PDA

Bekijk de volledige versie : Solaris en Contempt Criterion Edition



Rochan
28-08-2002, 23:00
Voor november heeft Criterion de volgende 2 releases geplanned:

Solaris (originele versie, dus niet de remake van Soderbergh die dit jaar/volgend jaar in de bioscoop gaat draaien) en Contempt van Jean Luc Goddard. Ze worden gereleased op 12 November. Zie onderstaande bericht.
Bron www.dvdtimes.org.uk en de Criterion site.

The official Criterion Website has been updated and now includes full details on their planned November 12th R1 DVD releases. Here is a summary of what you can expect...

Solaris - Released a few weeks prior to the Steven Soderbergh remake hits the US Cinemas is the 1972 Russian original that boasts an all new digital 2.35:1 transfer with Anamorphic Enhancement and the original DD1.0 Mono Russian soundtrack with a new and improved English subtitle translation. Extra features present on the disc include an Audio essay by Tarkovsky scholars Vida Johnson and Graham Petrie, co-authors of The Films of Andrei Tarkovsky: A Visual Fugue, Nine deleted and alternate scenes, Video interviews with lead actress Natalya Bondarchuk, cinematographer Vadim Yusov, art director Mikhail Romadin, and composer Eduard Artemyev, and a Documentary excerpt with Solaris author Stanislaw Lem.

Contempt - This 1963 Jean-Luc Godard title will be blessed with two discs, the first contains an all new high-definition digital transfer (2.35:1), supervised by cinematographer Raoul Coutard and enhanced for widescreen televisions with the original French DD2.0 Stereo track, a new and improved English subtitle translation, an optional English Dub track and an Audio commentary by film scholar Robert Stam. Disc Two features The Dinosaur and the Baby (1967): a conversation between Jean-Luc Godard and Fritz Lang (61 minutes), Fritz Lang on the set of Contempt (1963), a short film by Peter Fleischmann, Two documentaries featuring Godard on the set of Contempt: Bardot et Godard (8 minutes) and Paparazzi (22 minutes), Jean-Luc Godard interview excerpt (1964), a new video interview with legendary cinematographer Raoul Coutard and finally the original theatrical trailer.

Retail for both titles is $39.95.

http://www.dvdtimes.org.uk/images/contempt_crit.jpg http://www.dvdtimes.org.uk/images/solaris_crit.jpg (y)

hitch_fan
08-09-2002, 13:47
Inderdaad 2x (y) . En dan ook nog in November de 3 discset van Monterey Pop die (y) (y) (y) is. Zie: http://www.criterionco.com/asp/release.asp?id=167

Rochan
11-09-2002, 22:33
Inderdaad 2x (y) . En dan ook nog in November de 3 discset van Monterey Pop die (y) (y) (y) is. Zie: http://www.criterionco.com/asp/release.asp?id=167
En heb nog wat meer specificaties van de deze 3 disc versie gevonden. Bron www.dvdtimes.org.uk

Monterey Pop Festival from Criterion


Joining The Criterion Collection on November 17th 2002 is The Complete Monterey Pop Collection, a 3-disc set that is looking to be one of the best music related DVDs since the format began. The 3-discs contain the following material...

DISC ONE: Monterey Pop (spine #168)


New high-definition digital transfer, supervised by D.A. Pennebaker

New 5.1 mix by legendary recording engineer Eddie Kramer, presented in Dolby Digital and DTS

Audio commentary by Festival producer Lou Adler and D.A. Pennebaker

New video interview with Lou Adler and D.A. Pennebaker

Audio interviews with Festival producer John Phillips, Festival publicist Derek Taylor, and performers Cass Elliot and David Crosby

Photo essay by photographer Elaine Mayes

Original theatrical trailer

Original theatrical radio spots

Monterey Pop scrapbook
DISC TWO: Jimi Plays Monterey & Shake! Otis at Monterey (spine #169)

New high-definition digital transfers, supervised by D.A. Pennebaker

New 5.1 mixes by legendary recording engineer Eddie Kramer, presented in Dolby Digital and DTS

