PDA

Bekijk de volledige versie : Alberto's Home Cinema



Alberto
14-02-2011, 10:49
1

DVDProfilersFilmgek
15-02-2011, 06:42
Welkom op dit plekje van forum(y)

Vind het altijd prachtig als iemand in woord EN beeld zijn plekje laat zien, een plaatje erbij maakt het allemaal veel duidelijker.

Neem voor het instellen de tijd, kan wel een paar maandjes duren eerdat je het helemaal naar het zin hebt, de sub instellen is nog wel het moeilijkste deeltje, heb zelf ook een nieuw setje speakertjes en de sub speelt nu heel anders en behoeft helemaal opnieuw ingesteld te worden, maar daar kom je wel achter als je eigen nieuwe sub komt;)

Je speakers zullen net als bij mij wel enige tijd moeten inspelen om tot wasdom te komen, het eerste uur dacht ik bij mijzelf...... j.z.s waar ben ik aan begonnen8-)

Wees niet bang om wat met de instellingen te rommelen, het gaat er niet stuk van en je leert enkel je receiver steeds beter kennen(y)

HTip
15-02-2011, 20:52
Mooie binnenkomer (y) Je mag jezelf dan een beginner noemen, je set is dat zeker niet. Zit veel potentieel in. Met de juiste instelling kan je een mooi resultaat bereiken.

Veel plezier met het verkennen van de mogelijkheden. Als je hulp nodig hebt, dan horen we het wel...

P.S. Zou je de foto's kunnen verkleinen? Mooi formaat is 800x600, want dan is scrollen niet nodig ;)

DVDProfilersFilmgek
15-02-2011, 21:34
Mooie binnenkomer (y) Je mag jezelf dan een beginner noemen, je set is dat zeker niet. Zit veel potentieel in. Met de juiste instelling kan je een mooi resultaat bereiken.

Veel plezier met het verkennen van de mogelijkheden. Als je hulp nodig hebt, dan horen we het wel...

P.S. Zou je de foto's kunnen verkleinen? Mooi formaat is 800x600, want dan is scrollen niet nodig ;)

Kom kom, je houd van groot, neem dan een 26inch PC scherm en dan hoef je net als ik niet te scrollen.;)

Normaal heb ik 2 ramen naast elkaar open, voor deze post heb ik het hele scherm nodig, maar dan zie je wel wat.:mrgreen:

Zou idd wat kleiner kunnen, denk dat Michael er even niet is, ik had ze ook effe wat te ruim bedacht en kreeg de vraag om ze wat te verkleinen8-)

Je zou deze pagina toch gaan bekijken met je mobieltje en een trage abbo...:mrgreen:

HTip
15-02-2011, 21:56
:D Heb inderdaad maar een 18" breedbeeld laptop ;)

HTip
16-02-2011, 22:14
Foto's zijn verkleind.;)

(y)



En als ik hulp nodig heb bij instellen van mij receiver zal ik zeker mijn vraag hier stellen.(y)
We zien je vragen wel verschijnen ;)

Gerco Stuivenberg
17-02-2011, 21:25
Dat is een mooie set Alberto. Was zeker wel even schrikken toen je de van satelietjes naar zuilen ging? :lol:

Wat jouw set laat zien dat je geen didicated ruimte hoeft te hebben voor een dedicated opstelling en dat je van de muur ook geen gatenkaas hoeft te maken om de surrounds goed te kunnen plaatsen. Met zo'n opstelling als basis zal het instellen ook wat makkelijker gaan en kun je dus binnenkort gaan genieten. (y)

Iets wat me bij deze opvalt is dat het lijkt alsof het wandmeubel wat te ver naar rechts is geplaatst. De ruimte van de rechter front luidspreker ziet er op de foto kleiner uit dan van de linker. Of is het de bedoeling dat de toekomstige sub tussen de linker front luidspreker en het wandmeubel komt te staan of heeft dit een andere reden?

Wat ik jou aan zou willen raden is om de sub dan in de buurt van de radiator te plaatsen en het wandmeubel wat meer naar links. Beide front luidsprekers krijgen dan wat meer ruimte wat de weergave en de bewegingsvrijheid wat meer ten goede zal komen. ;)

HTip
20-02-2011, 20:14
Goeie instelling. Een woonkamer is een multi-functionele ruimte, waarbij je meer moet kunnen dan alleen genieten van muziek en film. En als je daarvoor een compromis moet doen, dan zij dat zo. En als je tevreden bent, dan zou ik op dit moment zeker niets veranderen.

