PDA

Bekijk de volledige versie : mijn bios red cinema



Pagina's : [1] 2 3

jamiev
09-01-2011, 17:20
4215421742184219Update met foto s van red cinema.

StefaanD
09-01-2011, 18:04
Jamie, reeds je foto's gezien in het andere draadje en kan de naam Red Cinema wel begrijpen :-)

Leuke spullen trouwens (y)

Tip voor je foto's gebruik mijnalbum.nl of iets dergelijks ipv imageshack.
Laad een stuk sneller, en je kan foto's plaatsen, zodat we niet eerst moeten klikken om ze te zien.

HTip
09-01-2011, 21:59
Leuk dat je een eigen topic hebt geopend (y)
Ben benieuwd naar de nieuwe foto's.

HTip
10-01-2011, 22:48
Ik krijg ook vrij weinig reacties, maar dat betekent niet dat het niet gewaardeerd wordt. Het aantal actieve posters lijkt niet groot, maar je topic wordt al best vaak gelezen, dus daar ligt het niet aan.

En van een dedicated ruimte kunnen velen slechts dromen...

DVDProfilersFilmgek
10-01-2011, 23:30
ben dus nu al een aantal dagen behoorlijk actief op deze site en dit forum,en had toch wel een aantal reactie s verwacht zodat ik ook anderen kan leren kennen.
je hoeft mijn red cinema niet de hemel in te prijzen of te zeggen als je het mooi vind mischien vind je het wel niets ook goed,de reden dat ik me heb aangemeld is om met meerder filmliefhebbers mijn hobby kan delen en er over kan praten.
ook al heb je een bios van 100 euro of 50.000 euro het gaat om de passie en dat valt me tot nu toe nog tegen.jammer:-(:-(

Ik had gisteren al gezien dat je je eigen plekje hebt aangemaakt(y)

Heb alleen even de plaatjes afgewacht, en die heb je geplaatst :grin:. Nu mijn reactie, misschien leuk om te vertellen wanneer je begonnen bent met bouwen, hoelang je erover hebt gedaan, wat je er zelf aan hebt gedaan, waar je mee geholpen bent, of advies over in hebt gewonnen, wat het je ongeveer heeft gekost, waar je op hebt kunnen besparen, wat toch weer duurder was dan je dacht...... zeg maar het soort info om ook degenen die ook zo iets willen hebben, te kunnen prikkelen. Vertellen waar het lekker ging, waar het wat tegenzat. Plaatjes zeggen veel, maar er hoort wel een verhaaltje bij om eea wat te verduidelijken. Je hebt een airco op je dak, zal waarschijnlijk wel nodig zijn met dat platte dak...... maar dat kun je toelichten, denk zelf ook al een tijdje over een airco, maar de kosten houden me nog een beetje tegen.....(heb wel zo'n mobiel split geval, maar dat is dan als me het me echt te gortig wordt...... heeft al 2 jaar niet gedraaid:rolleyes: )

Het begin is er(y)

peptalk
11-01-2011, 15:10
Is ook een hele mooie ruimte dit, ik snap dat je wat medegekken zoekt, want veel mensen begrijpen dit niet;-)

HTip
11-01-2011, 19:30
Leuk die extra foto's. Je hebt echt oog voor detail.

Jammer dat je niet zoveel foto's van het bouwproces hebt gemaakt. Een aparte ruimte (laten) bouwen is wel een heel erg groot project, maar je hebt dat echt erg goed gedaan.

Als ik je een tip mag geven, ik denk dat je met aangepaste plaatsing van de je speakers (minder ingedraaid naar de sweetspot de surroundbeleving op alle zitplaatsen kan verbeteren.

Heb je nog iets aan de akoestiek gedaan?

DVDProfilersFilmgek
11-01-2011, 22:23
Leuke toelichting, het geeft je wat meer begrip van het wel en wee. HDMI kabel van 10meter, die kosten hedentendage niet zoveel meer, maar ik zou ook niet vrolijk worden als er een kabel van 300 euro stuk gaat, zou proberen m'n geld terug te krijgen.

Je hebt veel geld uitgegeven, maar voor dat geld heb je dan wel een extra ruimte, 20.000 euro is veel geld, maar als je ziet wat je ervoor teruggekregen hebt, dan valt het eigenlijk nog best mee. (2 jaar geleden is van mijn voorgevel het buitenblad vervangen, geïsoleerd, van nieuwe kunststof kozijnen met dubbelglas voorzien en een nieuw balkonnetje, kostte me ook 20.000 euro, het enige voordeel dat ik er van heb is het comfort en dat het gebouw er nu netter uitziet...... meer geld krijg ik er niet door, het is niet in waarde gestegen)
Jouw huis is in mijn ogen door deze extra ruimte wel in waarde gestegen, zo gek heb je het dus nog niet gedaan (y), nu maar hopen dat de gemeentebelastingen niet meelezen, die zien ook overal geld:-(

Heb zelf meer dan 2500 schijfjes, daar zijn er momenteel zo'n 350 van in HD, Ik doe mijn DVD's niet weg, kan daar ook nog steeds van genieten. Kan nu ook in 3D kijken, dat hoeft voor mij ook niet elke dag, mag best een beetje exclusief blijven, met zo nu en dan een film om van te genieten, vind het wel erg mooi, maar hoeft niet voor elke film, heb daar nu 7 originele schijfjes in real 3D van. Heb wel wat meer materiaal als downloads, dit omdat nog niet alles te koop is, of zo absurd duur dat het niet leuk meer is. Zou best de originele blu ray van Aviator willen hebben, maar om daar nu een Pana voor te kopen gaat me te ver, als je ziet wat de schijfjes bij Ebay op moeten brengen, dan wacht je nog wel even.

Met andere woorden, je bent echt niet de enige filmmalloot ;), ga zelf ook bijna nooit met vakantie, je kan je geld maar 1x uitgeven, en dan doe ik dat ook liever aan een nieuwe TV en films etc etc, dan aan een buitenlandse vakantie of de absurde huur van zo'n huisje in zo'n overpriced park.

Mijn liefde kwam toen er films te huur en te koop kwamen op VHS, al heb ik zelf nooit veel films op VHS gekocht. Ik huurde toen wel veel en wilde een leuke film dan zelf nog wel eens op een bandje zetten. Toen DVD op de markt kwam, toen ben ik pas echt films gaan kopen, geen vertrouwen in die gebrande shit, die rommel speelt na een aantal jaren niet meer, maar mijn koopschijfjes nog wel(y)

Laserdisc en andere beeldplaten, ik ken ze wel, maar ze waren me veel te duur, ook de spelers kosten een vermogen en de systemen waren niet onderling compatibel, dat maakte het voor mij niet aantrekkelijk. DVD heeft dat opgelost, wereldwijd hetzelfde systeen, allen nog het gel*l van regio codes, had dan ook al vanaf het begin regiovrije spelers.

Ben momenteel heel voorzichtig aan het rondkijken voor nieuwe speakers, mijn oudjes bevallen mij nog steeds zeer goed, heb alleen de angst dat zij er wel eens mee kunnen gaan stoppen....

Veel plezier met je thuisbioscoop, zal hier nog wel eens vaker langskomen....

Christiaan Sauer
11-01-2011, 22:25
Ik krijg ook vrij weinig reacties, maar dat betekent niet dat het niet gewaardeerd wordt. Het aantal actieve posters lijkt niet groot, maar je topic wordt al best vaak gelezen, dus daar ligt het niet aan.

En van een dedicated ruimte kunnen velen slechts dromen...

Erg herkenbaar, dat weinige reageren in je topic. Ben hier paar jaar nauwelijks actief geweest, en dat valt me wel wat tegen tov de beginjaren hier.
Je HT ziet er mooi uit. Kijk nu vanaf een iphone, maar zal morgen eens wat groter bekijken.

HTip
11-01-2011, 22:34
je bedoelt als ik wat met het geluid heb gedaan,de achterkant is daarom niet bekleed anders teveel demping

Ik doelde inderdaad op het behandelen van de ruimte. Ik vroeg me af wat je aan akoestiek hebt gedaan. Jij hebt een deel van je ruimte bekleed met tapijt, wat inderdaad demping geeft en ook teveel demping kan geven.

Ik ben op zoek gegaan naar de optimale akoestiek en dat heeft behoorlijk wat tijd, energie en geld gekost. Maar het resultaat van al die inspanningen is alles waard geweest.

DVDProfilersFilmgek
16-01-2011, 13:19
Waarom heb je alles verwijderd:confused:

HTip
16-01-2011, 14:56
Waarom heb je alles verwijderd:confused:

Ik snap het ook niet.

Ik weet niet of ik dit mag posten, dus als ik het moet weghalen, dan hoor ik het wel. Maar dit was zijn laatste post




hou ik van mijn hobby.
vanavond na dat ik weer een film had gekeken,dacht ik weer aan dit forum,ben de laatste week behoorlijk actief geweest en dacht ook zonder dit forum hou ik van mijn hobby.
denk niet dat er veel mensen zijn die er meer om geven,ik leef ervoor,droom ervan koop 6 tijdschriften in de maand en heeft al 20 jaar mijn leven beheersd.
wie koopt er nu 30 films of meer in de maand,ik dus en zo gaat het al jaren.
heb mijn red cinema op dit forum gezet in hoop van reacties en anderen te leren kennen,valt me dus tegen zoals ik al eerder aangaf,ligt het aan mij denk je dan,nee ook zonder dit forum blijf ik doorgaan met mijn passie films en thuisbioscoop,heb ik jullie nodig,nee,zou ik het leuk vinden,ja maar als ik via dit forum ook geen anderen kan vinden wie met me over films,etc kan discuseren blijf ik me wel bij de tijdschriften houden,ik weet dat ik een liefhebber ben,en ben niet van plan om verdere reacties te geven waar ik niets op weer krijg.
ook de redactie van dit forum,bedankt dat jullie je hebben voorgesteld,hier zit ik dus niet op te wachten.:oops:

DVDProfilersFilmgek
16-01-2011, 15:53
Ik snap het ook niet.

Ik weet niet of ik dit mag posten, dus als ik het moet weghalen, dan hoor ik het wel. Maar dit was zijn laatste post


Heb die post ook gekregen via de mail.....

en heb de meesten van zijn post's nog wel, op de openingspost na, toen was ik nog geen lid....

Denk dat we maar even een uitleg van het forum moeten geven....:roll:

DVDProfilersFilmgek
16-01-2011, 16:17
@ jamiev

Dit was oa 1 van je reacties:

Quote:
>>dat je weinig reacties krijgt zoals velen van jullie al zeggen begrijp ik ook niet,als je nieuw bent op dit forum kan toch eventueel de redactie als die er is of diegene die het forum in stand houden toch minstens iets van zich kan laten horen,als ik zo omga met mij bedrijf hou ik geen klant meer over<<

Het forum is heel groot en kent diverse plekjes, oa het plekje waar je je eigen thuisbioscoop kunt voorstellen, veel mensen zijn daar bang voor, denken bijvoorbeeld aan inbraak of durven het gewoon niet, bang dat het te simpel of weer te te te zou zijn of wat dan ook voor reden.

Alle respect voor degenen die het wel durven(y)

Je krijgt niet altijd veel of snel reacties, sommigen kijken zo af en toe eens op dit deel van het forum, vinden het misschien ook wel heel mooi, maar dat hadden anderen dan waarschijnlijk ook al geschreven, zij zullen dan geen reactie achterlaten, posten om het posten zonder enige bijdrage te leveren is nu eenmaal niet iets waar je wat mee opschiet.

Dan koop je zo'n 30 films in de maand.... dat is een heel stapeltje meer dan ik er de afgelopen 10/12 jaar bij elkaar heb gespaard. Als je een programma zoals bijvoorbeeld DVDProfiler gebruikt, dan kun je er bijvoorbeeld een link van plaatsen onder bij je naam, dan kan iedereen zien wat je zoal in je collectie hebt.....

Wil je meediscussiëren over films..... dan is daar op het forum alle ruimte voor, je kan zelfs zelf over een film die nog niet besproken is een post openen en zo zelf een discussie starten. Tijdens zulke discussies kun je meer verwanten tegenkomen, niet alle filmkijkers hebben zo'n mooie installatie als wij, maar daarom hoeven zij een film nog niet minder te waarderen.

Jamiev, je zult het forum nog wat beter moeten leren ontdekken, er is echt van alles mogelijk en je kan bijna overal op het gebied van je hobby over praten hier. Als je zo nu en dan ook nog eens gebruik gaat maken van HOOFDLETTERS in je stukjes zul je zien dat je dan nog wat makkelijker contact maakt(y)

Ga het forum maar eens een beetje leren kennen:idea:

jamiev
16-01-2011, 22:04
sorry
ik stop ermee.dit gaat nog meer van mijn verslaving beheersen en kan het gewoon niet gebruiken wens iedereen succes en plezier met zijn hobby

DVDProfilersFilmgek
17-01-2011, 18:47
sorry
ik stop ermee.dit gaat nog meer van mijn verslaving beheersen en kan het gewoon niet gebruiken wens iedereen succes en plezier met zijn hobby

Als je het juiste evenwicht weer gevonden hebt tussen je werk en je hobby, dan zien we je wel weer verschijnen, ondertussen sterkte gewenst met het afkicken;)

jamiev
05-11-2011, 23:20
tja,
veel veranderd sinds de laatste keer.
weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen,gaf toen de schuld aan het forum,maar kwam eigenlijk door mezelf.
voor mijn hobby leef ik maar nog meer voor mijn kinderen,en als er daar 1 van ernstig ziek word en je maanden lang elke dag naar het ziekenhuis moet is alles wat met deze hobby te maken heeft niet meer relevant.
na een lange zware tijd is hier alles weer goed gekomen zo ook weer tijd voor mijn hobby.
wil nu weer mijn topic ook redcinema vernieuwen,als ik alles van te voren had geweten had ik het de neverending story genoemd,je hebt nooit het leven in de handen en met de bios blijf je ook maar altijd doorgaan.
mocht er belangsteling zijn voor nieuwe foto s hoor ik het graag.
gr jamie

DVDProfilersFilmgek
06-11-2011, 00:50
Welcome back:grin:

Je weet gelukkig wel dat je gezin het belangrijkste is, veel van deze hobby zijn dingen, die zijn vervangbaar en bij sommigen onder ons wordt daar veel gebruik van gemaakt, maar je gezin is dat niet, is/zijn onvervangbaar en staan denk ik toch wel bij de meesten van ons op plaats nummer 1, ook een alleenstaande zal zijn/haar huisdier zeer waarschijnlijk boven de hobby plaatsen(y)

Goed, dit is een leuke hobby en als je alles op rolletjes hebt lopen en er de tijd voor hebt, dan kun je er ook anderen van mee laten genieten en er belangstelling voor opwekken.

De meesten zijn hier helemaal gek van plaatjes, ze zeggen zo vaak veel meer dan woorden....... en geloof me, ook al krijg je er weinig reacties op, het barst hier van de gluurders;)

jamiev
06-11-2011, 18:08
zal deze week even nieuwe foto s plaatsen aangezien er wel wat veranderd is in red cinema.
pioneer beamer weggedaan voor een 3d plasma tv helaas niet van pioneer omdat deze geen plasma meer maakt:-(
reden hiervoor is omdat ik een 3d voorstander ben en anders teveel moest aanpassen,dus gekozen voor samsung ps64d8000
pioneer bdp 320 maakt plaats voor pioneer bdp lx55 inverband met 3d weergave maar is pas half november leverbaar,verder nieuw hifi meubel bijgekomen en opbergrekken voor bluray.
foto s volgen.

DVDProfilersFilmgek
06-11-2011, 23:11
zal deze week even nieuwe foto s plaatsen aangezien er wel wat veranderd is in red cinema.
pioneer beamer weggedaan voor een 3d plasma tv helaas niet van pioneer omdat deze geen plasma meer maakt:-(
reden hiervoor is omdat ik een 3d voorstander ben en anders teveel moest aanpassen,dus gekozen voor samsung ps64d8000
pioneer bdp 320 maakt plaats voor pioneer bdp lx55 inverband met 3d weergave maar is pas half november leverbaar,verder nieuw hifi meubel bijgekomen en opbergrekken voor bluray.
foto s volgen.

Doe maar zielig;)

Weet je dat ik nog nergens in een winkel een Samsung ps64d8000 ben tegengekomen, het is de opvolger van de TV die ik zelf in gebruik heb...... 1 inch kleiner, maar ik ben er voor de rest wel heel erg blij mee(y)

Heb je overigens al eens nagedacht over een Oppo speler, niet dat ik wat tegen Pioneer heb, maar........;)

Ben benieuwd naar de plaatjes, zeker van je TV, een dure jongen vergeleken met die van mij. Ook naar de rest ben ik benieuwd, ik kan me niet goed je HT herinneren, je hebt toen alles weggehaald en aangezien ik niet de belastingdienst ben maak ik geen backups van de mensen hun opstellingen;)

jamiev
07-11-2011, 16:03
ik hoor een maar.
de reden dat ik voor pioneer ga is dat ik al 15 jaar mijn spullen in dezelfde winkel koop een kleine speciaalzaak op gebied van hifi.
deze doet veel met pioneer en hier toen ook mijn eerste laserdisc speler aangeschaft.
service is altijd goed en kan ook altijd mijn oude apperatuur weer inruilen.
dat de oppo goed is weet ik ook wel,lees ook veel recensies,maar kan het naar mijn mening straks ook wel goed vinden met de lx55:-)

HTip
07-11-2011, 16:05
Welkom terug Jamie! Zoals DVDPF het gezegd heeft kan ik niet beter, dus dat ga ook ik niet proberen ;)

In ieder geval, fijn dat je weer tijd voor je hobby hebt. En mooie plannen heb je weer. Ik heb niets met 3D, dus ik kan je daar geen advies in geven. Wat de Oppo betreft die DVDPF voorstelt kan ik wel wat zeggen. Oppo maakt op dit moment de beste BD-spelers. De grote merken (Arcam, Lexicon :o, etc.) nemen gewoon een Oppo en doen er alleen een andere behuizing omheen en verkopen deze dan voor een veelvoud van de standaard Oppo. Dat is het mooiste compliment wat je als fabrikant kan krijgen. Ik heb de 83, dus zonder 3D, maar over de 93 lees ik niets dan lof...

Als je nieuwe foto's hebt, laat ze dan maar komen (y)

Claudio Santulli
07-11-2011, 16:53
Ja ik meteen kijken, maar geen foto's :mrgreen:

jamiev
07-11-2011, 17:34
hier zijn mijn foto's .

Claudio Santulli
07-11-2011, 19:08
Netjes hoor. Red Cinema is iig heel toepasselijk. Há die Millenium Falcon heb ik.., euh mijn zoon, ook :mrgreen: (de oude en de mooie grootte nieuwe) Is mijn favo ship!

Ik heb dus nog één van de laatste Pioneer Kuro's. En ben toch wel een beetje benauwd als hij overlijd. Van mij mag het nog wel wat jaartjes duren, want zou niet meteen weten wat een goeie vervanger zou zijn. Verder vervelend om te lezen dat je zoveel vervelende ervaringen met je kind heb moeten ondervinden. Het zet je meteen met twee benen op aarde en leert je om de simpele meest logische dingen te waarderen. Je krijgt zoiets van hoe belangrijk kon ik sommige 'overbodige' dingen wel niet vinden. Waar maakte ik me druk om toen er iets in mijn hobby niet naar mijn zin was. Het is zeker mijn grootste nachtmerrie. Dat er wat met mijn kids zou gebeuren. Juist met dat besef.., geniet ik van elke dag. Denk zo min mogelijk aan morgen. Nu is wat belangrijk is. De kleine dingen van het leven. Alles is relatief. Goed iig. dat de zin in je hobby terugkomt. dat zegt genoeg.;-)


Gewoon heel veel plezier gewenst met je ruimte, maar vooral ook de kids. En waarschijnlijk een combinatie daarvan. (y)

jamiev
07-11-2011, 19:58
claudio bedankt voor je mooie woorden.(y)
hoop dat je mooie pioneer het lang zal volhouden.

