PDA

Bekijk de volledige versie : Help! Wij worden helemaal GEK!



FROST
22-02-2011, 13:48
Al sinds een paar weken zijn wij aan het kijken naar een nieuwe televisie, maar om eerlijk te zijn: we worden er stapel gek en super chaggo van. Vandaar dat ik hier even een topic open om te vragen hoe jullie hier over denken:

Dit is onde situatie:
- We kijken veel films op bluray, nu bezitten we slechts een 50herz HD ready tv. Beeld is gerust OK, maar we willen na al die jaren wel beter.
- We gamen veel via de Xbox 360
- We hebben een budget van ongeveer 700 euro ( ik wil wel verder sparen, maar mijn verloofde wil dat niet: hij wil geen 1000 euro uitgeven aan een tv )
- We zijn op zoek naar een tv van het merk Samsung, LG of Panasonic, al moet ik toegeven dat mijn keuze op het laatste merk valt. Helaas zijn die tv's heel erg duur, maar meer daarover later. Johan maakt het niet zo veel uit welk merk.
-We zitten te twijfelen: of bestellen via internet, goedkoper, OF in de winkel kopen maar dan meer betalen?
- 50Herz of 100 Herz - liefst 100 of meer ( misschien 3D?? )
- Full HD

Het klinkt allemaal heel makkelijk maar we zijn er na al die weken nog steeds niet uit. Heel veel winkels geven verschillende meningen: de één zegt we moeten aan een LCD LED tv, de ander zegt ga aan een Plasma. De ander wil ons zelfs een 3D ready tv aansmeren omdat die meer Herz heeft.

Dan kijken we op internet, zoeken een mooie tv uit, gaan naar de winkel, blijkt het model dus nergens meer te bestellen omdat het een oud model is! Hallo, is 2010 oud??? Ik vind zelf van niet.

Ik snap trouwens niet waarom er ZO veel prijsverschil moet zitten tussen de weergave van Herz. Een 50 Herz zit in ons budget, maar aangezien we liever een 100 herz willen in verband de Xbox en de beeldverversing in het algemeen, moeten we dan voor een tv maar gelijk ruim 100 euro extra betalen.

Wat raden jullie ons aan??
Als we verder sparen hebben we dit jaar nog die 1000 euro bij elkaar, maar dan is er weer groot kans dat de tv die we uitgezocht hebben nergens meer te krijgen is, alleen via internet, en ik heb het niet zo met het verzenden via internet. Dat komt omdat ik jaren voor TNT gewerkt heb en weet hoe het er bij de pakketdiensten aan toe gaat ( veel schade aan breekbare objecten ).
En buiten dat om wil Johan geen 1000 euro uitgeven aan een tv, dat vind hij zonde en te gek.

johnsmeets
22-02-2011, 14:28
Tja ga eens lekker sparen zou ik zeggen voor 700 euri word het moeilijk maar ik bespeur een hoop tegenstrijdigheden
Full hd en ook nog 3d met een vraagteken
Panasonic is momenteel een van de betere plasma,s
Zo kan ik wel een uur doorgaan maar ik mis iets
Hoe groot gaat de nieuwe tv worden kwa inch?
Als je dat weet praat het wat makkelijker
En internetwinkels hebben ook vaak een eigen bezorgdienst of werken met een goede bezorgdienst die tevens ook op wens instaleerd en/of oude tv mee neemt
:)
Als merk en grote niks of weinig uitmaakt google en zoek iets op internet, jullie gaan voor een bepaald budjet waarbij kwaliteit denk in ondergeschikt is
Als je blu ray kijkt zou ik toch echt voor een fullhd gaan wellicht dat er bij een aantal (internet)winkels een aantal 2010 modellen op voorraad zijn, waar inmiddels al een nieuw model van uit is>