Het gevaar van een goede set is wel dat je steeds een nieuwe zwakste schakel vindt en deze wil opwaarderen. De kunst is hier niet op in te gaan. Dat is mij dus niet gelukt :D

Gerco Stuivenberg
21-02-2011, 16:50
Een woonkamer is idd een multi-functionele ruimte en om te kunnen genieten van films moet er ook vaak een keuze gemaakt worden tussen leefbaarheid en weergave-kwaliteit.

In jouw geval zou je de sub weg kunnen laten en alle lage tonen door de fronts weer te laten geven. Het is dan wel handig dat je de luidsprekers dan zo op stelt dat deze dat ook kunnen. Wil je dit kunnen bereiken, dan zal je daarvoor dus ook weer keuzes moeten maken. :|

Zo is het verstandig dat deze dan vrij en stabiel staan, akoestisch voldoende ontkoppeld zijn van de vloer en dat de receiver ze makkelijk(er) onder controle kan houden. ;)

Hoe je dit het beste kunt doen is voor het grootste deel afhankelijk van de vloer. Is deze zacht zoals tapijt (op ondertapijt) , dan kun je beter geen spikes gebruiken of deze gebruiken om de luidspreker op een tegel te plaatsen die een grotere oppervlakte heeft. Zonder spikes en zonder tegel kun je deze het beste "koud" (rechtstreeks) op een zachte vloer plaatsen. Bij een zachtere (onder)vloer kun je dus het oppervlak dus beter vergroten en bij hardere (onder)vloeren beter verkleinen.

Wat bij jou het beste resultaat, zal je zelf moeten beoordelen door te experimenteren en je bij het experimenteren niet te laten leiden door wat jij mooi vindt om te zien. :cool:

DVDProfilersFilmgek
21-02-2011, 18:58
Een woonkamer is idd een multi-functionele ruimte en om te kunnen genieten van films moet er ook vaak een keuze gemaakt worden tussen leefbaarheid en weergave-kwaliteit.

In jouw geval zou je de sub weg kunnen laten en alle lage tonen door de fronts weer te laten geven. Het is dan wel handig dat je de luidsprekers dan zo op stelt dat deze dat ook kunnen. Wil je dit kunnen bereiken, dan zal je daarvoor dus ook weer keuzes moeten maken. :|

Zo is het verstandig dat deze dan vrij en stabiel staan, akoestisch voldoende ontkoppeld zijn van de vloer en dat de receiver ze makkelijk(er) onder controle kan houden. ;)

Hoe je dit het beste kunt doen is voor het grootste deel afhankelijk van de vloer. Is deze zacht zoals tapijt (op ondertapijt) , dan kun je beter geen spikes gebruiken of deze gebruiken om de luidspreker op een tegel te plaatsen die een grotere oppervlakte heeft. Zonder spikes en zonder tegel kun je deze het beste "koud" (rechtstreeks) op een zachte vloer plaatsen. Bij een zachtere (onder)vloer kun je dus het oppervlak dus beter vergroten en bij hardere (onder)vloeren beter verkleinen.

Wat bij jou het beste resultaat, zal je zelf moeten beoordelen door te experimenteren en je bij het experimenteren niet te laten leiden door wat jij mooi vindt om te zien. :cool:

Zonder sub..... dat zou ik echt echt echt echt niet snel iemand als voorstel doen:shock: , zeker niet als het een beetje knappe sub betreft.

Een sub is de kers op de taart, dan maar een paar centimeter niet alles helemaal optimaal op zijn plaats8-)

Gerco Stuivenberg
22-02-2011, 16:54
Zonder sub..... dat zou ik echt echt echt echt niet snel iemand als voorstel doen:shock: , zeker niet als het een beetje knappe sub betreft.

