PDA

Bekijk de volledige versie : Welke film(s) heb je net NIET afgekeken?



Franklin1975
19-02-2011, 15:25
Leuk, een topic over welke film je net gezien hebt en je mening over de film, maar wat misschien nóg boeiender is, is welke film je juist afgezet hebt omdat je het helemaal niks vond! En dat komt bij mij nog wel eens voor.

Gisteren bijv. Black Swan binnen 20 minuten afgezet. Deels vanwege het schokkerige camerawerk, deels door de matte kleuren en het gebrek aan uitstraling naar de kijker toe hierdoor. Het was geen CAM-versie, dus daar ligt het niet aan. Wachten op een betere versie voor poging 2, maar ik geef het weinig kans van slagen (zie hieronder).

Vanmiddag een andere Aranofski opgezet: Requiem For A Dream. Geen idee wat de regisseur wilde doen met de film met snelle nietszeggende beelden tussendoor van dingen onder een microscoop en het monotone technogeluid uit zijn andere film Pi. Wil hij arthouse of intellectueel overkomen ofzo, of laten zien wat hij bij Montage op de Filmacademie heeft geleerd? Ik word er in ieder geval behoorlijk nerveus en zenuwachtig van. Regisseur om links te laten liggen voor mij.

Daarna de Franse film Irréversible opgezet. Wederom een cameravoering waar je behoorlijk paranoïde van kan worden, maar ook boeiend leek doordat je flarden van de omgeving zag in combinatie met het zoemende geluid minuten lang. Totdat in de homo-sexclub iemand z'n kop letterlijk kapot geslagen werd. En na het lezen van een eerder verslag van mijn zwager hier besloten niet verder te kijken.

theregiment
19-02-2011, 16:47
Is niet het zelfde als afrader van de maand..? of je de film nu afkijkt of niet je geeft daar ook door dat de film ruk was.

Niet dat het mij uitmaakt dat je dit topic opent ik waardeer dit altijd wel maar ik ben hier niet de baas ;) haha

uu even denken welke film ik heb afgezet pas geleden. Denk, denk oja Apocalyps Now na 30 min uitgezet wat een slechte niets zeggende overtrokken film! Alles is te over de top en niet serieus en daar kan ik bij een oorlogs film echt niet naar kijken. Helaas!

Jolling
19-02-2011, 17:26
Apocalyps Now na 30 min uitgezet wat een slechte niets zeggende overtrokken film! Alles is te over de top en niet serieus en daar kan ik bij een WW2 film echt niet naar kijken. Helaas!
WW2...:roll:

theregiment
19-02-2011, 17:29
WW2...:roll:

bedoel natuurlijk Vnam ;)

Don van Straalen
19-02-2011, 18:14
Oef, de eerste 4 films die genoemd worden in dit topic worden toch over het algemeen wel beschouwd als goede films, erg apart dat jullie ze niet de kans geven om ze af te kijken. Smaken verschillen, ik weet het.

Zelf heb ik het zelden dat ik een film niet afkijk. De enige twee die ik me voor de geest kan halen zijn Repo Men en Bitch Slap! Niet de meest geweldige films, dus het is niet echt schokkend.

Lex v/d Moolen
19-02-2011, 18:39
Ik kijk de meeste ook wel uit, hoe slecht ze soms ook zijn. Enige waar ik nu op kan komen is Dancer in the Dark en Kentucky Fried Movie.

Jordy van Buel
19-02-2011, 19:47
Is niet het zelfde als afrader van de maand..? of je de film nu afkijkt of niet je geeft daar ook door dat de film ruk was.



Ik ben het hier wel mee eens eigenlijk. Ik merk dat er de laatste tijd steeds meer van dit soort topics opduiken. Afrader van de maand inderdaad en Overgewaarde films. Het komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer. Niet dat ik er op tegen ben hoor, maar het blijven moeilijke onderwerpen omdat je het nu eenmaal hebt over iemands persoonlijke smaak/mening. Ik kan dus wel gaan argumenteren dat je Black Swan of Apocalypse Now wél juist af moet kijken, maar wat schiet je daar mee op? Als jij hebt besloten de film af te zetten omdat het je niet aanstaat, so be it, toch?

vince curtin
19-02-2011, 20:02
Voor mij waren het.

Epic Movie
Meet the Spartans
Dont mess with the Zohan
Gullivers travels
Borat


gr,Vince.

vinnypassy
19-02-2011, 20:47
Ik heb bij één film serieus overwogen hem uit te zetten, maar ik werd overgehaald door mijn zusje met wie ik de film zat te kijken omdat er toen toch he-le-maal niets te doen was om de film toch maar uit te kijken: Not Another Teen Movie. Werkelijk tenenkrommend slecht. Prima dat je films parodieert, maar zó cliché en zó flauw heb ik een film nog nooit gezien. Bah.

theThinWhiteDuke
19-02-2011, 21:44
Meest recente geval: Wolfman (de 2010 versie)

BrianB
19-02-2011, 23:34
Meest recente geval: Wolfman (de 2010 versie)

Hee, ik ook :grin:. Ik dacht dat de film precies in mijn straatje zou passen, maar vreemd genoeg boeide het totaal niet.
Ik kon trouwens echt The Rock niet afkijken, ik ben na twintig minuten afgehaakt. Ik kon Bay's filmstijl eerst nog wel waarderen, maar hier was het alleen maar irritant.
Voor de rest kijk ik films in een keer af, tenzij ik echt moe ben, of zoiets. Dan desnoods in twee delen maar een film moet wel heel erg slecht zijn, wil ik hem niet afkijken.

Symphony X
20-02-2011, 01:12
Lord of the Rings Extended edities....20 minuten aan aftiteling, vermoeiend!:lol:

Jeroen D
20-02-2011, 09:32
The Expendables (gewoon te slecht)
Fast and the furious (wat een onzin)
The assassination of Jesse James (zo saai......)

