PDA

Bekijk de volledige versie : K-19: The Widowmaker



geoffrey3001
30-08-2002, 09:29
Hoi,

Ik heb deze film afgelopen dinsdag gezien bij de wekelijkse sneakpreview (City, Amsterdam). Vlak daarvoor zag ik al een trailer en ik hoopte dat het deze film juist niet was, omdat ik niet van onderzeeboten films hou normaal.

Maar goed, het was hem dus wel. Een film die ruim 2 uur duurde. Er is al ergens op deze form een categorie met films die je een bepaald gevoel geven. Nou, deze was er ook zo een. Ik hoef deze film niet op dvd te hebben, want is het zo'n film die ik een keer hoef te zien en daarna nooit meer vergeet, en zeker geen popcorn film.

Het is een waargebeurd verhaal van een Russische onderzeeer ergens in de jaren 60. Deze moet een proefvaart gaan maken. De kaptitein is onze geliefde Indiana Jones man Harrison Ford. Ik heb me af en toe behoorlijk op zitten winden en dat is dan alleen omdat ik weet dat het waargebeurd is en in dit geval, omdat het zo enorm realistisch in beeld is gebracht.
Wat een aantal soldaten hebben moeten doen op dat schip is echt vreselijk. Ik heb dan nog liever een kogel door mijn hoofd heen dan dat ik hetzelfde had moeten doen. Wat dit precies is, vertel ik nu maar niet, om spoilers te vermijden.

De overlevenden hebben jarenlang moeten zwijgen, maar na de val van het communisme hebben ze dan toch hun mond opengedaan.

Ik kan deze film aan iedereen aanraden als ie in ook daadwerkelijk in de bioskoop gaat draaien. Het is echt een film die je een keer gezien moet hebben, al was het alleen maar om te weten dat we niet ver verwijderd waren van een derde wereldoorlog. Waarschijnlijk zijn er wel meer momenten geweest, maar dit is er zeker een van.

utmachine
30-08-2002, 22:46
Naja, ik ga hem donderdag is in de bios kieken ;) En dan gelijk beslissen of ik hem ooit op DVD wil hebben ...

Jan Hoekmeijer
31-08-2002, 00:51
Vond het ook een prima film......(y)
Harrison Ford en Liam Neeson......Prima, al worden ze gehinderd door het russisch accent wat ze moeten praten en dat lukt maar half.
Kunnen ze wat mij betreft beter laten.
Het verhaal van K-19 wordt goed in beeld gebracht.
Geen film die ik op dvd moet hebben, maar heb zeker geboeid 2 uur gekeken.
En dat voor dat vriendelijke sneak prijsje van 5€ :D

Grt. Jan Hoekmeijer

martin
01-09-2002, 09:24
waarvoor is deze film niet DVD waardig, ik heb hem nietgezien hoor, maar ik kan me voorstellen dat het wel top is om hem juist wel tehebben op DVD. ?

MrSissor
02-09-2002, 09:01
goedemorgen

Heb deze film ook gezien in de sneak erg goed.
Maar krijgen wel steeds meer van dit soort films.

Hunt For Red october.
U 571
das boot
crimson Tide

en nu K19.

mvg

bollos
02-09-2002, 09:45
Nou ik heb die film ook gezien in sneak en vond het een ZAAD film! Nog nooit zo'n zaai einde gezien.

Snap ook niet waarom ze het The Widowmaker noemen wat er gaan maar 7 mensen dood. Had op zijn minst wel verwacht dat die onderzeeer naar de bodem ging!:nono:

geoffrey3001
02-09-2002, 10:00
Nou ik heb die film ook gezien in sneak en vond het een ZAAD film! Nog nooit zo'n zaai einde gezien.

Snap ook niet waarom ze het The Widowmaker noemen wat er gaan maar 7 mensen dood. Had op zijn minst wel verwacht dat die onderzeeer naar de bodem ging!:nono:


Ik denk dat je de film niet goed begrepen hebt. Het is een waargebeurd verhaal, dus het aantal doden kan je dan niet veranderen. Verder zijn er in de loop der jaren meerdere mensen dood gegaan aan de gevolgen van wat er destijds op de boot is gebeurd. Als laatste, de naam WidowMaker hebben de bemanning verzonnen voordat de boot uberhaupt al het water inging, aangezien ze er weinig vertrouwen inhadden dat ze ooit nog levend zouden terugkomen.

Joris Springer
02-09-2002, 10:00
Nou ik heb die film ook gezien in sneak en vond het een ZAAD film! Nog nooit zo'n zaai einde gezien.

Snap ook niet waarom ze het The Widowmaker noemen wat er gaan maar 7 mensen dood. Had op zijn minst wel verwacht dat die onderzeeer naar de bodem ging!:nono:

De reden waarom de boot The Widowmaker werd genoemd is omdat men geloofde dat de boot vervloekt was omdat de fles bij het dopen van het schip niet kapot ging. Daarom dus.
Erg goeie film die zeker weten de moeite waard is om op dvd aan te schaffen.

mark t
02-09-2002, 17:53
Snap ook niet waarom ze het The Widowmaker noemen wat er gaan maar 7 mensen dood. Had op zijn minst wel verwacht dat die onderzeeer naar de bodem ging!:nono: Da's dus jammer voor degenen die de film nog niet gezien hebben. Hier hebben ze nou 'spoiler-tags' voor uitgevonden...

martin
02-09-2002, 19:52
aantal maakt niet uit, maar hoe zijn ze dood gegaan. dat wil ik wel gewoon eerst zelf zien. ;)

hemiparo
15-09-2002, 15:27
De duikboot kreeg de bijnaam Widowmaker niet zo zeer om de fles maar juist om de combinatie van fles + dat er al doden waren gevallen voordat de duikboot ten onder (beetje dubbel, bedoel te water) ging.

Film is trouwens gebaseerd op waargebeurde feiten. Of er dus precies 7 doden zijn gevallen is nog de vraag. Weet WEL dat de overlevenden van de K-19 bij de film in tranen uitbarsten... en niet van vreugde: film zou een heel verkeerd beeld neerzetten over de opvarenden (vloekend, drinkend enz.) maar dat is natuurlijk niet meer te controleren...

Persoonlijk vond ik de film niet echt de moeite waard. Crimson Tide & Red October hadden voor mij veel meer spanning (en Das Boot maar even apart bovenaan gezet ;) )

FrenkieB
16-09-2002, 07:54
Ik denk niet dat ikkum ga zien in de bios. Vind het niks aan als Russen Engels praten met een Russisch accent. In Sum of All Fears wordt er tenminste nog echt Russisch gesproken....

geoffrey3001
16-09-2002, 10:21
Ik denk niet dat ikkum ga zien in de bios. Vind het niks aan als Russen Engels praten met een Russisch accent. In Sum of All Fears wordt er tenminste nog echt Russisch gesproken....
Zit wat in, maar anders was het een echte Russische film geweest en zouden er weinig mensen zijn geweest die hem hadden willen zien en dat zou zonde zijn. Rusland is helaas niet bekend om zijn blockbusters.