PDA

Bekijk de volledige versie : Alles in een keer goed doen....kan dat?



Eddy1971
16-02-2011, 22:29
Hallo allemaal,

Ik heb net een nieuwe tv in huis, de philips 40pfl8605H.
De PS3 en de DVD speler eraan koppelen is natuurlijk geen probleem, maar wel de materie Digitale TV.
Ik stam nog uit de tijd van analoge kabel en beeldbuis tv us er is ondertussen wel veranderd.
Nu zie ik de HD zenders wel zitten.
Ik woon in UPC land (Alblasserwaard), en ik kan bij hen digitaal nemen of bij KPN Interactief. Ziggo is hier niet actief.
Op dit moment heb ik al tel. + internet via KPN.

Dus mijn eerste vraag: welke van de twee (of is er nog een ander alternatief?) kan ik het beste nemen?
Sat.schotel wil ik niet aan de gevel.

En vraag 2: bij allebei krijg ik een losse decoder, daar is nog geen alternatief voor? Alleen een kaart achterin de tv, of is dit alleen bij digitenne?

En tot slot: blijft het probleem met de 2 afstandbedieningen? Of is hier ook een oplossing voor, zodat ik alleen met de originele bediening kan werken?

Graag jullie mening.

Eddy

Mr_Parker
23-02-2011, 12:42
Hoi Eddy,

Keuzes, keuzes en nog eens keuzes.
Het probleem is dat ik die natuurlijk niet voor je kan maken, ik kan je alleen wat info verschaffen waarmee jij wellicht je keuze verder kunt verantwoorden voor je zelf.

De tv die je hebt gekocht is geschikt om zonder tussen komst van een losse decoder analoge kabel / antenne televisie te ontvangen en met behulp van een insteek module (CAM) digitale televisie op zowel DVB-T (digitenne) als DVB-C (digitale kabel) basis.
Op basis hiervan is het dan ook mogelijk om digitale tv van UPC mbv een CAM op je tv te kijken.....

.. MAAR:

Naast het protocol van DVB is er ook nog een codering ter beveiliging. UPC maakt van een aparte ethode gebruik en die blokkeert momenteel het gebruik van een dergelijke CAM. Alle (of zo goed als alle) zenders zijn gecodeerd en kunnen dus niet via de nu beschikbare CAM modules gedecodeerd worden. Fysiek kijken naar een zender is er nu dus niet bij met UPC zonder een losse decoder.

Daarnaast is je tv niet instaat om de interactieve diensten van zowel KPN als UPC te gebruiken zonder de losse decoder van een van hen. Dit zijn andere diensten dan dat je via NetTV van Philips kunt bereiken, al zijn het deels ook weer wel hetzelfde (zoals uitzending gemist).

Dan het verschil tussen UPC en KPN.

KPN maakt uitsluitend gebruik van IPTV. Jij doet via je decoder een request om een bepaalde zender te zien. Dit request wordt via internet naar een server van KPN gestuurd en die stuurd vervolgens een stream naar jou toe als zeg maar een live stream.
Voordeel is dat in theorie zenders daarmee hun originele ongeknepen bit rate zouden kunnen hebben vanaf de leverancier (de "RTL / SBS / PO" etc) tot bij jou.
Nadeel is dat het een behoorlijke toeslag op je internet verbinding legt.
Je mag niet meer dan x meter van de wijkcentrale wonen wil je gebruik kunnen maken van die dienst. Afhankelijk van de afstand tot die zelfde centrale kun je momenteel tot max 2 tv's op deze wijze aansluiten.
Een ander klein nadeel is dat deze dienst het meeste vertraging heeft in beeld, live is minder live dan bij HD tv van Ziggo en UPC....

Voorbeeld:
Ned 1 wordt continu als HD stream geproduceerd, ook de SD uitzendingen. Voor digitale tv wordt dit signaal direct door gestuurd via glasvezel naar oa Ziggo en UPC. Zij zetten dit signaal direct door naar de klant (jij en ik) waar in de decoder dan een decodeer actie plaats vindt.
Naast dit HD kanaal wordt er in hilversum ook een SD downscale gemaakt, welk daarna ook nog omgezet wordt naar een analoog signaal. Deze beiden digitaal en analoog worden ook weer doorgestuurd naar jij en ik via onze leverancier. De digitale SD moet ook weer gedecodeerd worden.
Al die omzettingen kosten tijd, doordat de HD stream alleen bij ons omgezet hoeft te worden is die het snelst. Alle anderen komen later, analoog SD en digitaal SD doen vaker stuivertje wisselen voor de tweede plaats.

Voor IPTV is er echter nog een omzetting nodig en is er ook alleen doorgifte op verzoek dit kost allemaal extra tijd.

Gevolg ik baal een aantal seconden (soms tot wel 10 naar verluidt) dat NL weer geen Wereld Kampioen is.

Wil je op meer tv's zenders ontvangen zul je bij IPTV van KPN of ook nog digitenne moeten nemen voor de overige tv's (duidelijk minder zenders en advies om niet groter te gaan dan 32" afkomstig van KPN zelf) of ook nog UPC erbij blijven houden.

UPC heeft als nadeel dat je aan hun decoder vast zit, maar doorgaans wel een betrouwbaardere verbinding dan KPN.
Ook bij UPc zijn triple play acties, internet tv en telefoon mogelijk.

Indien nog meer info gewenst laat maar horen....