Een sub is de kers op de taart, dan maar een paar centimeter niet alles helemaal optimaal op zijn plaats8-)
Sommige mensen hebben die "kers" liever in de taart en eten dan vervolgens de taart op, omdat die dan niet meer mooi genoeg is om aan anderen te laten zien of omdat iemand anders dan gaat vragen waar de "kers" is gebleven. :D

Wanneer je de kers met wat slagroom op een taart zet of laat vervallen, kun je dit dus voorkomen. ;)

Moraal van het verhaal:
Zonder een sub heb je dus geen HT en als je een sub hebt, kun je deze het beste op een akoestisch gunstige plaats zetten. :|

Gerco Stuivenberg
23-02-2011, 23:35
Ik denk dat de verschillen tussen de ES150P en de E150P niet groot zijn als het gaat om de weergave. Beide hebben nl. de dezelfde soort constructie en bijna hetzelfde vermogen.

Daarnaast past de E150P mooier bij jouw set. ;)

Het rollen van lage frekwenties kan verschillende oorzaken hebben. De eerste is dat een eindtrap moeite heeft om een gewone luidspreker onder controle te houden, de tweede is het contakt met de ondergrond en de derde de construktie van de luidspreker of subwoofer. Wanneer een luidspreker of een subwoofer te veel kan wiebelen of de vloer te veel mee gaat trillen met de luidsprekers, dan is dit dus niet goed voor het geluidsbeeld. Je zal dus een balans moeten zoeken tussen de bewegings-vrijheid van de vloer en van de luidspreker.

Of de receiver de luidsprekers goed onder controle kan houden, zou je moeten proberen. De meest eenvoudige manier om dit te doen is om de E20's als front te gebruiken en op de E80 te plaatsen met bvb een magazine er tussen om deze akoestisch van elkaar te ontkoppelen.
Deze zullen in ieder geval een stevig geluidsbeeld neerzetten met behoorlijk wat breedte en diepte en een strak laag-midden gebied. Wanneer je de E20's op een gegeven moment de E80's weer gaat gebruiken, zou dit zo moeten blijven. Zo niet, dan heeft de 608 waatschijnlijk moeite om de E80's te houden wanneer deze als 'single-amping' aangesloten zijn en zou je het met 'bi-amping' kunnen proberen. Luister voor een goede test dus niet naar de luidspreker, maar naar de muziek.

Voor wat betreft de construktie, is het belangrijk dat zowel de woofer(s) als de poort vrij kunnen stralen. Een subwoofer met de poort aan de achterkant zal dus niet mooi klinken als deze achterkant te dicht bij een achterwand staat of deze te ver in een hoek geplaatst is. De construktie moet dus passen bij de akoestische mogelijkheden van de inrichting. Zelf raadt ik meestal aan om er voor te zorgen dat deze symmetrisch zijn geplaatst en bvk aan de voorkant en/of de onderkant.

Dit is dus ook weer een hoop informatie, maar als je deze goed begrijpt zal het kiezen en plaatsen een stuk makkelijker zijn. :cool:

StefaanD
26-02-2011, 12:25
Knap spul Alberto (y) en een wel héél erg herkenbare Onkyo receiver :-)

En Apple TV niet belangrijk foei foei :twisted: :-) Waarom stel je dat, gebruik je deze
niet veel meer ? En welk toestel heeft de Apple TV dan naar de achtergrond gedrukt ?

StefaanD
26-02-2011, 17:58
Nou, de AppleTV is voor mij wel heel erg belangrijk omdat ik een hele grote muziek collectie heb en dit dan uitkomst biedt, vooral met muziek wat in de winkel niet meer te vinden is op cd en iTunes toch een aardige collectie heeft uit mijn tijdperk.

Ben voorzichtig, maar er is geen een toestel wat de AppleTV naar achter drukt. Maar ben wel voorzichtig geweest met dit te noemen op dit fora. Meestal vinden de Die Hard audiofielen dit te min om muziek te luisteren in verband met de kwaliteit en omdat dit niet op de bekende geluidsdrager staat.

Had al een vermoeden dat je het vooral gebruikte voor muziek. Heb hier zelf een
Mac Mini staan en dat werkt ook perfect met muziek. Remote applicatie op mijn
iPhone starten en een kind kan de was doen :-)

Werkt gewoon perfect. Tja die-hard audiofielen gaan waarschijnlijk wel een beetje
afkeer hebben van een Apple TV of Mac Mini voor afspelen van muziek maar mijn
oortjes hebben daar ... uh wel geen oren naar :grin:

Ging de Mac Mini ook gebruiken om films af te spelen, maar dat komt er eigenlijk
niet meer van ook en vooral door de aankoop van een HDI Dune Prime.
Mijn Mac Mini gaat dan ook waarschijnlijk binnenkort de deur uit, en vervangen
worden door een Apple TV2 of misschien zelfs een Squeezebox of iets dergelijks.