DVDProfilersFilmgek
22-02-2011, 15:33
Tja ga eens lekker sparen zou ik zeggen voor 700 euri word het moeilijk maar ik bespeur een hoop tegenstrijdigheden
Full hd en ook nog 3d met een vraagteken
Panasonic is momenteel een van de betere plasma,s
Zo kan ik wel een uur doorgaan maar ik mis iets
Hoe groot gaat de nieuwe tv worden kwa inch?
Als je dat weet praat het wat makkelijker
En internetwinkels hebben ook vaak een eigen bezorgdienst of werken met een goede bezorgdienst die tevens ook op wens instaleerd en/of oude tv mee neemt
:)
Als merk en grote niks of weinig uitmaakt google en zoek iets op internet, jullie gaan voor een bepaald budjet waarbij kwaliteit denk in ondergeschikt is
Als je blu ray kijkt zou ik toch echt voor een fullhd gaan wellicht dat er bij een aantal (internet)winkels een aantal 2010 modellen op voorraad zijn, waar inmiddels al een nieuw model van uit is>

Inderdaad, de webwinkels hebben vaak een eigen bezorgdienst, die pakken hem voor je uit en steken de stekkers op de juiste plek als het allemaal klaarligt. Bij een beschadigt produkt is er helemaal niets aan de hand...... accepteer je niet en gaat dan gelijk retour, je tekent immers niet voor ontvangst, eenvoudiger kan niet.

Een beetje formaat, dan komt er van de fabrikant wel een monteur bij je thuis, zo'n grote bak is nu eenmaal niet zelf makkelijk te vervoeren...

M'n huidige komt ook van het internet(y)

Had laatst een vaatwasser besteld, pas bij de 3e poging kreeg ik er 1 die niet gedeukt was, kreeg nog wat compensatie op de koop toe en alles werd uiteindelijk keurig bezorgt:grin:

Wieba
22-02-2011, 15:50
voor rond de 700 euro is de Samsung PS50C550 wel aan te raden, maar wat de anderen al zeggen je kunt beter lekker door sparen voor een prachtig plasma van panasonic.

DVDProfilersFilmgek
22-02-2011, 16:11
Met een budget van 700 wordt het een klein scherm met wat meer Hertz, maar een 3D kun je nog wel even vergeten voor dat geld, het zal nog wel even duren dat die wat goedkoper worden, of dat worden dan ook weer oudere modellen, de 3D's zijn meestal de topmodellen van een fabrikant en daarmee hebben ze dan ook een bijpassend prijskaartje.

Wil je een wat grotere LCD TV en heb je geen super eisen dan zijn deze wel leuk geprijsd en goed verkrijgbaar:

http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk?product%5B%5D=705D5A7123A24A4AB87 931A541364699&product%5B%5D=1835B495B8D84E848471B1C353CB2C59&product%5B%5D=DAF5BAA47BA14775B71E19EB74B336E8&ps=60

of een iets grotere plasma:

http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk?product%5B%5D=D2E1CE5A101D4E7D9CA A9DD6A364F1B9&product%5B%5D=03EAD7F9F7644CACAADFB01862B47BA6&product%5B%5D=638907E7F1E748F9B4ECE2FE478E10AE&ps=60

Ook alle 3 ruim verkrijgbaar en helemaal binnen het budget.

DVDProfilersFilmgek
22-02-2011, 16:22
voor rond de 700 euro is de Samsung PS50C550 wel aan te raden, maar wat de anderen al zeggen je kunt beter lekker door sparen voor een prachtig plasma van panasonic.

Zou ik niet zeggen hoor;) Heb mezelf afgelopen december een hele fijne plasma van Samsung cadeau gedaan, een vergelijkbare van Pana zou 2000 euro duurder zijn, was alleen op het gebied van zwartwaarden een tikkeltje beter en miste toch ook weer andere opties en zijn multimedia speler was ook wat minder, daar ga ik dan geen 2000 euro meer voor betalen. Was daar niet de enige in, de Pana is geen Kuro en alleen voor het merknaampje betalen we het ook niet, denk dat het halve forum de Sammy heeft genomen, en de overgebleven helft heeft echt niet allemaal de Pana gekozen...... ook LG maakt heel betaalbare plasma's. Het is wel zo dat je wil betalen voor kwaliteit, maar je wil ook nog waar voor je geld, dan krijg je zoiets als een prijskwaliteitsverhouding en die is bij Pana nou niet echt zo dat de hele meute daar hardhollend voor naar de winkel gaat;)

johnsmeets
22-02-2011, 16:27
Of nog veel langer doorsparen voor de nieuwe pana vt30 serie(naar men zegt met de echte kuro technologie) rond de 5500 euri voor de 65 inch versie schat ik:) lol

FROST
22-02-2011, 16:46
Tja... doorsparen: dat zei ik dus ook al tegen Johan. We leggen nu 100 euro per maand in het potje dus op zich schiet het wel op :) ( we hebben nog een auto op afbetaling anders had het misschien wel meer geweest )
Zelf vind ik de Panasonic's gewoon schitterend. Kwa uiterlijk heel simpel maar wel een toffe beeldkwaliteit, MAAR, zoals ik zelf al schreef, wordt het moeilijk om voor 700 euro NU zo'n panasonic te vinden.

