PDA

Bekijk de volledige versie : Samsung 3D plasma out of sync problemen



angel66
05-02-2011, 11:04
Gisteren liep ik tijdens het kijken naar een 3D film tegen een probleem aan.

Bij het wisselen van een lichte/felle scene naar een donkere of visa versa dan gaat die bril aan en uit wat een out of sync probleem veroorzaakt.

op het avforums zijn er ook heel wat klachten.......
http://www.avforums.com/forums/3d-tvs/1380473-please-post-here-if-you-have-samsung-glasses-losing-sync-problems.html


heeft iemand hier soorgelijke problemen?
ik heb een 50S7700 plasma met een BD6900 speler.

DVDProfilersFilmgek
05-02-2011, 12:33
Heb het daar gelezen, hoop kommer en kwel, lijkt mij ook niet fijn.:-(

Nu kijk ik niet dagelijks 3D's, maar bij de stuk of 30 3D's die ik nu heb gezien heb ik gelukkig geen sync problemen gehad. Heb ook geen Buzz, TV is echt helemaal stil. Wel heb ik bij sommige 3D's wel eens lichte mate van een spookbeeldje, dan zie je naast de ondertitels nog een keer de ondertitels, maar dan wel in bijna niet te zien.

Bij niet 3D films zie je bij lage resolutie beelden bij snel bewegende hoofden nog wel eens dat er om die hoofden nog wazen van dat hoofd achternaijlen... werd daar via een PM over gevraagd door iemand die dat was opgevallen. Je ziet dat verschijnsel eerder bij DVD's dan bij Blu Rays, maar het is iets dat idd niet hoort.

Overall: ben zeer tevreden met mijn PS63C7700 en de 6900 als 3D speler, heb geen echte klachten en stoor mij niet aan kleine foutjes die wel eens op kunnen treden, die foutjes moeten dan niet storend zijn en de foutjes waar ik over sprak zijn dat niet.

Sterkte met je syncprobleem, misschien kun je Samsung vragen om passende plakkertjes voor de bril;)

angel66
05-02-2011, 14:01
je merkt het als je bril aan en uit gaat .

ik heb het opgelost, klein stukje zwart tape op de sensor en no more problem.

DVDProfilersFilmgek
05-02-2011, 17:16
je merkt het als je bril aan en uit gaat .

ik heb het opgelost, klein stukje zwart tape op de sensor en no more problem.

Mijn brillen zijn onder het kijken niet uit en aangegaan, heb dus dat probleem niet. Staat je TV hoog genoeg om goed contact te houden met de brillen:?:

Het sensortje op de brillen zit in het middenvooraan bij de neusbrug, de zwarte tape die je gebruikt hebt zal wel heel klein zijn, maar mijn vraag is dan, is dat wel transparant en waar heb je het eventueel gehaald, met deze info kun je ook anderen helpen met hetzelfde probleem.:grin:

Bij mijn TV zit de zender linksonderaan de TV, als ik ergens aan de rechterzijkant ga zitten, dan verliest de bril waarschijnlijk contact en gaat hij uit, maar dat lijkt mij normaal, als ik gewoon voor de TV zit heb ik geen problemen, ook niet bij overgangen van heel donker naar plots heel licht. Zoals gezegd, zo'n dertig titels in 3D gekeken en geen problemen. Wat mij nog het meeste verbaast dat ik dat doe met knoopcelletjes die ik voor €0,48 cent per stuk heb gekocht op het internet en dat deze nog steeds werken, zullen er binnenkort toch eens mee moeten ophouden. Ik hoef er iig geen oplaadbare bril voor te hebben.(y)

angel66
06-02-2011, 09:03
welke firmware zit er bij jullie op?


waar heb jij die knoopcellen vandaan?
welke zijn het precies?

DVDProfilersFilmgek
06-02-2011, 12:52
welke firmware zit er bij jullie op?

Als ik het niet vergeet, dan zal ik even kijken als hij weer aangezet wordt, kijk ik gelijk even of er een update is....

waar heb jij die knoopcellen vandaan?
welke zijn het precies?


Dat doe ik even per PM.

angel66
06-02-2011, 18:30
ik heb gewoon zwarte soort duck tape gebruikt.
die resident evil is trouwens de enigste waar ik het probleem heb, heb net deep sea 3D van imax geprobeert met een andere bril.
daar heb ik geen last.
hmm maf hoor.

DVDProfilersFilmgek
06-02-2011, 20:19
ik heb gewoon zwarte soort duck tape gebruikt.
die resident evil is trouwens de enigste waar ik het probleem heb, heb net deep sea 3D van imax geprobeert met een andere bril.
daar heb ik geen last.
hmm maf hoor.

Heb die film samen gekeken geen problemen gezien, beide brillen werkten normaal.