Platenspeler heb 'k niet echt ervaring mee, weet alleen dat je ook daar héél ver
in kan gaan, financieel dan ;)

Gerco Stuivenberg
11-03-2011, 14:27
Nou, de JBL ES150P is binnen na enige vertraging gehad te hebben.

De JBL ES150P Klonk/voelde na aansluiten al meteen goed in mijn opstelling en vanmiddag ga ik wat met de instellingen spelen.

Het is duidelijk een hele verbetering vergeleken met de Denon DSW-3L in mijn opstelling het laag in films en muziek voelt gewoon strakker aan. Er is nu meer te beleven zeg maar.(y)

Dat is een joekel van een sub Alberto. Je kunt nu eindelijk een keer gaan genieten van de films. :)


Werkt gewoon perfect. Tja die-hard audiofielen gaan waarschijnlijk wel een beetje
afkeer hebben van een Apple TV of Mac Mini voor afspelen van muziek maar mijn
oortjes hebben daar ... uh wel geen oren naar :grin:

Platenspeler heb 'k niet echt ervaring mee, weet alleen dat je ook daar héél ver
in kan gaan, financieel dan ;-)
Die-hard audiofielen zullen idd een beetje afkeer daarvoor hebben, omdat een LP of een hoogwaardige vervanger daarvan veel beter zal klinken dan de lossy en lossless codecs die nu gebruikt worden.

De ervaring die ik met LP's heb zijn positief, al zitten er ook veel haken en ogen aan zoals het afstellen, de slijtage en het 'schaatsen' van de naald en de prijs van een goede speler. Vandaar dat ik niet gekozen heb voor LP, maar voor SACD. Het geluid daarvan komt veel dichter in de buurt van een LP dan dat van CD en je kun daarnaast vaak ook nog eens kiezen voor surround geluid. Het is alleen jammer dat op dit moment allleen Sony spelers in een een lage prijsklasse heeft die deze af kunnen spelen. Vandaar dat mijn huidige speler nu een Sony is.

Ik denk dat als er hoogwaardige codecs met weinig compressie komen die er voor zorgen dat geluid bijna als analoog klinken, dat dan de drempel voor het legaal downloaden ook een stuk lager zal zijn. Het grootste nadeel is dan wel dat muziek dan meer ruimte in neemt op een server en het dus minder om de kwantiteit moet gaan.

Zolang dit nog niet zo is, blijft het voor een audiofiel dus behelpen met de LP en de SACD. :|

DVDProfilersFilmgek
12-03-2011, 16:20
gister dus AVATAR en RED nog maar eens gekeken met de nieuwe sub in mijn opstelling na afstellen. Het is nu duidelijk dat ik niet alleen "het" geluid heb maar nog meer het gevoel erbij. Dat is een beleving op zich en was voor mij een hele ervaring rijker. Je gaat bij ieder puntje weer opnieuw kijken en beleven in films(y)

SACD, weinig muziek daarop die ik zou willen kopen, geflopt waarschijnlijk dan ook om die reden, er staat niet veel op dat een zinnig mens horen wil;):rolleyes:

Heb welgeteld 1 SACD schijfje dat ik mijn eigendom kan noemen en alweer een paar jaar een dubbel demo SACD van een collega in huis.... ben er niet van onder de indruk en momenteel zijn de 2 apparaten die wel SACD kunnen afspelen bij mij niet eens meer aangesloten, mis ze niet(y)

OK.....je sub na afstelling..... shit, dat doe je rap:???: heb zelf nu ook weer een nieuwe setup, de meeste speakers raken nu pas een beetje ingespeeld en het geluidsbeeld blijft daardoor een beetje veranderen, de sub heb ik nog steeds niet helemaal zo lekker staan als in de oude setup, maar dat heeft me dan ook 3 maanden actief bijstellen gekost eerdat ik hem lekker gemiddeld had staan.