Ik ben ook wel fan van Samsung want een vriend van ons heeft er één staan met alle toeters en bellen. Helaas is de tv wel binnen een jaar kapot gegaan ( hij heeft hem gelukkig wel weer snel terug gehad - wat er precies aan de hand was weet ik niet, maar hij had garantie en het was zo opgelost bij de fabriek. )

Ik ga de links even doornemen die jullie me gestuurd hebben.
Mochten we toch voor een panasonic OF Samsung gaan en dan toch een 1000tje hebben: welk type is dan aan te raden?

edit/ hij moet zo'n beetje 107 cm worden

johnsmeets
22-02-2011, 16:51
Dan kun je het best over drie maanden(al je het geld hebt, of net iets eerder) dit topic een schop geven en aanpassen.
Er komt zoveel nieuw op de markt en wat vandaag in de aanbieding is en goed is er over drie maanden niet meer, tenminse daar heb je grote kans op
Pana of samsung is een goede keuze en de beeldgrote moet worden ? 50 inch of groter?

DVDProfilersFilmgek
22-02-2011, 18:47
In die 107 maat en groter had ik al een paar voorbeeldjes gegeven, neem niet te klein, geloof me, hier zitten er zat die al snel weer een maatje groter wilden... ;)

Wat John al zegt, kom tegen die tijd maar weer terug, prijzen dalen en wie weet is het tegen die tijd wel mogelijk om een mooie 3D te verkrijgen voor rond de 1000 euro in dat maatje(y)

angel66
23-02-2011, 09:00
de samsung 50C7700 is ook redelijk geprijsd

als je hem bij wehkamp koopt kan je de 6900 blu-ray[3D]speler er voor 40 euro bij kopen[combi aanbieding].

en je kan de garantie uitbreiden naar 5 jaar.

ik ben heel tevreden, super beeld!

FROST
23-02-2011, 19:24
Oki,

Ik zal het topic even een schop geven als we het geld hebben of een tv gekocht hebben :)

DVDprofilersFilmgek: een tv kan nooit groot genoeg zijn in principe ;)

Marcel Hoeve
26-02-2011, 18:25
DVDprofilersFilmgek: een tv kan nooit groot genoeg zijn in principe ;)

Nou, er zitten natuurlijk wel grenzen aan. Als je bij het lezen van ondertitels je ogen (of je hoofd) telkens van links naar rechts moet bewegen, dan heb je of een te groot scherm gekocht of je zit er te dicht op. Want dat is gewoon heel erg vermoeiend kijken. Ondertiteling moet je in een oogopslag kunnen lezen.
Te groot is ook niet mooi want dan ga je je ergeren aan de onvolkomenheden in het beeld.

DVDProfilersFilmgek
26-02-2011, 20:15
Nou, er zitten natuurlijk wel grenzen aan. Als je bij het lezen van ondertitels je ogen (of je hoofd) telkens van links naar rechts moet bewegen, dan heb je of een te groot scherm gekocht of je zit er te dicht op. Want dat is gewoon heel erg vermoeiend kijken. Ondertiteling moet je in een oogopslag kunnen lezen.
Te groot is ook niet mooi want dan ga je je ergeren aan de onvolkomenheden in het beeld.

Als je kijkt naar een 32 inch..... dan zie je in 1 blik de ondertitels, maar heb je altijd de ondertitels nodig? soms niet eens in de gaten als ze niet bijstaan.

