PDA

Bekijk de volledige versie : Off-topic berichten melden



Florus
29-08-2002, 18:09
In meerdere niet nader te noemen threads (buiten General Chat) lopen weer enkele off-topic postwisselingen tussen enkele gebruikers die denken dat dit forum een veredelde chat box is. :(
Aangezien, forum beheer er nog niets aan gedaan heeft, en het misschien alleen mij opvalt :rolleyes: wil ik ze er in ieder geval op attent maken.
Het liefst doe ik dat door een eenvoudig mailtje richting forumbeheer (of een pm), zodat ik dit niet in het desbetreffende topic hoef te posten of een klacht hierover als nieuw topic moet starten.
Helaas kan ik nergens het algemene of speciefieke e-mail adres of pm adres vinden voor off-topic meldingen.
Zie ik het niet?
Is het misschien info@dvd.nl? Dit staat wel ergens op het forum vermeld, maar niet in deze context.
Waar kan je hiermee terecht?

Misschien een ideetje:
Kan er niet een speciaal adres worden gemaakt die voor dit soort meldingen (off-topic, spam, pr0n) meteen kan worden aangeklikt vanuit een thread?

Sander Dubbeldam
29-08-2002, 18:44
een berichtje naar de crewleden helpt ook gewoon hoor :)

alex word vaak bedolven onder mailtjes van me met dit soort berichten.

als je de link van de thread erbij zet kunnen de off-topic posts zeer snel worden verwijderd.

Nathan Strik
29-08-2002, 18:49
Gewoon een mailtje of een PM-etje sturen aan 1 van ons met de link naar de bewuste thread erbij.

Dan komt het allemaal in orde...

Danielle Gerards
29-08-2002, 18:58
Ja, een uitstekend idee, laten we ook een geheime team samenstellen die forumgebruikers in de val lokt voor off-topic uitlatingen...:)

Sander Dubbeldam
29-08-2002, 19:04
Ja, een uitstekend idee, laten we ook een geheime team samenstellen die forumgebruikers in de val lokt voor off-topic uitlatingen...:)

:confused: :confused:


als je eerst 100 off-topic berichten door moet lezen wil je eindelijk een beetje normale info krijgen, is het errug irritant.

Danielle Gerards
29-08-2002, 19:07
:confused: :confused:


als je eerst 100 off-topic berichten door moet lezen wil je eindelijk een beetje normale info krijgen, is het errug irritant.

Ja, als je zo stelt; idd erruch irritant als je iets zoekt. Een offtopic postje hier en daar is niet zo levensbedreigend. Daarom knijpt de Grote Almachtige Moderater een oogje dicht:D

Florus
29-08-2002, 19:49
Gewoon een mailtje of een PM-etje sturen aan 1 van ons met de link naar de bewuste thread erbij.

Dan komt het allemaal in orde...
Bij deze gedaan Nathan. ;)

Toch wil ik nog wel ff kwijt, dat ik de indruk heb dat forum beheer niet op dit soort meldingen zit te wachten.
ff anders formuleren:
Op elk forum komt "verkeerd" gedrag voor. Hierdoor zijn er op de meeste fora dan ook regels waar je als lid aan dient te houden en forum beheerders die controleren of dit ook gebeurt.
Vaak ook geholpen door de forum leden omdat een groot gedeelte ook de behoefte heeft aan een "schoon" forum en de forum beheerder niet altijd en overal tegelijk kunnen zijn.
Omdat de meeste fora graag willen dat leden zelf meehelpen aan het schoonhouden van het forum hebben ze voor dit soort gevallen een speciaal e-mail adres of een andere manier om dit kenbaar te maken. Een soort van abuse@provider.com dus.
Op DVD.nl zoek je je rot naar de regels (ik ben nog steeds zoekende ;) ) en wat je er van terug vindt in postings van forum beheer doen mij in ieder geval vermoeden dat men het er niet altijd helemaal over eens is als forumbeheerders.
Om misverstanden te voorkomen en om de leden (wij dus) te helpen met het verstandig aangeven van "abuse" ben ik voorstander van een eenduidige manier om dit te kunnen doen.
Nu moet je er maar op gokken dat de beheerder waar jij je pm aan schrijft niet op vakantie/afwezig/ziek is en dat deze het met jouw interpretatie van "de regels" eens is.
De huidige FAQ schiet in dit opzicht in ieder geval duidelijk tekort.
Misschien deze eens updaten?