Jouw sub zal ook nog wel een beetje moeten inspelen, zit een lekker dikke rubber rand omheen en die moet ook nog even versoepelen:grin:

Je krijgt bij JBL iig wel heel veel waar voor je geld, je setup ziet er dan ook heel netjes uit..... nu nog even de rears om het geheel in evenwicht te brengen, maar ik denk dat we daar ook niet al te lang op hoeven wachten;) (y)

Zo, en nu even een CD opzetten, heb de hele Spirits of Nature serie compleet, vind die serie echt met zorg op CD gezet, daar heb je echt geen SACD voor nodig. Ook mooi om naar te luisteren/kijken zijn goede lifeconcerten op Blu Ray en DVD.....8-)

Gerco Stuivenberg
13-03-2011, 11:27
Die verhalen over SACD heb ik ook gelezen en gaan over het opnieuw uitbrengen van oudere opnames. De discussie hierover za ik je besparen omdat daarvoor het topic over Blu-ray Audio (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1780272&posted=1#post1780272) gebruikt wordt.

De betekenis van "analoog" is dat instrumenten en stemmen in de opname dezelfde klank-eigenschappen hebben als in werkelijkheid. Dit is met digitaal wel mogelijk, maar stelt hogere eisen aan de manier waarop een opname verwerkt wordt. Zo mag er niet veel compressie zijn en moet de bitrate hoog zijn. Anders klinkt dit ook "K". :cool:

En dan nu weer verder met tutoyeren:
Bij mij klinkt muziek ook niet als analoog, maar ik ik probeer er wel dictbij te komen. ;)

RED zal volgens de release-lijst elders op deze site pas op 31-3-2011 in Nederland op BD uitgebracht wordt. Ik weet dus niet hoe je aan die film komt. Waarschijnlijk via de D-route en dat is voor de meesten van ons nog steeds not-done. Dit forum wordt o.a. gesponsord door de film-industrie en die vinden het niet leuk om geld te stoppen in een bodemloze put.

Schijnbaar hebben sommige mensen te weinig geduld. :roll:

OK.....je sub na afstelling..... shit, dat doe je rap:???: heb zelf nu ook weer een nieuwe setup, de meeste speakers raken nu pas een beetje ingespeeld en het geluidsbeeld blijft daardoor een beetje veranderen, de sub heb ik nog steeds niet helemaal zo lekker staan als in de oude setup, maar dat heeft me dan ook 3 maanden actief bijstellen gekost eerdat ik hem lekker gemiddeld had staan.
Dat zijn we van Alberto wel gewend. :D

HTip
13-03-2011, 12:56
RED zal volgens de release-lijst elders op deze site pas op 31-3-2011 in Nederland op BD uitgebracht wordt. Ik weet dus niet hoe je aan die film komt. Waarschijnlijk via de D-route en dat is voor de meesten van ons nog steeds not-done. Dit forum wordt o.a. gesponsord door de film-industrie en die vinden het niet leuk om geld te stoppen in een bodemloze put.

Of je koopt hem ergens anders... (http://www.amazon.co.uk/Red-Blu-ray-Bruce-Willis/dp/B0048DOLPA/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1300020780&sr=8-2) ;)

Gerco Stuivenberg
13-03-2011, 13:42
Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens de EQ uit ga zetten. :mrgreen:

Nu maar hopen dat jouw vrouwtje en de kids het ook mooi vinden klinken. Anders kun je er alleen zelf van genieten. ;)

Welke plaats heb je als sweetspot gebruikt om te meten? De bank, het midden van de opstelling of daar ergens tussen? 75dB voor de surrounds zal denk ik wat te laag zijn als je vanaf de bank gemeten hebt en jullie met z'n allen willen genieten. De surrounds zijn nl. wat minder krachtig dan de fronts en hebben daardoor volgens mij minstens net zo veel dB-tjes nodig als de andere luidsprekers. :???:


Of je koopt hem ergens anders... (http://www.amazon.co.uk/Red-Blu-ray-Bruce-Willis/dp/B0048DOLPA/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1300020780&sr=8-2) ;)
Dat kan ook, maar dan komer er vaak ook nog verzendkosten bij, moet je ook op de regio-code letten en mag je hopen dat er NL-subs bij zitten. :cool:

DVDProfilersFilmgek
13-03-2011, 14:11
Maar deze meting zal ik na dat de speakers zijn ingespeeld best een keer opnieuw moeten gebeuren.

