PDA

Bekijk de volledige versie : Wat is volgens jullie die beste film van 2002 tot nu toe ?



Roberto G
03-09-2002, 02:34
Ik zou graag van jullie willen weten wat jullie de beste film (DVD) van het jaar 2002 (tot nu toe) vinden .
Mijn favoriet is .Lord of the rings the fellowship of the ring .

Wat is jullie favoriet?:)

Hilde
03-09-2002, 05:17
Volgens mij werd dat hier op het forum al eens eerder gevraagd
Zie: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=10090

M Balje
03-09-2002, 12:03
Volgens mij werd dat hier op het forum al eens eerder gevraagd
Zie: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=10090

Dat is de beste dvd.

Mijn favorieten rijtje van nieuwe fillms die ik heb gezien:

Spiderman
Harry Potter
Spygame

Nathan Strik
03-09-2002, 15:23
Toch grappig dat jullie bijna allemaal films uit 2001 opnoemen. (6)

Maar mijn topper van 2002 tot nu toe is waarschijnlijk Panic Room, maar er is nog een hoop dat uitkomt in de bios dit jaar, dus ik wacht nog even af.

Als ik zou moeten gokken, dan geef ik The Two Towers een goede kans.

Buscemi
03-09-2002, 16:13
Mijn topper is nog altijd LOTR part 1, Spider-Man op 2 en The Sum of all Fears op 3.
Maar Nathan heeft gelijk. Er komt nog zoveel: LOTR part 2, SIGNS, Star Wars Episode 2, XXX, Windtalkers, Road to Perdition..... maar vooral: MINORITY REPORT.
Het kan niet op deze laatste vijf maanden.:D

Jason Bourne
03-09-2002, 19:09
Voor mij tot nu toe op nummer één LOTR FOTR. Maar ik denk dat deze naar het eind van het jaar toe gaat veranderen. Grote kanshebbers zijn Minority report en LOTR TTT

Groetjes

Philippe
03-09-2002, 19:13
Training Day vind ik de beste dvd van het jaar.

Lex v/d Moolen
03-09-2002, 19:16
Dat is de beste dvd.

Er wordt in de eerste post toch echt om DVD gevraagd. Dus wel een dubbele thread. Hilde had gelijk.

Buscemi
03-09-2002, 19:17
Training Day vind ik de beste dvd van het jaar.

Dit hoort inderdaad een andere thread. Ik dacht dat we het over de beste film in het algemeen hadden...en niet over de beste DVD van 2002
Geeft niet..... ga zelf ook regelmatig in de fout.;)
Lex, volgens jou gaat het om DVD ?
Nu weet ik het zelf ook niet meer...:(

F. Philipsen
03-09-2002, 19:17
gaat het nu om de beste DVD of film van 2002. Want LOTR is inderdaad in 2001 uitgekomen.

Lex v/d Moolen
03-09-2002, 19:19
gaat het nu om de beste DVD of film van 2002. Want LOTR is inderdaad in 2001 uitgekomen. klopt en Robert G. vraagt toch duidelijk om een DVD van 2002, alleen niet in de header:rolleyes:

Buscemi
03-09-2002, 19:25
Dus toch een thread die al bestond ????

Johan van den D.
03-09-2002, 20:08
Dus toch een thread die al bestond ????
kan gebeuren jongens/meisjes
staat ook zoooveeel op het forum inmiddels:bier:

Nathan Strik
03-09-2002, 23:01
Even voor de duidelijkheid. In deze thread dus de beste film (dus moet in 2002 in de bios zijn uitgekomen) en in die andere de beste DVD.

Simpel lijkt me toch?

Pietje
03-09-2002, 23:40
Star Wars Episode II, echte bioscoop film. Spider-Man op de 2e plaats. LOTR is 2001.

