PDA

Bekijk de volledige versie : DVD's huren via internet



Charley Baak
02-09-2002, 10:59
Ik las net onderstaand nieuwsbericht. Het zal mij benieuwen of het werkt. Bij mij bij de videotheek hebben ze genoeg titels, dus mij zullen ze niet als klant krijgen. Ben benieuwd wat jullie voor ideeën hebben over dit concept.

DVD's huren via internet

Uitgegeven: 31-8-2002 12:18

AMSTERDAM - Voor de luie filmliefhebber heeft www.Zenobe.com een oplossing bedacht:
dvd's huren via internet. Per één september is het mogelijk via het Belgische
bedrijf de filmschijfjes thuisbezorgd te krijgen, zo meldt ZDnet.

Het werkt als volgt: voor dertig euro sluit je een maandabonnement af, en stel je, na registratie, een voorkeurslijst samen van tien dvd’s die je graag wilt zien. De eerste keer stuurt Zenobe je de top drie van je lijst. Als je de dvd hebt bekeken, stuur je deze middels een antwoordenvelop terug. Je hoeft hiervoor geen verzendkosten te betalen. Zenobe stuurt je dan weer een nieuwe dvd van je lijstje en blijft dat doen zolang je abonnement loopt. Bovendien zijn er geen verplichte retourdata en hoef je dus, zolang je lid blijft, nooit meer een boete te betalen wegens te laat terugbrengen. Je dvd-lijst kan je voortdurend online aanpassen.

Vol vertrouwen

Philippe Creytens, directeur van Zenobe Home Entertainment, ziet de toekomst in ieder geval vol vertrouwen tegemoet. "De meeste dvd-bezitters vinden nauwelijks een behoorlijk aanbod van dvd’s in de traditionele videoverhuurzaak. Wij beloven filmfans de ultieme dvd-ervaring. We bieden al gelijk 1000 filmtitels aan en zullen vrijwel elke nieuwe dvd verhuren die op de Nederlandstalige markt verschijnt", aldus Creytens.

Of dit concept succesvol zal zijn ligt in ieder geval niet aan de populariteit van het mediaformaat. Zowel het schijfje als de dvd-speler zijn bezig met een gestage opmars. Ondanks de tegenvallende economische groei en de forse inflatie in Nederland is de verkoop van dvd-spelers in 2001 met 262 procent toegenomen.
Uit een rapport van de brancheorganisatie FIAR blijkt dat inmiddels tien procent van de huishoudens over een dvd-speler beschikt.

Volgens FIAR-directeur Willem Innemee loopt Nederland internationaal voorop in de acceptatie van digitale video, zelfs vergeleken met de Verenigde Staten. "Net zoals de cd-speler hier ook een stuk sneller doordrong, denk ik dat we dit jaar een dvd-speler in een op de vier huishoudens zullen zien."

Rutger
03-09-2002, 12:34
€ 30 per maand vindt ik wel behoorlijk. Dan moet wel heel veel huren wil je dat eruit halen. Als je het gaat vergelijken met de videotheek op de hoek dan.
En het versturen en dan weer ontvangen van de DVD's is ook omslachtig lijkt mij.
Maar misschien is het gewoon even wennen, en wordt het een groot succes. Ik weet alleen wel dat ik er "voorlopig" nog niet aan mee ga doen.

Ik heb films ook liever in mijn verzameling trouwens.

Johan van den D.
08-09-2002, 15:38
ik denk dat de postbode een hele grote collectie krijg
ik ga vast kijken of ze nog een baantje als postbode hebben(6)

R. Schaap
08-09-2002, 21:02
Zenobe gaat zeker nog aanslaan, ik heb meegewerkt in de betatesterij en het concept is fantastisch.

Ik hoop dat er een goedkope variant van bijv. 1dvd per keer komt ofzo, dan ga ik me zeker aanmelden.

Er is veel aanbod en het systeem van gratis opsturen werkt natuurlijk super.

wrcveen
08-10-2002, 14:41
Zijn er meer mensen die via Zenobe huren? Als je meer dan 8 films huurt per maand á €4,- (MovieMaxx) dan is dit al goedkoper.

Lijkt mij interessant om eens mee te doen.

Tossie
08-10-2002, 21:33
Zijn er meer mensen die via Zenobe huren? Als je meer dan 8 films huurt per maand á €4,- (MovieMaxx) dan is dit al goedkoper.

Lijkt mij interessant om eens mee te doen.

Als je bij de videoland 50 euro stort mag je voor 75 euro halen. Is dus 2,67 euro per DVD. Ook niet zo duur dus.