Filmfan Leroy
20-02-2011, 11:31
The brothers Grimm (het kon mijn aandacht gewoon niet vasthouden)

Davidshadow13
20-02-2011, 11:50
Ik zet eigenlijk nauwelijks een film voortijdig uit omdat ik altijd wel zo ben van: Ik geef hem toch nog een kans. De enige film die ik ooit heb uitgezet is Unbreakable

Ik kon het vage hoge astro tv gehalte van de film gewoon echt niet aanzien en het was voor mij echt de slechtste film die ik ooit heb gezien tot nu toe.

Franklin1975
20-02-2011, 15:04
The brothers Grimm (het kon mijn aandacht gewoon niet vasthouden)
Idem bij mij. Vorige week op tv en opgenomen, maar de 2* uit de Veronica waren zelfs te hoog. De 2 broertjes Grimm gedroegen zich echt als 2 malloten, net als veel andere karakters in de film, waardoor de film een niet serieuze mafkezen-uitstraling kreeg. Erg vervelend.


Ik ben het hier wel mee eens eigenlijk. Ik merk dat er de laatste tijd steeds meer van dit soort topics opduiken. Afrader van de maand inderdaad en Overgewaarde films. Het komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer. Niet dat ik er op tegen ben hoor, maar het blijven moeilijke onderwerpen omdat je het nu eenmaal hebt over iemands persoonlijke smaak/mening. Ik kan dus wel gaan argumenteren dat je Black Swan of Apocalypse Now wél juist af moet kijken, maar wat schiet je daar mee op? Als jij hebt besloten de film af te zetten omdat het je niet aanstaat, so be it, toch?
Ik begrijp jullie argumenten wel, maar zie ook verschillen tussen Overgewaarde films en Niet-afgekeken-films. Afrader vd Maand en Overgewaardeerde films liggen IMO dicht bij elkaar. Films die je bijv. in de bioscoop hebt gezien en waar je niet zomaar bij wegloopt omdat je ze zo slecht vindt.

Je kan ook een goede film afzetten omdat je niet tegen bepaalde expliciete beelden kunt die in de film voorkomen, of omdat je niet in de juiste mood bent en hem een andere keer een tweede kans wilt geven. Dan is het weer geen Afrader of Overgewaardeerde film. Toch?

Maar ik wil ook geen wildgroei aan soortgelijke topics creëren natuurlijk ;-)

Mr. Blonde
20-02-2011, 15:52
Menschen die een film voortijdig uitzetten....ik snap ze niet :roll:

Gast_09
20-02-2011, 16:28
Gisteren bijv. Black Swan binnen 20 minuten afgezet. Deels vanwege het schokkerige camerawerk, deels door de matte kleuren en het gebrek aan uitstraling naar de kijker toe hierdoor. Het was geen CAM-versie, dus daar ligt het niet aan. Wachten op een betere versie voor poging 2, maar ik geef het weinig kans van slagen (zie hieronder).


wel een gedownloade versie, want in de bios was er niks mis met de kleuren of uitstraling (het camerawerk vond ik ook storend)

Jethro
20-02-2011, 16:30
Voordat ik een film opzet verdiep ik mij eerst in het soort film, lijkt het mij wat, ga ik kijken zo niet begin ik er niet eens aan. Een film bij de commerciële zenders is niet aan mij besteed, plotseling Joling door het beeld, geweldig? Laatst bij een kennis de dvd The Fast and the Furious gekeken, deze had ikzelf nooit opgezet maar was desondanks toch leuk en heb genoten, kennelijk ben ik al snel tevreden (y).

Coen P.
21-02-2011, 10:16
De enige films die ik niet heb afgezien zijn
- Le voyage du ballo rouge (Hsiao-hsien Hou) en
- Blueberry (Jan Kounen)

Dit geheel tegen mijn principes. Om een compleet oordeel te vellen, vind ik dat ik e film in ieder geval af moet zien!

En daarnaast nog wat series (Dead Zone, Big Love, Taken e.a.).

Richard G
21-02-2011, 10:25
Nu krijg ik waarschijnlijk ruzie met IEDEREEN op het forum hier.. ben 1x begonnen met Apocalyps Now Redux, maar was naar 1,5 uur gestopt omdat er toen in mijn ogen nog niets was gebeurd. Maar goed, dat is denk ik 5-6 jaar geleden moet het nog maar een keer proberen.

Jeroen D
21-02-2011, 10:37
Nu krijg ik waarschijnlijk ruzie met IEDEREEN op het forum hier.. ben 1x begonnen met Apocalyps Now Redux, maar was naar 1,5 uur gestopt omdat er toen in mijn ogen nog niets was gebeurd. Maar goed, dat is denk ik 5-6 jaar geleden moet het nog maar een keer proberen.

Ruzie ?
Als je het een rukfilm vind, dan vind jij dat ;)
Ik kan zelf de film wel waarderen maar het is inderdaad een trage film.

theregiment
21-02-2011, 13:25
Nu krijg ik waarschijnlijk ruzie met IEDEREEN op het forum hier.. ben 1x begonnen met Apocalyps Now Redux, maar was naar 1,5 uur gestopt omdat er toen in mijn ogen nog niets was gebeurd. Maar goed, dat is denk ik 5-6 jaar geleden moet het nog maar een keer proberen.

Ik heb hem na een 30min afgezet dus ;)

Franklin1975
21-02-2011, 14:39
Ruzie ?
Als je het een rukfilm vind, dan vind jij dat ;)
Ik kan zelf de film wel waarderen maar het is inderdaad een trage film.
Vond dat reuze meevallen hoor, die traagheid. IMO is een film als Into The Wild dan nog trager.

