PDA

Bekijk de volledige versie : Sixth Sense, The [DVD]



Eric van Ballegoie
18-07-2001, 23:02
Sixth Sense, The [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=78)

music_maniac1965
27-12-2001, 19:38
toen vriend willis liet weten van de actie films moe te zijn, en dus andere dingen wilde gaan probeeren, was ik bang dat er "weer" een actieheld wilde veranderen in comiek (zie zwartzenegger en zijn "vriend" stalone) en dat gaat de ene acteur wat beter af dan de andere.

na het zien van deze film was ik dus echt aangenaam verrast door het optreden van bruce. als al zijn volgende films van dit kaliber zijn (of uiteraard nog beter) dan blijf ik van zijn films genieten.

goed gedaan will, lekker gewerkt zo :)

Nathan Strik
28-12-2001, 15:36
Helemaal mee eens... Bruce rules gewoon en ook Unbreakable is fantastisch, al moet je daar meer inkomen dan in deze film.
Ook het acteerwerk van Haley Joel Osment is heel erg sterk en beloofd veel goeds voor zijn toekomstige carrière. Zolang hij maar geen neerwaartse spiraal in zijn pubertijd krijgt voorzie ik grote dingen... (lijk Jomanda wel... :p)

R. Schaap
06-01-2002, 22:02
Hallo allemaal,

Ik ben echt superblij dat ik mede door jullie recensie deze film gekocht en bekeken heb. Ik vind het na Gladiator de beste film die ik gezien heb. Dit is zo een gave film, en het einde is echt subliem. Ik raad mensen aan om zo snel mogelijk deze film te kijken, let wel op dat je niet het einde te weten komt, dat moet je echt zien bij de eerste keer en niet al weten!

Dikke tien voor deze film.

Groeten Rein

music_maniac1965
07-01-2002, 17:13
Originally posted by reinschaap
let wel op dat je niet het einde te weten komt, dat moet je echt zien bij de eerste keer en niet al weten!


helemaal mee eens. als je het einde al zou weten na de eerste keer kijken, dan zou de film voor 90% verziekt zijn. deze film zit vol verassingen. je moet echt niet meteen ff naar het laatste hoofdstuk zappen, en gewoon van het begin af aan kijken :cool:

moes
08-01-2002, 15:16
Deze film wordt volgens mij echt zwaar overschat.
Het verhaal vind ik slap en traag, een jongen die de geesten van overledenen ziet, dat is het wel zo'n beetje.
Ook meneer Willis kan me niet boeien. Hoe graag hij ook zou willen, deze rol past hem niet.
Het einde is verassend maar voor mij niet genoeg om het een goede film te vinden.

music_maniac1965
08-01-2002, 17:59
ieder zo zijn mening. als we met zijn alle dezelfde films leuk vinden, dan zouden er veel minder verschillende films zijn. en dat zou ook weer saai zijn toch ? en ondanks alles kan ik ook wel eens kijken naar films die mij (op het oog) niet boeien, en dan achteraf toch nog meevallen. zoals pearl harbour. ik houd niet zo van oorlogs films, maar deze was toch anders genoeg om mij 3 uur lang te boeien.

maar ja, dat is niet de topic van deze thread. i vind the 6th sense veel beter dan ik had verwacht. maar als je bruce zijn actie films gewend bent, is dit wel een heel ander soort film.

moes
08-01-2002, 19:12
i vind the 6th sense veel beter dan ik had verwacht. maar als je bruce zijn actie films gewend bent, is dit wel een heel ander soort film.

Ik ben nooit een fan van Bruce Willis geweest maar kan hem in z'n actiefilms wel waarderen.
In the 6th sense speelt hij de rol van een psycholoog en dat gaat hem gewoon niet goed af.
Maar buiten dat mist deze film het spannende en onbekende dat bij veel andere films in het spirituele genre wel te vinden is.
Het verhaal heeft geen opbouw maar blijft tot "de verassing" voortborduren op het fijt (oops feit :)) dat Cole Sear de geesten van overledenen ziet. En dat was na het zien van de trailer al bekend.

Uiteraard respecteer ik ieder zijn mening.

reneo
09-01-2002, 15:10
welja, ik vind het ook gewoonweg een goede film... de dvd (R2) is ook meer dan prima, voor het eerst ook eens een extraatje over het geluid ipv alleen maar deleted scenes en hoe men het beeld bewerkt heeft, alleen 1 ding wat ik dan weer niet kan hebben, is het feit dat ze de easteregg die op de regio1 versie staat er uit gesodemietert hebben... nog eens zo'n nadeel van regio2, want tis niet de 1ste keer dat ze dat flikken!!!

