PDA

Bekijk de volledige versie : Star Trek V: The Final Frontier [DVD]



Koen Crijns
18-07-2001, 23:02
Star Trek V: The Final Frontier [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=77)

Sven Groot
02-02-2002, 16:25
De reden dat deze film zoveel slechtere beeld- en geluidskwaliteit heeft dan de meeste andere Star Trek DVDs is dat voor Star Trek 5, 6 en 7 Paramount de transfers van de Laserdisc heeft gebruikt. Voor de overige films waren die er niet en deze zijn dus speciaal voor DVD getransferd, en daarom wel anamorphic en betere kwaliteit.
Volgens gerucht gaat Paramount alle Star Trek films opnieuw op DVD releasen met extras en nieuwe transfers en (voor de oudere films) gerestaureerde beelden, zoals ze nu al (in de US, R2 volgt april) hebben gedaan met Star Trek: The Motion Picture.
Lekker daar op wachten.

Jeroen vS
26-08-2003, 09:15
Volgens play.com komt dit deel in december van dit jaar opnieuw uit maar dan als Special Edition. Net als met deel 2, 3 en 4 is gedaan.

FrankGuthrie
16-01-2004, 19:33
Zou leuk zijn als we daar ook Reviews van zien, naja, ik heb um net gekocht, maar een review was leuk geweest :)

matthe
12-02-2004, 01:37
Hoe zit het nou met de Special Edition? Was, volgens mij, al in december uitgekomen, maar hier in het dorp is hij, volgens de winkelier, er nog steeds niet :( ¿¿¿ Heb hem wel gezien bij MediaMart. Of is dit een Engelse versie¿

FrankGuthrie
12-02-2004, 16:14
Hoe zit het nou met de Special Edition? Was, volgens mij, al in december uitgekomen, maar hier in het dorp is hij, volgens de winkelier, er nog steeds niet :( ¿¿¿ Heb hem wel gezien bij MediaMart. Of is dit een Engelse versie¿

Lees mijn reactie erboven. Nee deze is al tijden te vekgrijgen. Die van mij ligt al een maand bij mij thuis, gewoon Nederlandse versie.

Misschien beter zoeken.

Ik heb um ook bij de mediamakrt gekocht.

Ron-G
10-04-2004, 23:16
Vanmiddag de special edtion gezien van deze film, is zeker niet het sterkste verhaal uit de serie, maar is alom bekend, jammer dat ze niet een speciale directer's cut hebben uitgebracht, maar de arrogantie van William Shatner zal dat wel niet gewild hebben :wink: , om de film naar een wat hoger plan te tillen.
Vond het beeld en geluid wat tegenvallen zeker omdat dit de SE was, beeld is en blijft wat donker en geluid is erg matig, vond het beeld en geluid bij bv de Motion Picture beter en die film is 10 jaar ouder.
Maar om de serie compleet te maken toch aangeschaft, naar mijn inziens een film voor de echte "die hard" star trek fan.

Grtz Ron

chimera01
11-04-2004, 14:51
Euh, Shattner heeft nog gevraagd om m.n. het einde wat te mogen oppoetsen, maar Paramount zag dat niet zitten ivm het kosten plaatje.
Shatner was nooit tevreden met het einde, maar dat moest zo snel mogelijk en zo goedkoop mogelijk afgemaakt worden door Paramount.
Dus bij deze heb het over de arrogantie van Paramount ipv Shatner

Ron-G
11-04-2004, 17:12
Haha ok zou kunnen maar het is algemeen bekend dat William Shatner zeer arrogant was en dat hij met diverse leden van de cast in onmin was oa met James Doohan ( scotty ) heb diverse biografieen gelezen van de cast en ze zijn allemaal niet erg positief over William.

Maar lijkt me sterk door het eind van de film te veranderen dat de film ineens een stuk beter zou worden.

Maar de waarheid zal wel ergens in het midden liggen, door de biografieen te lezen kom je erachter dat er altijd een enorm geschil was met Paramount over het budget, kreeg een beetje het idee dat Paramount met Star Trek in zijn maag zat/zit en om de fans tevreden te houden ze om de zoveel tijd zich verplicht voelden om een film uit te brengen, want de fans kwamen toch wel en werd het geld er toch wel uit gehaald, maar laten we het dan wel op een zo goedkoop mogelijke manier doen.