Ik heb niet intentie om forumbeheer onderuit te halen. Ze doen zeker goed hun werk, maar als "newbie" en wat meer ervaren forummer ben je soms toch zoekende naar de juiste weg om forumbeheer op de hoogte te brengen van zaken die zij, om wat voor reden dan ook, over het hoofd zien.
En dat is mijns inziens jammer... :(
Want dit forum maak je tenslotte met z'n allen, nietwaar? (y)

Anonymous
29-08-2002, 20:32
Ergens geef ik je wel gelijk Florus maar hier en daar een off
topic bericht moet kunnen vind ik.Anders zou dit board uitlopen
tot een strikt zakelijk contacten met elkaar over film en DVD en
dat zou op den duur toch steeds meer onpersoonlijker worden.

Gaat het echt de spuigaten uit lopen dan doet beheer er heus
wel wat aan.Goed voorbeeld is de off topic berichten die
verwijderd zijn door Alex van mij en Danielle in de thread
over de dvd.nl chatbox.

Nathan Strik
29-08-2002, 20:50
Bij deze gedaan Nathan. ;)

Toch wil ik nog wel ff kwijt, dat ik de indruk heb dat forum beheer niet op dit soort meldingen zit te wachten. Ja, bedankt voor de melding, de betreffende off-topics zijn inmiddels de prullenbak in.

En meldingen mag je altijd naar mij sturen, ik kan niet genoeg benadrukken dat het off-topic gedrag best wat strenger aangepakt mag worden.

En wat is nu off-topic? Tsja, daar zijn de meningen over verdeeld. Maar de crewleden zitten wat dat betreft best wel op 1 lijn hoor. Over het algemeen is de tendens: "een keer een opmerking tussendoor is niet erg, maar als er vervolgens 10 mensen in mee gaan wordt het off-topic en gaan er dus berichten weg."

Ik denk dat dit een redelijke manier is om het off-topic gedrag te bezien, wij zijn heus niet zo flauw dat we ieder berichtje op zijn nut controleren, maar posts die echt helemaal 0% te maken hebben met het onderwerp van een thread zijn we dan ook liever kwijt dan rijk.

Het is belangrijk dat jullie kritisch blijven naar je mede-forummers toe en PM me maar als het de spuitgaten uitloopt.

Happy hunting! ;)

Florus
29-08-2002, 20:56
Ergens geef ik je wel gelijk Florus maar hier en daar een off
topic bericht moet kunnen vind ik.Anders zou dit board uitlopen
tot een strikt zakelijk contacten met elkaar over film en DVD en
dat zou op den duur toch steeds meer onpersoonlijker worden.

Gaat het echt de spuigaten uit lopen dan doet beheer er heus
wel wat aan.Goed voorbeeld is de off topic berichten die
verwijderd zijn door Alex van mij en Danielle in de thread
over de dvd.nl chatbox.

Ho wacht ff! :eek:
Het gaat me er dus absoluut niet om het totaal uitbannen van off-topic berichten. Sterker nog, soms vullen deze een bepaalde thread mooi aan of kan iemand een korte vraag kwijt waarvoor ie anders een hele thread aan moet besteden.
Waar ik meer op doel is het off-topic geklets over een ander onderwerp dan dehet topic waarbij slechts enkele personen betrokken zijn. Ikzelf noem dat altijd chatten.
Voorbeelden te over helaas, maar duidelijk zaken die thuishoren in de ouwehoer thread!
En dan nog is mijn topic meer een poging om verheldering te krijgen over waar je nu precies aan moet kloppen met zo'n melding, dan wat wel of niet functioneel off-topic geklets is (Mooie kreet: functioneel off-topic geklets ;) )

Edit: Nathan was me dus al voor! (y)

Anonymous
29-08-2002, 21:01
Nee dat is ook wat ik bedoel dus we zitten op één lijn florus :D

Alex van den Berg
29-08-2002, 21:58
Een offtopic postje hier en daar is niet zo levensbedreigend. Daarom knijpt de Grote Almachtige Moderater een oogje dicht:D En dat geloof je echt?!?!?
Een enkele off-topic is inderdaad geen probleem, maar waar ik me wel rot aan erger zijn die personen die het consequent doen en verder nauwelijks iets zinnigs te melden hebben! :rolleyes:

Danielle Gerards
30-08-2002, 00:19
En dat geloof je echt?!?!?
Een enkele off-topic is inderdaad geen probleem, maar waar ik me wel rot aan erger zijn die personen die het consequent doen en verder nauwelijks iets zinnigs te melden hebben! :rolleyes:

wat geloof ik niet echt? Dat het niet levensbedreigend is, of dat je een oogje dichtknijpt?