Frollo
14-01-2002, 12:33
let wel op dat je niet het einde te weten komt, dat moet je echt zien bij de eerste keer en niet al weten!
Tja, dat moet mij weer overkomen. Een vriend van mij verkeerde in de veronderstelling dat ik de film al gezien had en... inderdaad, hij verklapte het einde. En bedankt hè! :mad:
Een paar maanden later zag ik The Sixth Sense dan eindelijk, en het pleit wel voor de film dat ik 'm ondanks alles nog mooi en soms zelfs behoorlijk eng :eek: vond.
Een tikkeltje overschat hooguit, maar misschien vind ik dat alleen maar omdat ik dus niet volkomen verrast werd door het einde...

music_maniac1965
14-01-2002, 22:42
Een tikkeltje overschat hooguit, maar misschien vind ik dat alleen maar omdat ik dus niet volkomen verrast werd door het einde...

dat is echt jammer. echt zonde dat die vriend niet eerst even vroeg aan je of je die film al had gezien. hij had zelf kunnen weten hoeveel minder de film zou zijn als je het eind al weet. dan is echt dat element van de verassing verdwenen. hopelijk denkt ie de volgende keer na voor hij weer een goede film verziekt voor je :(

Frollo
14-01-2002, 23:16
hopelijk denkt ie de volgende keer na voor hij weer een goede film verziekt voor je
Maak je maar geen zorgen... het contact met die vriend is inmiddels verbroken. Niet uitsluitend vanwege The 6th Sense, maar het zal er vast mee te maken gehad hebben... ;)

Bram _Cerberus_ Kocken
15-01-2002, 00:14
En ook geen andere 'vrienden' die zulke films voor je verneuken?

joostvdl
25-01-2002, 14:09
de eerste keer dat ik de film zag, vond ik hem erg spannend.

de tweede keer vond ik het wel aardig om op de details te letten.

Daarna boeide hij gewoon niet meer. De film is niet zo vermakelijk dat ik hem nog een keer wil zien. Het is niet spannend meer, en de sfeer is helemaal niet leuk, gewoon deprimerend eigenlijk.

Dit is dan ook m'n eerste en enige miskoop van dvd's

music_maniac1965
27-01-2002, 21:53
de eerste keer dat ik de film zag, vond ik hem erg spannend.

de tweede keer vond ik het wel aardig om op de details te letten.

Dit is dan ook m'n eerste en enige miskoop van dvd's

verklaar je nader ? eerst zeg je dat je de film spannend vond (de eerste keer), en dan zeg je op de details te letten, en dan noem je de dvd doodleuk een miskoop ? je eerste twee commentaaren passen daar dan niet bij. maar je moet de film dan ook niet 3x per maand kijken ;)

ik vind het ook geen film voor achtereen meerderen malen te kijken. maar ja, er zijn maar weinig films die dat wel zijn :)

Nathan Strik
27-01-2002, 22:04
Er is sinds kort een re-release uit van The Sixth Sense.
Hij is nu, net als Unbreakable, uitgebracht in de luxe "Vista" serie van Buena Vista.

Andere extra´s, een DTS track en een geweldig mooie cover moeten de collectors over de streep trekken... ik vind het jammer da´k die ouwe al heb...

joostvdl
28-01-2002, 13:16
verklaar je nader ? eerst zeg je dat je de film spannend vond (de eerste keer), en dan zeg je op de details te letten, en dan noem je de dvd doodleuk een miskoop ? je eerste twee commentaaren passen daar dan niet bij. maar je moet de film dan ook niet 3x per maand kijken ;)

ik vind het ook geen film voor achtereen meerderen malen te kijken. maar ja, er zijn maar weinig films die dat wel zijn :)

Als ik het een miskoop vind dan betekend dat niet zo veel hoor.
alleen maar dat ik er achteraf niet zo blij mee ben. Het is wel een goede film hoor. Maar nu ik hem gezien heb is de lol er een beetje van af.

-edit maw de film is niet onderhoudend genoeg


Een film als The Fugitive kan ik heel vaak kijken en die blijft gewoon leuk.
Als ik een dvd koop wil er wel wat langer plezier van kunnen hebben.
en 3x per maand is idd wel wat te veel (zelfs voor mijn doen :))

Cenobite
28-01-2002, 16:43
Er is sinds kort een re-release uit van The Sixth Sense.
Hij is nu, net als Unbreakable, uitgebracht in de luxe "Vista" serie van Buena Vista.