Als leek ben ik dus met Audyssey beginnen te meten alleen voor de speaker afstanden, daarna heb ik Audyssey en andere verbeteraars uitgezet en ben vanaf het nulpunt begonnen in de receiver/speakers en de sub handmatig gaan afstellen met db meter. Fronts 85db, Center 85db, surround 75db De sub heb ik op gehoor en db meter gedaan en handmatig door te luisteren naar films en muziek en mijn omgeving.

De surrounds waar je het over hebt staan/hangen voor mijn gevoel goed en passen goed in het geluidsbeeld. Maar dat zal voor ieder persoonlijk wezen maar suggesties zijn welkom.

Maar voor mijn gevoel staat nu alles redelijk goed.

Het allerbelangrijkste is dat je zelf tevreden bent over het klankbeeld en hoe je setup in zijn geheel alles ten gehore brengt(y)

Heb zelf vele jaren met een combinatie van Magnat's en B&W's gewerkt en daarvan kwam de klank ook met elkaar overeen, was dat niet het geval geweest, dan had ik ook al veel eerder geupdate in de speaker setup, met de oudsten heb ik 25 jaar gedaan en met de jongsten zo'n 15 jaar.

Waarschijnlijk zul je in details nog wel wat bijregelen, hier en daar een Db erbij of eraf totdat je een mooi gemiddelde hebt bereikt, ook niet alle films zijn hetzelfde afgemixed, dat regel ik dan soms wel eens bij, vooral als het wel eens laat wordt en er een film met zachte spraak is, dan gaat de center gewoon even wat harder.

In tegenstelling tot jou draai ik bijna nooit met de stand direct of pure, vind gewoon mijn eigen instellingen fijner en ik houd van een diep laag, ook bij een laag volume en dat red je vaak niet met direct of pure, zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren en die hoef je je niet door anderen te laten voorschrijven8-)

DVDProfilersFilmgek
13-03-2011, 14:25
Of je koopt hem ergens anders... (http://www.amazon.co.uk/Red-Blu-ray-Bruce-Willis/dp/B0048DOLPA/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1300020780&sr=8-2) ;)

Mmm, niet echt een film met veel diepgang, maar hij was wel grappig, stond op de Popcorn en hij had NLsubs en heel mooi beeld, die investering dient toch ook af en toe eens gebruikt te worden:roll:;)

Gerco Stuivenberg
13-03-2011, 15:09
@ Gerco dat ik mijn surrounds op 75db heb gezet is omdat ik al eerder aangaf het goed past in mijn opstelling tot nu toe en mijn net nieuwe speakers nog even niet te zwaar te belasten zoals je weet. Maar je leert snel(y)

EQ staat op sommige momenten niet uit en dat is met digitale televisie kijken. Daarbij staat zelfs Dynamic EQ aan en dat bevalt mij prima.(y)

Mijn kinderen en vrouw vinden het geluid prima en zijn snel tevree. Zou je ook eens moeten proberen.(y)
De luidsprekers die je nu het zwaarst belast zijn de fronts en de centre. Deze vragen wat meer vermogen van de receiver waardoor, zelfs als je de surrounds op 85dB zet. Luidspreker belast je meestal zwaarder door een gebrek aan uitgangsvermogen. Bij een ernstig gebrek gaat het geluid vervormen en kan een versterker of receiver gaan 'clippen' en schade veroorzaken aan de luidsprekers.

Vrouwen en kinderen luisteren op een andere manier dan mannen, maar dat is iets wat je het beste zelf kunt ervaren. ;)

@DVDPF:
Als je nog even wacht krijgen de nieuwste receivers ook 'Dynamic Speaker-level'. Je hoeft ze dan niet meer iedere keer een paar dB's minder of meer te geven. :headbang:

Die referentie-instellingen zijn er dus niet voor niets. :cool:

DVDProfilersFilmgek
13-03-2011, 16:34
De luidsprekers die je nu het zwaarst belast zijn de fronts en de centre. Deze vragen wat meer vermogen van de versterker waardoor, zelfs als je de surrounds op 85dB zet. Luidspreker belast je meestal zwaarder door een gebrek aan uitgangsvermogen. Bij een ernstig gebrek gaat het geluid vervormen en kan een versterker of receiver gaan 'clippen' en schade veroorzaken aan de luidsprekers.