Je ergeren aan onvolkomenheden...... nou dan is er wat mis met het verhaal, als je kijkt naar een fijn programma dan zou je dat toch niet moeten overkomen. :-(

Een grote TV went heel snel, zou zelf niet graag een kleintje meer willen hebben8-)

Als je een groot scherm niet fijn vind en lekker voordelig met een kleintje uit de voeten kan, dan ben je toch een gelukkig mens:grin:(y)

Surfer2003
05-03-2011, 09:06
Met dit beperkte budget zou ik veel eerder eens tweedehands gaan kijken op marktplaats. Wat is er mis met een tv van 1 of 2 jaar oud ? Pak dan een Panosonic met HD, 3D bv.

p.s. ik vind eigenlijk dat als dit je enige financiele buffer is je geen TV kopen, maar dat is voor iedereen persoonlijk....

Hombre
06-03-2011, 09:04
Dit is onde situatie:
- We kijken veel films op bluray, nu bezitten we slechts een 50herz HD ready tv. Beeld is gerust OK, maar we willen na al die jaren wel beter.
- We gamen veel via de Xbox 360
- We hebben een budget van ongeveer 700 euro ( ik wil wel verder sparen, maar mijn verloofde wil dat niet: hij wil geen 1000 euro uitgeven aan een tv )
- We zijn op zoek naar een tv van het merk Samsung, LG of Panasonic, al moet ik toegeven dat mijn keuze op het laatste merk valt. Helaas zijn die tv's heel erg duur, maar meer daarover later. Johan maakt het niet zo veel uit welk merk.
-We zitten te twijfelen: of bestellen via internet, goedkoper, OF in de winkel kopen maar dan meer betalen?
- 50Herz of 100 Herz - liefst 100 of meer ( misschien 3D?? )
- Full HD
&&&&&&&&&&&&


Met deze beperking zou ik stoppen met blu-ray, zonde van je geld. Zo haal je er nooit uit wat er inzit, en doe je het alleen om er bij te kunnen horen.

Voor BD heb je een goede 1080p TV met ten minste 46" nodig, maar dan moet je er niet weer te ver vanaf gaan zitten. (max. 5x de beeldhoogte is de norm).

Hugo
06-03-2011, 10:59
Voor BD heb je een goede 1080p TV met ten minste 46" nodig
@Hombre: Ik weet niet of je een fetisjist bent, maar dit is behoorlijk overdreven, lijkt me...

Electronica bij webwinkels kopen... soms pakt dat goed uit, soms ook niet. Veel reviews van webwinkels zijn bijvoorbeeld hier http://tweakers.net/shopreview/ te vinden. Wil je dit toch , kies dan een webwinkel, die goed omgaat met klachten. Kijk ook of het prijsverschil je dat waard is. Persoonlijk koop ik iets van 700 euro liever in een winkel dan voor 600 euro bij een webshop met een of andere vage bezorgdienst.

3D en andere zaken worden nu flink gehyped. Ja, de schoorsteen van de dames en heren verkopers moet roken en ze verkondigen
dus nu dat je dit 'moet' hebben. Ik vraag het mij af. Het volgende stukje op nu.nl van vandaag over de film 'Transformers 2' vond ik behoorlijk veelzeggend:
Bay belooft beterschap met de derde film in de reeks, Transformers: Dark of the moon. Tegen Empire zegt hij vooral enthousiast te zijn over het feit dat de film in 3D gaat verschijnen.
"We werken samen met het technische team van James Cameron (Avatar), die mij dringend verzocht de 3D-technologie te gebruiken. Cameron zei dat regisseurs als ik de technologie in stand moeten houden, anders zal het zo weer verdwijnen uit de filmindustrie."
Kortom, vooral voor een beperkt aantal films die het NIET van het verhaal moeten hebben.... Wat ik hiermee wil zeggen is dat je je beter op de 'harde' eisen kunt concentreren. Oftewel... wat is 'beter' voor jullie?

Om de prijs te drukken, zou je best wel naar een ouder model kunnen kijken, wat Surfer2003 ook zegt. Ik zou in 2008 nooit een TV uit 2006 (technologie, in elk geval de LCD technologie nog te onvolwassen) hebben gekocht, maar nu zou je best wel een TV uit 2009 (tweede hands of niet meer leverbaar model) kunnen kopen.

O ja, sluit je af voor verkooppraat. In het internettijdperk vind ik verkopers inmiddels iets volkomen overbodigs, in elk geval als het gaat om informatieverstrekking, die in hun geval - begrijpelijk - altijd subjectief zal zijn; een verkoper die bijv. zijn Samsungs kwijt wil, zal Samsung adviseren...