Andere extra´s, een DTS track en een geweldig mooie cover moeten de collectors over de streep trekken... ik vind het jammer da´k die ouwe al heb...


Ik ken het gevoel , maar ondanks dat ik de R1 collectors edition al in mijn bezit heb... heb ik toch de Vista Series 2 DVD besteld . Hij is zo mooi , ik kon het gewoon niet laten... :D :D

De is een van mijn meest favoriete films , en daar wil ik gewoon de mooiste / beste versie van hebben... :D :D

Maarten_Been
13-07-2002, 11:11
The Sixth sense is volgens mij inderdaad een goeie film door het goeie einde. Veel geluidseffecten maken de film ook nog eens spannend, maar toch is een tweede keer kijken lang niet zo interessant omdat de film juist zo uitblinkt omdat hij ongeloofelijk onvoorspelbaar is. (9)

music_maniac1965
13-07-2002, 15:51
Als ik het een miskoop vind dan betekend dat niet zo veel hoor.
alleen maar dat ik er achteraf niet zo blij mee ben. Het is wel een goede film hoor. Maar nu ik hem gezien heb is de lol er een beetje van af.

-edit maw de film is niet onderhoudend genoeg


Een film als The Fugitive kan ik heel vaak kijken en die blijft gewoon leuk.
Als ik een dvd koop wil er wel wat langer plezier van kunnen hebben.
en 3x per maand is idd wel wat te veel (zelfs voor mijn doen :))

het is inderdaad zo dat je van een DVD film, die je niet uit kan vegen en er een nieuwe film overheen zetten, meer mag verwachten dan 1x kijkplezier. vandaar dat ik veel films eerst eens huur, of als divx download, om zo te zien of de film echt wel leuk genoeg is om meerdere malen bekeken te worden. en deze film MOEST ik wel meerdere keeren bekijken, omdat de clue mij totaal ontgaan was :D tsja, dan heb ik in iedergeval waar voor mijn geld gehad toch ?:cool:

Nathan Strik
13-07-2002, 16:49
maar toch is een tweede keer kijken lang niet zo interessant omdat de film juist zo uitblinkt omdat hij ongeloofelijk onvoorspelbaar is. (9) Ik vind de tweede keer deze film juist interessanter, omdat je dan kunt gaan speuren naar alle subtiele hints die je hebt gemist.
Natuurlijk is de verrassing er naar meerdere keren kijken af, maar het goede aan deze film is dat het verhaal en het acteerwerk blijven boeien. Dus ik zou niet willen zeggen dat deze film maar 1 keer bekeken kan worden. Hij heeft vele lagen en daarom is het zo´n goede film en zeker eentje om meerdere keren te kijken.
Als je naar 1 keer kijken afhaakt omdat je toch "het einde al weet", doe je jezelf in mijn ogen behoorlijk tekort.

Dave
11-09-2002, 09:07
Ik vind de tweede keer deze film juist interessanter, omdat je dan kunt gaan speuren naar alle subtiele hints die je hebt gemist.
Natuurlijk is de verrassing er naar meerdere keren kijken af, maar het goede aan deze film is dat het verhaal en het acteerwerk blijven boeien. Dus ik zou niet willen zeggen dat deze film maar 1 keer bekeken kan worden. Hij heeft vele lagen en daarom is het zo´n goede film en zeker eentje om meerdere keren te kijken.
Als je naar 1 keer kijken afhaakt omdat je toch "het einde al weet", doe je jezelf in mijn ogen behoorlijk tekort.

Ben ik helemaal met je eens, heb na Signs ook weer de leifde voor deze film en Ubreakable helemaal terug gevonden!
Ik zal deze vd week nog eens van m'n broer lenen en hem nog eens in alle aandacht bekijken want het is de 2de,3de,4de enz keer nog mooier om te kijken vanwege alle hints e.d. maar ook om de mooie pasages en het uitstekende acteerwerk (y)
Unbreakable schaf ik zeer binnenkort zelf nog aan om ook van die topper te kunnen blijven genieten voor the Sixt Sence geld dat ik daarmee wacht op de SE in Oktober met DTS(y)

M Balje
03-12-2002, 11:29
Vrijdag de 13de van December 2002 tussen 22.00-00.05 op Yorin.