@ Mr. Blonde: Jij snapt mensen niet die films stopzetten en niet verder kijken. Maar als je erg benieuwd bent naar films die anderen de hemel in prijzen, of juist afkraken en het blijkt dan al snel dat die film niks voor jou is, omdat je je bijv. stoort aan een personage of de manier van filmen, dat ga je hem toch niet verder kijken? Zonde van je tijd toch?

Ik ben zelfs ooit een keer halverwege de film (er was toen nog reclame in de film!) weggegaan. Het was Nationale Bioscoopdag en je kon toen voor 5 gulden (jazeker) naar de bios. Als SF-liefhebber ben ik toen naar Shere gegaan, een film met zeer gerenommeerde acteurs (m/v). Maar oh wat was die saai :D

peptalk
21-02-2011, 15:15
Marley & Me

Marc T.
21-02-2011, 18:30
Star Wars Episode II : dvd uitgezet na 20 minuten.
Star Wars Episode III : weggelopen uit de bios op m'n dooie akkertje na 20/25 minuten.
Saw 7 (lees: Saw 3d:) : zonde dat ik hier 10 minuten (en 3 minuten aan downloaden) heb besteed.

BrianB
21-02-2011, 19:20
@ Mr. Blonde: Jij snapt mensen niet die films stopzetten en niet verder kijken. Maar als je erg benieuwd bent naar films die anderen de hemel in prijzen, of juist afkraken en het blijkt dan al snel dat die film niks voor jou is, omdat je je bijv. stoort aan een personage of de manier van filmen, dat ga je hem toch niet verder kijken? Zonde van je tijd toch?


Hoewel ik me er zelf af en toe schuldig aan gemaakt heb, vind ik toch dat je niet over een film kan oordelen als je hem niet helemaal gezien hebt. Wie weet hoe een film verder verloopt? Ik heb ook wel eens gehad dat ik een film twee of drie keer moest kijken voordat ik hem echt goed vond. Is dat dan ook zonde van m'n tijd? Wat mij betreft niet, aangezien ik anders een aantal films die ik nu tot mijn favorieten reken, niet goed had gevonden.

Dan G.
21-02-2011, 20:14
Ik zet eigenlijk nauwelijks een film voortijdig uit omdat ik altijd wel zo ben van: Ik geef hem toch nog een kans. De enige film die ik ooit heb uitgezet is Unbreakable

Ik kon het vage hoge astro tv gehalte van de film gewoon echt niet aanzien en het was voor mij echt de slechtste film die ik ooit heb gezien tot nu toe.

Same here. Hoge verwachtingen van destijds. Wat een sof.

Patrick van den Hul
22-02-2011, 12:16
Hoewel ik me er zelf af en toe schuldig aan gemaakt heb, vind ik toch dat je niet over een film kan oordelen als je hem niet helemaal gezien hebt. Wie weet hoe een film verder verloopt? Ik heb ook wel eens gehad dat ik een film twee of drie keer moest kijken voordat ik hem echt goed vond. Is dat dan ook zonde van m'n tijd? Wat mij betreft niet, aangezien ik anders een aantal films die ik nu tot mijn favorieten reken, niet goed had gevonden.

Daar ben ik het wel mee eens. Had bijvoorbeeld veel moeite met Lost in Translation de eerste keer. Paar jaar later nog eens geprobeerd en nu is het een van mijn favoriete films.

Pieter R.
22-02-2011, 12:26
Leuk, een topic over welke film je net gezien hebt en je mening over de film, maar wat misschien nóg boeiender is, is welke film je juist afgezet hebt omdat je het helemaal niks vond! En dat komt bij mij nog wel eens voor.

Gisteren bijv. Black Swan binnen 20 minuten afgezet. Deels vanwege het schokkerige camerawerk, deels door de matte kleuren en het gebrek aan uitstraling naar de kijker toe hierdoor. Het was geen CAM-versie, dus daar ligt het niet aan. Wachten op een betere versie voor poging 2, maar ik geef het weinig kans van slagen (zie hieronder).

Vanmiddag een andere Aranofski opgezet: Requiem For A Dream. Geen idee wat de regisseur wilde doen met de film met snelle nietszeggende beelden tussendoor van dingen onder een microscoop en het monotone technogeluid uit zijn andere film Pi. Wil hij arthouse of intellectueel overkomen ofzo, of laten zien wat hij bij Montage op de Filmacademie heeft geleerd? Ik word er in ieder geval behoorlijk nerveus en zenuwachtig van. Regisseur om links te laten liggen voor mij.

Daarna de Franse film Irréversible opgezet. Wederom een cameravoering waar je behoorlijk paranoïde van kan worden, maar ook boeiend leek doordat je flarden van de omgeving zag in combinatie met het zoemende geluid minuten lang. Totdat in de homo-sexclub iemand z'n kop letterlijk kapot geslagen werd. En na het lezen van een eerder verslag van mijn zwager hier besloten niet verder te kijken.
als je een film binnen 20 minuten afzet, geef je het ook niet echt een kans vindt ik. Het gaat er in die film juist om dat de hoofdpersoon langzaamaan verandert en dan past een film met een hoog tempo niet.
Gebrek aan uitstraling dat ligt denk ik aan jezelf: ik bedoel: ik vind dat nl. niet maar het is natuurlijk jouw goed recht om een andere mening te hebben.
Verder wil ik niet het heilige boontje uithangen, maar snap ik dit nou goed: je download een film (want je hebt het over afzetten en over een film die net in de bios is, dus dat kan niet anders), het is niet wat je had gewenst en dan ga je klagen? Als er te veel mensen zijn die dat doen kan er straks helemaal niets meer van kwaliteit worden gemaakt. Kortom: als je niet betaalt voor je film kun je er ook niet over klagen. Dat recht heb je pas als je er geld voor neer hebt gelegd.
Verder respect voor je mening hoor: even goede vrienden, maar dit vind ik gewoon niet kloppen.