Audio commentary on Jimi Plays Monterey by music critic and historian Charles Shaar Murray

Two audio commentaries on Shake! by music critic and historian Peter Guralnick: the first on Otis Redding’s Monterey performance, song by song; the second on Redding before and after Monterey

Interview with Phil Walden, Otis Redding’s manager from 1959 to 1967

Original theatrical trailer for Jimi Plays Monterey

Video excerpt: Pete Townshend on Monterey and Jimi Hendrix
DISC THREE: Monterey Pop—The Outtake Performances

Two hours of performances not included in the original film, from the following artists: The Association, Big Brother and the Holding Company, The Blues Project, The Byrds, The Paul Butterfield Blues Band, Country Joe and the Fish, The Electric Flag, Jefferson Airplane, Al Kooper, The Mamas and the Papas, Laura Nyro, Quicksilver Messenger Service, Simon and Garfunkel, Tiny Tim, and The Who
This set carries a retail price of $79.95. (y)

Richard B.
04-10-2002, 22:50
Voor november heeft Criterion de volgende 2 releases geplanned:

Solaris (originele versie, dus niet de remake van Soderbergh die dit jaar/volgend jaar in de bioscoop gaat draaien) en Contempt van Jean Luc Goddard. Ze worden gereleased op 12 November. Zie onderstaande bericht.

<knip!>

Solaris - Released a few weeks prior to the Steven Soderbergh remake hits the US Cinemas is the 1972 Russian original that

<knip!>



Beetje laat (ik bekijk het R1-forum de laatste tijd veeeeel te weinig) maar toch nog ff nitpicken: ik verbaas me over de hardnekkigheid waarmee de nieuwe film van Soderbergh een 'remake' genoemd wordt. Een film is geen remake als een boek als uitgangspunt genomen wordt (ook al is ie al eerder verfilmt). Niemand (kennelijk ook de goede mensen van Criterion niet) lijkt dat te kunnen begrijpen.

Ok, ik heb weer genoeg gezeurt voor vandaag. :D

JayLunar
05-10-2002, 08:37
Beetje laat (ik bekijk het R1-forum de laatste tijd veeeeel te weinig) maar toch nog ff nitpicken: ik verbaas me over de hardnekkigheid waarmee de nieuwe film van Soderbergh een 'remake' genoemd wordt. Een film is geen remake als een boek als uitgangspunt genomen wordt (ook al is ie al eerder verfilmt). Niemand (kennelijk ook de goede mensen van Criterion niet) lijkt dat te kunnen begrijpen.

Ok, ik heb weer genoeg gezeurt voor vandaag. :D
Het is gewoon een remake hoor. Soderbergh zegt misschien wel van niet, maar dat is wat hij zegt en zich voorhoudt omdat het anders slecht voor z'n reputatie of ego is. Neem maar van mij aan dat er ontzettend veel nageaapt zal worden, en zonder de Tarkovsky-film zou Solaris 2002 natuurlijk nooit gemaakt worden. Ergo: remake!!!

Richard B.
05-10-2002, 21:57
Het is gewoon een remake hoor. Soderbergh zegt misschien wel van niet, maar dat is wat hij zegt en zich voorhoudt omdat het anders slecht voor z'n reputatie of ego is. Neem maar van mij aan dat er ontzettend veel nageaapt zal worden, en zonder de Tarkovsky-film zou Solaris 2002 natuurlijk nooit gemaakt worden. Ergo: remake!!!

Ik heb het boek van Stanislav Lem meerdere malen gelezen en heb de film van Tarkovsky (waarvan ik de UK-editie in bezit heb) vaak genoeg gezien om te kunnen zeggen dat beiden verschillen als dag en nacht. Als Soderbergh zegt dat ie het boek verfilmt dan is dat HEEL geloofwaardig. Het boek is een SF-klassieker maar in Tarkovsky's film lijken bijna alle SF-elementen te zijn verwijderd. Dat maakt het niet minder een goeie (psycho-dramatische) film maar het laat bergen ruimte over om een nieuwe interpretatie van het boek toe te staan. Dus: GEEN remake!!!