En dat Paramount zich meer toelegde op Star Trek op tv, in de tijd dat TNG draaide op tv zijn diverse decors gebruikt uit TNG om de films te draaien, om maar een klein voorbeeld te geven.
Vind het jammer dat Paramount altijd erg slordig met TOS en met de orginele cast is omgesprongen, het is dat de (amerikaanse) fans zeer volhoudend waren dat Paramount zich min of meer verplicht voelde om films te gaan maken met de orginele cast, maar het mocht niet teveel kosten en dat is soms aan de films te zien.
Met TNG zijn ze iets scheutiger geweest met het budget maar hadden ze ook meer de mogelijkheid om digitale trukjes met de cmputer uit te halen zodat dat budgetter beter uitkwam, wie zal het zeggen.

Maar begrijp me niet verkeerd mijn hart ligt bij TOS en de orginele cast met oa William Shatner :wink: die chemie tussen die karakters is never nooit meer terug geweest bij geen enkele opvolger van TOS dan ook.

Grtz Ron

chimera01
11-04-2004, 19:33
En die chemie was goed te zien in de scenes met de drie, en ook hun connecties met een Chekov, Uhuru, Sulu & Scotty zijn in deze film goed uitgediept. Helaas is het verhaal magertjes.

FrankGuthrie
12-04-2004, 00:18
Ach, ik heb laatst de special edtion van Undiscovered Country gekocht en die maakt een heel veel goed.

Het is een beetje raar om een van de films niet in je collectie te hebben, en persoonlijk gezegd heb ik wel genoten van The Final Frontier.

chimera01
12-04-2004, 00:28
Row row row the boat gentely down the stream, merrily merrily live is but a dream.

Ron-G
12-04-2004, 10:36
Nogmaals begrijp me niet verkeerd ook ik heb genoten van deze film, ik kijk altijd met heel veel plezier naar de orginele cast, zijn voor mij de enigste Star Trek helden, ondanks dat TNG er misschien veel strakker uit ziet en noem maar op, maar er gaan niks boven Capt Kirk en zijn verwanten geniet van elke film met hun, en als dalijk TOS uit komt op DVD dan komen die zeker in mijn collectie, mag er dan niet flitsend uitzien maar de chemie tussen de personen is het waard om te kijken en te kopen.

Merrely grtz van Ron :wink:

Swanski
26-08-2006, 15:11
Star Trek: The Final Frontier (1989)
Duidelijk de slechtste van de 6 films met de originele bemanning. De film begint al met een zinloos kampvuurtje met de 3 belangrijkste crewleden. Lijkt dan toch nog naar een redelijk niveau te gaan, en gaat ten slotte nergens meer over. Oninteressant, slecht uitgewerkt, handelingen die of niet passen of die niet realistisch zijn (zelfs voor ST) en emoties die niet kloppen. Shatner heeft deel 5 zelf geregisseerd en niet geheel toevallig is dit de slechtste van de 6 films. Alleen voor trekkies en andere echte fans bestemd. Qua verhaal kan je deze gerust een keer huren zonder de overige films en de TV-series te hebben gezien, maar laat dat aub!!!

Richard B.
07-02-2011, 22:28
Tja, het is zonder twijfel de zwakste van de 11 ST-films die er tot nu toe zijn geweest. Een zwak verhaal, matig acteerwerk en een beetje goedkoop aandoende effects en sets. D'r wordt wel eens gezegd dat de afleveringen van Star Trek: The next generation (die in die tijd al op tv te zien was) er stukken beter uitzagen en daar ben ik het wel mee eens. Deze is puur voor de 'completisten'.

Ron-G
08-02-2011, 12:50
Helemaal mee eens, blijft een matige film, heb toch alles weer op Blu Ray gekocht, na VHS Laserdisc en DVD......en tja daar hoort deze ook bij, nog niet zo lang geleden bekeken, en blijft gewoon een matige film, heb bv The Motion Picture al 40 keer gezien, en deze hooguit 5 of 6 keer.........ach hij hoort erbij zullen we maar zeggen ;-)

Tarkus
09-09-2017, 08:57
Deze film is echt wel het dieptepunt uit de reeks.
Men probeert ook grappig te zijn in deze film, maar dat is nog de grootste mislukking van alles.
Gelukkig is deze film niet het voorbeeld geweest voor de volgende films !!

Commentaar 2008:
Naarmate de serie vordert merk je dat de special effects steeds beter worden.
Maar helaas kan dat ook niet worden gezegd van het scenario, dat in deze film toch maar van een lage kwaliteit is.
Ook de regie, door hoofdrolspeler William Shatner, is minder dan bij de vorige filmen.
Daarom dat deze prent voor mij toch de minste is uit de reeks die ik tot nu toe heb gezien.