Roberto G
03-09-2002, 23:49
Ik bedoel eigenlijk bios film of DVD , jullie mogen zelf kiezen.(y)

Pietje
03-09-2002, 23:50
Ik bedoel eigenlijk bios film of DVD , jullie mogen zelf kiezen.(y)

Ok, DVD LOTR :)

Theo B
04-09-2002, 00:40
Mulholland Drive

mjlfadriaans
04-09-2002, 02:01
Ik zie toch duidelijk dat de maker van de thread vraagt 'Ik zou graag van jullie willen weten wat jullie de beste film (DVD) van het jaar 2002 (tot nu toe) vinden' .... DVD staat tussen haakjes, dus ik gok hierbij dat de persoon op DVDs doelt.

Het is een inkoppertje om met LotR te komen .... ikzelf moet zeggen dat ik erg onder de indruk was van Ocean's Eleven.

Marco

Beloved
04-09-2002, 12:41
ocean's eleven
monster's ball
en ik gok alvast op the two towers :D

Luther Hartog
04-09-2002, 13:14
Toch grappig dat jullie bijna allemaal films uit 2001 opnoemen. (6) Ik weet niet waar jij de DVD van LOTR in 2001 hebt gehaald, maar kun je mij dat adresje geven? Dan bestel ik TTT alvast, die zullen ze dan nu ook al wel hebben(6)

mjlfadriaans
04-09-2002, 17:04
He Luther,

Onder je staat iemand die Attack of the Clones al heeft .... dus misschien zitten wij in een andere tijdszone of zo ....

Marco

Jeroen Groot
04-09-2002, 17:07
Ik heb erg genoten van:
Training Day
Basic Instinct SE
The Usual Suspects SE
Ocean's Eleven
en natuurlijk LOTR

Ben nu erg benieuwd naar de releases van de 4-disc van LOTR, Spider-man, AOTC en The Others

Rob P.
04-09-2002, 18:02
De beste film van 2002:
Signs..Tot de "climax" weliswaar dat doet echt een beetje on- Shyamalan's aan. Ik heb maar drie films van hem gezien, maar bij de ontknoping dacht ik echt "Wat krijgen we nou? Dit is echt zonde!"

Een gedeelde eerste plaats gaat naar Monster's Ball, die heb ik geloof ik ook in 2002 in de bios gezien.

De beste DVD van 2002 is toch Mullholand Drive.

(Persoonlijk dan)

Lex v/d Moolen
04-09-2002, 18:06
Ik bedoel eigenlijk bios film of DVD , jullie mogen zelf kiezen.(y) Beste film in bios: Attack of the Clones
Beste DVD: Back to the Future trilogy

M Balje
04-09-2002, 20:12
Even voor de duidelijkheid. In deze thread dus de beste film (dus moet in 2002 in de bios zijn uitgekomen) en in die andere de beste DVD.

Simpel lijkt me toch?

Ik deed het ook weer een beetje anders.
Welke redelijk nieuwe film (of het nu op Dvd of in de bioscoop is) die je in 2002 hebt gezien vind je de beste.

Vandaar dat dit mijn lijstje was:

Spiderman (Bioscoop)
Harry potter (koop dvd)
Spy Game (Huur dvd)

Rochan
04-09-2002, 20:21
Beste films tot nu toe:

Attack of the Clones
Spider Man
Mullholland Drive
Femme Fatale

en waarschijnlijk komen daar bij;
Signs
Minorty Report
LOTR- Two Towers
(y)

Glenn Smits
04-09-2002, 21:04
Mijn absolute nummer 1 is Lord of the rings - the fellowship of the ring. Ik probeer hem iedere week minstens 1x te kijken. heb hem sinds aanschaf 6x gekeken ofzo.