Franklin1975
22-02-2011, 14:46
Films downloaden is legaal in Nederland, dus dat is mijn goed recht. En lang niet iedereen heeft de tijd of de financiën om vaak naar de bios te gaan of om een dvd/bluray te kopen.
En wanneer ik een gedownloade film erg goed vind, zal ik hem op dvd of bluray aanschaffen. Maar het kan ook zo zijn dat de film niet mijn ding is (zoals Black Swan). Ik ga er dan niet over klagen dat ik hem niks vind (zoals jij omschrijft). Ik was gewoon erg benieuwd naar de film vanwege alle lofuitingen, terwijl ik het idee had van "Aranofski, ballet, Oscarnominaties... :S".
Maar zoals ik ook al zei: ik wil hem op een later tijdstip een tweede kans geven.

Coen P.
22-02-2011, 15:11
Films downloaden legaal? Ik ben geen moraalridder en veroordeel niemand, maar downloaden is toch nergens legaal? (auteursrecht en andere naburige rechten?)

Wieba
22-02-2011, 15:17
Downloaden is legaal in Nederland, zelfs als uit het een illegale bron is. Verspreiden of uploaden van bestanden mag dan weer niet. Oh wacht

Oordeel van een van rechter in een rechtzaak uit 2008




AMSTERDAM - Downloaden van films en muziek is in Nederland wel degelijk illegaal. Tot dat oordeel komt een Haagse rechter in een bodemprocedure over de thuiskopieheffing.

In Nederland gold - anders dan in de rest van Europa - tot dusverre dat het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal voor eigen gebruik is toegestaan (http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/mp3/mp3legaal/), ook als de bron niet legaal is. Alleen het verspreiden van bijvoorbeeld gekopieerde films en cd's is niet toegestaan.
Wel worden de auteurs van het gekopieerde werk gedeeltelijk schadeloos gesteld uit de opbrengsten van de zogenoemde thuiskopieheffing, een toeslag die consumenten betalen als ze blanco informatiedragers kopen, zoals lege cd's of cassettebandjes



Coen jij bent toch jurist? Dus jij weer er vast wel meer van?

Deerect2007
22-02-2011, 15:20
omdat je niet gestraft wordt betekent het inderdaad nog niet dat het legaal is

de laatste films die ik niet heb afgekeken was fun with dick and jane van jim carrey.
ik wilde gaan slapen en heb em daarna nooit meer afgekeken, niet interessant genoeg

Albert Kostwinder
22-02-2011, 15:28
Maar goed, prijzen kunstmatig hoog houden is ook strafbaar...:)

Coen P.
22-02-2011, 15:43
Ik ben inderdaad jurist, maar dat wil niet zeggen dat dit mijn expertise is ;)

Ik heb altijd geleerd dat downloaden sowieso illegaal is. Het branden voor eigen gebruik (eerst origineel kopen en dan branden 'voor het geval de originele disc kapot gaat' mag wel). Distrubutie is sowieso illegaal. Zie al die disclaimers/waarschuwingen die je vooraf altijd ziet!!!

Mattia dH
22-02-2011, 15:48
Titus met Anthony Hopkins.
werd er zo ziek van. heb 'm ook gelijk in de container gegooid toen.
verder kijk ik altijd alles uit, ook al boeit het wat minder.

Pieter R.
22-02-2011, 16:40
Films downloaden is legaal in Nederland, dus dat is mijn goed recht. En lang niet iedereen heeft de tijd of de financiën om vaak naar de bios te gaan of om een dvd/bluray te kopen.
En wanneer ik een gedownloade film erg goed vind, zal ik hem op dvd of bluray aanschaffen. Maar het kan ook zo zijn dat de film niet mijn ding is (zoals Black Swan). Ik ga er dan niet over klagen dat ik hem niks vind (zoals jij omschrijft). Ik was gewoon erg benieuwd naar de film vanwege alle lofuitingen, terwijl ik het idee had van "Aranofski, ballet, Oscarnominaties... :S".
Maar zoals ik ook al zei: ik wil hem op een later tijdstip een tweede kans geven.
Ik veroordeel het verder ook niet (want wie ben ik om dat te doen) maar ik zeg alleen dat ik raar vind dat je gratis een film kijkt en dan nog klachten hebt dat het niet goed genoeg is. Imo heeft iemand die betaalt voor een produkt recht om te klagen als het niet goed is. "Krijg" je het gratis, dan moet je een gegeven paard niet in de bek kijken.

Trouwens: over dat kunstmatig hooghouden van de prijs zoals iets terug even genoemd werd: das de reden waarom ik bijna nooit Br of dvds koop in Nld. Gewoon even een paar maanden wachten nadat een film uitgekomen is en je kunt m 2e hands (vaak in nieuwstaat) kopen via amazon voor een veel goedkopere prijs. Pas had ik nog TDK nieuw voor 10 euro (2-disc bluray) terwijl deze bij FRS 25,-- was (ik noem maar iets). Dezelfde bestelling: Red Cliff voor ook ongeveer 10 euro. De versie van 4,5 uur was dat terwijl in nld alleen de 2 uurs versie te krijgen was voor 15,--.

Maar goed, even OT:
Het gebeurt me bijna nooit dat ik een film snel afzet, maar bij Hannibal was dat toch wel zo: te ranzig voor woorden...

Oudlid_X5
22-02-2011, 17:02
Vorig jaar ben ik bij Visage uit het filmhuis weggelopen, heb ik de DVD van Thundercrack! na een half uur 'kijkplezier' versneld afgekeken en op het IFFR ben ik weggelopen bij Reading Book of Blockade van Sokurov.

lockedfor
22-02-2011, 17:54
Schindler's list, 95% gezien, maar toen ze op het laatst over de heuvel liepen als in de sound of music werd ik toch een beetje misselijk. Toen maar de bios uitgelopen (moest het voor/met school kijken).

