbattle, dan schiet het wel tekort. Ik denk wel de meest zwakke film binnen het Avengers universum. De twee laatste Captain America's vond ik bijvoorbeeld vele malen sterker. De 3D is prima maar ook weer niet heel uitmuntend.


6,5

jeroeni
16-02-2019, 14:15
Avengers: Age of Ultron (2015)


Deze zag ik al eens eerder en toen gaf ik de film een 5,5. Nu bekeek ik hem opnieuw in 3D en kom ik helaas slechts een puntje hoger. Over het algemeen vond ik het geheel erg van de hak op de tak gaan. Ultron werd heel snel gecreëerd (zwak scripschrijven wat mij betreft) en straalt vervolgens geen enkele dreiging uit. Vooral zijn stem vond ik behoorlijk irritant. Andere Marvels vliegen voorbij maar deze vond ik maar lang duren. Er wordt vervolgens van alles aangestipt; gezinsleven Hawkeye, een romance, Nick Fury komt even wat zinnetjes oplepelen maar daar blijft het dan ook bij. Ik miste echt focus en een goede badguy. De eindbattle is spectaculair en dat red de film wat mij betreft. Maar als een films slechts dient om te komen tot een spectaculaire eindbattle, dan schiet het wel tekort. Ik denk wel de meest zwakke film binnen het Avengers universum. De twee laatste Captain America's vond ik bijvoorbeeld vele malen sterker. De 3D is prima maar ook weer niet heel uitmuntend.


6,5

De Russo brothers leveren gewoon beter werk af dan Joss Whedon.Captain America:The Winter Soldier vind ik persoonlijk zelfs de beste Marvel film.

Melzz
22-02-2019, 09:15
Solo: A Star Wars Story (2018)


Dit is de eerste SW die ik niet in de bioscoop heb gezien. De kritieken waren gematigd maar ik was toch zeer benieuwd naar de film. Ik heb gewacht totdat de 3D versie voor een leuke prijs te koop was. Mijn verwachting was niet al te hoog maar dat bleek toch wel ongegrond. Ik heb van begin tot het eind genoten. De film was veel te snel afgelopen. Ehrenreich doet het prima als Han Solo. Ik zag hem als een karakter en ik was totaal niet bezig om hem te vergelijken met Ford. Het enige karakter die voor mij op het randje van irritatie zat was de robot L3-37. Die was er iets te duidelijk ingestopt als komische noot. En daar loert af en toe het gevaar op herhaling; weer een robot als side-kick, weer een groot ruimte-monster (ditmaal een gigantische inktvis) waar de Falcon van moet ontsnappen etc. Maar het stoorde me eigenlijk niet.


Ik kreeg gewoon een heerlijk sci-fi avontuur voorgeschoteld. Laat die spin-offs maar komen. Ik wil best nog een film zien met deze cast. Dit is een film die ik eigenlijk meteen weer wil kijken. Een goed teken. Qua 3D is het prima maar niet uitmuntend. De film is echt heel erg donker. Soms wellicht iets te donker. Je zag echt weinig detail bij personages. En film die me dus zeer positief verraste. Nog een klein jaartje wachten tot er weer een nieuwe SW verschijnt. En laten we hopen dat er dus nog meer spin-offs komen.


9,0

Marcel v/d H.
23-02-2019, 07:34
Hannibal - Seizoen 1 t/m 3


Ik begon aan het eerste seizoen samen met mijn vriendin. We deden bijzonder lang over de eerste helft. We kwamen er maar niet in. Ik vond het te fragmentarisch. Er kwamen allerlei over-the-top moorden voorbij, teveel om het enigszins geloofwaardig te houden. Ik miste ook spanning. De periode tussen afleveringen duurde steeds langer en mijn vriendin gaf aan af te haken. Ik ging alleen verder en het lullige is, het werd daarna alleen maar beter. De tweede helft van het eerste seizoen werd beter en beter.


Bij het tweede seizoen was ik volledig om en verslaafd. Ik verslond het tweede seizoen. Er was veel meer spanning en er kwam een veel duidelijkere lijn in het verhaal. Het derde seizoen verslond ik ook in een rap tempo. Ik ben een groot fan van Mads Mikkelsen en in deze serie is hij ook weer fantastisch. Ik durf zelfs te beweren de beste Hannibal vertolking. De rest van de cast is ook zeer indrukwekkend. Ik moest wat wennen aan Hugh Dacy als Will Graham maar hij wist me uiteindelijk ook te overtuigen. Een eervolle vermelding voor Eddie (L)izzard die een genot was om naar te kijken.


De stilering vond ik ook erg goed gedaan. Dromerig en stijlvol. De vele verwijzingen naar de films, vond ik ook erg leuk. De tweede helft van het derde seizoen is eigenlijk een langdurige versie van Red Dragon/Manhunter. Tof! De serie bewandeld wegen die veel minder aan de orde kwamen in de films. Met name de relatie met Hannibal en Will staat centraal. Het einde van het derde seizoen is ook zeer bevredigend. Echt een topserie die wat doorzettingsvermogen kost. Voor een serie zijn de beelden ook erg expliciet. Dikke aanrader.


Seizoen 1: 7,2
Seizoen 2: 8,8
Seizoen 3: 10

Heb de serie in relatief korte tijd ook in zijn geheel gekeken. Kan mij voor een zeer groot deel vinden in bovenstaand, alleen over het laatste seizoen ben ik iets minder enthousiast. Niet zozeer over de tweede helft van het seizoen, dat was weer lekker spannend en het eind is inderdaad prima. Ik vond seizoen drie helaas teveel op seizoen één lijken; een minder interessant en wat traag eerste deel. De hele verhaallijn rondom broer en zus Verger vond ik maar matig interessant, de afleveringen rondom dit tweetal in seizoen twee waren nog goed, maar in seizoen drie in mijn optiek niet. Het wisselen van acteur voor de rol van Mason Verger heeft daar waarschijnlijk ook aan bijgedragen. De transformatie van Alana Bloom in seizoen drie had ik ook wat moeite mee. Maar vanaf de introductie van Francis Dolarhyde als de Red Dragon zat ik weer op het puntje van mijn stoel.

Mijn cijfers liggen dan ook iets lager, maar heb mij er prima mee vermaakt!

Seizoen 1: 7,8
Seizoen 2: 8,5
Seizoen 3: 8

Marcccc
14-03-2019, 21:55
Captain Cliché (2019)

De eerste Marvel film die ik ooit heb gezien, en vermoedelijk ook de laatste. Ik kan er eigenlijk niks positiefs over zeggen. De 3D was wel oke, laat ik dat dan maar zeggen. En Brie Larson in een strak pakje, kan je ook niet over klagen.

Voor de rest flauwe humor, waardeloos 13-in-een-dozijn verhaal, matig acteerwerk, hoop sfx uit de "My First SFX kit".

Bleh, verspilling van tijd.

2/10

rogue
14-03-2019, 22:13
Captain Cliché (2019)

De eerste Marvel film die ik ooit heb gezien, en vermoedelijk ook de laatste. Ik kan er eigenlijk niks positiefs over zeggen. De 3D was wel oke, laat ik dat dan maar zeggen. En Brie Larson in een strak pakje, kan je ook niet over klagen.

Voor de rest flauwe humor, waardeloos 13-in-een-dozijn verhaal, matig acteerwerk, hoop sfx uit de "My First SFX kit".

Bleh, verspilling van tijd.

2/10
Het meest verbluffende hiervan vind ik dat als ik je dvdprofiler bekijk, je wel allerlei superhelden films van DC hebt, de X-men films, de oude Spider-man films, de oude Superman films en dat je toch nog nooit een Marvel film had gezien.
Heel apart.

Marcccc
14-03-2019, 22:19
Het meest verbluffende hiervan vind ik dat als ik je dvdprofiler bekijk, je wel allerlei superhelden films van DC hebt, de X-men films, de oude Spider-man films, de oude Superman films en dat je toch nog nooit een Marvel film had gezien.
Heel apart.

Superman is meer een nostalgie dingetje, die X-man films vond ik ook matig destijds en de eerste twee Spiderman films vond ik wel okee, derde nooit gezien.

Maar doet niks af aan het feit dat ik Captain Marvel echt waardeloos vind.

Met betrekking tot Marvel films bedoel ik overigens vooral de golf aan films die de laatste paar jaar zijn uitgekomen.

vince curtin
14-03-2019, 22:26
Captain Cliché (2019)

De eerste Marvel film die ik ooit heb gezien, en vermoedelijk ook de laatste. Ik kan er eigenlijk niks positiefs over zeggen. De 3D was wel oke, laat ik dat dan maar zeggen. En Brie Larson in een strak pakje, kan je ook niet over klagen.

Voor de rest flauwe humor, waardeloos 13-in-een-dozijn verhaal, matig acteerwerk, hoop sfx uit de "My First SFX kit".

Bleh, verspilling van tijd.

2/10

Ik ben er vandaag geweest en ik ben 100% met je eens 8-)

gr, Vince.

martwout
15-03-2019, 07:36
Captain Cliché (2019)

De eerste Marvel film die ik ooit heb gezien, en vermoedelijk ook de laatste. Ik kan er eigenlijk niks positiefs over zeggen. De 3D was wel oke, laat ik dat dan maar zeggen. En Brie Larson in een strak pakje, kan je ook niet over klagen.

Voor de rest flauwe humor, waardeloos 13-in-een-dozijn verhaal, matig acteerwerk, hoop sfx uit de "My First SFX kit".

Bleh, verspilling van tijd.

2/10

Is dit nu weer wat anders of is dit toch Captain Marvel?

Marcccc
15-03-2019, 15:45
Is dit nu weer wat anders of is dit toch Captain Marvel?

Het betreft inderdaad Captain Marvel.

DJM
16-03-2019, 10:24
Het voelt als een hangend einde. Een laf einde. De ontmoeting tussen Fletcher en Andrew nadat Fletcher ontslagen is, is jofel. Andrew heeft nog steeds respect voor Fletcher, Fletcher behandelt Andrew iets meer als een gelijke. Ik vond dat gesprek in het cafe mooi. Vervolgens blijkt Fletcher nog steeds Fletcher te zijn en krijg je de confrontatie tussen die twee, wanneer blijkt dat Fletcher wist dat hij dankzij Andrew ontslagen is. Ook mooi. Maar dan zakt het in elkaar als een pudding. Fletcher saboteert Andrew, maar Fletcher saboteert daarmee ook zichzelf. Onzin, dat zou hij nooit doen, daar is hij veel te zelf ingenomen voor. Andrew loopt weg, komt weer terug en start vervolgens een veel te lange drumsolo, en gedurende die solo... wat...? Gaan ze elkaar opeens waarderen? Respecteren? Moet dit Andrew's Charlie Parker moment zijn?

Nope. Voor mij werkte het gewoon niet. Het was te makkelijk. Met name Fletcher was een veel te ingewikkeld karakter om opeens zo simplistisch te behandelen.

Het voelt alsof de makers eigenlijk geen flauw idee hadden hoe ze het verhaal wilde eindigen en dus knoopten ze er maar een halfslachtig feelgood einde aan.

Ben blij om te lezen dat ik niet de enige was. Film wordt waanzinnig goed opgebouwd, je komt er helemaal in en vervolgens komen ze met dit einde aanzetten... Zeer teleurstellend inderdaad.

rogue
31-03-2019, 19:01
Captain Marvel (2019)

Weer een heerlijke film van Marvel, en eindelijk eentje met een vrouw in de hoofdrol (waar mijn jongste dochter erg blij mee was).

Toch leuk hoe ze steeds een andere benadering weten te vinden voor de films. Vanaf het begin had het verhaal mij te pakken (ondanks dat ik vanwege mijn comics verleden wel een heel goed idee hoe het in elkaar zat), en de voornaamste setting van het verhaal was ook een groot pluspunt voor mij. Het ziet er wederom allemaal prachtig uit, niets op aan te merken, ook niet op de sfx waar hier eerder over geklaagd is.

Brie Larson is mij erg meegevallen, vooraf dacht ik dat ze weleens te weinig uitstraling voor de rol zou hebben, maar dat bleek gelukkig ongegrond. Er zitten wel vele links naar naar vorige films in, die zal ik bij de volgende keer dat ik de film op UHD of 3D kijk wel zien.


Op naar Endgame!

Melzz
20-04-2019, 09:34
Black Panther

Nou, ik heb er weer eentje te pakken. Een film die goede kritieken krijgt maar waar ik zelf echt niets mee kon. Wat was dit sleeeechhht. Ik kan er echt niet over uit, hoe slecht ik dit vond. Alles was onnatuurlijk. De decors, de kostuums, de special effects. Alles voelde nep aan. De acteurs stonden zo overduidelijk voor een green screen te praten (zoals die gevechten bij de waterval...ugh). Het plot vond ik ook maar warrig en onsamenhangend. En dan die vage ruimteschepen.....ik bedoel...what da fuck? Zeker in combinatie met Afrikaanse landschappen. Wat moest dat voorstellen? Mijn vriendin haakte halverwege af. Ik heb het toch volgehouden maar geen scene sprong er echt uit. Veruit de slechtste Marvel-verfilming en verslaat in dat opzicht Age of Ultron.

Omdat de cast overwegend donker is, krijgt de film automatisch maar goede kritieken? Echt bizar. En nogmaals, dat warrige verhaal dat nergens interessant wordt. Sprakeloos....

3.0

Oudlid_X5
20-04-2019, 22:49
Marvel had moeten stoppen bij hun hoogtepunt: The Incredible Hulk.

rogue
22-04-2019, 14:41
Marvel had moeten stoppen bij hun hoogtepunt: The Incredible Hulk.
Dat was de tweede film van de MCU, dan hadden we toch heel wat moois gemist ;).

Marcel Hoeve
24-04-2019, 18:43
Ik weet niet precies wat ik van seizoen 2 moet vinden. Is het nou goed of slecht? Normaal gesproken identificeer je jezelf met de hoofdrolspeler, vindt je hem/haar sympathiek, leef je mee, maar bij Walter White heb ik niets van dat. Die getormenteerde blik van die man 13 afleveringen lang maakt je compleet depressief als je niet oplet. Dit is niet een serie waar je vrolijk van wordt, maar dit seizoen was ook nergens echt spannend. Het kabbelde maar een beetje voort. Ik betrapte me er op dat ik dacht: hoeveel afleveringen nog? En die hele drugswereld is wel een hele zielige toestand, hoor. Hoe ver ben je heen als je naar dat soort middelen grijpt, vraag ik me soms af. Enfin, ik hoop echt dat seizoen 3 een stuk beter is. We zullen zien.

Film: 7.0
Beeld: 9.0
Geluid: 7.5
Extra's: niet bekeken

Oudlid_X5
24-04-2019, 22:21
Identificeren met de hoofdrolspeler? Vrolijk worden van het kijken van een film / serie? Wat zijn dat voor achterhaalde ideeën.

Melzz
25-04-2019, 12:35
Ik weet niet precies wat ik van seizoen 2 moet vinden. Is het nou goed of slecht? Normaal gesproken identificeer je jezelf met de hoofdrolspeler, vindt je hem/haar sympathiek, leef je mee, maar bij Walter White heb ik niets van dat. Die getormenteerde blik van die man 13 afleveringen lang maakt je compleet depressief als je niet oplet. Dit is niet een serie waar je vrolijk van wordt, maar dit seizoen was ook nergens echt spannend. Het kabbelde maar een beetje voort. Ik betrapte me er op dat ik dacht: hoeveel afleveringen nog? En die hele drugswereld is wel een hele zielige toestand, hoor. Hoe ver ben je heen als je naar dat soort middelen grijpt, vraag ik me soms af. Enfin, ik hoop echt dat seizoen 3 een stuk beter is. We zullen zien.

Film: 7.0
Beeld: 9.0
Geluid: 7.5
Extra's: niet bekeken

....schrijft Marcel over een van de best gewaardeerde series ooit.:-P Uiteraard is het je goed recht het niets te vinden. Niemand zal je dan kunnen overtuigen. Maar deze serie vond ik echt briljant. Walter White wordt wat mij betreft geniaal neergezet door Bryan Cranston.

Maar hoezo moet je je identificeren met een hoofdrolspeler? Dan kun je geen maffiafilm meer kijken bijvoorbeeld. Hopelijk houd je het nog wat seizoenen vol. Juist de ontwikkelingen en veranderingen die Walter doormaakt zijn zo goed gedaan. Spijtig dat je dat (nog) niet ziet.

Marcel Hoeve
25-04-2019, 20:14
Ik wist wel dat dit soort reacties zouden komen :lol:. Ik zeg ook helemaal niets over de acteerkwaliteiten van Bryan Cranston. Als je erin slaagt om zo'n deprimerend karakter neer te zetten dat ook nog eens volledig verstrikt raakt in zijn eigen leugens, dan is dat knap gedaan. Vooral als je bij mij ook nog eens ergernis met dit gedrag weet op te wekken, petje af. Goed geacteerd. Maar mag het af en toe ook eens wat luchtiger? En vooral wat meer spanning graag, want op dat gebied schiet dit tweede seizoen nogal tekort.
Bovendien: het is mijn mening, maar dat is ook de bedoeling van dit topic, toch? En daar mag je het natuurlijk helemaal mee oneens zijn.

rogue
25-04-2019, 20:55
Ik vond de eerste 2 seizoenen ook niet bijzonder Marcel. Pas bij het derde seizoen begon het echt goed te worden, dus er is nog hoop ;).....
Better Call Saul daarentegen was vanaf het begin boeiend, misschien nog een aanrader als de laatste seizoenen je bevallen.

Oudlid_X5
25-04-2019, 22:56
Mag het vooral eens minder luchtiger.

Melzz
26-04-2019, 08:53
Ik vond de eerste 2 seizoenen ook niet bijzonder Marcel. Pas bij het derde seizoen begon het echt goed te worden, dus er is nog hoop ;).....
Better Call Saul daarentegen was vanaf het begin boeiend, misschien nog een aanrader als de laatste seizoenen je bevallen.

Grappig. Na Breaking Bad wilde ik meer en ik kwam automatisch bij Better Call Saul uit. Een half seizoen volgehouden. Ik vond het helemaal niets.