Richard B.
07-12-2002, 13:13
Vrijdag de 13de van December 2002 tussen 22.00-00.05 op Yorin.

Tja, voor de mensen die hem nou NOG niet gezien hebben.. Ik heb hem zelf al 'tig' keer gezien dus ik laat deze keer maar ff schieten denk ik.

KillerBee
06-04-2003, 11:02
Goeie film. Alleen 1 minpuntje (in hoeverre je van een minpunt kunt spreken): ik weet niet welke van deze twee films er het eerst was, maar The 6th Sense lijkt verdacht veel op The Others, alhoewel in een ander tijdperk, lijkt het verhaal praktisch hetzelfde

andrevankeulen
20-08-2003, 12:09
Hele goede film, een topper. Heel mooi einde ook. Heel sterk einde. En da ventje die die dooien ziet is kei vet. Goede acteur ook. :roll:

niekje
03-11-2003, 18:38
can i tell you a secret?
promise you won't tell!

........

i see dead people....
they are almost the same as normal people, and they don't
know they're dead...




the sixth sense rules! :D uhu that's right, uhu
de dooie zijn cool, het verhaal is cool, kortom: deze film is gewoon top :!:

Rob P.
04-11-2003, 16:52
Begin ook een beetje bij te draaien moet ik zeggen. De film maakte in eerste instantie veel indruk op me. Sterk bedacht en minstens net zo sterk uitgewerkt in een slim script. Maar toen kwam ik erachter dat Shyamalan "geïnspireerd" was door Jacob's Ladder. Goed, ik kijk dart dus ff na, is idd heel dat zou verschrikkelijk originele gegeven, waar heel het plot om draait. Wat deze film boven de middelmaat doet uitsteken al veel eerder gedaan! En als je er wat dieper over nadenkt, gebeurde het eigenlijk ook al in klassieke films als Psycho. Maar goed..ik schat deze film nu inmiddels wel weer wat lager in dan voorheen.. :( Originaliteit vind ik altijd wel erg belangrijk in een film die zo sterk op het plot leunt..

Richard B.
04-11-2003, 22:38
Ik kon maar niet geloven dat aan het einde bleek dat jochie HET VERHAAL HELEMAAL VERZONNEN HAD!! :shock:

Ach kom op! Iedereen heeft die film nu toch al gezien dus ik spoil helemaal niets nieuws.. ;)

HiddeV
05-11-2003, 11:00
dit is natuurlijk een mega goede film die iedereen gezien moet hebben, een 10 voor de film, dvd uitgave is ook goed

Dick van Drie
06-11-2003, 15:13
Ik kon maar niet geloven dat aan het einde bleek dat jochie HET VERHAAL HELEMAAL VERZONNEN HAD!! :shock:
Heb je het hier over dezelfde film? Het einde ging ergens anders om. Bruce Willis bleek zelf al dood te zijn, dus een geest. Schiet me lek als ik het fout heb.

Frank
06-11-2003, 16:18
Ik kon maar niet geloven dat aan het einde bleek dat jochie HET VERHAAL HELEMAAL VERZONNEN HAD!! :shock:
Heb je het hier over dezelfde film? Het einde ging ergens anders om. Bruce Willis bleek zelf al dood te zijn, dus een geest. Schiet me lek als ik het fout heb.

Tja, hier zet ik ook mijn vraagtekens bij. Daar gaat het einde van de film helemaal niet over, als je het mij vraagt!

Richard B.
06-11-2003, 18:29
Ik kon maar niet geloven dat aan het einde bleek dat jochie HET VERHAAL HELEMAAL VERZONNEN HAD!! :shock:
Heb je het hier over dezelfde film? [spoiler:ffc15b041f]Het einde ging ergens anders om. Bruce Willis bleek zelf al dood te zijn, dus een geest.[/spoiler:ffc15b041f] Schiet me lek als ik het fout heb.
Ok, de volgende keer zet ik het erbij als ik nog eens een grap maak in dit soort threads. :)

Btw: je kunt beter even je posting editten om spoilertags om je opmerking te zetten zodat 'het geheim' bewaard blijft voor de weinige mensen die de film nog niet gezien hebben.

ofnoavail
30-08-2004, 20:00
Hoewel het topic al enigzins doodgebloed is wil ik toch even nog mijn mening kwijt.

In tegenstelling tot wat de hele wereld roep vind ik het een oprechte *** film!
Typisch geval van naar een film kijken, opletten (dus niet samen met je vriendin kijken) en je bent de film na 10 minuten al zat!