Reinbo
01-11-2002, 15:17
Ik heb het boek van Stanislav Lem meerdere malen gelezen en heb de film van Tarkovsky (waarvan ik de UK-editie in bezit heb) vaak genoeg gezien om te kunnen zeggen dat beiden verschillen als dag en nacht. Als Soderbergh zegt dat ie het boek verfilmt dan is dat HEEL geloofwaardig. Het boek is een SF-klassieker maar in Tarkovsky's film lijken bijna alle SF-elementen te zijn verwijderd. Dat maakt het niet minder een goeie (psycho-dramatische) film maar het laat bergen ruimte over om een nieuwe interpretatie van het boek toe te staan. Dus: GEEN remake!!!

Remake betekend nieuwe versie, het maakt dus niet uit of je het boek of de film als uitgangspunt neemt het blijft een remake van Solaris. Deze film is ook net in nederland uitgebracht als 2 disc special edition met veel extra's bij moskwood dus je hoeft niet op de Criterion te wachten.

Louis Bouduin
01-11-2002, 15:38
Is wel een leuke discussie. Ik heb een paar boeken doorsparteld maar nergens staat duidelijk een definitie voor remake, behalve dat een film die op hetzelfde boek, toneelstuk, scenario, verhaal of idee gebaseerd is, een remake wordt genoemd.

Louis Bouduin
01-11-2002, 16:22
Is wel een leuke discussie. Ik heb een paar boeken doorsparteld maar nergens staat duidelijk een definitie voor remake, behalve dat een film die op hetzelfde boek, toneelstuk, scenario, verhaal of idee gebaseerd is, een remake wordt genoemd.

Ik had hier nog vergeten een standpunt in te nemen. Maar als ik dit zo lees, zou ik zeggen dat Solaris alleen maar een remake kan zijn.
Hoewel: zowel Apocalypse Now van Coppola als de film Heart of Darkness van Nicolas Roeg zijn gebaseerd op hetzelfde boek van Joseph Conrad.
Toch zal het hopelijk niemand in zijn hoofd halen om daardoor Heart of Darkness een remake van Apocalypse Now te noemen.:)

Richard B.
01-11-2002, 21:16
Remake betekend nieuwe versie, het maakt dus niet uit of je het boek of de film als uitgangspunt neemt het blijft een remake van Solaris. Deze film is ook net in nederland uitgebracht als 2 disc special edition met veel extra's bij moskwood dus je hoeft niet op de Criterion te wachten.

Hmm.. Mijn definitie zou zijn dat je ALLEEN een remake kunt maken van iets als het zich op hetzelfde medium bevindt. Hoe je een remake van een boek moet maken is me dan niet duidelijk.

Die Moskwood-editie heb ik zelf ook en is inderdaad een absolute aanrader (al is het alleen al omdat ie waarschijnlijk voor veel minder geld dan de Criterion-editie te krijgen is). De video-tranfer van deze release is echt verschrikkelijk mooi! Die Russen zijn erg goed in het maken van DVD's blijkt maar weer.

Richard B.
01-11-2002, 21:18
Ik had hier nog vergeten een standpunt in te nemen. Maar als ik dit zo lees, zou ik zeggen dat Solaris alleen maar een remake kan zijn.
Hoewel: zowel Apocalypse Now van Coppola als de film Heart of Darkness van Nicolas Roeg zijn gebaseerd op hetzelfde boek van Joseph Conrad.
Toch zal het hopelijk niemand in zijn hoofd halen om daardoor Heart of Darkness een remake van Apocalypse Now te noemen.:)

Ja, Apocalypse Now zou ik ook niet echt een remake noemen. Misschien dat je de hele geschiedenis rondom het maken van deze film wel een soort 'remake' van Heart of Darkness kunnen noemen. :D