Marcel v/d H.
02-05-2019, 10:38
http://www.whatiwatch.net/images/bluray.png Dark Blue (http://www.imdb.com/title/tt0279331/) (Ron Shelton (http://www.imdb.com/name/nm0005421/), 2002)
Aangename verrassing! Zag hem tussen de titels in de Arrow sale staan en heb gokje maar genomen ondanks de over het algemeen (middel)matige cijfers die de film krijgt. Waarom die cijfers zo laag liggen is mij een raadsel, echt een prima film! Deels te danken aan het plot naar een verhaal van James Ellroy (L.a. Confidential) dat door David Ayer (Training Day) is verwerkt tot het script van deze film. Er is ook zeker een vergelijk te maken met deze twee films. De cast bestaande uit bekende en minder bekende acteurs levert prima werk af en ook de setting van de film (broeierige L.A. ten tijde van de Rodny King rellen) is goed. Kurt Russel zet één van zijn beste rollen neer. Voeg daar nog een soundtrack aan toe van rap nummers in combi met een jazzy score en je hebt in mijn optiek een pareltje te pakken die goed onder de rader heeft weten te blijven. Dikke 8.5

Melzz
22-05-2019, 09:07
Awakening the Zodiac (2017)


Bijna...bijna was dit een hele toffe film. Nu vond ik de film 3/4 geslaagd.


Een stel koopt een oude container en vinden daarin oude 8mm filmpjes. Deze blijken van de Zodiac killer te zijn die zijn moorden heeft gefilmd. Omdat de Zodiac nooit gepakt is, gaan ze op onderzoek uit om zo de beloning op te strijken. Een leuk gegeven, ook al blijft het dubieus om een fictief verhaal rondom een true crime verhaal te bedenken.
De film vind ik zeer stijlvol geschoten en ziet er zeer professioneel uit. Ook de muziek vond ik een pluspunt. Het acteerwerk is prima alhoewel ik Leslie Bibb de zwakste schakel vond met haar te directe in your face acteerwerk. Dat mocht wel subtieler. Het mysterie vond ik erg gaaf gedaan. Wat je niet weet en ziet is spannend. Wie zal de Zodiac zijn, leeft hij nog en waar is hij? De spanning werd goed opgebouwd en het was leuk om steeds een stukje dichterbij te komen om het raadsel op te lossen.


Helaas verzand de film in een anticlimax. Als de Zodiac wordt onthuld is dat een regelrechte domper. De echte Zodiac lijkt me een ijskoude en berekende psychopaat. Iemand die rustig te werk gaat. Dit was een cliché bad-guy met vervelende oneliners. Die gast praatte sowieso teveel. Als de man mysterieus was gebleven of anders had gereageerd, was de film echt veel beter.


Dus een schizofrene ervaring. Toch zeker de moeite om eens te zien. Helaas bekruipt wel het gevoel dat het veel beter had kunnen zijn. Met name het einde valt tegen. Ik genoot met name van de strakke cinematografie. Deed me echt bij vlagen denken aan Fincher's Zodiac.


7,3

Marcccc
02-06-2019, 11:22
Black Swan (2010)/ Mother! (2017)

Twee bijzonder fraaie films van Darren Aronofsky waarbij ik eigenlijk niet kan zeggen welke ik beter vind. Visueel is Black Swan iets interessanter, verhaal-technisch is Mother! iets interessanter - alhoewel het me nauwelijks duidelijk is wat het verhaal eigenlijk is. Bardem = God, Lawrence = Mother Nature, De Baby = Leven, de mensen die het huis afbreken zijn... wij??

Hoe dan ook, fijn dan Aronofsky doet wat hij doet.

Oudlid_X5
03-06-2019, 14:21
Javier Bardem is satan.

Marcccc
03-06-2019, 18:33
Javier Bardem is satan.

Niet volgens Jennifer Lawrence en iedere tekst met uitleg van Aronofsky die ik zo snel kon vinden. Bardem is toch echt God.

Oudlid_X5
04-06-2019, 10:56
Ongeveer na een uur - kan ook langer zijn - vindt Jennifer Lawrence opeens in de keuken of bij de achterdeur een 'verscheurd' papiertje waar Javier Bardem afgebeeld staat als satan.

Check ook deze analyse: https://vimeo.com/339867203

vista-vision
05-06-2019, 14:10
Chernobyl ( 5 part serie 2019)

Erg goed vond ik.Vooral Stellan Skarsgård als Boris was uitstekend . IHet leek me eerst nogal beledigend om de mensen in de controle ruimte zo neer te zetten als een stelletje... (haakte bijna al af na 20 min) maar dat valt allemaal op zijn plaats verderop in de serie. Je denkt misschien te sombere kost om naar Chernobyl te gaan kijken maar door het sterke spel kijk je al snel de hele serie af. kom je over de eerste 30 minuten heen dan ben je al de klos om de rest af te zien Het was natuurlijk erg genoeg en zoals we weten een hoop mensen hebben hun leven gegeven om de ramp onder onder controle te krijgen.Paar feitjes die ik nog niet wist even aangenomen dat het klopt dat van die volle tanks en het extra risico daarmee.Dan mogen we nog blij zijn.
By most estimates, such a blast may have wiped out half Europe, leaving it riskier to live in for 500,000 years.

serie heeft 9.7 op imdb

Johan Renck discusses his experience directing the historical drama miniseries Chernobyl





https://www.youtube.com/watch?v=9v9r1X6ALOQ

Melzz
22-08-2019, 12:17
Pet Semetary - 2019

Typisch zo'n film die best aardig wegkijkt maar die je, voordat de endcredits zijn afgelopen, alweer bent vergeten.
Veel scenes letterlijk gekopieerd uit het origineel. Zwak en overbodig.

5,5

Robin W.
22-08-2019, 14:57
Geloof het of niet, maar ik ben voor het eerst Friends aan het kijken. De laatste aflevering was 1.18.

Pastichio Rocker
22-08-2019, 20:35
Vreselijke serie.

Marcel Hoeve
22-08-2019, 21:03
Geloof het of niet, maar ik ben voor het eerst Friends aan het kijken. De laatste aflevering was 1.18.
Geweldige leuke serie! Eén van de leukste die ik ken. ;)

vince curtin
23-08-2019, 00:01
Vreselijke serie.

Ik ben totaal met je eens 8-) Geef mij maar Cheers of Frasier

gr. Vince.

Werner
23-08-2019, 07:51
Vreselijke serie.

+1

TheGodfather
27-08-2019, 06:33
Geweldige leuke serie! Eén van de leukste die ik ken. ;)
Eens, mijn favoriete comedy serie (of in ieder geval toch de serie die ik het vaakst heb gezien en zo goed als van buiten ken)
Ben het ook weer aan het herkijken, inmiddels weer halverwege seizoen 6 :D

TheGodfather
17-09-2019, 08:30
Vorige week eindelijk weer eens thuis een blu-ray kunnen kijken (en nu toch al de tijd om er iets over te schrijven :lol::lol:). Begonnen aan de Samuel Fuller at Columbia box van Indicator:

It Happened in Hollywood (https://www.imdb.com/title/tt0029056/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1)
De eerste film uit de Indicator box is geschreven door Fuller en geregisseerd door Harry Lachman.
Het verhaal gaat over een acteur in Hollywood ten tijde van het einde van de stomme film en de invoering van geluid in films. Hij kan hier niet mee omgaan, het acteren in geluidsfilms valt `m zwaar waardoor hij aan de kant wordt geschoven.

Het is een verhaal dat we al vaker hebben gezien. Maar de uitvoering is hier wel bijzonder: het is een prachtige ode aan maar vooral kritiek op Hollywood en de vergankelijkheid van roem en het acteursbestaan aldaar.
In slechts iets meer dan uur wordt een triest en uiteindelijk mooi verhaal verteld met als absolute hoogtepunt de scene waarin op een feest alle grootheden uit de filmwereld van destijds bij elkaar komen op een feestje. Dit is genieten, een feest der herkenning voor filmliefhebbers.

Een goed begin van deze Samuel Fuller box, hopelijk zijn de andere films ook zo goed.

8,0/10

rogue
18-09-2019, 19:03
Vorige week eindelijk weer eens thuis een blu-ray kunnen kijken (en nu toch al de tijd om er iets over te schrijven :lol::lol:). Begonnen aan de Samuel Fuller at Columbia box van Indicator:

It Happened in Hollywood (https://www.imdb.com/title/tt0029056/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1)
De eerste film uit de Indicator box is geschreven door Fuller en geregisseerd door Harry Lachman.
Het verhaal gaat over een acteur in Hollywood ten tijde van het einde van de stomme film en de invoering van geluid in films. Hij kan hier niet mee omgaan, het acteren in geluidsfilms valt `m zwaar waardoor hij aan de kant wordt geschoven.

Het is een verhaal dat we al vaker hebben gezien. Maar de uitvoering is hier wel bijzonder: het is een prachtige ode aan maar vooral kritiek op Hollywood en de vergankelijkheid van roem en het acteursbestaan aldaar.
In slechts iets meer dan uur wordt een triest en uiteindelijk mooi verhaal verteld met als absolute hoogtepunt de scene waarin op een feest alle grootheden uit de filmwereld van destijds bij elkaar komen op een feestje. Dit is genieten, een feest der herkenning voor filmliefhebbers.

Een goed begin van deze Samuel Fuller box, hopelijk zijn de andere films ook zo goed.

8,0/10

Deze vond ook geslaagd en zelfs wel aangrijpend, erg goede rol van Richard Dix. Vergeet niet die ene extra te kijken, duurt een minuut of 10 en gaat over de dubbelgangers op het feestje.

Melzz
19-09-2019, 09:46
Stranger Things (twee afleveringen)

Samen met m'n vriendin besloten we weer een nieuwe serie aan te boren. Mijn idee was "Stranger Things".We hebben nu twee afleveringen gezien en we vinden het allebei eigenlijk zeer slecht. Als eerste valt het acteerwerk op: Winona Ryder....wat slecht geacteerd. Alles in overdrive, elke emotie met grote gebaren. Dan de kinderen....ik trek ze niet. Vooral dat slissende joch werkt op mn irritatiespieren. Is dit een kinderserie? Er wordt een poging tot humor gedaan maar bij ons sloeg alles dood. En het gevolg was tenenkrommende irritatie. Is dit nu die gehypte serie? Tijdens vele scenes slaakten we allebei tegelijk een diepe zucht en keken we elkaar aan van...wtf?? Moeten we doorzetten vroegen we ons af? Nee....we kappen hiermee. Kinderachtige, flauwe en oer-Amerikaanse shit.

Melzz
20-09-2019, 11:47
La morte non ha sesso a.k.a. A Black Veil for Lisa (1968)

Een vroege giallo van regisseur Massimo Dallamano (What have you done to Solange). Vroege gialli zijn over het algemeen wat tammer. De Blu-Ray hoes van 88 films ziet er ook wat loungy out, met halfnaakt stel op de voorkant. Dus ik verwachte een licht-erotische film dat wat voortkabbelt. Ik kreeg echter een uitstekende film met prima acteerprestaties. Over een stikjaloerse rechercheur die moorden oplost en tegelijkertijd zijn vrouw eindeloos controleert. De plotwendingen zijn prima te volgen, de film is mooi geschoten en bevat prachtige muziek. Een zeer aangename verrassing. De Blu-ray bevat tevens twee analyses van critici. Aanrader!

8,5

wolverine
20-09-2019, 13:23
Rambo - Last Blood

Laten we eerlijk zijn. Bij een Rambo film weet je precies waar je voor gaat. Actie, grof geweld en een flinterdun verhaal. En die worden dan ook in een rap tempo voorgeschoteld. Hier en daar is het verhaal of de montage of de regie wat onevenwichtig, daarentegen was de trage opbouw en de emotionele impact verrassend hoog voor zo een soort film. En het laatste half uur is bruut geweld zoals je niet snel mee maakt. Het effect daarvan was goed te merken in de bios aangezien het publiek goed meeleefde bij de impact van elke schot en elke dreun en explosie. Op zo een moment weet je dan ook dat het missie geslaagd is voor Stallone.

Dit is een Stallone Vehicle op en top. Bad guys zijn over de top (zag je wat ik daar deed?) en overige spelers zijn er alleen maar om het verhaal vooruit te duwen. Wel een gemiste kans om Paz Vega niet iets meer te laten doen. Maar zoals gezegd......dit is Sly’s feestje........met heel veel vuurwerk.

7

Marcel v/d H.
27-10-2019, 08:03
http://www.whatiwatch.net/images/icon_on_demand.png Dolemite Is My Name (http://www.imdb.com/title/tt8526872/) (Craig Brewer (http://www.imdb.com/name/nm0108132/), 2019)
Aangename verrassing dit, deze Netflix film met in de hoofdrol Eddie Murphy. En, eveneens verrassend, een leuke bijrol van Wesley Snipes. De film draait om het personage van Eddie Murphy, de blaxploitation held Rudy Ray Moore uit de jaren '70. Misschien is het allemaal niet even hoogstaand, maar erg vermakelijk is het wel. Er valt veel te lachen, het jaren '70 sfeertje wordt prima neergezet en de soundtrack is fijn. Heerlijk voor een zaterdagavond met een lekkere whiskey erbij.

Ik kan overigens aanraden om de ondertitels uit te zetten, die vond ik behoorlijk slecht. Een groot deel van de grappen gaat zo aan je voorbij. Ik ga nu zelf maar eens kijken of ik de originele Dolemite (of andere films van Rudy Ray Moore) ergens kan vinden. Was overigens leuk geweest als Netflix deze film(s) zelf had toegevoegd gelijktijdig met de release van deze film. 8.5

Werner
27-10-2019, 09:24
Terminator: Dark Fate

Basically hetzelfde verhaal, maar nu the next generation. Skynet heet nu Legion, de apocalyps vindt niet plaats in 1997 maar ergens in de jaren 2040 en de Terminator kan weer een kunstje meer dat 'ie in de vorige film niet kon, namelijk zichzelf in tweeën splitsen. Wel genoten van de cynische oneliners van Linda Hamilton, en de film heeft wel een sense of urgency: de hele film is één langgerekte achtervolging door de bad terminator die erop los moordt alsof het niks is.

Marcccc
27-10-2019, 11:04
The Road (2009)

Zwaar teleurstellende film die ironisch genoeg een (duidelijke) inspiratiebron was voor The Last Of Us, één van de beste games allertijden.

De film gaat duidelijk voor de minimalistische stijl, maar schiet daarin zover door dat er uiteindelijk niet veel meer overblijft dan een paar dagboek bladzijden uit het leven van een groep mensen in een post-apocalyptische wereld. Na 111 minuten vroeg ik me af wat ik nou eigenlijk moet onthouden van deze film. Van karakter ontwikkeling is zo goed als geen sprake - met uitzondering van 1 of 2 scenes - en dat is absurd in een film die volledig rondom karakters draait. Het verhaal is flinterdun - zo goed als afwezig. Het kind is ronduit irritant en je zou niet zeggen dat het is geboren en opgegroeid in die verwoeste wereld. En er is geen begin, midden en einde.

Als 45 minuten durende aflevering van The Twilight Zone had het misschien nog wat kunnen zijn, maar als volledige film is het een verspilling van tijd.

Het enige goede waren de paar scenes met Robert Duvall.

Oudlid_X5
28-10-2019, 10:54
Dan sla Light of My Life maar over. ;)

Marcccc
28-10-2019, 14:13
Ja, nou wil ik dus juist wel Light of My Life zien ;)

Oudlid_X5
28-10-2019, 14:38
Bereid je voor op een verstilde film. (y)

Driekus
29-10-2019, 08:24
Seizoen 1 helemaal gezien in 3 dagen van Murder She Wrote.
Heb alle seizoenen al jaren in de kast staan ooit van mijn broer geërfd.
En ik moet zeggen het is erg leuk om naar te kijken.
Vanavond ga ik met seizoen 2 beginnen.

Melzz
12-01-2020, 17:29
The Martian - Ridley Scott - 2015

Ok....laat ik beginnen iets te zeggen over de 3D. Echt fenomenaal. Behoort tot de beste 3D blurays die ik ken. Haarscherp, veel diepte. Dikke vette wow.

Helaas viel de film zelf wat tegen. Het is eigenlijk een grote NASA-reclame. Het karakter gespeeld door Matt Damon moet in zijn eentje op Mars zien te overleven door een ongeluk. De wanhoop en eenzaamheid komt niet echt over. We zien hem nooit verveeld of gefrustreerd. Hij is altijd ergens mee bezig...getting the job done. Vervolgens is er contact met NASA wat resulteert in veel technisch gepraat. En echt spannend wordt het niet. Geen zweethandjes tijdens het kijken. Tegen het einde wordt het zelfs oer-Amerikaans met flink eigen-borst-klopperij. Ik begon te verlangen naar aliens en vuurgevechten. Met 140 minuten duurde het mij ook erg lang.

Maar die 3D...die hield de boel flink op de been. Echt slecht is het allemaal niet maar ik zie mezelf deze film niet nog eens opzetten.

7,5

jeroeni
02-02-2020, 14:07
Aquaman [Ultra HD Blu-ray ]

Wat een geweldig DC spektakel was dit! :grin:
Heb dit in Dolby Vision mode bekeken en kan niets anders zeggen dan dat de beelden op m'n nieuwe scherm indrukwekkend waren.Na de 4K versie heb ik de 1080p Blu-ray even in de speler gedaan en ja dat is dan een stap terug.

Deze DC film kan zich in mijn ogen makkelijk meten met de betere Marvel films.

Geef het een 8.

jeroeni
04-02-2020, 16:19
Godzilla: King of the Monsters [Ultra HD Blu-ray ]

Monsterlijk goed.:grin:
Waar Godzilla[2014] een meer rustige opbouw had zit er in dit vervolg de vaart al meteen in en dat is prima voor een vervolg.Ik raad dan ook iedereen aan om eerst Godzilla[2014] te checken voor dit deel want alleen dan ga je dit een toffe film vinden.

