PDA

Bekijk de volledige versie : Aansluiting Digitale tv-Home theatre-TV



marijkebreedveld
25-01-2011, 23:49
Hallo, wie kan mij helpen?

Ik ben een volledige leek en moet een digitale ontvanger van KPN aansluiten met DVD Home Theater System Denon S301 en Philips TV 46/7605. Ik heb een HDMI kabel aangesloten van digitale ontvanger (Motorola) naar tv. Volgens verkoper kabels zou ik HTS Denon met scartkabel naar tv moeten verbinden (niet met hdmi kabel?) en Toslink kabel van Digitale ontvanger naar HTS Denon. Klopt dit? En waar vind ik de aansluiting op het HTS Denon voor Toslink?

Alvast bedankt.

Marijke

Peter Porrio
26-01-2011, 14:05
Het lijkt me ook dat je de Denon via een HDMI kabel aansluit op je TV. Met de Toslink bedoelen ze de optische verbinding. Ik weet niet of je Motorola een optische uitgang (Optical OUT) heeft. Zo ja, kun je deze middels een optische kabel aansluiten op de Denon (Optical IN).

marijkebreedveld
26-01-2011, 14:57
Dank je wel Peter. Heb ik nog een vraagje. Of twee eigenlijk. Heb nu geen geluid van HTC als ik tv kijk of radio luister via tv. Hoe los ik dit op? En kan alleen radio via tv beluisteren!?

marijkebreedveld
26-01-2011, 15:15
Het lijkt me ook dat je de Denon via een HDMI kabel aansluit op je TV. Met de Toslink bedoelen ze de optische verbinding. Ik weet niet of je Motorola een optische uitgang (Optical OUT) heeft. Zo ja, kun je deze middels een optische kabel aansluiten op de Denon (Optical IN).


Dank je Peter. Heb ik nog een vraag. Of eigenlijk 2? Heb geen geluid via mijn HTC als ik TV kijk of radio luister via TV? Hoe kan ik dit oplossen. En kan geen radio beluisteren zonder TV aan te zetten!?

Peter Porrio
27-01-2011, 08:51
Dank je Peter. Heb ik nog een vraag. Of eigenlijk 2? Heb geen geluid via mijn HTC als ik TV kijk of radio luister via TV? Hoe kan ik dit oplossen. En kan geen radio beluisteren zonder TV aan te zetten!?

Beide "problemen" los je dus op door de Motorola via een optische kabel te verbinden met de Denon. Ik ga er even van uit dat je via de decoder naar de radio luistert? Controleer wel even of je Motorola een optische uitgang heeft. Maar daar ga ik wel van uit, omdat nagenoeg alle decoders dit hebben. maar check het even voor de zekerheid.

Dan hoeft je TV niet meer aan om radio te luisteren alleen de Denon en de Motorola.

marijkebreedveld
28-01-2011, 11:00
Hoi,
Optische kabel had ik al aangesloten maar vergeten aan te melden. bedankt voor al je informatie. Alles werkt nu. Groetjes Marijke

Peter Porrio
31-01-2011, 10:13
Mooi zo Marijke! Dat moeten we hebben!