Richard B.
04-09-2002, 22:36
Beste film dit jaar tot nu toe: Mullholland Drive
Beste DVD dit jaar tot nu toe, zoals ik in die andere thread al had opgegeven: Moulin Rouge

Ik vind het trouwens een erg zwak film jaar, dit jaar. Heb nog maar weinig gezien waar ik echt van onder de indruk was.

mjlfadriaans
05-09-2002, 00:20
Ik heb net 'Vanilla Sky' gezien .... en ik moet zeggen .... dat is een film die erg veel indruk achtergelaten heeft .... die neemt de plaats in van de twee antwoorden die ik gisteren gegeven heb .... ik kan mijn ogen nog steeds niet geloven over wat ik net gezien heb .... het antwoord is toch een van de beste films die ik ooit in mijn leven gezien heb .... hij zit in het rijtje 6th Sense, A.I. en Finding Forrester voor mij .... en voor mij persoonlijk zijn dat echt 's werelds grootste 3 meesterwerken.

Marco

Roberto G
05-09-2002, 00:37
Hey Glenn Smits jij ook al zo,n grote fan van LOTR ik heb hem inmiddels ook al 6 keer gezien, en hij gaat me nog steeds niet vervelen , wat een top film is dat zeg, ik wacht echt met smart op de Two Towers.

Mazzelz

Richard B.
17-09-2002, 12:28
Bij dezen voeg ik Donnie Darko toe aan mijn lijstje met beste films van dit jaar. Samen met Mulholland Drive een van de weinige films die me echt hebben verrast dit jaar. Echt een aanrader.

Frank Gruben
17-09-2002, 14:34
Helemaal gelijk Richard!
Donnie Darko is tot op dit moment dé film van 2002 voor mij!
Alleen nog wachten tot 18 december...The Two Towers!!!

Luther Hartog
17-09-2002, 14:50
Ik heb eigenlijk nog geen toppers gezien dit jaar. Alleen LOTR op nieuwjaarsdag, maar die tel ik als 2001-film.

M'n hoop is gevestigd op Minority Report, Insomnia, Road to Perdition en LOTR - TheTwoTowers

Matt D
18-09-2002, 13:24
nog nt zoveel goede films gezien in de bios dit jaar, mede door mijn dvd verlsaving en het weinig aantrekkelijke aanbod

gezien en goed bevonden

- Ichi the Killer (festival fantastische film van brussel)
- Versus (festival fantastische film van brussel)
- black hawk down
- one hour photo
- 8 femmes
kan nt onmiddellijk op de rest komen

de beste films die ik dit jaar zag waren meestal Koreaanse films uit op dvd

(Friend, JSA, my wife is a gangster...)

Lex v/d Moolen
18-09-2002, 16:53
M'n hoop is gevestigd op LOTR - TheTwoTowers Dat gaat helemaal goed komen is zo mijn voorspelling, Luther:D

Philippe
18-09-2002, 16:58
Black Hawk Down en Training Day hebben een geweldige indruk bij me achtergelaten.

King Eidilleg
23-09-2002, 19:39
Mijn favoriete (bioscoop)films van dit jaar zijn :

Lilo & Stitch
Signs
The Others

Films waar ik erg naar uitkijk zijn :
Minority Report
Spirited Away (ik hoop dat ie dit jaar ook hier nog in de bios komt)

Hans

Hans De Bisschop
23-09-2002, 20:08
Beste Film :
1. Star Wars Episode II : Attack of the Clones
2. James Bond 20 : Die Another Day
3. Star Trek Nemesis
4. Lord Of The Rings : The Two Towers

En op de laatste 3 wacht ik al het hele jaar

Beste DVD :
1. Star Wars Episode II : Attack of the Clones
2. Vidocq
3. Lord of the Rings : Fellowship of the Ring ( eender welke versie)
4. Star Trek Serie The Next Generation

Nr. 4 die heb ik nog allemaal voor het einde van het jaar (7 boxen :D )

mradem
23-09-2002, 23:15
Ja ik wacht ook met smart op James Bond Die onther day (ben wel beetje bond fan). Maar die komt volgens mij pas begin 2003 in de bios ipv de geplande kerstrelease. Dit om meer omzet te maken omdat uiteraard LOTR TTT uitkomt en dat scheelt omzet (best slim bekeken want het is een feit).