Fafa
20-04-2004, 16:05
Zijn er inmiddels forumleden die gebruik maken van huren over internet?

Er zijn inmiddels verschillende aanbieders zoals Keeno, Emmy's, plusdvd en nog andere.

Ervaringen?

Dergert
20-04-2004, 17:27
JA. Ik heb zeer goede ervaring met Moviemile en Emmy's. Aangezien ik erg veel vrije tijd heb is dit toch wel erg makkelijk.
De snelheid met wisselen zijn bij beide bedrijven erg goed, en de keuze is bij beide erg groot.
Ze hebben teminste ook de wat oudere films, die ook wel weer eens leuk zijn om te zien.
Bij Moviemile hebben ze kwa tv-serie's wel een ruimer aanbod als Emmy's.
Bij Emmy's krijg je wel 3 dvd's tegelijk, die je ook weer tegelijk moet terug sturen, bij Moviemile is dit per dvd terug te sturen.
Klanten service is van beiden wederom prima !!!

Met plusdvd hen ik wat mindere ervaring.....
Dus Emmy's en/of Moviemile zit je altijd goed.

Ultramorada
10-04-2005, 17:28
Ik heb nu een abonnement bij DVDPOST (http://www.dvdpost.nl/). Dit bevalt redelijk goed. Soms blijft er weleens een dvd hangen of moet je iets langer op de volgende dvd wachten.
Prijzen per maand voor onbeperkt huren:
16 voor 1 dvd
22 voor 2
29 voor 3
36 voor 4
43 voor 5

Minder goede ervaring heb ik met PLUSDVD (http://www.plusdvd.nl/). Ik heb hier rond juli 2004 een abonnement gehad. De dvds waren vaak slecht of niet afspeelbaar. Misschien is het ondertussen beter geworden.
Prijzen per maand voor onbeperkt huren:
14.95 voor 1 dvd
19.95 voor 2
24.95 voor 3

Een collega kwam laatst met MSNDVDCLUB (http://www.msndvdclub.nl/). Ik heb hier nog geen ervaring mee.
De prijzen per maand voor onbeperkt huren zijn wel aantrekkelijk:
10 voor 1 dvd
15 voor 2
20 voor 3
30 voor 5
40 voor 8

Peedeepee
02-05-2005, 07:47
Een collega kwam laatst met MSNDVDCLUB (http://www.msndvdclub.nl/). Ik heb hier nog geen ervaring mee.
De prijzen per maand voor onbeperkt huren zijn wel aantrekkelijk:
10 voor 1 dvd
15 voor 2
20 voor 3
30 voor 5
40 voor 8

Heeft iemand anders al wel ervaring met deze club? Is namelijk iets goedkoper als videoland ;-)

Peedeepee
02-05-2005, 15:17
Nou, ik heb een proefabootje genomen bij videolandonline (voorheen keeno) voor 1 euro (duurt 2 weken). Kijken of dat bevalt. Spannend! :-)

Ultramorada
03-05-2005, 09:21
Nou, ik heb een proefabootje genomen bij videolandonline (voorheen keeno) voor 1 euro (duurt 2 weken). Kijken of dat bevalt. Spannend! :-)
Ik heb vorige week een maandabonnement genomen bij videolandonline om eens te kijken of het bevalt. En het bevalt uitstekend. Ik krijg de nieuwste films binnen, en ze sturen ook heel snel weer nieuwe.
Dit is bij DVDpost wel anders. Daar krijg ik niet de nieuwste dvds binnen, ze zijn duurder, en ik moet ook langer wachten voordat ik een nieuwe dvd krijg. Dat abonnement ga ik dan ook opzeggen.

Voor de volledigheid hier de prijzen voor VIDEOLANDONLINE (http://www.videolandonline.nl/dvd/) voor onbeperkt huren:
19.95 voor 2 dvds
24.95 voor 3 dvds

Fafa
03-05-2005, 09:33
Videoland heeft inderdaad een goede service.

Ik ben vorig jaar 8 maanden lid geweest en ben gestopt omdat ik even weinig tijd had. De dienst is prima bevallen (snelle levering, goede beschikbaarheid van films, uitstekende "helpdesk") en vanaf juni neem ik weer een abonnement voor 24,95.

Peedeepee
04-05-2005, 19:43
Tot nu toe is het idd zo dat de klantenservice super is. Heel snel antwoord op al je vragen. Nu zijn gewoon al 2 dvd's opgestuurd en die zal ik vrijdag (morgen hemelvaart) wel ontvangen. Helemaal te gek.

Ben tot nu toe zeer tevreden!

