PDA

Bekijk de volledige versie : TV gaat het begeven



mudsliptones
05-01-2011, 16:26
Hallo,
gisteren is mijn tv na 8 lange jaren dienst het beginnen te begeven, valt van tijd soms uit, beeld flikkert soms...

Nu heb ik mijn oog laten vallen op volgende 2 TV's
PHILIPS 46PFL9705H/12 bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen (http://www.vandenborre.be/WEB/NL/LCD-/-Plasma-/-LED-+80cm/PHILIPS-46PFL9705H/12/Page77.vdb?Detail=KmqaLmqaLmqaO6qaLqtmLqNm)
of
LG 47LX9500 bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen (http://www.vandenborre.be/WEB/NL/LCD-/-Plasma-/-LED-+80cm/LG-47LX9500/Page77.vdb?Detail=KmqaLmqaLmqaO6qaLqtnQqtn)

De Philips tv heb ik net zien spelen bij de lokale electro boer. TV kost daar momenteel 2699 euro (gaat nu 300 euro af aan de kassa ipv de 150 euro cashback van philips zelf)
Zeer mooie tv, knap beeld. Enige jammer puntje was dat hij via scart was aangesloten, dus dvd kwaliteit was minder.
Ik heb wel een DVD speler met HDMI, scheelt deze beeldkwaliteit dan veel? MAW, die upscaling, is dat wat deftig? Heb hier een collectie van +- 800 DVDs, zou zonde zijn natuurlijk

De LG is echter wel een pak goedkoper, bij redcoon zelfs maar 1700 euro en deze is 3D inclusief 2 brillen waar je bij de philips nog een set moet bijkopen. Sta nu niet te springen voor die 3D.
De LG heeft echter een 2ms responstijd, de philips maar 0.5ms

enige ervaringen, advies van mensen die misschien voor dezelfde keuze hebben gestaan?

Phil Neutral
05-01-2011, 18:47
De 46PFL9705 heeft de EISA award voor beste Europese led/lcd tv dus dat is een schitterend toestel. Dit toestel komt uiteraard het best tot zijn recht met HD bronnen. Ik zou dan ook investeren in een goede blu-ray speler. Het Philips toestel heeft een uitmuntende beeldkwaliteit door het full led paneel met local dimming. De zwartwaarde is dan ook fenomenaal. Ik bezit zelf de grotere broer van dit apparaat nl. de 58PFL9955. Over de LG kan ik weinig vertellen want daar ken ik het toestel te weinig voor. Ik gebruik 3D regelmatig maar er zijn nog niet zoveel 3D films op de markt. Je kan ook nog eens de beoordelingen op de kieskeurig website nalezen. Veel succes met je keuze.

mudsliptones
05-01-2011, 19:27
goh, iedereen zit te zeggen van een blu ray te kopen, maar ik zit hier echt met een BERG DVDs. Als ik toch een BR speler koop, gaat die beeldkwaliteit van die DVDs dan toch nog beter zijn als op een DVD speler met HDMI? (dit heb ik nu)

Phil Neutral
05-01-2011, 19:40
Als je een hele goede tv koopt dan is het vrij logisch dat je wil profiteren van de uitmuntende beeldkwaliteit en die zal je enkel bekomen als je investeert in een blu-ray speler. Er zijn al toestellen vanaf een kleine 100 euro dus dat mag toch geen struikelblok zijn. De meeste blu-ray spelers hebben ook een upscale mogelijkheid naar 1080p voor dvd's dus de kans is groot dat je dvd's er beter zullen uitzien op een blu-ray speler.

mudsliptones
05-01-2011, 19:44
ik heb hier een surround setje liggen, dvd met versterker ineen
Als ik een BR speler kkop die ook 5.1 moet kunnen afspelen, op wat moet ik dan juist letten?

Ik zou dan een versterker appart willen kopen zodat, als de speler het begeeft ik niet alles hoef weg te gooien, zoals nu het geval zou zijn (was al een geluk een koopje voor 100 euro)

Phil Neutral
05-01-2011, 19:57
Ik heb mijn blu-ray spelers aangesloten op een Onkyo sr 608 en dat geeft een heel goed resultaat.
Als je een nieuwe receiver koopt dan is het best dat je gaat voor een 3D compatibele receiver. Goede merken in receivers zijn Onkyo(veel waar voor weinig geld), Yamaha en Pioneer. De meeste blu-ray apparaten kunnen het geluid via bitstream doorgeven aan de receiver zodat je kan genieten van echt HD geluid.

mudsliptones
06-01-2011, 05:13
De meeste blu-ray apparaten kunnen het geluid via bitstream doorgeven aan de receiver zodat je kan genieten van echt HD geluid.

hoe werkt dit dan juist? Moet je normaal op zon BR speler dan geen 5 uitgangen hebben (de speakers) die je dan op de 5 ingangen van de versterker zet?

Phil Neutral
06-01-2011, 06:58
Gewoon de blu-ray speler via hdmi aansluiten op je receiver. Méér moet dat niet zijn.

mudsliptones
06-01-2011, 19:22
Ben eruit, vandaag naar enkele tv winkels geweest en daar on the spot tv vergeleken en deze komt er, voor mij dan toch, qua prijs kwaliteit het beste uit :SONY KDL46HX800 (http://www.vandenborre.be/WEB/NL/LCD-/-Plasma-/-LED-+80cm/SONY-KDL46HX800/Page77.vdb?Detail=LmqaLmqaLmqaO.qaS.toO6NnKC8k)
actie loopt nog om een ps3 te krijgen bij die prijs, dus zeer mooi meegenomen.

Phil Neutral
07-01-2011, 07:53
Dan wens ik je bij deze veel kijkplezier toe met je nieuwe tv!