Verder ga ik niet vaak naar de bios omdat ik ze liever thuis op dvd bekijk.

De dvd release waar ik dus nog op zit te wachten is LOTR 4 disc (nee nog niet gezien. wacht speciaal op deze) en zal dus ook bij de top horen van dit jaar voor mij. Weet trouwens niet of het alleen om nieuwe films gaat of ook om films die dit jaar pas op dvd uitkomen. Zo ja dan is mijn favoriet de BOB 6 disc dvd. Dit wordt echt mijn juweeltje dit jaar for sure. Daar komt geen spelt tussen :D .

Hans De Bisschop
24-09-2002, 07:59
Ja ik wacht ook met smart op James Bond Die onther day (ben wel beetje bond fan). Maar die komt volgens mij pas begin 2003 in de bios ipv de geplande kerstrelease. Dit om meer omzet te maken omdat uiteraard LOTR TTT uitkomt en dat scheelt omzet (best slim bekeken want het is een feit).


Kerstrelease ? Sinds wanneer valt kerstmis in de maand november ?

Tim Weisselberger
24-09-2002, 08:22
JUP Die Another Day wordt in NL pas in jan. 2003 uitgebracht, daarintegen eerder in Duitsland/België

mijn topper van het jaar zal hopelijk Red Dragon worden... voor de rest bracht het jaar 2002 weinig nieuws, de meeste films die in het bovenstaande lijstje genoemd worden zijn of nog niet uit of uit 2001.

Hans De Bisschop
24-09-2002, 08:26
JUP Die Another Day wordt in NL pas in jan. 2003 uitgebracht, daarintegen eerder in Duitsland/België

mijn topper van het jaar zal hopelijk Red Dragon worden... voor de rest bracht het jaar 2002 weinig nieuws, de meeste films die in het bovenstaande lijstje genoemd worden zijn of nog niet uit of uit 2001.

Jippie de Belgen krijgen voorrang, alhoewel ik niet gebrijp waarom :confused: de film is toch exact hetzelfde in Vlaanderen als in Nederland, of niet ? :confused:

Richard B.
25-09-2002, 12:28
Mijn favoriete (bioscoop)films van dit jaar zijn :

<KNIP>

Spirited Away (ik hoop dat ie dit jaar ook hier nog in de bios komt)


Daar ben ik ook erg benieuwd naar ja: Hayao Miyazaki's eerste nieuwe na de geweldige Princess Mononoke. Die laatste stond op mijn lijstje van 'beste van vorig jaar' (ok, hij is al ouder..) en als Spirited away net zo goed is dan moet deze heel bijzonder zijn.

Werner
25-09-2002, 12:32
Beste Film :
2. James Bond 20 : Die Another Day
3. Star Trek Nemesis
4. Lord Of The Rings : The Two Towers


Ik begrijp niet hoe je over zoiets al een oordeel kan vellen vooraleer je de films gezien hebt. Allicht zullen die uiteindelijk wel hoog in je top-zoveel staan, maar heb jij nog nooit een film gezien waar je achteraf meer/minder van had verwacht?

Maar het jaar loopt nog tot 18 december ;)

Cenobite
25-09-2002, 15:30
nog nt zoveel goede films gezien in de bios dit jaar, mede door mijn dvd verlsaving en het weinig aantrekkelijke aanbod

- one hour photo

de beste films die ik dit jaar zag waren meestal Koreaanse films uit op dvd

(Friend, JSA, my wife is a gangster...)


Waar draait ONE HOUR PHOTO ?? Ik wist niet eens dat deze al draaide in nederland ?? Heb er goede dingen over gehoord , wat vond je ervan ?

Mijn Toplijstje :

Frailty ( geweldige story line en acteurs )
Signs
Donny Darko
road to perdition

Gabriël de Rop
25-09-2002, 15:35
Bij dezen voeg ik Donnie Darko toe aan mijn lijstje met beste films van dit jaar. Samen met Mulholland Drive een van de weinige films die me echt hebben verrast dit jaar. Echt een aanrader.