Dit vond ik ook tof: Doordat de beelden heel erg blauw ogen heeft de film ook echt een eigen smoel.Op UHD een plaatje!

Score:8

Wat bizar dat Godzilla[2014] nog niet te krijgen is op UHD.:???:

jeroeni
06-02-2020, 07:00
Joker [Ultra HD Blu-ray ]

Gisteren laat geworden.

De Joker en de stad Gotham zijn nog nooit zo grimmig in beeld gekomen als in deze film.:grin:En ondanks dat je voor deze film niets van Batman gezien of gelezen hoeft te hebben is het wel een stuk leuker als dat wel het geval is.

En laat ik de soundtrack niet vergeten want die is net zo grimmig en goed als de rest van de film.

Een meesterwerk: 10(y)
Komt makkelijk in mijn top 5 beste films ooit.

Het mooie van DC is dat zij veel meer richtingen uit kunnen met hun films als bv Marvel.Zo gaat Birds of Prey[ Harley Quinn]weer een totaal andere kant op als de Joker film.[Birds of Prey krijgt tot nu toe goede reviews]

wolverine
06-02-2020, 12:57
Joker [Ultra HD Blu-ray ]

Gisteren laat geworden.

De Joker en de stad Gotham zijn nog nooit zo grimmig in beeld gekomen als in deze film.:grin:En ondanks dat je voor deze film niets van Batman gezien of gelezen hoeft te hebben is het wel een stuk leuker als dat wel het geval is.

En laat ik de soundtrack niet vergeten want die is net zo grimmig en goed als de rest van de film.

Een meesterwerk: 10(y)
Komt makkelijk in mijn top 5 beste films ooit.

Het mooie van DC is dat zij veel meer richtingen uit kunnen met hun films als bv Marvel.Zo gaat Birds of Prey[ Harley Quinn]weer een totaal andere kant op als de Joker film.[Birds of Prey krijgt tot nu toe goede reviews]

Het is inderdaad een goede film en smaken verschillen....maareuh als het om Marvel gaat is Deadpool toch heel anders als Spider-Man. En Spider-Man (van Sam Raimi) weer heel anders als Iron man. Toegegeven....de 22 films die onder de MCU vallen hebben veel gelijkenis, maar ook daar verschilt toon en uitwerking aanzienlijk van elkaar. Niet?

Maar de film is zeker goed hoor: score 7,5

jeroeni
06-02-2020, 13:31
Het is inderdaad een goede film en smaken verschillen....maareuh als het om Marvel gaat is Deadpool toch heel anders als Spider-Man. En Spider-Man (van Sam Raimi) weer heel anders als Iron man. Toegegeven....de 22 films die onder de MCU vallen hebben veel gelijkenis, maar ook daar verschilt toon en uitwerking aanzienlijk van elkaar. Niet?

Maar de film is zeker goed hoor: score 7,5

Van die 22 films springt Guardians er voor mij uit.

Deadpool & Logan vind ik al veel beter dan al die andere MCU films.Op Spider-Man & Guardians na ben ik echt een beetje klaar met de MCU films.

Ik behoor meer bij het DC kamp.Kan er met m'n pet nog steeds niet bij dat Man of Steel zo is afgemaakt door de media:???:

Wel snap ik dat als men op een superheldenfilm zit te wachten dat The Joker dan kan tegenvallen.

Dit nog:Hier op de site heb ik denk al een paar keer gemeld dat ik de Spider-Man films van Raimi geweldig vindt;)

jeroeni
16-02-2020, 08:53
Dunkirk [Ultra HD Blu-ray ]

Van alle UHD schijfjes die ik nu in bezit heb maakt deze het meeste indruk qua beeld & audio.Ergens heb ik spijt dat ik deze destijds niet in de bios ben gaan kijken want deze Nolan film is gewoon super intens op een groter scherm.

DTS-HD Master:Niets mis mee!

Score:10

jeroeni
23-02-2020, 09:11
Batman v Superman : Dawn Of Justice [Ultra HD Blu-ray ]

De upgrade van BD naar UHD was het zeker waard.Door de HDR soms aan/uit te zetten zie ik dat die weergave de grote winst is van deze UHD.
Van de films zelf ben sowieso altijd fan geweest.

Score:8


Op de Man of Steel UHD ben ik nog aan het wachten[Zavvi]

Marcccc
28-02-2020, 23:32
The Gentlemen

Ik heb me van het begin tot het eind kostelijk vermaakt.

Melzz
13-03-2020, 15:00
Predator (1987, 3D)

Ik heb altijd blurays gemeden waar DNR is toegepast. Predator The Ultimate Hunter edition is er zo een. Nu is Predator echter geconverteerd naar 3D en daar was ik best nieuwsgierig naar. Helaas hebben ze de DNR-versie gebruikt om te converteren naar 3D. En dat is echt heftig... Arnold ziet er, vooral in de beginscenes, uit als een wassen pop. Geen rimpeltje te bekennen. En waar is de filmgrain?

De 3D is niet de sterkte die ik heb gezien maar het geeft toch aardig wat diepte. Je zit echt meer in de film. De voorgrond en achtergrond worden mooi gescheiden omdat er veel geschoten is tussen de bladeren van de jungle. De gepolijste look blijft zichtbaar en is best storend. Aan de andere kant zijn de kleuren helder, is de scherpte prima en werkt de 3D zodanig dat je meer de film wordt ingezogen. Toch weer een geheel nieuwe Predator-ervaring. Dit is de versie die ik voortaan ga bekijken. Als extra zit daar The Ultimate Hunter Edition als 2e schijf erbij. Gewoon lekker overslaan en in je speler stoppen voor de extra's.

De nadelen zijn er dus maar na een tijdje zijn je ogen er toch aan gewend en als je door het DRN-geweld heen weet te kijken, heb je een leuke classic in 3D.

Get to the choppaaaaaa!!!!

8,2

Marcccc
05-04-2020, 21:13
Forbidden Planet (1956)

Prachtig knullige sci-fi film met eigenlijk best een interessant verhaal over de “ID”. Maar toch vooral verbazingwekkend hoe “fout” de film is m.b.t. de man/vrouw relatie. De crew heeft nog maar net kennis gemaakt met de dochter van dr. Morbius of 1 van de crewleden hangt al zwijmelend rondom dit naïve wezen. De jaren 50 waren maar een vreemd tijdperk.

Marcccc
24-04-2020, 23:46
Carrie (1976)

Jaren niet meer gezien, maar blijft één van de beste “serieuze” horrorfilms ooit. De mensen verantwoordelijk voor de casting verdienen een prijs.

Melzz
04-05-2020, 12:35
The Town that Dreaded Sundown (2014) 3D

3D m'n reet.

edwinvb
04-05-2020, 13:56
Charlies Angels 2019

Wat een bout film. Ella Balinska (Jane) doet allerlei stunts die ik Tom Cruise zie doen. Kirsten Stewart (Sabina) probeert Cameron Diaz na te doen of te overtreffen en faalt totaal. Het enige lichtpuntje vond ik wel Patrick Stewart. En daar houdt het wel op.

rogue
06-05-2020, 07:14
Poeh, Rambo: Last Blood viel ook niet mee. Kort gezegd: wat een bout film. Gelukkig de laatste van de reeks, maar hij had eigenlijk bij de 4e (die wel te pruimen was) moeten stoppen. Knap dat je op die leeftijd nog zoveel kunt doen, absoluut, maar wat een slecht verteld verhaal. Een voorspelbare film hoeft zeker niet slecht te zijn, maar dit was wel heel erg. Op het moment dat je 'tunnels' hoort, weet je al genoeg. En als zijn nicht ook nog Mexico vermeld, dan weet je hoe het gaat eindigen. Je weet later zelfs specifiek hoe het gaat eindigen, omdat echt alle vallen die hij maakt, getoond worden. Dat haalt wel wat van de verrassing weg.... .

Marcel Hoeve
06-05-2020, 08:45
We hebben een nieuwe categorie nodig, zie ik: "Bout films". Of een nieuw topic: "Welke bout film heb je nu gekeken en waarom?"

Marcel v/d H.
06-05-2020, 09:04
Poeh, Rambo: Last Blood viel ook niet mee. Kort gezegd: wat een bout film. Gelukkig de laatste van de reeks, maar hij had eigenlijk bij de 4e (die wel te pruimen was) moeten stoppen. Knap dat je op die leeftijd nog zoveel kunt doen, absoluut, maar wat een slecht verteld verhaal. Een voorspelbare film hoeft zeker niet slecht te zijn, maar dit was wel heel erg. Op het moment dat je 'tunnels' hoort, weet je al genoeg. En als zijn nicht ook nog Mexico vermeld, dan weet je hoe het gaat eindigen. Je weet later zelfs specifiek hoe het gaat eindigen, omdat echt alle vallen die hij maakt, getoond worden. Dat haalt wel wat van de verrassing weg.... .

Recentelijk ook gezien, deel je mening grotendeels. Gelukkig zaten er nog wel een paar brute actiemomenten in waardoor het voor mij toch geen totale mislukking was. Je verwacht ook geen geweldig plot in een dergelijke film, maar gooi er dan gewoon nog wat meer actie in en wat minder "opbouw" van het verhaal.

rogue
06-05-2020, 15:29
We hebben een nieuwe categorie nodig, zie ik: "Bout films". Of een nieuw topic: "Welke bout film heb je nu gekeken en waarom?"
Haha, ja sorry, was een grapje van mij om het over te nemen :).

rogue
12-05-2020, 13:09
Ik ben redelijk weggeblazen door Suddenly, Last Summer.

De uitstekende blu-ray van Indicator/Powerhouse verzorgt een prima beeldkwaliteit door deze aangrijpende film. Over het plot ga ik niets vertellen, dat wist ik vooraf ook niet en dat is denk ik de beste manier om deze film voor de eerste keer te bekijken. Gebaseerd op een toneelstuk van Tenessee Williams, is het even wennen vanwege de poëtische, beschrijvende dialogen (zeker Hepburn is daar erg in bedreven, heel fraai om te zien), maar het verhaal is wel meteen pakkend. Taylor is zo goed!
Het verhaal ontrafelt zich beetje bij beetje, met kleine hints hier en daar, waardoor je steeds meer wilt weten en verlangt naar het hele verhaal. Of je daar nog zo blij mee bent aan het einde laat ik even in het midden, maar het is werkelijk een fascinerende film.
De extra's die ik tot nu toe heb gezien, zijn zeer de moeite waard. Daarin komt ook aan bod dat blijkbaar één van de grootste misverstanden (ook omdat het foutief in de credits staat) is dat Williams meegeschreven heeft aan de screenplay, terwijl dit niet zo was (die komt solo op naam van Gore Vidal).

De LE is ondertussen uitverkocht zie ik, maar de reguliere is nog gewoon te koop (discs zijn hetzelfde, heb je alleen geen boekje en een andere keepcase). Grote aanrader!

Melzz
26-05-2020, 09:23
The Killer of Dolls - Miguel Madrid - 1975

Nu heb ik in de loop der jaren aardig wat gekke cultfilms gezien en dan wordt het toch wat lastiger om je echt weer te verbazen tijdens een film. Nou, dan is tijdens The Killer of Dolls toch weer aardig gelukt. Een film die me continue boeide. Het is een soort Spaanse Giallo maar ook weer niet. Het is namelijk geen mysterie. Wel zien we een idioot met een gek porseleinen masker en een zwarte pruik op moorden plegen. Dat vreemde heerschap heeft ook last van bizarre dromen. Het is dus een bizar en psychedelisch stukje cinema.

Als kers op de taart heeft de film heerlijke muziek. Tel daarbij prachtige beelden van Barcelona in de jaren '70 op en ik geniet. Ik heb behoorlijk veel dvd's van Mondo Macabro maar dit is mijn eerste BluRay. Ik vind het een topper. Voor de avontuurlijke filmliefhebber.

8.8

Melzz
26-05-2020, 09:45
Colossal Youth - Pedro Costa - 2006

In 2014 heb ik de boxset gekocht van Criterion met daarin de Fontainhas-trilogie. De eerste twee films, Ossos en Vanda's Room gaf ik allebei een 7,5. Vanda's Room was een taaiere zit maar evengoed fascinerend. Toch heeft het zes jaar geduurd voordat ik Colossal Youth opzette. En oef, dit was zwaar. De film duurt 156 minuten waarin we de hoofdpersoon gesprekken zien voeren met allerlei types in slecht verlichte kamertjes. Soms zit er een scene in met twee mensen in een kamer; de een ligt op bed, de ander kijkt tv. Er wordt niet gesproken. De klik kwam maar niet en de film begon me serieus tegen te staan. Toch wilde ik de film afkijken. Had ik meer geduld in 2014 of is dit gewoon een mindere film? Is mijn filmsmaak veranderd?

Ik waardeer en ik begrijp de opzet van Pedro Costa maar ik kon er niet van genieten. Ik heb ook een 80 minuten durende docu gezien over de totstandkoming van de film. Ook tergend traag, veel stiltes en serieus kijkende mensen. Zware arthouse. Nu even niet misschien.

5,5

Melzz
28-05-2020, 16:31
Sinbad-trilogy

Ik heb de box van Powerhouse/Indicator eindelijk afgekeken. Ik heb veel waardering voor het werk van Ray Harryhausen en dat was ook de voornaamste reden om de box aan te schaffen. Het blijft leuk om die stop-motion figuren te zien. De films echter hebben, voor mij, niet de tand des tijds doorstaan. Vrij knullig en kinderachtig. Ik ben ook niet zo'n liefhebber van acteurs die overduidelijk tegen een achtergrondscherm staan te acteren (met bijbehorend kleurverschil). Nee, niet echt mijn soort films.

theThinWhiteDuke
29-05-2020, 19:13
Ik durf nu niet te zeggen welke BluRay ik vandaag besteld heb :lol:








the Golden Voyage of Sinbad van Indicator

Melzz
29-05-2020, 23:11
Ik durf nu niet te zeggen welke BluRay ik vandaag besteld heb :lol:








the Golden Voyage of Sinbad van Indicator

Al eens eerder gezien? Slecht zijn ze absoluut niet. 7th voyage vind ik de beste trouwens. Alleen vind ik ze erg braaf en een tikkeltje ouwbollig. Maar die stop-motion scenes zijn mooi om te zien. Het blijven klassiekers.

theThinWhiteDuke
30-05-2020, 06:32
Al eens eerder gezien? Slecht zijn ze absoluut niet.
Zeker! Ik heb de DVD en ben de laatste tijd wat zaken aan het upgraden naar BR.

Marcel Hoeve
30-05-2020, 11:00
11065

Film: 6,0
Beeld: 8,0
Geluid: 8,5

Pfff, dat viel niet mee, deze Spider-Man versie. Een krappe 6, meer zit er voor mij niet in. Met name de acteerprestaties en dialogen waren ver beneden peil, maar kenners/fans zullen met droge ogen volhouden dat dat in dit soort films ondergeschikt is aan de actiescènes. En die waren er genoeg. Best heel knap in beeld gebracht, dat dan weer wel. Maar ik heb me vooral geërgerd aan Tom Holland als Peter Parker. Volledig onovertuigend en compleet verkeerd gecast. Ook Jacob Batalon als Ned vond ik heel irritant. Deze film haalt het niet bij de originele Spider-Man films waarmee de reeks ooit gestart is, met Tobey Maguire als Peter Parker. Jammer, ik had hier veel meer van verwacht.

Ik heb de film in de 4K Ultra HD-versie bekeken, maar bijna nergens kreeg ik een wow-gevoel. Komt vooral ook omdat 80% van de film zich ’s avonds of ’s nachts of in donkere ruimtes afspeelt. Niet bepaald de meeste optimale omstandigheden om de meerwaarde t.o.v. de Blu-ray te laten zien. In de scènes overdag zie je wel iets meer kleurverzadiging, met name in de primaire kleuren rood, blauw en groen, maar daar blijft het bij.

rogue
05-06-2020, 12:06
Ruined Heart: Another Lovestory between a Criminal & a Whore (8/10)

Het verhaal speelt zich af in Manilla, waar een crimineel het meisje van zijn baas moet beschermen maar liefde is blind en hij besluit met haar er vandoor te gaan.

Wat je ook van de film vindt, een bijzondere film is het wel. Geen gesproken dialogen, wel veel, heel veel muziek. En dat alles gepropt in een film die zonder aftiteling net een uurtje aantikt. Blijkbaar is de film ook in 24 uur (!) opgenomen. Het voorstellen van de spelers gebeurt al op bijzonder fraaie wijze en ik was eigenlijk toen al verkocht voordat de film daadwerkelijk begon. Toegegeven, niet alle muziek is aan mij besteed, maar daar kan ik wel overheen komen omdat het allemaal erg sfeervol is. Als bonusje is een prachtige scene die ondersteund wordt door Pachelbel's Canon in D, heel mooi. Niet zo mooi als in My Sassy Girl, maar je hebt baas boven baas ;).

De uitgave van Third Windows is een hele mooie, de limited edition komt met een aparte soundtrack. En één van de special features is 'Music Access' zodat je snel nogmaals een nummer kunt beluisteren nadat je de film hebt gezien. Niet voor iedereen vermoed ik, maar heb je zin in wat anders, dan is dit misschien een optie.

Melzz
05-06-2020, 17:20
Deadlier than the Male (1967)

In het verleden heb ik aardig wat Italiaanse James Bond rip offs gezien. Die maakten op mij weinig tot geen indruk. Deze Britse variant was echter voor mij een schot in de roos. Heerlijk campy en de vaart zat er goed in. Vrouwelijke huurmoordenaars met harpoengeweren, een megalomane superschurk incl. evil sidekick, de held met charmes en een geweldige soundtrack incl. titelsong die rechtstreeks uit een echte Bond had kunnen komen. Uiteraard heeft deze film niet het budget van zijn voorbeeld maar dat is echter geen enkel probleem want deze film neemt zichzelf niet heel serieus. Heerlijk vermaak.