Claudio Santulli
07-11-2011, 20:39
You're welcome. ;-)

jamiev
07-11-2011, 22:06
htip.
ik weet dat de oppo goed is,hier hoeft ook niemand mij mee te overtuigen.
de reden voor de lx 55 gaf ik al aan.
ben zelf een zelfstandig ondernemer en weet uit ervaring wat je kunt bereiken met een goede service.
deze zaak waar ik mijn spullen koop doet niet met oppo,maar als ik binnenkom staat er altijd een kopje koffie voor mij klaar en alles is mogelijk,
dit kan ik dus waarderen.
de lx 55 schijnt weer een echte pioneer te zijn met dubbele hdmi aansluitingen 1 voor beeld en 1 voor geluid.
aangezien deze pas half november uitkomt kan ik er verder nog niets over zeggen.
het is dus niet zo zeer een kwestie van geld maar door een beetje waardering naar de winkel waar in principe alles mee begon,de pioneer elite laserdisc speler.

DVDProfilersFilmgek
08-11-2011, 08:22
ik hoor een maar.
de reden dat ik voor pioneer ga is dat ik al 15 jaar mijn spullen in dezelfde winkel koop een kleine speciaalzaak op gebied van hifi.
deze doet veel met pioneer en hier toen ook mijn eerste laserdisc speler aangeschaft.
service is altijd goed en kan ook altijd mijn oude apperatuur weer inruilen.
dat de oppo goed is weet ik ook wel,lees ook veel recensies,maar kan het naar mijn mening straks ook wel goed vinden met de lx55:-)

Bedankt voor de plaatjes, ze zijn een beetje donker, maar ze geven wel een idee van je opstelling.

Denk dat je je met de Pioneer ook zeker zult vermaken, zeker op Blu Ray gebied doen de spelers niet veel voor elkaar onder, de verschillen zijn op het gebied van beeldkwaliteit marginaal. Kies je voor de dubbele HDMI uitgang in verband met het in bezit zijn van een ouder type receiver die zo goed bevalt dat je hem niet weg wilt doen?

Kan begrijpen dat je voor een bepaalde service kiest, het is altijd fijn te weten als een winkel voor je klaarstaat, heb hetzelfde met m'n auto leverancier, kom er al heel lang omdat ik er zeer tevreden over ben.:grin:

jamiev
08-11-2011, 16:23
dat de lx55 een dubbele hdmi heeft,heeft niet veel met mijn reciever uit te staan het zit er toevallig op.
de reciever waar die aan komt is de lx 53.
als je hoger wilt dan de lx 55 kom je uit op de volgens mij lx91,maar zo n goede ondernemer ben ik nu ook weer niet om dat te kunnen betalen.:lol:

Claudio Santulli
08-11-2011, 17:00
Als je receiver 3D hdmi 1.4 aankan heb je het niet nodig. Anders had je één naar je 3D scherm kunnen aansluiten en één naar je versterker voor hd audio.

jamiev
08-11-2011, 18:28
claudio de reciever kan 3d en hdmi 4 aan,is namelijk nog maar 1 jaar oud.
iets wat ik niet begrijp is dat als ik de speler deze maand heb is het dan niet beter om beeld en geluid apart te laten lopen dus niet het beeld eerst naar de reciever maar rechtreeks op de tv en geluid rechtsreeks op reciever.

Claudio Santulli
08-11-2011, 19:03
Audiofielen zullen zeggen dat het beter is om beeld en geluid te scheiden. Maar dan moet je wel een purist zijn. Het principe is echter dat de hdmi kabel meerdere kabels zou moeten vervangen.
Het is dus meer wat jij van je set eist. Maar wellicht is het in jouw geval een beetje overkill. Wat dat betreft zou je dan ook voor hogere klasse apparatuur moeten gaan. Dus ook hier is alles relatief. ;-) Wil je het uiterste van het uiterste dan evt. gescheiden. Is het in jouw ogen het gevoel van het maximale haalbare minder belangrijk dan gewoon via de receiver. Want het is maar de vraag of je dat verschil überhaubt wel gaat waarnemen. Dat is namelijk een discussie apart. :mrgreen:

Maar aangezien je toch twee kabels nodig hebt voor een receiver loop, kan je daar later altijd nog eens mee stoeien. Voor als het toch gaat knagen.

jamiev
08-11-2011, 22:24
dan zou het bij mij dus wel dubbel aansluiten worden aangezien ik ook echt iemand ben die rustig 125 euro voor 1 meter hdmi kabel over heeft.
vaak zit het tussen de oren maar in de tijd van laserdisc had ik ook al terminator 2 luidsprekerkabels.
nu ik een apart gebouw heb doe ik alleen maar van dit soort gekke dingen,stroomfilters,rca caps,hdmi caps enz.
wat je zei dat het bij mij set overkill zou kunnen zijn ben ik het niet helemaal met je eens,tuurlijk is er zoveel malen beter te koop weet ik ook wel,maar met een reciever van 1300 euro en op de rest ga ik maar niet in lijkt het mij toch goed vertoeven.
dat ik niet het allebeste heb weet ik maar probeer wel altijd het beste uit mijn set te halen en dankzij jouw uitleg dus dubbel aansluiten.
in ieder geval bedankt voor je prima uitleg hierover(y)
gr jamie

jamiev
08-11-2011, 23:03
dvd filmgek.
dat de foto s donker zijn komt mede doordat er bijna geen daglicht is.
heb bij het gebouw hier toen bewust voor gekozen.
wanden zijn toen rood en zwart bekleed met tapijt behalfe de achterwand niet ivm teveel demping voor het geluid.
zal proberen met een beter toestel beter foto s te maken
gr jamie

jamiev
09-11-2011, 22:50
claudio,als je bedoelde met hogere prijsklasse reciever zoals de onkyo van jou,daar kan ik natuurlijk niet tegen aan,dit is natuurlijk wel een hele dure jongen.maar ja altijd baas boven baas.
mijn reciever is zwaar genoeg om de hele bios van goed geluid te voorzien.
wou je dit toch nog even mededelen omtrent het dubbel aansluiten van hdmi.

HTip
10-11-2011, 07:28
Je ruimte is mooi geworden (y) Ik vind het erg netjes van je dat je zo loyaal bent naar de winkel toe. Service is iets wat we met kopen via internet nog wel eens vergeten. In ieder geval haal je met de Pioneer combi iets heel moois in huis, waarmee je prima kan genieten van je bioscoop.

Claudio Santulli
10-11-2011, 12:13
claudio,als je bedoelde met hogere prijsklasse reciever zoals de onkyo van jou,daar kan ik natuurlijk niet tegen aan,dit is natuurlijk wel een hele dure jongen.maar ja altijd baas boven baas.
mijn reciever is zwaar genoeg om de hele bios van goed geluid te voorzien.
wou je dit toch nog even mededelen omtrent het dubbel aansluiten van hdmi.

Há, mijn amp was niet goedkoop, sterker nog.., maar theoretisch al wel flink verouderd. Zo heb ik geen HD formaten. en alleen het onbruikbare hdmi 1.0. Daarvoor heb ik ook de Oppo 93 gekocht omdat ik deze alles goed kan laten decoderen en analoog aansluit. En dan ben ik nog niet eens over de top gegaan want er was ook nog de 95 met speciale analoge DAc'S die een veel beter analoog geluid geven. En er zijn zelfs Oppo's in nog specialere (opgevoerde) uitvoeringen zoals NUforce en TUC. Echter omdat ik flink geinvesteerd had in geluid heb ik hem nimmer meer ingeruild. Liever een mijn 'oude' met erg goed geluid, dan een nieuwere modernere met alle HD decoders en geen HDMI.

Overigens zeg ik niet dat jouw apparatuur minder zou zijn. Sterker nog er zijn er die veel meer eisen van hun set. Kijk maar eens naar het Walhalla van HTip. :-) Echter ben ik zelf van het relativeren. En gelukkig is ieder mens anders.

Dus niet baas boven baas, maar mens naast mens... :mrgreen:

HTip
10-11-2011, 21:47
Overigens zeg ik niet dat jouw apparatuur minder zou zijn. Sterker nog er zijn er die veel meer eisen van hun set. Kijk maar eens naar het Walhalla van HTip :-) Echter ben ik zelf van het relativeren. En gelukkig is ieder mens anders.

:toppie: Erg leuk gevonden, maar het is toch echt Chamber of Dreams :mrgreen:

jamiev
14-11-2011, 21:49
pioneer lx 55 komt volgende week binnen.
tevens staat er een calibratie voor de samsung op het programma en nieuwe speakerkabels van inakustiek.
hou jullie op de hoogte,tenminste als er vraag naar is.
gr jamie

DVDProfilersFilmgek
15-11-2011, 08:03
pioneer lx 55 komt volgende week binnen.
tevens staat er een calibratie voor de samsung op het programma en nieuwe speakerkabels van inakustiek.
hou jullie op de hoogte,tenminste als er vraag naar is.
gr jamie

Ik heb wel belangstelling hoor(y) Graag wel met een paar knappe foto's dan;)

Calibratie van je TV kan in jouw geval nog een klein beetje nut hebben, zeker als je hem alleen in combinatie gaat gebruiken met je nieuwe Pioneer LX55 speler en hij daarmee optimaal "verenigd" wordt;) (Calibratie heeft weinig zin als er meerdere apparaten en TV mee gekeken wordt, immers alle bronnen hebben zo hun eigen "eigenaardigheden" ) Zou dan zelf wachten met de kalibratie totdat je Pioneer hebt en dat de Pioneer even heeft ingespeeld, dan krijg je nog een beetje waar voor je geld8-)

Met kabels heb ik helemaal niets, maar dat is bekend, als ze van goede kwaliteit zijn let ik niet op het merknaampje en wat er aan toebedacht wordt, maar daarom gun ik ze anderen toch wel(y) (ben benieuwd of je dan ook echt enig verschil gaat horen met je huidige kabels en wat die huidige kabels dan precies zijn)

jamiev
18-11-2011, 16:27
speler net opgehaald,ziet er goed uit verder net nieuwe speakerkabels gekocht de audioquest rocket 33.
zal morgen in daglicht foto s maken

jamiev
19-11-2011, 18:26
hierbij de fotos van de pioneer en speakerkabels.(y)

DVDProfilersFilmgek
19-11-2011, 21:00
(y)

Gezien, ben benieuwd wat anderen er van vinden.

De Pioneer ziet er keurig uit, er had Oppo op hebben kunnen staan;)

jamiev
19-11-2011, 22:05
dvdprofilersfilmgek,bedankt dat je altijd een reactie op mijn topic achterlaat,respect hiervoor.(y)
heb de pioneer dubbel aangesloten dus 1 hdmi voor beeld en 1 voor geluid.
speakerkabels ook aangesloten en geluid is nu heldere en strakker maar weet dus nu niet waar het door komt,de pioneer of de kabels.
de speakerkabels van audioquest zijn nu alleen nog op de 3 voorluidsprekers aangesloten achter komt nog eerst weer even sparen waren namelijk 20 euro per meter.
nogmaals bedankt voor je constante interesse,je lijkt me een topgozer met veel passie voor de homecinema.
gr jamie

HTip
20-11-2011, 16:19
Mooie aanwinsten Jamie. Leuk dat je foto's van alles laat zien. Nu zie je pas goed hoe groot je TV is (y)

DVDProfilersFilmgek
20-11-2011, 17:48
dvdprofilersfilmgek,bedankt dat je altijd een reactie op mijn topic achterlaat,respect hiervoor.(y)
heb de pioneer dubbel aangesloten dus 1 hdmi voor beeld en 1 voor geluid.
speakerkabels ook aangesloten en geluid is nu heldere en strakker maar weet dus nu niet waar het door komt,de pioneer of de kabels.
de speakerkabels van audioquest zijn nu alleen nog op de 3 voorluidsprekers aangesloten achter komt nog eerst weer even sparen waren namelijk 20 euro per meter.
nogmaals bedankt voor je constante interesse,je lijkt me een topgozer met veel passie voor de homecinema.
gr jamie

Dank je voor de complimenten:oops:

Heb een zwak voor de echte liefhebbers, mensen die er tijd in stoppen om wat goeds bijelkaar te verzamelen om zo optimaal mogelijk te genieten, daarbij maakt het mij niet zoveel uit wat zij te besteden hebben, de kleine beurs figuren hebben zelfs een speciaal plekje in mijn gevoelswereld, maar dan wel diegenen die er ook echt hun best voor doen.

Je bent in mijn ogen een echte liefhebber, je hebt momenteel ongeveer éénzelfde soort setup als ik zelf heb, heb helaas alleen geen aparte ruimte ervoor en moet ook nog eens heel veel rekening houden met mijn buren, overigens wel buren die weten dat ik wel eens stout mag zijn op tijden dat het wel kan, en dan hoop ik ook stout te zijn op momenten dat ik niemand het leven zuur maak, zo houd je je buren te vriend, een beetje geven en nemen(y)

Heb zelf pas 14 dozen met 3D (Real 3D) films, bijelkaar zijn het 16 filmtitels en denk dat jij er ondertussen wel meer zult hebben. Heb wel een aantal 3D films op een HDD staan, dat gaat ook goed, maar heb toch liever de betaalbare tastbare variant daarvan, ben benieuwd hoeveel je er nu zelf hebt.

jamiev
20-11-2011, 20:37
ha ha heb zelf nog maar 5 3d blurays dus je loopt nog heel wat voor op mij.
komen deze maanden nog wel een paar mooie uit dus zal ongetwijfeld wel wat bij komen.
dat je geen aparte ruimte hebt kan ik begrijpen hebben de meesten niet maar bij mij moest en zal het er toen van komen,veel geld gekost maar geniet er ook dagelijks van en voor mij was het de inverstering waard,voor een ander weer niet,het is net wat je er voor over hebt en moet natuurlijk ook mogelijk zijn.

geoffreyvanvugt
26-11-2011, 12:25
Gave ruimte zeg.....(y)
Erg mooi gedaan en zeker met passie voor deze hobby...
Star Wars fan zo te zien???

Ga zo door met je hobby en RESPECT:grin:

jamiev
26-11-2011, 16:37
ga zeker door
bedankt voor je reactie(y)

jamiev
05-12-2011, 22:01
net sinterklaasavond gehad en mijn ouders een nieuwe plasma van panasonic kado gedaan,
schitterend de reactie van mijn ouders.
het is best een behoorlijk kado maar werk 6 dagen in de week ivm eigen bedrijf en vaderlief helpt altijd mee.
even dat terzijde op de nieuwe pioneer nu redelijk wat films gekeken en ben er tevreden mee.
het beeld is beter dan de 320 en geluid ook.
voor iedereen wie een goede speler wil raad ik de pioneer lx 55 aan,al weet ik dat hier vele oppo s fans zijn.
films uit de bios verwijderd ivm meer rust,mocht er belangsteling zijn plaats ik wederom nieuwe foto s.
gr jamie

HTip
06-12-2011, 05:49
Zo dat is nog eens een kado! Op die manier laat je wel zien dat je de hulp van je vader erg waardeert.

Niet verrassend dat je nieuwe Pio beter presteert. Zit toch in een andere klasse. De Oppo's zijn erg goed, maar dat betekent niet dat andere merken niet presteren ;)

Ben wel benieuwd hoe opgeruimd je bios nu is...

Pamo
08-12-2011, 20:53
;);););)

Waar zijn de foto's?

jamiev
09-12-2011, 15:53
hierbij nog een paar foto s na opruiming bios,wanden zijn weer kaal,vind persoonlijk rustiger nu.
plus 1 foto van red cinema in aanbouw.

HTip
10-12-2011, 17:45
Inderdaad een stuk rustiger. Je kan de muur eventueel "breken" met pilaren. Daar kan je ook nog lampjes op monteren, etc.

Hoe dan ook, mooie ruimte (y)

jamiev
10-12-2011, 22:21
thanks htip.
kan er alleen geen goede foto s van maken,heb geen goed toestel.
komt op de foto s niet helemaal tot zijn recht.:-(
in totaal is redcinema 4 meter breed en 5 meter lang,maar ja krijg dit niet fatsoenlijk op een foto.

HTip
10-12-2011, 22:49
Dan is jouw ruimte bijna gelijk aan die van mij. Ik heb wel een goede camera, maar het is toch nog steeds moeilijk om goede foto's te krijgen. Ik gebruik een statief en maak panorama's met Autostitch. Dat is een gratis programma, waarmee je meerdere overlappende foto's maakt die het programma aan elkaar koppelt. Misschien moet je dat eens proberen...

jamiev
14-12-2011, 22:06
ik luister nu muziek via hdmi,met een hdmi kabel van van den hull real flatt.
volgens whathiffi de beste muziekale hdmi kabel wie er is.
zou het verschil uitmaken als ik analoog ga luisteren met een stel goede kabels.
graag jullie mening hierover.
gr jamie

HTip
14-12-2011, 22:24
Of analoog beter klinkt dan digitaal hangt van de kwaliteit van de DACs af in zowel de speler als de receiver. In mijn geval zijn de DACs in de speler beter, dus klinkt analoog lekkerder. Ik ken ook mensen waarbij de DACs in de receiver superieur zijn. Dan is digitaal de betere keuze.

Verder hangt het af van het bassmanagement in de speler. Hiermee bedoel ik de verschillende instellingen voor een goede surroundweergave (afstanden, volume, small/large en x-over). Voor stereo geldt dit natuurlijk niet.

jamiev
15-12-2011, 10:27
dus hebben we het hier over een twijfel geval?
in ieder geval bedankt.(y)

HTip
15-12-2011, 14:26
Eerder een afweging en leuke test. Heb ik ook gedaan. En met geleende kabels erachter gekomen dat analoog beter was. Ik ken de Pioneers niet, dus ik zou van de specs moeten uitgaan en dat doe ik niet graag. Ik luister liever (y)

jamiev
25-12-2011, 15:20
wens iedereen op het forum fijne feestdagen,
en een gelukkig 2012,
gr jamie.

Smooth-J
25-12-2011, 17:43
wens iedereen op het forum fijne feestdagen,
en een gelukkig 2012,
gr jamie.


Jij ook en mag iedereen het komende jaar een HT-tje krijgen.

Groet,

Jamie

chris_is back
19-01-2012, 22:29
Netjes mooi bioscoopje:d.

DVDProfilersFilmgek
05-02-2012, 10:23
al iets bijgekocht of nog niet:-)
heb transformers 3 erbij op 3d,had hem al op 2d maar ja zoals je me kent kon ik het weer niet laten en ook op 3d aangeschaft heb er geen spijt van gehad zeker de moeite waard.
nu heb ik de film op dvd 2 keer op bluray 2 keer en 3d bluray 1 keer,
tja hoe gek kan iemand zijn.
maar de 3d versie was toch de mooiste om naar te kijken,en voor jouw met 7.1.
zal denk ik wel weer niet binnen je 20 euro regel vallen:-)
aan de andere kant benijd ik je hier ook wel om want heb nu de film 5 keer.:oops:


Zo, hier maar even antwoorden op jouw eigen plekje.

Misschien een idee om hier ook een plaatje te plaatsen van je 3D verzameling tot nu toe?

