PDA

Bekijk de volledige versie : Video overzetten op blu-ray of dvd?



Gerlinde
19-02-2011, 16:11
Hallo allemaal! Ik heb een vraag waarmee ik denk ik het beste op dit forum terecht kan. Ik heb m'n oude videobanden zelf gedigitaliseerd en nu wilde ik ze op dvd overzetten. Op deze website over video overzetten op dvd (http://www.videooverzettenopdvd.nl/video-overzetten-op-dvd) las ik echter dat het ook op blu-ray overgezet kan worden. Wat raden jullie aan? Welk formaat is het sterkst en gaat het minst snel achteruit. Wil over 5 jaar niet weer opnieuw in hetzelfde schuitje zitten.

Bedankt!

Groeten,

Gerlinde

DVDProfilersFilmgek
26-02-2011, 11:42
Er is niet 1 fabrikant van schijfjes die je een bepaalde levensduur kunnen garanderen en het waarschijnlijk ook niet meer doen vanwege claims die ze dan kunnen verwachten.....

Je kan je videomateriaal ook opslaan op een externe HDD..... daarbij wel een waarschuwing, zorg dat je minimaal 2 HDD hebt, ook die dingen kunnen crashen of per ongelijk op de grond stuiteren waarna ze in veel gevallen dienst zullen weigeren.

Ook de info op een HDD is niet oneindig houdbaar, schijven met een kleinere capaciteit kunnen daarbij nog wel eens in het voordeel zijn, de info staat dan minder dicht op elkaar wat de levensduur vergroot.

Zou op dat gebied zeker nog wat info verzamelen, ben geen HDD fabrikant. Een ander alternatief is de zogenaamde geheugen stick, maar daar zit weer een prijskaartje aan per GB opslagcapaciteit.

Het mooie in dit leven is dat we ontzettend veel keuze hebben8-) al maakt dat het niet altijd even makkelijk:roll: