PDA

Bekijk de volledige versie : Philips 42PFL7403D/10: "aangename" instellingen voor HD



MatrixTom
06-02-2011, 12:52
Het is wat moeilijk voor jezelf zo optimaal mogelijke instellingen voor je toestel te vinden. Door op internet te lezen over gelijkaardige modellen en eigen 'oogwerk' vind ik deze instellingen best aangenaam voor mijn toestel.

Let er op dat dit niets met een professionele calibratie te maken heeft, enkel het subjectief 'verbeteren' van de totaal niet optimale standaard instellingen voor HD uitzendingen (en Blu-ray) voor dit ene toestel.

Wie heeft dit toestel nog en wat denk je van deze instellingen? Ik zet deze hier om twee redenen: als je wat aan deze instellingen hebt, wees welgekomen, anderzijds: welke setting "vind je echt niet kunnen" naar het zo natuurlijk weergeven van een HD bron?

Wat ik zelf als eerste kritiek zou geven is het feit dat ik de "Geavanceerde Scherpte" op "Aan" staan heb, maar zonder is deze zichtbaar te zacht en merk je bij deze instelling de typische nadelen niet die je bij "Scherpte" wel hebt.

Contrast: 82
Helderheid: 53
Kleur: 55
Scherpte: 0
Ruisreductie: Minimum
Tint: Normaal
Pixel Plus:
- HD Natural Motion: Minimum
- 100 Hz Clear LCD: Aan
- Geavanceerde scherpte: Aan
- Dynam. Contrast: Minimum
- Dynamische achtergrondverlichting: Optimaal Beeld
- MPEG artefact-reductie: Aan
- Kleurverbetering: Minimum
Active Control: Uit
Lichtsensor: Uit
Beeldformaat: Automatisch formaat
Modus automatisch format: Auto-zoom

peptalk
06-02-2011, 14:03
Het is wat moeilijk voor jezelf zo optimaal mogelijke instellingen voor je toestel te vinden. Door op internet te lezen over gelijkaardige modellen en eigen 'oogwerk' vind ik deze instellingen best aangenaam voor mijn toestel.

Let er op dat dit niets met een professionele calibratie te maken heeft, enkel het subjectief 'verbeteren' van de totaal niet optimale standaard instellingen voor HD uitzendingen (en Blu-ray) voor dit ene toestel.

Wie heeft dit toestel nog en wat denk je van deze instellingen? Ik zet deze hier om twee redenen: als je wat aan deze instellingen hebt, wees welgekomen, anderzijds: welke setting "vind je echt niet kunnen" naar het zo natuurlijk weergeven van een HD bron?

Wat ik zelf als eerste kritiek zou geven is het feit dat ik de "Geavanceerde Scherpte" op "Aan" staan heb, maar zonder is deze zichtbaar te zacht en merk je bij deze instelling de typische nadelen niet die je bij "Scherpte" wel hebt.

Contrast: 82
Helderheid: 53
Kleur: 55
Scherpte: 0
Ruisreductie: Minimum>>uit
Tint: Normaal
Pixel Plus:
- HD Natural Motion: Minimum>>uit(NOODZAKELIJK)
- 100 Hz Clear LCD: Aan>>uit
- Geavanceerde scherpte: Aan>>uit
- Dynam. Contrast: Minimum>>uit(NOODZAKELIJK)
- Dynamische achtergrondverlichting: Optimaal Beeld>>uit
- MPEG artefact-reductie: Aan>>uit(NOODZAKELIJK)
- Kleurverbetering: Minimum>>uit
Active Control: Uit
Lichtsensor: Uit
Beeldformaat: Automatisch formaat>>unscaled/niet op schaal(NOODZAKELIJK)
Modus automatisch format: Auto-zoom

Ik heb een andere Philips TV, maar ik heb toch wat opmerkingen er bij gezet.
Bij een HD bron moet het niet nodig zijn 'beeldverbeteraars' aan te zetten, wat ik echt niet vind kunnen daar heb ik (NOODZAKELIJK) achter gezet. Bij het beeldformaat ga ik er vanuit dat de TV een Full HD is.