Om gelijk dan maar je eerste vraag te beantwoorden, heb dit jaar 7 Blu Ray titels gekocht, 4 van het forum en 3 nieuw uit de winkel, muziek- docu- box met TV serie en 4 films. Daar zaten geen nieuwe 3D titels bij, vielen idd buiten de 20 euro limit al heb ik nog wel even getwijfeld toen ik de Green Lantarn weer voor mijn neus zag verschijnen voor 24 euro bij MM Cruqius;)

Heb een aantal Transformer deel 1 en 2 uitvoeringen, zelfs nog een titel op HD DVD, maar deel 3 heb ik in het geheel nog niet, ik wil deze in 3D als ik hem tegenkom voor een prijsje onder de 20 euro, ik heb geen haast en inderdaad viel mij ook al op dat er bij 3D veel meer titels uitkomen met 7.1 geluid en daar zitten echt super goede audio tracks bij die weten wat goede speakers nodig hebben;)

Heb nog een titeltje of 3 in 3D hier liggen welke ik nog niet gekeken heb, ben momenteel weer aan het genieten van een aantal SF series op DVD en vermaak me er prima mee.

Ondertussen groeit wel mijn verlanglijstje met 3D titels;) , maar dat geeft niet, ik kijk soms een paar weken helemaal geen 3D om er daarna weer extra van te genieten(y)

Je kan hier, of op Marktplaats altijd nog je Transformer 3 die je teveel hebt aanbieden, heb dat zelf ook gedaan toen ik Pirates of the Caribbean4 cadeau kreeg in 3D terwijl ik de 2D versie al had, in de 3D versie zit ook de 2D versie..., zodoende heb ik hem toen maar verkocht:grin::idea:

Veel plezier met je films, ik geniet met dit weer ook extra, buiten koud binnen lekker warm op de bank.....heerlijk(y)

jamiev
05-02-2012, 22:50
mijn 3d verzameling is het nog niet waard om er een foto van te maken.
kijk zelf momenteel ook veel series zoals true blood en breaking bad.
in ieder geval bedankt voor je reactie,
en de uitnodiging staat nog steeds:-)

jamiev
13-02-2012, 16:31
heb het geluk dat ik 5 km van de duitse mediamarkt afzit en kon daar nog een aantal mooie 3d blurays aanschaffen,
fright night 3d en de three musketiers 3d meegenomen,zal even een foto van de hele 3d films maken.:-)

DVDProfilersFilmgek
13-02-2012, 21:24
heb het geluk dat ik 5 km van de duitse mediamarkt afzit en kon daar nog een aantal mooie 3d blurays aanschaffen,
fright night 3d en de three musketiers 3d meegenomen,zal even een foto van de hele 3d films maken.:-)

Ben benieuwd:grin:

Ook bij mij staat de 3D BR van de 3 Musketiers op mijn verlanglijstje, ben benieuwd hoe je hem vind.

jamiev
13-02-2012, 22:08
fright night was leuk zaten mooie popout effecten in en super geluid,
musketiers kijk ik zaterdagavond en foto s komen ook dit weekend,kom er deze week helaas niet meer aan toe.

DVDProfilersFilmgek
24-02-2012, 10:02
Heb je topic af en toe even bezocht, om te zien of er al plaatjes zijn...... zal me wel in het weekend vergist hebben;)

Misschien dit weekend effe minder druk en komt het er toch nog van........ hier even rustig aan, heb er nog steeds wel een paar die ik wens....... doch die zullen wel iets in prijs moeten zakken.

Thomas Gabriel
25-02-2012, 23:00
Me also waiting ;)

jamiev
26-02-2012, 15:59
hierbij dan mijn kleine maar groeiende 3d collectie:grin:

DVDProfilersFilmgek
26-02-2012, 19:40
Klein valt eigenlijk best wel mee, nog even en je bent me al weer gepasseerd(y)

Klein, misschien, maar wel heel fijn, je hebt er zeker 6 titels tussenzitten die ik nog niet heb en die ik zeker zou aanschaffen als ik ze in mijn straatje(lees de juiste prijs) tegenkom.:-)

Bedankt voor de plaatjes, die zeggen zoveel meer dan woorden(y)

Thomas Gabriel
28-02-2012, 18:05
Mooi collectie;)

Zie dat je Tintin hebt. Is die goed in 3D? Ik heb ook de 3D versie maar nog steeds geen brilletjes...:cry:

jamiev
29-02-2012, 16:32
bedankt thomas en dvdp.
tintin is het kijken zeker waard in 3d,
verwacht geen veel popouteffecten maar veel diepte in het beeld,
ik persoonlijk heb geen spijt van de aankoop.

DVDProfilersFilmgek
03-03-2012, 14:21
bedankt thomas en dvdp.
tintin is het kijken zeker waard in 3d,
verwacht geen veel popouteffecten maar veel diepte in het beeld,
ik persoonlijk heb geen spijt van de aankoop.

Heb Kuifje gezien, wordt waarschijnlijk niet opgenomen in de verzameling, of ik moet hem voor een heel heel heel vriendelijk prijsje tegenkomen.

Heb ondertussen wel de 3 musketiers aangeschaft, die was maar 14,99 en ik vond hem schitterend, heerlijk luchtig verhaal met veel spektakel, prachtige mooie scherpe beelden met goed 3D effect en ook het geluid was uit de kunst, eentje die je zeker voor dat geld kan aanraden, de mijne had ik afgelopen woensdag bij MM Cruqius opgehaald.

jamiev
18-03-2012, 22:44
nieuws,
vandaag nieuwe speakers besteld
teufel system 5 thx select 2 cinema 5.2.
ben lang op zoek geweest en dit is voor mij bios perfect.
vele reviews erover gelezen.
ben nu al blij en kan niet wachten tot ze binnen komen.
om te kijken zie www.teufel.nl (http://www.teufel.nl)

DVDProfilersFilmgek
19-03-2012, 05:32
Ah, dat ziet er spannend uit, ik denk dat je deze bedoeld:

http://www.teufelaudio.nl/media/oart_0/oart_s/oart_153/thumbs/7892_9829.jpg

Mooie technische gegevens:

http://www.teufelaudio.nl/home-cinema-thx/system-5-thx-select-2-certificaat-5.2-set-cinema-p152.html

Je zult waarschijnlijk wel gebruik maken van je bestaande bekabeling, weet even niet of je receiver 2x sub uit heeft, anders even dat kabeltje voor 2 subs erbij bestellen, al zijn er goedkopere oplossingen, maar ik weet dat je van de iets betere kabel houd(y)

Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen, zelf geen THX fan, maar sta er wel voor open. Kan ze dan gelijk horen als ik je TV kom bewonderen;)

HTip
19-03-2012, 07:03
Mooie upgrade Jamie! Teufel staat bekend om de goede weergave van films. En je kan eventueel nog utibreiden naar 7.2 :shock:

jamiev
19-03-2012, 17:51
dvdp je hebt inderdaad de goede foto erbij gezocht,hoe je 2 subs moet aansluiten ben ik zelf ook nog niet over uit,nog nooit eerder gehad.
htip bedankt voor je compliment,je kunt het inderdaad uitbreiden naar 7.1.
in ieder geval komt het morgen aan het eind van de dag binnen,dus zal wel een slapeloze nacht worden.

DVDProfilersFilmgek
19-03-2012, 19:41
dvdp je hebt inderdaad de goede foto erbij gezocht,hoe je 2 subs moet aansluiten ben ik zelf ook nog niet over uit,nog nooit eerder gehad.
htip bedankt voor je compliment,je kunt het inderdaad uitbreiden naar 7.1.
in ieder geval komt het morgen aan het eind van de dag binnen,dus zal wel een slapeloze nacht worden.

Tuurlijk uitbreiden naar 7.1 als je daar de mogelijkheid voor hebt, maar voordat je dat doet moet denk ik eerst de dipolen goed zien te plaatsen en af te stellen, heb zelf geen ervaring met dipolen en het karakter ervan. Als je de dipolen goed hebt afgesteld, dan heb je denk ik minder behoefte aan een 7.1 opstelling door het wat gespreide geluid van dipolen, althans dat lijkt mij zo toe....

Je subs dien je met een Y-connector aan te sluiten als je maar 1 sub uitgang op je receiver hebt, deze info werd ook door Teufel gegeven en de kabels werden ook door Teufel aangeboden op dezelfde pagina;)

Dat alles maar in perfecte staat mag aankomen, wens je alvast heel veel uitpak en installatie plezier(y)

Kabel voorbeeldje:

http://www.allekabels.nl/product_images/HQSA-014.JPG

Je hebt ze in alle soorten en maten, maar het kan ook met een koppelstukje, voorbeeldje:

http://www.allekabels.nl/product_images/AC-016GOLD.JPG

en je voelt het al aankomen, ook deze heb je in allerlei soorten en maten;)

jamiev
19-03-2012, 20:12
tja het afstellen vergt wel weer de meeste tijd en dat is tevens mijn probleem heb op dit moment weinig tijd ivm werk.
zal alles in de late avonduren moeten doen maar zal wel goed komen.
dat y kabeltje lijkt me de beste oplossing om de 2 subs aan te sluiten,
of ik dit zal uitbreiden naar 7.2 kan ik nu natuurlijk nog niet zeggen.
heb zelf ook weinig ervaring met dipolen.

jamiev
20-03-2012, 21:45
vandaag alles binnen gekregen en de hele avond bezig geweest.
het is een pracht set vooral de 2 thx subwoofers zijn zeer imposant om te zien.
net even voor de eerste keer een stuk van transformers gekeken en wat me opviel dat mijn vrouw zei kijk mijn broekspijpen ze bewegen helemaal:-)
de 2 subs gaan zeeeer laag en gecontroleerd door zonder enige vervorming en dan bedoel ik echt hard tot 24 hz.
de rest van de speakers zijn mooi homogeen en het voordeel wat me opviel van de dipolen is dat het geluid achter van meerdere kanten lijkt te komen en niet waarneembaar is.
wat de opstelling betreft heb ik mij aan de thx voorwaarden gehouden en precies elke speaker op de juiste hoogte en maat opgehangen.
ben de hele middag hier mee bezig geweest en heb het werk even gelaten voor wat het is,ook weer een voordeel van eigen baas:-)
zal de komende weken nog wel even zoet zijn met de juiste instellingen maar de eerste ervaringen waren super en met name het homogene en het zo diepe laag dat je gewoon moet horen om het te geloven.
zal dit weekend even foto s maken.
ben er zeer positief over wat ik nu al heb gehoord.

DVDProfilersFilmgek
21-03-2012, 10:08
Dat zijn goede berichten(y)

Denk dat je heel veel waar voor je geld krijgt, zeker met 2 subs erbij, ben benieuwd naar de plaatjes zodat we een beeld kunnen krijgen hoe je eea hebt geplaatst.

Heel veel plezier met inregelen toegewenst:grin:

jamiev
21-03-2012, 21:49
aangezien ik toch altijd van de betere kabels hou heb ik nu toch een vraag aan jullie.
heb de 2 woofers aangesloten op de volgende manier,1 gaat in de versterker en gaat dan in de line in van de sub,de ander gaat in de line out van de sub naar de line in van de sub 2 zoals teufel ook heeft aangegeven.
achter de tweede sub zit een monster subwoofer kabel maaaar achter de eerste waar ik nog geen subwoofer kabel voor heb had ik voor nood even aangesloten met een thx ultra gecerficeerde interlink kabel,nu werkt alles perfect en gaan de 2 subs ook gelijkmatig aan en uit.
nu is mijn vraag moet ik achter sub 1 een subwoofer kabel achter doen zodat het nog beter klingt,wat ik mij overigens niet kan voorstellen op dit moment of kan dit ook met de interlink wat een zeer dure kabel is.
zou het verschil uitmaken.

jamiev
21-03-2012, 22:03
om nog even op mijn vorige vraag terug te komen,
vanavond even een stuk van armeggedon gekeken en het gedeelte waar freedom 2 neerstort en liv tyler de mok met koffie laat vallen op tafel ging door merg en been zoveel detail en laag toen de kop koffie op de tafel viel ik voelde het gewoon vandaar ook mijn vorige vraag.

HTip
21-03-2012, 22:11
Ik ben een groot voorstander van homogeniteit, dus ook in bekabeling. Ik ben erg tevreden met de Nordost Bassline SW. Was voor mij een grote verbetering t.o.v. De Van den Hul. Monster heeft ook een goede lijn. Heb je de M1000?

jamiev
21-03-2012, 22:24
heb een zeer goede monster sub kabel.
jij als kabel kenner heb helaas nog geen antwoord op mijn vraag gegeven,zou je advies zeer op prijs stellen:-)

HTip
21-03-2012, 22:38
Als je bedoelt of een goede mono interlink ook kan voldoen, dan denk ik niet. Een normale interlink is ontworpen voor een breed frequentiespectrum. Een subkabel daarentegen is geoptimaliseerd voor lage frequenties. Als je tevreden bent met de Monster dan zou ik die nog een keer aanschaffen.

Je sluit de subs trouwens zo aan volgens het daisy-chain principe. Wat je ook kan doen is elke sub hetzelfde signaal geven vanaf de receiver. Voordeel is de time alignment, alleen heb je 2 lange kabels nodig en een splitter (zoals DVDPF aangeeft)

jamiev
21-03-2012, 22:59
oke een tweede subkabel komt er dus zeker,bedankt voor je info.
maar zelfs met de ene interlink klingt het al zo mooi,
had voorheen 1 sub en was het op elke zitplaats verschillend van het laag.
nu is het laag niet meer waarneembaar waar je ook staat of zit overal hetzefde gewoon super,had ik dit maar eerder gedaan,
de hele beleving is anders en vele zullen zeggen thx is onzin maar als je het goed opstelt en zeker de dipolen en een thx reciever hebt en alles op elkaar afstelt durf ik rustig iedereen hier uit te nodigen die met een wauw effect weggaat,
in ieder geval bedankt voor je info

Claudio Santulli
21-03-2012, 23:10
aangezien ik toch altijd van de betere kabels hou heb ik nu toch een vraag aan jullie.
heb de 2 woofers aangesloten op de volgende manier,1 gaat in de versterker en gaat dan in de line in van de sub,de ander gaat in de line out van de sub naar de line in van de sub 2 zoals teufel ook heeft aangegeven.
achter de tweede sub zit een monster subwoofer kabel maaaar achter de eerste waar ik nog geen subwoofer kabel voor heb had ik voor nood even aangesloten met een thx ultra gecerficeerde interlink kabel,nu werkt alles perfect en gaan de 2 subs ook gelijkmatig aan en uit.
nu is mijn vraag moet ik achter sub 1 een subwoofer kabel achter doen zodat het nog beter klingt,wat ik mij overigens niet kan voorstellen op dit moment of kan dit ook met de interlink wat een zeer dure kabel is.
zou het verschil uitmaken.

Vergeet bij al dat geweld vooral niet dat wat je hoort of waarneemt de maatstaaf is. Je hebt dus twee kabel dus dan is een snelle test zo gemaakt. Gebruik voor deze test dan even één subwoofer en wissel de kabels eens. Ga dan even onbevooroordeeld zitten en neem de tijd om goed te luisteren. Hoor of voel je verschil dan heb je iig je motivatie. Blijkt nu dat je uiteindelijk geen verschil hoort kan je uiteindelijk nog beslissen of het voor jou persoonlijk en al is het voor je gevoel nodig is nog een duurdere kabel bij te kopen. Ik bedoel het blijft een hobby... ;-)

WYHIWYG. Uiteraard zitten er zeker verschillen in het geluid bij kabels. Wat voor de een minimaal is is voor de ander inmens. De vraag is echter of jij dat waarneemt. Want daar gaat het uiteindelijk wel om. :lol:

PS: De speakers hebben wel even de tijd nodig om volledig tot zijn recht te komen. Wat ik ook nog even mis hier, en niet geheel onbelangrijk, is de plaatsing van de subs, zeker als je er twee hebt. Ook daar is veel voordeel uit te halen. Ondanks wat THX je voorschrijft is dat in elke ruimte anders. Soms is dat even zoeken. Maar daar kan HTip je vast nog veel meer over vertellen. :-)

Maar vooral heel veel plezier en bombatische momenten. (y)

jamiev
22-03-2012, 17:18
claudio bedankt voor het meedenken(y)
mijn probleem blijft mij knagen over hoe ze allebei het beste aan te sluiten.
wat htip zij zit natuurlijk ook enige waarheid in van de vertraging van de tweede sub.
wat dvdp aanraad met de y adapter is ze allebij tegelijk aansturen,
maar nu komt mijn probleem hierover is dat de adapter altijd een paar centimeter andere kabel heeft dan de subkabel wie ik nu gebruik,
ik krijg dus nooit eendezelfde kabel naar de subs toe.
volgens teufel kunnen alle twee methoden,wie legt mij nu dan nu uit wat de beste is

jamiev
22-03-2012, 21:38
claudio,
je vroeg over de plaatsing van de subs,
omdat ik een precies mooi vierkant hok heb kon ik precies de speakers zo plaatsen zoals thx voorschrijft dus de dipolen op 1 meter 50 hoogte precies naast de zitplaatsen links en rechts.
de twee subs iets naar binnen geknepen exxact onder de voorluidspeakers en de center precies er tussenin,althans zo word de thx opstelling aangeraden.
ga dit nu eerst maar eens even een paar dagen aanhoren.
zal dit weekend er even fotos van maken.

HTip
22-03-2012, 22:19
Ik weet niet of ik je dit duidelijk kan maken, maar ik ga het proberen. Ongeacht de methode is van belang dat de afstand van beide subs tot de luisterpositie (sweetspot) identiek is. Dit omdat je in de receiver slechts 1 afstand kan ingeven. Dit is te compenseren met fase, maar dan moet je heel goed weten wat je doet. Fase is sowieso erg lastig met 2 subs. Het voordeel van 2 subs, het elimineren van staande golven, kan ook een nadeel worden als de fase niet goed is afgesteld. Staande golven kunnen versterkt worden tot wel +6dB en dat krijg je zelfs met EQ/DSP niet meer gecorrigeerd. Het geniet de voorkeur dat in beide scenarios dezelfde kabel wordt gebruikt om verschil in klank/karakter in de subs te voorkomen.

De 2 methoden in het kort:
1. "stereo" vanuit monosignaal
Met een Y-splitter wordt het mono LFE-signaal vanuit de receiver tegelijk verstuurd naar beide subs. Mits voldaan aan bovenstaande voorwaarde is er verder geen timing/volume probleem. Het verschil in klank tussen Y-splitter en subkabel is wel aanwezig, maar gezien de lengte een minder groot issue. Maar het kan wel de werking van de mooie subkabel teniet doen. Monster heeft trouwens een splitter in het assortiment (http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=4594)

2. "daisy chained"
Eén van de subs wordt aangesloten op de receiver en de andere wordt aangesloten op de eerste sub, zgn. master-slave concept. Ook al heb je voldaan aan de voorwaarde van symmetrie, dan nog krijg je een extra vertraging van de master sub naar de slave. Dit KAN gecompenseert worden met fase, maar dat is erg lastig en hangt ook af van de mogelijkheden van de sub. Als een sub geen polarisatieschakelaar heeft kan de fase slechts van 0-180 graden worden ingesteld, anders 0-360 graden. Deze heeft trouwens niets te maken met de hoek die de sub maakt tot de luisterplek. Dan is er nog de vraag hoeveel de sub filtert voordat het signaal wordt doorgestuurd.

