PDA

Bekijk de volledige versie : philips 42pfl9664 h/12 te realistisch?



Maurice70xx
18-01-2011, 15:55
Hallo, ik heb een vraag, ik heb sinds kort de philips 42pfl9664h.
Nu kijk ik sinds kort ook hd tv, en nu valt het mij op als je een film bekijkt, het er totaal anders uit ziet in HD als het vroeger was zeg maar.
Als ik nu naar een film zit te kijken is het net of je naar een directors cut zit te kijken, net alsof je elk moment een cameracrew in beeld kan verwachten, mischien een stomme vraag maar mij valt dit dus op...:roll::roll:

peptalk
18-01-2011, 16:02
De zogenaamde beeldverbeteraars uitzetten, die geven een te realistische 'beweging' aan het geheel, het is dan niet meer filmisch.

Ik gebruik ongeveer deze instellingen(Let op dat het voor elk paneel anders is):

Profile: Personal
Contrast 70
Brightness: 54
Colour: 52
Sharpness: 0
Noise reduction: Off
Colour tone Manual
Perfect Natural Motion Off
200 Hz Clear LCD Off
Advanced sharpness Off
Dynamic Contrast Off
Dynamic backlight Off
MPEG artifact-reduction Off
Colour management Off
Light sensor Off
RGB Manual
• White point red: 121
• White point green: 112
• White point Blue: 77
• Red black level offset: 7
• Green black level offset: 8

Er is overigens al een draadje voor deze serie TV's op het forum.

Maurice70xx
18-01-2011, 17:40
Okey, dan weet ik waar dat aan ligt, vind trouwens de instelingen die jij mij hebt gegeven, persoonlijk te donker, dus als iemand denkt voor mij de perfecte instellingen te hebben hoor ik dat graag:-)

Peptalk bedankt!!!(y)(y)

Axel de Mol
19-01-2011, 08:13
Ik zou zeggen gewoon even gaan spelen met de instellingen tot het naar je zin is. Elke tv/scherm/paneel en vooral elke gebruiker is anders. Er zijn dan ook geen vast instellingen die "perfect" zijn voor iemand.

peptalk
19-01-2011, 10:50
Let wel op dat je dat 'te donker' in een heel korte tijd vindt en je de waarschijnlijk veel hogere standen gewend bent;-)

Maurice70xx
19-01-2011, 19:54
Okey, heb Monster ISF HDTV Calibration DVD gebruikt.
Zeer leuke dvd, zij het niet zo dat tijdens het calibreren, van de tv het menubeeld,
alle essentiele zaken overlapt, waardoor ik de helft niet zie...

raymen
23-01-2011, 17:54
Persoonlijk zou ik de monster dvd niet gebruiken,de via dvd of blu ry is veel nuwkeuriger voor een afstelling