Vrouwen en kinderen luisteren op een andere manier dan mannen, maar dat is iets wat je het beste zelf kunt ervaren. ;)

@DVDPF:
Als je nog even wacht krijgen de nieuwste receivers ook 'Dynamic Speaker-level'. Je hoeft ze dan niet meer iedere keer een paar dB's minder of meer te geven. :headbang:

Die referentie-instellingen zijn er dus niet voor niets. :cool:

Af en toe ben je niet te volgen....

Het clippen verhaal lijkt mij niet voor Alberto van toepassing, hij speelt zijn speakers al voorzichtig in en zijn receiver heeft voldoende vermogen om zijn speakers aan te sturen. Hij lijkt mij niet een oorloze moron toe die tot vervormen aan toe zijn receiver opendraait.



@DVDPF:
Als je nog even wacht krijgen de nieuwste receivers ook 'Dynamic Speaker-level'. Je hoeft ze dan niet meer iedere keer een paar dB's minder of meer te geven. :headbang:


Nou daar zit ik net op te wachten ....... maar niet heus, nu ben ik ook nog niet toe aan een nieuwe receiver en als die dat zou hebben..... dan moet het wel uitschakelbaar zijn, net als bij TV's zit je niet op dat soort verbeteraars te wachten.

Gauw posten.....m'n PC heeft kuren en valt af en toe uit:evil:

Gerco Stuivenberg
14-03-2011, 18:41
Voor de duidelijkheid:
Ik heb niet geschreven dat hij zijn receiver te zwaar belast en dat zijn receiver hierdoor 'clipt'. Daat laat ik nl. in het midden. Wat ik wel heb geschreven is dat de fronts en de centre een wat zwaardere belasting zijn voor de receiver, zelfs als de niveaus van de surrounds overeen komen met die van de 'fronts' en de 'centre'.

Het iedere keer wijzigen van de niveaus vindt ik onzinnig. Iedere mix is idd anders, maar dat wil niet zeggen dat er voor iedere mix weer andere referenties gelden. Die zijn dus voor iedere mix dus hetzelfde. Wanneer je dus niet iedere keer de niveaus verandert, zullen alle mixen weergegeven worden zoals de makers het bedoeld hebben. ;)

Nadat je de set helemaal naar jouw wensen is ingesteld, is het dus de bedoeling dat je deze instellingen blijft gebruiken totdat je deze bvb gaat upgraden. :|

DVDProfilersFilmgek
31-05-2011, 15:15
(y)

Goed zo, ik laat me ook door niemand de wet voorschrijven op audiogebied, hoe je het zelf als prettig ervaart is natuurlijk het beste:grin:

geoffreyvanvugt
01-06-2011, 09:04
Hele mooie set.
Het design van die sub vind ik ook erg mooi. Maar kan dat geen kwaad dat het zo dicht bij de kachel staat?

geoffreyvanvugt
01-06-2011, 11:20
Ik bedoel inderdaad de warmte van radiator.
Ga je de sub in het midden van adiomeubel plaatsen. Volgens velen is dat het ideaalst.
Het van je vrouw gaat natuurlijk voor...
Succes ermee...

HTip
17-01-2012, 18:22
Leuk klein spelertje. Hij valt bijna weg bij je receiver. Fijn dat deze het beter doet. Kan je nu weer genieten van een mooie film :popcorn:

jamiev
17-01-2012, 18:57
mooi zo(y)
veel plezier ermee

DVDProfilersFilmgek
18-01-2012, 05:22
LG in de milieu straat mmmmm, zeker even al je frustraties op het apparaat afgereageerd en er even bovenop gesprongen....:grin: , zou ik tenminste doen als een apparaat mij tergt;) Ik neem dan ook nooit meer een draadloos toetsenbord en muis, heb er al een paar onder mijn schoen gehad, en die krengen geven dan ook nog eens een berg rommel ook als die toetsen alle kanten heen vliegen:-(

Heb van een speler ook een keer het laatje in mijn handen gehad, zonder dat de speler er nog mee verbonden was......