Frenkel
22-02-2011, 18:00
ik zeg alleen dat ik raar vind dat je gratis een film kijkt en dan nog klachten hebt dat het niet goed genoeg is.

het is natuurlijk niet klagen maar een negative beoordeeling geven aan een film, waarom zou je een film pas mogen beoordelen als je er voor hebt betaald ?.

Melzz
23-02-2011, 10:32
Films downloaden is legaal in Nederland, dus dat is mijn goed recht. En lang niet iedereen heeft de tijd of de financiën om vaak naar de bios te gaan of om een dvd/bluray te kopen.


Hier wil ik ook even kort op reageren. Vooral je opmerking "dat is mijn goed recht" vindt ik wat misplaatst. Het is in mijn ogen niet "je recht" om gratis films of cd's van het internet te plukken. Het is een keuze maar geen recht.

Dat je geen geld hebt voor dvd's of Blu-Rays, is toch geen reden om het dan maar gratis te verkrijgen? Dat is met andere producten toch ook niet zo?

Maar je bent zeker niet de enige met deze gedacht gezien het topic met maandelijkse lijstjes waar zeeeeeeeeeer veel icoontjes van internet te vinden zijn.

Ik heb hier op mn werk ook wel eens de discussie gevoerd en opmerkingen als "waarom betalen als ik het gratis kan krijgen" is niet zeldzaam. Ik vind het eindproduct nog steeds een hogere waarde hebben dan een copie. Hoesje, boekje, goede kwaliteit etc.....ik betaal er graag voor. Doe ik trouwens ook voor cd's.

Iedereen zal wel eens muziek of films downloaden. Ik download wel eens een film die echt zeldzaam is ofzo. Maar bij veel mensen is het behoorlijk omgedraaid....die kopen amper en downloaden veel. Ieder zijn eigen keuze maar op een DVD-forum vindt ik het wel wat vreemd.

Gelukkig wordt er nog genoeg gekocht en verzameld. Ik zou er niet aan moeten denken om straks alles op een harde schijf te hebben staan. Ik struin liever langs mn kasten en kijk naar iets tastbaars.

Maar ik dwaalde wat af.... Het is in ieder geval niet je recht want het natuurlijk gewoon illegaal. Op die manier kunnen filmmaatschappijen wel inpakken natuurlijk.

Jordy van Buel
23-02-2011, 10:54
Vanaf nu weer graag ontopic!

Melzz
23-02-2011, 11:03
Vanaf nu weer graag ontopic!

Oh God....daar gaan we weer.

Het kan toch zo zijn dat er eens een DISCUSSIE ontstaat, ook al wijkt dat wat af van het onderwerp? Alles wordt hier tegenwoordig meteen afgekapt. Ik snap best dat er wat orde moet zijn maar dit begint me nu echt de keel uit te hangen.

Een aantal jaar geleden was er veel meer dialoog. Nu dumpt iedereen snel een mening of krabbel en als er al een discussie ontstaat, wordt het OF afgekapt OF men slaat het dood met opmerkingen als "ieder zn smaak".

Deze opmerking zal wel weer worden verwijderd. Ik trek mn conclusie, ik heb het hier serieus gehad. Andere fora zijn veel meer in dialoog met elkaar.

Daan de G.
23-02-2011, 11:24
Oh God....daar gaan we weer.

Het kan toch zo zijn dat er eens een DISCUSSIE ontstaat, ook al wijkt dat wat af van het onderwerp? Alles wordt hier tegenwoordig meteen afgekapt. Ik snap best dat er wat orde moet zijn maar dit begint me nu echt de keel uit te hangen.

Een aantal jaar geleden was er veel meer dialoog. Nu dumpt iedereen snel een mening of krabbel en als er al een discussie ontstaat, wordt het OF afgekapt OF men slaat het dood met opmerkingen als "ieder zn smaak".

Deze opmerking zal wel weer worden verwijderd. Ik trek mn conclusie, ik heb het hier serieus gehad. Andere fora zijn veel meer in dialoog met elkaar.

Eén van de redenen dat ik hier niet meer actief ben, vroeger was het hier gezellig... Die moderators helpen iig niet...

Marcel v/d H.
23-02-2011, 11:40
Ben het er ook geheel mee eens dat het nergens op slaat om hier nu weer in te grijpen. Voor discussie is blijkbaar geen ruimte meer, het gaat allemaal wel erg volgens strenge regels (die soms nergens op slaan). Was trouwens niet eens echt off-topic van Melvin.

Jordy van Buel
23-02-2011, 11:40
Melvin, ik snap je reactie wel, maar je begrijpt toch ook dat het totaal offtopic is wat hier nu besproken wordt? Iedereen heeft nu zijn zegje gedaan dus dan kunnen we toch weer ontopic gaan over Niet afgekeken films? In het verleden verwijderden we deze berichten direct, enige tijd geleden is afgesproken - in overleg met jullie members - dat we offtopic even toelaten en vervolgens ''ingrijpen'' om weer terug te gaan naar de essentie van het topic. Je bent van harte uitgenodigd hier via PM of een bestaand topic over verder te discussiëren, maar brand niet meteen de moderators af omdat we proberen het forum zo overzichtelijk mogelijk te houden.

Symphony X
23-02-2011, 12:17
Toch doen jullie denk ik wat fout, discussie ontstaat namelijk elke keer als er off-topic wordt gegaan. Misschien moet 'even toelaten' niet zo klein worden bekeken, zijn niet voor niets al heel wat leden weggegaan.

Mr. Humphries
23-02-2011, 13:01
maar brand niet meteen de moderators af omdat we proberen het forum zo overzichtelijk mogelijk te houden.

Leer gewoon een keer eerlijk voor jezelf uit te komen. Moderator zijn maakt je niet meer dan de user te bedienen.

Ludo Keeris
23-02-2011, 13:23
Leer gewoon een keer eerlijk voor jezelf uit te komen. Moderator zijn maakt je niet meer dan de user te bedienen.