8,2


https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMGRjMjJlNTItNTljYi00ZjYwLTlmODQtMzQ1NTU4ZjA0Zm RlL2ltYWdlXkEyXkFqcGdeQXVyNzc5MjA3OA@@._V1_SY1000_ CR0,0,657,1000_AL_.jpg

rogue
05-06-2020, 23:18
Die heb ik ook! Heb je ook de network uitgave? De film was mij ook goed bevallen, inderdaad een erg vermakelijke film.

Melzz
06-06-2020, 16:58
Die heb ik ook! Heb je ook de network uitgave? De film was mij ook goed bevallen, inderdaad een erg vermakelijke film.

Ja, die van Network. Leuke uitgave.

Melzz
22-06-2020, 11:08
Mujo a.k.a. This Transient Life - Akio Jissoji - 1970

Ik had al eerder mijn oog laten vallen op de mooie box van Arrow, genaamd The Buddhist Trilogy. Ik had geen idee of de films wat voor mij zouden zijn. Het leek me nogal erg arty. Toen de box tegen een redelijke prijs te koop was, heb ik toch deze blinde gok gewaagd. De eerste film uit de box is inmiddels gezien.

Wow...dit was weer een. Een film die je verrast en van je sokken blaast. Het is inderdaad erg arty, oftwel bevreemdende kaders, afwijkende muziek en een zeer apart verhaal. De film duurt ook best lang (143 minuten) en is bij vlagen traag. Het is echter allemaal prima te volgen met een verhaal dat schokkende elementen bevat (incestueuze relatie tussen broer en zus, voyeurisme en zelfdoding). En dat alles met een boeddhistisch thema dat verlichting centraal heeft staan.

Wat boeit deze film en wat is het mooi geschoten. Typisch een film die door je hoofd blijft spoken. De dag erna heb ik alle audiocommentaren beluisterd bij bepaalde scenes. Zeer interessant. Ik heb nog drie films tegoed die in deze box zitten. Dit eerste deel is in ieder geval al de ontdekking van 2020.

9,2

Marcel v/d H.
23-06-2020, 07:42
http://www.whatiwatch.net/images/icon_on_demand.png Da 5 Bloods (http://www.imdb.com/title/tt9777644/) (Spike Lee (http://www.imdb.com/name/nm0000490/), 2020)
Een nieuwe Spike Lee is altijd wel iets om naar uit te kijken, dit keer ook direct beschikbaar op Netflix. Moet zeggen dat ik er een erg dubbel gevoel aan over heb gehouden. De film krijgt een goede metascore en wordt getipt als één van de Oscar kandidaten, blijkbaar mis ik iets want een topper is het in mijn optiek echt niet. De film is zeker origineel van opzet en het gebruik van (schokkende) echte beelden in combinatie met de zelf geschoten beelden werkt goed. Maar stoorde mij vooral aan enkele toevalligheden/ makkelijkheden in het verder goede script, dit was echt niet nodig. Als voorbeeld Je gaat midden in de rimboe zitten poepen en dan graaf je toevallig één van de goudstaven op... . Onnodig en van Lee verwacht je toch echt meer op dit punt. Verder snap ik de keuze niet helemaal om dezelfde acteurs in zowel het heden als in de flashbacks te gebruiken, terwijl er toch wel wat tijd tussenzit.

Voor nu kom ik niet veel verder dan een vrij middelmatige beoordeling, iets wat je overigens op WiW (momenteel gemiddeld 6,6) en IMDB (gemiddeld 6,7) ook terugziet. Een behoorlijk verschil dus tussen de recensenten en de "gemiddelde kijker". 6.5

rogue
23-06-2020, 15:42
http://www.whatiwatch.net/images/icon_on_demand.png Da 5 Bloods (http://www.imdb.com/title/tt9777644/) (Spike Lee (http://www.imdb.com/name/nm0000490/), 2020)
Een nieuwe Spike Lee is altijd wel iets om naar uit te kijken, dit keer ook direct beschikbaar op Netflix. Moet zeggen dat ik er een erg dubbel gevoel aan over heb gehouden. De film krijgt een goede metascore en wordt getipt als één van de Oscar kandidaten, blijkbaar mis ik iets want een topper is het in mijn optiek echt niet. De film is zeker origineel van opzet en het gebruik van (schokkende) echte beelden in combinatie met de zelf geschoten beelden werkt goed. Maar stoorde mij vooral aan enkele toevalligheden/ makkelijkheden in het verder goede script, dit was echt niet nodig. Als voorbeeld Je gaat midden in de rimboe zitten poepen en dan graaf je toevallig één van de goudstaven op... . Onnodig en van Lee verwacht je toch echt meer op dit punt. Verder snap ik de keuze niet helemaal om dezelfde acteurs in zowel het heden als in de flashbacks te gebruiken, terwijl er toch wel wat tijd tussenzit.

Voor nu kom ik niet veel verder dan een vrij middelmatige beoordeling, iets wat je overigens op WiW (momenteel gemiddeld 6,6) en IMDB (gemiddeld 6,7) ook terugziet. Een behoorlijk verschil dus tussen de recensenten en de "gemiddelde kijker". 6.5

Ik vond het zeer onevenwichtige film, waarbij (hele) goede stukken werden afgewisseld met (hele) slechte stukken. De 'geschiedenis' beelden vond ik bijvoorbeeld ijzersterk en aangrijpend, maar de vuurgevechten en een deel van het verhaal met de landmijn activisten matig. De toevalligheden vond ik ook een minpunt, maar jouw ander punt over dezelfde acteurs in het verleden en heden vond ik juist heel goed bedacht. Ik dacht dat ik ook op een 6,5 uitkwam. Overigens was de beeldkwaliteit weer prachtig....

Marcel v/d H.
24-06-2020, 07:53
Ik vond het zeer onevenwichtige film, waarbij (hele) goede stukken werden afgewisseld met (hele) slechte stukken. De 'geschiedenis' beelden vond ik bijvoorbeeld ijzersterk en aangrijpend, maar de vuurgevechten en een deel van het verhaal met de landmijn activisten matig. De toevalligheden vond ik ook een minpunt, maar jouw ander punt over dezelfde acteurs in het verleden en heden vond ik juist heel goed bedacht. Ik dacht dat ik ook op een 6,5 uitkwam. Overigens was de beeldkwaliteit weer prachtig....

Zelfde acteurs is inderdaad op zijn minst origineel gedaan. Probleem zat hem er voor mij vooral in dat zij dan de zestigjarigen zijn en het andere hoofdpersonage in die scenes in de twintig is. En m.b.t. beeldkwaliteit: ook dit is bijzonder gedaan met vaak wisselende formaten en stijlen.

theThinWhiteDuke
03-08-2020, 09:33
Gisteren gezien:

Sneekweek
Poging om een nederlandse Scream te maken, Verrassend doch vergezocht einde.

De Poel
Best boeiende nederhorror, al was de 2e helft soms ongeloofwaardig men bleef maar in het bos hangen "we blijven nog een dag" terwijl het voedsel op was en er een lijk lag te rotten....

The MEG
Ik had deze meer over de top verwacht; dat viel reuze mee. Aardig vermaak verder.

Melzz
04-08-2020, 11:20
Deadly Manor - José Ramón Larraz - 1990

Ik had deze film besteld en pas daarna ging ik wat reviews lezen. Die waren niet al te best dus mijn verwachtingen waren laag. Ik vond het echter een geweldige film. Alsof alle slasher clichés in een blender zijn gegooid. Het acteerwerk is wat houterig, de keuzes van de personages totaal onbegrijpelijk en er is verrekt weinig "slasher-actie". Maar het blijft interessant en verrassend. Qua sfeer zit het zeker wel goed. Ik heb de film direct nog een keer gekeken met een erg leuk audiocommentaar. Bizarre film die juist door zijn maffe keuzes een vrij originele "slasher" oplevert. Erg mee vermaakt.

7,8

theThinWhiteDuke
04-08-2020, 13:57
Welp (2014)
Belgische horror.
Aanrader! Groep welpen (scouts) gaan met 3 begeleiders de Ardennen in en jawel: in de bossen is het niet pluis.
De film is niet ver over de grens opgenomen in Kasterlee (wat vrij dichtbij is en het wellicht daarom ook wat herkenbaarder/echter maakte?)
Fraaie poster ook:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/da/Cub_2014_film_poster.jpg

theThinWhiteDuke
04-08-2020, 19:14
Windmill Massacre (2016)
De titel is bijzonder goed. Het was inderdaad een massacre...bij een windmolen. :twisted:
Typisch een verstand op nul horror. Wel enigszins vermaakt al verslapt het richting het einde.

Melzz
09-08-2020, 11:22
The Whip and the Body - Mario Bava - 1963

Deze film van Mario Bava had ik nog nooit gezien. De berichten over de BluRays zijn helaas niet al te best. We zijn natuurlijk verwend met prachtige transfers van Bava klassiekers als Blood and Black Lace van Arrow. Mijn verwachtingen waren al iets naar beneden bijgesteld. De UK uitgave was in de aanbieding via de Arrow website en ik wilde de gok wel wagen. Op het internet kon ik ook geen reviews vinden met screenshots van de UK uitgave. Maar hoe slecht kan het zijn?

Deze BD is verschrikkelijk. Dit is volgens mij wel de slechtste BluRay die ik bezit. De zwartwaarden zijn niet goed dus veel is vaalgrijs ipv zwart. Tijdens donkere scenes is er veel macroblocking te zien. Er hangt een soort groene zweem over veel scenes. Er zit weinig kleur in, het is flets en levenloos. Bava is een meester in het sfeervol belichten van scenes en je kan gewoon bedenken hoe er uit hoort te zien. Helaas blijft er echt niets van over.Ik vond het zo ermbarmelijk dat ik niet meer van de film kon genieten. De disk bevat wel leuke extra's. Er staan echter geen subs op dus de Italiaanse en Franse tracks kun je niet bekijken. Waardeloos. Geen woorden voor deze release. Heeft iemand dit echt goedgekeurd? Bizar.

Melzz
16-09-2020, 11:08
Rosetta - Dardenne - 1999

Ik had nog de set van A-film liggen op dvd. Twee films incl. een boekwerkje. Nooit gezien en ligt al jaren op de plank. Toch maar eens Rosetta opgezet. De film is eigenlijk precies wat ik er van verwachtte. Een troosteloze film over een vrij uitzichtloze situatie. Dit is precies het soort arthouse wat ik de laatste jaren heb vermeden. Ik snap de boodschap en deze films moeten er zeker zijn maar mijn god, wat was dit een taaie zit. De handheldcamera achtervolgt het hoofdpersonage Rosetta. Ze woont met haar alcoholistische moeder in een caravan op een camping. Ze probeert werk te vinden en dat lukt maar slecht. Ze sluit een vriendschap maar kan ze die behouden?

Regen, goedkoop bier, slechte kapsels, modder, oude troep, wanhoop, armoede en kleurloos. Zomaar wat woorden om de film te beschrijven. Het geeft een realistisch beeld van de situatie. Maar ik kijk dit niet voor mijn lol. Waarom dan eigenlijk wel? En dat vraag ik me eigenlijk nog steeds af. Hier moet ik echt heel erg voor in de stemming zijn denk ik. Hier knap ik in ieder geval niet van op.

5,5

rogue
16-09-2020, 14:27
Rosetta - Dardenne - 1999

Ik had nog de set van A-film liggen op dvd. Twee films incl. een boekwerkje. Nooit gezien en ligt al jaren op de plank. Toch maar eens Rosetta opgezet. De film is eigenlijk precies wat ik er van verwachtte. Een troosteloze film over een vrij uitzichtloze situatie. Dit is precies het soort arthouse wat ik de laatste jaren heb vermeden. Ik snap de boodschap en deze films moeten er zeker zijn maar mijn god, wat was dit een taaie zit. De handheldcamera achtervolgt het hoofdpersonage Rosetta. Ze woont met haar alcoholistische moeder in een caravan op een camping. Ze probeert werk te vinden en dat lukt maar slecht. Ze sluit een vriendschap maar kan ze die behouden?

Regen, goedkoop bier, slechte kapsels, modder, oude troep, wanhoop, armoede en kleurloos. Zomaar wat woorden om de film te beschrijven. Het geeft een realistisch beeld van de situatie. Maar ik kijk dit niet voor mijn lol. Waarom dan eigenlijk wel? En dat vraag ik me eigenlijk nog steeds af. Hier moet ik echt heel erg voor in de stemming zijn denk ik. Hier knap ik in ieder geval niet van op.

5,5
Dit is een heel goede opmerking. Ik probeer de laatste tijd vooraf steeds kritischer te worden of ikzelf een film wel echt wil zien, of dat ik het idee om te kijken heb gekregen omdat "deze zo goed bekend staat". Hoe jij deze film beschrijft, is voor mij al genoeg om te zeggen: nee.

Het zal ongetwijfeld zo zijn dat ik dan enkele pareltjes mis, maar daartegenover staat dat ik veel trieste snurkfestijnen zal missen.

Werner
16-09-2020, 14:35
Ik vond Rosetta ronduit een afschuwelijke film. Een rondje Waals zelfbeklag.

Melzz
16-09-2020, 17:05
Dit is een heel goede opmerking. Ik probeer de laatste tijd vooraf steeds kritischer te worden of ikzelf een film wel echt wil zien, of dat ik het idee om te kijken heb gekregen omdat "deze zo goed bekend staat". Hoe jij deze film beschrijft, is voor mij al genoeg om te zeggen: nee.

Het zal ongetwijfeld zo zijn dat ik dan enkele pareltjes mis, maar daartegenover staat dat ik veel trieste snurkfestijnen zal missen.

Dat klopt zeker. Mijn eigen smaak is onderhand wel gevormd en dus kijk ik inderdaad steeds meer waar mijn interesse naar uit gaat. Zware, taaie arthouse kijk ik steeds minder. Van de Dardenne brothers had ik nog nooit wat gezien en de dvd-set staat echt al jaren in mijn kast. Ik besloot het een kans te geven. Het is ongetwijfeld een prima film. In die zin, dat de makers een realistisch beeld hebben geschetst. Maar ik kon er niet van "genieten". Nu hoeft niet elke film even luchtig te zijn maar dit was voor mij een klokkijkfilm. Je denkt een kwartier verder te zijn terwijl in werkelijkheid je amper vijf minuten verder bent gekropen.

Zo kan ik bv zeker genieten van Bergman. Nu heeft hij bv ook een vijf uur drama gemaakt over een stel met huwelijksproblemen. Dan pak ik toch vaker een titel van Arrow denk ik dan. Zo liggen er nog aardig wat potentiele snurkfestijnen op de plank. :-P

BigLebowski
17-09-2020, 09:20
Rosetta is dan misschien ook wel gelijk de meeste sombere uit hun hele oeuvre, al is geen van hun films vrolijk en gezellig. Dat doel hebben ze ook niet. Als je er met die blik of doelstelling ingaat, dan kun je inderdaad beter wat anders uit de kast trekken.

Maar als je Shoah of het 7 uur durende Satantango van Bela Tarr aankunt, dan is Rosetta ineens een peuleschil :lol:

rogue
19-09-2020, 15:23
Fedora 8,5/10

Meeslepende film van de magnifieke Billy Wilder.
Ik heb 'm in het verleden weleens gezien (moet toch wel minimaal 10 jaar geleden zijn), maar kon de film destijds niet zo op waarde schatten als nu. Het belangrijkste plotpunt wist ik nog wel, maar dat heeft geen enkel effect gehad op het plezier dat ik aan de film beleefde. William Holden (in zijn zoveelste samenwerking met Wilder) is zoals altijd geweldig, hij werd gecast door Wilder "omdat hij de enige acteur van zijn leeftijd was die nog geen facelift had gehad" :).
Ik vind de opbouw van de film erg goed, ik wil niets weggeven, maar het steekt goed in elkaar. Ongelooflijk dat alle grote studios de film afwezen en Wilder bijna bedelend rond moest gaan om de film te maken. Er zitten nog een paar acteurs in die zichzelf spelen, ook heel leuk om te zien.

De Eureka uitgave is prachtig, kijk zeker even naar de restauratie extra, dan zie je hoeveel de film opgeknapt is. Het boekje is ook een bron van informatie en zeker geen opvulling. Aanrader!

theThinWhiteDuke
01-10-2020, 07:37
De afgelopen maand september gezien:

https://starwarsinterviews.com/wp-content/uploads/2019/08/MoviesSept-1024x466.jpg

Marcel Hoeve
01-10-2020, 08:27
En wat vond je ervan?

theThinWhiteDuke
01-10-2020, 08:33
En wat vond je ervan?
Achter elke titel staat mijn sterrenwaardering.

Het gros kende ik al, soms al jaren niet gezien en een enkele titel (Streets of Fire) voor het eerst.


Dat laatste dacht ik ook van 'Class of 1984'.
Toen ik een jaar of 10? was zag ik op video een film waarvan het einde jonge crimineel valt door een dak, komt in een strop terecht en hangt met dat ding om zn nek in een volle schoolzaal me is bijgebleven.
Dat bleek dus deze film te zijn die ik nu, meer dan 30 jaar later, weer zag. Gezien de zaken die zich tegen het einde afspelen houtzaag op een werkbank zaagt een arm eraf en daarna wordt een delinquent en opgegooid, iemand in de fik en een auto die iemand vol ramt stond ik er van te kijken dat ik dat van mn ouders mocht zien :mrgreen: :lol:


Ook Streets of Fire er even uitlichten; prachtige stijl en mijn waardering voor wat men voor ogen had (een film/rockmusical), maar verhaaltechnisch geen hoogvlieger en achteraf verbaasde het me niet dat een van de songwriters ook voor Bonnie Tyler en Meatloaf e.e.a. geschreven/geproduceerd heeft (nee, niet perse een pré)


Knight Moves en Fright Night scoren het hoogst. De eerste is een heerlijke thriller met de franse held Christophe(r) Lambert en de andere een heuse horror classic die niet snel verveelt (al blijft het lastig om Amanda 'Marcy uit Married...with children' Bearse in een totaal andere rol te zien)

Owja, Bond.
Meermaals had ik het gevoel naar een Austin Powers film te kijken; iets wat ik destijds niet had. Het concept Bond en de populariteit snap ik, maar er zijn weinig films die op zo'n slechte manier verouderen.

