PDA

Bekijk de volledige versie : H/K Home Cinema faalt in combinatie met eigen dvd speler.



Rubin
25-12-2010, 16:07
Hallo,
Ik zal zometeen ook wat antwoorden geven op andere topics (ik ben nieuw lid), maar eerst mijn vraagje:

Mijn H/K versterker lukt het maar niet om het 5.1 Dolby geluid van zijn eigen dvd speler te gebruiken. Ik kan dan alleen maar kiezen uit Stereo, Dolby VS Wide, PL enz.

Bij mijn ps3 springt hij wel automatisch op Dolby 5.1 of dts 5.1.

Alvast bedankt.

peptalk
25-12-2010, 16:22
Waarschijnlijk staat de geluidsuitvoer bij de speler niet goed. Heb je al wel de verschillende audiosporen geprobeerd die op de disc zitten?

Als je er niet uit komt geef dan ook even wat typenummers van de Harman Kardon spullen door en hoe je de boel hebt aangesloten, ook de PS3.

Rubin
25-12-2010, 16:25
Dankjewel Peptalk.
Ik heb hem aangesloten met Optical audio (1). Als ik op audio druk staat er via de dvd gewoon 5.1. Maar alleen die versterker pakt hem niet.

Ook op de ps3 heb ik hem met optical audio. En die werkt wel gewoon. (2)

peptalk
25-12-2010, 16:28
Ga eens in het instellingsmenu v/d dvd speler kijken of het geluid niet gedownmixt wordt naar een PCM 2.0 signaal.

Rubin
25-12-2010, 16:28
Trouwens, DTS pakte hij wel via de dvd speler. Toen keek ik de Hurt Locker, maar de meeste dvd's zijn dolby.

Rubin
25-12-2010, 16:29
Ga eens in het instellingsmenu v/d dvd speler kijken of het geluid niet gedownmixt wordt naar een PCM 2.0 signaal.

Dacht ik ook al aan, maar ik weet niet hoe. De versterker en dvd speler hebben dezelfde afstandsbediening ook.

peptalk
25-12-2010, 16:32
Dacht ik ook al aan, maar ik weet niet hoe. De versterker en dvd speler hebben dezelfde afstandsbediening ook.

Dat weet ik ook niet, gebruiksaanwijzing(y)

Rubin
26-12-2010, 09:06
Gelukt! De oplossing: Zoals je al zei moest ik in het dvd menu gaan. PCM heb ik veranderd in bitstream.