Wat is dit nu weer voor een onzinnige uitspraak?

Sorry majesteit, dat we u niet altijd ter wille kunnen zijn!

Moderators zijn er om discussies in goed banen te leiden, niet om jou te bedienen. Als je dat denkt, dan zit je hier volledig op de verkeerde plaats.

Er zijn honderden topics op dit forum, en als we allerlei discussies door elkaar gaan houden, dan is het einde zoek. Er zijn al topics waarin gediscussieerd wordt over het wel of niet toegestaan is om te downloaden. Dat hoeft écht niet in dit topic, wat over iets heel (maar dan ook héél) anders gaat.

Dus daarom: graag on topic en vanaf nu worden berichten over het wel of niet mogen downloaden zonder verder bericht verwijderd!

Reiska
23-02-2011, 13:42
De remake van Halloween 2 heb ik nooit afgekeken. Ik ben wel een heel eind gekomen maar heb me al die tijd zitten vervelen, dus heb hem uiteindelijk maar uitgezet.

Chelsea
28-02-2011, 17:15
The Brothers Grimm ( jammer van Matt Damon die vind ik altijd geweldig)

Kingdom of heaven (ik weet dat de meeste hem geweldig vinden maar kon het slechte acteer werk van Orlando Bloom echt niet langer aanzien)

Valentine's day ( Dacht met al die bekende koppen het gaat echt wel beter worden,toen het maar niet gebeurde heb ik de dvd stop gezet)

Descent 2 (Okay de verassing was er wel af,maar toch zo slecht....)

The ring (1e keer niet afgekeken,niet omdat ik het niet goed vond,maar omdat het midden in de nacht was en ik heel erg bang werd..8-),later wel weer verder gekeken)

What dreams may come (gewoon niet mijn ding,viel al in het begin in slaap)

Lex v/d Moolen
28-02-2011, 17:16
Kingdom of heaven (ik weet dat de meeste hem geweldig vinden maar kon het slechte acteer werk van Orlando Bloom echt niet langer aanzien) Helemaal mee eens, als er een geval van miscasting is dan is dit deze wel.

Pieter R.
28-02-2011, 17:44
The Brothers Grimm ( jammer van Matt Damon die vind ik altijd geweldig)

Kingdom of heaven (ik weet dat de meeste hem geweldig vinden maar kon het slechte acteer werk van Orlando Bloom echt niet langer aanzien)

Valentine's day ( Dacht met al die bekende koppen het gaat echt wel beter worden,toen het maar niet gebeurde heb ik de dvd stop gezet)

Descent 2 (Okay de verassing was er wel af,maar toch zo slecht....)

The ring (1e keer niet afgekeken,niet omdat ik het niet goed vond,maar omdat het midden in de nacht was en ik heel erg bang werd..8-),later wel weer verder gekeken)

What dreams may come (gewoon niet mijn ding,viel al in het begin in slaap)
Wat KOH betreft: dat had ik eerst ook. Maar toch is het mijn favo film op Gladiator na. Ik raad je aan:geef die film nog es een kans (zou ik wel de DC kijken). OVerigens vind ik Bloom nog niet eens slecht acteren: m.i. is hij alleen gemiscast. Hij is te veel een babyface in deze film.
Maar ik moet ook zeggen: hoe verder je komt in de film hoe beter Bloom wordt.
Zoals ik zei: kijk m gewoon es uit. Echt: de rest van de film comenseert de miscasting van Bloom volledig (als je je er maar voor openstelt).

Franklin1975
28-02-2011, 18:19
The ring (1e keer niet afgekeken,niet omdat ik het niet goed vond,maar omdat het midden in de nacht was en ik heel erg bang werd..8-),later wel weer verder gekeken)

Was dit de orginele, of je Amerikaanse remake?
's Avonds en 's nachts horrorfilms kijken zorgen er inderdaad voor dat ze een stuk enger worden dan overdag ;-)

Ik heb laatst de bluray van The Grudge (met Sarah Michelle Geller) na een minuut of 20 afgezet. Ik zat me zo te storen aan alle artefacten (heb ik hier geleerd :D) in beeld, dat ik het niet langer aan kon zien. En volgens mij is de film verder ook lachwekkend slecht (film zit samen met de toppers Eden Lake en 30 Days Of Night in een 3-disc set van 10 euro, dus ik heb er nieteens een miskoop aan).

FROST
28-02-2011, 18:32
Films die ik uitgezet heb of bij weggelopen ben:
-Transporter 2 na de scene met de Lambo versus vliegtuig race uitgezet ( mensen wat lachwekkend slecht!!! )
-The Fast en The Furious Tokio Drift niet afgekeken. ( gaaaaaaaaaaaaaaaaaaap )
- Disney's Hercules ( een van die weinige films waar ik weggelopen ben uit de bioscoop - vond er helemaal geen sfeer inzitten, vond de muziek ook slecht en de tekenstyle te hoekig. )

Chelsea
02-03-2011, 17:51
Wat KOH betreft: dat had ik eerst ook. Maar toch is het mijn favo film op Gladiator na. Ik raad je aan:geef die film nog es een kans (zou ik wel de DC kijken). OVerigens vind ik Bloom nog niet eens slecht acteren: m.i. is hij alleen gemiscast. Hij is te veel een babyface in deze film.
Maar ik moet ook zeggen: hoe verder je komt in de film hoe beter Bloom wordt.
Zoals ik zei: kijk m gewoon es uit. Echt: de rest van de film comenseert de miscasting van Bloom volledig (als je je er maar voor openstelt).

Ik heb toevallig de DC versie liggen,dus ik zal het nog een kans geven..

The ring heb ik de Amerikaanse remake gezien,is de japanse versie beter/enger?

Franklin1975
04-03-2011, 16:34
Ik vind de Japanse versie enger, maar dat komt vooral door de taal en een iets meer creepy sfeer.