Alex van den Berg
30-08-2002, 01:09
Het laatste... Maar is als ik me echt boos maak, dan kan het eerste ook waar worden... :D

Eric van Ballegoie
30-08-2002, 06:26
Ja, als je zo stelt; idd erruch irritant als je iets zoekt.

Grappig dat juist jij dat meldt...

Anonymous
30-08-2002, 07:10
Grappig dat juist jij dat meldt...

:D

Ergens vind ik wel, en ik weet ook wel weer dat jullie géén
leiders zijn van een kleuterafdeling, dat als iemand veel
off topic posts misschien een standaard briefje krijgt ofzo
waarin de regels worden uitgelegen en waarbij er melding
wordt gemaakt dat de persoon zich niet volledig aan de
regels houdt.Misschien een betere oplossing dan wat
soms gebeurd mensen achteraf verwijten en dat gaat
dan weer over en weer en dan krijg op je een gegeven
moment weer situatie dvd.nl ala Paul zeg maar :D

Ik vind toch moet ik eerlijk zeggen dat het off topic
gedrag wel steeds beter wordt gesnapt door mensen
op het forum op een enkele na zo nu en dan......Of
ben ik de enige die dat doorheeft ???

Anonymous
30-08-2002, 07:10
Het laatste... Maar is als ik me echt boos maak, dan kan het eerste ook waar worden... :D

[OFF TOPIC]

Gaan nu toch niet dreigen hé Meneer van den Berg !? :nono:

:D

[OFF TOPIC]

Martin de Goeij
30-08-2002, 07:34
samenvattend:

* een enkele off-topic opmerking is niet erg;
* wordt het teveel geluld naar het oordeel van de crew, dan wordt het overtollige verwijderd;
* dit evt op verzoek van een ander (crewlid), dan uit wel eigen beweging;
* "kliklijn"is geen optie;
* ouwehoeren dient te geschieden in de ouwehoerdraad.

Kortom, niks nieuws onder de zon:) Hopelijk is het gepiep :rolleyes: offtopic nu voorbij - die klachten kunnen via Pm aan de crew of het betreffende lid) en kunnen we weer over tot de orde van de dag:D

Anonymous
30-08-2002, 07:36
Kortom, niks nieuws onder de zon:) Hopelijk is het gepiep :rolleyes: offtopic nu voorbij - die klachten kunnen via Pm aan de crew of het betreffende lid) en kunnen we weer over tot de orde van de dag:D

AMEN :D (y) :bier:

Florus
30-08-2002, 08:27
samenvattend:

* een enkele off-topic opmerking is niet erg;
* wordt het teveel geluld naar het oordeel van de crew, dan wordt het overtollige verwijderd;
* dit evt op verzoek van een ander (crewlid), dan uit wel eigen beweging;
* ouwehoeren dient te geschieden in de ouwehoerdraad.

Helemaal mee eens

[B]
* "kliklijn"is geen optie;

Hmmm.. niet helemaal mee eens, ook al omdat jezelf al aangeeft dat het weghalen kan geschieden op verzoek van een ander. Mijns inziens is dat dan de "kliklijn". Dat is overigens wel meteen een negatief woord voor een in feite zelfregulerende maatregel.
Betere term zou zijn: klachtenbox of meldpunt. Wat mij betreft mag er zelfs een sub-forum voor geopend worden, zodat een en ander in de openheid gebeurt, maar daar wil forumbeheer niet aan, denk ik.

Ik ben in ieder geval tevreden met het door forumbeheer gegeven antwoord en zal er (indien mijns inziens nodig) gebruik van maken.
Bedankt voor jullie input! (y)

Luther Hartog
30-08-2002, 09:27
Nou, ik wil het hier wel allemaal zien (welke off-topic gesprekken je bedoeld. Ik vind het namelijk heel erg meevallen. Als er totaal geen opmerkingen worden geplaatst die niet direct in verband staanmet DVD's, dan zou dit forum binnen de kortste keren z'n internetdeuren kunnen sluiten.

Nathan Strik
30-08-2002, 12:08
Ergens vind ik wel, en ik weet ook wel weer dat jullie géén
leiders zijn van een kleuterafdeling, dat als iemand veel
off topic posts misschien een standaard briefje krijgt ofzo
waarin de regels worden uitgelegen en waarbij er melding
wordt gemaakt dat de persoon zich niet volledig aan de
regels houdt. We sturen weleens waarschuwingen via PM ja.

