PDA

Bekijk de volledige versie : panasonic txp50vt20 kalibratie



stekun
26-01-2011, 11:40
Goedemiddag

Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van deze tv en ben benieuwd naar de kalibratie instellingen. ik hoef het niet nauwkeurig te weten maar gewoon een idee wat het beste is. Ik kijk veel films en ook gewone hd tv.
Moet je voor beide trouwens andere instellingen gebruiken om het beste eruit te halen?
Ik heb al wat zitten rommelen met de instellingen maar ben heel benieuwd wat anderen hebben gedaan

Peter Porrio
26-01-2011, 14:15
Algemeen: Panasonic per broningang op de stand "THX" én alle "beeldverbeteraars" (ecomode, intelligent frame creation, sharpness, noise reduction, super resolution) uit of op nul, ben je al een heel eind op de goede weg.

Aanvullend: Na 200 uur kun je een officiële ISF calibratie uit laten voeren om de puntjes op de i te zetten. Uiteraard als je dit nog nodig vindt ;)

bestbios
26-02-2011, 20:54
Beste Peter,

De tip om thx aan te zetten zou ik schrappen.

Thx is bedacht door george lucas en is hun eigen kleur samenstelling die je maar op beperkt aantal films zult tegenkomen. wel Starwars en nog een paar , maar de rest van de wereld heeft een andere kleursamenstelling.

gr. Pieter

Pieter Kleine
09-05-2011, 19:03
Ik zou toch eerst gaan voor de THX instelling. Ik heb deze modus getest met DVE HD Basics (calibaratie-bluy-ray), De kleurinstellingen zijn voor een tv de box dan zeer goed. Ik heb zelf een lichte afwijking op Rood en Geel, maar dat zie je niet aan het beeld af.

Voor 3d kan ik alleen maar de instellingen van Cameron adviseren. Zie:
http://panasonic.net/avc/viera/3d/avatar/eu.html.

Ik kies er wel voor om mijn tv professioneel te laten calibreren. Heb je overigens al ontdekt hoe je de prof1 en 2 modus kunt activeren?

Pieter Kleine
07-12-2011, 23:45
Inmiddels al weer aantal maanden verder. THX is nu mijn standaard instelling, prima beeld. THX gebruik ik ook voor 3d.

mettesboy
15-02-2012, 20:06
hoe kan je de panasonic altijd op thx houden?

Telkens mijn blue ray, tevens panasonic, start, komt ie op 'bestandstype cinema' is gedetecteerd en dan versprint ie ook naar cinema setting op tv.

Ik vind dat er bij snelle bewegingen soms toch een soort van 'ghost rond de objecten hangt. Hoe krijg ik die weg (of zoveel mogelijk weg?)
Heb zowat alles op uit gezet, maar de last blijft soms