Melzz
01-10-2020, 08:51
Ik vind de Brosnan-Bonds ook niet goed opgedroogd. Die kan ik niet meer kijken (en ik vond ze eigenlijk nooit echt leuk). Die van Connery en Moore echter wel.

Streets of Fire vergelijk ik steeds op de een of andere manier met The Warriors, die ik beter vind. Het zou een leuke double-bill opleveren.

theThinWhiteDuke
01-10-2020, 09:34
Ik vind de Brosnan-Bonds ook niet goed opgedroogd. Die kan ik niet meer kijken (en ik vond ze eigenlijk nooit echt leuk). Die van Connery en Moore echter wel.

Streets of Fire vergelijk ik steeds op de een of andere manier met The Warriors, die ik beter vind. Het zou een leuke double-bill opleveren.
Die zijn allebei van Walter Hill.
The Warriors vind ik een van de beste films ooit. Staat in mijn alltime top 20.

De Brosnans heb ik ook nooit hoogvliegers gevonden. Enige reden dat ik deze zag is dat van alle films die de afgelopen weken hier in Eindhoven in de open lucht te zien was dit de beste was.
2,5 ster was eigenlijk 0,5 teveel. Sfeer was wel goed.
https://starwarsinterviews.com/wp-content/uploads/2019/08/Cinema.jpg

theThinWhiteDuke
06-10-2020, 07:48
Mijn Trip-down-memory-lane gaat verder:

The Principal (1987) ***1/2
Heerlijk entertainment met James Belushi als hoofd van een -criminele- school.
Vergeleken met Class of 1984 een stuk cleaner, maar minstens net zo leuk.

Commando (1985) ***
Een van de vele iconische Schwarzenegger films uit de 80s/90s.

Tango & Cash (1989) **
Aan Russell en Stallone ligt het niet (geweldig om deze twee toppers samen te zien) maar verder niet al te best. 2 sterren; voor beide acteurs 1.

rogue
08-10-2020, 15:04
De afgelopen dagen de Lone Wolf and Cub films weer eens gekeken, de eerste keer dat ik ze op blu-ray zie (Criterion), na de DVD box van Eureka.
Ik was bijna vergeten wat een vermakelijke films het zijn, weer stuk voor stuk veel plezier aan beleefd. Wakayama is toch wel een held hoor, zo cool zie je ze zelden. Wat ik trouwens ook vergeten was dat de 6e film (White Heaven in Hell) echt hele creepy momenten heeft met die 3 gasten die 'm achtervolgen, kippenvel.

Melzz
08-10-2020, 17:04
De afgelopen dagen de Lone Wolf and Cub films weer eens gekeken, de eerste keer dat ik ze op blu-ray zie (Criterion), na de DVD box van Eureka.
Ik was bijna vergeten wat een vermakelijke films het zijn, weer stuk voor stuk veel plezier aan beleefd. Wakayama is toch wel een held hoor, zo cool zie je ze zelden. Wat ik trouwens ook vergeten was dat de 6e film (White Heaven in Hell) echt hele creepy momenten heeft met die 3 gasten die 'm achtervolgen, kippenvel.

Echt een geweldige serie inderdaad! Ik heb zelf ook een mooie ontwikkeling doorgemaakt: eerste de serie op dvd van Arts Magic. Die was van slechte beeldkwaliteit (en toen al vond ik het geweldig). Daarna de box van Eureka en uiteindelijk de Criterion op BD. Toch best aardig om die ontwikkeling te zien. Ik kan me voorstellen wat een openbaring het soms moet zijn als je bent opgegroeid met bepaalde films op vhs…..om dan uiteindelijk op 4k uit te komen. :grin:

rogue
09-10-2020, 10:24
Echt een geweldige serie inderdaad! Ik heb zelf ook een mooie ontwikkeling doorgemaakt: eerste de serie op dvd van Arts Magic. Die was van slechte beeldkwaliteit (en toen al vond ik het geweldig). Daarna de box van Eureka en uiteindelijk de Criterion op BD. Toch best aardig om die ontwikkeling te zien. Ik kan me voorstellen wat een openbaring het soms moet zijn als je bent opgegroeid met bepaalde films op vhs…..om dan uiteindelijk op 4k uit te komen. :grin:

Ja, het wordt steeds beter inderdaad.

Ik zit nu de Hanzo the Razor films als opvolger te kijken. De eerste had ik al 2x gezien, maar ik moet zeggen dat die de 3e keer wel minder wordt, de verrassing is er wel af en voor het verhaal keek ik al niet (die is best magertjes). Nog wel een zeventje gescoord, maar dat is het. De tweede had ik nog niet gezien, en die is qua verhaal al wat leuker. De 'martel' praktijken van Hanzo ken ik nu wel, dat is niet zo bijzonder weer (weer het ronddraaiend net bijvoorbeeld).

Marcel v/d H.
09-10-2020, 12:28
De Lone Wolf and Cub films (Eureka) staan al lang ongekeken in mijn kast.... binnenkort maar eens een start mee maken. Betrap mijzelf erop dat ik de laatste tijd uit gemak veel streaming titels kijk en wat minder vaak mijn eigen collectie raadpleeg.

Marcel Hoeve
09-10-2020, 13:27
De Lone Wolf and Cub films (Eureka) staan al lang ongekeken in mijn kast.... binnenkort maar eens een start mee maken. Betrap mijzelf erop dat ik de laatste tijd uit gemak veel streaming titels kijk en wat minder vaak mijn eigen collectie raadpleeg.
???? Je loopt naar de kast, pakt uit je op alfabet gesorteerde filmcollectie een titel die je wilt zien, stopt deze in je DVD/Blu-ray-speler, via HDMI-CEC gaat alle gekoppelde apparatuur aan en kijken maar. Lijkt me toch minder ingewikkeld dan eindeloos (?) in de onoverzichtelijke catalogus van zo'n VOD-dienst te moeten bladeren. Of zie ik dat verkeerd?

Melzz
09-10-2020, 14:11
We hebben Netflix en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat, over het algemeen, vrij kansloos vind. Het is echt zoeken naar wat leuke titels. Het voelt echt als de grabbelbaktitels op dvd van vroeger. Soms probeer ik eens wat maar vaak valt het dan tegen. En de leuke titels heb ik al zelf op BD. Dus voor de kinderen is het leuk. En voor series maar daar ben ik wat minder in geïnteresseerd. Ik mis bv echt klassiekers, cult (horror, exploitation) en dan liever wat ouder (jaren '70 en '80) ipv die moderne troep die ze nu aanbieden.

rogue
09-10-2020, 14:25
???? Je loopt naar de kast, pakt uit je op alfabet gesorteerde filmcollectie een titel die je wilt zien, stopt deze in je DVD/Blu-ray-speler, via HDMI-CEC gaat alle gekoppelde apparatuur aan en kijken maar. Lijkt me toch minder ingewikkeld dan eindeloos (?) in de onoverzichtelijke catalogus van zo'n VOD-dienst te moeten bladeren. Of zie ik dat verkeerd?

Alfabet gesorteerde filmcollectie? Was dat maar waar....ik heb globaal de meeste sci-fi, asian en arrows bij elkaar, maar dat is het. Verder alles door elkaar, dubbele rijen dik wegens ruimtegebrek. Ik maak er nu echt tijd voor om te zoeken omdat ik bewust mijn kijkachterstand aan het wegwerken ben (en daar vallen films die ik al gezien heb, maar niet op die disc, ook onder) , en zet dan een paar titels beneden om uit te kiezen. Ik snap het dus wel wat Marcel v/d H aangeeft.

Marcel v/d H.
09-10-2020, 15:03
Het is bij ons momenteel meer uit praktische overwegingen, ik ben niet te lui om naar de kast te lopen. :) Boven op zolder heb ik een mooie plek om films te kijken, daar staat eigenlijk ook mijn hele set-up: beamer/ blu-ray, dvd speler etc. Maar gezien wij recent opnieuw ouders zijn geworden, van een tweeling zelfs, zitten we s avonds vaker beneden en gaan liggen we ook mooi op tijd op bed. Dan is het vaak toch wat makkelijker om even naar Netflix of Amazon Prime te schakelen. Prime heeft trouwens ook een behoorlijk goed aanbod, een stuk breder dan Netflix. Redelijk recente titels als 1917 en The Joker, maar ook een behoorlijke catalogus met oudere titels.

Volgend week heb ik herfstvakantie en zijn de kinderen wel twee dagen naar de opvang, dan heb ik het voornemen om mijzelf op te sluiten op zolder. :P

rogue
09-10-2020, 15:08
Het is bij ons momenteel meer uit praktische overwegingen, ik ben niet te lui om naar de kast te lopen. :) Boven op zolder heb ik een mooie plek om films te kijken, daar staat eigenlijk ook mijn hele set-up: beamer/ blu-ray, dvd speler etc. Maar gezien wij recent opnieuw ouders zijn geworden, van een tweeling zelfs, zitten we s avonds vaker beneden en gaan liggen we ook mooi op tijd op bed. Dan is het vaak toch wat makkelijker om even naar Netflix of Amazon Prime te schakelen. Prime heeft trouwens ook een behoorlijk goed aanbod, een stuk breder dan Netflix. Redelijk recente titels als 1917 en The Joker, maar ook een behoorlijke catalogus met oudere titels.

Volgend week heb ik herfstvakantie en zijn de kinderen wel twee dagen naar de opvang, dan heb ik het voornemen om mijzelf op te sluiten op zolder. :P
Gefeliciteerd namens een mede-ouder-van-een-tweeling :) :).

theThinWhiteDuke
09-10-2020, 18:20
Cobra (1986) **

Voor het laatst gezien rond 1987 toen hij net op VHS uit was.

Ik kan me voorstellen wat een openbaring het soms moet zijn als je bent opgegroeid met bepaalde films op vhs…..om dan uiteindelijk op 4k uit te komen. :grin:
Het was geen 4K maar 'gewoon' 1080p

Qua verhaal stelt het weinig voor en het enige wat echt goed is is Stallone die wellicht het meest 'coole' personage uit zijn carriere speelt.

Ludo Keeris
09-10-2020, 19:37
Volgend week heb ik herfstvakantie en zijn de kinderen wel twee dagen naar de opvang, dan heb ik het voornemen om mijzelf op te sluiten op zolder. :P
Vindt je vrouw ook vast heel leuk ;)

Rogier Burghout
11-10-2020, 11:29
Alfabet gesorteerde filmcollectie? Was dat maar waar....ik heb globaal de meeste sci-fi, asian en arrows bij elkaar, maar dat is het. Verder alles door elkaar, dubbele rijen dik wegens ruimtegebrek. Ik maak er nu echt tijd voor om te zoeken omdat ik bewust mijn kijkachterstand aan het wegwerken ben (en daar vallen films die ik al gezien heb, maar niet op die disc, ook onder) , en zet dan een paar titels beneden om uit te kiezen. Ik snap het dus wel wat Marcel v/d H aangeeft.

Ik heb vorig jaar tijdens een interne verhuizing besloten om alle reguliere BD’s op alfabet te zetten, met alle specials apart erbij. Was ik twee dagen mee bezig. Eerst alles stapelen per letter, en dan binnen die letter alles ook op alfabet in de kasten te zetten. Monniken werk maar ik ben nu wel blij dat ik het heb gedaan. Je kan nu wel even snel kijken of je een bepaalde film op BD hebt terwijl het ervoor echt even zoeken was. Alle UHD’s heb ik beneden staan, maar die kast zit ook al vol. Zucht, het enige echt grote nadeel van deze hobby: ruimtegebrek.

theThinWhiteDuke
31-10-2020, 12:00
Deze maand gezien:

https://i.ibb.co/4f2zggG/Oktober-Films.jpg

Korte toelichtingen:
Death Wish blijft mooi vermaak, al verbaas ik me achteraf wel dat ik deze als 11 jarige gewoon mocht zien :mrgreen: Geen meesterwerken maar het was vermakelijk en daar gaat het toch om?
Buckaroo Banzai.... ik snap de bedoeling en wat wil ik deze sympathieke cultfilm graag geweldig vinden... maar de klik is er gewoon niet. Over enige tijd ga ik deze een herkansing geven.
Ja, veel Kurt Russell. Gewoon een topacteur die wmb in Elvis de beste acteerperstatie uit zijn loopbaan neerzet. Escape from LA ook meer weer eens een herkansing gegeven maar dit blijft een zeer zwakke Carpenter die geen schim is van de meesterlijke Escape from NY.

martwout
31-10-2020, 14:52
Tot nu toe 3 series gezien via de streamingdiensten:

*The Young Pope en The New Pope. Vermakelijke series (eigenlijk seizoen 1 en 2) waarvan 2e seizoen wel wat wisselvallig was. Soms rare scene's afgewisseld door goede scene's.
*Klem (seizoen 1 t/m 3 via NPO Start). Steengoede serie. Echt aanrader.
*Greyzone. Aardig verhaal maar wel hier en daar voorspelbaar.

Pastichio Rocker
01-11-2020, 12:24
Ik ben nu bezig met het 1e seizoen van The Mandalorian. Kijkt lekker weg, maar soms iets teveel fan service en episode 4 leek wel een SW vs LOTR aflevering.

theThinWhiteDuke
01-11-2020, 12:51
Seizoen 1 helemaal gezien in 3 dagen van Murder She Wrote.
Heb alle seizoenen al jaren in de kast staan ooit van mijn broer geërfd.
En ik moet zeggen het is erg leuk om naar te kijken.
Vanavond ga ik met seizoen 2 beginnen.
:shock: Dat zijn zo'n 7 afleveringen per dag; dik 5 uur.
Een week geleden ben ik weer met deze reeks begonnen; 1, soms 2, afleveringen per dag.

Melzz
10-11-2020, 19:20
Mandara - Akio Jissôji (1971)

Dit is de 2e film uit de Buddhist Trilogy en wederom heb ik ademloos zitten kijken. Ditmaal is het verhaal een stuk ongrijpbaarder. Het gaat een sekte die d.m.v. verkrachting een soort nirvana wil bereiken. Het is tevens politiek getint. Dit klinkt wellicht niet heel erg aanlokkend maar de beelden zijn echt fantastisch. De kadrering, de afwisseling tussen zwartwit en kleur, het gebruik van geluid....zeer creatief. Arrow heeft echt een prachtige set afgeleverd. De verkrachtingen zijn uiteraard niet fijn om te zien maar op de een of andere manier is het zo stilistisch zodat je er niet met een realistische blik naar kijkt. Ik merk dat deze film ook vrij lastig uit te leggen is. Het is avantgardistisch en erg arty maar op een zeer stijlvolle manier. Wow, wat een set.

8,8

vince curtin
16-11-2020, 19:25
The Devil all the time 9/10

Geweldige donkere film !!!

1145111452

Marcel Hoeve
17-11-2020, 10:27
11455

Dit is voor mij typisch zo'n film in de categorie: razend knap gemaakt, maar hij raakt mij totaal niet. Het verhaal - voor zover je van een verhaal kan spreken - is prachtig in beeld gebracht, kleurrijk en vol actie, alleen jammer dat 90% uit CGI-beelden bestaat. Je kunt deze film het beste bekijken door je verstand helemaal uit te schakelen (of nog beter: op -10 te zetten). Ik denk met weemoed terug aan de originele trilogie die ik persoonlijk vele malen beter vond. Wat ook niet helpt is dat ik maar niet kan wennen aan Tom Holland als Peter Parker. Ik zit me gewoon voortdurend aan zijn uitermate zwakke acteerprestaties te ergeren en ik vind hem nog steeds volledig gemiscast voor de rol van Spider-Man.

Deze UHD-uitgave is verder buitengewoon goed: fantastisch beeld, scherp, zeer kleurrijk, kan eigenlijk niet beter. Ook het geluid (voor mij persoonlijk altijd wat minder belangrijk) is erg goed.

Film: 6,5
Beeld: 10
Geluid: 9,0

Marcel Hoeve
18-11-2020, 12:28
11460

Wat heb ik genoten van deze 3D-versie van Kung Fu Panda 2! Eén van de beste 3D-films die ik ooit gezien heb. Alles klopte: scherpte, kleuren, contrast, 3D-effecten te over zonder dat het vermoeiend werd. Daarbij was het verhaal ook nog eens prima te pruimen. Jammer alleen dat er totaal geen ondertitels op de (Nederlandse) 3D Blu-ray aanwezig zijn (ook geen Engelse). Je moet het dus doen met Engelse audio of Nederlandse, wat overigens geen straf is want de Nederlands gesproken versie is weer bijzonder leuk gedaan.

Film: 8,5
Beeld (3D): 10
Geluid: 9,0

Review 3D Blu-ray (https://www.blu-ray.com/movies/Kung-Fu-Panda-2-3D-Blu-ray/34657/#Review)

"DreamWorks is getting better and better with every Blu-ray 3D release, and Kung Fu Panda 2's turn to take up a third dimension results in a viewing experience that is nothing short of spectacular and instantly establishes itself as the current king of the Blu-ray 3D universe. This is what 3D entertainment should be; the image retains all of the same expert textures and super colors of the 2D-only release, but it adds a seamless and natural sense of depth and plenty of visual cues that appear to extend beyond the boundaries of the screen. (…) As far as the 3D content, there's maybe just one word that may adequately describe it and the experience of watching it: "drool." Even after watching dozens of 3D Blu-ray releases, this one stands out as masterful, a cut above even the best yet seen on Blu-ray.”

vince curtin
19-11-2020, 22:52
Aftershock.....10/10.... Geweldige Chinese film die mij total onbekend was. Het verhaal van een aardbeving en het effect daarvan over jaren heen.A must see !!!

https://www.imdb.com/title/tt1393746/?ref_=nv_sr_srsg_4

Vince.