Begrijp je, wens je veel plezier met je Sony toe en hoop dat ie dan wel een tijdje probleemloos blijft spelen(y)

DVDProfilersFilmgek
18-01-2012, 13:17
Ja, het was wel bijna mijn bedoeling om de LG-BD550 in elkaar te trappen. Heb dat ook wel eens met een Yamaha DVD speler gehad. Nee, ik heb volgens mij de kamerdeur aan de achtertuin zeide los gedaan en hem met een grote boog de stoep op gedonderd. Kwam er toen wel achter dat er in deze speler van de Yamaha een Panasonic loopwerk zat.:-P

De LG-BD550 is ook echt een slechte speler waar je verre vandaan moet blijven.:cry:

Heb het ook even een kans gegeven en dacht dat deze bugs in die speler wel opgelost zou worden met firmware updates.:???:


Jammer dat LG, die heus wel goede spelers kan maken(heb zelf hier nog ergens de BD370 liggen, ook de BD 390 scheen ook zeer goed te zijn), ermee bezig is zijn naam zo te grabbel te gooien. Ze brengen wat goeds uit, dat krijgt goede reviews en dan binnen datzelfde model wijzigen ze het eea aan de binnenzijde en krijg je vervolgens een heel ander(minder) apparaat:evil:

Zo met je naam spelen lijkt mij in deze tijd niet bepaald slim van een fabrikant:???:

HTip
20-01-2012, 12:23
Heel goed dat je het hier post, want dat weet vast niet iedereen. Het is ook 1 van de zaken die tijdens een ISF-calibratie worden aangepast. Voor film heb ik de ISF-stand, maar voor foto's heb ik andere voorkeuze, want dan is de scherpte op 0 niet goed.

Het beste is ook om alleen de instellingen van de TV aan te passen en van de bron (in jouw geval de Sony) niet (alles in het midden of uit).

HTip
20-01-2012, 14:11
@ HTip, inderdaad en zo leer ik iedere keer weer wat bij. Die apparatuur van tegenwoordig is allemaal zo uitgebreid met instellingen en dan nog maar te zwijgen van de fabrieksinstellingen van apparaten die je als leek in huis haalt. Dat je soms maanden bezig bent om het goed te krijgen en naar je zin.

Heb je helemaal gelijk in. De fabrikanten denken dat de consumenten het toch niet zien, dus maakt het niet uit hoe ze een TV/projector uitleveren. Gelukkig is er dan de ISF-calibratie die volgens strikte richtlijnen moet worden uitgevoerd.



HTip? Heeft het zin om calibratie materiaal te kopen? Zit te denken aan zo'n calibratie blu-ray schijf en heb je tips hiervoor.
Er zijn calibratieschijven, maar zonder de mogelijkheid om in het service menu te komen beperken deze zich alleen tot helderheid, contrast en scherpte. Zonder meetapparatuur is het moeilijk maar wel te doen. Maar ook erg leuk en leerzaam.

Ik heb de BD's van DVE (Digital Video Essentials) en Spears&Munsil (werd vroeger met een Oppo geleverd). Leuke is dat een korte discussie op ons forum is gevoerd (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=65471).

Ook de AVIA-BD is populair, zie bijv. deze review (http://www.practical-home-theater-guide.com/avia-guide-to-home-theater.html)

peptalk
20-01-2012, 16:28
Is natuurlijk ook een film met heel veel grain.

peptalk
21-01-2012, 11:54
De zogenaamde beeldverbeteraars adviseren we altijd uti te zetten idd. Grain dient wel zichtbaar te zijn als het in de film zit, anders ben je dingen aan het wegfilteren en dan niet alleen de grain maar ook detail...

Ik weet niet of je een Pixar BD hebt, daar zitten wat testbeelden op om contrast e.d op een grove manier in te stellen.

Gerco Stuivenberg
21-01-2012, 13:54
Vergeet ook niet te kijken naar de instellingen van de ruis-onderdrukking. Die kunnen het beeld ook minder scherp maken. Deze hoef je alleen te gebruiken als je veel naar SD-bronnen kijkt en zitten niet alleen in de TV. ;)

HTip
09-02-2012, 09:20
Aparte oplossing, maar het gaat om het resultaat en dat jij er tevreden mee bent. Goed bezig dus (y)

Gerco Stuivenberg
09-02-2012, 11:45
Dat is idd een oplossing voor een probleem waar je niet zo snel aan zou denken.

Zo zie je maar weer dat er voor alles een oplossing is, als je maar durft te experimenteren. ;)

HTip
09-02-2012, 17:04
Vond het ook al een aparte oplossing maar het werkt. Het is geen "officieel" plaatje hoe het eigenlijk hoort te staan, maar heb er van meerdere positieve reacties op gehad.
En daar gaat het om... (y)