PDA

Bekijk de volledige versie : aanschaf receiver en veranderen van 5.1 naar 7.1



stekun
26-01-2011, 11:19
Momenteel heb ik de pioneer vsx-d512 receiver en een 5.1 surround set van canton, de cx serie uit 2004 staan.
Ik wil graag de 5.1 set van canton blijven gebruiken. Ik wil de receiver gaan vervangen door de onkyo sr 608 en dan 2 (semi)draadloze achterspeakers aansluiten zodat het een 7.1 set wordt.
Ik wil de achterluidsprekers draadloos omdat de 5.1 nu mooi is weggewerkt en er dan weer 2 nieuwe draden bij zouden moeten. En dat heeft niet mijn voorkeur.
Als jullie zo mijn opstelling en soort receiver en speakers horen, iemand dan een idee wat voor soort rearspeakers erbij zouden kunnen horen?
Ik las laatst iets over een draadloze ontvanger waar je boxen op kan aansluiten en die maakt weer contact met de receiver.de teufel rearstation 4. maar of dat nou echt wat is.

Peter Porrio
26-01-2011, 13:10
Draadloze speakeroplossingen heb ik het niet zo op. Nu kun je je afvragen of dit klankmatig erg veel verschil maakt, omdat je dit slechts voor de surround back kanalen gebruikt die niet het volle geluidsspectrum voor kun kiezen krijgen. Dit in tegenstelling tot de frontspeakers.

Wat belanrijker is: De juiste (symmetrische) speakeropstelling is bij 7.1 nog kritischer dan 5.1. De vraag is dus of dit in jouw situatie ook mogelijk is. Als je die 2 extra speakers niet goed kunt plaatsen, kun je het beter niet doen. De toegevoegde waarde is dan te verwaarlozen. Sterker nog, het kan het totale geluidsbeeld ook slechter maken, terwijl dit in je 5.1 opstelling nog prima was.

stekun
26-01-2011, 13:25
Dank voor je antwoord. door de aanschaf van de nieuwe tv hebben we de bank naar achteren geschoven, waardoor de huidige rearspeakers naast ons zijn komen te staan. we zitten recht voor de tv en naast de tv staan de front speakers. de nieuw te plaatsen rear speakers zouden ongeveer max 1,5 meter achter ons kunnen staan.Ze staan dan in het verlegde van de huidige (rear) speakers. (snap je het nog) is dit voldoende info?

Peter Porrio
26-01-2011, 13:30
Heldere uitleg! Lijkt me dat je inderdaad een prima 7.1 opstelling kunt realiseren (niet geheel onbelangrijk). Blijft alleen de draadloze speakeroplossing staan. Daarin kan ik je niet echt adviseren.

EDIT: Ik zie dat je nog wel draden moet trekken van de ontvanger van die Teufel RearStation 4 naar de speakers (zie foto):
http://www.avblog.nl/wp-content/uploads/2010/11/teufel-rearstation-3-draadloze-luidsprekers-aansluitingen.jpg

Vind de oplossing wel behoorlijk aan de prijs (€299,-)

stekun
26-01-2011, 13:37
ok dank tot zover. wellicht dat iemand anders dat wel heeft?
heb wel gelezen over de canton 3500 wireless. maar vraag me af of dat niet teveel power wordtr tov bestaande canton cx set.

stekun
26-01-2011, 14:13
ja die teufelset is best prijzig, maar zou een oplossing kunnen zijn.
En dat aansluiten van die draden bij de ontvanger is niet zo erg want de ontvager kun je bij die boxen plaatsen toch.