Marcel Hoeve
22-11-2020, 08:49
11474

Ik was heel erg benieuwd hoe The Phantom Menace er in 4K Ultra HD uit zou zien. Veel reviews (https://www.blu-ray.com/movies/Star-Wars-Episode-I-The-Phantom-Menace-4K-Blu-ray/257145/#Review) waren namelijk niet zo enthousiast over de beeldkwaliteit van de UHD-uitgave. Ik kan dat helaas (of gelukkig) niet beamen. The Phantom Menace heb ik nooit mooier gezien als in deze UHD-versie! Op een normaal formaat TV en een normale kijkafstand ziet de film er ragscherp uit, met voortreffelijke helderheid en contrast en met in veel scènes oogverblindende kleuren. The Phantom Menace is sowieso de meest kleurrijke film uit de Star Wars-serie, maar in deze UHD-versie komt daar nog een schepje bovenop. Erg goed! Ik heb genoten. Ook weer van de film zelf, al zullen vele hardcore Star Wars-fans die mening niet met mij delen.

Wat wel even wennen was dat de film in de UHD-versie geen Nederlandse ondertitels heeft. Maar met de Engelse ondertiteling was het meeste goed te volgen.

Dit belooft veel, dus ik ben benieuwd naar de UHD-kwaliteit van de andere films uit de serie!

Film: 8,5
Beeld (UHD): 9,5
Geluid: 8,0

Mark van L.
22-11-2020, 09:32
11474

Ik was heel erg benieuwd hoe The Phantom Menace er in 4K Ultra HD uit zou zien. Veel reviews (https://www.blu-ray.com/movies/Star-Wars-Episode-I-The-Phantom-Menace-4K-Blu-ray/257145/#Review) waren namelijk niet zo enthousiast over de beeldkwaliteit van de UHD-uitgave. Ik kan dat helaas (of gelukkig) niet beamen. The Phantom Menace heb ik nooit mooier gezien als in deze UHD-versie! Op een normaal formaat TV en een normale kijkafstand ziet de film er ragscherp uit, met voortreffelijke helderheid en contrast en met in veel scènes oogverblindende kleuren. The Phantom Menace is sowieso de meest kleurrijke film uit de Star Wars-serie, maar in deze UHD-versie komt daar nog een schepje bovenop. Erg goed! Ik heb genoten. Ook weer van de film zelf, al zullen vele hardcore Star Wars-fans die mening niet met mij delen.

Wat wel even wennen was dat de film in de UHD-versie geen Nederlandse ondertitels heeft. Maar met de Engelse ondertiteling was het meeste goed te volgen.

Dit belooft veel, dus ik ben benieuwd naar de UHD-kwaliteit van de andere films uit de serie!

Film: 8,5
Beeld (UHD): 9,5
Geluid: 8,0

Hi Marcel, ik zal m ook eens gaan kijken. Trouwens je hebt een Oppo 203, dus kun je eenvoudig NL subs downloaden en deze via USB stick tijdens de film selecteren.

Marcel Hoeve
22-11-2020, 09:56
Hi Marcel, ik zal m ook eens gaan kijken. Trouwens je hebt een Oppo 203, dus kun je eenvoudig NL subs downloaden en deze via USB stick tijdens de film selecteren.
Klopt, ik heb een Oppo 203, maar die gebruik ik (nog) niet om 4K-films te bekijken. Mijn 4K TV staat in de woonkamer en mijn Panasonic UB9004 ook, en die heeft die optie niet. Bovendien kan ik me over het algemeen prima redden met Engelse ondertitels, al mis je soms een woord of een uitdrukking. Ik zou de Oppo 203 en de Panasonic kunnen omwisselen, maar daar voel ik nog niet veel voor. Regio A-titels en 3D-films kijk ik toch liever op mijn filmzolder.

Marcel Hoeve
06-12-2020, 11:11
11536

In het voorjaar van 1922 verlaat de schrijver Nick Carraway (Tobey Maguire) het Midwesten en verhuist naar New York City. Hij jaagt zijn eigen American Dream na en neemt zijn intrek in de buurt van de mysterieuze, altijd feestende miljonair Jay Gatsby (Leonardo DiCaprio), en zijn nicht Daisy (Carey Mulligan) en haar man Tom Buchanan (Joel Edgerton), een adellijke rokkenjager. Zo wordt Nick in de fascinerende wereld van de superrijken gezogen en wordt hij getuige van obsessie, waanzin en tragedie.

Tja, wat vind ik hier van? Totaal over-the-top natuurlijk deze verfilming van Baz Luhrmann, o.a. ook bekend van "Moulin Rouge" en "Romeo + Juliet", zeker in vergelijking met de versie uit 1974, met Robert Redford en Mia Farrow. Maar misschien daarom ook een representatief beeld van de periode waarin het zich afspeelt?

Jaren geleden heb ik de 3D-versie bekeken en die vond ik erg goed. Helaas kan ik dat niet zeggen van deze 4K UHD-versie, dit in tegenstelling tot verreweg de meeste reviews. Ja, de scherpte is uitstekend, maar dat was die van de Blu-ray ook al, al vond ik de close-ups in de UHD-versie verrassend genoeg wat soft (bewust gedaan?). Wat de 4K UHD boven de Blu-ray zou moeten laten uitstijgen is HDR en WCG (Wide Color Gamut). De HDR is prima gedaan, met diep zwart en prachtige, evenwichtige hooglichten en prima contrast. Het is de WCG die de boel verpest. Het lijkt erop alsof men besloten heeft om de verzadigingsregelaars volledig open te trekken. Kleuren zien er echt verschrikkelijk overgesatureerd en onnatuurlijk uit, waaronder met name de huidtinten te lijden hebben. Deze zijn voortdurend knaloranje. Zo erg zelfs, dat ik me eraan begon te ergeren. En dat kan toch nooit de bedoeling zijn. Ik kan me ook niet van de Blu-ray-versie herinneren dat dit zo erg was. Jammer.

Film: 7,5
Beeld (4K UHD): 7,5
Geluid: 8,0

11537

11538

Melzz
07-12-2020, 13:20
The Amazing Spider-Man (2012)

In 2014 vond ik dit nog een prima film. Nu verveelde ik me eigenlijk. Vooral het eindeloze beginstuk duurt maar en duurt maar. De origin moet weer helemaal verteld worden (Peter is nerd op school, er is een bully op school, een leuk meisjes, wordt gebeten, ontdekt zijn krachten). Dat verhaal ken ik nu wel. Ook ben ik geen fan van Andrew Garfield. Een superheldenfilm volgens het boekje en daarom vrij saai. Op het einde hebben we weer een schurk die moet worden verslagen na het ellenlange beginstuk. Het kon de film niet meer redden.

Ik had ook veel meer verwacht van de 3D. Die was zeeeeer minimaal. Voor een Marvel-spektakelfilm uiterst teleurstellend. Mag niet in de schaduw staan van de latere Marvels in 3D. Een magere voldoende dit keer. Heeft de tand des tijds niet helemaal doorstaan. 3D had er nog wat leven in kunnen gooien maar helaas.

6.0

Marcel Hoeve
08-12-2020, 11:29
11543

Wat een verrassend leuke film is dit! Vol beeld- en taalgrappen, en een origineel uitgevoerde integratie van boek en beeld. Ik heb de USA-uitgave bekeken met Engelse ondertitels, dus voor kinderen niet zo geschikt. Ben wel benieuwd hoe men de taalgrappen in het Nederlands had vertaald. Lijkt me nog niet zo eenvoudig. En John Cleese in de rol van verteller is natuurlijk ook niet verkeerd. Jammer alleen dat de film zo kort duurt (63 min.), want dit smaakte naar meer. Maar vooral de uitmuntende beeldkwaliteit maakt veel goed!

Film: 8,0
Beeld: 10
Geluid: 8,0

Marcel Hoeve
11-12-2020, 11:09
11554

Wat prijs ik me gelukkig dat ik op mijn TV nog steeds 3D-films kan kijken en hoe teleurstellend is het dat TV-fabrikanten hiervan afgestapt zijn en hun kaarten op 4K gezet hebben. Want 3D biedt zoveel meerwaarde ten opzichte van 4K. Deze film is daar weer een lichtend voorbeeld van. Wow! Wat heb ik 1,5 uur genoten! Ik ben een grote liefhebber van animatiefilms, maar wat is deze film knap gemaakt! Het verhaal is niet bepaald geschikt voor de allerkleinsten, want het is bij tijd en wijle best wel gewelddadig. Bovendien is deze Engelse 3D-uitgave niet voorzien van Nederlandse ondertitels, laat staan Nederlands gesproken audio. Maar als 3D-presentatie is dit subliem demomateriaal: haarscherp (soms leek het wel of ik naar een 4K- of 8K-film (...) zat te kijken), fantastische kleuren, fenomenaal contrast. Zelfs de audio leek haast wel 3D. Erg goed! Een absolute aanrader voor wie thuis nog een 3D-setup heeft!

Film: 9,5
Beeld (3D): 10
Geluid: 9,5

Marcel Hoeve
15-12-2020, 13:11
11569

Midway (2019)
Gezien in 4K Ultra HD

Synopsis:
Tweede Wereldoorlog, 1942. De Amerikaanse legerbasis bij Pearl Harbor wordt aangevallen door het Japanse leger en de basis lijdt zware verliezen en veel slachtoffers. Amerika zweert tot wraak en probeert via de Inlichtingen Dienst met daarbij Edwin Layton (Patrick Wilson) als hoofdanalist er achter te komen waar de Japanners de volgende keer slag proberen te gaan slaan. Intussen patrouilleren Amerikaanse vliegtuigen van vliegdekschepen op zee het luchtruim, onder leiding van Wade McClusky (Luke Wilson) en met de dappere, maar erg arrogante piloot Dick Best (Ed Skrein) als "uitblinker" in de verwoestende oorlog. Naarstig zijn ze op zoek naar de plannen voor de volgende slag van de Japanners, en aanwijzingen leiden naar de eilandengroep Midway. Layton probeert Admiraal Chester H. Nimitz (Woody Harrelson) te overtuigen dat hier de volgende slag gaat plaatsvinden. De hele Amerikaanse zeevloot moet ingezet worden, waaronder het vliegdekschip onder leiding van Admiraal William 'Bull' Halsley (Dennis Quaid) en met McClusky en uiteraard sterpiloot Dick Best aan boord. Alles wordt ingezet op een verrassingsaanval op de Japanners, maar zijn zij onwetend of zijn ze Amerika toch weer een stap voor?

De zoveelste spektakelfilm van Roland Emmerich. En ik moet toegeven: spectaculair is het. We worden in slechts twee uur door de hele slag om Midway gevoerd. Veel diepgang is er daardoor niet, maar dat hoort ook wel een beetje bij zo'n film. Begin van de film deed me wat denken aan "Pearl Harbor", maar daarna gaat het goed los. Toch oogde het allemaal wat te gladjes, te perfect. Verwacht geen krijsende, bloedende slachtoffers, want die zijn er amper of worden niet getoond. Ik vind deze film ook zeker geen traditionele oorlogsfilm. Wat een pluspunt is dat de Japanners in deze film ook Japans spreken en geen Engels. Daar kan ik nooit zo aan wennen, net als Engelssprekende Duitse officieren.

De luchtgevechten beginnen in de loop van de film ook allemaal een beetje op elkaar te lijken, waarbij het mij verbaast wat voor slechte schutters de Amerikanen en Japanners zijn. Een boordschutter die na 40 salvo's het voor zich vliegende vliegtuig nog niet weet te raken... Net als de Amerikaanse vliegtuigen die ongeschonden door een spervuur van de Japanners vliegen. Allemaal een beetje onwaarschijnlijk. De vliegscènes zijn knap gefilmd, maar de CGI druipt ervan af.

De 4K-transfer ziet er over het algemeen zeer goed uit: scherp, kleurrijk, contrastrijk (soms een beetje té), alleen de huidtinten zijn af en toe weer iets te oranje.
Het geluid vond ik ook erg goed en kan me niet vinden in de kritiek die Rogier (https://allesoverfilm.nl/recensies/6124/midway/blu-ray/) over het geluid van de Blu-ray heeft. Ik heb de film via mijn surround koptelefoon beluisterd en dat was heel ruimtelijk, evenwichtig en gedetailleerd. Ook alle dialogen waren goed te verstaan.

Film: 7,5
Beeld (4K UHD): 9,0
Geluid: 9,0

Melzz
15-12-2020, 17:21
Hard to be a God (2013)

Ze hebben een zeer authentieke wereld weten te creëren. Zeer geslaagde set-design, kostuums, decors etc. Er wordt veel gelopen door krappe gangetjes, er is veel modder, pis, bloed, spuug, dode dieren, kots en snot. En dat duurt dan 177 minuten. Dit was mijn meest frustrerende filmervaring ooit. Ik had geen idee waarnaar ik aan het kijken was. Ik zag geen verhaal, geen ontwikkeling. Alsof het een lange onsamenhangende scene was. Niets springt eruit, het is een soort sfeer. Waarom duurt deze film 177 minuten? Waarom lees ik lovende kritieken? Waarom wordt hier geld aan besteedt? Ik snap er werkelijk waar geen kloot van. Wat een irritante, frustrerende en doelloze film. Bij sommige films moet je echt werken maar nu had ik geen enkele houvast. Ik heb het wel uitgekeken omdat je hoopt op verbetering....iets. 177 minuten aan schijt en kots.

2.0

Koroshiya Ichi
15-12-2020, 17:43
Hard to be a God (2013)

Ze hebben een zeer authentieke wereld weten te creëren. Zeer geslaagde set-design, kostuums, decors etc. Er wordt veel gelopen door krappe gangetjes, er is veel modder, pis, bloed, spuug, dode dieren, kots en snot. En dat duurt dan 177 minuten. Dit was mijn meest frustrerende filmervaring ooit. Ik had geen idee waarnaar ik aan het kijken was. Ik zag geen verhaal, geen ontwikkeling. Alsof het een lange onsamenhangende scene was. Niets springt eruit, het is een soort sfeer. Waarom duurt deze film 177 minuten? Waarom lees ik lovende kritieken? Waarom wordt hier geld aan besteedt? Ik snap er werkelijk waar geen kloot van. Wat een irritante, frustrerende en doelloze film. Bij sommige films moet je echt werken maar nu had ik geen enkele houvast. Ik heb het wel uitgekeken omdat je hoopt op verbetering....iets. 177 minuten aan schijt en kots.

2.0

Ik snap je frustratie enigszins wel. Heb de film ook en een paar jaar geleden gezien. Weet nog dat ik destijds de trailer had gezien en die deed mij aan Marketa Lazarová denken qua sfeer. Dat vind ik een erg goede film en was dus geïnteresseerd in Hard to Be a God. Per toeval kwam ik er achter dat het een verfilming is van het boek geschreven door de Strugatsky broers, die ook Roadside Picnic geschreven hebben waar Tarkovsky's Stalker een losse verfilming van is. Roadside Picnic had ik gelezen en besloot om Hard to Be a God te lezen voor ik de film zou kijken. Gedaan en zelfs met de kennis van het boek is de film nog steeds erg wazig. Dat is het boek dus absoluut niet en ik kon de film wel beter plaatsen daardoor, maar het blijft een eigenaardige film. Zo slecht als jij de film vond, dat had ik niet, maar de film is inderdaad wel onnodig lang.

Melzz
15-12-2020, 18:51
De trailer sprak mij ook aan. Marketa Lazarova vind ik echt een meesterwerk. Hard to be a God ziet er wel zeer mooi en authentiek uit. Maar ik kon er dus geen enkel verhaal in ontdekken. Er zit dan ook weinig afwisseling in en dan wordt het voor mij zeer vermoeiend. 177 minuten lang een vent achtervolgen door vieze, modderige straatjes is dan erg langdradig. De film wordt bevolkt door bizarre types. Echter waarom ze doen wat ze doen blijft volstrekt onduidelijk. Ze spugen, slaan, pissen en kruipen door de modder. Dat geeft mooie plaatjes maar omdat het voor mij geen enkele betekenis had, bleven het holle beelden.

riny
15-12-2020, 19:06
Hard to be a God (2013)

Ze hebben een zeer authentieke wereld weten te creëren. Zeer geslaagde set-design, kostuums, decors etc. Er wordt veel gelopen door krappe gangetjes, er is veel modder, pis, bloed, spuug, dode dieren, kots en snot. En dat duurt dan 177 minuten. Dit was mijn meest frustrerende filmervaring ooit. Ik had geen idee waarnaar ik aan het kijken was. Ik zag geen verhaal, geen ontwikkeling. Alsof het een lange onsamenhangende scene was. Niets springt eruit, het is een soort sfeer. Waarom duurt deze film 177 minuten? Waarom lees ik lovende kritieken? Waarom wordt hier geld aan besteedt? Ik snap er werkelijk waar geen kloot van. Wat een irritante, frustrerende en doelloze film. Bij sommige films moet je echt werken maar nu had ik geen enkele houvast. Ik heb het wel uitgekeken omdat je hoopt op verbetering....iets. 177 minuten aan schijt en kots.

2.0

Kon ook heel weinig met deze film, had het na een half uurtje wel gezien.
Khrustalyov, My Car! van dezelfde regisseur vond ik wel heel fascinerend, dus die zou ik zeker nog eens proberen.

rogue
15-12-2020, 21:18
Hard to be a God (2013)

Ze hebben een zeer authentieke wereld weten te creëren. Zeer geslaagde set-design, kostuums, decors etc. Er wordt veel gelopen door krappe gangetjes, er is veel modder, pis, bloed, spuug, dode dieren, kots en snot. En dat duurt dan 177 minuten. Dit was mijn meest frustrerende filmervaring ooit. Ik had geen idee waarnaar ik aan het kijken was. Ik zag geen verhaal, geen ontwikkeling. Alsof het een lange onsamenhangende scene was. Niets springt eruit, het is een soort sfeer. Waarom duurt deze film 177 minuten? Waarom lees ik lovende kritieken? Waarom wordt hier geld aan besteedt? Ik snap er werkelijk waar geen kloot van. Wat een irritante, frustrerende en doelloze film. Bij sommige films moet je echt werken maar nu had ik geen enkele houvast. Ik heb het wel uitgekeken omdat je hoopt op verbetering....iets. 177 minuten aan schijt en kots.