Als je dit dus bekijkt dan heeft methode 1 absoluut de voorkeur. Echter er zijn subs die een schakeling hebben voor diasy chaining (of zelfs herkennen, zoals bij mijn sub ;)). Het kan zijn dat Teufel in hun systeem hiermee rekening heeft gehouden.

Is een beetje technisch verhaal geworden, maar ik krijg het denk ik anders niet goed duidelijk. Kan wel hoor, maar dan moet ik wat creatiever zijn in mijn woordkeuze :D

jamiev
22-03-2012, 22:31
top(y)
doordat het thx subs zijn kun je alleen van 0 naar 180 gaan,
als je ze op 1 lijn hebt ingesteld zoals thx voorschrijft staan ze dus op 0.
standdaard staan ze op 80 hz.
heb nu dezelfde tweede sub kabel erbij maar nog steeds op de daisy manier aangesloten,dit moet toch allemaal zo goed zijn of denk jij er anders over.

HTip
23-03-2012, 09:18
Ik heb mijn handleiding erop nageslagen en daarin staat dat je fase, x-over, behalve EQ/DSP moet instellen op de mastersub zonder de slave. Die instellingen neem je precies over in de slave. Auto-EQ op de slave en daarna verbinden met elkaar en EQ op de master uitvoeren. Er staat niets over extra delay, maar ik denk dat mijn sub dat intern regelt.

Geen idee wat dus in jouw geval beter zou klinken. Ik zou zeggen probeer je huidige opstelling en ben je tevreden, gewoon zo laten. Misschien kan het beter maar dat hoeft natuurlijk niet. Fase instellen is een kwestie van luisteren. Heeft ook weinig te maken met de hoek die ze maken met de fronts. Ik zou de x-over op de subs uitzetten en in de receiver regelen.

jamiev
23-03-2012, 16:16
bedankt voor je moeite,echt super(y)
je verhaal is mij duidelijk,
nu eerst maar eens de boel laten inspelen,zal daarna toch wel weer een kleine verandering aan te pas komen kwa instellen:-)

jamiev
23-03-2012, 21:48
htip
toch nog even bezig geweest ach ja ben gewoon iemand wie niet snel tevreden is.
fase op 0 is de beste manier op 180 heeft alleen zin als ze niet op de voorste lijn staan maar verdeeld in de ruimte,heb nu alle staande golfen eruit.
subs staan nu standaard op de thx stand achterop de beide subs en de x over ook op 80 hz zoals thx het voorschrijft alles nog wel volgens het daisy principe maar toch gaan ze exact op de zelfde tijd aan,dus schijnbaar zeer weinig vertraging tussen beide subs.
jij hebt een zeer grote sub aan het werk maar deze 2 jongens kunnen er ook wat van:-)

HTip
24-03-2012, 04:20
Graag gedaan! Ik heb er ook weer wat van geleerd (y)

Staande golven elimineren gaat het allemaal om, dus goed gedaan! Heb je de x-over op de receiver nu op een hoge waarde gezet? Zo niet, zitten de receiver en de subs elkaar in de weg.

Mooi dat de daisy chain werkt. Subs zijn dus goed hierop ingesteld. Teufel maakt gewoon goede subs.

jamiev
24-03-2012, 16:04
foto's

peter smits
24-03-2012, 19:59
Wauw,dat ziet er allemaal mooi en strak uit!

DVDProfilersFilmgek
24-03-2012, 22:30
Dank voor je plaatjes(y)

Als ik eerlijk ben moet ik wel opmerken dat je blij mag zijn dat je je brood niet met fotograferen hoeft te verdienen:mrgreen:

jamiev
24-03-2012, 22:34
is moeilijk foto s te maken in een donkere ruimte:-)
kom een keer langs en dan zie je hoe het in het echt is:-)

DVDProfilersFilmgek
24-03-2012, 22:55
is moeilijk foto s te maken in een donkere ruimte:-)
kom een keer langs en dan zie je hoe het in het echt is:-)

Van je uitnodiging ga ik zeker gebruik maken, is het niet tijdens mijn vakantie periode, dan zeker in de tijd dat de dagen wat langer duren, tegen de tijd dat het zover is, dan "valt er wel een PM bij je op de mat";)

jamiev
24-03-2012, 23:02
dvdp zo slecht waren de foto s toch ook weer niet.
je zag toch wel een algemene indruk.
of je het mooi vind of niet is natuurlijk voor ieder verschillend ik ben blij dat sommige mensen een reactie gaven om mij te hlepen met de instellingen van het gehele proces ook al zijn het steeds dezelfde mensen.
htip, claudio en dvpd bedankt voor jullie inzet en reacties.
bedankt jongens(y)

StefaanD
25-03-2012, 12:05
Jamie, blijft gewoon schitterend zo'n dedicated HT ruimte. Vermoed dat je daar
menig uurtje doorbrengt.

Voor mezelf blijft dit een droom maar dan zou 'k wel een andere woning moeten
kopen :-)

Teufel ken 'k alleen van naam maar nog nooit gehoord maar ziet er gewoon uit,
mag hopen dat het ook zo klinkt ;)

Zie dat je ook een tijdje geleden een foto hebt gepost van je speaker kabels.
Zijn van Audio Quest maar welk type precies ?

jamiev
25-03-2012, 12:08
dank je voor de complimenten(y)
kabels zijn de rocket 33.

HTip
25-03-2012, 12:45
De foto van de voorkant is wat moeilijk te onderscheiden en dat is ook het probleem wat je hebt met donkere ruimten. Je kan dan het beste de HDR techniek gebruiken, maar dat kan niet met een smartphone, omdat je een statief moet gebruiken met lange sluitertijden.

Nog graag gedaan voor de tips!

DVDProfilersFilmgek
15-04-2012, 09:03
Ben benieuwd naar je ervaring met The Immortals, deze film schijnt technisch een beetje tegen te vallen volgens het forum, zal er vanmiddag een stukje van bekijken om te zien of het echt zo erg is als ze doen voorkomen....

Heb je ondertussen nog wat gestoeid met de settings van je HT en komen je speakers ondertussen al een beetje los?

jamiev
15-04-2012, 13:11
heb alles nu behoorlijk goed afgesteld maar wel het meeste handmatig,
de automatische afstelling klopt vaak geen meter van.
ben nog steeds zeer tevreden met de set,
voor wat je er voor betaalt krijg je een hoop terug incl 12 jaar garantie(y)
ben helaas nog niet aan immortals toegekomen.

DVDProfilersFilmgek
16-04-2012, 07:21
heb alles nu behoorlijk goed afgesteld maar wel het meeste handmatig,
de automatische afstelling klopt vaak geen meter van.
ben nog steeds zeer tevreden met de set,
voor wat je er voor betaalt krijg je een hoop terug incl 12 jaar garantie(y)
ben helaas nog niet aan immortals toegekomen.

Handmatig is ook de beste methode, kun je het helemaal naar eigen smaak inregelen en het optimale uit je installatie halen(y)

Ben zelf gisteren ook nog een beetje aan het stoeien geweest en heb eens gekeken of ik zonder sub kon draaien......... het kan wel, maar met sub is het toch echt velen malen meer genieten dan zonder;)

Heb gisteren bijna de hele dag naar muziek geluisterd, had daarna geen zin meer om immortals op te zetten, ach, die loopt niet weg, hoor nog wel je ervaringen daarmee.......

StefaanD
16-04-2012, 08:59
Stel je niet teveel voor van deze film, persoonlijk voor mij een tegenvaller.

Automatische afstelling via Audyssey heb 'k ook altijd 'problemen' mee. Behalve
dat de afstanden wel altijd kloppen is er toch altijd wel wat mis, channel levels
niet goed ingesteld, crossover verkeerd dat soort van zaken.

Blijft ook plezant om gewoon eens handmatig te stoeien met de instellingen, maar
niet te veel natuurlijk er moet ook gewoon genoten worden :-)

DVDProfilersFilmgek
24-04-2012, 08:49
Stel je niet teveel voor van deze film, persoonlijk voor mij een tegenvaller.



Heb de film ondertussen in 3D bekeken, technisch is er op beeld en geluidskwaliteit niets aan te merken.....(y)

Dat was het dan ook wel, inderdaad was de film op zich toch wel een trieste vertoning, alles in het donker, veel bloed en dom geweld en een heel dun verhaaltje, het 3D gebeuren maakt het nog een heel klein beetje leuk om er naar te kijken, enkel in 2D zou ik hem denk ik binnen 10 minuten al zat zijn.....:-(

StefaanD
24-04-2012, 09:47
Tja het verhaal van Immortals ... zoals een loempiavelletje zo dun :-)

Beeld en geluid zijn inderdaad wel top te noemen.

jamiev
29-04-2012, 15:47
heb vorige week een schiterend 164 pagina s boek binnen gekregen dat heet home theathers en staat vol met de mooiste thuisbioscopen van de hele wereld met info van apperatuur wat is gebruikt etc.
is een gebundeld boek met hele mooie foto s.
boek kost ongeveer 24 euro mocht iemand belangstelling hiervoor hebben wil ik de website wel even doorgeven.

StefaanD
29-04-2012, 18:53
Laat maar weten Jamie, ben benieuwd.

jamiev
04-05-2012, 17:17
sorry voor het late antwoorden was even een weekje weg:-)
kijk maar of je ervan houdt ik persoonlijk vind het een mooie aanwinst.
boek is te bestellen bij,
www.hifitest.de/shop/ (http://www.hifitest.de/shop/)
het boek heet hometheaters.

Thomas Gabriel
06-05-2012, 08:40
Tot nu toe vind ik prijs/kwaliteit van Teufel top!(y)

kristofke
06-05-2012, 10:35
Ik heb ook een Samsung PS64D8000 sinds augustus vorig jaar na lang en lang en lang wachten op de eerste levering in België, weliswaar heb ik geen last gehad van loskomende schermfilters etc waarvan sprake was in Amerika bij de eerste productiemodellen.

Ik merk echter sinds kort wel meer en meer brightness pops, heb jij die ook? Ik heb er nog niet bijzonder veel last van omdat het vooral afhangt van het materiaal wat bekeken wordt, maar er is op AVS in ieder geval wel al een dikke draad over te vinden met een custom firmware update waar ik eigenlijk niet aan durf beginnen.

Voor de rest ben ik bijzonder tevreden over deze TV en had ik nooit de premium prijs voor de Panasonic willen betalen want het kwaliteitsverschil is gewoon bijzonder klein.

Nu ik de 80 inch Sharp heb zien staan in Media Markt en Saturn begint het weer wel te kriebelen om groter te gaan, het is echter geen plasma...

jamiev
06-05-2012, 11:31
heb zelf nergens last van en vind het een top plasma.
kijk er wel alleen maar films en serie s op en geen tv.
is ook alleen maar op 1 speler afgesteld en kijk altijd in een donkere ruimte.:-)

Reinbo
29-05-2012, 18:51
Ik was van het weekend te gast bij Jamie om een mooie laserdisc verzameling over te nemen. Heb in deze bios nog even mogen genieten van de laatste Terminator op blu ray. Zag er geweldig uit en klonk fantastisch. Erg mooie ruimte, maar je in alle rust een hoop herrie kan maken. Toppertje!

jamiev
29-05-2012, 21:56
dank uw wel.
vond het mooi om een forum lid te laten kennismaken met redcinema,
aangezien ik het op foto s nooit zo krijg zoals het in het echt is.
thanks en veel plezier met de laserdisc.(y)

HTip
30-05-2012, 07:39
Mooi compliment Jamie! (y)

DVDProfilersFilmgek
30-05-2012, 15:41
Nu ik de 80 inch Sharp heb zien staan in Media Markt en Saturn begint het weer wel te kriebelen om groter te gaan, het is echter geen plasma...

Bij Saturn is ie nu rond de 4200 euro, de 19% BTW actie:idea:

jamiev
30-05-2012, 16:41
heb hem bij de mm gezien,
wel groot maar niet echt mijn ding,
heb toch liever een plasma of beamer,liefst allebijde waar het scherm over de tv heen valt en weer terug,heb alle aansluitingen er nog zitten,mischien iets voor de toekomst.:-)

Einzelgänger
01-06-2012, 14:57
Heb zo-even de tijd genomen om jouw thread door te lezen en jouw thuisbioscoop te aanschouwen en ik moet wederom toegeven dat een echte dedicated ruimte zoals de jouwe toch wel heel erg sjiek is, mijn complimenten dus (y).

jamiev
02-06-2012, 16:52
mooi om te horen,dank je wel(y).
heeft ook heel wat tijd gekost om het te realiseren maar geniet hier ook bijna dagelijks van:-)

jamiev
28-07-2012, 16:42
kwam op mijn vakantie in italie nog wat moois tegen wat ik perse mee wilde nemen voor mijn ht,
foto bijgesloten.

Einzelgänger
28-07-2012, 21:38
Als je Yoda hebt weten te onthoofden dan is dat een aardig lightsaber gevecht geweest ;).

jamiev
28-07-2012, 22:14
zeker een gevecht geweest met de vrouw:-)
is helemaal op elk detail nagemaakt inc haar,
wou hem perse meenemen maar heeft me heel wat gedram gekost.

HTip
31-07-2012, 07:34
Mooi gemaakt beeld Jamie (y) En een beetje gedram op zijn tijd kan geen kwaad :D

jamiev
01-08-2012, 14:59
dank je(y)
dacht maak eens een foto van wat anders,leek mij wel grappig om te laten zien:-)

DVDProfilersFilmgek
01-08-2012, 18:34
Heb in ivm met het naderende einde van mijn vakantie een PMmetje gestuurd.

Ben benieuwd naar je setup:grin:

jamiev
02-08-2012, 15:22
pmmetje terug.
ben zeer benieuwd wat je er van gaat vinden aangezien je zelf ook niet de minste setup hebt.

DVDProfilersFilmgek
06-08-2012, 13:32
Het was zondagochtend rustig bij de weg, en aangezien je niet bij mij naast de deur woont was het 2 uurtjes stevig doorrijden om op de plek van bestemming te komen, na wederhelft gevoerd te hebben en daarna samen met de hond achtergelaten te hebben in een naburig bos, bij je aangebeld.

Heel leuk om weer iemand van het forum in levende lijve te ontmoeten,je hebt wel eens zo je ideeën, maar in de praktijk blijkt het toch weer heel anders. Ook nu weer een positieve ervaring, het forum kent echte filmliefhebbers(y) Je liet me vol enthousiasme een deel van je verzameling beeldplaten zien en vertelde wat over je andere filmsnuisterijen die je in de loop der tijd verzameld hebt. Je hebt een mooie vrijstaande dedicated ruimte voor je filmbeleving gecreëerd, als je binnenkomt weet je al snel waar de benaming red-cinema vandaan komt, rode wanden en stoelen(en ook nog eens stoelen, die als je onderuitgezakt gaan zitten, zich dan automatisch aanpassen aan je zithouding, zat prima(y) ) zijn zaken die wel opvallen;) Een deel van je verzameling staat achterin klaar om in de spelers te verdwijnen, je vertelde dat je precies wist wat je zo al verzameld had, ik weet het zelf vrij aardig, maar moet wel eens in mijn database kijken, zal er wel aan liggen dat ik toch een paar daagjes ouder dan jij ben:-)

We hebben ruim 2 uur met onze hobby doorgebracht, eigenlijk veel te kort, maar dat zal altijd wel zo zijn, onze hobby neemt veel onze tijd;) Na de koffie en de snuisterijen en het laten zien van je installatieonderdelen, zowel kabels;) als apparatuur, begonnen met een paar film demo's.

Hoe verschillend de systemen kunnen klinken....... ook bij jou viel dat direct weer op, iedereen heeft zijn eigen opstelling en instellingen en het is altijd weer een verrassing hoe dat dan wel niet zou klinken in de praktijk.... maar daar was ik dan ook voor bij je op bezoek gekomen. Je hebt een compleet ander systeem dan ik, waar ik alles full-range heb, heb jij zoals mij reeds bekent was een THX-satelliet systeem staan, niet zomaar eentje, wel een stevige....... met 2 muiters van subs en achter dipolen, een systeem waar ik in het geheel geen ervaringen mee heb. Teufel maakt geen rommel, dat bleek dan ook direct, het systeem klinkt mooi helder zonder scherp te zijn en heeft een prachtig diep laag(tja, als dat niet zou lukken met 2 van zulke muiters als sub, dan lukt het nergens meer mee8-) ) het midden gebied klinkt meer ingetogen als bij mijzelf, gewoon heel anders, kan dat niet omschrijven, geluid beschrijven is gewoon moeilijk. Heb je gezegt dat ik het geen straf zou vinden als ze het bij mij thuis zouden neerzetten als ik niet meer de ruimte zou hebben voor mijn huidige opzet(die toch wel de nodige vloerruimte opvreet), je systeem klinkt gewoon geweldig lekker, ook met muziek. Kun je mij nog even de titel van de SA-CD opgeven, vond hem erg goed. Heb zelf maar 1 SA-CD omdat ik niet veel titels kon vinden op SA-CD die mij kunnen boeien, maar de titel die je me gisteren liet horen is wel mijn smaak(y)

Je vertelde me dat je je instellingen vrij neutraal hebt staan, heb je verteld dat ik zelf iets meer volume aan mijn achterspeakers ontlok, bij jou staan ze een heel stuk zachter, misschien eens een beetje mee spelen:?: Toch is en blijft het jouw smaak, iedereen stelt zijn eigen setup naar eigen smaak in en als jij er tevreden mee bent, dan moet je het zo laten staan, heb op dat puntje een net iets andere smaak;)

Op het gebied van films en de ideeën over onze hobby zitten we aardig op één lijn. We hebben zo'n beetje dezelfde TV, al is die van mij weer 1 modeljaartje ouder en die van jou toch technisch weer iets beter, ik hoop me er toch nog wel een tijdje mee mogen te behelpen. Heb me prima bij jou en je lieve gezin vermaakt, je hebt een partner die toch achter je hobby staat en je daarin heel veel ruimte geeft, ook op dat gebied mogen we beiden niet klagen:grin:

Na afloop van het voor mij geslaagde bezoek aan jou heb ik mijn wederhelft weer opgepikt en zijn we iets verderop naar een ander gebied geweest waar we hebben genoten van de natuur. Je woont in een prachtige omgeving, als ik de staats zou winnen zou ik daar best willen wonen, mijn wederhelft wilde direct al verhuizen8-) We waren laat op de avond thuis, genoten van de omgeving en pas vertrokken toen het weer een stuk minder werd, onderweg een paar stevige buien gehad. In de buurt van Baarn was de weg levensgevaarlijk, er lagen plassen als zwembaden zo diep, aan beiden zijden van de weg. Het water vloog over de middenberm heen en als je er zelf doorheen reed werd de auto helemaal overspoeld en had je een paar seconden helemaal geen zicht...... Moe, maar voldaan, het was een zeer geslaagde voor mij.

Je bent een fijne gozer en vanzelfsprekend van harte welkom om ook mijn thuisbioscoop met je eigen oren en ogen te ervaren(y)

jamiev
06-08-2012, 15:53
vond het ook nogmaals zeer gezellig en geslaagde zondag,
ook jij bent iemand met veel kennis als het gaat om deze hobby.
de titel van de sacd is van destiny s child maar weet niet of deze nog verkrijgbaar is.
mvg jamie

peter smits
06-08-2012, 16:13
Is toch super om dit te lezen.....!
Mensen die door dit forum elkaar leren kennen en wederzijds respect voor elkaars hobby hebben!