RobinB
04-03-2011, 19:03
Ik heb toevallig de DC versie liggen,dus ik zal het nog een kans geven..

Je mist minstens 40 minuten extra aan film, mooie beelden, zwaardvechten, muziek, diepgang. Is mijn favo epic film aller tijden. Zeer ondergewardeerd. Ik zou geen ander acteur kunnen plaatsen in de rol van Balian.

Symphony X
04-03-2011, 23:29
De japanse ring vindt ik eigenlijk tegenvallen tegenover de amerikaanse versie.

Andersom geldt dat voor The Grudge.

InfinitusImmortalitas
12-06-2011, 21:23
Volgens mij heb ik elke film die ik heb gezien helemaal uitgezeten. Ik vind ook eigenlijk niet dat je echt een mening over een film kan geven als je hem niet tot aan het einde uit zit. Soms klaart een film later nog op.

Marc T.
12-06-2011, 21:44
Saw 3d
Human Centipede
Hostel
Hostel 2
Star Wars Episode II
Yes Man
I love you Philip Morris
American Pie: Band Camp

Hakker
12-06-2011, 23:08
Enige film die ik nooit heb afgekeken op dvd is Monster... na een uurtje uitgezet omdat het oh zo tergend traag is. Op theekransjes gebeurt meer als in die film onbegrijpelijk dat die film 5 Oscars heeft gekregen.

Esteban
13-06-2011, 00:10
Het is tegen mijn principe een film niet af te kijken en me er vervolgens negatief over uit te laten. Het kan echter wel eens gebeuren dat ik hem onderbreek en op een andere keer verder kijk omdat ik bv. voel dat ik er op dat moment écht geen zin in heb. Maar dat hoeft dan niet noodzakelijk iets te zeggen over de titel zelf. Oordelen over een film die je niet van de eerste tot de laatste minuut hebt gezien, naar mijn gevoel is dat onmogelijk. Ik zal ook nooit een film beginnen bekijken waarvan ik pakweg de eerste 3 minuten gemist heb.

De énige keer dat ik 't ooit in overweging begon te nemen de vertoning daadwerkelijk te verlaten, was tijdens de persvisie van Pinocchio (2002). Het irriteerde me mateloos op alle mogelijke vlakken, deze onnozele vertoning met Roberto Benigni. De helft van de genodigden was de zaal reeds ontvlucht in de eerste 40 minuten ... "Hoe kunnen die nu iets zinnig schrijven?", vroeg ik me af. En ik heb volgehouden. :)

Gideon Markus
13-06-2011, 07:29
La vita è bella al na tien minuten afgezet.
Die hoofdrolspeler (Roberto Benigni) irriteerde me toen al mateloos.....

Marcel v/d H.
13-06-2011, 09:00
Laatst voor het eerst sinds lange tijd weer een film afgezet; I Love You Phillip Morris. Kreeg een beetje jeuk van Jim Carrey. Daarnaast erg dik aangezet en veel te sentimenteel.

FROST
13-06-2011, 10:53
Gisteren Impact gekeken op TV - één of andere serie uit 2008 over de maan die getroffen wordt door een astroide en daardoor steeds dichter bij de aarde komt.
Wat een flauw verhaal... en een slecht acteer werk. Heb de film vlak voor het einde afgezet, ook omdat er om het halve uur reclame doorheen kwam met steeds dezelfde reclame spotjes :(
Volgende keer toch maar weer een dvd of bluray in de speler stoppen :S

Jeroen D
13-06-2011, 11:37
The Rite met Anthony Hopkins.

Wat een drama zeg.........

SKnapen
13-06-2011, 11:52
Meningen kunnen inderdaad enorm verschillen als ik lees dat Apocalypse Now meerdere malen wordt genoemd. Vind dit namelijk de beste film aller tijden. Valt me nog mee dat 2001: A Space Odyssey nog niet is genoemd. Ook typisch een film waar veel mensen al snel afhaken. Heb zelf trouwens Miami Vice (2006) na 45 minuten afgezet, was echt geen doorkomen aan.

rogue
13-06-2011, 12:27
Hostel
Hostel 2

Je hebt deel 1 niet afgekeken, en dan ga je toch deel 2 kijken :veryfunny:.....

Marcel Hoeve
14-06-2011, 19:45
http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/regular/FC/8/7/6/8/1002004006408678.jpg

Wanted, met Angela Jolie.

Twee keer geprobeerd om hem uit te kijken, maar het verhaal is zo ongeloofwaardig. Visuele effecten zijn wel knap gedaan, en ook de Blu-ray is best wel goed, maar het verhaal is helemaal niks.
Dit is de eerste Blu-ray uit mijn collectie tot nu toe die ik niet uitgekeken heb. Of het er ooit nog eens van zal komen?

Albert Kostwinder
15-06-2011, 09:29
Ontgaat me toch een beetje. Zo erg is hij toch ook weer niet om uit te zetten? Ik bedoel, beeld is zeer goed, gaaf geluid, Jolie half naakt soms... :)

Marcel Hoeve
16-06-2011, 16:22
Ontgaat me toch een beetje. Zo erg is hij toch ook weer niet om uit te zetten? Ik bedoel, beeld is zeer goed, gaaf geluid, Jolie half naakt soms... :)

Ja, de beeld- en geluidskwaliteit is zeer goed, dat is het probleem ook niet, maar om het te verduidelijken even een paar passages uit de recensie (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3798) van deze Blu-ray op deze site:

"Als filmkijker moet je wel eens accepteren dat je dingen te zien krijgt die in de ‘echte wereld’ nooit kunnen gebeuren. Om optimaal van dergelijke films te kunnen genieten is het belangrijk dat je hierin mee kunt gaan. ‘Suspension of disbelief’ noemen de Engelsen dat. Niet nadenken over de geloofwaardigheid, maar alles gewoon met het verstand op nul over je heen laten komen. Dat is ook direct het advies voor het bekijken van Wanted, want deze actiefilm (gebaseerd op een kleinschalig uitgebrachte ‘graphic novel’ van Mark Millar) vereist welhaast een universitair diploma in verstand uitschakelen. Mensen die kogels af kunnen buigen, de kracht om vleugels van vliegen af te schieten, een weefdoek met een geheime binaire code, scherpschutters die op tientallen kilometers hun doel weten te raken: het zijn slechts enkele van de ongeloofwaardige zaken die de revue passeren. Een hoop onzin dus."