2.0

Ik vond het een indrukwekkende film, die mij letterlijk wekenlang is bijgebleven. Ik ga niet beweren dat ik de film ook maar half snapte, maar ik heb niet lang daarna speciaal de Duitse film gezien die hetzelfde verhaal vertelt op een meer begrijpelijke manier (Es ist nicht leicht ein God zu sein) en dan valt er veel op zijn plaats. Maar de combinatie van beelden en muziek kwam wel echt binnen bij mij, het is 5 jaar geleden dat ik 'm zag, maar ik weet nog dat ik er na afloop stil van was. Het boekje dat bij de film zit heeft ook een schat aan informatie. Je moet wel in een.bepaalde mood zijn om de film te bekijken, dat geef ik toe. Voor mij een blijvertje.

Melzz
16-12-2020, 10:42
Misschien was ik er niet voor in de mood. Tijdens het eerste uur dacht ik, waar gaat dit heen en was ik nog geintrigeerd. Daarna begon bij mij het ongemak omdat het maar doorging zonder, ogenschijnlijke, progressie. Wellicht over een tijdje nog eens proberen. Alhoewel ik denk dat hij toch wat te lang is om volledig te blijven boeien. Daarvoor blijft de film wat in circels draaien.

Ik was trouwens wel zeer positief over The Painted Bird, ook een lange film (169 min) in zwartwit en Tschechisch gesproken. Een vrij harde en nihilistische oorlogsfilm met een geweldige cast. Ik zat ademloos te kijken. Die film scoort bij mij een 9.

Hereistom
18-12-2020, 10:27
De film Let Him Go gezien.

Na het overlijden van hun zoon, verlaten de gepensioneerde sheriff George Blackledge (Kevin Costner) en zijn vrouw Margaret (Diane Lane) hun ranch in Montana en reizen ze naar North Dakota om hun kleinzoon te redden. Hij is in handen gekomen van de gevaarlijke familie van de nieuwe man van hun schoondochter, met aan het hoofd Blanche Weboy (Lesley Manville).
Wij hebben genoten van deze film en krijgt een 7,5




https://youtu.be/-SamJAg5IGo

Melzz
18-12-2020, 10:29
Prey - Norman J. Warren - 1978

Ik heb een dvd-box van Norman J. Warren met vier films die nu in HD zijn uitgebracht in een boxset van Indicator. Ik hield een upgrade wat af want ik had ze immers al op dvd. Toch de box gekocht en nu al geen moment spijt van. De box ziet er geweldig uit met vijf films, elk apart in een kartonnen digipack, een poster, wat lobbykaarten en een dik boekwerk. Uiteraard bevat de box een shitload aan extra's. Alleen de short "Fragment" staat er niet op (wel op mijn dvd-box en op een uitgave van Vinegar Syndrome en op de BluRay van Her Private Hell).

Ik begon met Prey en wow....de upgrade is echt significant. Wat een prachtig beeld. Daardoor viel het geluid wellicht wat meer op. Die dialogen bevat een harde "s", in die zin dat het wat schel klinkt. Ik ben echt gek op de films van Norman J. Warren. Ze zijn duidelijk met veel liefde gemaakt en ze bevatten een bepaalde sfeer en charme. Ik heb wederom zeer genoten van Prey. Een heerlijk bizar verhaal waarin prima wordt geacteerd. Die slow-motion scene in een goor poeltje is goud waard.

8,2

Marcel Hoeve
18-12-2020, 13:28
De film Let Him Go gezien.

Na het overlijden van hun zoon, verlaten de gepensioneerde sheriff George Blackledge (Kevin Costner) en zijn vrouw Margaret (Diane Lane) hun ranch in Montana en reizen ze naar North Dakota om hun kleinzoon te redden. Hij is in handen gekomen van de gevaarlijke familie van de nieuwe man van hun schoondochter, met aan het hoofd Blanche Weboy (Lesley Manville).
Wij hebben genoten van deze film en krijgt een 7,5


Trailer ziet er in ieder geval veelbelovend uit. Maar: erg genoten, en dan toch maar een 7,5? Dan had ik toch minstens een 9 verwacht.

Hereistom
18-12-2020, 13:50
Trailer ziet er in ieder geval veelbelovend uit. Maar: erg genoten, en dan toch maar een 7,5? Dan had ik toch minstens een 9 verwacht.
De film kwam traag op gang, waardoor we in het begin dachten waar gaat dit heen, maar uiteindelijk werd het steeds beter, vandaar 7,5 ;)

Marcel Hoeve
27-12-2020, 09:05
11612

Dit is pas de tweede keer sinds ik films op DVD en Blu-ray kijk dat ik een film niet heb afgekeken omdat ik er geen vertrouwen in had dat het nog goed zou komen. “The Interview (https://www.imdb.com/title/tt2788710/)” uit 2014 had de primeur, maar “The Mummy (https://www.imdb.com/title/tt2345759/)” uit 2017 is tot nu toe de tweede. Na 1 uur en 10 minuten heb ik op de stop-toets gedrukt. Onbegrijpelijk dat grote acteurs als Tom Cruise en Russell Crowe hun talent aan dit misbaksel verspillen. De film haalt het niet bij de versie uit 1999, die ik nog met een 8 waardeerde. Ik kom nu niet hoger dan een 4, maar dat komt vooral omdat ik geen lagere cijfers dan dit voor een film geef. Een 1, 2 of 3, zoals sommige kinderachtige kijkers op bijv. WhatiWatch geven, zal ik nooit doen. En dat terwijl de trailer er best wel aardig uit zag… Hoe kun je je vergissen. Volstrekt bizar verhaal, zich afspelend op een totaal verkeerde locatie (Engeland, London), met over-the-top special effects die demonstreren wat men allemaal met een computer kan op beeldgebied, maar die niets functioneels toevoegen aan het ‘verhaal’.
Als een film op IMDb of WhatiWatch matig beoordeeld wordt, dan hecht ik daar niet zo veel waarde aan, want mijn smaak is vaak niet de smaak van de massa. Maar in dit geval had ik dus beter moeten weten. En dat terwijl de film in UHD-formaat er zeker niet slecht uitziet. Met name de woestijnscènes zijn adembenemend mooi. Maar ja, dat kan een film als deze niet redden. Helaas.

Film: 4,0
Beeld (UHD): 8,5
Geluid: 9,0

rogue
27-12-2020, 13:13
11612

Dit is pas de tweede keer sinds ik films op DVD en Blu-ray kijk dat ik een film niet heb afgekeken omdat ik er geen vertrouwen in had dat het nog goed zou komen. “The Interview (https://www.imdb.com/title/tt2788710/)” uit 2014 had de primeur, maar “The Mummy (https://www.imdb.com/title/tt2345759/)” uit 2017 is tot nu toe de tweede. Na 1 uur en 10 minuten heb ik op de stop-toets gedrukt. Onbegrijpelijk dat grote acteurs als Tom Cruise en Russell Crowe hun talent aan dit misbaksel verspillen. De film haalt het niet bij de versie uit 1999, die ik nog met een 8 waardeerde. Ik kom nu niet hoger dan een 4, maar dat komt vooral omdat ik geen lagere cijfers dan dit voor een film geef. Een 1, 2 of 3, zoals sommige kinderachtige kijkers op bijv. WhatiWatch geven, zal ik nooit doen. En dat terwijl de trailer er best wel aardig uit zag… Hoe kun je je vergissen. Volstrekt bizar verhaal, zich afspelend op een totaal verkeerde locatie (Engeland, London), met over-the-top special effects die demonstreren wat men allemaal met een computer kan op beeldgebied, maar die niets functioneels toevoegen aan het ‘verhaal’.
Als een film op IMDb of WhatiWatch matig beoordeeld wordt, dan hecht ik daar niet zo veel waarde aan, want mijn smaak is vaak niet de smaak van de massa. Maar in dit geval had ik dus beter moeten weten. En dat terwijl de film in UHD-formaat er zeker niet slecht uitziet. Met name de woestijnscènes zijn adembenemend mooi. Maar ja, dat kan een film als deze niet redden. Helaas.

Film: 4,0
Beeld (UHD): 8,5
Geluid: 9,0

Waarom is het geven van een 1, 2 of 3 kinderachtig? Het zijn de negatieve equivalenten van 10, 9 en 8. Dan zou je die ook niet mogen geven en wordt alles middelmatig. Ik geef ook niet vaak zulke lage cijfers, maar ik zie er toch dit jaar 5:

Hustlers 2,5
The Secret Life of Pets 3
Spenser Confidential 2,5
Rambo: Last Blood (2019) 3
Zashchitniki (2017) 2,5

Marcel Hoeve
27-12-2020, 14:56
Waarom is het geven van een 1, 2 of 3 kinderachtig? Het zijn de negatieve equivalenten van 10, 9 en 8. Dan zou je die ook niet mogen geven en wordt alles middelmatig.

Ik vond het als leraar ook al moeilijk om leerlingen een 1, 2 of 3 te geven. 4 (= Onvoldoende) was voor mij duidelijk genoeg zijn. Of anders gezegd: 1 punt voor het papier, 1 punt voor de moeite, 1 punt voor de beoordeling en 1 punt als stimulans voor de volgende keer. Maar mijn meeste collega's dachten daar anders over.

Ik heb ook nog nooit een film gezien die ik een 1, 2 of 3 waard vond. Die films kijk ik sowieso niet, bijv. alle Rambo-films (...), zombie-films, domme horrorfilms enz. Ik doe altijd wel enige research voordat ik een film koop, maar heel af en toe pakt dat dus verkeerd uit, zoals in dit geval. En vaak is een 8 (goed), 9 (zeer goed) of 10 (uitmuntend) voor een film ook willekeurig, dat klopt. Dat hangt van je smaak, stemming etc. af en is volstrekt niet objectief. Ik ken genoeg films die door recensenten als topfilms worden beoordeeld, waar ik zelf dan helemaal niets aan vind. En dat herkent iedereen wel zo.

Marcel Hoeve
09-01-2021, 09:38
11644

Zojuist seizoen 1 gezien. Op zich heb ik me wel redelijk tot goed gemaakt met dit eerste seizoen, al duurt het even voordat je alle personages en hun onderlinge verhoudingen goed leert kennen. Het is een prima mix van sympathieke en (soms zeer) onsympathieke karakters. De irritatiefactor door overacting ligt echter wel om de hoek. Ook stoorde ik me regelmatig aan het onophoudelijke gevloek van Al Swearengen (Ian McShane). Ik heb amper een zin zonder een vloek uit de mond van die vent horen komen. Hij doet zijn achternaam in ieder geval eer aan.

De omgeving waar het verhaal zich afspeelt is prachtig gemaakt en komt zeer realistisch over, voor zover ik dat kan beoordelen. Wel vond ik het taalgebruik niet echt bij die tijd horen. Er worden woorden en zinsnedes gebruikt waarvan ik me afvraag of ze in die tijd bestonden.

Het beeld van de Blu-ray is prachtig: scherp, prima contrast, mooie, warme kleuren. Ook over het geluid geen klachten. Wel stoorde ik me aan de (Nederlandse) ondertiteling. Nogal wat woorden en zinnen werden verkeerd vertaald en veel woorden werden aan elkaar geplakt weergegeven. Erg slordig!

Film: 8,0
Beeld: 9,5
Geluid: 8,0

Claudio Santulli
12-01-2021, 16:47
Over actueel gesproken...

Eigenlijk schrijf ik nooit in dit topic, dan schrijf ik liever een recensie voor de site, maar daar kom ik zelden nog aan toe en het heeft ook niet mijn passie. Echter voor deze filmbeleving vond ik het wel even de moeite waard. Was de film nieuw voor mij? Nee. Vond ik het echt een fantastische film? Nou, gaat wel, maar ik vond het zo on topic. Het was dus een dubbeldip, want ik had hem ooit op DVD, maar bij gebrek aan aanbod toch maar de 4K gekocht. Het was dus best lang geleden dat ik hem zag; kon me ook lang niet alles herinneren, maar ik vond de film prima en vooral het thema heel actueel. Dan bedoel ik dus de 4K-versie van V for Vendetta. Virus, pandemie, lockdown, avondklok, grote farmaceuten met alternatieve agenda's en monopolies, belerende nieuwsberichten die het volk indoctrineren. Ik ben zo nu en dan best kritisch op alles rond corona (alleen op dit forum), maar zeker geen corona-gekkie of Wappie, maar de onderwerpen in deze film lijken heel sterk op stellingen zoals viruswaarheid. Sterker nog, 'de held' en de antagonist uit de film zouden zo één op één vertaald kunnen worden naar het hedendaagse, Niet dat ik daar dagen erna nog mee bezig was, maar ik vond het wel bijzonder om de film nu weer te zien.

Kortom, ik zou zeker aanraden de film in deze tijd weer eens te bekijken. Ik vond de film een 7, het thema minimaal een 8 en de algehele ervaring een 9. De cijfers worden dus steeds hoger. Alleen om deze film geloofwaardiger te houden (in die tijd) was het virus helaas veel en veel dodelijker... :mrgreen:

Marcel v/d H.
13-01-2021, 07:43
@Claudio: Thanks voor de tip, inderdaad mooi moment om de film eens te herkijken. Had het ook niet meer zo scherp dat er zoveel gelijkenissen zijn met de huidige situatie.

Na het jaar goed te zijn gestart met films als The VVitch, The Live by Night en twee films uit de Sartana reeks gister twee mindere titels:

http://www.whatiwatch.net/images/icon_on_demand.pngPrimal (http://www.imdb.com/title/tt7394816/) (Nick Powell (http://www.imdb.com/name/nm0694249/), 2019)
Een vermakelijke Cage film kan ik op zijn tijd altijd wel waarderen, maar deze vond ik toch wel erg matig eigenlijk op alle vlakken. Nou verwacht je ook geen fantastisch plot en hoogstaande acteerprestaties, maar wel meer dan dit. Acteerwerk was nu wel erg storend, special-effects zagen er niet uit en de beperkte setting (op de boot) was hier toch wel echt een minpunt. En onze Famke.... daar zijn de laatst gerealiseerde special effects ook niet echt geslaagd.... 4.0

http://www.whatiwatch.net/images/icon_on_demand.png Ant-Man and the Wasp (http://www.imdb.com/title/tt5095030/) (Peyton Reed (http://www.imdb.com/name/nm0715636/), 2018)
Dit was er één in de categorie "niet mijn kopje thee". De eerste Ant-man film heb ik mij nog wel mee vermaakt, maar hier wist het (karige) plot mij niet te boeien. Ook de humor vond ik een stuk minder geslaagd. Gelukkig wel weer de nodige leuke creatieve actiescenes. 5.5

Marcel Hoeve
13-01-2021, 09:28
11654

Vermakelijke film met Daniel Craig in de rol van een moderne Hercule Poirot. Halverwege de film denk je dat het raadsel opgelost is, maar dan komen er nog zoveel plotwendingen resulterend in een verrassend slot. Een leuke who-dun-it met een sterke rolbezetting.

Ik heb de film in 4K gezien, maar dat was een beetje een tegenvaller. Ik had nooit het gevoel dat ik naar een UHD-versie zat te kijken. De helft van de film is erg donker doordat het verhaal zich voornamelijk binnen afspeelt in slecht verlichte ruimtes, maar ook de buitenscènes spatten niet van het scherm, zoals men pleegt te zeggen. Nee, dit was eerder Blu-ray kwaliteit. Ik heb kwalitatief betere 4K-films gezien. Deze was niet slecht, maar ik had een stuk contrastrijker en kleurrijker beeld verwacht.

Geluid was zoals gewoonlijk prima, maar niet spectaculair, vooral ook omdat het een sterk dialoog-georiënteerde film is.

Film: 8,5
Beeld (UHD): 7,0
Geluid: 8,0

Marcel Hoeve
15-02-2021, 11:29
Het was alweer een tijd geleden dat ik Star Wars: Episode 4 - A New Hope op Blu-ray heb gezien, dus ik was uitermate benieuwd hoe de 4K-versie zou standhouden. De Episodes I t/m III heb ik recent in 4K UHD gezien en was daarvan zeer onder de indruk. Helaas ben ik niet zo enthousiast over de UHD-versie van Episode IV.
Natuurlijk, het is een film uit een ander tijdperk en dat doet wel wat met de beleving. Maar met name de beeldkwaliteit stelde me teleur. Scherpte is goed tot zeer goed, contrast is echter erg wisselend. Het beeld is wat aan de donkere kant en erg vlak en ik had maar zelden het gevoel dat ik naar een HDR-versie zat te kijken. Ook de kleuren spatten niet van het scherm, maar waren erg terughoudend, alsof er geen Wide Color Gamut (WGC) was toegepast. Met name de buitenscènes waren erg kleurloos en vlak, en soms had ik het gevoel dat men met de kleuren een beetje geknoeid had. Wit was ook eerder grijs dan spierwit. Of dat bewust gedaan is, weet ik niet (je hebt van die regisseurs… ), maar fraai vond ik het niet. Erg jammer. Deze film had beter verdiend. Ik hoop dat Episode V meer aan mijn UHD-verwachtingen voldoet.

Film: 8,0
Beeld (UHD): 7,0
Geluid: 8,0

Marcel Hoeve
22-02-2021, 08:30
11774

Je hebt soms van die films waarvan je je afvraagt: waarom hebben ze deze in hemelsnaam gemaakt? Waar “Bad Boys” nog wel te pruimen viel, is dit tweede deel een aaneenschakeling van alles wat je in een film maar fout kunt doen. De film duurt veel en veel te lang (bijna 2,5 uur), is voortdurend een herhaling van stappen, er wordt hemeltergend slecht in geacteerd, het merendeel van de acteurs is compleet ‘miscast’, er zit geen humor in (tenminste, ik heb die niet kunnen ontdekken), en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik vroeg me voortdurend af: waar zit ik in hemelsnaam naar te kijken? Wat is het verhaal? Nou, dat is er dus niet. Ik zie alleen maar talloze auto’s die de vernieling in worden gereden, gebouwen die vernield worden, mensen die overhoop worden geschoten, heel veel geschreeuw, gesjouw met dode lichamen en ga zo maar door. Dit zou een actiefilm moeten zijn? Laat me niet lachen. Zelden zo’n onsamenhangend wangedrocht gezien. Ik kon het niet eens opbrengen om de film uit te zien, zo slecht vond ik het. En dat gebeurt me hoogst, hoogst zelden.