HTip
07-08-2012, 08:13
Leuk verslag om te lezen DVDPF (y) Mijn ervaring is ook dat een Meet & Greet altijd te kort is, hoe vroeg je ook begint. Time flies when you're having fun :D

Mooi compliment ook voor jouw ruimte Jamie! Wanneer verschijnt jouw artikel op MovieScene?

jamiev
07-08-2012, 16:41
van moviescene heb ik niets meer gehoord,
mischien vakantietijd.
meet en greet is inderdaad leuk,
als ik welkom ben en je hebt nog een keer een plaatsje vrij zou ik graag ook jouw ht willen bekijken:-)

Stephan Nobelen
08-08-2012, 13:44
Leuk verslag DPFG!
Koppen van Yoda e.d. is niet helemaal mijn ding, maar je bioscoop ziet er fenomenaal uit! Complimenten

jamiev
08-08-2012, 18:01
bedankt voor je complimenten(y)
ik ben gek op alles wat met films heeft te maken,
koop dus ook yoda koppen:-)
verder van boeken naar soundtracks en beelden etc.

jamiev
24-09-2012, 22:45
ik had het al eerder aangegeven,
ondanks mijn plasma van 64 inch gaat er toch weer een beamer komen met een groot scherm.
het scherm word automatisch over de plasma uitgerold en terug en natuurlijk ingebouwd.
ben op het moment volop bezig en hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.
mijn reden hiervoor is simpel in een dedicated ht hoort gewoon een groot scherm voor het optimale kijkplezier.

DVDProfilersFilmgek
25-09-2012, 05:53
MMmm, mooi, wel plaatjes van schieten, kunnen we een beetje zien hoe het opgebouwd wordt.8-)

Kan me nog herinneren dat je de beameraansluiting nog in het plafond had zitten, dat scheelt alweer een bergje werk, of ben ik nu in de war?

Dat het allemaal maar voorspoedig mag verlopen(y)

HTip
25-09-2012, 07:36
Mooie plannen weer! (y) Als je nog tips hierover mocht nodig hebben, ik weet er wel iets van ;)

En zoals DVDPF zegt, we worden graag op de hoogte gehouden middels foto's (y)

jamiev
25-09-2012, 20:18
aangezien ik geen bakken met geld weer wil uitgeven aan een beamer zoals de pioneer wie ik reeds heb gehad en tevens mijn plasma behoud heb ik gekozen voor de optoma hd 33 full hd 3d beamer,deze is inmiddels besteld.
scherm zijn we nog zoekende.

HTip
26-09-2012, 00:05
Mooie aankoop! Beamer heeft een hele goede prijs-/kwaliteitsverhouding. De reviews zijn erg lovend.

Wat het scherm betreft, daar kan je het beeld mee maken en breken. Met een rolscherm is zgn. tab-tensioned aan te bevelen. Dan wordt het scherm strak getrokken door een systeem aan de achterzijde. Op het HTforum is daar veel informatie over te vinden.

jamiev
26-09-2012, 21:31
tja,hij is niet zoals de pio maar daar zit dan ook een behoorlijk prijsverschil in.
vandaag binnengekregen en hangt inmiddels aan het plafond.
even aangezet en dan komt meteen de wouwfaktor,
plasma is al groot maar kan hier natuurlijk nooit tegen op.
scherm komt deze week nog binnen en is een elektrisch scherm wat over de plasma komt en achter een koof komt te zitten.
foto s volgen allemaal nog.

DVDProfilersFilmgek
27-09-2012, 10:13
tja,hij is niet zoals de pio maar daar zit dan ook een behoorlijk prijsverschil in.
vandaag binnengekregen en hangt inmiddels aan het plafond.
even aangezet en dan komt meteen de wouwfaktor,
plasma is al groot maar kan hier natuurlijk nooit tegen op.
scherm komt deze week nog binnen en is een elektrisch scherm wat over de plasma komt en achter een koof komt te zitten.
foto s volgen allemaal nog.

Is je geraden;)

Oke, we zijn benieuwd, waarom zou je meer geld uitgeven dan strikt noodzakelijk is? Lijkt me een heel leuke beamer, veel voor een heel schappelijke prijs, voor nog geen 1200 euro kan je dan ook al in 3D kijken op een lekker formaatje(y)

Zag wel dat er toch nog wel even meer voor komt kijken, je had al een plafondbeugel en de aansluitingen van de vorige beamer, dat scheelt weer een beetje, maar ik zag dat je ook nog een vermogen kwijt kunt aan een leuk schermpje:???: Ik keek hier even en was als niet kenner al snel de weg kwijt:

http://www.franklin.nl/pages/consument/projectiescherm-projectieschermen/hoofdgroepartikelgroep/hoofdgroepartikelgroeplijst/74-projectiescherm-projectieschermen.asp

en ook nog eens geschrokken van de prijzen:oops: Kan begrijpen dat je hier nog wel even over na hebt moeten denken...

Ben benieuwd wat het geworden is, en natuurlijk naar de plaatjes, ook van de opbouw van het koofje en de aansluitingen enzo:grin:

jamiev
27-09-2012, 14:23
3d word er voorlopig niet op gekeken aangezien je dit apart moet kopen.
vandaag heeft onze ketel het begeven ding was ook al van 1983 maar toch dit gaat mij dus weer centen kostten.
de nieuwe hr ketel word zaterdag geplaatst dus al met al gaat het lekker hier.

DVDProfilersFilmgek
27-09-2012, 14:36
3d word er voorlopig niet op gekeken aangezien je dit apart moet kopen.
vandaag heeft onze ketel het begeven ding was ook al van 1983 maar toch dit gaat mij dus weer centen kostten.
de nieuwe hr ketel word zaterdag geplaatst dus al met al gaat het lekker hier.

Zeg ze maar een paar tuien over elkaar aan te trekken en met koud water douchen..... worden ze hard van:mrgreen:

Maar je reageert wel rap;) je krijgt zaterdag al weer een nieuwe, gebeurt vaak, neem je net wat nieuws en zit je net even wat krapper bij kas, dan gebeuren er allerlei rampen:-(

Kop op, niet vergeten foto's te maken;)

Oke, alle gekheid op een stokkie, is inderdaad niet leuk, moet er zelf ook niet aan denken dat zoiets gebeurt, had dezelfde doemgedachte toen ik al mijn speakers in 1x kocht dat gaf een mooie korting maar ik was wel ridder te voet op dat moment, er had toen ook niet iets duurs moeten gebeuren:roll:

Oke, sterkte en geef dat geldboompje achter in de tuin maar wat extra mest;)

jamiev
27-09-2012, 15:35
ach ja zo gaan de dingen nu eenmaal.
kan ik wel zo n ding gaan huren maar dan betaal ik hem uiteindelijk 4 keer en dat is ook zonde geld,kun je heel wat films voor kopen:-)
volgende week alweer 6 dagen volgeboekt dus met het geldboompje komt het wel goed:-)
ketel is trouwens de remaha tzerra m 39c geworden.
gelukkig gebeurt het nu en niet midden in de winter anders werd het 2 dagen rillen.
hou je wel op de hoogte van alle ontwikkelingen.

jamiev
27-09-2012, 21:51
scherm is vandaag aan het einde van de dag binnengekomen.
is trouwens de celexion professionel motor 200 x 113 geworden.
helaas kan ik er nog niet mee beginnen aangezien ik met van alles en nog wat druk ben.
hou jullie op de hoogte over het verdere verloop.

DVDProfilersFilmgek
28-09-2012, 13:53
scherm is vandaag aan het einde van de dag binnengekomen.
is trouwens de celexion professionel motor 200 x 113 geworden.
helaas kan ik er nog niet mee beginnen aangezien ik met van alles en nog wat druk ben.
hou jullie op de hoogte over het verdere verloop.

Ga je niet overhaasten, doe het rustig aan, beter later en goed dan rot met haastige spoed;)

Je hebt nog een hele mooie plasma, dus je zit iig niet zonder.

Nu heb ik er geen reet verstand van, maar als ik je keus op het gebied van het scherm zie, dan lijkt het mij een heel mooi scherm voor de prijs(y), zeker in vergelijking wat ik heb zien staan in mijn andere link.....

Mocht het nu weer te lang gaan duren, dan komen we ook wel zeuren, maak je daarover maar geen zorgen, want we zijn hier helemaal plaatjes gek;)

jamiev
28-09-2012, 21:57
dank je dvdpf.
ben net klaar met het verwijderen van de oude ketel wat een pokkewerk.
de nieuwe heb ik reeds hangen en de bestane leidingen reeds aangesloten.
eerste keer dat ik dit doe maar er komt heel wat bij kijken.
morgen verder met de dakdoorvoer en i sense thermostaat nog ophangen.
daarna hopen dat de hele zooi werkt en dan verder met de thuisbios.

DVDProfilersFilmgek
29-09-2012, 04:00
dank je dvdpf.
ben net klaar met het verwijderen van de oude ketel wat een pokkewerk.
de nieuwe heb ik reeds hangen en de bestane leidingen reeds aangesloten.
eerste keer dat ik dit doe maar er komt heel wat bij kijken.
morgen verder met de dakdoorvoer en i sense thermostaat nog ophangen.
daarna hopen dat de hele zooi werkt en dan verder met de thuisbios.

Als je hiervoor ook een HR ketel had dan zou je het zelf kunnen doen, zoniet dan lijkt het mij lastig, ik dacht dat de afvoer van een HR ketel wat lastiger is.

In ieder geval petje af dat je het zelf kunt(y)

Hoop dat alles naar wens gaat functioneren.:grin:

jamiev
30-09-2012, 12:29
oke,
alles werkt weer en hier de eerste foto s van de thuisbios.

jamiev
30-09-2012, 12:32
hier komt de tweede serie.

DVDProfilersFilmgek
30-09-2012, 21:33
De bezige bij is druk in de weer geweest, ziet er netjes uit(y)..... maar het lijkt alsof je een nog groter scherm kwijt kunt. Je hebt nu wel weer het voordeel dat je je speakers kon laten hangen waar ze hangen.

En....... tevreden over het projectiebeeld?

Einzelgänger
30-09-2012, 21:36
Ziet er weer goed uit (y), size does matter. Ik heb wel een vraagje, worden dit soort beamers eigenlijk niet in het zwart geleverd? Wit en zilver zijn volgens mij de meest gangbare kleuren maar in een donkere HT ruimte lijkt een zwarte variant mij puur persoonlijk iets deftiger.

jamiev
30-09-2012, 21:55
bedankt jongens.(y)
de optoma was alleen in het wit leverbaar.
hoe het projectiebeeld bevalt,
je bent al een paar uur kwijt om het precies tussen de kaders te krijgen,
dit vergt veel tijd en geduld.
scherm grote is precies goed,op afstand van circa 3 meter heb ik de vuistregel aangehouden,
vergis je niet dit is een heel stuk groter dan de 64 inch plasma die ik zeker ook nog gebruik voor series en 3d films.
scherm rolt lekker automatisch over de plasma heen en ik vind dit een mooi aangezicht:-)
vanavond temple of doom gekeken en indy op een wit doek daar doe je het voor.
trouwens de nieuwe ketel werkt ook perfect na een paar tegenslagen.
1 koppeling was niet goed dus met het water erop spoot het eruit met als gevolg dat de hele schuur bijna blank stond,
maar met wat gevloek is alles weer goed gekomen:-)

HTip
01-10-2012, 11:06
Heb je mooi gedaan! Ondanks dat je plasma ook al een serieus groot scherm is, is dit toch wel de overtreffende trap. Mijn scherm is 240cm breed en we zitten op net geen 3,5m. Het is op het randje, maar het kijkt heerlijk.

Mijn eerste projector was ook een Optoma (H78) en die was ook wit, maar die heb ik zelf zwart gespoten. Het is natuurlijk niet zo mooi als vanaf fabriek, maar ik was best trots op het resultaat. Om dat nu met een gloednieuwe projector te doen is misschien iets te...

Trouwens een projector met horizontale en verticale lensshift is makkelijker in te stellen, maar wel een stuk duurder. En voor die ene keer maakt dat misschien niet zoveel uit.

jamiev
01-10-2012, 16:27
dank je voor de complimenten.(y)

jamiev
04-10-2012, 21:52
kon het toch niet laten om de 3d ontvanger en bril aan te schaffen voor de optoma.
vandaag binnen gekregen en aangesloten en werkt prima.
ga hier nu niet grote bonen speien hoe geweldig dit is dat heeft ook geen zin maar ik vond het in ieder geval mooier dan op de plasma omdat het beeld groter is en de 3d beter tot zijn recht komt.

jamiev
06-10-2012, 22:30
ah lekker,
net prometheus gekeken in 3d op de optoma,
toch super om te kijken in 3d op een groot scherm,
na een werkweek van 6 dagen met zo n film als dit en superbeeld en geluid en een bokbiertje erbij dan weet je waar je het allemaal voor gedaan hebt,
moet er hard voor werken maar dit maakt alles weer goed.
tot nu toe nog geen spijt van mijn nieuwe aankoop.
heb alle instellingen nu goed staan op de optoma en ga er nu van genieten.
voor de komende tijd staat er natuurlijk niets nieuws meer aan te komen dus voor iedereen wie mijn topic heeft gevolgd bedankt tot zover(y)

peter smits
06-10-2012, 23:12
Geniet er van kerel,je hebt het verdiend!

Thomas Gabriel
07-10-2012, 09:23
Ziet er prachtig uit!(y) Was het 3D goed in Prometheus? In de cinema zag je enkel die hologrammen mooi in 3D.

jeroeni
07-10-2012, 10:15
Mooi spul Jamiev (y)

DVDProfilersFilmgek
12-10-2012, 16:06
(y)Je wist al dat ik niet heb aan te merken op je spullen(y) Niks mis mee, ben ook benieuwd naar je nieuwe projector, is zeer betaalbaar en ben benieuwd naar hoe dat er nu uitziet. Ben in december een paar dagen vrij, zitten 2 vrije zondagen bij, als ik nog welkom ben wil ik het graag aanschouwen.....Oh, heb je uitgenodigd als vriend, weet niet precies hoe dat werkt en niet iedereen is er blij mee, maar het is wel gemeend, kijk maar even wat je ermee doet8-)

Oh, daar kwam ik even voor, het verslagje mbt de Subdude staat op m'n plekkie.

HTip
13-10-2012, 10:39
Leuk om te lezen dat je zo kunt genieten van je nieuwe aanwinsten. Dat is ook het fijne van een aparte ruimte. Je bent even echt weg uit de dagelijkse sleur. Lekker blijven doen! (y)

jamiev
13-10-2012, 16:20
dvdp,
tuurlijk ben je welkom in dezember,
3d kijken is ook echt super mooi op de beamer.
zeg maar welke datum je wilt komen,lijkt me leuk.
had je al gezegd dat jullie hier altijd welkom zijn(y)

jamiev
13-10-2012, 16:24
htip.
zag dat je beamer weer in topform verkeerd,super.
ja ik kan er erg van genieten.
met de pioneer en het vaste doek wat ik eerder had kreeg ik het beeld super strak in het scherm.
ik krijg dit op de 1 of andere manier nu niet helemaal goed meer,
de optoma is heel moeilijk in te stellen en je hebt natuurlijk ook geen spanscherm meer.
maar nietemin ben ik er wel tevreden over(y)

Martijnst1990
14-10-2012, 08:01
Mooie set en ruimte (y) Is van mij (en vele andere) toch ook eel een droom om ooit een dedicated ruimt te hebben. Gefeliciteerd ook met je nieuwe beamer, lekker genieten zo van je (3D) films :D

jamiev
14-10-2012, 11:55
dank je voor je reactie(y)

Thomas Gabriel
18-10-2012, 16:51
Goed/mooi idee die beamer! (y)

Geen schrik dat je plasma eventueel wordt verwaarloosd? Ik zou altijd mijn films op een groter scherm willen zien...

DVDProfilersFilmgek
18-10-2012, 17:14
Goed/mooi idee die beamer! (y)

Ik zou altijd mijn films op een groter scherm willen zien...

Vond ik ook, ga dat hopenlijk op 16 december in eigen persoon ervaren en hoop dan jamiev en zijn gezin wederom een bezoekje te kunnen brengen.:grin:

Mij kan het bijna ook nooit groot genoeg8-)

Claudio Santulli
18-10-2012, 18:15
Jij hopt wat HT's af. :mrgreen: Nee hoor, je hebt gelijk. Nikks mooiers om je hobbie samen te delen. :-)

Jamie. Ziet er echt mooi uit zo. Ik kan me voorstellen dat 3D nu pas echt goed tot zijn recht komt.
Enjoy as much as you can. Maar dat hoef ik niet te zeggen, want jij weet dat je de simpele dingen in het leven op waarde moet schatten.

jamiev
18-10-2012, 21:42
bedankt thomas(y)
de plasma wordt zeker niet verwaarloosd,
kijk hier sinds de komst van de beamer toch wel regelmatig op,
alhoewel voornamelijk series.

jamiev
18-10-2012, 21:50
claudio ook bedankt voor je reactie(y)
geloof me ik weet zeker alles te waarderen.
ook ik ben 5 jaar geleden ontslagen van mijn werk en toen maar besloten om zelf een eigen bedrijf op te zetten.
dit ging het eerste jaar ook niet voorspoedig en ging het spaargeld van de kids erbij in.:-(
wij zijn hier uit een diep dal gekomen met alle risico s vandien en nu gaat het mij goed ons goed af.
dat ik nu de mooie dingen kan doen met mijn bios heb ik te danken aan hard werken en doorzettingsvermogen en geniet hier nu met volle teugen van.:-)

jamiev
18-10-2012, 21:51
dvdpf,
jouw zie ik natuurlijk graag weer 16 december.(y)

HTip
19-10-2012, 06:27
Heftig hoor, jamie! Dan is het helemaal knap wat je de afgelopen jaren bereikt hebt. En dat maakt dat je het allemaal nog meer kan waarderen (y)

Houden zo!

jamiev
19-10-2012, 21:33
thanks htip.
het leven komt met pieken en dalen en dat zal wel voor iedereen hier gelden op het forum.
als je iets echt wilt en er achter gaat staan is alles mogelijk.:-)

HTip
06-11-2012, 11:53
En een beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd met je 40e verjaardag Jamie (y)

jamiev
07-11-2012, 15:55
bedankt,(y)
vind het al leuk dat je de moeite hiervoor neemt en de anderen ook.
super bedankt.(y)

peptalk
07-11-2012, 16:30
Hey Jamie,

Ook nog van harte, ik heb in februari m'n 40e al mogen vieren;-)

DVDProfilersFilmgek
07-11-2012, 16:30
Enne...... hoe voelt dat nu, die 40 jaar?;)

Kreeg vandaag m'n Amazing Spiderman-man binnen, zag wat je bedoelde, de Main audio track in DD5.1 en de nagesychroniseerde franse track in DTS HD MA, ach ik moet hem nog zien, maar ik denk(hoop:twisted:) van te voren al dat ie nep is... die franse audiotrack dan, en als dat niet het geval is.....

