PDA

Bekijk de volledige versie : Slecht beeld op Samsung UE55C6000



lauke
23-12-2010, 10:46
Ik ben net als zovelen op dit forum filmofiel, en heb mezelf laatst getracteerd op een Samsung UE55C6000 Led tv om nóg meer te genieten van mijn filmcollectie. Mijn Blu-rayspeler is een LG BD370.

Nu heb ik beeldtechnisch gezien nogal wat aan te merken op de tv. Tot de laatste brief van Samsung waarin ze meldden dat ik het maar met de winkel moest regelen (ik had gevraagd naar een coulance regeling omdat ik niet tevreden was/ben met mijn apparaat).

Mijn probleem was/is dat ik als ik (snel) bewegende beelden heb, ik een schaduwsluier achter het bewegende voorwerp aan krijg. Als ik bijvoorbeeld bij Eurosport HD snooker zit te kijken, hangt er achter de rode bal een rode vlag. Ik weet even niet anders hoe ik het moet uitleggen. Ook bij blu-rays is dit het geval. Ik zat laatst Oceans (BBC) te kijken. Ook hierbij een grijze sluier achter bijvoorbeeld een walvis die terug het water inzakt. Of nog erger, bij een snel kronkelende rood/witte slang (op de Blu-ray LIFE), krijg ik helemaal een beeld waar ik hoofdpijn van krijg, een flikkering van het beeld alsof de TV de kleurwisseling niet bij kon houden

Omdat de monteur (na de derde keer te zijn langs geweest) tegen me vertelde dat het aan het aangeboden materiaal lag, begon er bij mij het vermoeden te ontstaan dat het (mogelijk) aan mijn Blu-rayspeler zou kunnen liggen (dat HD-tv geen blu-ray kwaliteit is kan ik begrijpen).

Zou het inderdaad kunnen zijn dat de monteur gelijk heeft, en zo ja, wat raden jullie me dan aan om te doen.

Ik ben me aan het oriënteren op een andere speler, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Als het gaat over mijn eisen..... tja goede prijs kwaliteit, ik wil er best wat centjes voor uitgeven. Ik heb een Pioneer VSX-917 versterker. Achteraf gezien te snel (lees impulsief) gekocht. Deze heeft namelijk niet de mogelijkheid om audiovertraging in te stellen, iets waar ik ook tegenaan loop sinds ik mijn Samsung tv heb staan. Dit lag aan de verschillende codecs die in dit model niet werden ondersteund volgens Pioneer, maar in hogere en nieuwere apparaten wel ondersteund worden.

Ik heb even bij Denon zitten kijken, die schijnen BD's erg traag te laden, en kosten tussen de 600 en 4000 euro. Best wel prijzig.
Samsung is een stuk goedkoper, maar is dat wel vergelijkbaar? Is de BD-C5300 (beste koop consumentebond) iets?
Of zoek ik al te specifiek?

Als ik eerlijk ben wil ik (op termijn) nog wel eens een nieuwe versterker, maar ja daar moet ik dan weer voor gaan sparen, omdat daar ook ditto speakers bij horen.

Kortom een hoop bomen maar ik heb nog geen bos ontdekt.

peptalk
23-12-2010, 13:44
Heb je al geprobeerd alle beeldverbeteraars in de TV uit te zetten.
Ik denk niet dat er beeldverbeteraars in de Pioneer zitten, dus daar gebeurt niets.
Misschien dat je in de speler ook iets niet goed ingesteld hebt of dat daar een of andere zogenaamde beeldverbeteraar aan staat.

Ken je nog iemand met een BD speler? Vraag of je die mag lenen om te testen, dan kun eventueel je uitsluiten dat het aan de BD speler ligt.

lauke
24-12-2010, 08:12
Ik kreeg van Roy ook al een PM waarin hij het had over de beeldverbeteraars. Hoe kan ik die uitzetten? Wat wordt verstaan onder beeldverbeteraars?? Misschien dat ik wel heel erg onkundig over kom, maar ik kan het ook niet helpen

Hoekie
24-12-2010, 09:16
van die noise reduction etc.

Michael Hamers
24-12-2010, 10:41
Alle zaken zoals 'color correction' 'noise reduction' 'smooth playback' 'natural motion' en weet ik wat niet meer voor termen worden gebruikt zijn zogenaamde 'verbeteraars' die vaak meer kapot maken dan mooi maken. Pak dus de gebruiksaanwijzing erbij en staat er bij een bepaalde optie dat ie het beeld verbeterd ofzo, gewoon uitzetten die hap...

lauke
28-12-2010, 12:59
Allen bedankt voor de reacties (y),

Ik ben gisteren met de set aan het stoeien geweest. Maar eerst even naar BCC gegaan om daar mijn verhaal te doen. Heb aangegeven niet wéér dezelfde monteur over de vloer te willen hebben (omdat die dan voor de vierde keer zijn verhaal af gaat steken) en aangegeven dat ik graag een bd-speler wil waarmee ik kan uitsluiten dat het óf niet aan de tv óf niet aan mn bd speler ligt.
Ik kreeg daar natuurlijk "Ik zal kijken wat ik voor u kan doen" en hoop dat het geen loze belofte is.......

Daarna thuis een oude dvd speler onder het stof uitgehaald. Component aangesloten en een (dubbele) DVD in beide spelers gestopt. De vergelijking was duidelijk. De oude speler gaf bagger, wat een verrassing, maar het kan natuurlijk ook aan de aansluiting liggen ;). Maar goed oude speler weer terug naar de slaapkamer (aan een 4:3 flatscreen doet hij het nog prima).

Daarna eens gekeken naar de beeldverbeteraars waar jullie over spraken. Ik kon er verschillende vinden, allemaal uit gezet en ik moet zeggen: ......... geen verschil :cry: (of in ieder geval niet dusdanig dat ik verschil zag). Dat is dus niet de oplossing.

Nu maar wachten op BCC of ze een (bij voorkeur samsung) speler voor me kunnen regelen om te kunnen testen. Ben benieuwd en......

.....wordt vervolgd.

EDIT: 10-01-2011:
BCC heeft vorige week gebeld, geen oplossing voor handen, het enige wat ze me als "HIGH SERVICE" konden bieden is dat ik met mn blu-rayspeler naar de winkel kon komen om te kijken of daar hetzelfde resultaat op een tv getoond wordt......... Ik noem dat geen "HIGH SERVICE", maar goed, ik kan slechts mijn tv onder de arm nemen. :evil:

lauke
13-01-2011, 12:38
Nou gisteren was het zover, ik heb mn Blu-ray ingeladen en ben naar BCC getogen.

Daar bleek een 55" Samsung het beeld probleem niet te hebben. De verkoper vertelde dat de huidige generatie televisies alleen het deel van het beeld verversen wat nodig is maw alleen het deel dat veranderd. Met die gedachten vroeg ik me af of het dan aan de verversingssnelheid lag, maw 200Hz of 100Hz. Mijn tv is een 100Hz, en de samsung in de winkel bleek een 200Hz.

Vervolgens hebben we de blu-ray speler aan een andere 100Hz (PHilips) gekoppeld, waarbij direct opviel dat het beeld inderdaad dezelfde flaming als mijn tv thuis liet zien (maar dan in mindere maten).

Volgens de verkoper ziet de gemiddelde koper van een tv het verschil niet :roll:. Ik dus wel, wat betekent dus dat ik gewoon de verkeerde tv heb gekocht. :evil: Ook fijn.

Hij zou me aan het einde van de dag bellen of ze nog iets (mbt inruil) voor me kunnen betekenen, maar dat heeft hij nog niet gedaan......:nono:

.... wordt vervolgd.

lauke
28-01-2011, 12:38
Inmiddels bijna twee weken verder kan ik melden dat ik mijn UE55C6000 heb mogen ruilen tegen een UE55C8700. Iets meer tv voor (ook) iets meer geld. (BCC-Oss bedankt!!)

Maar goed, ik ben helemaal gelukkig en ben blij dat ik dit tóch heb gedaan.

Onvoorstelbaar dat een ander type tv dan hetzelfde merk zo'n verschil in beeldkwaliteit biedt.

DVDProfilersFilmgek
28-01-2011, 14:25
Inmiddels bijna twee weken verder kan ik melden dat ik mijn UE55C6000 heb mogen ruilen tegen een UE55C8700. Iets meer tv voor (ook) iets meer geld. (BCC-Oss bedankt!!)

Maar goed, ik ben helemaal gelukkig en ben blij dat ik dit tóch heb gedaan.

Onvoorstelbaar dat een ander type tv dan hetzelfde merk zo'n verschil in beeldkwaliteit biedt.

Wat dacht je wat, en helemaal als je een plasma had genomen;)