Peedeepee
14-05-2005, 10:41
Nu is het zo dat ik donderdag 2 films heb geretourneerd en sinds gister staat er als status dat er 1 binnen bij ze... nu krijg ik vandaag dus ook maar 1 nieuwe opgestuurd zeg maar....

Heeft iemand hier dit ook wel eens gehad? Of zou dit 'opzet' zijn, om zodoende meer 'winst' te kunnen maken :-) ?

Ik hoor graag van de online huurders onder ons hoe jullie erover denken!

Gr. PDP

Ultramorada
14-05-2005, 10:53
Ik denk niet dat het aan videolandonline ligt. Ik ben erg tevreden over ze. Nou heb ik pas twee weken een abonnement, maar toch. Heb pas 1 keer een dvd gehad die niet de volgende dag bij hun binnen was, maar pas na 2 dagen. Ik heb zelf het idee dat dit aan de TPG ligt.
Ik vind alles erg vlotjes verlopen, ook met het heen en weer sturen, vragen worden binnen een dag beantwoord, en ik krijg de film die bovenaan mijn lijstje staan.

Ter vergelijking: bij dvdpost.nl duurt het standaard 2 dagen voordat ze een dvd terug hebben. Ik heb weleens na 1 dag een berichtje gekregen dat ze de dvd terug hadden, maar dan was ik helemaal verbaasd. Het duurt langer voordat ze vragen beantwoorden.
En zelfs als ze een berichtje sturen dat er een dvd naar je onderweg is, dan is het maar afwachten of je die ook de volgende dag in de bus hebt zitten.

Fafa
14-05-2005, 11:22
Ligt waarschijnlijk aan de post en niet aan videoland. Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat ik 2 DVD retourneerde en er eentje "op tijd" terug ontving. Maar dat was een uitzondering.

Ultramorada
03-07-2005, 19:01
Videolandonline heet vanaf 1 juli weer Keeno (http://www.keeno.nl/dvd/home).

Van de website van videolandonline:

Videoland en Keeno beëindigen de joint-venture, die zij vorig jaar sloten om gezamenlijk DVD’s onder het label “Videoland Online” per post te gaan verhuren. De breuk is indirect veroorzaakt door een kleine groep Videoland- franchisenemers, die van Videoland Nederland eiste, dat zij zou stoppen met online DVD-verhuur. Nadat gesprekken hierover zijn vastgelopen, heeft Videoland Nederland uiteindelijk besloten de joint-venture met Keeno te beëindigen om zo verdere onrust binnen haar organisatie te voorkomen.

Abonnees van Videoland Online zullen - afgezien van de naamsverandering - niets merken van de overgang.

Videoland en Keeno gaan in goede harmonie uit elkaar en hebben afgesproken de ontvlechting zodanig uit te voeren, dat abonnees hier weinig tot niets van merken. De samenwerking stopt per 1 juli 2005. Vanaf dat moment zal de online DVD-verhuur verder gaan onder de naam Keeno (www.keeno.nl) en zal Keeno haar leidende marktpositie in DVD-postorderverhuur continueren.

rudyooms
05-07-2005, 21:32
Heb bij keeno gezeten totdat het videolandonline werd :)
Zit nu bij interdvd (hele goede maatschappij) leveren veel onbekende dvds, zodat ik ze eerst lekker kan kijken, vind ik hem goed dan koop ik hem ergens anders. Huren kost zo toch bijna niets.
En goede service van interdvd dus een aanrader eigenlijk

Gertjan
13-07-2005, 13:25
Ik heb een jaar bij Moviemile gezeten, goede service maar met de invoer van 20,- voor 10 dvd's ben ik daar vanaf gestapt. dit omdat Interdvd, Videolandonline, en nog een paar anderen onbeperkte huurservice hebben. en ik heb de ervaring hier toch meer waar voor mijn geld te krijgen, om de dag 2 film's kijken als het een beetje mee zit met TPG zijn er in de maand toch wel even wat meer als 10. ik heb eigenlijk met alle verhuur service op het net wel goede ervaringen, dus dat zijn:

Moviemile (Goede Service)
Plusdvd (Goede Service)
Interdvd (Topservice)
Videolandonline (hebben nog wel eens moeite met email beantwoorden, maar over het algemeen toch wel redelijk tot goede service.

Fafa
13-07-2005, 13:44
Ik zit nu nog bij Keeno omdat ik een huurlijst van ongeveer 40 films heb die ik nog wil zien. Als ik die afgewerkt heb stap ik over naar moviemile, omdat zij enkele zeer mooie films in hun catalogus hebben die Keeno niet heeft.

Keeno heeft echter wel voordeligere abonnementsvoorwaarden vind ik.