Een klacht naar die domme Sony, dat Nederland nu niet bepaald zit te wachten op dat ... frans:evil:

Vagina Sony8-)

Claudio Santulli
07-11-2012, 17:06
Hey Jamie,

Ook nog van harte, ik heb in februari m'n 40e al mogen vieren;-)
Ik ook, alleen bijna 5 jaar terug :mrgreen:

Enne...... hoe voelt dat nu, die 40 jaar?;)Wil je het echt weten of was het een retorische vraag? (6)

jamiev
07-11-2012, 22:11
tja, dvpf hoe voelt die 40,hetzelfde als de jaren ervoor.:-)
je kent mij een beetje en niemand schat mij 40 dus dat scheelt weer.:-)
wat spiderman betreft de dolby track is zeker goed,
als men hier naar had geluisterd en de reciever hd master had aangegeven terwijl het de dolby track was zonder te weten hadden vele hierin getrapt.
het is ook het bijgeloof van wat op de hoes staat.
velen willen de woorden zien op de reciever zoals dts hd master en gaan er dan blind vanuit dat dit het beste is.
ik ben het hier niet altijd mee eens.
zoals claudio altijd mooi omschrijft een kwestie van relativeren.
diegene die de 3d versie omwille van de geluidstrack niet hebben gekocht en voor de 2 versie zijn gegaan hebben in mijn ogen toch een prima 3d versie gemist.
natuurlijk hadden we de geluidstrack moeten hebben en is sony niet goed bezig,
maar zoveel verschil hoor je nu ook weer niet om de 3d versie te laten liggen.
ik heb mij er prima mee vermaakt en denk jij ook wel.:-)

jamiev
07-11-2012, 22:14
peptalk,
ook jij bedankt voor je reactie.(y)

DVDProfilersFilmgek
08-11-2012, 15:35
Ik ook, alleen bijna 5 jaar terug :mrgreen:


Broekie:mrgreen:



Wil je het echt weten of was het een retorische vraag? (6)


Ik denk dat je het al geraden had8-);)

DVDProfilersFilmgek
08-11-2012, 16:25
tja, dvpf hoe voelt die 40,hetzelfde als de jaren ervoor.:-)
je kent mij een beetje en niemand schat mij 40 dus dat scheelt weer.:-)
wat spiderman betreft de dolby track is zeker goed,
als men hier naar had geluisterd en de reciever hd master had aangegeven terwijl het de dolby track was zonder te weten hadden vele hierin getrapt.
het is ook het bijgeloof van wat op de hoes staat.
velen willen de woorden zien op de reciever zoals dts hd master en gaan er dan blind vanuit dat dit het beste is.
ik ben het hier niet altijd mee eens.
zoals claudio altijd mooi omschrijft een kwestie van relativeren.
diegene die de 3d versie omwille van de geluidstrack niet hebben gekocht en voor de 2 versie zijn gegaan hebben in mijn ogen toch een prima 3d versie gemist.
natuurlijk hadden we de geluidstrack moeten hebben en is sony niet goed bezig,
maar zoveel verschil hoor je nu ook weer niet om de 3d versie te laten liggen.
ik heb mij er prima mee vermaakt en denk jij ook wel.:-)

Ik geloof je jamiev, ik heb kortgeleden de 3D blu ray van Peter Gabriel aangeschaft, heb er gisteren naar geluisterd/gekeken en vond van deze schijf de DD5.1 track ook het fijnst klinken...... al vond ik wel alsof er ontzettend geplaybacked werd:shock:

Heb het wel eens vaker vermeld, er is ontzettend veel nep DTS HD MA te vinden bij de diverse uitgevers, DFW was wel 1 van de bekensten die bracht in den beginne van het BR tijdperk zowat alles uit met DTS HD MA, zelfs materiaal dat elders nooit deze track had gehad:???: Liever een goede originele DD5.1 track dan zo'n nep DTS gevalletje.

Vind ook dat Sony niet lekker bezig is, maar is in deze niet de enige, ook Disney flikt het wel eens, vind het wel triest, proberen ze nog een beetje te verdienen met het 3D en dan brengen ze het in diskrediet met zulke streken. Vind het jammer dat een paar ..... franstaligen de voorkeur kregen, laat die hun schijfjes dan via Frankrijk kopen:evil:

Ach, ik moet hem nog kijken, en misschien is die DD5.1 track wel veel beter dan menige DTS HD MA track, vond toch al dat er veel te weinig gebruik gemaakt wordt van de potentie die het zou kunnen hebben.... dat DTS HD MA...... ach, waar maak ik me druk om, veel mensen met plastic spul schijnen te kunnen horen dat het echt veel beter is:lol:

Ben moe, zal als ik nog een beetje puf heb vanavond even een stukje kijken, hij is namelijk gereserveerd voor de 26e, komt er familie die graag zo af en toe een 3D filmpje hier komt kijken:grin::bier:

Houd je op de hoogte(y)

jamiev
08-11-2012, 20:38
ik begrijp je ook met de hele dts master zooi.
sommigen balen er al van als een serie op bluray dolby 5.1 heeft inplaats van dts hd master.
kan mij hier persoonlijk ook niet druk om maken,
als je een goede setup hebt klingt alles wel naar behoren.
als je zoveel om de audio geeft en denkt te horen moet je de hele luisteromgeving hier ook aan aanpassen en natuurlijk 1 keer in de zoveel tijd je oren laten uitspuiten:-)
dts hd masterclass en dolby turbo het kan mij allemaal gestolen zijn,
wat goed klingt klingt goed en daar heb ik geen hoge bitrates voor nodig of dure benamingen.
veel plezier de 26 ste met het bekijken van de amazing spiderman 3d

Claudio Santulli
08-11-2012, 22:42
Daar zeg iets heel belangrijk. De gouden regel.
If it souds good, it is.
WYHIWYG.

Sterker nog, dagelijks vertel ik mijn klanten: Wat ik, uw arts, uw specialist ook zegt, U gevoel is de maatstaaf. Voelt het goed, gaat de pijn weg, dan is het goed. ;-)

jamiev
10-11-2012, 22:01
helemaal mee eens.
en wij zijn niet de eningste hier in nederland.
liep vandaag bij de duitse mediamarkt,woon hier maar 25 km vanaf en weldaar de duitse amazing spiderman 3d heeft ook daar alleen maar de dolby track:-)
nog wel een aantal mooie blurays meegenomen zowel rock of ages en young guns en mimic dir cut en spawn en tombstone voor weinig centjes.
aan de andere kant niet goed als je 3 mediamarkten in een straal van 30 km in de buurt hebt,zeer verleidelijk elke keer:-)

DVDProfilersFilmgek
16-12-2012, 07:31
Jammer dat ze op zondag niet open zijn, hadden we er vandaag nog even naar toe kunnen gaan...

Zo, en nu op pad... tot zo.

HTip
16-12-2012, 08:05
Veel plezier vandaag! (y)

DVDProfilersFilmgek
16-12-2012, 17:03
Veel plezier vandaag! (y)

Dat is helemaal gelukt, zal binnenkort een verslagje plaatsen van deze fijne dag bij jamiev en zijn lieve familie:grin:

jamiev
16-12-2012, 21:44
Veel plezier vandaag! (y)
dank je(y)
was wat ons betreft een zeer geslaagde dag.
ook jij bent bij ons welkom,mocht je een keer langs willen komen.
dvdpf en wederhelft zijn fijne mensen,die veel om deze hobby geven.
respect hiervoor.(y)

HTip
17-12-2012, 06:47
dank je(y)
was wat ons betreft een zeer geslaagde dag.

dvdpf en wederhelft zijn fijne mensen,die veel om deze hobby geven.
respect hiervoor.(y)

Helemaal mee eens! Leuk om te lezen dat het een geslaagde dag is geweest. Ben benieuwd naar het verslag...



ook jij bent bij ons welkom,mocht je een keer langs willen komen.
Bedankt voor je uitnodiging. Ik kom volgend jaar zeker graag een keer bij je langs (y) Geldt natuurlijk ook voor jou als je een keer de reis naar België zou willen maken ;)

DVDProfilersFilmgek
21-12-2012, 17:04
Zo, hoogste tijd voor een verslag van het uiterst geslaagde bezoek aan de Red Bios van jamiev op zondag 16 december 2012, volgt vanzelf waarom het even geduurd heeft met het maken ervan.

Het was rond 7:15 uur dat de luiken opengingen en er een lekkere warme douche genoten werd, daarna nog even de email gecontroleerd onder het genot van een bakkie koffie. Ook ons kind had nog wat aandacht en verzorging nodig, nadat dat allemaal geregeld was kon de reis om een kwartiertje voor negen worden aangevangen. Het was een troosteloze koude en natte dag, zo verliep de reis ook, onderweg 2x gestopt, 1 maal om ons veelpaardige monster vol te pompen met energie en de 2e stop was om ons kind even de gelegenheid te geven wat overtollig water af te tappen.

Om kwart over elf konden we de deurbel bij jamiev bedienen en werd het fort van allerlei grendels ontdaan. We werden hartelijk ontvangen door het voltallige gezin van jamiev en onder het genot van wat warme dranken en koek hebben we even bijgepraat. Hierna was het de hoogste tijd om ons terug te trekken in de red bios van jamiev.:grin:

Jamiev liet ons, maar vooral mijn wederhelft, zijn trots van verzamelen zien in de vorm van allerlei snuisterijen op HT gebied, zoals mooie wandversieringen, speciale luxe DVD en Blu ray uitgaves, maar ook beeldjes en zijn bijvoorbeeld zeer mooie Millennium Falcon. Ik kende er al een aantal van, maar werd verrast door weer een paar mooie nieuwe verzamelobjecten. Hierna was het tijd voor het projectiegebeuren, wat daar waren wij uiteindelijk voor gekomen. We mochten kiezen wat we in 3D wilden zien, daar we zelf al een hoop hebben gezien wilden we iets zien dat we nog niet gezien hadden, jamiev had reeds Step Up4 die ik zelf ook nog wil aanschaffen al in zijn bezit, deze werd dan ook als eerste opgezet. De Optoma HD33 ging zijn kunsten vertonen...... eerlijk is eerlijk, we werden zeer aangenaam verrast, het beeld was ver boven onze verwachting, ik had niet gedacht dat een projector in deze prijsklasse zo'n mooi plaatje kan neerzetten. Mijn wederhelft zat in het midden en het gezicht sprak boekdelen, ik kon gewoon zien dat er genoten werd. Het 3D effect komt toch iets anders over dan op een TV, ook al is die TV nog zo groot. De geprojecteerde 3D beelden waren prachtig scherp en je kon je kop draaien wat je wilde, de Optoma 3D brillen die met RF werken, laten zich niet van de wijs brengen en lieten een prachtig plaatje zien in 3D. Het beeld kwam niet echt naar buiten, maar je ging wel heel diep naar binnen. Ter referentie werd, in mijn ogen de moeder aller 3D films, nog Avatar opgezet. Kan niet anders zeggen dat het gewoon genieten was, echt prachtig en we waren echt diep onder de indruk.(y)

Toen werden we weggeroepen, jamiev's wederhelft had voor ons op deze zondag een compleet diner gekookt, niet iets makkelijks of zo, maar alles zelf gemaakt. We begonnen met zelfgemaakte soep vooraf en na het hoofdgerecht, waarbij onder andere diverse soorten bereidingen van aardappels aan bod kwamen eindigden we met een zelfgemaakt dessert. Ons kind had heel veel belangstelling voor het vlees van de hoofdmaaltijd, de snoeper weet wel wat lekker is, en met een paar gebakkenaardappeltjes erbij was ook het kind weer tevreden. Mijn wederhelft schaamde zich niet, nam zelfs 2x van het dessert.....8-)

Voldaan doken we na deze heerlijke maaltijd weer de Red Cinema in, omdat er onvoldoende 3D brillen waren om ons gedurende een hele film ongestoord bezig te houden gingen we nu verder in een 2D modus, geloof me, het was geen straf. We lieten de keus van de film over aan jamiev, het werd een film die we niet kenden, een minder bekende film maar wel boeiend volgens jamiev....... en dat was nog waar ook. De film waar ik de titel nu al niet eens meer kan herinneren, al zou ik er een miljoen mee kunnen verdienen, was best wel aardig en liet ons vermaken. Terwijl de film draaide werden we door jamiev's wederhelft ook nog voorzien van drankjes. Wat mij nog het meest verbaasde was dat deze film(lees de projector)die veelal een beetje in wat donkere omstandigheden speelde zo'n mooi donker en gedetaileerd beeld op het projectiescherm liet zien. We hebben van de film en het prachtige beeld genoten, hij was afgelopen voordat we er erg in hadden, goede keus jamiev. Wat techno info, maar die kun je beter navragen bij jamiev, als ik het goed heb onthouden keken we naar een electrisch scherm met een breedte van zo'n 2 meter, dat zou dan rond de 92inch moeten zitten, in onze beleving was het niet te klein en ook niet te groot, het keek gewoon erg prettig, een maatje dat we thuis ook kunnen plaatsen.... De projector was de schitterende Optoma HD33 Full HD die met brillen met RF aansturing werkt, een zeer goed systeem.(y)

Na deze film werd het tijd om weer eens richting huis te gaan, deze donkere tijd met veel regen/natte sneeuw/hagel en gladde wegen maakt dat je niet bij nacht en ontij wilt reizen. We hebben nog gezellig nagepraat met de familie over onze bevindingen. We kregen een allerliefst aanbod van 1 van de kinderen, hun 2 marmotten tegen dat ene toch al wat oude kind van ons..... Hoe lief bedoeld ook, we hebben het aanbod moeten afslaan, we hebben het wel toegelicht en hopen dat we niemand hebben teleurgesteld. Toch zeggen we nu wel eens tegen ons kind, als het vervelend is...... mmmmm, we hadden je moeten inruilen tegen die 2 marmotten. Al met al een zeer menselijke en zeer genoten dag bij deze lieve familie.:grin:

De terugreis werd rond 4 uur aangevangen, en bij Diemen kwamen we in de door de radio voorspelde files en langzaamrijdend verkeer, toch heeft het het veelpaardenvoertuig ons binnen 2 uur weten thuis te brengen, nu maar hopen dat ik niet al teveel paarden heb aangesproken op deze reis van bijna 200km. Bij thuiskomst even een berichtje op het forum geplaatst.... met de bedoeling om te melden dat we zijn weer heel thuisgekomen.


Daarna een paar dagen helemaal niets meer aan hen gemeld, waren we ondankbaar, nee integendeel, we waren juist zeer onder de indruk, hadden we hen ook gemeld. We zijn zelf een paar dagen zeer intensief op info uitgeweest en op pad geweest. Nou geloof me, niets zo teleurstellend als de beamerwereld in dit kikkerlandje, ja via websites gouden bergen beloven,in de praktijk helemaal niets. :-( Toch hebben we intensief bekeken of we net zo zouden kunnen genieten als bij jamiev. Ik zal hier geen namen gaan noemen van bedrijven die zeer teleurstellen, want ik denk dat ze het allen doen, de projectiewereld lijkt hier voor de HT liefhebber toch wel een beetje een ondergeschoven kind.
Is het dan allemaal kommer en kwel, ja en nee, als je zelf goed kan zoeken kom je er wel uit, in ons geval kunnen we het allemaal makkelijk realiseren, toch blijven er praktische problemen over, zo zal er in de lichte periode van het jaar, ongeveer zes maanden weinig van genoten kunnen worden of er moeten daarvoor nog meer investeringen worden gedaan. Ook zijn er veel factoren die de leek niet kent waar hij wel degelijk rekening mee moet houden, ook de HD33 kun je niet zomaar ergens plaatsen en zal dan een beeldvullend plaatje geven op een willekeurig groot scherm, daar komt echt wel meer voor kijken.8-)

Heel eerlijk, het had niet veel gescheeld en we hadden het ook gehad, maar de praktische problemen die je met een woonkamer hebt blijven, had het zelf bijna in de boxruimte willen plaatsen, had veel licht problem opgelost, maar daar had de audio weer voor problemen met de daar wonende buren gezorgt, je wilt immers zoiets toch ook beleven met de audio die daarbij hoort. Vandaag bijna alles gekocht bij een bedrijf dat op internet beweert de HD33 altijd op voorraad te hebben, een offerte aangevraagt voor de beamer, scherm, de RF zender en 2 brillen en een 10 meter lange HDMI kabel..... Het bericht werd pas na een paar dagen beantwoord, maar daar moest eerst nog wel iemand voor worden wakker gemaakt. Ja, je kon alles ophalen en ter plekke afrekenen. Kom je er, hebben ze alles...... behalve de beamer, die staat in engeland bij hun andere filiaal, dat noemen ze dan altijd op voorraad. :???:

De moraal van het verhaal......


Komop, ik kan er momenteel dan wel de spullen voor kopen, maar ik heb er niet de ruimte voor...... HTip en jamiev hebben beiden als voordeel .... een ruimte die zij enkel daarvoor hoeven gebruiken. Jamiev zijn scherm hangt op een perfecte hoogte, hij heeft alles perfect nagemeten en geplaatst, zijn TV wordt door het scherm helemaal afgedekt. HTip heeft dat weer niet nodig, zijn TV hangt weer apart en moet het dan doen zonder de audio-mogelijkheden,maar hij heeft weer een vast scherm met de daarbij behorende voordelen, zo heeft alles wel wat.

De ruimte die je hebt....

Beiden heb ik nu als HT-vrienden, van beiden ken ik hun zegeningen zowel op wederhelft als HTruimte gebied, mag zelf ook niet klagen en hoop met hen als voorbeeld voor mij ook tot een oplossing te komen....... Moeten die beamerboeren natuurlijk wel eens orde op zaken stellen, veel beloven weinig geven doet een gek in vreugde leven, met mijn vreugde was het vandaag over, en dan het zomaar gebeuren dat het voorlopig niet meer gaat gebeuren. Had graag op 92# geprojecteerd, maar blijf me voorlopig maar behelpen met 63# plasma, kan het licht ook nog eens blijven branden.

Blijf bij jamiev en HTip weg als je van groot houd...... voor je het weet ben je verkocht.;)

Kan ik enkel eindigen met:

Prettige kerstdagen en een heel gelukkig 2013 HT-jaar

http://www.sherv.net/cm/emo/christmas/3d-magical-snowman-smiley-emoticon.gif

http://www.sherv.net/cm/emo/christmas/christmas-tree-gifts.gif

http://smileys.emoticonsonly.com/emoticons/h/happy_new_year-1878.gif

peptalk
21-12-2012, 17:24
Lekker stukkie Herman, maar watt een afknapper wat die beamer betreft zeg. Ben laatst ook weer bij iemand geweest die projecteert en dan begint het bij mij ook weer te.....
Ach ik heb nog ff tot het vakantiegeld moment zullen we maar zeggen.
Heb zelf ook al wel lopen kijken naar de prijzen van de spullen van Jamie want het leek me prima spul, wat jij ook weer beaamt.

DVDProfilersFilmgek
21-12-2012, 18:02
Lekker stukkie Herman, maar watt een afknapper wat die beamer betreft zeg. Ben laatst ook weer bij iemand geweest die projecteert en dan begint het bij mij ook weer te.....
Ach ik heb nog ff tot het vakantiegeld moment zullen we maar zeggen.
Heb zelf ook al wel lopen kijken naar de prijzen van de spullen van Jamie want het leek me prima spul, wat jij ook weer beaamt.

Dankje Pepijn, een stukje uit het HT-hart geschreven, waren helemaal verkocht na het bezoek:grin:

Als die domme beamer boeren nu eens voorraad hadden gehad, dan had er hier ondertussen daadwerkelijk al 1 gestaan, alleen hadden ze niet wat ze beloofden, altijd op voorraad en als je daarmee engeland bedoeld..... hoe betrouwbaar ben je dan:-(

Jouw vakantiegeld, mijn kerst/eindejaars en wat reserve maakt dat het best mogelijk is om in hoge kwaliteit te gaan projecteren voor alleszins redelijke prijzen, m'n TV was duurder.... maar toch wel weer iets meer praktisch als je niet zoals jamiev en HTip er een lekkere ruimte voor hebt. De spullen van jamiev zijn echt van uitstekende kwaliteit, hij heeft een electrisch scherm, in mijn woonkamer situatie was ik voor een handbediend scherm gegaan en omdat er in de zomer minder tot niet genoten van kan worden, tevens makkelijk verwijderbaar. Ook had jamiev zijn scherm helemaal uitgemeten, iets dat in mijn situatie ook al weer lastiger is, wil m'n plasma niet aan de muur, dus allemaal net even meer haakjes en oogjes, toch een echte HTliefhebbers als wij stappen daar nog wel overheen. Zo had ik dan in mijn situatie de beamer niet aan het plafond gehangen, dat is gewoon wat lastiger in een woonkamer, jamiev heeft daar gewoon voorzieningen voor, dacht een dubbel geisoleerd verlaagd plafond met ruimte voor de kabels.8-)

Ja, soms moet je echt uitkijken waar je komt, je hebt zomaar het verschrikkelijke HT-virus te pakken:mrgreen:

Ben nog steeds een beetje koortsig;)

rogue
21-12-2012, 18:23
Leuk om te lezen hoor, zo'n verslag!
Ik ben wel benieuwd welke film je nu 's avonds gezien hebt, maar daar kan jamiev wel uitsluitsel over geven ;).