Ook ik ben het helemaal met je eens, Richard.
Voeg hier ook nog Amélie aan toe........of was deze alweer van het vorige jaar ?

En er komt nog zoveel moois de komende maanden......(y)

netfox
25-09-2002, 15:49
Mijn top3'tjes:

Bioscoop:
1. Minority Report
2. About a Boy
3. Star Wars EPII

DVD:
1. BTTF Trilogie
2. Requiem for a Dream
3. LOTR

Hans De Bisschop
25-09-2002, 17:37
Ik begrijp niet hoe je over zoiets al een oordeel kan vellen vooraleer je de films gezien hebt. Allicht zullen die uiteindelijk wel hoog in je top-zoveel staan, maar heb jij nog nooit een film gezien waar je achteraf meer/minder van had verwacht?

Maar het jaar loopt nog tot 18 december ;)

Het feit is gewoon dat ik een vreselijke grote Bond fan ban en dat ik dit jaar ook nog niet echt veel titels heb zien verschijnen die in mijn smaak vallen dus tegenvallen kan hij zeker niet doen, evenals Lord of the Rings dat kan volgens mij, idem dito voor ST Nemesis, tzijn de enige films die ik dit jaar de moeite zal vinden om te bekijken, onderling kan de rangschikking nog wisselen maar het zal sowieso rond deze films draaien hoor :-)

Werner
25-09-2002, 17:43
maar het zal sowieso rond deze films draaien hoor :-)

Wie weet hoe goed vind je op het einde van dit jaar The Adventures Of Pluto Nash wel... :D

Martijn Veldhuizen
25-09-2002, 17:54
Bioscoop : Attack of the Clones
Koop DVD : BTTF Trilogie

Buscemi
28-09-2002, 22:18
Nu ik Minority Report gezien heb: de TOPPER van dit jaar...
DVD: PEARL HARBOR 4 DISC EDITION

floris franken
29-09-2002, 16:03
ik ga vrijdag naar minorety report mijn verwachtingen zijn hoog
en denk eigenlijk dat dit mijn bioscooptopper word omdat ik van dit genre hou!
mijn dvd toppers zijn :lotr,behind enemy lines,jeepers creepers.
etc

Art
29-09-2002, 16:44
Ik vind ook Minority Report een absolute topper (y) Ik ben benieuwd of Road to Perdition, Insomnia etc dat kunnen overtreffen :)

Laurens-Jan
29-09-2002, 21:42
Bios: Minority Report, Star Wars II
DVD: LOTR 4-disc

King Eidilleg
30-09-2002, 18:16
Daar ben ik ook erg benieuwd naar ja: Hayao Miyazaki's eerste nieuwe na de geweldige Princess Mononoke. Die laatste stond op mijn lijstje van 'beste van vorig jaar' (ok, hij is al ouder..) en als Spirited away net zo goed is dan moet deze heel bijzonder zijn.

Princess Mononoke had ik ook pas vorig jaar gezien en was meteen verkocht ! Als je de recensies in de VS moet geloven is Spirited Away gewoon wéér een meesterwerkje ...

Hans

Sander Meijer
01-10-2002, 09:47
Ik ga voor Minority Report als beste van 2002

Jerommeke
03-10-2002, 12:58
Beste films die ik dit jaar heb gezien en/of waarvan ik op de dvd-release wacht:

1. Donnie Darko
2. Mulholland Drive
3. Vanilla Sky

BLACKENED
03-10-2002, 15:59
Resident Evil.....