En even verder:
"Met het visuele aspect zit het dus wel snor. Qua plot weet de film echter minder indruk te maken. Het van-niksnut-naar-killer verhaal steekt namelijk erg simpel in elkaar en heeft, afgezien van een redelijk voor de hand liggende twist, weinig verrassingen te bieden. Het acteerwerk van hoofdrolspeler James McAvoy is prima, maar Angelina Jolie en Morgan Freeman draaien puur op routine. Ze hebben dan ook niet bepaald de meest diepzinnige personages te vertolken. Maar ach, verhaal en personages zijn eigenlijk bijzaak in een popcornfilm als dit. Want extreme actie, daar draait het zoals gezegd om, en wat dat betreft heeft Wanted flink wat te bieden. Onder de voorwaarde dat je niet op zoek bent naar geloofwaardigheid en realisme. No suspension of disbelief, no sell."

En precies dat is wat ik bedoel: het is een plot van niks en ik heb kennelijk geen "suspension of disbelief", zoals de recensent dat noemt. Vandaar waarschijnlijk ook dat ik de Matrix-films helemaal niks vind.

Marcel v/d H.
25-06-2011, 15:34
Zojuist Boondock Saints 2 uitgezet. Echt te slecht voor woorden.

Albert Kostwinder
25-06-2011, 16:04
Ja, de beeld- en geluidskwaliteit is zeer goed, dat is het probleem ook niet, maar om het te verduidelijken even een paar passages uit de recensie (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3798) van deze Blu-ray op deze site:

"Als filmkijker moet je wel eens accepteren dat je dingen te zien krijgt die in de ‘echte wereld’ nooit kunnen gebeuren. Om optimaal van dergelijke films te kunnen genieten is het belangrijk dat je hierin mee kunt gaan. ‘Suspension of disbelief’ noemen de Engelsen dat. Niet nadenken over de geloofwaardigheid, maar alles gewoon met het verstand op nul over je heen laten komen. Dat is ook direct het advies voor het bekijken van Wanted, want deze actiefilm (gebaseerd op een kleinschalig uitgebrachte ‘graphic novel’ van Mark Millar) vereist welhaast een universitair diploma in verstand uitschakelen. Mensen die kogels af kunnen buigen, de kracht om vleugels van vliegen af te schieten, een weefdoek met een geheime binaire code, scherpschutters die op tientallen kilometers hun doel weten te raken: het zijn slechts enkele van de ongeloofwaardige zaken die de revue passeren. Een hoop onzin dus."

En even verder:
"Met het visuele aspect zit het dus wel snor. Qua plot weet de film echter minder indruk te maken. Het van-niksnut-naar-killer verhaal steekt namelijk erg simpel in elkaar en heeft, afgezien van een redelijk voor de hand liggende twist, weinig verrassingen te bieden. Het acteerwerk van hoofdrolspeler James McAvoy is prima, maar Angelina Jolie en Morgan Freeman draaien puur op routine. Ze hebben dan ook niet bepaald de meest diepzinnige personages te vertolken. Maar ach, verhaal en personages zijn eigenlijk bijzaak in een popcornfilm als dit. Want extreme actie, daar draait het zoals gezegd om, en wat dat betreft heeft Wanted flink wat te bieden. Onder de voorwaarde dat je niet op zoek bent naar geloofwaardigheid en realisme. No suspension of disbelief, no sell."

En precies dat is wat ik bedoel: het is een plot van niks en ik heb kennelijk geen "suspension of disbelief", zoals de recensent dat noemt. Vandaar waarschijnlijk ook dat ik de Matrix-films helemaal niks vind.

Maar Marcel, hey het is film en daarin kan en mag alles. Enkel is een beetje fantasie nodig...als je enkel films kunt waarderen waarin alles wetenschappelijk te verantwoorden is moet je Wanted of soortgelijke films niet opzetten en dan kun je veel, van Jurassic Park tot en met de Lord of the Rings, Star Wars enz. enz. to name a few wel opgeven.......

stefan
26-06-2011, 00:32
Minotaur
Unstoppable
Scott Pelgrim
Drive Angry

Deze films konden mijn aandacht niet vasthouden.

Franklin1975
06-07-2011, 19:42
Meningen kunnen inderdaad enorm verschillen als ik lees dat Apocalypse Now meerdere malen wordt genoemd. Vind dit namelijk de beste film aller tijden.
Is ook mijn favoriete film allertijden. Ik kan ook moeilijk snappen dat men de film niet uit wil kijken.
Een film waar je heel veel en lang over kunt discussiëren over het achterliggende verhaal, de film bevat genoeg humor (surfen terwijl je aangevallen wordt door de Vietcong!!!!, het afspelen van Wagner's Ring der Nibellungen tijdens een aanval).

Marc T.
06-07-2011, 20:22
Zojuist Hobo With a Shotgun afgezet na...pak em beet 30 minuten. Ik zeg niet eens waarom, dan gaan mensen hier weer boos worden en over elkaar heen vallen etc :)

Franklin1975
08-07-2011, 16:51
3:10 To Yuma uit 2007.
Ik ben niet zo van de cowboys en westerns. Verhaal en de setting kon mij dus totaal niet boeien.
Iemand interesse in deze 2-dvd steelbook? ;)