Er wordt vaak aangegeven dat het filmpubliek slimmer is geworden in de loop der jaren. Daarbij vind ik zelf deze film een uitstekend voorbeeld.

Ik snap niet dat zo veel mensen (waarvan een groot deel zeker zo veel film kijkt als ik) de wending in de film nooit aan hebben zien komen. Niet om op te scheppen, maar naar mijn mening wel wonderbaarlijk. Het is toch echt zeer duidelijk uit de film op te maken wat er is gebeurd, en dat al na de eerste 10 minuten! Echt geen verrassing voor iemand die gewoon oplet!!!

Wat je overhoud is een kop, een erg langdradig gezwam in het midden, en taadaa het 'overroppelende' einde. BULLSH*T dus!

Hoewel de film wel sfeervol en goed geacteerd is, geeft het verhaal zich in het begin al weg waardoor de rest van de film eigenlijk saai is.

p.s. Dit is een van de weinige hooggewaardeerde films waarbij ik echt de neiging had om weg te lopen! :roll:

Richard B.
30-08-2004, 20:57
We zijn niet allemaal zo slim als jou ofnoavail. :roll:

ofnoavail
31-08-2004, 16:11
Bedoel het niet als slim, maar met een beetje opletten is er geen verrassing in deze film

Swanski
23-01-2005, 20:25
Ik snap niet dat zo veel mensen (waarvan een groot deel zeker zo veel film kijkt als ik) de wending in de film nooit aan hebben zien komen. Niet om op te scheppen, maar naar mijn mening wel wonderbaarlijk. Het is toch echt zeer duidelijk uit de film op te maken wat er is gebeurd, en dat al na de eerste 10 minuten! Echt geen verrassing voor iemand die gewoon oplet!!!




dit snap ik dus niet: "Het is toch echt zeer duidelijk uit de film op te maken wat er is gebeurd, en dat al na de eerste 10 minuten!"

dat jij dus op dat moment (na 10 min.) al wist wat er aan het eind zou gebeuren: dat is zo'n beetje de grootste onzin wat ik ooit heb gehoord: op dat moment kan je al gaan twijfelen aan bepaalde elementen, MAAR jij kon op dat moment niet al weten wat er aan het einde zou gebeuren, simpelweg:

omdat een ERVAREN filmkijker met alle mogelijke inhoudelijke richtingen rekening houdt, dus als jij op dat moment wist wat er aan het eind zou gebeuren, en dat lijkt me sterk aangezien je de kleine nog niet ziet in de eerste 10 min en je dus niks weet over hem :shock: , zegt dat al veel over jouw opmerking :wink:


ONTOPIC:

gister voor de 2e keer gezien en ook al weet je wat er gaat gebeuren aan het einde, de film is echt een TOPPER

werkelijks niks slechts aan de film, elke scene heeft een reden, de film duurt niet te lang en als je hem vaker ziet is de verrassing weg, maar ga je op details letten en juist adhv de details besef je hoe goed het verhaal in elkaar zit:

dit is dus echt een film die een ieder zou moeten kopen, dit is dus een film die in mijn Top 10 zit :D

Mellie
03-11-2005, 07:34
Ik snap niet dat zo veel mensen (waarvan een groot deel zeker zo veel film kijkt als ik) de wending in de film nooit aan hebben zien komen. Niet om op te scheppen, maar naar mijn mening wel wonderbaarlijk. Het is toch echt zeer duidelijk uit de film op te maken wat er is gebeurd, en dat al na de eerste 10 minuten! Echt geen verrassing voor iemand die gewoon oplet!!!




Ik denk dat na tien minuten wel overdreven is idd...
Maar ik denk dat je daar wel een heel krachtig punt van de film te pakken hebt. Want toen ik de film voor de tweede keer keek was het voor mij ook onbegrijpelijk dat ik het niet eerder aan had zien komen.


[spoiler:910e01e557] Vooral het feit dat zijn vrouw hem niet ziet als ze samen aan tafel zitten, of als hij die ruit inslaat zouden normaal gesproken toch echt op zijn minst raar te noemen, maar op de een of andere manier wordt je aandacht daar niet op gevestigd denk ik...[/spoiler:910e01e557]

Al met al superfilm!!!

Marco Dubbeldam
03-11-2005, 16:48
Eén van mijn favoriete thrillers. Erg goede film, ook na meerdere keren kijken als je het plot al weet. 8)