Brian Slotboom
03-10-2002, 16:07
ik denk Signs

josé de bruijn
11-10-2002, 11:32
Amores Perros was de beste film van het vorige jaar. De gruwel en de liefde, wat een thema. Wat dat betreft zou ik From Hell dit jaar moeten verkiezen, maar toch heeft "The Others" voor mij nog een streepje voor, vele malen sfeervoller gemaakt en daarom onvergelijkbaar met de Sixth Sense

Louis Bouduin
11-10-2002, 14:26
The Pianist (Roman Polanski). Het intrieste, op feiten gebaseerde verhaal van Wladyskaw Szpilman. De man die eind de jaren '30 een van de grootste pianisten van Polen was, en misschien wel van de hele wereld.
Maar om als poolse jood uit de klauwen van de nazi’s en zo aan het een of ander vernietigingskamp te ontsnappen, vlucht hij de stad door, van huis naar huis, appartement naar appartement, om tenslotte in het beruchte getto van Warschau te belanden.
Kortom, de tragische, eenzame strijd van een man om aan de hel te ontsnappen en te overleven.
Konventioneel (hier geen bravoure stukjes, niet iemand die wil bewijzen wat een gigantisch regisseur hij is) maar sec en to the point verfilmd, is dit toch een uitermate aangrijpende prent van iemand (Roman Polanski) die de gruwelen van WO II aan de lijve heeft ondervonden.
Vandaar dat de film (meer dan Schindler’s List) zo autenthiek en beangstigend aanvoelt.

Roberto G
15-10-2002, 02:32
Signs is inderdaad wel errug gaaf, maar der komt ook een nieuwe film uit van Tom Hanks, die zich afspeelt in de Amerikaanse gangster tijd, hebben jullie enig idee hoe deze film heet en wanneer hij in Nederland op het witte doek te zien is???

Remy Mark
15-10-2002, 08:35
De film met Tom Hanks is Road to Perdition, ik weet niet wanneer deze in de bios komt.

Ik moet zeggen dat Road to Perdition een van de beste film is die ik het afgelopen jaar heb gezien, maar waar ik het meeste van onder de indruk was, was Halbe Con Ella.

Films die toch even genoemd moeten worden zijn Signs en Donnie Darco. Ook deze films vond ik erg goed.

Beste film die ik op DVD heb gezien dit jaar is Mulholland Dr, Amelie en Donnie Darco (heb deze in Canada op DVD gehuurt en na de vakantie in Nederland in de bios gezien).

Louis Bouduin
15-10-2002, 09:44
maar waar ik het meeste van onder de indruk was, was Halbe Con Ella.

Hable con ella van Pedro Almodóvar is inderdaad ook een van de mooiste juweeltjes in de cinema etalage van 2002. Na een aantal absurde, komische prenten als Woman on the Verge, High Heels, Atame, enz., ditkeer zonder dat wonderlijk spaans gevoel voor humor van hem, maar wellicht juist daardoor zo aangrijpend en gevoelig.
Talk to Her, zo heet deze film in het Engels en valt in het kort nog het beste te omschrijven als een film over eenzaam zijn, verlies lijden en de moeilijkheden van mannen & vrouwen om met elkaar emotioneel te converseren, terwijl het eveneens en tegelijkertijd een ode is aan de vrijheid en kunst, met als bonus het in tedere, zachte en licht gloeiende kleuren badende camerawerk van Javier Aguirresarobe.

Matt D
15-10-2002, 09:48
Hable con ella van Pedro Almodóvar is inderdaad ook een van de mooiste juweeltjes in de cinema etalage van 2002. Na een aantal absurde, komische prenten als Woman on the Verge, High Heels, Atame, enz., ditkeer zonder dat wonderlijk spaans gevoel voor humor van hem, maar wellicht juist daardoor zo aangrijpend en gevoelig.
Talk to Her, zo heet deze film in het Engels en valt in het kort nog het beste te omschrijven als een film over eenzaam zijn, verlies lijden en de moeilijkheden van mannen & vrouwen om met elkaar emotioneel te converseren, terwijl het eveneens en tegelijkertijd een ode is aan de vrijheid en kunst, met als bonus het in tedere, zachte en licht gloeiende kleuren badende camerawerk van Javier Aguirresarobe.

