PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe woning!Maar hoe plaats ik mijn HT nu...?



focusR
24-02-2011, 20:46
Goedenavond,

Een probleem, of vraag, betreft het plaatsen van mijn HT in mijn nieuwe woning.
Ik heb pas een nieuwe woning gekocht, en zo tijdens het aankleden daarvan eigenlijk pas goed gaan nadenken hoe ik nu mijn tv etc. op een mooi plekje daarin ga plaatsen.

Probleem is namelijk dat de indeling van de woonkamer niet heel handig is daarvoor. Momenteel heb ik voor in mijn huidige woonkamer een hoekje van ongeveer 3,60m x3,60m waar mijn
twee bankstellen als een hoek staan, met daarvoor een salontafel en daarvoor weer een tv dressoir. Echter door een wat ongunstigere plek van een aantal deuren ga ik dit nu niet meer kunnen realiseren in mijn toekomstige huis.

Hieronder een tekeningetje van de situatie.

Ik dacht zelf aan de tv toch op 1 of andere manier vooraan tegen de langste muur, enkel zit ik dan dat ik niet echt de bank er recht tegenover krijg ivm benodigde ruimte er een beetje fatsoenlijk omheen te kunnen lopen nog denk ik (of wel?). Andere optie de tv achterin de woonkamer tegen de scheidingsmuur met de keuken, maar dat stukje is niet heel breed, dus wordt de kijkafstand aanzienlijk kleiner.
(doen of juist niet?). Dan kan ik nog kiezen de tv tegen 1 van de kortere muurtjes te zetten (muurtje voor de trap, past nét), echter weet ik niet hoe ik precies een mooie hoek kan maken dan...

Mijn vraag dus aan jullie kenners; hebben jullie goede opties/suggesties om mij op weg te helpen. Zou die hulp namelijk enorm waarderen!
Mijn tv is een 52" Full-HD LCD van Sharp (Echter geen full HD op de kabel op enkele kanalen na uiteraard).

Ik wil een gezellige maar zeker functionele relaxte tv-hoek in de kamer, maar hoe ga ik dit doen...

http://img51.imageshack.us/img51/5865/htvraag.png
Bij voorbaat heel veel dank voor uw suggesties alvast!

Roy de Jong
26-02-2011, 09:15
Jeetje, wat een onpraktische indeling zeg!
Hier is niet echt over nagedacht...

Heb je de sleutel inmiddels al gehad? En ben je zelf nog van plan om wat te gaan verbouwen?

Het is jammer dat je aan de ene kant van de kamer zoveel deuren hebt die echt in de weg zitten, hier kun je nu vrijwel niets tegen de muur plaatsen. Ik zou zelf gaan verbouwen en de gehele indeling veranderen. Ik zou bv. de keuken verplaatsen naar de voorzijde van de woning en hier een open keuken creëren. Vervolgens het huidige keukenmuurtje weghalen en hier de nieuwe zithoek maken.

Maar ja, dit zou ik doen. Ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om alles over hoop te gooien.

focusR
26-02-2011, 15:55
Dank voor de reactie!

En de sleutel al gehad, ehm ja, eigenlijk sterker nog; de woonkamer (en grootste deel van het huis) zijn ondertussen al volledig afgewerkt.
Het gaat dus echt deze indeling worden waar ik mee moet gaan werken...
Ik wacht dan ook (met smart!) op eventuele ideeen/suggesties!

peptalk
26-02-2011, 16:22
Op de lange wand, ongeveer in het midden, haaks een kast neerzetten met daar de TV op.
De ene bank aan de kant van de lange wand en de andere onder het raam aan de kant van het gangetje met de meterkast.
Naast de keuken kan dan een eethoek gerealiseerd worden.

DVDProfilersFilmgek
26-02-2011, 16:52
Op de lange wand, ongeveer in het midden, haaks een kast neerzetten met daar de TV op.
De ene bank aan de kant van de lange wand en de andere onder het raam aan de kant van het gangetje met de meterkast.
Naast de keuken kan dan een eethoek gerealiseerd worden.

En waar plaats je de speakers?

Vloerstaanders of een satelliet set.....

Heb ook al eens zitten kijken....

De TV voor het raam, het raam bij het halletje met de MK.

Aan weerszijden kun je dan tenminste een paar mooie zuilen kwijt. 1 bank aan de lange muur en de ander overdwars. Ook aanweerszijden van die bank die overdwars staat een paar zuilen of een paar boekplankers op speakerstands., als het vanwege de ruimte niet kan, dan kun je altijd nog satellieten of compacte boekenplankers aan de wanden monteren.

Inderdaad een lastige ruimte, maar waar een wil is kan een weg gevonden worden8-)

focusR
26-02-2011, 18:00
Dank jullie wel vast voor het meedenken!
En inderdaad, waar en wil is, is een weg...Echter wel
erg fijn dat jullie bereid zijn mee te willen denken zo hier(y)!

Trouwens wat jij zegt Peptalk, dat is wel het laatste waar ik zelf
aan gedacht zou hebben...maar misschien niet eens zo'n gek idee als ik
me dat zo een beetje voor de geest probeer te toveren;).

peptalk
26-02-2011, 19:10
Het hangt er ook vanaf hoe breed de bankjes zijn en zoals DVDPF ook al zegt wat voor boxen je hebt/wilt plaatsen.
Soms moet je de boel net iets anders bekijken focusR;-)

focusR
03-03-2011, 22:06
Is ook zeker zo!
Na wat verder gekeken en gemeten te hebben vrees ik trouwens dat dat niet echt lekker uitkomt als ik het zo doe helaas...Mijn meubels komen een beetje te breed zo haaks op de lange wand uit zodat de doorgang minimaal is vrees ik...Hmz...Leek zo ideaal, moet ik misschien toch nog een andere oplossing vinden:cry:.

DVDProfilersFilmgek
04-03-2011, 06:40
Is ook zeker zo!
Na wat verder gekeken en gemeten te hebben vrees ik trouwens dat dat niet echt lekker uitkomt als ik het zo doe helaas...Mijn meubels komen een beetje te breed zo haaks op de lange wand uit zodat de doorgang minimaal is vrees ik...Hmz...Leek zo ideaal, moet ik misschien toch nog een andere oplossing vinden:cry:.

De 3 zitter langs de wand, de 2 zitter overdwars:roll:

Cyberrocks
11-03-2011, 15:16
Misschien een gek idee, maar als je kan verbouwen, waarom maak je de keukenblok niet aan de andere kant? Dus aan de onderkant van de tekening waar ook de wc is en gebruik je vanaf de trap zo naar boven (op de tekening) de woonkamer? Dan kan je de televisie en de installatie tegen de muur plaatsen (linksboven).