Is er dan niets positiefs te melden? Zeker wel. De beeldkwaliteit van deze UHD is fabuleus, bijna referentiekwaliteit. Van het geluid kan ik alleen maar zeggen dat het hard en weinig verfijnd is en uit alle hoeken komt. Maar voor de rest: gauw vergeten deze film!

Film: 3,0
Beeld (UHD): 10,0
Geluid: 7,5

rogue
22-02-2021, 14:32
Zonder enige voorkennis een film opzetten blijkt toch weleens een goed idee te zijn. Ook in het geval van Bliss, die op prime staat. Hoofdrollen zijn voor Owen Wilson en Salma Hayek.
Het beste is om niets van het verhaal te weten, dan wordt je het meest verrast. Ik vond de film fascinerend om te kijken. Wat is echt en wat niet? Wat is een leugen, de waarheid of een halve waarheid? Het zal niet voor een film voor iedereen zijn, maar de film bleef mij van begin tot eind boeien.
Achteraf nog wat erover opgezocht, en het bleek van een film Mike Cahill te zijn. Die heeft eerder Another Earth en I Origins gemaakt, films die mij ook erg goed bevielen. Blu-ray please.

Bertjanverhoev
23-02-2021, 14:37
net de laatste aflevering van van Westworld gekeken, wat een gruwelijk goede serie is dat zeg...
Buiten het feit dat het naar mijn mening een serie is die je echt aan het denken zet over bewustzijn en algemene morele normen en waarden is het een serie die bij elk seizoen een compleet andere feeling heeft en weet te verassen. Persoonlijk vind ik seizoen 1 het leukst puur omdat dit type verhaallijn mij erg aansprak. seizoen 2 was daarna mijn favoriet. hier blijft dus seizoen 3 over. Dit was dan ook het laatst uitgebrachte seizoen. Hoewel dit seizoen ook extreem goed in elkaar zit was het volgens mij een iets te grote wisseling van setting en kostte het de eerste paar afleveringen om goed door te krijgen wat er precies aan de hand was.
Al met al echt een top serie en ik kijk erg uit naar het 4e seizoen wanneer deze ui

Marcel v/d H.
03-03-2021, 07:30
http://www.whatiwatch.net/images/icon_on_demand.png Too Old to Die Young - Seizoen 1 (http://www.imdb.com/title/tt6517320/) (Nicolas Winding Refn (http://www.imdb.com/name/nm0716347/), 2019)

Eindelijk gezien en moet het nog even allemaal laten bezinken. Het is een serie die je wel moet liggen, het tempo ligt erg laag en de meeste afleveringen duren bijna anderhalf uur (enkel de laatste een half uurtje).

Helaas vond ik wel dat er een aanzienlijk niveauverschil zat tussen de verschillende afleveringen. Inhoudelijk dan, want in alle afleveringen zijn de acteerprestaties van hoog niveau en weet Winding Refn je te betoveren met zijn prachtig geschoten beelden.

Episode 5: The Fool springt er wat mij betreft echt bovenuit. Een superspannende aflevering die echt onder je huid kruipt. Soms ongemakkelijk, maar wel fascinerend.
Zo heel veel van die ongemakkelijke momenten laat Nicolas Winding Refn niet eens echt zien in de aflevering. Hij laat het vooral over aan je eigen verbeelding, wat het misschien alleen nog maar heftiger maakt. Daarnaast nog een prachtige car chase. Deze aflevering valt ook best los te bekijken, bijna als een op zichzelf staande film, dus dat ga ik ook zeker nog eens doen.

Maar dan helaas met name ook de laatste twee afleveringen... op een enkele scene met The High Priestess of Death na vielen die mij enorm tegen. Het personage Diana wist mij sowieso niet te bekoren en die komt in de afleveringen relatief veel aan bod.

Ondanks dit einde voor mij toch een dikke 8 voor de serie als geheel, met schommelingen tussen de 6 en 10 voor de afzonderlijke afleveringen. En daarmee toch ook echt wel een aanrader!

Melzz
03-03-2021, 11:46
Waar kun je die zien Marcel?

BigLebowski
03-03-2021, 11:55
Ik ben ook wel benieuwd naar deze serie. Op Imdb valt te lezen dat het een Amazon Studios productie betreft, dus zal wel via Amazon Prime te zien zijn. Hopelijk verschijnt hij ook nog op fysieke schijf, maar ik zie hem op Blu-ray.com nog niet aangekondigd.

Marcel v/d H.
03-03-2021, 12:16
Waar kun je die zien Marcel?
Hij is nu inderdaad enkel via Amazon Prime te bekijken.

Beetje off-topic, maar mocht je net als ik naast fysieke dragers toch ook vrij veel streamen dan kan ik de app JustWatch aanraden. In die app kun je aangeven op welke diensten je een abonnement hebt en dan zie dagelijks welke nieuwe titels zijn toegevoegd. In de app kun je ook op titels zelf zoeken en dan zie je of/ waar ze te bekijken zijn, al dan niet binnen een abonnement of los te koop/ huur. Je kunt de app ook linken aan je streamingdiensten, zo kun je één kijklijst bijhouden (ipv per dienst) en als je dan op de film/ serie klikt start hij direct vanuit de betreffende dienst.

rogue
03-03-2021, 15:47
Hij is nu inderdaad enkel via Amazon Prime te bekijken.

Beetje off-topic, maar mocht je net als ik naast fysieke dragers toch ook vrij veel streamen dan kan ik de app JustWatch aanraden. In die app kun je aangeven op welke diensten je een abonnement hebt en dan zie dagelijks welke nieuwe titels zijn toegevoegd. In de app kun je ook op titels zelf zoeken en dan zie je of/ waar ze te bekijken zijn, al dan niet binnen een abonnement of los te koop/ huur. Je kunt de app ook linken aan je streamingdiensten, zo kun je één kijklijst bijhouden (ipv per dienst) en als je dan op de film/ serie klikt start hij direct vanuit de betreffende dienst.

Wat een enorm goede tip Marcel, bedankt! Het is altijd vervelend of die aparte diensten (Netflix, Disney+, Videoland, Prime en binnenkort weer Ziggo) langs te gaan om te kijken wie een bepaalde film heeft. Is nu opgelost, be n er erg blij mee!

Bertjanverhoev
09-03-2021, 15:38
Wat een fantastische tip! wij zijn zelf grotendeels overgestapt op streamingsdiensten en kijken bijna nooit meer TV. Ik denk dat JustWatch een hoop dingen makkelijker gaat maken dankje!

Marcel Hoeve
11-03-2021, 08:06
Wat een fantastische tip! wij zijn zelf grotendeels overgestapt op streamingsdiensten en kijken bijna nooit meer TV. Ik denk dat JustWatch een hoop dingen makkelijker gaat maken dankje!

Dan kan de TV dus de deur uit. Kun je mooi wat anders op die plek neerzetten! ;)

edwinvb
11-03-2021, 09:00
een oudje gekeken op star van disney : bad company (chris rock). toen der tijd vond ik hem wel goed, maar nu... je ziet veel meer en let meer op kleinigheden. zoals de stunt dubbels die overduidelijk herkenbaar zijn. Het overgedreven `acteren` van chris rock, zo vermoeiend.... wel uitgekeken!

Hereistom
11-03-2021, 09:41
Dan kan de TV dus de deur uit. Kun je mooi wat anders op die plek neerzetten! ;)

Nou de TV doen we hier niet de deur uit, alle streamingsdiensten staan op onze Sony A89 TV (y)

theThinWhiteDuke
02-04-2021, 17:20
Afgelopen maand gezienhttps://i.ibb.co/TbJZpBD/Letterboxd-Maart21.jpg

Hereistom
02-04-2021, 17:38
Hacksaw Ridge (y)

Hacksaw Ridge vertelt het ongelooflijke waargebeurde verhaal van Desmond Doss (Andrew Garfield) die tijdens de slag om Okinawa in de Tweede Wereldoorlog 75 man redde zonder een wapen te dragen of af te vuren.
Hij geloofde erin dat de oorlog rechtvaardig was, maar dat moorden desondanks verkeerd was en was dan ook de enige Amerikaanse soldaat in de Tweede Wereldoorlog die in de frontlinie vocht zonder wapen. Als legerarts evacueerde Doss eigenhandig meerdere gewonden uit de vuurlinie terwijl hij alles en iedereen trotseerde en zelfs getroffen werd door een granaat. Hij was de eerste wapenweigeraar ooit die de Congressional Medal of Honor kreeg.





https://youtu.be/s2-1hz1juBI

Marcel Hoeve
16-04-2021, 09:56
11921

Het gebeurt niet vaak dat ik een TV-serie op Blu-ray niet uitkijk, maar voor Empire – Seizoen 1 was het voor mij na vier van de twaalf afleveringen al bekeken. Of ik deze ooit nog ga uitkijken, geen idee. Volgens de hoes van de Blu-ray zou het gaan om verwikkelingen rond een platenlabel (Empire). Wat er niet bij vermeld stond was dat het om een hip-hop label gaat. En laat dat nu net één van de ‘muziek’-vormen zijn die mij totaal niet aanspreken. Meestal uitgevoerd door jonge, voornamelijk zwarte, zich artiesten noemende mannen, volgehangen met allerlei bling-bling, die een behoorlijke, maar volledig misplaatste eigendunk hebben. Op de maat van een uit de computer gegeneerd ritme boeren ze allerlei agressieve en behoorlijk onverstaanbaar teksten in een microfoon en begeleiden dit met allerlei spastische bewegingen. Enige muzikaliteit is hierbij ver te zoeken. Ik heb het met moeite vier afleveringen volgehouden, maar toen trok ik het niet meer. Jammer, hiervan viel zoveel meer te maken, als men maar niet voor hip-hop als thema had gekozen. Maar de kans is groot dat ik gewoon niet tot de doelgroep van deze serie behoor.

Marcel v/d H.
16-04-2021, 10:01
Lekker oppervlakkige kijk op "hiphop" ....

rogue
30-04-2021, 11:21
Promising Young Woman

Ik ben zwaar onder de indruk van deze film... Ik ben best gevoelig voor de sfeer in een film, en deze spreekt mij enorm aan. Na een zeer pakkend en verrassend begin liet de film mij niet meer los. Geen enkel inzakkertje, dat maak je niet vaak mee: die Oscar voor het scenario snap ik wel. En die soundtrack dan die niet ieders smaak zal zijn, met nummers van Paris Hilton en Britney Spears (met een erg mooi aangepaste versie van Toxic) passen er wonderwel bij.
Een heel andere film dan ik verwacht had. Staat nu op amazon prime.

Oakey
01-05-2021, 14:58
Gisteren Land of Mine (Under Sandet) gekeken, vond die best wel indrukwekkend. En past bij de 4-5 mei periode.

Oakey
02-05-2021, 10:35
Lekker oppervlakkige kijk op "hiphop" ....
Nogal ja
Op basis van de hoes had je gedacht dat het over een progrocklabel ging denk ik?

Marcel Hoeve
02-05-2021, 13:13
Nogal ja
Op basis van de hoes had je gedacht dat het over een progrocklabel ging denk ik?

Nou, in ieder geval wel over zwarte muziek, maar ik dacht meer aan soul en verwante muziekvormen, niet aan dat stupide hip-hop geneuzel en hun 'vertolkers'. De hoestekst geeft hierover geen uitsluitsel.

TheGodfather
01-06-2021, 22:42
Nail Bomber: Manhunt (https://www.imdb.com/title/tt12939812/?ref_=nv_sr_srsg_0)

Interessante en op sommige momenten heftige documentaire over de zoektocht naar de persoon die eind jaren `90 in Engeland verschillende bommen tot ontploffing bracht.
Op zich een interessante docu maar er had wel wat meer ingegaan mogen worden op de vraag waarom de dader tot zijn daden kwam.
Maar verder vond ik het opnieuw een goede docu-film original van Netflix. Heb er de afgelopen tijd een aantal gezien, like it!

7,5/10

rogue
06-07-2021, 15:01
In The Heights 9,5/10

Wat een belevenis was deze film.

De eerste film voor mij sinds de lockdown en ik had geen betere kunnen kiezen. Van begin (met misschien het beste nummer van de film) tot eind meegesleept met het verhaal en de muziek. En de muziek is, niet onbelangrijk voor een musical :), geweldig. Dat is voor een groot deel te danken aan de geweldige cast, met als absolute uitblinker Anthomy Ramos. Wat een charisma heeft die man en wat een stem....hij dreunt de teksten zo makkelijk op, dat het zo simpel lijkt. Ook Corey Hawkins (die ik nog kende van de minder gelukte serie 24: Legacy) is erg goed bij stem, net als Nina Rosario en Melissa Barrera, er zit eigenlijk geen zwakke schakel in.

Het verhaal heeft ook een serieuze ondertoon betreffende de moeilijke situatie van de Dreamers, maar weet dat op een mooie manier te brengen i.p.v. het door je strot te duwen. Humor is volop aanwezig in de film (de oorsprong van Usnavi's naam....), net als alle drama die gepaard gaat met relaties, waarvan de meest aangrijpende gebeurtenis (die echt heel mooi uitgewerkt is) wel duidelijk zal zijn als je de film kijkt. Alles is ook steeds zo mooi in beeld gebracht, en dat met zulke grootse, ingewikkelde choreografie scenes die toch vloeiend en moeiteloos in elkaar overgaan. Vakmanschap.

Het is duidelijk hoeveel Miranda om Washington Heights geeft. En als je deze film ziet, ga je er om een beetje om geven, tenslotte hebben we allemaal wel een sueñito. Hoewel de film lang is (140 minuten) voelt het nooit lang aan en vliegt de tijd voorbij....

Beste film van dit jaar? Nu wel, en eerlijk gezegd kan ik mij niet voorstellen dat er een betere komt. Ik hoop op een UHD, maar gezien het mindere succes van deze film aan de boxoffice, wordt dat misschien nog lastig. Het is zo jammer dat zo'n zielloze deel 9 van F&F wel weer straks vele miljoenen binnensleept, terwijl deze film waar de passie vanaf druipt waarschijnliojk niet eens het budget terugverdient. Het is helaas niet anders...

tmvde
06-07-2021, 15:27
Beste film van dit jaar? Nu wel, en eerlijk gezegd kan ik mij niet voorstellen dat er een betere komt. Ik hoop op een UHD, maar gezien het mindere succes van deze film aan de boxoffice, wordt dat misschien nog lastig. Het is zo jammer dat zo'n zielloze deel 9 van F&F wel weer straks vele miljoenen binnensleept, terwijl deze film waar de passie vanaf druipt waarschijnliojk niet eens het budget terugverdient. Het is helaas niet anders...

Dune!

Marcel Hoeve
06-07-2021, 17:54
In The Heights 9,5/10

Wat een belevenis was deze film (...).

.

Ben ook erg benieuwd naar deze film. Kreeg o.a. een zeer lovende recensie in het Algemeen Dagblad (https://www.ad.nl/dossier-filmrecensies/verrukkelijke-in-the-heights-is-de-beste-musical-sinds-la-la-land~aff10cad/) ("Beste musical sinds La La Land"). Maar ik wacht wel op de Blu-ray uitgave want ik ga niet graag naar de bioscoop om een film te kijken. Te veel slechte ervaringen in de afgelopen jaren..

BigLebowski
06-07-2021, 18:02
In The Heights 9,5/10

Wat een belevenis was deze film.

De eerste film voor mij sinds de lockdown en ik had geen betere kunnen kiezen. Van begin (met misschien het beste nummer van de film) tot eind meegesleept met het verhaal en de muziek. En de muziek is, niet onbelangrijk voor een musical :), geweldig. Dat is voor een groot deel te danken aan de geweldige cast, met als absolute uitblinker Anthomy Ramos. Wat een charisma heeft die man en wat een stem....hij dreunt de teksten zo makkelijk op, dat het zo simpel lijkt. Ook Corey Hawkins (die ik nog kende van de minder gelukte serie 24: Legacy) is erg goed bij stem, net als Nina Rosario en Melissa Barrera, er zit eigenlijk geen zwakke schakel in.

Het verhaal heeft ook een serieuze ondertoon betreffende de moeilijke situatie van de Dreamers, maar weet dat op een mooie manier te brengen i.p.v. het door je strot te duwen. Humor is volop aanwezig in de film (de oorsprong van Usnavi's naam....), net als alle drama die gepaard gaat met relaties, waarvan de meest aangrijpende gebeurtenis (die echt heel mooi uitgewerkt is) wel duidelijk zal zijn als je de film kijkt. Alles is ook steeds zo mooi in beeld gebracht, en dat met zulke grootse, ingewikkelde choreografie scenes die toch vloeiend en moeiteloos in elkaar overgaan. Vakmanschap.

Het is duidelijk hoeveel Miranda om Washington Heights geeft. En als je deze film ziet, ga je er om een beetje om geven, tenslotte hebben we allemaal wel een sueñito. Hoewel de film lang is (140 minuten) voelt het nooit lang aan en vliegt de tijd voorbij....

Beste film van dit jaar? Nu wel, en eerlijk gezegd kan ik mij niet voorstellen dat er een betere komt. Ik hoop op een UHD, maar gezien het mindere succes van deze film aan de boxoffice, wordt dat misschien nog lastig. Het is zo jammer dat zo'n zielloze deel 9 van F&F wel weer straks vele miljoenen binnensleept, terwijl deze film waar de passie vanaf druipt waarschijnliojk niet eens het budget terugverdient. Het is helaas niet anders...

Ik heb even de trailer bekeken, maar hij trekt mij echt voor geen meter! :mrgreen:

Werner
06-07-2021, 18:10
Ik heb even de trailer bekeken, maar hij trekt mij echt voor geen meter! :mrgreen:

Dito hier.

Marcel Hoeve
07-07-2021, 11:29
Tja, als je niet van het genre houdt... Geef mij een muziekfilm, musical e.d. en ik word daar wel erg blij van.