ik heb deze film jammergenoeg gemist in de bioscoop, staat zeer hoog op mijn dvd wish list, almodavar heeft me nog nooit ontgoocheld met zijn films, k hoop op een spoedige dvd release en een re-release van dvds als carne tremula

Remy Mark
15-10-2002, 10:03
Talk to Her, zo heet deze film in het Engels en valt in het kort nog het beste te omschrijven als een film over eenzaam zijn, verlies lijden en de moeilijkheden van mannen & vrouwen om met elkaar emotioneel te converseren, terwijl het eveneens en tegelijkertijd een ode is aan de vrijheid en kunst, met als bonus het in tedere, zachte en licht gloeiende kleuren badende camerawerk van Javier Aguirresarobe.

Ik had het niet beter en mooier kunne omschrijven.... (y)

Menno Hagendoorn
15-10-2002, 23:25
Without a doubt: Minority Report!
(verwacht als actiefreak trouwens ook veel van XXX, ga ik binnenkort eens bekijken als hij draait)

Tim Weisselberger
16-10-2002, 10:47
Tot nu toe Avalon (eigenlijk uit 2001 maar in 2002 in europa uitgebracht) topfilm.

SPIKE666
18-10-2002, 17:07
MINORITY REPORT

vind ik wel de beste film van 2002 tot nu toe
SIGNS is ook wel oke

en TRAINING DAY

en starwars episode 2

Rochan
19-10-2002, 09:48
De beste films voor 2002 tot nu toe zijn:

Minorty Report
Star Wars- Attack of the Clones
Signs
Spiderman(y)

Pierketja
19-10-2002, 10:58
meest komische moment in bioscoop: kortfilm "go for birds" voor Monsters Inc. en het eekhoornachtig wezentje in Ice Age

ontroerendst: Hable Con Ella (schitterende soundtrack ook)

verder genoten van Minority Report, The Others en The Dancer Upstairs

darth tyranus
19-10-2002, 11:30
AMELIE

Danielle Gerards
19-10-2002, 13:41
Residente Slechtheid (Nederlands Gesproken) met Milla Jovovich

Bas van Dijk
22-10-2002, 09:39
Hoi,

Beste film in de bioscoop in 2002 moet nog komen:

LotR The Two Towers...

Beste bioscoopfilm tot nu toe

Panic Room
Star Wars 2
Signs

Ook de beste DVD van dit jaar moet nog komen:

LotR Fellowship of the Ring 4 Disc
Band of Brothers 6 Disc Tin

Beste DVD tot nu toe:

Pearl Harbor (4-Disc Vista Series)
Requiem for a Dream


gr,

Bas

darth tyranus
22-10-2002, 10:11
Voor mij is dat Attack of the clones
en daara de andere delen
en naar de hele starwars kies ik voor amelie

Pieter
22-10-2002, 10:29
Absoluut Starwars episode 2 AOTC!

Tossie
22-10-2002, 11:28
Minority Report en Panic Room!

MAD
22-10-2002, 12:20
In de bios (tot nu toe):

Panic Room
Insomnia

Op DVD (tot nu toe):

Memento (R1, SE)

Op DVD (nog uit te komen):

LOTR (4 disk)
ET (3 disk - Ultimate Giftset)

Ludo Keeris
22-10-2002, 14:19
Hoi,

Beste film in de bioscoop in 2002 moet nog komen:

LotR The Two Towers...



Goh, waar heb jij deze film gezien dan?

Mijn favoriet van 2002 tot nu toe is toch wel Minority Report

Tossie
22-10-2002, 18:44
Goh, waar heb jij deze film gezien dan?

Mijn favoriet van 2002 tot nu toe is toch wel Minority Report

Originally posted by Bas van Dijk
Hoi,

Beste film in de bioscoop in 2002 moet nog komen:


Is dit het antwoord?!?!?