Jeroen Driessen
30-08-2002, 13:06
Nadeel van off-topic in de OHT vind ik dat die thread té (snel) vol staat. Hier vind je dus echt niks in terug. Ik zet off topic zooi altijd bij een berichtje on topic erbij, dan blijft een post informatief.
Echt off topic is vaak het heen en weer gepost met dan een of twee woorden erin die nergens over gaan. Dit is heel gezellig, maar verder niet interessant.
Off topic die ontstaat door het onderwerp en er dus ook op een of andere manier mee te maken heeft is OK. Liever dan weer eens een nieuwe thread.

Laurens-Jan
30-08-2002, 21:08
Ik ben het echt met Florus eens.
Ik erger me dood aan het offtopic geklets in de pricewatch, sommige threads worden nu onnodig lang.
Goed voorbeeld: Lord of the Rings met 452 posts.
Ik gok dat er daarvan maximaal 50 posts prijzen bevatten.
Kan een moderator niet eens die thread (het liefst de hele pricewatch) nalopen en al het off-topic gezeur eruit halen?

Florus
30-08-2002, 22:16
Nou, ik wil het hier wel allemaal zien (welke off-topic gesprekken je bedoeld.
Dat hangt er natuurlijk sterk van je eigen interpretatie (wat is off-topic) af, maar zoals Laurens-jan al aangeeft hoef je (helaas) niet al niet te lang te zoeken als je alleen naar het chat-gehalte van sommige postings kijkt.
Het price-watch forum is er inderdaad 1 die de laatste tijd weer vergeven is van de off-topic, terwijl het daar toch echt niet moeilijk is om te beseffen wat on en off-topic is :rolleyes:
En een enkel "Ja/Nee", "Leuk!", "LOL", ":)" e.d. horen uiteraard in de OH-thread thuis! :nono:
Als je ze zelf echt niet kunt vinden wil ik je wel een pm sturen met enkele voorbeelden, maar degene waarom ik deze thread startte zijn inmiddels "netjes", dus die kan ik je helaas niet meer laten zien zoals ik ze tegenkwam :)

Edit: Ben dus net ff het pricewatch forum ingedoken en blijkbaar is er al iemand met een fijn kammetje doorheen geweest, want er is weinig tot niets meer niet-functioneel off-topic geklets (jaja, ik vind de term leuk ;) ) terug te vinden! :o
Bedankt, forum-beheer! (y)

Danielle Gerards
31-08-2002, 02:21
Grappig dat juist jij dat meldt...

Twee letters; B S :D

Luther Hartog
31-08-2002, 09:47
Het price-watch forum is er inderdaad 1 die de laatste tijd weer vergeven is van de off-topic, terwijl het daar toch echt niet moeilijk is om te beseffen wat on en off-topic is :rolleyes:Dat ben ik met je eens. Zo'n thread moet gewoon alleen informatie bevatten

T-Spoon
31-08-2002, 10:32
Je kan toch de ubb hack 'report this post to a moderator' in het forum zetten?

Dave
31-08-2002, 10:34
Je kan toch de ubb hack 'report this post to a moderator' in het forum zetten?

Misschien een oplossing maar de meeste leden willen niet als "klikspaan"overkomen en wie zegt wat wel en wat niet man dan he... 't is al zo vaak besproken maar het blijft lastig, het beste lijkt me gewoon zelf goed opletten en anders elkaar even een PM sturen...

Johan van den D.
31-08-2002, 11:16
Ja, een uitstekend idee, laten we ook een geheime team samenstellen die forumgebruikers in de val lokt voor off-topic uitlatingen...:)
ik vind alles best
on topic
off topic
alles goed zolang we maar geen boetes gaan uitdelen
daarvoor hebben we al genoeg instellingen:nono:

Philippe
31-08-2002, 15:31
Misschien een oplossing maar de meeste leden willen niet als "klikspaan"overkomen en wie zegt wat wel en wat niet man dan he... 't is al zo vaak besproken maar het blijft lastig, het beste lijkt me gewoon zelf goed opletten en anders elkaar even een PM sturen...

Komt ook niet echt sympathiek over als je achter iemands rug om gaat klagen bij de crew. Ik kan Dave helemaal bijtreden als hij zegt om elkaar gewoon een PM te sturen.