PDA

Bekijk de volledige versie : Titel?



Mike Philippens
27-08-2002, 22:44
Ik ben op zoek naar de naam van een film (nee...dit is geen kwis). Een tijd terug (kan zomaar 2,3 of 4 jaar geleden zijn) is ie op BBC geweest. Het gaat over het voormalige Joegoslavië waar twee vrienden - een groepje eigenlijk - zich opmaken voor de Olympische Spelen. Zij zouden mee gaan doen met schieten. Beide vrienden zijn echte scherpschutters en steken elkaar regelmatig de loef af met hoe ver ze nog scherp kunnen schieten.

Dan breekt de oorlog uit en blijkt de een een Kroaat en de ander een Serviër en ze gaan dus uit elkaar, elk naar de eigen partij in de oorlog. Ze verliezen elkaar natuurlijk uit het oog. Dan krijg je dat gedonder met de sluipschutters die het de burgers haast onmogelijk maakt om zelfs maar water te gaan halen. Een van onze vrienden is op een dag bijna getuige van de moord op een klein meisje (zijn nichtje of zoiets dacht ik) door een sluipschutter. Hij brengt haar naar het ziekenhuis en laat de kogel verwijderen. Als ie de kogel ziet weet ie meteen dat zijn vriend het gedaan moet hebben. Hij gaat dan op pad om 'm te vermoorden.

Een heel aangrijpende film over de vriendschap tussen twee mensen die door zo'n zinloze burgeroorlog overhoop gehaald wordt. De film heeft veel indruk gemaakt, maar dementie heeft de titel uit mijn geheugen laten vliegen... wie kent 'm en weet of ie op DVD te krijgen is?

Werner
27-08-2002, 22:59
Welcome to Sarajevo???

Art
27-08-2002, 23:20
Savior bedoel je volgens mij ;) En hij is al uit op DVD :)

Mike Philippens
27-08-2002, 23:23
Nope...

Maar ik ben er uit. Ik heb wat rondgesnuffeld op IMDB en ben gewoon gaan zoeken op sniper en daar kwam ik deze tegen:

"Shot Through the Heart" (imbd (http://us.imdb.com/Title?0171741))

En hij is nog op DVD ook, dus ik ga er eens achteraan.

Art
27-08-2002, 23:27
Dan is bij deze Savior een tip om ook eens te zien, Mike (y)

Mike Philippens
27-08-2002, 23:31
Ik zal er zeker eens naar kijken. Beiden bedankt voor het meedenken!

Art
27-08-2002, 23:32
Ik zal er zeker eens naar kijken. Beiden bedankt voor het meedenken!
You're welcome (y)