Alekzz
22-10-2002, 22:10
beste film
Panic Room
Monority Report
en ik denk en hoop LotR Two Towers (ik denk trouwens toch niet dat ie zal tegenvallen)

beste dvd word zonder twijfel
Band of Brothers Box

WitteGijt?
23-10-2002, 00:15
Heb mijn beste film tot nu toe, net in de bios gezien, in de sneak wel te verstaan. "Welcome to collinwood" heet ie.
Maar ik denk dat Two towers hem 18 december van de eerste plaats zal verstoten :D.

Rob P.
23-10-2002, 10:43
One hour Photo staat bij mij nu ook hoog genoteerd, ik ga morgen naar Road to Perdition...de verwachtingen zijn erg hoog gespannen..

Remco Out
23-10-2002, 13:41
AOTC, Panic Room, Minority Report, The Bourne Identity.

Henk Heideveld
23-10-2002, 16:10
Even voor de duidelijkheid. In deze thread dus de beste film (dus moet in 2002 in de bios zijn uitgekomen) en in die andere de beste DVD.
Simpel lijkt me toch?
Leg eens uit??????;)

Henk Heideveld
23-10-2002, 16:13
Ben bang da'k volgend jaar weinig DVD's zal kopen. Heb nog geen indrukwekkende film gezien dit jaar.:confused:
't Is toch al oktober. Maar ja, misschien einde van het jaar nog een LOTHRtje of zo?????

Ultimate Movie Database
23-10-2002, 17:14
Minority Report tot nu toe de beste, even wachten nog tot 18 dec. want dan komt The Two Towers uit...

:o

Louis Bouduin
23-10-2002, 17:35
Ben bang da'k volgend jaar weinig DVD's zal kopen. Heb nog geen indrukwekkende film gezien dit jaar.:confused:
't Is toch al oktober. Maar ja, misschien einde van het jaar nog een LOTHRtje of zo?????

Volgende films zou ik je van harte aanbevelen Henk, misschien toch eens een kansje geven:

The Pianist (Roman Polanski)
Hable con elle (Pedro Almadovar)
Sen to Chihiro no kamikakushi (Hayao Miyazaki)

Ik weet niet of deze animatiefilm van Miyazaki bij jullie de cinema heeft gehaald, zelfs niet de Belgische (heb 'm in Frankrijk gezien.)
Dit zou echter niet alleen jammer zijn, maar ook een regelrechte schande. Om te beginnen is de animatie in de film buitengewoon, ja, zelfs uitzonderlijk goed. De regisseur Miyazaki wordt niet voor niets beschouwd als een van de beste op zijn terein. (Castle in the Sky is ook van zijn hand.)
De film gaat over een tienjarig meisje dat verzeild raakt in een wereld die geregeerd wordt door heksen, draken en monsters. De mensen zijn verandert in dieren. Dit alles resulteert in een vreemde, fascinerende versie van Alice in Wonderland.

Sebastiaan
29-10-2002, 19:46
Ik vindt deze films de beste van 2002 in de Bios.:)

1) Starwars Episode II Attack Of The Clones
2) Blade II
3) Minority Report

Pascal van Weelden
31-10-2002, 12:24
Donnie Darko
Spiderman
Minority Report
Monsters. Inc
Sexy Beast
Memento

volgorde is willekeurig maar deze films vond ik de beste die ik dit jaar (2002) heb gezien in bios of op DVD.

Henk Heideveld
31-10-2002, 13:03
XXX.
Da's powerfull. dat wordt een echte subwoofersloper!!!:D :D

Maxster4th
03-11-2002, 12:37
Biosfilm van dit jaar:

duidelijk The Bourne Identity samen met Ocean's Eleven!

Beide zorgden ervoor dat ik in de bios continu gespannen zat te kijken en ik ben geen moment afgeleid. Dus eigenlijk waren deze films voor mij de beste entertainers, maar daarvoor ga ik naar de film!