DVDProfilersFilmgek
21-12-2012, 19:21
Leuk om te lezen hoor, zo'n verslag!
Ik ben wel benieuwd welke film je nu 's avonds gezien hebt, maar daar kan jamiev wel uitsluitsel over geven ;).

De film speelde even na het middagmaal, maar dat is slechts een detail;), fijn dat je het verslag kon waarderen(y)
Krijg je na het lezen ook al zin in het projecteren:?:;-)

jamiev
21-12-2012, 22:43
Dankje Pepijn, een stukje uit het HT-hart geschreven, waren helemaal verkocht na het bezoek:grin:

Als die domme beamer boeren nu eens voorraad hadden gehad, dan had er hier ondertussen daadwerkelijk al 1 gestaan, alleen hadden ze niet wat ze beloofden, altijd op voorraad en als je daarmee engeland bedoeld..... hoe betrouwbaar ben je dan:-(

Jouw vakantiegeld, mijn kerst/eindejaars en wat reserve maakt dat het best mogelijk is om in hoge kwaliteit te gaan projecteren voor alleszins redelijke prijzen, m'n TV was duurder.... maar toch wel weer iets meer praktisch als je niet zoals jamiev en HTip er een lekkere ruimte voor hebt. De spullen van jamiev zijn echt van uitstekende kwaliteit, hij heeft een electrisch scherm, in mijn woonkamer situatie was ik voor een handbediend scherm gegaan en omdat er in de zomer minder tot niet genoten van kan worden, tevens makkelijk verwijderbaar. Ook had jamiev zijn scherm helemaal uitgemeten, iets dat in mijn situatie ook al weer lastiger is, wil m'n plasma niet aan de muur, dus allemaal net even meer haakjes en oogjes, toch een echte HTliefhebbers als wij stappen daar nog wel overheen. Zo had ik dan in mijn situatie de beamer niet aan het plafond gehangen, dat is gewoon wat lastiger in een woonkamer, jamiev heeft daar gewoon voorzieningen voor, dacht een dubbel geisoleerd verlaagd plafond met ruimte voor de kabels.8-)

Ja, soms moet je echt uitkijken waar je komt, je hebt zomaar het verschrikkelijke HT-virus te pakken:mrgreen:

Ben nog steeds een beetje koortsig;)
bedankt voor je mooie verslag,je had schrijver moeten worden.
sorry dat ik je heb besmet met het ht virus,
ben je echt de hele week op zoek geweest:roll:
balen voor je dat het niet is gelukt,maar geef nu niet op.
dromen moet je najagen,zo ben ik immers aan mijn ht gekomen.
waar een wil is,is een weg.
dat ik een dedicated ht heb maakt alles wat makkelijker om te realiseren,
maar dit neemt niet weg dat het in een woonkamer niet kan.
je bent nu een week bezig geweest naar het kijken van de beamer,
ik heb bijna een jaar gedaan om de ht te bouwen,
niet bij de pakken gaan neerzitten,gewoon doen.
het uiteindelijke resultaat geeft je genoeg voldoening.
fijne feestdagen en bedankt voor je verslag.

jamiev
21-12-2012, 22:53
Lekker stukkie Herman, maar watt een afknapper wat die beamer betreft zeg. Ben laatst ook weer bij iemand geweest die projecteert en dan begint het bij mij ook weer te.....
Ach ik heb nog ff tot het vakantiegeld moment zullen we maar zeggen.
Heb zelf ook al wel lopen kijken naar de prijzen van de spullen van Jamie want het leek me prima spul, wat jij ook weer beaamt.
dank je dat ik jouw ogen prima spul heb.
jij bent ook 1 van het forum die volgens mij een echte liefhebber is.
mocht je een keer langs willen komen in red cinema,ben je welkom.

peptalk
22-12-2012, 08:24
dank je dat ik jouw ogen prima spul heb.
jij bent ook 1 van het forum die volgens mij een echte liefhebber is.
mocht je een keer langs willen komen in red cinema,ben je welkom.
Graag gedaan hoor;-)
Hangt er een beetje vanaf wat je (echte) liefhebber noemt, mijn TV vind ik erg achterhaald, mijn geluid vind ik super, de hoeveelheid films die ik kijk en heb is niet misselijk. Ach iedereen doet dat op zijn eigen manier en naar zijn eigen budget:lol:
Dat wil ik zeker wel een keer, lijkt me heel leuk, maar dat zal nog wel even duren.

Einzelgänger
22-12-2012, 16:15
Inderdaad DVDPF, een mooi verslag wat lekker weg te lezen is (y). Kan je helemaal begrijpen want als je eenmaal van de fantastische dedicated HT's van jamiev en HTip hebt genoten dan is het lastig om jezelf in te houden. Ik kijk naar slechts een 40 inch schermpje en ben nog steeds tevreden maar weet zeker dat als ik naar een projectiescherm/beamer combinatie heb gekeken dat ik ook zoiets wil.

rogue
22-12-2012, 17:26
De film speelde even na het middagmaal, maar dat is slechts een detail;), fijn dat je het verslag kon waarderen(y)
Krijg je na het lezen ook al zin in het projecteren:?:;-)
Dat heb ik al een tijdje ;), maar mijn eerste prioriteit zal geluid zijn (naast de vraag of projecteren wel lukt bij mij qua oppervlakte en licht).
Ik heb met de komst van de laatste kinderen, toen mijn versterker en boxen weggehaald, en had mijzelf beloofd wat nieuws te kopen als ze wat ouder waren. Dat moment komt steeds dichterbij :grin:.

jamiev
22-12-2012, 21:48
Leuk om te lezen hoor, zo'n verslag!
Ik ben wel benieuwd welke film je nu 's avonds gezien hebt, maar daar kan jamiev wel uitsluitsel over geven ;).
de film was armored met vele bekende acteurs.

jamiev
22-12-2012, 22:06
Graag gedaan hoor;-)
Hangt er een beetje vanaf wat je (echte) liefhebber noemt, mijn TV vind ik erg achterhaald, mijn geluid vind ik super, de hoeveelheid films die ik kijk en heb is niet misselijk. Ach iedereen doet dat op zijn eigen manier en naar zijn eigen budget:lol:
Dat wil ik zeker wel een keer, lijkt me heel leuk, maar dat zal nog wel even duren.
waarom zou je geen liefhebber zijn,omdat je geen dedicated ht hebt.
een filmliefhebber heeft niets te maken met dure apparatuur of ruimte.
zoals je zegt,iedereen doet het op zijn eigen manier en daar is niets mis mee(y)

peptalk
23-12-2012, 00:39
waarom zou je geen liefhebber zijn,omdat je geen dedicated ht hebt.
een filmliefhebber heeft niets te maken met dure apparatuur of ruimte.
zoals je zegt,iedereen doet het op zijn eigen manier en daar is niets mis mee(y)

Klopt Jamie, daarom ook die verschrikkelijk grijnzende smiley er achter(ook al gaat de tv zeker vervangen worden;-))

jamiev
23-12-2012, 22:25
Klopt Jamie, daarom ook die verschrikkelijk grijnzende smiley er achter(ook al gaat de tv zeker vervangen worden;-))
oke,
mag toch wel hopen dat je dan voor plasma gaat,een goede blurayspeler heb je al,de pio(y)
wens je verder en iedereen op het forum goede feestdagen.

rogue
23-12-2012, 22:58
de film was armored met vele bekende acteurs.
Bedankt, ik was toch benieuwd (y).
Ik vond de film niet zo geweldig, maar beeld en audio zullen ongetwijfeld goed geweest zijn.

HTip
26-12-2012, 21:22
Erg leuk geschreven verslag weer, DVDPF (y) Het is altijd leuk om een verslag te lezen en dat je het gevoel hebt dat je erbij bent geweest.

Jammer dat je je idee van projecteren niet door is gegaan. Helaas zijn niet alle winkels even betrouwbaar. Wat in het vat zit verzuurt niet moet je maar denken...

jamiev
27-12-2012, 11:31
mooi schrijven dat kan die beste man inderdaad.
ach wie weet zoals je zegt wat in het vat zit verzuurt niet:-)

DVDProfilersFilmgek
24-01-2013, 12:16
Alles goed in het verre oosten?

Hier ligt/lag een centimeter of 10/15 sneeuw en heb er niet van kunnen genieten terwijl ik sneeuw wel erg mooi vind en de ongemakken erbij op de koop toe neem:-( Begin nu iets op te knappen, morgen misschien boodschappen doen, niet dat ik er veel zin in heb maar soms is het gewoon nodig;)

Heb je de laatste tijd nog leuke films gekocht..... eventueel 3D? De lamp staat nu op ruim 110 uur en dat zal nog wel snel gaan toenemen nu het buiten nog veel donker is om er in mijn omstandigheden zonder aanpassingen van te genieten;)

Bij jullie nog veel sneeuw en heb je er veel last van met jouw werk of is het juist gunstig voor je? ....... die van mij staat al een week overdekt met sneeuw, maar als dat weg is....... wat is tie vies:-(

Heb je nog leuke tips voor instellingen van de projector, je vertelde dat je er al een aantal uren had ingestoken, zelf heb ik er hoegenaamd niets aan veranderd, ben benieuwd;)

jamiev
24-01-2013, 22:04
alles is hier nog goed,bedankt voor het vragen.
wat de sneeuw betreft,nee dit is zeker niet goed voor mijn bedrijf en ben blij dat het volgende week gaat dooien.:-)
dat je nu al op 110 lampuren zit dat heb je knap gedaan,
na bijna 4 maanden zit ik op 120 lampuren.:oops:
ben momenteel ook bezig met 10 seizoenen smallville en zoals je weet kijk ik series op de plasma.
de films wie ik heb gekocht zijn a lonely place to die.
dit weekend even bait 3d en savages erbij kopen.
de instellingen wie ik heb gemaakt op mijn beamer kunnen bij jouw wel weer tegenvallen omdat dit ook altijd ligt aan de ruimte waarin je projecteert.
dat ik zolang bezig ben geweest is omdat ik het beeld precies binnen de kaders wil hebben en al compleet gek kan worden als dit niet klopt.
voor de instellingen van het beeld heb ik een thx bluray optimizor gebruikt en geprobeerd zo dicht mogelijk bij de instellingen van de plasma te komen aangezien deze in 2d toch de betere beeldkwaliteit heeft kwa zwartwaardes dan de optoma in 2d.
op de optoma is 3d echt geniaal maar kwa zwartwaarders en contrast in 2d heb ik beter beamers kunnen aanschouwen.
neemt niet weg dat ik er wel zeer tevreden mee ben maar de pio die ik hiervoor had de krf 9000 was in 2d vele malen beter in alle opzichten.
tot op de dag van nu nog steeds spijt van dat ik hem heb weggedaan.:-(
zo, ben je weer even op de hoogte vanuit het verre oosten.
morgenavond maar weer eens de beamer aanzetten en een film kijken,
ach zo blijft het ook speciaal en word het geen gewenning.

DVDProfilersFilmgek
25-01-2013, 10:54
Dat het dan in het verre oosten mag gaan dooien, hoop volgende week toch wel weer opgeknapt te zijn en dan hier nog een paar vlokjes onder de schoenen te mogen proeven;)
Lamp staat nu op ruim 120 uur, heb er de complete serie BattleStar Galactica mee gekeken, ben nu bezig met de eerste 6 hoofdfilms van Startrek, valt mij toch echt wel op dat je met een beamer veel meer details in een film ziet dan dat je dat met een TV scherm doet, er gaat echt een wereld voor mij open. Gelukkig kost een originele lamp voor de HD33 geen vermogen, dus dat houd me niet tegen, misschien dat het juist daarom nog wel extra aanmoedigt;)

Oh.... zwartwaarden, contrastwaarden en kleuraanpassingen op kleine schaal doen mij niet snel schrikken, ben niet een heel pietje precies op dat gebied, vind het beeld nu al geweldig mooi en voel helemaal niet de behoefte om er mee te gaan experimenteren. Je vorige beamer was net als van HTip zo'n heel duur geval, denk niet dat je ze echt mag vergelijken, maar als ik zo hier naar het beeld kijk, dan ben ik toch best heel tevreden. Heb hier nog zo'n projectie TV staan, die heeft dacht ik zo'n vergelijkbare techniek aan boord SXRD of zoiets van Sony, TV doet het nog steeds maar wordt bijna niet meer gebruikt. Toch wel leuk dat op 3D gebied deze projector leading is, het beeld is dan ook echt verbazingwekkend mooi, heb al eens samen met bezoek 4 films in 3D achter elkaar zitten kijken, dat doe ik met de TV niet na, is minder mooi en ook nog eens veel vermoeiender voor de ogen, met de beamer is het een genot...... BTW, heb je er al een 2e 3D-bril bij?

Bait 3D heb ik een paar maanden geleden op het forum aangeboden gekregen, welliswaar een zone A, maar hij speelde er niet minder om;) , zelfs de Oppo deed mij van verbazing bijna van de bank stuiteren, in 1x naar zone A en in 1x weer terug naar zone B, heb nog even gevoeld of tie soms koorts had;) Bait is geen hoogstandje, maar als je van haaien houd....;)


dat ik zolang bezig ben geweest is omdat ik het beeld precies binnen de kaders wil hebben en al compleet gek kan worden als dit niet klopt.


Daar verschillen we toch wel;) , maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik vroeger ook zo was, maar met de jaren wordt je wijzer en milder en ga je meer voor het plezier dan het super perfecte, het perfecte bestaat immers niet, niet in onszelf en ook niet in onze apparatuur. Zelf heb ik wel gezien dat er iets een klein tikkeltje scheef staat en hij staat 2mm uit het midden, projecteer iets op het zwarte kader en het is beeldvullend, vind het geweldig zo en was er binnen 2 minuten klaar mee. Heb me ook voorgenomen om me er niet aan te storen en het ook niet perfect wil proberen te krijgen, immers het rolscherm komt nooit precies elke keer hetzelfde naar beneden8-)

Zal van de week nog even contact opnemen met 4Launch, kijken of ze me een nieuwe gebruiksaanwijzing(schijfje) kunnen toesturen, tot mijn verbazing bleek mijn schijfje een grote scheur te hebben, had het niet eens gezien, uit het hoesje gehaald, in de PC gestopt.....maar die bleef maar raar doen.... toen pas zag ik dat er een scheur in zat. Had voor de aankoop van de beamer de online gebruiksaanwijzing al gedownload, dus echt belangrijk is het nu ook weer niet.

Wens je morgen weer veel beamer plezier(y)

DVDProfilersFilmgek
30-01-2013, 17:25
Had kortgeleden via Amazon.UK 2 nieuwe 3D brillen voor de beamer bij PhotoGearUK gekocht, kwamen vandaag aan...... helaas was 1 van de 2 brillen beschadigt, had al een voorgevoel, het doosje was bij de zegel niet helemaal 100%, niet echt beschadigt op het eerste gezicht, maar als je heel goed keek was mee gerotzooid. Iets wat je toch niet verwacht als je nieuwe spullen besteld en de verpakking voor de rest onbeschadigt was.

Bij het openmaken bleek het linkerglas een paar scheurtjes te hebben en er zaten een paar zwarte plekjes op het glas.....:-(

Een boefje aan het werk geweest lijkt het wel, 1tje die ik graag een keiharde schop tegen de weke delen zou willen geven, ze zadelen een ander weer op met hun rotzooi. Heb de defecte bril weer ingepakt en volgens de regels opgestuurd, kost je gelukkig geen verzendkosten, maar je schiet er helemaal niets mee op en moet wachten op een refund, kon geen replament krijgen. Nu heb ik aan de huidige drie brillen dan wel even genoeg, maar ik wordt niet vrolijk van dat gedoe, je hoopt toch 100% goede waar opgestuurd te krijgen en ook al lijkt het alsof er iemand bezig is geweest de boel te willen flessen, je mag toch van een beetje winkel wel verwachten dat ze boevenstreken nu toch wel een beetje kennen.:-(

Mocht je ook brillen bestellen/besteld hebben, dan kan ik je alleen maar melden..... goed controleren. De defecte bril leek wel gebruikt, ook het USB kabeltje zat niet in een verzegeld zakje, bij de andere bril was dat wel het geval....

Houd je op de hoogte, de andere bril ligt nu te laden, hoop dat die wel goed is....2x pech zou ik even niet kunnen verdragen:evil:

BTW, waren wel de grote brillen, die je nu zelf ook hebt, dat was dan wel weer een lichtpuntje;)

DVDProfilersFilmgek
31-01-2013, 16:44
Kan het zelf ook bijna niet geloven, 2 defecte brillen in 1 zending:-(

Had de andere bril keurig te laden neergelegd en wilde hem gisterenavond ingebruik nemen, de kleine bril was leeggeraakt..... helaas de nieuwe bril had er geen zin in, tijdens het opladen wilde de led wel knipperen, maar als hij werd losgenomen bleef de bril zo dood als een stoeptegel.

Heb ook deze bril kostenloos weer teruggezonden, wordt je allemaal niet vrolijk van, je hebt er veel werk van en dan ook nog eens nada niks extra brillen.

Ben er even helemaal klaar mee, wacht totdat de refund helemaal afgewikkeld is en dan kijk ik wel weer even verder.

jamiev
01-02-2013, 15:52
dit is echt balen natuurlijk,kan begrijpen dat je er nu even klaar mee bent.
gelukkig had ik nog niets besteld aan 3d brillen.
bij de plasma heb ik er toen ook 3 bijgekocht en heb er nu 5 waarvan er nog 3 nieuw in de verpakkingen zitten.:oops:
vandaar dat ik met de beamer niet zo n haast meer had.
hoop voor je dat alles wel goed komt met het terugsturen ervan.

DVDProfilersFilmgek
01-02-2013, 17:54
Houd je op de hoogte van de afloop, dank voor je medeleven, gedeelde smart is halve smart;)

3 nog nieuwe brillen, je hebt wel mazzel met jouw TV 3D brillen, die zijn van het huidige type, kun je als je het wachtende kapitaal zonde van je geld vind altijd nog te koop zetten op marktplaats:idea:

Heb bij mijn TV 4 brillen, gebeurt niet heel vaak dat er 4 tegelijk in gebruik zijn, zal met de beamer ook niet snel het geval zijn, maar met leegraken is het wel weer makkelijk als er een opgeladen bril klaarligt... maar zoals gezegd, ik wacht eerst even de afhandeling van deze toch wel mindergeslaagde deal even af.

Heel prettig weekend toegewenst, zelf vanavond nog 1 nachtdienst en dan pas dinsdag weer aan de gang.:grin:

DVDProfilersFilmgek
01-03-2013, 18:35
Zoals beloofd een update, beide brillen waren teruggestuurd en gisteren had ik mijn creditkaart overzicht in de bus, en zoals ook Amazon.uk al eerder had gemeld, alles was keurig teruggeboekt.

Ga ik weer even om mij heen kijken en als ik weer iets tegenkom wat bestellen, al zal ik er nu maar 1 nemen denk ik....

Prettig weekend(y)

jamiev
02-03-2013, 14:37
super,is dat tenminste goed opgelost.
kwa 3d heb ik alleen resident evil en dredd erbij.
net even naar de mediamarkt geweest en skyfall,rosemary s baby en twilight breaking dawn part 2 gekocht,de laatste ga ik vanavond direct kijken lekker wegzwijmelen met het laatste deel:-)
verder gaat hier alles goed en jullie krijgen de groeten van vrouwlief en de kids(y)
jullie ook een prettig weekend.

DVDProfilersFilmgek
02-03-2013, 16:00
Twilight..... ja die wil ik ook, heb hem ook nog niet gezien, wel 4.1 maar 4.2 nog niet, lijkt erop dat onze Popcorn a110 is overleden dus de download had ik nog niet gezien. Nu hij uit is wil ik dan het origineel, maar hoop op een iets voordeliger aanbieding waarbij ze samen in 1 doos komen;)

Hoe vond jij Dredd? zelf vond ik hem echt schitterend, spetterde van het scherm af en het geluid was ook grandioos, lekker spektakel om van te genieten onder het genot van een biertje(y) Resident Evil was ook mooi in 3D, we zijn weer bemazzeld:grin: Mijn 3D verzameling zit nu boven de 100 originele films, ben er best wel een beetje trots op8-) en met de beamer gaat het ook lekker, zit al weer dik boven de 200 uur.

Voor de opvolger van de Popcorn denken we aan de Mede8er 600, maar als je een andere goede tip voor ons hebt...... laat maar weten, echt haast hebben we niet, als we een schijfje rechtstreeks aan de TV of de Oppo koppelen krijgen we ook beeld en geluid;)

Wens je veel filmplezier met Twilight en natuurlijk de groetjes van ons terug aan vrouwlief en de kids:grin:

jamiev
03-03-2013, 10:52
Dredd heb ik nog niet gezien maar schijnt wel goed te zijn.
Twilight vond ik nog weer super,moet je natuurlijk wel van houden,jammer dat het is afgelopen.
Balen voor je dat de popcorn het heeft begeven,zelf download ik nooit wat,is gewoon niet mijn ding dus kan je hier ook weinig advies in geven.
Succes ermee.

DVDProfilersFilmgek
03-03-2013, 14:50
Dredd heb ik nog niet gezien maar schijnt wel goed te zijn.
Twilight vond ik nog weer super,moet je natuurlijk wel van houden,jammer dat het is afgelopen.
Balen voor je dat de popcorn het heeft begeven,zelf download ik nooit wat,is gewoon niet mijn ding dus kan je hier ook weinig advies in geven.
Succes ermee.


Twilight vond ik tot nu toe ook een geweldige leuke serie, het laatste deel zal ik denk ik ook wel goed vinden, jammer inderdaad dat het is afgelopen.

Downloaden is ook niet mijn ding, maar mijn wederhelft zorgt altijd voor het aanbod, doe zelden een verzoek....

Geen zorg, zelf houd ik me ook niet zo bezig met multimediaspelers, toch bedankt voor je antwoord, hoor nog wel hoe je Dredd zelf vond...

jamiev
16-04-2013, 13:34
vandaag de japanse import sacd binnengekregen van de eagles hotel california.
als je van deze muziek houd is het een aanrader,
niet goedkoop maar klingt super,zeker hotel california en wasted time.
ben er blij mee.:-)

StefaanD
16-04-2013, 15:28
Waar heb je deze precies besteld Jamie ?

HTip
16-04-2013, 16:27
vandaag de japanse import sacd binnengekregen van de eagles hotel california.
als je van deze muziek houd is het een aanrader,
niet goedkoop maar klingt super,zeker hotel california en wasted time.
ben er blij mee.:-)
Gaaf! Ik heb de DVD-A en een keer de SACD vergeleken. Klonken beide heel erg goed! (y)


Waar heb je deze precies besteld Jamie ?
Ik denk cdjapan.co.jp ;)

http://www.cdjapan.co.jp/s/detailview.html?KEY=WPCR-14165

jamiev
16-04-2013, 16:34
Klopt dit is ook gaaf,goede muziek op een mooie sacd.
Stefaan,Htip heeft je de link al gegeven en ik kan het je zeker aanbevelen.

DVDProfilersFilmgek
16-04-2013, 16:37
vandaag de japanse import sacd binnengekregen van de eagles hotel california.
als je van deze muziek houd is het een aanrader,
niet goedkoop maar klingt super,zeker hotel california en wasted time.
ben er blij mee.:-)

Wat is precies niet goedkoop?

Heb net zelf een poging gedaan om hem in Japan te bestellen Bij Amazon, daar kost hij rond de 22 euro:grin:..... komt alleen nog rond de 23 euro:shock: handling and Shipping bij, die poging heb ik dus maar afgebroken:oops:

Wat zijn bij jouw adres de verzendkosten?

Heb toevallig verleden week nog 2 SACD's besteld, 1 in Engeland, de zeer moeilijk verkrijgbare SACD van Destiny's Child, was ook nog eens voor een heel mooi prijsje, maar ik ga pas juichen als hij binnen is, de andere SACD in Duitsland, heb een beetje spijt van, wordt heel veel aangeboden op Marktplaats voor nog minder..... de SACD van Pink Floyd Dark Side of the Moon, ben benieuwd.

jamiev
16-04-2013, 17:43
Wou perse de eagles hebben dus maakte mij niet veel uit wat het kostte.
Volgende sacd word queen it s a kind of magic.
Mooi dat je ook destiny child hebt,top.
Van dat marktplaats heb ik gezien,staan er inderdaad veel van op.
Welke sacd heb je nog meer die de moeite waard zijn.
Zelf vond ik de sacd van kane mooi en cyndy lauper.
Films heb ik al een poos niet meer gekocht,zoals je weet woon ik momenteel in smallville.

DVDProfilersFilmgek
16-04-2013, 18:34
Wou perse de eagles hebben dus maakte mij niet veel uit wat het kostte.
Volgende sacd word queen it s a kind of magic.
Mooi dat je ook destiny child hebt,top.
Van dat marktplaats heb ik gezien,staan er inderdaad veel van op.
Welke sacd heb je nog meer die de moeite waard zijn.
Zelf vond ik de sacd van kane mooi en cyndy lauper.
Films heb ik al een poos niet meer gekocht,zoals je weet woon ik momenteel in smallville.


Nou, ik vind de Eagles, net als HTip overigens, geweldig goed klinkende muziek uitgeven. Heb er zelf een HD DVD van(snap overigens niet waarom ze die tour ook niet uitgeven op Blu ray) die geweldig klinkt, alleen heeft die helaas een kleine beschadiging waardoor hij hapert(verkoper ervan op dit forum heeft daarvoor van mij een dikverdiende min gekregen) en dat is erg jammer, want die HD DVD speelt spatzuiver, wil wel een SACD die net zo goed klinkt;)

Maar de prijs maakt mij wel uit8-) , wat waren de verzendkosten en ben je niet bang dat onze overheid je er weer een vette bonus over laat betalen? (vind het overigens pure oplichterij van de overheid dat je buiten de BTW ook nog eens zogenaamde kosten moet betalen voor die -afpakkers- die we met z'n allen toch al betalen.

Die Destiny's Child SACD moet net als die Pink Floyd SACD nog wel in de bus vallen, hoop dat ze me toch wel gaan bereiken, wacht er met smart op, vooral die eerste, die had ik toen bij jou gehoord en vond hem geweldig(y) Heb er regelmatig naar gezocht, maar was steeds belachelijk duur, nu was hij mij incl. verzendkosten nog geen 33 euro, maar eerst zien en dan geloven.....

Heb niet veel SACD's de eerste die ik kocht is van de Dire Straits, Brother in Arms. Heb nog 3 albums van Elton John, Madman Across the Water en Honkey Château en een dubbel SACD - Goodbye Yellow Brick Road. Dan nog een album van Genesis, zit ook nog een DVD bij, Calling All Stations, dat was het, niet veel dus:oops:

Kane heb ik op Blu-ray, vind die ook geweldig klinken, daar ga ik dan geen SACD voor kopen, maar de Eagles maken wel een kans;)

HTip
16-04-2013, 18:53
Klinkt allemaal erg mooi. Ben ook een liefhebber van de betere opnames op SACD, DVD-A, e.d. Ik weet niet welk concert van de Eagles jullie bedoelen, maar de tour in Melbourne is nu op Blu-Ray te krijgen. Ik heb 'm via het blauwe mannetje ;)

Als ik op de site van cdjapan kijk moet ik me echt inhouden, dus ik kom er gewoon even niet ;) Ze hebben gewoon teveel lekkers...

DVDProfilersFilmgek
16-04-2013, 19:39
Klinkt allemaal erg mooi. Ben ook een liefhebber van de betere opnames op SACD, DVD-A, e.d. Ik weet niet welk concert van de Eagles jullie bedoelen, maar de tour in Melbourne is nu op Blu-Ray te krijgen. Ik heb 'm via het blauwe mannetje ;)

Als ik op de site van cdjapan kijk moet ik me echt inhouden, dus ik kom er gewoon even niet ;) Ze hebben gewoon teveel lekkers...

Hoi..... heb hem gezien, zal hem zo bestellen, bij amazon.uk mooi prijsje:grin: Had al bijna de moed opgegeven, komt ie zo'n beetje 3 jaar na de HD DVD, ach, beter laat dan nooit;)

Ja, soms moet ik me ook echt inhouden, er is zoveel moois te koop en de kasten puilen al uit, weet niet waar ik met m'n hobby naar toe moet8-)

jamiev
16-04-2013, 21:28
Volgens mij heb ik rond de 40 euro betaald voor de sacd.
Schaam mij er ook niet voor,moet er hard genoeg voor werken.
Heb al wel een aantal sacd s.
Heb zelfs nog een aantal dts cd s,daarvan is boys to men een hele goede van heb ik je toen volgens mij laten horen.
Dts cd had je toen in die tijd en zijn ook wel een behoorlijk aantal van uitgebracht.
Als we naar Htip gaan kan ik er wel een paar van meenemen als hij dit tenminste wil.

jamiev
16-04-2013, 21:41
Klinkt allemaal erg mooi. Ben ook een liefhebber van de betere opnames op SACD, DVD-A, e.d. Ik weet niet welk concert van de Eagles jullie bedoelen, maar de tour in Melbourne is nu op Blu-Ray te krijgen. Ik heb 'm via het blauwe mannetje ;)

Als ik op de site van cdjapan kijk moet ik me echt inhouden, dus ik kom er gewoon even niet ;) Ze hebben gewoon teveel lekkers...

Heb de eagles nu op dvd en dts cd en nu op sacd.
De dvd en dts cd zijn de hell freezes over.
Tja,als je hard werkt heb je af en toe ook iets lekker verdient.
Ben benieuwd hoe deze bij jouw klinken,heb vanavond de hele sacd geluisterd op een behoorlijke geluidssterkte en alle details en instrumenten waren heerlijk om te horen,bij dit soort opnames is het heerlijk om een dedicated ht te hebben.
Ondanks dat een thx systeem niet echt geschikt is voor muziek klonk het toch zeer fraai.

DVDProfilersFilmgek
16-04-2013, 21:45
Volgens mij heb ik rond de 40 euro betaald voor de sacd.
Schaam mij er ook niet voor,moet er hard genoeg voor werken.
Heb al wel een aantal sacd s.
Heb zelfs nog een aantal dts cd s,daarvan is boys to men een hele goede van heb ik je toen volgens mij laten horen.
Dts cd had je toen in die tijd en zijn ook wel een behoorlijk aantal van uitgebracht.
Als we naar Htip gaan kan ik er wel een paar van meenemen als hij dit tenminste wil.

DVD-A en DTS CD...... aardig wat gelezen over DVD-A, kon van de DVD-A er bijna een paar kopen op het forum, maar de aanbieder bedacht zich op het laatste moment, heb er helaas zelf geen enkele ervaring mee en kan er dan zelf ook niets over roepen. Als ik er tegenop loop wil ik er best een paar aanschaffen om ze eens te proberen, dat media schijnt echt helemaal dood te zijn, op SA CD gebied is er nog steeds handel lijkt het wel, er is nog genoeg te koop en aanbieders genoeg als ik zo eens een beetje rond Google de Google8-) Het is dat ik inderdaad bij jou toen iets hoorde over DTS CD, maar dat lijkt me helemaal een zeldzaamheid, ben het verder nergens tegengekomen, goed bewaren(y)

Zal toch wel zoiets zijn in dezelfde kwaliteit die ze nu ook kunnen uitbrengen op blu ray met DTS HD MA en Dolby True HD?

Oh, je heeft je in het geheel niet te schamen, ik besteed ook een aardig kapitaal per jaar aan de hobby, een paar mensen moeten de media industrie toch in leven houden;)

Denk dat HTip geen probleem zal maken, al zal er niet alles van gedraaid worden, HTip heeft een klein beetje ruimte/tijd ingepland om spul van de gasten te draaien;) , kunnen we ervaren hoe iets klinkt dat je van thuis al kent en eventueel nieuwsgierig naar bent hoe dat bij hem klinkt.(y)

HTip
16-04-2013, 22:04
Vind het prima dat jullie eigen materiaal meenemen. Kunnen we best meer tijd voor maken, geen probleem. Het is natuurlijk ook jullie dag, dus kom maar op met de mooie muziek, e.d.

Ik heb een aantal DTS-CD's, waarvan de 20-bit opname van Alan Parsons de mooiste is. Daarnaast een behoorlijke verzameling SACD's en DVD-A's uit de tijd dat beide media elkaar bevechtten. Ik zal eens een lijstje maken. Dan weten jullie wat je eventueel thuis kunnen laten...

jamiev
16-04-2013, 22:14
Toen indertijd van de eerste dts laserdisc is ook de eerste dts decoder uitgekomen de millenium 2.4.6.
Kort daarna zijn dts cd s uitgekomen in de vs en aangezien ik er toen al als eerste bij wou zijn heb ik nog dts cd s.
Had in die tijd de millenium 2.4.6 achter de onkyo 939.
Daarvoor de onkyo 919 de eerste thx reciever die is uitgekomen.
Doe de dts cd s ook niet weg,vind ze toch een beetje speciaal.

HTip
16-04-2013, 22:29
Zeker niet weg doen. Ik heb ook schijven die OOP zijn en waarvoor grof geld op internet wordt gevraagd. Het is wat de gek ervoor geeft. Ik heb deze (http://www.amazon.com/gp/offer-listing/B000A2GJVW/ref=dp_olp_used?ie=UTF8&condition=used) van Alan Parsons en die is echt prachtig maar om er nu $2000 voor te geven :shock:

jamiev
17-04-2013, 21:45
Heb de link gezien,zoals je zegt niet wegdoen .
Vind het altijd al raar dat mensen hele dvd verzamelingen waar ze zelf grof geld voor hebben betaald nu te koop zetten voor een habbekrats.
Een verzameling van films en muziek gaat jaren overheen en alles wegdoen omdat zich er weer een nieuw medium aandient vind ik geen liefhebber maar kapitaalvernietiging.
Als de grote dag aanbreekt zal ik een paar mooie verzamelstukken meenemen om dit bij jouw te luisteren.

HTip
18-04-2013, 05:25
Ik deel je mening. Met de moderne apparatuur wordt DVD voldoende opgepoetst dat het gewoon prima te kijken is op een groot scherm. BD ziet natuurlijk beter uit en klinkt in de meeste gevallen ook beter, maar toch. Ik heb concerten op DVD die (nog) niet op BD uit zijn gekomen. En die luister/kijk ik nog steeds.

Ben benieuwd welke muziek je meeneemt, maar dat merk ik wel op 31 augustus...

HTip
18-04-2013, 05:25
Ik deel je mening. Met de moderne apparatuur wordt DVD voldoende opgepoetst dat het gewoon prima te kijken is op een groot scherm. BD ziet natuurlijk beter uit en klinkt in de meeste gevallen ook beter, maar toch. Ik heb concerten op DVD die (nog) niet op BD uit zijn gekomen. En die luister/kijk ik nog steeds.

Ben benieuwd welke muziek je meeneemt, maar dat merk ik wel op 31 augustus... ;)

StefaanD
18-04-2013, 09:40
Bedankt voor de link Jamie en Philip. cdjapan.co.jp ken 'k wel maar er nog nooit besteld. Haal vaak mijn Aziatische spulletjes bij yesasia vandaan.

DVDProfilersFilmgek
22-04-2013, 13:08
Zo maar even een update, heb Silent Hill 2 gezien in 3D, geluid en beeld helemaal niets mis mee, nu is Horror al niet helemaal mijn ding, maar wat is dit toch een ongelooflijk slechte ballenfilm, een belediging voor het intellect en wat een prut slet in de hoofdrol..... blond, nee super blond en dan zou ze der haar geverfd hebben....

Een dikke 1 dus, had een plus 10 voor voor beeld en geluid maar een min 10 voor de stupide inhoud, maar goed weer 1 3D BR erbij.;)

Mijn Dark Side of the Moon SA CD uit Duitsland is aangekomen(y), vind hem erg goed, zit nog steeds te wachten op mijn Desteny's Child SA CD uit Engeland....:-(

Bijna genoeg om weer een bestelling bij Amazon.com te plaatsen, dan krijg ik eindelijk die HD DVD ook eens op BR en dan zonder de hapering8-)

Hoe staat het met de 2e 3D bril, al een leuk adresje gevonden:?: Ben bijna weer toe aan een poging om er tenminste nog één 3D bril voor de Optoma HD33 bij te bestellen.

jamiev
23-04-2013, 14:08
Had wel verwacht dat silent hill een ballenfilm was,daarom heb ik hem niet gekocht.
The hobbit we gekocht maar nog niet gezien zoals zoveel wat ik nog moet kijken.
Nog 40 delen smallville ongeveer 3 weken en dan beland ik weer op aarde terug,
Heb ik sinds dit jaar ongeveer 220 afleveringen achter de rug en de plasma ook.
Hierna gaat de beamer weer aan om de kijkachterstand in te halen.
Heb nog niet gekeken naar een tweede bril.
Krijg deze week wel weer 6 soundtracks binnen,deze dingen verzamel ik ook,Pff kom langzamerhand ruimte te kort met al mijn verzamelwoede.
Bedankt voor je update.

jamiev
20-08-2013, 22:11
Alweer een poosje geleden dat ik in mijn topic heb gepost.
Omdat ik beschik over een dedicated ht en mijn huidige beamer in 3d super is maar in 2d te weinig bied kwa zwartwaardes enz,
Heb ik de sony vpl hw 50 es besteld.
De optoma staat hier te koop maar zal wel in de doos terugkomen aangezien deze niet voor een habbekrats weggaat.
Ben zeer blij en kan het niet afwachten tot hij wordt geleverd.
Heeft al het harde werken toch nog een beetje zin als je af en toe iets leuks kan doen.
Hou jullie op de hoogte.

StefaanD
20-08-2013, 22:32
Zou dat zijn mooie plannen. Hoor veel goeds over de Sony beamers, zelf er ooit eentje mogen aanschouwen maar typenummer ben ik helaas vergeten :oops:

Deze toverde zowel in 2D en 3D een heel mooi plaatje op het scherm. Was toen ook in een dedicated HT.